Πορτογαλία Αζόρες São Miguel χωρίς αυτοκίνητο - Κι όμως γίνεται!

Extra muros

Member
Μηνύματα
147
Likes
962
Ταξιδιωτικές ιστορίες για την απόκοσμη ομορφιά των Αζορών έχουν γραφτεί ήδη από παλαίμαχες πένες του φόρουμ, και μάλιστα για παραπάνω από ένα νησί του χαμένου στον Ατλαντικό συμπλέγματος. Εδώ θα παραθέσω κυρίως κάποιες χρηστικές πληροφορίες από το ταξίδι περίπου μιας εβδομάδας (χώρια η 1,5 μέρα στη Λισαβόνα) που πραγματοποίησα με φίλη στα μέσα του Ιούνη φέτος στο Σάου Μιγκέλ, το μεγαλύτερο από τα νησιά.

Κατά την "προταξιδιωτική" φάση μελέτης, έπεσα, όχι μόνο εδώ, αλλά γενικά στο ίντερνετ, αλλά και IRL από Πορτογάλους που τυγχάνει να γνωρίζω,στην ακράδαντη βεβαιότητα ότι το ταξίδι στις Αζόρες είναι αδύνατο ή τέλος πάντων μάταιο χωρίς ενοικίαση οχήματος. Η εμπειρία απέδειξε ότι κάτι τέτοιο δεν ισχύει, τουλάχιστον για το μεγαλύτερο νησί του αρχιπελάγους χωρίς φυσικά να ακυρώνει το γεγονός ότι με ΙΧ κάποιος είναι πιο ανεξάρτητος κι ευέλικτος. Εξάλλου το οδικό δίκτυο είναι σε μεγάλο ποσοστό πραγματικά αξιοζήλευτο (αχ κατακαημένε ΒΟΑΚ) και οι τιμές ενοικίασης μη εξωπραγματικές. Μην έχοντας οδηγήσει εδώ και κάποια χρόνια ωστόσο, αποφάσισα ότι δε ξαναρχίσω το σπορ στη μέση του ωκεανού.

Άφιξη λοιπόν στην πολλή ζεστή και πάντα αγαπημένη Λισαβόνα με την απευθείας πτήση της Αιγαίου και κάτι λιγότερο από 24 ώρες μετά εσωτερική πτήση δύο και κάτι ωρών για την Πόντα Ντελγάδα, άτυπη πρωτεύουσα των Αζορών (τυπικά έχει 3 πρωτεύουσες σε τρία από τα εννιά νησιά) με την Ράιαν, για την οποία, μην έχοντας ξαναπετάξει - απίστευτο κι όμως αληθινό - πολλά φοβόμουν αλλά τίποτε δεν επαληθεύτηκε, πέραν φυσικά της διαβόητης μη άνεσης των καθισμάτων και της συνεχούς βαβούρας για καφέ, φαϊ, ξυστό και το λιλί της Χαϊδως.

Μετακίνηση από και προς το αεροδρόμιο:

H αστική συγκοινωνία δεν εξυπηρετεί τον μικρό και γλυκούλη αερολιμένα, ωστόσο για όσους δεν επιθυμούν ταξί ή ενοικίαση, υπάρχει η λύση του shuttle bus ANC με πολλές στάσεις μέσα στην πόλη. Με μόλις 8 ευρώ μετ'επιστροφής, είναι μακράν η οικονομικότερη λύση μετακίνησης. Στο google μπορεί να διαβάσετε περίεργα περιστατικά αναξιοπιστίας, προσωπικά ωστόσο δεν είχα κανένα παράπονο. Τα εισιτήρια αγοράστηκαν επιτόπου από το γραφείο της ANC στο αεροδρόμιο, όπου καλύτερα να ρωτήσετε κατευθείαν τον οδηγό κι όχι τους υπαλλήλους ποια στάση βολεύει καλύτερα. Τα ωράρια αναχώρησης από το αεροδρόμιο είναι κάπως μυστήρια ομολογουμένως, αφού τα 45 λεπτά αναμονή που μας έδωσε αρχικά η υπάλληλος ξαφνικά μετατράπηκαν σε κάτω από 20, καθώς η ίδια μπήκε στον κόπο να μας ψάξει (!) για να μας ενημερώσει πως σε 5 λεπτά θα αναχωρούσε τελικά άλλο λεωφορείο. Όσο για την επιστροφή, κανονίζετε το pick up από την ίδια στάση κατά την έκδοση του εισιτηρίου. Εμφανίστηκαν συνεπέστατα, και σε 10 λεπτά είμασταν στο αεροδρόμιο, με κίνηση και αν χρειαστεί στοπ σε πολλές στάσεις αυτό το διάστημα προφανώς επιμηκύνεται, για μας στο πήγαινε ας πούμε ήταν γύρω στο μισάωρο.

Διαμονή
Αν και αποφεύγω να αναφέρομαι ονομαστικά σε καταλύματα, εν προκειμένω θεωρώ ότι αξίζει να αναφέρω ως πολύ αξιοπρεπή budget επιλογή το City's Hostel Ponta Delgada, με 90 ευρώ για τεράστιο ιδιωτικό δωμάτιο - σοφίτα με πρωινό μπουφέ, πολύ λιτό, αλλά αξιοπρεπή. Εξάλλου η κοινή κουζίνα είναι άρτια εξοπλισμένη και το ψυγείο τεράστιο για φύλαξη έξτρα προμηθειών από τα σούπερ μάρκετ της περιοχής. Προσοχή γιατί όλα έκλειναν στις 8 μμ, ενώ μόνο λίγα ανοίγουν Κυριακές, το Google πάντως είναι αξιόπιστο σε αυτές τις πληροφορίες. Η υπηρεσία πλυσίματος - στεγνώματος στα 10 ευρώ (5 ανά υπηρεσία) κάπως ακριβή κατά τη γνώμη μου, πολλοί ένοικοι ωστόσο έπλεναν στο χέρι και άπλωναν έξω όπως διαπίστωσα. Η ρεσεψιόν δουλεύει 8 με 4 αλλά υπάρχει και νούμερο έκτακτης ανάγκης που ευτυχώς δε χρειάστηκε. Από ό,τι φαίνεται η επιχείρηση είναι οικογενειακή, οπότε μαμά και κόρες (με επιφύλαξη) εκτελούν χρέη ρεσεψιονίστ και καθαριστριών, κάτι που αντανακλάται στο γεγονός ότι στον τομέα καθαριότητα, που γενικά ήταν σε υψηλά για χόστελ επίπεδα, παρεισέφρυαν και κάποιες αβλεψίες. Γενικά πάντως οι κοπέλες είναι εξαιρετικά εξυπηρετικές και πρόθυμες για πάσης φύσης πληροφορία. Εκεί βρήκα και τα δρομολόγια των τοπικών ΚΤΕΛ, που σε πάνε στις βασικότερες πόλεις και χωριά του Σάου Μιγκέλ, όπως και σε ορισμένα βασικά αξιοθέατα.

Μετακινήσεις
Αν και τα τοπικά λεωφορεία έχουν ένα μάλλον συμβολικό αντίτιμο, η βέλτιστη λύση για όποιον θέλει να πάρει μια αρκετά καλή γεύση του νησιού και μπορεί να διαθέσει ποσό λίγο παραπάνω από την ενοικίαση ενός ΙΧ, είναι χωρίς αμφιβολία μια από τις οργανωμένες εκδρομές, που προσφέρονται σε παραπλήσιες τιμές από πάμπολλα γραφεία στο νησί. Ως αγχώδης τύπος έκλεισα τρεις από τις συνολικά 4 εκδρομές που έκανα μήνες πριν από booking και get your guide, μη βάζοντας μυαλό από την περσινή μου εμπειρία στο Πόρτο, που έλεγε ότι τόσο η διαθεσιμότητα σε ντεμέκ "εξαντλημένες" ονλάιν όσο και οι τιμές είναι ξεκάθαρα καλύτερες για κράτηση επί τόπου. Τα περισσότερα γραφεία είναι στη μαρίνα κοντά το ένα στο άλλο για επί τόπου έρευνα και παζάρι, με κάποιο όριο βέβαια.

Ακόμα και για όσους διαθέτουν όχημα, υπάρχει μια εκδρομή όπου τα γραφεία είναι μονόδρομος, μιλάω φυσικά για τα whale-watching tours, με τα οποία οι ντόπιοι τρόπον τινά αναπληρώνουν τα χαμένα έσοδα και παράλληλα εξιλεώνονται για το μακραίωνο κυνήγι φαλαινών, στο οποίο διακρίνονταν μέχρι και την απαγόρευση της δραστηριότητας αρκετά χρόνια πριν. Ακόμα και σε μέρες με σχετικά ήρεμο καιρό η δραμαμίνη είναι άκρως απαραίτητη για τους ευαίσθητους στις ναυτίες σαν την υποφαινόμενη. Επίσης, μην ανησυχείτε για τις ικανότητες της μηχανής σας ή την προσωπική φωτογραφική σας επιδεξιότητα, καθώς πρακτικά όλα τα τουρ δίνουν δυνατότητα πρόσβασης σε επαγγελματικού επιπέδου φωτογραφίες μετά το πέρας της εκδρομής, έστω με το ενοχλητικό πλην ευνόητο υδατόσημο της εταιρείας. Οι φάλαινες βέβαια, όπως γνωρίζαμε εκ των προτέρων, είναι λιγότερο συχνοί επισκέπτες από τα δελφίνια, που ευτυχώς είδαμε κατά κοπάδια, ενίοτε με τα βρέφη τους μαζί. Κάποια γραφεία προσφέρουν εγγύηση επιστροφής χρημάτων αν δεν εμφανιστεί κανένα θηλαστικό, άλλα δίνουν δυνατότητα νέας εκδρομής σε άλλη μέρα, προσωπικά και τίποτε να μην έβλεπα θα έμενα με την από μόνη της συναρπαστική εμπειρία της πλεύσης στον ωκεανό. Συνήθως η εκδρομή αυτή υπάρχει σε δύο εκδοχές, με καταμαράν ή σε φουσκωτό, για τους πιο περιπετειώδεις (σωστά μαντέψατε ότι δεν ανήκω σε αυτούς).

Οι υπόλοιπες εκδρομές ήταν ολοήμερες με βανάκι κι οδηγό-ξεναγό, μεταξύ 4 - 10 ατόμων και περιλάμβαναν γεύμα, σε τουριστικά μεν, αξιοπρεπή δε στο είδος τους εστιατόρια. Κόστος 65 με 68 ευρώ η πιο ακριβή, που ονλάιν θα κόστιζε 80. Θεωρώ ότι αυτό που έκανε τη διαφορά σε σχέση με την ενοικίαση, ήταν η παρουσία ντόπιων ξεναγών, όπως πιστοποιούσε και η χαρακτηριστική τους προφορά στα πορτογαλικά, που όχι μόνο έδιναν πληροφορίες για το παρόν και το παρελθόν του νησιού και γενικά των Αζορών, αλλά σε αρκετές περιπτώσεις έκαναν κάποιες εκτός επίσημου προγράμματος "παρεκβάσεις" σε εκτός πεπατημένης σημεία, κάποια από τα οποία θεωρώ ότι δύσκολα θα έβρισκα αν οδηγούσα ως ξένη, πέρα που δύσκολα θα επιχειρούσα προσωπικά off road διαδρομές με νοικιάρικο αμάξι ακόμα και στην Ελλάδα.

Με τον τρόπο αυτό λοιπόν επισκέφτηκα την πασίγνωστη Lagoa das Sete Cidades και διάφορα άλλα σημεία και πόλεις βόρεια και δυτικά του νησιού κυρίως, χωρίς λόγω - ομίχλης να καταφέρω ωστόσο να δω τη Lagoa do Fogo στο κέντρο του Σάου Μιγκέλ. Στο πονεμένο κεφάλαιο "καιρός" θα αναφερθώ παρακάτω.

Επίσης πήγα στη Lagoa das Furnas, έκανα μπάνιο στα θερμά λουτρά της περιοχής και έφαγα το ψημένο με γεωθερμική ενέργεια Cozido das Furnas, πιάτο για μερακλήδες θα το χαρακτήριζα.

Τέλος, έκανα το γύρω της βόρειας και ανατολικής πλευράς σε μια εκδρομή που λίγο - πολύ όλοι πουλάνε με τον άχαρο τίτλο Nordeste, ο οποίος αδικεί πολύ αυτό το κατά τη γνώμη μου ωραιότερο κομμάτι του νησιού.

Συνεχίζεται...
 
Last edited:

underwater

Member
Μηνύματα
2.713
Likes
11.263
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτική
Διαβάζω με μεγάλο ενδιαφέρον, έχω όνειρο τις Αζόρες!
Συγκρίνοντας βέβαια με τις τιμές σε μονοήμερες που είχα πληρώσει στη Μαδέιρα το 2012 οι τωρινές μου φαίνονται απίστευτα ανεβασμένες (φυσικά αναμενόμενο).
 

Extra muros

Member
Μηνύματα
147
Likes
962
Καιρός

Ηλί ηλί, λαμά σαβαχθανί. Δεν είχα έρθει ανυποψίαστη βέβαια, καθώς το τοπικό μότο "στις Αζόρες έχεις 4 εποχές σε μία μέρα" έχει ξεπεράσει εδώ και καιρό τα σύνορα του νησιωτικού συμπλέγματος, ενώ σε αυτοσαρκαστικό κλίμα κυκλοφορεί και ως στάμπα σε μπλουζάκια στα σουβενιράδικα. Τίποτε όμως δε σε προετοιμάζει τελικά για τις έως και ανά τρίλεπτο εναλλαγές από βροχή σε ήλιο, μετά σε συννεφιά και τούμπαλιν. Ξεσκόνισα όλα τα μετεωρολογικά σάιτ, πορτογαλικά και αγγλόφωνα, καταλήγοντας τελικά ότι στις Αζόρες η πρόγνωση πρέπει να γίνεται από αστρολόγους και ουχί μετεωρολόγους.

Εδώ οι έχοντες αυτοκίνητο έχουν όντως ένα σημαντικό πλεονέκτημα, αφού μπορούν να είναι πιο ευέλικτοι στην προσαρμογή του προγράμματος στις καιρικές συνθήκες. Ακόμα και επί τόπου να κλείσεις εκδρομή για την επομένη, κανείς δε σου εγγυάται ότι τελικά οι προγνώσεις θα πέσουν μέσα, εκτός του ότι ούτως ή άλλως ο καιρός θα αλλάξει πεντέξι φορές κατά τη διάρκεια. ΄Όπως έγραφα και στο πρώτο ποστ, εμείς λόγω ομίχλης χάσαμε τη θέα προς Lagoa do Fogo, παρηγορούμενες με μαγνητάκι, αλλά και τη θέα από το αγνάντιο Vista do Rei, που κοιτά προς τις λίμνες Σαντιάγκου και Sete Cidades. Στις υπόλοιπες εκδρομές ο καιρός ήταν περισσότερο με το μέρος μας, απαραίτητο ωστόσο είναι πάντα το αδιάβροχο και το layering, δηλαδή το λουκ κρεμμύδι, γιατί η ζέστη εναλλάσεται με την ψύχρα συνεχώς. Την εποχή που πήγα εγώ οι μέγιστες θερμοκρασίες την ημέρα άγγιζαν του 22 με 23 βαθμούς, Ιούλη και Αύγουστο η θερμοκρασία ανεβαίνει και ο καιρός είναι ελαφρώς πιο ηλιόλουστος, κανείς όμως δεν εγγυάται ότι δε θα υπάρξουν και τότε απρόβλεπτες εναλλαγές. Οι διακυμάνσεις θερμοκρασίας είναι σχετικά μικρές κατά τη διάρκεια του έτους, έτσι ώστε αρκετά σπίτια δεν έχουν σοβαρό σύστημα κλιματισμού ή θέρμανσης. Αλλά ακόμα και μέσα στη μέρα, οι διαφορές πρωινών, μεσημεριανών και νυχτερινών θερμοκρασιών είναι αρκετά μικρές, σίγουρα πολύ μικρότερες από τη βόρεια ακτή της Πορτογαλίας, όπου είχα πάει πέρσι τέτοια εποχή και ήθελε κανονικό μπουφάν τα πρωινά με 13 (!) βαθμούς ελάχιστη στο Πόρτο και μέγιστη 24.

Για τις φιλάρεσκες συνταξιδιώτισσες, ετοιμαστείτε για καθημερινό bad hair day, αφού η υγρασία κινείται σε τροπικά επίπεδα, έστω λιγότερο αποπνικτικά λόγω ήπιων θερμοκρασιών, καθιστώντας μάταιες τις προσπάθειες τιθάσευσης του μέσου σπαστού μεσογειακού μαλλιού. Εικάζω ότι τα τοπικά κομμωτήρια κάνουν χρυσές δουλειές με θεραπείες κερατίνης, αν και αρκετές ντόπιες είναι από φυσικού τους σγουρομάλλες κι έτσι χρειάζεται να ανησυχούν λιγότερο.

Συνεχίζεται...
 

Extra muros

Member
Μηνύματα
147
Likes
962
Φαγητό

Ως αμετανόητα κοιλιόδουλη foodie, εννοείται ότι στα ταξίδια μου δίνω αρκετά μεγάλη έμφαση στο κομμάτι της εστίασης. Μπορώ να πω ότι η Πορτογαλία γενικώς με καλύπτει αρκετά, καθώς θεωρώ τη γαστρονομική της παράδοση - που περιλαμβάνει πολλά περισσότερα πέρα από τις εκατοντάδες παραλλαγές του μπακαλιάρου - ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα και υποτιμημένη στο εξωτερικό. Είναι όμως αλήθεια πως κάποιες από τις γεύσεις της, κυρίως στα κρεατικά και λιγότερο στα θαλασσινά, είναι ίσως αρκετά μακριά από τα ειωθότα του ελληνικού ουρανίσκου. Επίσης μιλάμε για μια κουζίνα με καθαρές γεύσεις, χωρίς περίτεχνες τεχνικές και ενδιαφέρον για το food styling, που διατηρεί έντονα το ρουστίκ χαρακτήρα της. Στις Αζόρες αυτό που ξεχωρίζει ακόμα περισσότερο είναι οι καταπληκτικές πρώτες ύλες, τι κι αν κανείς δεν μπορεί να είναι 100% σίγουρος αν το βοδινό κρέας προέρχεται από τα αναρίθμητα κοπάδια του συμπλέγματος (ειδικά δε στο Σάου Μιγκέλ οι αγελάδες είναι κυρίως γαλακτοφόρες, σε άλλα νησιά εκτρέφουν είδη κυρίως για το κρέας τους) ή είναι εισαγόμενο Αργεντινής.

Η κουζίνα, όπως και σε πολλά μέρη της ηπειρωτικής Πορτογαλίας, αλλά και γενικά της δυτικής Ευρώπης, κλείνει - με λίγες εξαιρέσεις - στις 3 για να ανοίξει κάπου μεταξύ 5.30 και 7.00 το απόγευμα, κλείνοντας πάλι κατά τις 9.30-10.00, ενώ μετά τις 11, πολύ βαριά δώδεκα, τα περισσότερα εστιατόρια κατεβάζουν ρολά τελείως. Πολλά μαγαζιά δε δέχονται κράτηση ή τη δέχονται μόνο για βραδινό, αλλά όχι για μεσημεριανό φαγητό, οπότε οπλιστείτε με υπομονή. Στην περίφημη A Tasca ας πούμε δεν καταφέραμε να φάμε, μετά από 3 απόπειρες, καθώς η χαμηλότερη εκτιμώμενη αναμονή ξεπερνούσε τη 1,5 ώρα. Όπως και να έχει όπου κι αν πήγαμε φάγαμε από καλά έως καταπληκτικά, σε τιμές λογικές για την ποιότητά τους, ενώ υπάρχουν και κάποιες πολύ τίμιες budget επιλογές, που παραθέτω αμέσως:

OISHI: Asian fusion με μεσημεριανό μπουφέ all you can eat στα 10,90 το άτομο, πολύ καλό το σάκε 6 ευρώ το καραφάκι. Ακόμα και για όσους δεν συμμερίζονται πολύ τη λογική αυτή, η ποικιλία και ποσότητα για αυτή την τιμή είναι πραγματικά αξιοπρόσεκτες. Προσοχή μόνο, γιατί αν μείνει υπερβολικά πολύ φαγητό, θα σας χρεώσουν 7 ευρώ υποχρεωτικό πακέτο. Εμείς μετά κόπου τα καταφέραμε.

Cervejaria Portas da Cidade: Εκ πρώτης όψεως μοιάζει με παρακμιακό τουριστομάγαζο, λόγω και της θέσης του στην κεντρική πλατεία της πόλης. Ωστόσο πέραν του ότι σερβίρει στη ζούλα και μετά τις 3, έχει πραγματικά νόστιμη φασολάδα με τσορίσο (που δε με "πείραξε" και καθόλου) και συμπαθητικές μπύρες, κόστος για δυο μπύρες, δύο κυρίως, έναν καφέ και ένα γλυκό, 28 ευρώ, πολύ τίμιο θα έλεγα.

Supléxio Handmade Burger: Από τα καλύτερα μπέργκερ που έχω φάει ως τώρα, θέλει κι εδώ υπομονή γιατί συρρέουν τουρίστες και ντόπια νεολαία αντάμα, βάζετε το ονοματάκι σας στη λίστα και περιμένετε τους αεικίνητους σερβιτόρους να σας φωνάξουν. Προσωπικά προτείνω το αζοριανό μπέργκερ με τσάτνεϊ ανανά, ταιριάζει απροσδόκητα καλά με το απίστευτα ζουμερό κρέας. Δύο μπέργκερ, μια μπίρα, ένα αναψυκτικό και μια μερίδα όνιον ρινγκς 29 ευρώ.

Καντίνα απέναντι από το Teatro Micaelense: Όχι ότι τη λένε έτσι, αλλά δεν μπορείτε και να τη χάσετε γιατί είναι ακριβώς απέναντι από το θέατρο και το μόνο μαγαζί ακριβώς πάνω στην πλατεία. Εδώ δεν αξίζει τόσο φαϊ, που είναι πάντως αξιοπρεπές για την πολύ χαμηλή τιμή του, αλλά τα υπέροχα καφεδάκια, σε τιμές από 0,75 έως 0,90 ευρώ, δε θυμάμαι καν πότε και σε ποιο μέρος του κόσμου είχα ξαναδεί τέτοια νούμερα, η φίλη μου σοκαρισμένη μάλιστα ρώτησε δυο φορές αν κατάλαβε σωστά τη χρέωση.

Ποιοτικά ανεκτά και σαφώς οικονομικά γεύματα μπορεί να βρει κανείς κι αν θέλει να φάει κι επιτόπου στο υποκατάστημα της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Pingo Doce στο λιμάνι.

Στο επόμενο μέρος θα ακολουθήσουν οι αμιγώς εστιατορικές επιλογές, αναμείνατε στις κουτάλες, εχμ στις οθόνες σας ήθελα να πω...
 

gioannis13

Member
Μηνύματα
1.274
Likes
7.933
Επόμενο Ταξίδι
Όπου πετάει αεροπλάνο...
Ταξίδι-Όνειρο
Χωρίς ρολόι στο χέρι !!!
31/07 με 05/08 θα κάνω τα ίδια βήματα με εσένα, και χωρίς αυτοκίνητο, Το 2007 την είχαμε οργώσει με ένα Φίατ 550αρακι,εποχές ΠΑΣΟΚ, τώρα όλα πανάκριβα, αλλά είναι τόσο γραφική πόλη που δεν νομίζω να πλήξω-ουμε.
 

Extra muros

Member
Μηνύματα
147
Likes
962
Ξερω που ηπια τον καφε 0,70 ευρω. Στην ηπειρωτικη Πορτογαλια :).
Αυτο δεν υπαρχει πουθενα αλλου στην Ευρωπη, μιλωντας για καθιστο καφε ακομη και στα πιο τουριστικα σημεια.
Ναι, όντως αν και προσπαθώ να θυμηθώ αν ποτέ είδα κάτω από 1 ευρώ καφέ στην ηπειρωτική Πορτογαλία, σε κανά Αμαράντε ίσως, καλά για Λισαβόνα δεν το συζητώ, έχουν αρχίσει να ξεφεύγουν ακόμα και σε κάτι άγραφα εντελώς μη τουριστικά προάστια. Γενικά βέβαια η χώρα παραμένει η πιο vfm για δυτική Ευρώπη (σα σύνολο μιλάω, δε λέω για περιοχές μέσα σε χώρα με χαώδεις τιμολογιακές διαφορές τύπου Παλέρμο vs Μιλάνο), οπότε ας σπεύσουν όσοι ακόμα το σκέφτονται, γιατί κάθε πέρσι και καλύτερα (για την τσέπη μας)
 

paefstra

Member
Μηνύματα
13.030
Likes
41.019
1) Ναι, όντως αν και προσπαθώ να θυμηθώ αν ποτέ είδα κάτω από 1 ευρώ καφέ στην ηπειρωτική Πορτογαλία, σε κανά Αμαράντε ίσως,
2) οπότε ας σπεύσουν όσοι ακόμα το σκέφτονται, γιατί κάθε πέρσι και καλύτερα (για την τσέπη μας)
1) Πορτο, Γκιμαραες, Κοιμπρα περσι.
2) Φιλη επεστρεψε προχθες, τα ιδια ακριβως μου λεει.
 

Extra muros

Member
Μηνύματα
147
Likes
962
Φαγητό vol. II

Συνεχίζουμε τη γαστριμαργική περιήγηση στο Σάου Μιγκέλ, γιατί εσείς το ζητήσατε (απολύτως κανένας), παρουσιάζοντας τα "κανονικά" εστιατόρια που αξίζουν της προσοχής του επισκέπτη.

Restaurante O Museu

H εμπνευσμένη ονομασία οφείλεται - σωστά μαντέψατε - στην τοποθεσία του εστιατορίου ακριβώς απέναντι από μουσείο τοπικής ιστορίας Carlos Machado, που επίσης αξίζει μια επίσκεψη. Δύο λέξεις μπορούν να περιγράψουν τη σπεσιαλιτέ του μαγαζιού: food porn. Πίστευα ότι οι Πορτογάλοι είχαν τερματίσει την εν λόγω κατηγορία με τη francesinha του Πόρτο, αλλά βρήκα το δάσκαλό μου από ένα μοσχαρίσιο φιλέτο πάχους 2 πόντων τουλάχιστον, μέσα σε σάντουτς περιχυμένο από τόνους κρέμας γάλακτος αλά ελληνική ταβέρνα στα 80ς - 90ς, τηγανητό αυγό στην κορυφή και δυο καντάρια πατάτες τηγανητές. Κανονικά όταν βλέπω τόση κρέμα φεύγω τρέχοντας, εδώ όμως δεν ξέρω γιατί, αλλά κάπως το σύνολο έδενε αρμονικά, αν και σίγουρα οι αρτηρίες μας θα είχαν άλλη άποψη. Μην κάνετε το λάθος (μας) και πάρετε δεύτερο κυρίως, πεταμένες θερμίδες και λεφτά. Ένα ορεκτικούλι - εν προκειμένω μικρή ποικιλία των νοστιμότατων αζοριανών τυριών - και ένα καραφάκι τοπικό κρασί (που είναι λίγο αψύ για τα γούστα μου, όχι μόνο εκεί, αλλά ό,τι ντόπιο δοκίμασα) είναι πάνω από αρκετό. Τιμή 27 ευρώ το άτομο, θα ήταν αισθητά χαμηλότερη χωρίς το αχρείαστο δεύτερο κυρίως.
347243077_7149315885084233_4615068174588882110_n.jpg


Rotas da Ilha Verde

Ως μοναδικό vegetarian/vegan εστιατόριο του νησιού, και όχι μεγάλο, είναι πάντα ανάρπαστο κυρίως μεταξύ των τουριστών. Το μεσημέρι έχει αναμονή καθώς δε δέχεται κρατήσεις, ενώ για το δείπνο η κράτηση μια μέρα πριν τουλάχιστον κρίνεται απαραίτητη, τουλάχιστον την καλοκαιρινή περίοδο. Μια από τις συνιδιοκτήτριες - ή γυναίκα του ιδιοκτήτη, δεν το διευκρίνησα αυτό - είχε δουλέψει σαιζόν σε ριζόρτ στη Χαλκιδική παλιά, αγάπησε πολύ την Ελλάδα και θυμόταν ακόμα μερικές φράσεις στα ελληνικά, όπως το "όχι σήμερα", που ήταν η κλασική απάντηση των μαστόρων όταν χρειαζόταν κάποια επισκευή στο ξενοδοχείο. Γενικά οι ντόπιοι, μη όντας συνηθισμένοι σε παρουσία Ελλήνων στο νησί (εμείς βρήκαμε άλλες δυο κοπέλες που συμπτωματικά κατοικούσαν από κάτω μας στο χόστελ), αντιδρούσαν με ένα κράμα περιέργειας και ενθουσιασμού που μπορεί να νιώθαν οι κάτοικοι του Καστελόριζου αν τους ερχόταν τουρίστας από το Βανουάτου. Με παραξένεψε αρκετά αυτό, δεδομένου ότι και στην ηπειρωτική Πορτογαλία βλέπουν τους Έλληνες με συμπάθεια, αλλά είναι σαφώς πιο εξοικοιωμένοι και λιγότερο εντυπωσιασμένοι με την παρουσία τους, που ειδικά στη Λισαβόνα είναι και ολοένα μαζικότερη χρόνο το χρόνο. Τέλος στην ησιόδεια παρέκβαση κι επιστροφή στο φαϊ. Εδώ οι τιμές ήταν πιο τσιμπημένες από οπουδήποτε αλλού πήγαμε, και οι μερίδες μικρότερες, έστω και χορταστικές σαν σύνολο, η ποιότητα όμως ήταν αντίστοιχη. Πολύ φίνες κι εκλεπτυσμένες γεύσεις, ειδικά το ριζότο παντζαριού μπαίνει στο hall of fame των πάμπολλων risotti που έχει τιμήσει κατά καιρούς ο ουρανίσκος μου. Πολύ νόστιμο και το τσιζκέικ τους, από περιέργεια φάγαμε και το βίγκαν τζατζίκι που εμπνεύστηκε η κυρία που λέγαμε πριν, η οποία μάλιστα μας ζήτησε την επιείκεια μας για το ότι δεν έμοιαζε καθόλου με το ελληνικό. Όντως καμία σχέση, ωστόσο ήταν ένα αρκετά δροσερό κι ευχάριστο dip. Τιμή 30 ευρώ για 2 κυρίως, 1 ορεκτικό, σαλάτα, γλυκό και 2 ποτήρια κρασί.
20230622_215904.jpg


São Pedro

Αν και η αισθητική και το μεγάλο μέγεθος με παρέπεμψαν σε δηθενομάγαζα των νοτίων προαστίων, το εν λόγω εστιατόριο που στεγάζεται όπως κατάλαβα στο ναυτικό όμιλο της Πόντα Ντελγάδα άξιζε την μιας ώρας αναμονή Παρασκευή βράδυ χωρίς κράτηση), τόσο για το φιλέτο τόνου, όσο κυρίως για το πιο απίθανα τρυφερό χταπόδι που έχω δοκιμάσει ποτέ, ο κλισέ όρος "λουκούμι' ποτέ δεν περιέγραψε τόσο επακριβώς την αίσθηση που άφησε αυτό το θαλάσσιο γλύκισμα πάνω μας. Κόστος για δύο κυρίως, ορεκτικό και δυο ποτήρια κρασί 26 ευρώ το άτομο.

Τα υπόλοιπα εστιατόρια που επισκεφτήκαμε περιλαμβανόταν στις εκδρομές, οπότε ήταν τα κλασικά "γκρουπάδικα" μαζικής λογικής, των οποίων το όνομα δεν είχε νόημα να συγκρατήσω ώστε να επισκεφτώ ξανά. Όπως ωστόσο νομίζω ότι προανέφερα, η ποιότητα γενικά ήταν καλύτερη από τα περισσότερα μαγαζιά του είδους τόσο στην Ελλάδα, όσο και στην ηπειρωτική Πορτογαλία.

συνεχίζεται...
 

Extra muros

Member
Μηνύματα
147
Likes
962
Σημεία ενδιαφέροντος

Πόντα Ντελγάδα


Η άτυπη πρωτεύουσα των Αζορών, καθώς στην πραγματικότητα έχει τρεις πόλεις που μοιράζονται τον τίτλο, σε διαφορετικά νησιά του συμπλέγματος, δε θα έλεγα ότι διεκδικεί δάφνες ομορφιάς. Δεν ξέρω αν φταίει το ότι είναι μια για τα πορτογαλικά δεδομένα, "καινούρια πόλη" μια και δεν υπήρχε ανθρώπινη παρουσία ως την άφιξη των Πορτογάλων στα μισά του 15ου αιώνα. Όχι ότι δεν έχει γραφικά στοιχεία και όμορφα μέρη, έχοντας όμως επισκεφθεί αρκετές πόλεις στην ηπειρωτική Πορτογαλία, απλά δεν υπάρχει σύγκριση. Το γεγονός επίσης ότι για πόλη σχεδόν 70.000 κατοίκων είναι εξαιρετικά ήσυχοι, με τους ντόπιους να κυκλοφορούν έξω κυρίως στην αρχή και στο τέλος της εργάσιμης μέρας και τις Κυριακές να είναι όλοι εξαφανισμένοι στα χωριά τους και για μπάρμπεκιου στας εξοχάς - διόλου τυχαία κατά μήκος των δρόμων υπάρχουν παντού πάγκοι πικνικ - εμένα δε μου φάνηκε και πολύ γοητευτικό. Όπως καταλαβαίνει κανείς, η νυχτερινή ζωή κινείται κάπου μεταξύ δημοτικού γηροκομείου και Α' νεκροταφείου, κάτι που κατάφερε να ενοχλήσει κι εμένα που είμαι το αντίθετο του party animal και σίγουρα δεν είχα έρθει με προσδοκίες Ιμπίθα ή Μυκόνου. Τι να κάνουμε όμως, είναι αρκετά εκνευριστικό πολλά μπαρ να μην είναι καν ανοιχτά εκτός ΠΣΚ και όσα πετύχεις να κλείνουν στις 12, σε μία περίπτωση μάλιστα με το σερβιτόρο απλά να σβήνει τα φώτα (!) απροειδοποίητα.

Αρκετά με τη γκρίνια όμως, γιατί αναμφίβολα εντέλεια τα θετικά στοιχεία υπερισχύουν. Πέρα από τα γαστριμαργικά που ήδη αναλύθηκαν, η πόλη έχει να προσφέρει έναν συμπαθητικό καθεδρικό δίπλα από τις "Πύλες της θάλασσας" (Portas do Mar), που κάποτε βρίσκονταν όντως ακριβώς πάνω από τη θάλασσα, μια εξαιρετική θέα από την εκκλησία Ermida da Mãe de Deus και μερικούς πολύ όμορφους βοτανικούς κήπους. Οι ντόπιοι θα σας συνιστούσαν τον δωρεάν κήπο Antonio Borges, κατ' εμέ όμως αξίζουν και με το παραπάνω τα 5 ευρώ για τον βοτανικό κήπο José do Canto, με τη μεγάλη ποικιλία δένδρων και φυτών από όλο τον κόσμο. Η βλάστηση είναι τόσο πυκνή που παρά το ψιλόβροχο εκείνης της μέρας κυριολεκτικά δεν καταλαβαίναμε νερό μέχρι να βγούμε σε ξέφωτο.


Αξίζει επίσης μια επίσκεψη στο τοπικό μουσείο Carlos Machado, που στεγάζεται στους χώρους παλιού μοναστηριού, οι οποίοι επίσης αποτελούν μέρος της ετερόκλητης έκθεσης, που συνδυάζει στοιχεία από την κοινωνικοπολιτική, καλλιτεχνική και φυσική ιστορία των Αζορών, με έμφαση στην τελευταία. Ακόμα και να μην είναι του γούστου σας - ούτε του δικού μου - οι ταριχευμένοι καρχαρίες, οι σκελετοί φάλαινας και τα βαλσαμωμένα κολίμπρι, δεν πρόκειται να βαρεθείτε γρήγορα. Κάθε Κυριακή δωρεάν είσοδος, προσοχή όμως γιατί κλείνει νωρίς.

Portas do Mar

IMGP4999.JPG


Ermida da Mãe de Deus

IMGP5192.JPG

Βοτανικός κήπος José do Canto
IMGP5262.JPG


Mία τοσοδούλα φαλαινίτσα του τοπικού μουσείου Carlos Machado
20230618_163214.jpg


συνεχίζεται...
 
Last edited:

Extra muros

Member
Μηνύματα
147
Likes
962
Ribeira Grande

Η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη του Σάου Μιγκέλ, γνωστή ως μια από τις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες του σκι, όπου διεξάγονται συχνά πυκνά αγώνες και παγκόσμια πρωταθλήματα. Υπάρχει και μνημείο αφιερωμένος στους σέρφερς κοντά στην έξοδο της πόλης. Βασικό σημείο ενδιαφέροντος η πλατεία του δημαρχείου με τους πανέμορφους κήπους και τρεχούμενα νερά ακριβώς από δίπλα. Διαθέτει και μουσείο μετανάστευσης, το οποίο δεν προλάβαμε να επισκεφτούμε, πρόκειται πάντως για ένα σημαντικό κομμάτι της ιστορίας των Αζόρων. Για την ακρίβεια, δεν υπάρχει σπίτι στις Αζόρες χωρίς τουλάχιστον έναν μετανάστη, ειδικότερα στην ανατολική ακτή των ΗΠΑ - που συχνά αποκαλείται "δέκατο νησί των Αζορών- αλλά και τον Καναδά. Προσωπικά σχεδόν όλοι οι ντόπιοι που γνώρισα είχαν κάποια εμπειρία διαβίωσης στο εξωτερικό και επέστρεψαν, η ανάπτυξη του τουρισμού έπαιξε ρόλο σε αυτό, όπως και η θεαματική βελτίωση των υποδομών, μαζί με μια σειρά φορολογικά κίνητρα και διευκολύνσεις σε ιδιώτες και επιχειρήσεις.

Lagoa

Το τρίτο αστικό κέντρο του νησιού είναι μια τουριστικά αδιάφορη περιοχή, με ένα δημοφιλές ωστόσο παραλιακό μέτωπο που ξεκινά από την Πόντα Ντελγάδα και καταλήγει εκεί. Αισθητικά παραπέμπει σε παλιακού τύπου παραθερισμό τύπου Αγίων Θεοδώρων - Λουτρακίου, διαθέτει ωστόσο κάποιες συμπαθητικές παραλίες, μη προσβάσιμες όταν περάσαμε εμείς λόγω κυμάτων, αλλά κυρίως λόγω της παρουσίας - με παρουσία αντίστοιχης προειδοποιητικής σημαίας - της πολύ δηλητηριώδους "πορτογαλικής καραβέλας", ενός μωβ μαλακίου που σε στέλνει στο νοσοκομείο για πλάκα. Να σημειώσω πάντως ότι κάποιοι λουόμενοι δεν πτοούνταν με τίποτε κι έκαναν τις βουτιές τους κανονικά. Στη Λαγκόα τα περισσότερα γκρουπ σταματάνε στην κεραμοποιϊα Βιέρα. Για όποιον έχει πάει στα πάμπολλα αντίστοιχα μέρη που υπάρχουν στην Ελλάδα, η ξενάγηση και η επίδειξη πλασίματος του πηλού στον τρόχο δεν παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, το μαγαζάκι τους πάντως έχει όντως όμορφα χειροποίητα κεραμικά, τα περισσότερα σε τιμές για Αμερικανούς τουρίστες, αλλά ένα τασάκι ή μαγνητάκι αξίζει τα λεφτά του σε σχέση με τα συνήθη κινέζικα φασόν προϊόντα στα καταστήματα σουβενίρ.

Συνεχίζεται...
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.192
Μηνύματα
883.471
Μέλη
38.898
Νεότερο μέλος
χρυσανθη

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom