Αυστρία Σλοβακία Από το U.F.O για ηλιοθεραπεία στη Βιέννη!

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.728
Επόμενο Ταξίδι
?
4η ημέρα – part 2: Μοντέρνα μονοπάτια & ένα μαγικό πανόραμα!

Βγήκαμε από την έξοδο του Κάτω Belvedere στην οδό Rennweg. Από τη στάση του τραμ Unteres Belvedere πήραμε το 71 και μια στάση μετά κατεβήκαμε στην Rennweg Bahnhst στην πλατεία Fasanplatz. Πριν συνεχίσουμε, από την καντίνα στην πλατεία καταβροχθίσαμε άλλο ένα σάντουιτς με απίστευτα λουκάνικα με τυρί. Υπέρ νόστιμο και υπέρ χορταστικό. Από τη στάση τραμ πάνω στην οδό Fasangasse πήραμε το Ο και κατεβήκαμε 5 στάσεις μετά στη Marxergasse.

Η ολιγόλεπτη στάση έγινε απλά για να δω ένα κτίριο που το είχα σταμπάρει στο google earth. Δεν ήταν κάτι αξιοσημείωτο. Απλά ήθελα να δω κάτι εκτός της κλασικής Βιέννης! Είναι το κτίριο που στεγάζει το Εμπορικό Δικαστήριο της Βιέννης. Η περιοχή γενικά μου θύμισε κάπως το Βερολίνο.




Ξανά το τραμ Ο από τη στάση Marxergasse, και μια στάση μετά κατεβήκαμε Radetzkyplatz.


Μου άρεσε που βγήκαμε από το κλασικό κέντρο και θα βλέπαμε κάτι τελείως διαφορετικό. Κάτι που θύμιζε Βαρκελώνη ίσως! Θα μπορούσε να ήταν δημιουργίες του Γκαουντί! Αυτό από μόνο του έχει ένα ενδιαφέρον!

Από εκεί ευθεία από τις γραμμές του τραμ και μετά δεξιά στην Untere Weissgerberstrasse, συναντήσαμε το Μουσείο KUNST HAUS WIEN σχεδιασμένο από τον καλλιτέχνη Friedensreich Hundertwasser . Το μουσείο αυτό στεγάζει τη μοναδική έκθεση στον κόσμο των έργων του Hundertwasser. Θα μου πείτε ποιος είναι αυτός και γιατί να πάτε στην έκθεσή του. Ε μη πάτε αλλά ένα πέρασμα θα το κάνετε να δείτε εξωτερικά το κτίριο το οποίο δημιουργήθηκε ύστερα από την ανακαίνιση του 1896 όταν ήταν ένα παλιό εργοστάσιο επίπλων. http://www.kunsthauswien.com/


Το σύνολο του κτιρίου είναι σχεδιασμένο στο τυπικό κυματιστό στυλ του Hundertwasser, με κυματιστούς ορόφους και μια αξιοσημείωτη έλλειψη σε ευθείες γραμμές. Ενώ τα φωτεινά, κραυγαλέα χρώματα που χρησιμοποιούνται σε όλη την πρόσοψη αφθονούν! Είναι διακοσμημένο με εμαγιέ, ψηφιδωτά σκακιέρας στην πρόσοψη και στα υπόλοιπα τμήματα. Σε αντίθεση πάντως με τον Antonio Gaudi , ο Hundertwasser χρησιμοποίησε συμμετρικά μωσαϊκά πέτρας, προσεκτικά τοποθετημένα. Τώρα όποιος κατάλαβε την διαφορά την κατάλαβε!



Στη συνέχεια θα γνωρίζαμε το πιο αναγνωρίσιμο δημιούργημα του Friedensreich Hundertwasser, το Hundertwasserhaus δηλαδή τον Οίκο Χούντερτβασερ! Η οδός Lowengasse μας οδήγησε στο πολύχρωμο φημισμένο Χούντερτβασερ Χάους!


Κατ’ αρχήν μου άρεσε πάρα πολύ η γειτονιά και η μικρή πλατεία δίπλα στο Χούντερτβασερ Χάους. Είχε αρκετό κόσμο, μερικά μικρά καφέ και καταστήματα με αναμνηστικά. Φαινόταν πως ο κόσμος θαύμαζε αυτό το τόσο διαφορετικό για Βιέννη κτίσμα αλλά και χαλάρωνε στην πεζοδρομημένη Kegelgasse. Ο πεζόδρομος αυτός έχει μικρούς λοφίσκους που συμπληρώνουν την εντύπωση της ακανόνιστης μορφολογίας που αποπνέει το κτίριο. Αυτό το συγκρότημα διαμερισμάτων κατασκευάστηκε στα 1983-1986 από τον Αυστριακό ζωγράφο, γλύπτη και αρχιτέκτονα Φριντενσράιχ Χουντερτβάσερ (Friedensreich Hundertwasser) και αποτελεί αρχιτεκτονικό ορόσημο της αυστριακής πρωτεύουσας. Ξέρω θέλετε να μάθετε!

Ο Χουντερτβάσερ λοιπόν απομακρύνθηκε συνειδητά από τον αποκαλούμενο «γεωμετρισμό» στην αρχιτεκτονική και ανέπτυξε ένα πολύ προσωπικό ιδίωμα. Βέβαια δέχτηκε σαφείς επιρροές από τους ζωγράφους της Σχολής Sezession, δηλαδή της βιενέζικης παραλλαγής της Αρ Νουβό τεχνοτροπίας, και ειδικότερα από τον πρωτοπόρο εκπρόσωπό της Γκούσταφ Κλιμτ, αλλά φανερή είναι στο έργο του και η επίδραση του Καταλανού Antonio Gaudi, με τις ανατρεπτικές αρχιτεκτονικές δημιουργίες του και κυρίως την έντονη πολυχρωμία τους. http://www.hundertwasser-village.com/en/


Πολλοί βλέποντας αυτές τις φωτογραφίες θα νομίζουν πως βρίσκεται στην Βαρκελώνη! Η πρόσοψή του αποτελείται από μικρούς αυτόνομους οικίσκους με ακανόνιστες χρωματικές λωρίδες, ακανόνιστα παράθυρα και διαφορετική μορφολογία, καταλήγοντας σε τρούλους. Οι στέγες καλύπτονται από περίτεχνους κήπους με περισσότερα από 250 δέντρα, θάμνους και φυτά. Δεν υπάρχει τίποτα επίπεδο ή ευθυγραμμισμένο στους ορόφους. Είναι αυτό που αποκαλούσε ο δημιουργός «ανομοιομορφία της ομορφιάς»!


Το ζήτημα είναι πως αυτό το δημιούργημα είχε θετική από τον κόσμο ανταπόκριση και αξιοποιήθηκε τουριστικά. Έγινε μια δημοφιλής περιοχή για τους επισκέπτες που θέλουν να δουν κάτι διαφορετικό από την αυτοκρατορική κλασικούρα της Βιέννης! Ένα ξεχωριστό δείγμα μεταμοντέρνας αρχιτεκτονικής!
page12.jpg





Πολύ κοντά από την στάση Hetzgasse πήραμε το τραμ 1 και τέσσερις στάσεις μετά κατεβήκαμε στη στάση Julius Raab Platz στην Uraniastrasse.

Uraniastrasse, το αστεροσκοπείο Urania και απέναντι από την γέφυρα Aspernbrucke το ψηλό γυάλινο κτίριο Uniqa Tower

page13.jpg



Συνεχίσαμε ευθεία με τα πόδια επί της Franz-Josefs-Kai, ακριβώς δίπλα στον παραπόταμο του Δούναβη. Η βόλτα ήταν ωραία γιατί είχε κίνηση και κόσμο παντού και παρατηρούσα τους ανθρώπους που καθόταν κάτω στο ποτάμι και την μίνι παραλία με άμμο που έχουν φτιάξει με αναψυκτήριο και ξαπλώστρες! Χμ ωραία ιδέα είπα. Θα το έχω στα υπόψιν!



Ο απέναντι δρόμος έχει πολλά από τα σύγχρονα γυάλινα κτίρια της Βιέννης που κι αυτά σπάνε την μονοτονία του μπαρόκ του κλασικού του αριστοκρατικού!



Λίγο μετά η Schwedenplatz. Επειδή υπήρχε χρόνος είπα να αξιοποιήσουμε αυτό το κενό και να δούμε ακόμα ένα δημοφιλές μέρος της Βιέννης. Γραμμή μετρό U1 και κατεβαίνουμε σταθμό Praterstern Bf. Λίγα μέτρα από το σταθμό φτάσαμε στο Prater Park και στο διάσημο λούνα Παρκ Wurstelprater. Ο κόσμος πολύς!


Δεν ήρθαμε φυσικά για να ανέβουμε στη ρόδα το πιο γνωστό αξιοθέατο του πάρκου, ούτε για τα κλασικά παιχνίδια που διαθέτει κάθε λούνα Παρκ του είδους. Άλλωστε δεν μας συγκινούν αυτά. Ήρθαμε για την βόλτα και αν έχουμε καμιά λιγούρα για κανένα σνακ.


Το καλό είναι πως λειτουργεί ως ένα δημόσιο πάρκο και δεν πληρώνεις είσοδο. Η κάθε δραστηριότητα το κάθε παιχνίδι έχει δικό του ξεχωριστό εισιτήριο. http://www.prater.at/GeneralInformation.php?LI=1


Το πάρκο ψυχαγωγίας Prater χρονολογείται από την εποχή της αυστριακής αυτοκρατορίας , και άνοιξε για το κοινό το 1766. Εκτός από τα παιχνίδια, το πάρκο διαθέτει διάφορα διάσημα παραδοσιακά βιεννέζικα εστιατόρια και μαγαζιά γρήγορης εστίασης και καταστήματα με σουβενίρ. Και μιας και ήρθαμε μέχρι εδώ ας φάμε και κάτι! Καθίσαμε σε ένα στην κεντρική πλατεία και φάγαμε γρήγορα νόστιμα και σχετικά φτηνά κινέζικο. Τα κλασικά μπολάκια που τα γεμίζουν με ότι θες εσύ. Αν θυμάμαι καλά γύρω στα 6-7 το καθένα.
page14.jpg



Ο ήλιος έπεφτε και σιγά σιγά έρχονταν το σούρουπο. Τι καλύτερο από ένα ηλιοβασίλεμα και ένα εξαιρετικό πανόραμα της Βιέννης. Με το μετρό επιστρέψαμε στην Schwedenplatz. Εκεί δίπλα στο κανάλι του Δούναβη με την παραλία και την νεολαία που άραζε και τα παραποτάμια bar-reastaurant όπως το Motto am Fluss.



Περάσαμε την γέφυρα Schwedenbrucke και βρεθήκαμε στις οδούς Taborstrasse και Praterstrasse.


Ακριβώς στην αρχή της Praterstrasse στον αριθμό 1 είναι η είσοδος του ξενοδοχείου Sofitel Vienna Stephansdom. Είχα έναν μικρό ενδοιασμό γιατί ήμασταν απλά ντυμένοι με αθλητικά παπούτσια και τσάντα ώμου. Στην ρεσεψιόν η γλυκιά κοπέλα μας υπέδειξε το ασανσέρ που θα μας ανέβαζε στον 18ο όροφο που βρίσκεται το Das Loft Bar & Lounge. Όταν ανεβήκαμε η ευγενική καλλονή στην υποδοχή μας είπε πως θα μπορούσαμε να της δώσουμε τα μπουφάν και την τσάντα μας να τα κλειδώσει σε ντουλάπι. Δωρεάν φυσικά. Ούτε face control ούτε τίποτα. Ο χώρος είναι ενιαίος απλά το εστιατόριο με το μπαρ βρίσκονται σε διαφορετικά επίπεδα. Μείναμε έκπληκτοι! Οι τεράστιες γυάλινες τζαμαρίες μας πρόσφεραν μια απίστευτη θέα της Βιέννης!
Vienna -359.jpg


Ενθουσιaστήκαμε από το φινετσάτο περιβάλλον, την ατμόσφαιρα και την εξαιρετική ζωγραφισμένη οροφή! Αριστούργημα.



Και όλα αυτά έχοντας ίσως την ωραιότερη πανοραμική θέα της Βιέννης. Μετά από τόσους περιπάτους, παλάτια, κήπους, γειτονιές και πολλές εικόνες ήταν το ωραιότερο σημείο για να κλείσει μια υπέροχη μέρα.
Vienna -362.jpg

Vienna -365.jpg

page15.jpg


Το εστιατόριο είναι πανάκριβο αλλά οι καφέδες και οι μπύρες στο μπαρ είχαν πολύ φυσιολογικές τιμές αφού για ένα ποτήρι μπύρα και έναν καφέ πληρώσαμε κάτω από 10 ευρώ αν θυμάμαι καλά.
Vienna -371.jpg


Οι στιγμές ξεγνοιασιάς και ξεκούρασης ήταν πολύτιμές. Ήταν γενικά από τις πολύ όμορφες στιγμές ολόκληρου του ταξιδιού. Είχε έρθει και η μπλε ώρα και ο ορίζοντας με την πόλη έδιναν ένα εκπληκτικό πανόραμα! Η οροφή του εστιατορίου μεταφέρθηκε στον ουρανό της πόλης μαγικά! Η θέα της αυστριακής πρωτεύουσας στα καλύτερα της!

Vienna -375.jpg

Vienna -376.jpg

Vienna -377.jpg

page16.jpg


Είχε πάει πια 21:00 η ώρα και πριν πάρουμε το τραμ κάναμε μια τελευταία βόλτα στην νυχτερινή όχθη του ποταμού ανάμεσα στις γέφυρες Schwedenbrucke και Aspernbrucke.


page17.jpg


Η επιστροφή έγινε με το τραμ 1 μέχρι τον σταθμό Schottentor. Από κει πήραμε έτσι για το έθιμο ψωμάκι με τυρο-λουκάνικο για να τα φάμε στο δωμάτιο. Έχασα το μέτρημα για το πόσα λουκάνικα καταβροχθίσαμε!
Είχα βλέψεις για νυχτερινή έξοχο αλλά ο Rose ήταν υπό κατάρρευση. Όλη τη μέρα κρατήθηκε, άντεξε αλλά μάλλον πέρασε η επίδραση του παυσίπονου και του βγήκε η εξάντληση σαν φτάσαμε στο δωμάτιο. Μην είμαι και αχάριστος. Ας μη βγούμε. Όλη η μέρα πήγε περίφημα, πήγαμε όπου είχα σκοπό να πάμε και ο Rose κύριος δεν δυσανασχέτησε πουθενά. Άλλωστε ήμουν τόσο πλήρης που δεν με ένοιαζε που δεν θα βγαίναμε.

Gute Nacht!
 

Dina Z

Member
Μηνύματα
1.356
Likes
4.335
Ταξίδι-Όνειρο
Ονειρεύομαι ... γενικώς!
... και εκεί που κάθομαι ήσυχα-ήσυχα και ονειρεύομαι την Ισλανδία σχεδιάζοντας το Παρίσι, ο giannismits ξαναχτυπάει!!
Πάλι ιστορία-υπερπαραγωγή, πάλι 2.000 φοβερές φωτογραφίες!

Και ενώ τη Βιέννη την είχα χαμηλά στη λίστα, ξαφνικά θέλω να πάω ΤΩΡΑ.
Γιατί ρε Γιάννη μου το κάνεις αυτό; Γιατί φέρεσαι σκάρτα; :(:(:cry::cry::cry:
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.728
Επόμενο Ταξίδι
?
... και εκεί που κάθομαι ήσυχα-ήσυχα και ονειρεύομαι την Ισλανδία σχεδιάζοντας το Παρίσι, ο giannismits ξαναχτυπάει!!
Πάλι ιστορία-υπερπαραγωγή, πάλι 2.000 φοβερές φωτογραφίες!

Και ενώ τη Βιέννη την είχα χαμηλά στη λίστα, ξαφνικά θέλω να πάω ΤΩΡΑ.
Γιατί ρε Γιάννη μου το κάνεις αυτό; Γιατί φέρεσαι σκάρτα; :(:(:cry::cry::cry:
:D:D:D
Εγώ λέω να παραμείνεις στο όνειρο της ισλανδίας και να εστιάσεις εκεί. Και να διαβάσεις την ιστορία μου για το Παρίσι ώστε να σχεδιάσεις σωστά το ταξίδι σου;)

Νομίζω πως για τους περισσότερους δεν λέει πολλά η Βιέννη. Μη νομίζεις και για μένα ήταν χαμηλά στη λίστα, απλά πέρασα πολύ ωραία την είδα ανοιξιάτικη γι'αυτό και άλλαξα την χλιαρή γνώμη που είχα γι'αυτήν πριν πάω. Σίγουρα τα χριστούγεννα είναι η ιδανική εποχή για τη Βιέννη. Καλύτερα τότε να προγραμματίσεις ταξίδι.
 

vasnorth

Member
Μηνύματα
594
Likes
1.814
Μπράβο Γιάννη! Ίσως ακούγομαι κουραστικός αλλά κάθε ιστορία σου είναι έμπνευση για μελλοντικό ταξίδι αλλά και γλυκειά θύμιση για κάποιο ταξίδι που κάναμε! Σ΄ευχαριστούμε για άλλη μιά φορά!!!

Νομίζω πως για τους περισσότερους δεν λέει πολλά η Βιέννη. Μη νομίζεις και για μένα ήταν χαμηλά στη λίστα, απλά πέρασα πολύ ωραία την είδα ανοιξιάτικη γι'αυτό και άλλαξα την χλιαρή γνώμη που είχα γι'αυτήν πριν πάω.
Όποια εποχή του χρόνου και να επισκεφθεί κάποιος την Βιέννη σίγουρα θα μαγευτεί από τη λάμψη της. Πράγματι πολλοί την κατατάσουν χαμηλά στη λίστα των σημαντικών τουριστικά πόλεων της Ευρώπης και νομίζω ότι έχουν άδικο. Η πόλη αξίζει πολύ και έχει να προσφέρει πολλά σε έναν μελλοντικό επισκέπτη.

Λαμπερές βιτρίνες, περιποιημένοι δρόμοι, μικρές γειτονικές πλατείες και ζωηρή ατμόσφαιρα μας έβαλαν για τα καλά στο κλίμα της παλιάς πόλης της καρδιάς της Βιέννης.
Διαβαίνοντας τους υπέροχους δρόμους του ιστορικού κέντρου της πόλης πέρα από το θαυμασμό, σκέψεις μελαγχολίας είχαν περάσει από το μυαλό μου.
Ενώ σπουδαίοι δημουργοί είχαν σαν έμπνευση την κλασσική Αθήνα και πέτυχαν να χαρίσουν στη Βιέννη μοναδικά μνημεία παράλληλα όμως θλίψη και απογοήτευση με είχε κυριεύσει με την κατάντια της σύγχρονης Αθήνας (''επίτευγμα'' που έχει συντελεστεί εδώ και πολλές δεκαετίες αργά και μεθοδικά).
Ίσως να γίνομαι βαρετός (άλλωστε όλα αυτά έχουν χιλιοειπωθεί από όλους μας) αλλά νομίζω η κατάσταση είναι μη αναστρέψιμη. Πετύχαμε να έχουμε μία από τις λιγότερο ελκυστικές πρωτεύουσες της Ευρώπης (δεν θέλω να χρησιμοποιήσω τη λέξη ''άσχημη'' γιατί σαν όρος είναι πολύ βαρύς και δεν αξίζει σε μία πόλη σαν την Αθήνα) αλλά θυμάμαι και γελώ που την περασμένη δεκαετία κάποιος δήμαρχος της είχε το ''όραμα'' να μεταμορφώσει και να φέρει την αύρα της Βιέννης στην Αθήνα. Φυσικά τα σχέδια έμειναν στα χαρτιά. Από πλάνα και φιλόδοξα σχέδια έχουμε χορτάσει!!!
Αλλά θα μου πεις οι περισσότερες πόλεις της Ελλάδας είχαν την τύχη της Αθήνας και ελάχιστες κατόρθωσαν να γλυτώσουν.
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.728
Επόμενο Ταξίδι
?
Σ'ευχαριστώ Βασίλη και πάλι. Γι'αυτό κάθε ιστορία μου είναι αναλυτική και το κάνω χωρίς να βαριέμαι. Να δείξω λεπτομερώς το μέρος που επισκέπτομαι και ίσως έτσι να εμπνεύσω ένα μελλοντικό ταξίδι, ίσως αλλάξω μια αρνητική άποψη, ίσως δείξω σημεία που κάποιος δεν τα ήξερε καν.

Μάλλον στους περισσότερους πέφτει βαριά η κουλτούρα, η αρχιτεκτονική, η αριστοκρατεία που πρεσβεύει η Βιέννη. Την βρίσκουν βαρετή αλλά με αυτή την έννοια έτσι είναι και το Παρίσι. Κάτι αντίστοιχο. Εγώ δεν συμφωνώ βέβαια. Αν κινηθείς και λίγο εκτός θα δεις πέρα από τα μουσεία και πέρα από το κλασικό που έχουν αυτές οι ιστορικές αριστοκρατικές πόλεις. Από κει και πέρα είναι θέμα γούστου και της αύρας που θα αφήσει το κάθε μέρος στον καθένα. Σίγουρα αποτελεί πόλη πρότυπο αν κι εγώ δεν την θεωρώ και τόσο αποστειρωμένη. Πάντως σίγουρα δεν είναι η πόλη που θα ήθελα οπωσδήποτε να ξαναδώ.

Είναι αυτονόητο πως η σύγκριση με την Αθήνα είναι άστοχη και οι δύο πόλεις απέχουν έτη φωτός στα πάντα. Γνώμη μου όμως σαν μη Αθηναίος που είμαι, είναι πως η Αθήνα και γοητεία έχει και αυθεντικότητα και θεωρείται ελκυστική για τους επισκέπτες. Τι να σου πω εγώ που είχα να την επισκεφτώ 10 χρόνια, τον περασμένο Δεκέμβρη που ήρθα την απόλαυσα και μου άρεσε υπερβολικά:)Την είδα καθαρά σαν τουρίστας και ήταν σούπερ!
Είναι άδικη η σύγκριση με την Βιέννη... για μια πόλη που είναι στη λίστα του top 10 των πόλεων με το υψηλότερο βιοτικό επίπεδο στον κόσμο.
 

vasnorth

Member
Μηνύματα
594
Likes
1.814
Είναι αυτονόητο πως η σύγκριση με την Αθήνα είναι άστοχη και οι δύο πόλεις απέχουν έτη φωτός στα πάντα.
Συμφωνώ απόλυτα ότι είναι άδικη η σύγκριση της Αθήνας με οποιαδήποτε άλλη πόλη ιδιαίτερα όταν υπάρχουν και τόσο οφθαλμοφανείς διαφορές σε όλους τους τομείς.
Παρόλα αυτά νομίζω ότι είναι απόλυτα ανθρώπινο και όλοι άθελα μας τις περισσότερες φορές πέφτουμε στην παγίδα και αρχίζουμε τις συγκρίσεις, τις επικρίσεις και τους αφορισμούς για κάποια πόλη που επισκέπτομαστε.
Στη συγκεκριμένη όμως περίπτωση αναφέρομαι κυρίως στο ''χάλι'' της Αθήνας και των μεγάλων ελληνικών πόλεων που ενώ για πολλές δεκαετίες ακολουθούσαν ένα ωραίο ρυθμό αστικής ανάπτυξης κάπου στην πορεία το έχασαν και φτάσαμε στην οικοδομική αναρχία, στην αμφιλεγόμενη αισθητική αλλά κυρίως στην μερική αδυναμία διατήρησης και ενσωμάτωσης του παλιού με το σύγχρονο.
Θα αναφέρω κάποιο μόνο από τα πολλά παραδείγματα που το συναντάμε σε όλες σχεδόν τις μεγάλες πόλεις και εννοώ τις απαράδεκτες πινακίδες στις προσόψεις των καταστημάτων και που δυστυχώς θυμίζουν αισθητική ασιατικών ή και αμερικάνικων πόλεων (τουλάχιστον εκεί είναι μέρος της κουλτούρας τους και δένουν με το υπόλοιπο περιβάλον).
Σταματώ όμως εδώ και ζητώ συγγνώμη για την παρέμβαση στην ιστορία σου αλλά επειδή πολλά μνημεία στη Βιέννη αλλά και σε άλλες πόλεις του κόσμου είχαν και θα έχουν ως έμπνευση την κλασσική Ελλάδα, κάπου όλο αυτό που συμβαίνει με μας με χαλάει και με πληγώνει.
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.728
Επόμενο Ταξίδι
?
Όσες παρεμβάσεις θες φίλε Βασίλη. Όλα τα σχόλια επιτρέπονται. Μια ταξιδιωτική ιστορία δεν είναι μόνο για τα μπράβο και τα ωραία αλλά και για τροφή για συζήτηση ή και διαφωνία ακόμα.

Καταλαβαίνω το σκεπτικό σου. Νομίζω πως οι περισσότεροι που έχουμε επισκεφτεί μια σύγχρονη πόλη κυρίως Ευρωπαική, κάναμε ασυναίσθητα συγκρίσεις με τις δικές μας και από αισθητικής άποψης και όσον αφορά το βιοτικό επίπεδο. Είναι λογικό απλά κάποιες πόλεις και χώρες είναι τόσο ψηλά και απέχουν έτη φωτός από μας που δεν έχει νόημα και η σύγκριση. Με τις βαλκανικές ας πούμε θα μπορούσαμε να συγκριθούμε αν και αρκετές βαλκανικές πόλεις είναι ανώτερες σε πολλούς τομείς από τις δικές μας.
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.728
Επόμενο Ταξίδι
?
5η ημέρα – part 1: Innere Stadt / Παλιά πόλη, η καρδιά της Βιέννης

Δύο μέρες είχαμε πάρει μια πολή καλή δόση Βιέννης. Παλάτια, αυτοκρατορικά Ανάκτορα, βασιλικοί κήποι, μέγαρα, εναλλακτικές γειτονιές, μοντέρνα σημεία κτλ. Ναι αλλά όπως και να το κάνουμε δεν έχεις δει τη Βιέννη αν δεν έχεις περπατήσει και δεν έχεις νοιώσει την ατμόσφαιρα του ιστορικού πυρήνα της. Το 1ο διαμέρισμα την Innere Stadt που περικλείεται από την κυκλική λεωφόρο ring. H εσωτερική πόλη όπως μεταφράζεται το Innere Stadt. Το ιστορικό κέντρο της Βιέννης δεν θα μπορούσε να μην είναι μέρος Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO.

xartis.jpg


Σαν είδα τον Rose να ξυπνάει χάλια με πολύ πόνο στις αμυγδαλές, με βαρύ κεφάλι και την απαίσια ατονία που έχουμε όταν αρρωσταίνουμε προβληματίστηκα. Την μέρα του την ξεκίνησε με παυσίπονο και με αφωνία για αρκετή ώρα! Εγώ πάλι το ακριβώς αντίθετο. Υπερβολικά ορεξάτος και με διάθεση για πολύ περπάτημα. Πως θα συμβαδίσουν αυτά? Αναρωτιέμαι. Μ’ αυτά τα δεδομένα ξεκινήσαμε κλασικά με το τραμ έξω από το ξενοδοχείο μας για τη σύντομη διαδρομή μέχρι τον σταθμό Schottentor. Αυτή τη φορά πεζή μέσω της Schottengasse εισχωρήσαμε στην παλιά πόλη.

Από την Schottengasse στην πλατεία Freyung με την εκκλησία Schottenkirche και το μουσείο τέχνης Bank Austria Kunstforum


page.jpg



Η παλιά πόλη της Βιέννης δεν είχε καμία σχέση με ότι είχα δει σε άλλες πόλεις. Δεν είναι η μικρή και γραφική μεσαιωνική πόλη με τα παλιά χρωματιστά σπίτια, η ήρεμη συνοικία όπως συμβαίνει με στις άλλες πόλεις. Είναι το κέντρο της τότε μεγάλης Αυστρο-Ουγγρικής Αυτοκρατορίας και είναι η πόλη που οι τρεις βασικές περιόδους της ευρωπαϊκής πολιτιστικής και πολιτικής ανάπτυξης - ο Μεσαίωνας, η μπαρόκ περίοδος, και η περίοδος της μεγάλης οικονομική ανάκαμψης στα μέσα του 19ου αιώνα - απεικονίζεται εξαιρετικά καλά στην πολεοδομική και αρχιτεκτονική κληρονομιά του Ιστορικού Κέντρου της Βιέννης. Επίσης από τον 16ο αιώνα η Βιέννη αναγνωρίστηκε παγκοσμίως ως η μουσική πρωτεύουσα της Ευρώπης. Όταν λοιπόν την αποκαλούν αριστοκρατική και αυτοκρατορική Βιέννη δεν είναι τυχαίο ούτε της δόθηκε αυτός ο τίτλος από το πουθενά. Ίσως βέβαια αυτός και να είναι ο λόγος που πολλοί την θεωρούν ξενέρωτη, κλασικούρα, μπαρόκ παλιακή και άλλα πολλά. Αλλά για τους ίδιους λόγους οι περισσότεροι την θαυμάζουν και την λατρεύουν, για τον μεγάλο πλούτο της σε έργα τέχνης, μνημεία, μουσεία.

Όπως και να έχει τις βόλτες σου θα τις κάνεις και βγάλε τα συμπεράσματα σου. Η σημερινή Βιέννη είναι κυρίως το αποτέλεσμα της έντονης δόμησης του 19ου αιώνα. Οι άμαξες με τα άλογα με φόντο τα επιβλητικά κτίρια σε πηγαίνουν αιώνες πίσω σε λαμπρές εποχές της Βιέννης και αν δεν υπήρχαν τα αυτοκίνητα το σκηνικό θα ήταν ακόμα πιο αληθινό! Το μεγαλύτερο μέρος της πόλης βέβαια είναι πεζοδρομημένο και ως επί το πλείστον τα οχήματα που είδαμε εντός της παλιάς πόλης είναι λεωφορεία και ταξί. Παρκαρισμένα αυτοκίνητα είδαμε σε κάποια σημεία.

Συνέχεια της πλατείας Freyung και της Heidenschuss είναι η πλατεία Am Hof μια από τις πιο σημαντικές ιστορίκες πλατείες της Βιέννης.


Το πιο αξιοσημείωτο κτίριο στην πλατεία είναι η εκκλησία Am Hof του 1403 στο μπαλκόνι της οποίας είχε ανακοινωθεί η διάλυση της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας! Η στήλη Mariensaule με το άγαλμα της Παναγίας συμβολίζει τις ευχαριστίες για τη διάσωση της πόλης της Βιέννης προς το τέλος του τριακονταετούς πολέμου. Γενικότερα η πλατεία περιβάλλεται από εξαιρετικά κτίρια από διάφορες περιόδους.


page1.jpg


Και συνεχίζω την ανάλυση! Η πόλη λοιπόν είναι μεγάλη και τα αξιοθέατά της αμέτρητα. Γι’ αυτό και είχα κάνει λεπτομερέστατο πλάνο με τους δρόμους ενδιαφέροντος ώστε να μην τριγυρνάμε στα ίδια μέρη και για να τη γυρίσουμε σχεδόν όλη. Εφόσον θες απλά να την περπατήσεις, να αράξεις και να τη δεις χαλαρά όπως εμείς τότε σίγουρα γίνεται σε μία μέρα. Το ιστορικό κέντρο όμως δεν έχει 1, δεν έχει 2 δεν έχει 10. Έχει 60 μουσεία! Αν λοιπόν θέλει κάποιος να επισκεφτεί κάποια από αυτά ε τότε ο πολύτιμος χρόνος θα μειωθεί υπερβολικά.

Η δική μας περιήγηση ήταν απολαυστική και ξεκούραστη. Θαυμάσαμε εξωτερικά όλα τα μνημεία και επιβλητικά ιστορικά κτίρια, περπατήσαμε στους εμπορικούς πεζόδρομους, χαλαρώσαμε σε παγκάκια, χαϊδέψαμε τα άλογα, κάναμε τις γνωριμίες μας, φάγαμε, ήπιαμε τους καφέδες μας, κάναμε ηλιοθεραπεία και ζήσαμε με τον καλύτερο τρόπο το ιστορικό κέντρο χωρίς οδηγούς στο χέρι και χωρίς να κοιτάμε το ρολόι!

Που είχα μείνει? Α στην πλατεία Am Hof.
Το στενάκι της Drahtgasse μας οδήγησε στην μικρή πλατεία Judenplatz.


Το τετράγωνο κτίσμα στην μέση σχεδόν της πλατείας είναι το Μνημείο του Ολοκαυτώματος. Αφιερωμένο στους 65.000 Αυστριακούς Εβραίους που δολοφονήθηκαν στο ολοκαύτωμα.


Η ανώνυμος Βιβλιοθήκη όπως λέγεται επίσης το μνημείο είναι κάπως παράταιρο με την υπέροχη μπαρόκ πλατεία και γενικά παρουσιάζει μια αντίθεση με μεγάλο μέρος της αρχιτεκτονικής της Βιέννης. Αλλά δεν είναι τυχαίο το μέρος που επιλέχθηκε να τοποθετηθεί το μνημείο αφού η πλατεία Judenplatz κατά τον Μεσαίωνα ήταν το κέντρο της εβραϊκής κοινότητας της Βιέννης. Πάντως όπως είπε ο δημιουργός του στα αποκαλυπτήρια, «Το μνημείο αυτό δεν θα πρέπει να είναι όμορφο, αλλά θα πρέπει να πληγώνει!» Για να μαθαίνουμε και κάποια πράγματα! Α ξέχασα να σημειώσω πως το μνημείο είναι μόλις του 2000!
page2.jpg


Ωραία πράγματα. Κάθε σημείο είχε να πει την δική του ιστορία. Τα μαθήματα ιστορίας στη Βιέννη είναι πολλά, δύσκολα αλλά έχουν μεγάλο ενδιαφέρον. Ο καιρός ήταν ζεστός και καθ’ όλα ανοιξιάτικος. Μέχρι στιγμής είδαμε πολύ λίγο κόσμο να κυκλοφορεί αλλά ακόμα δεν είχαμε περάσει τους κεντρικούς δρόμους της παλιάς πόλης. Οι άμαξες με τα άλογα είναι μια ωραία εικόνα κι ας είναι τουριστική ατραξιόν!


Λίγο μετά σε έναν κεντρικό δρόμο της παλιάς πόλης την Herrengasse




Η Leopold-Figl-Gasse…


…μας έφερε στην πλατεία Minoritenplatz, μια από τις παλαιότερες πλατείες της Βιέννης με πολλά παλάτια γύρω της και με την εκκλησία Minoritenkirche του 1350!

page3.jpg


Το τέλος της Herrengasse μας έφερε στην πλατεία Michaelerplatz. Έξω από τα Ανάκτορα Hofburg είδαμε παρκαρισμένα πολλά άλογα! Η μυρωδιά ήταν άθλια. Τι μπόχα ήταν αυτή και είναι τόσο συμπαθέστατα αυτά τα τετράποδα. Τα καημένα περίμεναν υπομονετικά και ορισμένοι αμαξάδες τα μάλωναν κι από πάνω! Εμείς πάντως τα χαϊδέψαμε κι ας μύριζαν απαίσια!

page4.jpg



Το πιο εντυπωσιακό στην πλατεία είναι η Michaelertrakt όπως ονομάζεται η βόρεια πρόσοψη του Ανακτόρου Χόφμπουργκ του 1725.


Το Παλάτι δεν το επισκεφτήκαμε παρά αρκεστήκαμε σε μια μικρή γύρα στην εσωτερική του αυλή Innerer Burgplatz. Το εισιτήριο εισόδου για το Παλάτι που περιλαμβάνει το Μουσείο της Σίσι, τα βασιλικά δωμάτια και την ασημένια συλλογή κοστίζει 12,90€ https://www.imperial-austria.at/hofburg-vienna.html
page5.jpg


Ήμασταν στην καρδιά της πόλης και τα γκρουπ τουριστών που συναντήσαμε ήταν πάρα πολλά. Από γκρουπ με ΚΑΠΗ μέχρι μαθητές λυκείου που μας πήραν τα ‘αυτιά στην οδό Kohlmarkt, τον κάθετο δρόμο που συνδέει την Michaelerplatz με την εμπορική Graben.



Και να ‘μαστε στον πιο κεντρικό πεζόδρομο της Βιέννης το πιο δημοφιλές και πολύβουο μέρος της παλιάς πόλης την Graben.


Η εμπορική και διάσημη Graben είναι ίσως ο πιο εντυπωσιακός δρόμος της Βιέννης με πολλά μπαρόκ κτίρια, φημισμένα καταστήματα και γκλαμουράτες βιτρίνες, και με ένα μνημείο από τα πιο γνωστά και εμφανή έργα γλυπτικής τέχνης στην πόλη, την στήλη της Αγίας Τριάδας (Pestsaule) που ανεγερθεί μετά την επιδημία της μεγάλης πανούκλας του 1679.

Vienna -459.jpg



page6.jpg


Σε έναν κάθετο δρόμο της Graben, η εκκλησία του Αγίου Πέτρου (Peterskirche) του 1733. Ο δρόμος Jungferngasse διασχίζει την πεζοδρομημένη ζώνη Graben και οδηγεί απευθείας στην εκκλησία. Αν και επισκιάζεται από τα κτίρια γύρω της, η άποψή της μπαρόκ Ρωμαιοκαθολικής ενοριακής εκκλησίας από την Graben είναι εντυπωσιακή. Μπήκα για λίγο στο εσωτερικό της εκκλησίας που εκείνη την ώρα είχε λειτουργία.



Καλά όλα αυτά αλλά είχα και έναν άρρωστο μαζί μου που ξαφνικά πρόσεξα ότι είχε μαραζώσει και ζορίζονταν. Κοντοσταθήκαμε έξω από την εκκλησία προβληματισμένοι. Τι θες να κάνουμε, ρώτησα. Να καθίσουμε? Να πας στο δωμάτιο να ξαπλώσεις? Να πάμε σε φαρμακείο να πάρεις κάτι? Δεν ήξερα τι να προτείνω και τι να κάνω. Ο καημένος ο Rose απλά είπε να συνεχίσουμε και πως κατά τη διάρκεια της μέρας θα νοιώσει καλύτερα. Έτσι λοιπόν συνεχίσαμε και φτάσαμε στην πλατεία Stephansplatz, το κέντρο της Βιέννης.



Η Stephansplatz είναι αδιαμφισβήτητα το κέντρο της αυστριακής πρωτεύουσας και συγκοινωνιακός κόσμος αφού ο σταθμός μετρό της Stephansplatz με τις γραμμές U1 και U3 είναι ο πιο πολυσύχναστος. Το όνομα της πλατείας προέρχεται από τον Stephansdom τον καθεδρικό ναό της Βιέννης που είναι από τις ψηλότερες εκκλησίες στον κόσμο! Απέναντι από τον καθεδρικό του Αγίου Στεφάνου είναι το αμφιλεγόμενο εμπορικό γυάλινο κτίριο Haas-Haus του 1990. Παρά το γεγονός ότι η κοινή γνώμη ήταν αρχικά επιφυλακτική σχετικά με το συνδυασμό του μεσαιωνικού καθεδρικού ναού και του μοντέρνου κτιρίου από γυαλί και ατσάλι, θεωρείται σήμερα ένα παράδειγμα του πώς η παλιά και νέα αρχιτεκτονική μπορούν να συνδυάσουν αρμονικά.
page7.jpg



Όσο περνούσε η ώρα ο καιρός γινόταν ακόμα πιο ζεστός και ήταν μια πραγματικά θαυμάσια ημέρα με μοναδικό μελανό σημείο τον καημένο τον Rose που σχεδόν σερνόταν και έκανε αφωνία. Το καλό είναι πως η θέληση ορισμένες φορές νικάει κι έτσι με πείσμα αλλά και με χιούμορ πολλές φορές ξεχνούσαμε πως υπήρχε αυτό το θέμα. Βέβαια βοήθησε αρκετά και το δυνατό παυσίπονο. O giannismits πάντως ήταν στα καλύτερα του και αυτό προσπαθούσε να περάσει και στον Rose και τα κατάφερνε! Πως λένε είμαστε μια ωραία παρέα και αυτό περνάει στον κόσμο? Ε κάπως έτσι! Το δυνατό μου γέλιο βέβαια δεν θέλει και πολύ να αποσπάσει την προσοχή του κόσμου όπως κάτι κινέζες θείες που με κοιτούσαν και χαμογελούσαν κι αυτές στον πεζόδρομο της Karntner Strsse!

H Karntner Strasse είναι ο πιο διάσημος εμπορικός δρόμος της Βιέννης που ξεκινάει από την Stephansplatz και τελειώνει στην Όπερα. Την είχαμε περπατήσει λίγο το πρώτο βράδυ αλλά την ημέρα μου άρεσε περισσότερο γιατί ήταν πολύβουη και άκρως ζωηρή.


Η Karntner Strasse είναι γεμάτη από επώνυμα καταστήματα, ζαχαροπλαστεία, σούπερ μαρκετς και πάρα πολλά σουβενιράδικα. Τα περισσότερα καταστήματα σουβενίρ στη Βιέννη έχουν στην επιγραφή τους τον Mozart. Τρελή φίρμα και δυνατό Brand το Nο1 σε πωλήσεις. Διότι δεν υπάρχει περίπτωση τουρίστας να μην αγοράσει σοκολατάκια Mozart. Το αν η βιεννέζικη μανία με τον Μότσαρτ προέκυψε απλά για την εμπορική εκμετάλλευση του ονόματός του ή για να εξιλεωθούν οι μετέπειτα γενιές για τις παραλήψεις των προηγούμενων που παρέλειψαν να αποδώσουν τις ανάλογες τιμές στον μεγάλο κλασσικό συνθέτη δεν το ξέρω. Εμείς πάντως του δώσαμε και κατάλαβε. Οι συσκευασίες αμέτρητες όπως και οι ποικιλία. Έφυγαν πολλά ευρώ για τα περιβόητα σοκολατάκια.


Σε ένα από τα μεγάλα καταστήματα με σουβενίρ στην Karntner Str. χαζεύαμε και σχολιάζαμε τις τιμές δυνατά με την άνεση ότι δεν μας καταλαβαίνει κανείς. Δες τι ακριβό που είναι αυτό, και δες τι υπερβολική τιμή έχει το άλλο. Και ξαφνικά η πωλήτρια μας λέει ''ε και τι είναι φτηνό στη Βιέννη''! Η συμπαθέστατη ελληνίδα πωλήτρια από την Κοζάνη μας έπιασε κουβέντα και της κάναμε κι εμείς συνέντευξη! Ζούσε 8 μήνες στη Βιέννη και μας έλεγε πόσο ευχαριστημένη είναι από την ποιότητα ζωής. Ότι δεν είναι απλησίαστες οι τιμές σε σύγκριση με τις σκανδιναβικές χώρες ή την Ολλανδία συγκεκριμένα και γενικά είχαμε μια ενδιαφέρουσα συζήτηση. Όσο για τα σοκολατάκια Μότσαρτ μας είπε πως από το σούπερ μάρκετ θα τα βρούμε 30-40% πιο φτηνά και μας προέτρεψε να τα πάρουμε από κει! Αυτό σίγουρα δεν θα άρεζε στον ιδιοκτήτη αν το μάθαινε! Πάντως της κάναμε τζίρο σε μαγνητάκια και άλλα αναμνηστικά.

Εντοπίσαμε το σούπερ μάρκετ που μας είπε η κοπέλα, δίπλα από την Karntner Str. στην Neuer Markt . Τι σούπερ μάρκετ δηλαδή που ντρεπόσουν να μπεις μέσα! Πράγματι είχε τις ίδιες συσκευασίες από σοκολατάκια Μότσαρτ που πουλάνε τα καταστήματα σουβενίρ και ήταν πιο οικονομικά. Εμείς που πήραμε αρκετά γλιτώσαμε χρήματα. Μια συσκευασία – κουτί σε σχήμα βιολιού που τα σουβενιράδικα την είχαν στα 12€ στο σούπερ μάρκετ είχε 7€. Στις πιο μικρές συσκευασίες η διαφορά ήταν 2-3€. Κάναμε τις αγορές μας αλλά θα το επισκεπτόμασταν ξανά και την επόμενη τελευταία μέρα μας στη Βιέννη.

Η ορθογώνια πλατεία Neuer Markt με την κρήνη Donnerbrunnenτου 1739 και το μοναστήρι των Καπουτσίνων της Βιέννης (Kapuzinerkloster Wien).




Χτίστηκε το 1632 και κάτω από το μοναστήρι είναι η Αυτοκρατορική Κρύπτη , ο τόπος ταφής των Αψβούργων.
page8.jpg

Vienna -472.jpg


Σοκολατομάγαζο στην Neuer Markt


Ξανά στην Karntner Strasse. Την περπατήσαμε, μπήκαμε σε μαγαζιά, χαλαρώσαμε στα παγκάκια και φτάσαμε μέχρι την Όπερα. Τα υπαίθρια καφέ πωλούσαν το μπουκαλάκι νερό 2€. Στο γειτονικό σούπερ μάρκετ 0,60€ και αν θυμάμαι μεγαλύτερη ποσότητα. Να το έχετε υπόψιν σας λοιπόν.

page9.jpg


Δίπλα στην όπερα το διάσημο Club Albertina Passage. O τεράστιος λαγός είναι αναφορά στο ζωγραφικό έργο και σήμα κατατεθέν -Feldhase (νέοι λαγοί) χρονολογίας του 1502 που βρίσκεται στο διπλανό Μουσείο Albertina. Από την Operngasse στην γκαλερί τέχνης Albertina, που στεγάζει ένα από τα μεγαλύτερα και σημαντικότερα δωμάτια εκτύπωσης στον κόσμο, με περίπου 65.000 σχέδια και περίπου 1 εκατομμύριο Old Master εκτυπώσεις , καθώς και πιο σύγχρονα γραφικά έργα, φωτογραφίες και αρχιτεκτονικά σχέδια. http://www.albertina.at/en
page10.jpg


Να μπροστά μας ξανά ο Wolfgang Amadeus Mozart να μας δελεάζει με τα σοκολατάκια του!
Vienna -483.jpg



Επιστροφή στην Stephansplatz και στον Καθεδρικό ναό του Αγίου Στεφάνου (Domkirche St. Stephan zu Wien). Στην πλατεία γινόταν χαμός από κόσμο και υπήρχε και η γνωστή απαίσια μυρωδιά από το παρκινγκ αλόγων δίπλα στην εκκλησία. Αν και αρχικά την επίσκεψη στον Καθεδρικό την είχα σίγουρη, τελικά απέρριψα αυτή την ιδέα η οποία θα μας έτρωγε πολύ χρόνο, θα την επισκεπτόμουν μόνος μου που δεν ήθελα και θα χρεωνόμουν με 18€ που είναι η γενική είσοδος και περιλαμβάνει:

Cathedral Tour - Audioguide * Catacombs *South-Tower - North-Tower - Treasure

Το καθένα έχει και ξεχωριστή είσοδο. Δηλαδή αν ήθελα να δω το εσωτερικό μόνο, θα έδινα 5,50€.

Αναλυτικά: http://www.stephanskirche.at/




Με σκοπό να συνεχίσουμε με τους ίδιους χαλαρούς ρυθμούς αποφάσισα λοιπόν να μην περιμένω σε ουρές και να μην δω εσωτερικά τον ναό. Όμως και εξωτερικά ο μητροπολιτικός ναός της Βιέννης είναι χάρμα οφθαλμών με την εντυπωσιακή του αρχιτεκτονική, τις λεπτομερείς και περίτεχνες διακοσμήσεις και ιδιαίτερα με την χαρακτηριστική περίτεχνα διακοσμημένη και πολύχρωμη ψηφιδωτή στέγη του, σημείο αναφοράς. Στα 136 μ. από την επιφάνεια του εδάφους υψώνεται ο μεσαιωνικός νότιος πύργος του ναού, η κατασκευή του οποίου διήρκεσε μόνο 65 χρονάκια, από το 1368 έως το 1433!
page11.jpg


Τα μελαγχολικά αλογάκια περίμεναν ήσυχα τους τουρίστες...
page12.jpg
 
Last edited:

makisg

Member
Μηνύματα
4.723
Likes
14.824
Επόμενο Ταξίδι
Κοιλάδα μέσου Ρήνου.
Ταξίδι-Όνειρο
Νησιά Φίτζι
ουδέν σχόλιον.......:bleh::bleh:
 

makisg

Member
Μηνύματα
4.723
Likes
14.824
Επόμενο Ταξίδι
Κοιλάδα μέσου Ρήνου.
Ταξίδι-Όνειρο
Νησιά Φίτζι
η πλάκα είναι ότι σε πολλές απο τις πόλεις που περιγράφεις στις ιστορίες σου έχω πάει αλλά όταν διαβάζω τις δικές σου περιγραφές νομίζω ότι εγώ πήγα αλλού :haha::haha:
 

greco

Member
Μηνύματα
1.148
Likes
3.322
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Γυρος Τουρκιας
η πλάκα είναι ότι σε πολλές απο τις πόλεις που περιγράφεις στις ιστορίες σου έχω πάει αλλά όταν διαβάζω τις δικές σου περιγραφές νομίζω ότι εγώ πήγα αλλού :haha::haha:
Γι αυτο ακριβως ενω τον αγαπω,μερικες φορες τον μισω:bleh:
 

Εκπομπές Travelstories

Booking.com

Ενεργά Μέλη

No members online now.

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.188
Μηνύματα
883.371
Μέλη
38.895
Νεότερο μέλος
tsala

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom