• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Μάιο 2020 !

Γενικά Αεροπορικά Ατυχήματα

chrisbd

Member
Μηνύματα
2.810
Likes
18.145
Μεγάλο μυστήριο με τη συντριβή του αεροσκάφους με 150 συνολικά επιβαίνοντες στη νότια Γαλλία...Μετά την απογείωσή του από τη Βαρκελώνη συνέχισε την πτήση κανονικά χωρίς κανένα πρόβλημα και λίγο πριν την συντριβή άρχισε κάθοδο λίγο παραπάνω από το κανονικό (3500 πόδια το λεπτό), χωρίς κανείς από το πλήρωμα να αναφέρει κάποιο πρόβλημα... Το μυστήριο είναι ακριβώς αυτό ....ότι πάνω από τις Άλπεις στα 38000 πόδια αρχίζει για κάποια λεπτά μια ομαλή κάθοδο μέχρι την συντριβή του χωρίς να αναφέρει τίποτα.....

Τα δύο κουτιά βρέθηκαν αλλά έχουν προβλήματα ...παρόλα αυτά ελπίζουν ότι θα μπορέσουν να ανασύρουν στοιχεία για το τι διεμηνύθει μεταξύ του πληρώματος μέσα στο κόκμπιτ και τα στα δεδομένα της πτήσης και να μπορέσουν να φωτίσουν το μυστήριο...

Αεροπορικά ατυχήματα και δυστυχήματα συνέβαιναν συμβαίνουν και θα συμβαίνουν...η σωστή όμως διερεύνηση των ατυχημάτων είναι και αυτή μια παράμετρος ώστε στο μέλλον να αποφεύγονται παρόμοια ατυχήματα αλλά και να ελαχιστοποιούνται είτε αυτά οφείλονται σε ανθρώπινο παράγοντα είτε σε αστοχία υλικού. Έτσι τελειοποιούνται οι διαδικασίες συντήρησης, πτήσης αλλά και κατασκευής αεροσκαφών...
 

chrisbd

Member
Μηνύματα
2.810
Likes
18.145
Ένας πιλότος μαθαίνω τώρα δεν ήταν στο κόκμπιτ και προσπαθούσε να μπεί μέσα σ' αυτό μάλλον χτυπώντας τη πόρτα προσπαθόντας να τη σπάσει ίσως...κατά κάποιο τρόπο δηλαδή κλειδώθηκε απ' έξω...
 

efipoly

Member
Μηνύματα
109
Likes
41
Επόμενο Ταξίδι
Μαδριτη
Ταξίδι-Όνειρο
Αίγυπτο
Καλησπερα φιλοι μου, με αφορμη το γεγονος με την πτωση του αεροπλανου, θυμηθηκα ενα γεγονός που μου ειχε κανει εντυπωση οταν περσυ επεστρεφα απο Παρισι με AEGEAN -αν θυμαμαι καλα 3/5/2014-. Δεν ειναι απολυτα σχετικο αλλα θελω να πω οτι ο πιλοτος δεν βγαινει ευκολα εξω εκτος αν υπαρχει σπουδαιος λογος. Στην πτηση μαζι μας ταξιδευαν περιπου 50-70 παιδακια νηπιαγωγιου-δημοτικου ,οχι πιο μεγαλα, με τις δασκαλες τους για Αθηνα με καπελακια Θησεας κτλ. καθονταν στο πισω μερος του αεροσκαφους. Πισω ακριβως απο μενα ειχαν αφησει μια κενη σειρα και μετα ξεκινουσε να καθεται η ομαδα των παιδιων. Παρατηρησα οτι η αεροσυνοδός και ειδικα η επικεφαλης εκανε συνεχως βολτες περα-δωθε και με την ακρη του ματιου της κοιτουσε εναν νεαρο που καθοταν 2 καθισματα πιο μπροστα απο εμενα-στο σημειο που υπαρχει εξοδος κινδυνου στο μεσον- και εμενα μου φαινοταν οτι κοιμοταν. Καποια στιγμη βγηκε και ο κυβερνητης μαζι της και ηρθαν προς τα πισω-καταλαβα πως κατι ηθελε να του δειξει. Ακριβως μπροστα μου καθοταν ενας ανδρας γυρω στα 45-50 που ταξιδευε μονος και ανοιξε το λαπτοπ του και ειδα οτι κοιτουσε σχεδιο με το αεροπλανο. Και αυτος καποιες φορες σηκωθηκε και κοιτουσε προς τα παιδια. Αργοτερα σκεφτηκα οτι ισως η αεροπορικη εταιρεια να τον ειχε ως ασφαλεια στην πτηση λογω των πολλων παιδιων. Οταν ο κυβερνητης αποχωρησε , ρωτησα την αεροσυνοδο αν συμβαινει κατι και μου ειπε οχι ο πιλοτος βγηκε για να δει αν τα παιδακια ειναι ησυχα ή κανουν φασαρια. Φτασαμε μια χαρα και δεν με ενοιαζε τιποτα αλλο, αλλα πρωτη φορα ειδα κατι περιεργο και ηθελα να το μοιραστω μαζι σας.
 

kipi

Member
Μηνύματα
414
Likes
221
Επόμενο Ταξίδι
Ταυλάνδη
Ταξίδι-Όνειρο
Μαλδίβες
Απο τη σελίδα του Τασου Δούση στο fb.


Σε πέντε ομάδες (γκρουπ) με γνώμονα την ασφάλεια των πτήσεων χωρίζονται τουλάχιστον 1.480 αεροπορικές εταιρείες, σύμφωνα με το Παρατηρητήριο για την Αεροπορική Ασφάλεια και τον Τουρισμό (OBSSAT), έναν ανεξάρτητο οργανισμό με έδρα τη Γενεύη της Ελβετίας.
Σύμφωνα με τη λίστα της OBSSAT, στο Γκρουπ Α κατατάσσονται οι εταιρείες που εμφανίζουν πολύ καλές επιδόσεις σε επίπεδο ασφάλειας πτήσεων (Bon niveau). Ενδεικτικά, μεταξύ αυτών είναι οι εξής:

- British Airways (Βρετανία)
- Malaysia (Μαλαισία)
- Lufthansa (Γερμανία)
- Austrian Airlines (Αυστρία)
- Emirates (Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα)
- Singapore (Σιγκαπούρη)

Στο Γκρουπ Β βρίσκονται οι αεροπορικές εταιρείες που πληρούν τις βασικές προϋποθέσεις ασφαλείας, ευρισκόμενες στο επίπεδο της ορθής πρακτικής των κανόνων ασφάλειας πτήσεων (Correct). Μεταξύ αυτών βρίσκονται:

- Germanwings (Γερμανία)
- Air France (Γαλλία)
- Aegean (Ελλάδα)
- Olympic Air (Ελλάδα)
- Aeroflot (Ρωσία)
- Alitalia (Ιταλία)

Διαβάστε αναλυτικά για την αεροπορική τραγωδία στη Νότια Γαλλία: Κανείς επιζών από τη συντριβή του Airbus A320 στη νότιο Γαλλία

Στο Γκρουπ C κατατάσσονται όλες εκείνες οι εταιρείες, για τις οποίες εκφράζονται επιφυλάξεις (sous reserve) ή έχουν παρατηρηθεί κατά καιρούς ζητήματα ως προς την ασφάλεια των πτήσεων. Μεταξύ άλλων, σε αυτή την ομάδα εμφανίζονται οι ακόλουθες εταιρείες:

- Ryanair (Ιρλανδία)
- American Airlines (ΗΠΑ)
- Cyprus Airways (Κύπρος)
- Air Algérie (Αλγερία)
- Hellenic Imperial Airways (Ελλάδα)
- Iran Air (Ιράν)

Από το Γκρουπ D ξεκινάει η «μαύρη λίστα» του OBSSAT. Εδώ κατατάσσονται όλες εκείνες οι αεροπορικές εταιρείες που εμφανίζουν προβλήματα ως προς την ασφάλεια πτήσεων και θα πρέπει να αποφεύγονται. Ενδεικτικά:

- Aeroflot Nord (Ρωσία)
- Ajet Airways (Κύπρος - Η παλιά "Ήλιος" με το γνωστό πολύνεκρο αεροπορικό δυστύχημα τον Αύγουστο του 2005)
- Spanair (Ισπανία)
- TAM (Βραζιλία)
- Onur Air (Τουρκία)
- Fly Air (Τουρκία)

Τέλος, στο Γκρουπ E βρίσκονται όλες εκείνες οι εταιρείες, για τις οποίες έχει εκδοθεί ή πρόκειται να εκδοθεί απαγόρευση πτήσεων στην Ευρώπη λόγω μη συμμόρφωσης ή πλημμελούς σχεδιασμού σε ό,τι αφορά τους κανόνες ασφάλειας πτήσεων. Μεταξύ αυτών:

- Atlas Jet (Τουρκία)
- Ukraine Mediterranean Airlines (Ουκρανία)
- Aero Air (ΗΠΑ)
- Air Bangladesh (Μπαγκλαντές)
- Belavia (Λευκορωσία)
- Egyptair (Αίγυπτος)
 

jousis

Member
Μηνύματα
544
Likes
1.284
Ταξίδι-Όνειρο
Όλα
@karfitsa σου απαντάω απο εδώ για κάτι που έγραψες στο άλλο θέμα γιατί δεν θέλω να χαλάσω το εκεί. Δεν έχει σχέση με την συγκεκριμένη πτώση. Γενικά θέλω να κάνω τον δικηγόρο του διαβόλου για να σε βάλω σε σκέψεις :)

η ryanair,δεν εχει καμμια συντριβη,οπως και η easyjet και καποιες αλλες,ενω υπαρχουν μεγαλες εταιρειες,οπως πχ η airfrance,η turkish που ειχαν.
Κι όμως η ryanair έχει φτάσει 2 φορές να δεχτεί παρατήρηση γιατί προγειώθηκε με λιγότερα απο το (Ευρωπαϊκό) νόμιμο όριο καύσιμα. Τότε είχε γίνει σούσουρο οτι πιέζουν τους πιλότους για λόγους οικονομίας να μην φορτώνουν πολλά παραπάνω καύσιμα με αποτέλεσμα εάν γίνει η στραβή της στραβής (diversion του diversion) ρισκάρουν. Και τις δύο φορές είχαν δηλώσει emergency για να κατέβουν πρώτοι.

Επίσης, διάβασε και αυτό για την TransAsia.

Τα σημερινά αεροπλάνα είναι τεχνολογικά θαύματα και για να πέσουν πρέπει να συμβούν τα χίλια μύρια αλλά και πάλι, ο μαλάκας πίσω απο το τιμόνι είναι άνθρωπος και κάνει λάθη. Και λέει ψέμματα. Και τα πίνει. Και ...
Βάλε στην εξίσωση και τον τεχνικό που πιέζεται απο τον διαχειριστή να μην μείνει το αεροπλάνο πολύ ώρα στο έδαφος και αφήνει αεροπλάνο να φύγει ενώ δεν είναι 100% σίγουρος (δυστυχώς γινόταν και ελπίζω να μην γίνεται ακόμα στην Ευρώπη).

Το οτι δεν έχουν θανάτους λοιπόν δεν σημαίνει οτι είναι καλές εταιρείες. Και το ανάποδο.
 

chrisbd

Member
Μηνύματα
2.810
Likes
18.145
Δυστυχώς απ΄ότι φαίνεται το έριξε ο συγκυβερνήτης ....μετα απο αυτό που άκουσα με τον κυβερνήτη εκεί πήγε το μυαλό μου γιατί δεν μπορεί να κλείδωσε την πόρτα και να λιποθύμησε μάλλον θα τα έκανε σκόπιμα αλλά γιατί;;;

http://www.huffingtonpost.gr/2015/0...m=huffpost_homebig&utm_campaign=24MediaWidget

ΥΓ Δεν πάω κόντρα στο άλλο τόπικ ....απλά γράφω εδώ για να είναι συγκεντρωμένα όλα τα ατυχήματα από τότε που άνοιξε το παρών τόπικ...
 

panpan

Member
Μηνύματα
7.031
Likes
28.288
Κι όμως η ryanair έχει φτάσει 2 φορές να δεχτεί παρατήρηση γιατί προγειώθηκε με λιγότερα απο το (Ευρωπαϊκό) νόμιμο όριο καύσιμα.
Μήπως έχεις το πόρισμα που βγήκε;Έχω την εντύπωση ότι αν είχαν παραβιάσει τον νόμο και είχαν βάλει λιγότερα καύσιμα θα τους είχαν ξεσκίσει στα πρόστιμα και με το δίκιο τους.
μήπως φάγαν παρατήρηση επειδή είχαν ζητήσει emergency μόνο και μόνο να τους δοθεί προτεραιότητα καθόδου και να κάνουν οικονομία καυσίμου και χρόνου;
Δεν το θυμάμαι το πόρισμα.
Και να πάμε στο περιστατικό.
Ο κυβερνήτης είναι απ'εξω από το πιλοτήριο και μέσα είναι μόνο ο συγκυβερνήτης.
Καραμπινάτη παράβαση του κανονισμού.Όταν ο πρώτος η ο δεύτερος βγαίνει θα πρέπει να υπάρχει και δεύτερο άτομο μέσα από το πλήρωμα καμπίνας.
Αυτό δεν έγινε,Γιατί;Γιατί το πνίγουν οι 'ειδικοί' ;Αυτή η παραβίαση κανονισμού στοίχισε 150 ζωές.οεο
 

jousis

Member
Μηνύματα
544
Likes
1.284
Ταξίδι-Όνειρο
Όλα
Ο κυβερνήτης είναι απ'εξω από το πιλοτήριο και μέσα είναι μόνο ο συγκυβερνήτης.
Καραμπινάτη παράβαση του κανονισμού.Όταν ο πρώτος η ο δεύτερος βγαίνει θα πρέπει να υπάρχει και δεύτερο άτομο μέσα από το πλήρωμα καμπίνας.
Αυτό δεν έγινε,Γιατί;Γιατί το πνίγουν οι 'ειδικοί' ;Αυτή η παραβίαση κανονισμού στοίχισε 150 ζωές.οεο
ΟΚ, αλλά όλα αυτά ακόμα είναι υποθέσεις. Ο άλλος βγήκε και τα είπε πριν καν βγει κάποιο πόρισμα. Κάτι θα ξέρει αλλά δεν μπορώ να μπω σε τέτοια συζήτηση.
Εάν θέλεις να σπάσεις πλάκα, μπες στο airliners και διάβασε κατεβατά με τις 3298493284929 μπαρούφες του καθενός (και προφανώς κάποια σωστά).
Εγώ αρκούμαι στο να διαβάζω απλά τα πορίσματα όταν βγαίνουν για χομπίστικους λόγους.

Για το θέμα της FR, δεν θυμάμαι αν φάγανε πρόστιμα. Τους πιάσανε νομίζω με low fuel. Βαριέμαι να το ψάξω τώρα παραπάνω. Μπορεί να έχεις και δίκιο. Αλλά δεν ήταν και οι μόνοι. Δεν είναι το πρόβλημά μου η ryanair. Πιο πολύ φοβάμαι (και δεν μπαίνω) στους Τούρκους.

υγ. τα περί εκνευρισμού ήταν χαβαλές (στο άλλο θέμα).

Πόρισμα:
http://www.fomento.gob.es/NR/rdonly...D4BD396F5B04/118469/2010_010_IN_FINAL_ENG.pdf
 

Rosa

Member
Μηνύματα
1.635
Likes
1.966
Ταξίδι-Όνειρο
Trobriand Islands...
Πέντε αεροπορικά δυστυχήματα που οφείλονται σε αυτοκτονίες των πιλότων

Με τον εισαγγελέα της Μασσαλίας, Μπρις Ρομπέν, να δηλώνει πριν από λίγες ώρες ότι υπάρχουν αρκετές ενδείξεις πως ο 28χρονος Αντρέας Λούμπιτζ, ο συγκυβερνήτης του μοιραίου Airbus Α320, «ήθελε να ρίξει οικειοθελώς το αεροσκάφος», από το 1982 μέχρι σήμερα έχουν συμβεί άλλα πέντε πολύνεκρα αεροπορικά δυστυχήματα που οφείλονται σε αυτοχειρία των πιλότων:

9 Φεβρουαρίου 1982: πτήση 350 της Japan Air Lines, Τόκιο
Το McDonnell Douglas DC-8-61, που εκτελούσε τοπικό δρομολόγιο από την πόλη Φουκουόκα προς το Τόκιο, έπεσε στη θάλασσα, λίγο πριν την προσγείωση του στο αεροδρόμιο Χανέντα, όταν ο πρώτος κυβερνήτης του αεροσκάφους, ο 35χρονος Σεϊτζι Καταγκίρι, αποπειράθηκε να αυτοκτονήσει παίρνοντας μαζί του και τους 166 επιβάτες μαζί με το οκταμελές πλήρωμα του. Ο ψυχολογικά ασταθής -στα όρια της σχιζοφρένειας- Καταγκίρι επιχείρησε να σαμποτάρει την κάθοδο του αεροσκάφους. Ο συγκυβερνήτης Γιοσιφούμι Ισικάβα και ο πρώτος μηχανικός Γιοσίμι Οζάκι προσπάθησαν να ανακτήσουν από τον κυβερνήτη τον έλεγχο του αεροσκάφους, αλλά τελικά το McDonnell Douglas κατέπεσε σε ρηχά νερά, ανοικτά στον κόλπο του Τόκιο με αποτέλεσμα να βρουν το θάνατο 24 άτομα από την βίαιη πρόσκρουση. Οι υπόλοιποι 150 επιβάτες σώθηκαν, ενώ ο Καταγκίρι αθωώθηκε λόγω ψυχολογικής αστάθειας.

21 Αυγούστου 1994: πτήση 630 της Royal Air Maroc, Μαρόκο
Λίγο μετά την απογείωση του από το αεροδρόμιο του Αγκαντίρ, με προορισμό την Καζαμπλάνκα, το ATR-42 συνετρίβη πάνω σε μια βουνοπλαγιά της οροσειράς του Άτλαντα. Το δυστύχημα, που είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο και των 44 επιβατών του, σημειώθηκε όταν ο 32χρονος κυβερνήτης του, Γιουνές Χαγιατί, αποφάσισε να αυτοκτονήσει λόγω προβλημάτων στην ερωτική του ζωή. Έβγαλε τον αυτόματο πιλότο και οδήγησε το αεροσκάφος στο θάνατο, παίρνοντας μαζί του (μεταξύ άλλων) έναν πρίγκιπα από το Κουβέιτ μαζί με τη σύζυγο του, οκτώ Ιταλούς, πέντε Γάλλους, τέσσερις Ολλανδούς κι έναν Αμερικανό επιβάτη.

19 Δεκεμβρίου 1997: πτήση 185 της SilkAir, Ινδονησία
Παρόμοιο με το δυστύχημα της Germanwings φαίνεται να είναι κι εκείνο που σημειώθηκε στις 19 Δεκεμβρίου 1997, όταν ένα Boeing 737 που εκτελούσε την πτήση από την Τζακάρτα της Ινδονησίας προς τη Σιγκαπούρη, βούτηξε κατακόρυφα από μεγάλο ύψος και συνετρίβη στον ποταμό Μούσι στην περιοχή Πάλεμπανγκ, στα νότια της νήσου Σουμάτρας της Ινδονησίας. Το τραγικό συμβάν, που είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο και των 104 επιβαινόντων, αποδόθηκε σε αυτοκτονία, καθώς οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι το αεροσκάφος το έριξε ο κυβερνήτης του, Τσου Γουέι Μινγκ, ο οποίος αρχικά κλείδωσε εκτός πιλοτηρίου τον νεαρό συγκυβερνήτη του και ύστερα έκλεισε τους καταγραφείς πτήσεων και τον αυτόματο πιλότο και πήρε τον έλεγχο του αεροσκάφους, το οποίο έπεσε στο ποτάμι μέσα σε διάστημα ενός λεπτού (!) από τα 12.000 μέτρα, εκτελώντας κατακόρυφη πορεία. Ο Μινγκ αντιμετώπιζε την περίοδο εκείνη σοβαρά οικογενειακά προβλήματα.

31 Οκτωβρίου 1999: πτήση 990 της EgyptAir, Βοστόνη
Τριάντα λεπτά μετά την απογείωση του από αεροδρόμιο της Νέας Υόρκης, με προορισμό το Κάιρο, το Boeing 767 της αιγυπτιακής εταιρείας Egyptair συνετρίβη σε διεθνή ύδατα στον Ατλαντικό, κοντά στις ακτές της Μασαχουσέτης. Και οι 217 επιβαίνοντες σκοτώθηκαν, μεταξύ αυτών και δύο υψηλόβαθμοι αξιωματικοί του Αιγυπτιακού στρατού. Το φως της δημοσιότητας είδαν δύο διαφορετικά πορίσματα: αυτό των αιγυπτιακών αρχών έκανε λόγο για μηχανικό πρόβλημα, ενώ αυτό των ΗΠΑ μιλούσε ξεκάθαρα για αυτοκτονία του συγκυβερνήτη Γκαμάλ αλ Μπατούτι. Μέχρι σήμερα, επικρατέστερη είναι η αμερικανική εκδοχή, καθώς από τον καταγραφέα πτήσεων προέκυψε πως ο κυβερνήτης λίγο πριν την πρόσκρουση στο νερό επαναλάμβανε πολλές φορές στα αραβικά τη φράση «επαφίεμαι στο Θεό», μια έκφραση που λένε όσοι ετοιμάζονται να πεθάνουν.

29 Νοεμβρίου 2013: πτήση 470 της LAM, Μοζαμβίκη
Ο πιλότος του αεροπλάνου της εθνικής εταιρείας αερομεταφορών LAM της Μοζαμβίκης, που κατέπεσε στη Ναμίμπια, έριξε εσκεμμένα το αεροσκάφος στο έδαφος, προκαλώντας το θάνατο 33 ανθρώπων, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της προκαταρκτικής έρευνας. Τα μαύρα κουτιά του αεροσκάφους έδειξαν ότι ο κυβερνήτης Ερμίνιο ντος Σαντος Ερνάντες είχε «σαφή πρόθεση» να ρίξει το αεροπλάνο, καθώς είχε κλειδώσει το κόκπιτ λίγο πριν το αεροπλάνο καταπέσει, ενώ δεν επέτρεψε στον συγκυβερνήτη του να εισέλθει στο πιλοτήριο. Το Αεροσκάφος, ένα Embraer 190, πετούσε από το Μαπούτο της Μοζαμβίκης με κατεύθυνση τη Λουάντα, πρωτεύουσα της Αγκόλας με 27 επιβαίνοντες, δέκα πολίτες Μοζαμβίκης, εννέα της Αγκόλας, πέντε Πορτογάλους, ένα Γάλλο ένα Βραζιλιάνο και ένα Κινέζο.

Τέλος, να σημειώσουμε πως, έναν ακριβώς χρόνο μετά την εξαφάνιση της πτήσης MH370 της Malaysia Airlines στον Ινδικό Ωκεανό, εξακολουθεί να πλανάται στην ατμόσφαιρα η θεωρία πως η συντριβή του μοιραίου αεροπλάνου ήταν μια αποστολή αυτοκτονίας του πιλότου του και παρά το γεγονός πως το πρόσφατο πόρισμα των εμπειρογνωμόνων αναφέρει πως «δεν υπάρχει καμία ένδειξη για κοινωνική απομόνωση, αλλαγή στις συνήθεις ή τα ενδιαφέροντα, αμέλειας του εαυτού τους, κατανάλωσης αλκοόλ ή ναρκωτικών τόσο στον πιλότο όσο και στον πρώτο αξιωματικό (συγκυβερνήτη) και το πλήρωμα.

Επίσης από την έρευνα δεν εντοπίστηκαν στοιχεία κάποιου μηχανικού προβλήματος στο Μπόινγκ 777». Η πτήση MH370 που πραγματοποιούσε το δρομολόγιο Κουάλα Λουμπούρ- Πεκίνο εξαφανίστηκε από τα ραντάρ στις 8 Μαρτίου 2014 με 12 μέλη πληρώματος και 227 επιβάτες.

Κωνσταντίνος Τσάβαλος
Newsroom ΔΟΛ
http://news.in.gr/world/article/?aid=1231395620
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.621
Μηνύματα
904.553
Μέλη
39.364
Νεότερο μέλος
nikos.pap

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom