Αλβανία Ιταλία Γύρος Σικελίας (Magna Grecia) - Αλβανική Ριβιέρα με μοτοσυκλέτα

tryxx

Member
Μηνύματα
82
Likes
877

Η ιδέα της Magna Grecia κυοφορούνταν από την προ Covid εποχή. Μια διαολεμένη σύμπτωση έφερε την συνηθισμένη μοτο- παρέα μας να μπορεί να συνταξιδέψει το τελευταίο δεκαήμερο του Οκτώβρη και έτσι βρεθήκαμε 3 μηχανές στο δρόμο προσθέτοντας την Αλβανική Ριβιέρα στα σχέδιά μας. Ιδέα που αποδείχτηκε εξαιρετική μιας και η περιπλάνηση στα παράλια -εσωτερικά είχαμε ξαναταξιδέψει- του γείτονα μας εξέπληξε ευχάριστα.

Η περιγραφή δεν είναι το περιγραφόμενο όπως επίσης και οι εικόνες δεν αντικαθιστούν τη ματιά, τις οσμές και τους ήχους οπότε η προσπάθεια να αποτυπωθεί το οδοιπορικό είναι από χέρι αδύναμη – πόσο μάλλον όταν ο τόπος είναι φορτωμένος με τόση ιστορία. Ιστορία που ξεκινά με την πρώτη ελληνική αποικία στη Σικελία το 734πχ στη Νάξο (Giardini di Naxos-Κήποι της Νάξου).

Σικελία, Καλαβρία, Απουλία, Καμπάνια κάποτε έβριθαν από Ελλάδα και τα ίχνη μας είναι αποτυπωμένα χαρακτηριστικά. Συρακούσες, Πάνορμο (Palermo), Ταορμίνιον (Taormina), Κατάνη, Άκραγας (Agrigento), Γέλη (Gela), Κεφαλοίδιον (Cefalu) και τόσες άλλες πόλεις της Σικελίας, ονομαστές και πλούσιες κέντρα πολιτισμού, τέχνης και εμπορίου της εποχής εκείνης. Αρχιμήδης, Εμπεδοκλής ήταν Σικελοί.

Βέβαια δεν έλλειπαν και οι πόλεμοι μεταξύ τους. Την εποχή που είχε ξεσπάσει ο Πελοποννησιακός πόλεμος η Αθήνα είχε έντονο ενδιαφέρον να κατακτήσει το νησί και ξεκίνησε την Εκστρατεία στη Σικελία. Οι Συρακούσες συμμάχησαν με τους Σπαρτιάτες και τους Κορίνθιους και οι Αθηναίοι γνώρισαν φοβερή συντριβή και όσοι επέζησαν πουλήθηκαν ως δούλοι.

Οι Ιταλοί ακόμα και στον Νότο που φημίζεται για την διαφθορά, τη μαφία και την χαλαρότητα έχουν στα πλείστα μέρη κανόνες. Οι οικοδομικές γραμμές είναι γεωμετρικά άψογες, τα πεζοδρόμια τα πλείστα τέλεια, οι αρχαιολογικοί χώροι άψογοι. Βέβαια σε τουριστικά μέρη υπάρχει και κει περίεργη δόμηση, στριμωξίδι, σκουπίδια -όχι σαν το δικό μας χάλι- αλλά μια συνήθης πόλη ή κωμόπολη είναι πολύ καθαρή και οργανωμένη. Μπορεί να μην είναι σαν τις κωμοπόλεις της Αόστα η της Τοσκάνης αλλά εξού και το νότιο ταπεραμέντο! Πολλές επίσης όμορφα ρυμοτομημένα συνοικίες δεν έχουν καθόλου δέντρα στις γειτονιές αλλά πάντα υπάρχει ένα ωραίο πάρκο.

Οι φίλοι μας Σικελοί – una faccia una razza!!- φιλικοί, πλακατζήδες, λίγα αγγλικά, συνεννόηση με ιταλικά μισόλογα και πολύ γέλιο έχουν φυσικά φοβερά κρασιά, απίθανες πίτσες και φρέσκια πάστα αλλά και αρκετές σιτσιλιάνικες σπεσιαλιτέ. Αγκινάρα και μελιτζάνα είναι αγαπημένα τους λαχανικά, όμως η σχέση τους με την ποσότητα είναι άγνωστη. Πάντα φεύγαμε πεινασμένοι μιας και οι τιμές για antipasti, πρώτο, δεύτερο πιάτο είναι ψηλές και οι μερίδες μινιατούρες, Οι σαλάτες τζάμπα λεφτά ίχνη από λίγη πρασινάδα!!!! Η grappa στο τέλος θεϊκή!

Η εκδρομή στη Σικελία είναι μια χωρίς δισταγμό πρόταση. Δύσκολη περίοδος το καλοκαίρι γιατι η κίνηση και ο τουρισμός θα δυσκολέψουν τον επισκέπτη. Άνοιξη ή φθινόπωρο είναι μια εξαιρετική επιλογή.

Ο χάρτης της εκδρομής: https://goo.gl/maps/mmJ1TzV21q27THWg6


1η Μέρα Λάρισα – Άγιοι Σαράντα

Έτσι μια ωραία πρωία ( η τύχη ήταν με το μέρος μας καθότι ο καιρός ήταν καταπληκτικός με ψηλές θερμοκρασίες σε όλο το ταξίδι) βρεθήκαμε στο δρόμο και γρήγορα περάσαμε τα σύνορα της Κακαβιάς. Από κεί οι Σαράντα ήταν κοντά σχετικά όπου και διανυκτερεύσαμε. Η Αλβανία έχει πολύ φτηνά και καλά καταλύματα. Το φαγητό δεν είναι πολύ φτηνό σε τουριστικά μέρη. Η Ριβιέρα της έχει πολύ τουρισμό, ντόπιους και Ευρωπαίους. Το καλοκαίρι γίνεται το έλα να δείς… κίνηση, κόσμος πολύς εξού και ο υπερβολικός αριθμός ξενοδοχείων.

Οι δρόμοι είναι καλοί. Η δαιδαλώδης παραλιακή διαδρομή είναι απολαυστική με τη μοτοσυκλέτα ιδιαίτερα το κομμάτι πιο πάνω από Σαράντα, από Χειμάρα προς Αυλώνα (Vlore). Επίσης ο δρόμος από Αυλώνα προς νότο μέσω Αργυρόκαστρου είναι πολύ καλός. Πριν λίγα χρόνια όταν τα έργα ήταν ημιτελή χρειάζονταν σθένος για να διασχίσεις την Αλβανία. Τρελοί οδηγοί και κίνδυνοι σε όλο το οδόστρωμα. Τώρα το ταξίδι κυλάει πολύ ευχάριστα αλλά τα μπλόκα είναι αρκετά γι αυτό θέλει προσοχή και χαμηλές ταχύτητες.

Οι Σαράντα έχουν πολύ ωραία παραλία, καφέ και εστιατόρια.

Άγιοι Σαράντα
2η Μέρα Σαράντα-Ξαμίλ- Χειμάρα-Αυλώνα

Πήγαμε νότια λίγα χιλιόμετρα να δούμε το Ksamil (Εξαμίλι!) που έχει ωραία παραλία και αρχαιολογικό χώρο και γυρίσαμε πίσω Σαράντα και από κεί ανεβήκαμε Χιμάρα όπου δεν αρνηθήκαμε ένα μπάνιο στην υπέροχη παραλία της.

Η συνέχεια της διαδρομής ήταν γοητευτική μέχρι την Αυλώνα. Η οδήγηση στο βουνό κατάξερο στην ανάβαση, κατάφυτο στην κατάβαση ήταν απολαυστική. Η Αυλώνα από ψηλά είναι υπέροχη το ίδιο και από κοντά. Πολλά χρήματα πέσανε εκεί γιατί η ανάπλαση της παραλιακής με τους ατέλειωτους πανύψηλους φοίνικες, τον φαρδύ δρόμο, τα τεράστια πεζοδρόμια και τον ποδηλατόδρομο είναι εκπληκτική. Ατέλειωτα μοντέρνα καφέ και μπαρ, κτίρια και ξενοδοχεία τονίζουν την ταχύτατη εξέλιξη των γειτόνων.

KsamilKsamilKsamilKsamilΣτο δρόμο…ΧειμάραΧειμάραΣτο δρόμο για ΑυλώναΑυλώναΑυλώνα


3η Μέρα Αυλώνα -Μπρίντιζι – Mesagne

To μεσημεριανό ferry από Αυλώνα μας βόλευε πολύ μιας και θεωρητικά σε 5 ώρες θα ήμασταν Ιταλία. Πρακτικά άργησε να φύγει και έκανε 7 ώρες. Παλιό πλεούμενο (Galaxy) σε αντίθεση με το πολύ ωραίο (Ionian Star) της επιστροφής. Έτσι βρεθήκαμε νύχτα στο Μπρίντιζι και από κει σε μισή ώρα στη μικρή αλλά πολύ όμορφη Mesagne που διανυκτερεύσαμε.

ΑυλώναΑυλώναΑυλώναΑυλώναΑυλώνα

Από το προσωπικό μου Blog Σικελία - Αλβανία (Sicily-Albania) 10/2022 - Φυσαλίδες

 
Last edited:

tryxx

Member
Μηνύματα
82
Likes
877
4η Μέρα Mesagne – Μεσίνα -Ταορμίνα

Πολλά χλμ σήμερα μπροστά μας και μετά από μια μικρή βόλτα στην πόλη βρεθήκαμε στην Autostrata. Ο καιρός καλός. ζεστός τα χλμ φεύγουν εύκολα διόδια δεν υπάρχουν – τα μοναδικά διόδια είναι μετά από το Παλέρμο προς Μεσίνα. Δύο στάσεις ανεφοδιασμού, ακριβά πανίνι και πίτσες στα βενζινάδικα και οι εικόνες εναλλάσσονται γρήγορα και ευχάριστα σε όλη τη διαδρομή μέχρι τη Villa San Giovanni όπου παίρνουμε το σύντομο φέρυ για Μεσίνα. Και νά η Σικελία στα πόδια μας!!

Επιλέγουμε νότια κατεύθυνση για Ταορμίνα και Νάξο μέσω της επαρχιακής οδού. Ίσως λάθος επιλογή που δεν διαλέξαμε autostrata γιατί λόγω Κυριακής η κίνηση είναι υπερβολική. Πολλά παραθαλάσσια χωριά στο δρόμο, σταμάτημα-ξεκίνημα πολλά αυτοκίνητα, ελληνικές εικόνες πυκνής δόμησης και κίνδυνοι μιας και η κούραση παραμονεύει μετά από τόσες ωρες οδήγηση. Ένα πρώτο ανέβασμα-γνωριμία στη απόκρημνη Ταορμίνα που επιβλητικά στέκει στην πλαγιά όπου επικρατεί το αδιαχώρητο. Προχωρημένο απόγευμα, κοντεύει να δύσει και το διαμέρισμα που κλείσαμε στη Νάξο πίσω από την παραλία φαντάζει παράδεισος. Ακόμα καλύτερα στην διπλανή συνοικιακή πιτσαρία -βραβευμένη σε διαγωνισμούς παρακαλώ!!- όπου πραγματικά οι πίτσες είνια μια εμπειρία όπως και η χωνευτική grappa στο τέλος. Περιττό να γράψω ότι κάθε βράδυ έκλεινε με μια grappa μέχρι την επιστροφή! Τι απίθανο ποτό!

MesagneMesagneTaorminaTaorminaTaorminaNaxosNaxosNaxos


5η Μέρα Ταορμίνα – Συρακούσες

Πρωινές φωτογραφίες στη Νάξο που δεν διαφέρει από το ελληνικό παραλιακό κατεστημένο. Πολλά μαγαζιά, πολλά ενοικιαζόμενα, όχι κάτι εντυπωσιακό.

Η πρωινή περιήγηση στα σοκάκια της Ταορμίνα και η επίσκεψη στο αρχαίο ελληνικό θέατρο δικαιώνει τον επισκέπτη. Θέα που κόβει την ανάσα! Οι πρόγονοί μας παρακολουθούσαν παραστάσεις κοιτώντας το απέραντο γαλάζιο και την ακτογραμμή το 300πχ!!! Το δεύτερο μεγαλύτερο της Σικελίας μετά των Συρακουσών με χωρητικότητα σχεδόν 5500 θεατές! Ευτυχώς οι Ρωμαίοι και οι απόγονοί τους εκτίμησαν και διατήρησαν αφομοιώνοντας τον ελληνικό πλούτο!

Αναχώρηση για Συρακούσες τη γενέτειρα του Αρχιμήδη όπου θα διανυκτερεύαμε. Αποφασίσαμε να μην επισκεφτούμε την Κατάνια όπως και την πρωτεύουσα το Παλέρμο αργότερα μιας και οι μεγάλες πόλεις είναι κουραστικές και χρονοβόρες.

Βέβαια δεν μπορούσαμε να μην κάνουμε μια παράκαμψη στην επιβλητική Αίτνα που ο καπνός της φαίνεται από μακριά. Μια καταπληκτική διαδρομή μας οδήγησε στους χαμηλούς κρατήρες. Θωρώντας το ογκώδες μεγαλύτερο ενεργό ηφαίστειο στην Ευρώπη (3350μ) αναρωτιέσαι τον τρόμο που προκαλούσε στους αρχαίους και ακόμα προκαλεί στους νεότερους. Οικήματα καμένα στη διαδρομή υπενθυμίζουν τον εφιάλτη που βίωναν οι γύρω κάτοικοι ακόμα και πρόσφατα. Εντυπωσιακές εικόνες από την περσινή έκρηξη είναι διάσκορπες στο διαδίκτυο. Για να ανεβείς και πλησιάσεις την κορφή με το λιφτ πρέπει να πληρώσεις 68ευρώ!!!

Οι Συρακούσες -αποικία των Κορινθίων – γοητευτική πόλη με τεράστια ιστορία και πολιτισμό αξίζει μια ανάγνωση στη Wikipedia.

Το νησάκι της Ορτυγίας που ενώνεται με γέφυρες με την υπόλοιπη πόλη είναι μαγικό. Στη βραδινή μας βόλτα θαυμάσαμε τα πανέμορφα φωτισμένα οικοδομήματα, τα σοκάκια και νιώσαμε την αύρα του τόπου.

ΝάξοςΝάξοςNaxosTaorminaTaorminaTaorminaTaorminaTaorminaTaorminaTaorminaTaorminaTaorminaΑίτναΑίτναΑίτναΑίτναΑίτναΑίτναΑίτναΣυρακούσεςΣυρακούσεςΣυρακούσεςΣυρακούσεςΣυρακούσεςΣυρακούσες


6η Μέρα Συρακούσες – Avola -Noto – Modica -Ragusa

Το ίδιο και νωρίς το πρωί της επόμενης με την όμορφη λαϊκή αγορά και τον περίπατο περιμετρικά του νησιού.

Το αρχαίο θέατρο των Συρακουσών το μεγαλύτερο της Σικελίας, σε γεμίζει με αυτά τα ανάμεικτα συναισθήματα θαυμασμού και υπερηφάνειας των προγόνων μας αλλά και θλίψης για την μάλλον κατάντια μας… Αναφέρεται επιγραφή με τον τάφο του Αρχιμήδη. Όταν πας στον υποτιθέμενο τάφο γράφουν ότι δεν τάφηκε εδώ !!!!

Μετά από προτροπή του οικοδεσπότη που καταλύσαμε, επισκεφτήκαμε την αδιάφορη Avola, το υπέροχο Noto, την όμορφη Modica και καταλήξαμε στην πολύ όμορφη Ragusa.

Κοιμηθήκαμε στα στενά σοκάκια της παλιάς πόλης με τον εντυπωσιακό καθεδρικό και ωραία μαγαζιά και δεν φάγαμε πάστα-πίτσα!!

ΣυρακούσεςΣυρακούσεςΣυρακούσεςΣυρακούσεςΣυρακούσεςΣυρακούσεςΣυρακούσεςΣυρακούσεςΣυρακούσεςΣυρακούσεςΣυρακούσεςΣυρακούσεςAvolaAvolaAvolaNotoNotoNotoNotoNotoNotoNotoModicaModicaModicaRagusaRagusaRagusa

Από το προσωπικό μου Blog Σικελία - Αλβανία (Sicily-Albania) 10/2022 - Φυσαλίδες
 
Last edited:

tryxx

Member
Μηνύματα
82
Likes
877
7η Μέρα Ragusa – Άκραγας ( Agrigento) – Marsala – Trapani

Πολλά χλμ μπροστά μας σήμερα μιας και προέχει η επίσκεψη στην κοιλάδα των Ναών (Valle dei Templi) -Agrigento. Η πόλη του Ακράγα ήταν στην πρώτη γραμμή των πολέμων Ελλήνων και Καρχηδονίων και καταστράφηκε δυο φορές.

Η αγγλική wikipedia έχει πολλές πληροφορίες για τους επτά ελληνικούς ναούς με πιο όμορφα διατηρημένο αυτόν της Ομόνοιας (Concordia) και τον Ναό της Ήρας (Juno). Φυσικά μένεις με το στόμα ανοιχτό μπροστά στο κάλλος της κοιλάδας – που δεν είναι κοιλάδα-. Οι επιβλητικοί Δωρικοί Ναοί του 5ου πχ αιώνα από ψαμμίτη, όσο και αν το μάτι μας σαν Έλληνες είναι συνηθισμένο σε τέτοιες εικόνες, σε καθηλώνουν.

Θέλει αρκετό περπάτημα ο αρχαιολογικός μιας και οι Ναοί είναι σκόρπιοι και απομακρυσμένοι μεταξύ τους αλλά αξίζει τον κόπο με το παραπάνω η εξερεύνηση όλου του χώρου.

Μετά την σχεδόν δίωρη περιήγηση βρεθήκαμε στον δρόμο με προορισμό τη Μαρσάλα με το ονομαστό κρασί της. Η πόλη μας φάνηκε λιγότερο ενδιαφέρουσα μετά από μια σύντομη περιήγηση και αποφασίσαμε να καταλύσουμε στο Τράπανι επιλογή που μας δικαίωσε μιας και είναι μια πολύ όμορφη πόλη με τεράστιους δρόμους πάρκα και ωραία στενά. Η grappa μας έστειλε σύντομα στον Μορφέα ανυπομονώντας φυσικά για την επόμενη μέρα

AgrigentoAgrigentoAgrigentoAgrigentoAgrigentoAgrigentoAgrigentoAgrigentoAgrigentoMarsalaMarsalaTrapani


8η Μέρα Trapani – Cefalu (Κεφαλοίδιον)

Ο δρόμος μας οδήγησε στο γραφικό όμορφο λιμάνι του Costellamare del Golfo για έναν αναζωογονητικό χυμό ρόδι και αφού προσπεράσαμε το Παλέρμο -μιας και το δέλεαρ της Cefalu υπερίσχυσε της σύγχυσης στην πρωτεύουσα- καταλήξαμε στο τουριστικό Κεφαλοίδιον. Οι Έλληνες που αποίκησαν τον 4ο πχ αι την μικρή σημερινή πόλη την ονομάτισαν λόγω του τεράστιου βράχου στην άκρη της θάλασσας που είναι σαν κεφάλι.

Το δωμάτιο που κλείσαμε ήταν σε εξαιρετική τοποθεσία, ψηλά με απίστευτη θέα. Ξεχυθήκαμε με μιας στην παλιά πόλη και την παραλία της κωμόπολης (15,000 πληθ.) που πράγματι είναι πανέμορφη. Απογευματινά απεριτίφ με θέα και ωραίο δείπνο με την κλασσική γκράπα έκλεισαν μια ακόμη μοναδική μέρα.

TrapaniTrapaniCostellamare del GolfoCostellamare del GolfoCostellamare del GolfoCefaluCefaluCefaluCefaluCefaluCefaluCefaluCefaluCefaluCefalu


9η Μέρα Cefalu-Scilla – Cosenza

Μιας και δεν υπήρχε χρονική βία αποφασίσαμε να σπάσουμε τη διαδρομή στην Autostrata με μια διανυκτέρευση στην Cosenza. Στο δρόμο σταματήσαμε στη πανέμορφη μικρή Σκύλλα (και τη Χάρυβδη!!!) Για την μυθολογία τα 2 αυτά φοβερά τέρατα ζούσαν στα στενά του Βοσπόρου αλλά οι μυθογράφοι μετέφεραν την κατοικία των δύο τεράτων στον πορθμό της Μεσσήνης (Messina), μεταξύ Ιταλίας και Σικελίας.

Όσο για την Cosenza, σωστή επιλογή γιατί είδαμε την ενδιαφέρουσα αυτή πόλη, φάγαμε εξαιρετικά (αλλά μίνι μερίδες -:) σε ένα ωραίο χώρο, κοιμηθήκαμε σε ένα παλιό σπίτι εποχής και γνωρίσαμε τους εξαιρετικούς οικοδεσπότες Φράνκο και Πατρίτσια.

Ο Φράνκο μας πήρε και μας οδήγησε στο προσωπικό του πάρκινγκ που απείχε λίγα λεπτά από τον χώρο που μείναμε. Έτσι ασφαλίσαμε τις μηχανές από το άγχος του δρόμου. Η αλήθεια είναι ότι πολλά λέγονται για την Σικελία και την έκθεση των μηχανών τη νύχτα. Δεν είχαμε πρόβλημα και συνήθως τις αφήναμε μπροστά στο σπίτι κλειδωμένες χωρίς συναγερμό. Βέβαια το κακό μια φορά γίνεται….

Η Consenza είναι μεγάλη πόλη με φαρδείς εντυπωσιακούς πεζοδρόμους, ωραία καταστήματα και με ένα υπέροχα φωτισμένο ποτάμι που την διασχίζει χωρίζοντας το παλιό μέρος της πόλης.

ScillaScillaScillaCosenzaCosenzaΟ ξενώναςΟ ξενώναςΞενώναςCosenzaCosenzaCosenzaCosenzaCosenza


Από το προσωπικό μου Blog Σικελία - Αλβανία (Sicily-Albania) 10/2022 - Φυσαλίδες
 

tryxx

Member
Μηνύματα
82
Likes
877
10η Μέρα Cosenza – Τάραντας – Brindesi

Πριν την αναχώρηση ο Φράνκο μας οδήγησε στην τραπεζαρία του σπιτιού του όπου η Πατρίτσια ετοίμασε ένα καταπληκτικό πρωινό με χίλια δυο χειροποίητα σπιτικά καλούδια. Μαρμελάδες, κέικ, ομελέτα, τυριά, προσούτο σπιτικό ψωμί και ροφήματα μας μετέβαλαν από επισκέπτες σε οικογενειακούς φίλους. Ήταν μια εμπειρία!

Η συνέχεια στην autostrata και η τελευταία μεσημβρινή στάση στον Τάραντα τη μόνη αποικία των Σπαρτιατών στην Μεγάλη Ελλάδα (Magna Grecia) τον 8ο πχ αι, Ακόμη μια εκπληκτική πόλη τεράστιο λιμάνι της Απουλίας με τρομερή καθαριότητα, πεζοδρόμηση, κτίρια και πάρκα. Άφιξη αργά το απόγευμα στο Μπρίντεζι και μια τελευταία βόλτα στους δρόμους της πόλης πριν την νυχτερινή πλεύση επιστροφής προς την Αυλώνα.

ΤάρανταςΤάρανταςΤάρανταςΤάρανταςΤάρανταςΤάρανταςΤάρανταςΤάρανταςΤάρανταςΤάρανταςΤάρανταςΜπρίντιζιΜπρίντιζι


11η Μέρα Αυλώνα – Τεπελένι – Αργυρόκαστρο

Ωραίο ήσυχο ταξίδι και άφιξη νωρίς το πρωί στην Αυλώνα. Συνέχεια και στάση στο τραγουδισμένο Τεπελένι με την ωραία μικρή πλατεία του. Η διαδρομή πολύ ωραία, καλός δρόμος και συνέχεια για Αργυρόκαστρο (Gjirokastër) την πατρίδα του πρώην ηγέτη Χότζα. Η παλιά της πόλη είναι εγγεγραμμένη (2005) στον Κατάλογο Παγκόσμιας Κληρονομιάς Unesco «ως σπάνιο παράδειγμα καλά διατηρημένης Οθωμανικής πόλης, χτισμένης από μεγαλογαιοκτήμονες».

Εκτός από τους Αλβανούς, στην πόλη ζει σημαντική ελληνική μειονότητα. Το Αργυρόκαστρο, μαζί με τους Άγιους Σαράντα, είναι ένα από τα κέντρα της Ελληνικής Εθνικής Μειονότητας στην Αλβανία και στην πόλη υπάρχει ελληνικό προξενείο. Περιττό να πούμε ότι είναι μια πόλη που αξίζει ο καθένας να επισκεφτεί με το κάστρο να δεσπόζει ψηλά και τα γραφικά πολύβουα στενά της τουριστικής παλιάς πόλης να σφύζουν από καφενεία, εστιατόρια και μπαρ.

Μετά από ατέλειωτες βόλτες κοιμηθήκαμε σε ένα όμορφο παραδοσιακό πέτρινο ξενώνα και ετοιμαστήκαμε για την τελευταία μέρα επιστροφής.

ΤεπελένιΤεπελένιΤεπελένιΑργυρόκαστροΑργυρόκαστροΑργυρόκαστροΑργυρόκαστροΑργυρόκαστροΑργυρόκαστροΑργυρόκαστροΓάμος!ΑργυρόκαστροΑργυρόκαστρο


12η Μέρα Αργυρόκαστρο – Ζαγόρι – Λάρισα

Κάπου στο Καλπάκι η παρέα χώρισε και αισθάνθηκα την ανάγκη να δω τα φθινοπωρινά ασύγκριτα χρώματα του Ζαγορίου. Επίσκεψη στο Μονοδένδρι στην Οξυά για μια ματιά στο αιώνιο φαράγγι του Βίκου… στη Βίτσα… το Δίλοφο… τους Κήπους… τους Ασπράγγελους… Μια μικρή σπιτική σπανακόπιτα στο καφενείο του φίλου Δημήτρη φτιαγμένη από την 84χρονη μητέρα του έξω από τους Ασπράγγελους και οι υπέροχες στροφές της Μπαλντούμα κλείσανε αυτό το οδοιπορικό με τον καλύτερο τρόπο.

Χρήσιμες πληροφορίες

Καράβι από Αυλώνα Μπρίντεζι 70ε με τη μηχανή. Στην επιστροφή λόγω νύχτας πήραμε καμπίνα με μόνο 5ε επιβάρυνση=75ε Ο Ιταλός στο Μπρίντεζι μας έκανε μάλλον πολύ σκόντο επειδή ήταν πολλές άδειες;;; Δεν ξέρω! Προτιμήστε με κλειστα μάτια το Ionian Star αναχωρεί την ίδια ώρα με το Galaxy 3 φορές τη βδομάδα.

Φτηνά καταλύματα, τέλος εποχής στην Αλβανία με 20ε βρίσκεις σούπερ. Στην Ιταλία βρίσκαμε ελάχιστο 60ε τα τρία κρεβάτια.

Διόδια όπως έγραψα από Μπρίντιζι προς Σικελία δεν υπάρχουν. Μόνο στη διαδρομή Παλέρμο- Μεσίνα υπάρχουν, περίπου 8,5ε είτε αυτοκίνητο είτε μηχανή. Επίσης από Μεσσίνα προς Ταορμίνα αλλά εμείς πήραμε τον επαρχιακό.

Μπλόκα στην Ιταλία είδα μόνο ένα και στο πήγαινε και στο έλα στο ίδιο σημείο(όχι στην autostrata). Η Αλβανία έχει αρκετά οπότε προσέχουμε ταχύτητα.

Βενζίνη -Οκτώβριος 2022 -Αλβανία γύρω στο 1,80ε, στην Ιταλία αρκετά φτηνότερη 1.67ε. Τα πρατήρια έχουν 2 τιμές. Self service και αν σε εξυπηρετήσει ο υπάλληλος η βενζίνη χρεώνεται 20λεπτα πιο πολύ… Στην Ωτοστράτα πιο ακριβή

Πίτσες στην Ιταλία 8-10ε ωραίες, πάστα 10-12ε. κρέατα από 12… μικρές μερίδες -:) δεν χορταίνεις ποτέ!

Αρχαιολογικοί γύρω στα 10ε.

Από το προσωπικό μου Blog Σικελία - Αλβανία (Sicily-Albania) 10/2022 - Φυσαλίδες
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.557
Μηνύματα
901.163
Μέλη
39.289
Νεότερο μέλος
Gåleånô

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom