Αλλάζει ο χάρτης των αεροδρομίων στον πλανήτη

FOYFOY

Member
Μηνύματα
71
Likes
17
Ταξίδι-Όνειρο
Γύρος Ευρώπης (οδικός)
Αλλάζει ο χάρτης των αεροδρομίων στον πλανήτη

[imga="left"]http://www.tinypic.ir/files/3ou3gy8qp8nfij1iss06.jpg[/imga]
Αλλάζει ο χάρτης των αεροδρομίων στον πλανήτη
Διάσημους αρχιτέκτονες επιστρατεύουν τα μεγάλα αεροδρόμια και οι κυβερνήσεις των χωρών τους προκειμένου να διατηρήσουν τη θέση τους στον παγκόσμιο αεροπορικό χάρτη
Ο νέος τερματικός σταθμός στο αεροδρόμιο του Πεκίνου

Του Νίκου Ιτσινέ
[email protected]

Καθώς τα τελευταία χρόνια οι αεροπορικές συγκοινωνίες αναπτύσσονται ραγδαία και ολοένα και περισσότεροι επιβάτες ταξιδεύουν με αεροπλάνο, μεγαλώνει και η ανάγκη για την δημιουργία αεροδρομίων, που θα έχουν τη δυνατότητα ν' ανταποκριθούν στον αυξανόμενο ρυθμό της επιβατικής κίνησης.
Το νέο τέρμιναλ «Τ5» στο Χίθροου
[IMGa="left"]http://www.tinypic.ir/files/bna6fnfljc6gc8exf5c2.jpg[/IMGa]
Πολλές πόλεις στον κόσμο κατασκευάζουν νέα αεροδρόμια ή επεκτείνουν τα παλαιότερα, προκειμένου να είναι έτοιμες ν' ανταπαξέλθουν στις ανάγκες. Παράλληλα όμως, είναι και μια ευκαιρία για τις χώρες να προβάλλουν μία καινούργια εικόνα προς το εξωτερικό, καθώς το αεροδρόμιο είναι το πρώτο πράγμα που βλέπει ένας επισκέπτης κατά την άφιξή του.

Παράλληλα, η κατασκευή ενός καινούργιο αερολιμένα ή επέκταση ενός παλιού απαιτείται για να καλύψεις τις ανάγκες της αεροπορικής εταιρείας, που το χρησιμοποιεί ως βάση της, προκειμένου να γίνονται πιο άνετα και ταχύτερα τα ταξίδια transit.

Έτσι, την τελευταία δεκαετία κατασκευάστηκαν μια σειρά από νέα αεροδρόμια ή τερματικοί σταθμοί, εντυπωσιάζοντας τόσο με τα μεγέθη τους, όσο και με την αρχιτεκτονική τους.

Καθώς η εικόνα ενός αεροδρομίου διέπει και την εικόνα της πόλης και της χώρας, στην οποία βρίσκεται, δίδεται από τις αρχές και το αντίστοιχο βάρος.

Από τον Φόστερ στο Τ5
[imga="left"]http://www.tinypic.ir/files/b9an1h057c937ssp9poa.jpg[/imga]
Προκειμένου λοιπόν ν' αναμορφώσουν την εικόνα τους και ν' ανταποκριθούν στις ανάγκες της εποχής, πόλεις όπως το Πεκίνο, το Λονδίνο, η Σαγκάη, η Μαδρίτη, το Μπανκονγκ, η Σεούλ και το Τόκιο επενδύουν σε νέες κτιριακές εγκαταστάσεις, που φέρουν την υπογραφή γνωστών αρχιτεκτόνων. Καταφέρνουν να προσελκύσουν με αυτό τον τρόπο εκατομμύρια επιβάτες που προτιμούν ν' απολαύσουν τις ανέσεις του καινούργιου αεροδρομίου και χιλιάδες επισκέπτες για να θαυμάσουν την αρχιτεκτονική του.

Με κατασκευές υψηλών προδιαγραφών προσπαθούν να κερδίσουν τις εντυπώσεις και να διπλασιάσουν την επιβατική τους κίνηση. Στο Πεκίνο εγκαινιάστηκε τον Φεβρουάριο του 2008 ένας ολοκαίνουργιος τερματικός σταθμός που σχεδίασε ο διάσημος αρχιτέκτονας Νόρμαν Φόστερ. Το νέο αεροδρόμιο είναι έτοιμο να φιλοξενήσει περισσότερους από 50 εκατομμύρια επιβάτες, ενώ συμβολίζει την ετοιμότητα της Κίνας ν' αντιμετωπίσει την πρόκληση των Ολυμπιακών Αγώνων, που θα πραγματοποιηθούν το καλοκαίρι του 2008, καθώς και το άνοιγμα της χώρας προς το μέλλον.

Τον Μάρτιο του 2008 το αεροδρόμιο του Χίθροου απέκτησε τον πέμπτο του τερματικό σταθμό τον Τ5, σε μια προσπάθεια να εξυπηρετηθούν τα 60 εκατομμύρια επιβατών που το χρησιμοποιούν.
[imga="left"]http://www.tinypic.ir/files/qg6j1comeosh845ndyaw.jpg[/imga]
Από την άλλη πλευρά τα αεροδρόμια της Σεούλ, του Τόκιο και της Μπανκόνγκ προβάλλουν την τεχνολογική υπεροχή της Ασίας. Τα νέα μέγα - αεροδρόμια με περισσοτέρους από 50 εκατομμύρια επιβάτες το καθένα, αποτελούν κομβικά σημεία στις αερομεταφορές και τη ναυαρχίδα της ανάπτυξης των χωρών τους.
Τμήμα του αεροδρομίου «Barajas»

Στα σχέδια ή υπό κατασκευή βρίσκονται πολλά νέα αεροδρόμια ή τερματικοί σταθμοί, σε μια προσπάθεια να κερδίσουν την «αεροπορική υπεροχή» στην περιοχή τους.. Το νέο τέρμιναλ του αεροδρομίου της Σανγκάης ετοιμάζεται πυρετωδώς προκειμένου να είναι έτοιμο για την Παγκόσμια Έκθεση του 2010, που θα φιλοξενηθεί στην πόλη.

Ο τερματικός σταθμός 4 του αεροδρομίου «Μπαράχας» της Μαδρίτης εγκαινιάστηκε το 2006 και έγινε αμέσως το σημείο αναφοράς σε ολόκληρη ευρωπαϊκή ήπειρο. Με την πρωτοποριακή αρχιτεκτονική δομή του κατάφερε και κέρδισε κοινό και κριτικούς, ενώ παράλληλα διεύρυνε τις δυνατότητες του αεροδρομίου, το οποίο εξυπηρετεί περισσότερους από 50 εκατομμύρια επιβάτες.

Τα περιφερειακά αεροδρόμια
[imga="left"]http://www.tinypic.ir/files/c6ayyjgekn9z452yld9c.jpg[/imga]
Επιπλέον, πολλές χώρες προσπαθούν με καινούργιες εγκαταστάσεις να βελτιώσουν τη θέση τους στον αεροπορικό χάρτη. Στην Τουρκία, η Άγκυρα και η Σμύρνη απέκτησαν δύο ολοκαίνουργιους τερματικούς σταθμούς, που εντυπωσιάζουν με την λειτουργικότητά τους και με την αρχιτεκτονική τους. Οι βαλκανικές χώρες, καταβάλλουν κάθε προσπάθεια να εξευρωπαΐσουν τα βασικά τους αεροδρόμια. Το Βελιγράδι, το Βουκουρέστι, η Σόφια και τα Τίρανα έχουν αποκτήσει νέους υπερσύγχρονους τερματικούς σταθμούς, ενώ και η Λάρνακα ετοιμάζει σχέδια για ν' αντικαταστήσει το απαρχαιωμένο κτιριακά τέρμιναλ.

Από το «Ελληνικό» στο «Ελευθέριος Βενιζέλος»
Το διεθνές αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» της Αθήνας

Αντίστοιχο είναι και το παράδειγμα της Αθήνας. Το αεροδρόμιο του Ελληνικού, πουο ξεκίνησε τη λειτουργία του το 1930, βρίσκονταν σε κακή κατάσταση, παρά την προσθήκη του Ανατολικού Αερολιμένα το 1969 - σε σχέδια του Φινλανδού αρχιτέκτονα, Ε. Σάαρινεν - και του κτιρίου για τα τσάρτερ, το 1994. Εξυπηρετούσε ετησίως 12 εκατομμύρια επιβάτες, ωστόσο, οι εγκαταστάσεις ήταν πεπαλαιωμένες και η εικόνα προς το εξωτερικό αρνητική. Επιπλέον, ενώ είχε σχεδιαστεί για να φιλοξενεί 2,8 εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο (για το 1968), η επιβατική κίνηση είχε φτάσει τα 3,3 εκατομμύρια επιβάτες το 1969, επιβαρύνοντας σημαντικά το αεροδρόμιο.
Το διεθνές αεροδρόμιο «Esenboga» ης Άγκυρας

Η εικόνα για την Αθήνα άλλαξε άρδην με τα εγκαίνια του νέου αεροδρομίου το 2001 στα Σπάτα, το οποίο ήταν εγκαίρως έτοιμο για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004. Το «Ελευθέριος Βενιζέλος» σχεδιάστει να εξυπηρετεί 15 εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο. Ωστόσο, το 2007 πέρασε το όριο αυτό και αναμένεται το 2008 να ξεπεράσει τα 16 εκατομμύρια επιβάτες. Σύμφωνα με τα προβλεπόμενα σχέδια, μέσα στα επόμενα χρόνια θα πρέπει να ξεκινήσει η δεύτερη φάση του αεροδρομίου, με την κατασκευή δεύτερου τερματικού σταθμού.

Το «Ελευθέριος Βενιζέλος» είναι το χαρακτηριστικό παράδειγμα ενός περιφερειακού αεροδρομίου, το οποίο αποκτώντας νέες και σύγχρονες υποδομές να οδηγηθεί σε πραγματική ανάπτυξη.

Η κούρσα για τους αιθέρες βρίσκεται στα ύψη. Μετά την παρθενική πτήση του Airbus A380 και με τις συμμαχίες των μεγάλων αεροπορικών εταιριών, η προσαρμογή των αεροδρομίων στις νέες συνθήκες είναι απαραίτητη. Επιπλέον, η επιλογή ενός σωστού αρχιτεκτονικού σχεδίου, μπορεί να βελτιώσει τη θέση και την εικόνα ενός αεροδρομίου και την εικόνα της πόλης που το φιλοξενεί.


kathimerini.gr
 
Last edited by a moderator:

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.219
Μηνύματα
883.981
Μέλη
38.908
Νεότερο μέλος
Apostolos88

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom