Αλβανία Μαυροβούνιο Ελλάδα οδικώς μέσω Αλβανίας στο Μαυροβούνιο 2016.8.11

Μηνύματα
1
Likes
4
2016 Αύγουστος

Οδοιπορικό Ελλάδα Αλβανία Μαυροβούνιο (Bar) για τις ανάγκες του Βαλκανικού πρωταθλήματος volleyball2016 στο οποίο η Εθνική κορασίδων μας (όπου συμμετείχε η κόρη μας) κατέκτησε την 3η θέση και το χάλκινο μετάλλιο.

Σκοπός του αφηγήματος είναι η παροχή πληροφοριών μέσω της δικής μου οπτικής ματιάς προσδοκώντας να βοηθήσουν (όπως βοηθήθηκα και εγώ από άλλους) το ταξίδι άλλων στις για πολλούς άγνωστες από πλευράς δρόμων (και όχι μόνο) περιοχές.

Με τόπο διαμονής μας τον Πειραιά από την πρώτη στιγμή που αποφασίστηκε να κάνουμε αυτό το ταξίδι το ερώτημα ήταν από πού θα ¨περάσουμε¨ στην Αλβανία, ποια διαδρομή, Κακαβιά-Δυρράχιο… ή Κρυσταλλοπηγή-Πόγραδετς…

Παίρνοντας πληροφορίες από οδηγούς πούλμαν που εκτελούν συχνά αυτή την διαδρομή και από Αλβανούς οδηγούς για την εικόνα των δρόμων οι απόψεις ήταν αντικρουόμενες, έτσι αποφασίσαμε από Κρυσταλλοπηγή λόγο Εθνικής Λαμίας-Εγνατίας οδού… και όχι τον πολύ δύσκολο δρόμο (μιας λουρίδας) Κορίνθου-Πάτρας-Αγρίνιο κλπ.

Κρυσταλλοπηγή, χωριό με πολύ λίγα σπίτια, στο βενζινάδικο φουλάρουμε βενζίνα 95 οκτάνια με 1.425 EURO, μετά από 6χιλ. περίπου φθάνουμε στα σύνορα Κρυσταλλοπηγή-Βίγλιστα (Bilisht) περνάμε τον Ελληνικό τομέα σε 30 λεπτά (είχε κάποια αναμονή λόγο καλοκαιριού) με μοναδικό έλεγχος στα ΑΔΤ και πάμε στον Αλβανικό τομέα, είδαν? τις ταυτότητες, πράσινη κάρτα και την λάθος άδεια κυκλοφορίας του αυτοκινήτου (από δικό μας λάθος τους δώσαμε άδεια από το άλλο αυτοκίνητο της οικογένειας). Σε 6-7χιλ περίπου φθάσαμε στο χωριό Βίγλιστα (Bilisht), εκεί η βενζίνα 95 οκτάνια είχε 160 LEV (1,20 EURO).

Βίγλιστα (Bilisht – Πόγραδετς 74χιλ. πεδινή περιοχή με επαρχιακό δρόμο που στο μεγαλύτερο τμήμα του είχε καινούργιο τάπητα, μιας λουρίδας/κυκλοφορία με σήμανση στη μέση και στις άκρες.

Στα πρώτα αναγνωριστικά χιλιόμετρα είδαμε εικόνες που τελικά ήταν ίδιες στην Αλβανία που γνωρίσαμε εκτός της μορφολογίας εδάφους και της περιοχής των Τιράνων που σχεδόν όλα αλλάζουν.

Κατ΄ αρχήν ξεχάστε τους Ελληνικούς δρόμους ταχείας κυκλοφορίας Εγνατία οδός, Εθνική Αθηνών- Λαμίας, Τριπόλεως, Κατερίνης κλπ με τις νησίδες στην μέση, ΛΕΑ, μπαριέρες στις άκρες, και συρμάτινους τείχους κατά μήκος της διαδρομής που κρατάνε μακριά τα ζώα από το κατάστρωμα των δρόμων, αυτοί ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ όλοι οι δρόμοι τους είναι μιας λουρίδας/κατεύθυνση με σήμανση ή όχι, με συνέπεια να ¨κολλάς¨ πίσω από τρακτέρ, και φορτηγά, ενώ σε κύριες διασταυρώσεις αντί για φανάρια υπάρχουν πλατείες όπου και βγαίνεις στην έξοδο που θέλεις.

Όλη η διαδρομή περνάει μέσα από οικισμούς λίγων ή περισσότερων σπιτιών, αυτό άλλαζε τα όρια ταχύτητας από 80/60/40 μέσα σε 100μέτρα, με πολύ αστυνόμευση, είδαμε πολλούς ανθρώπους να περπατάνε κατά μήκος των δρόμων μόνοι τους ή συνοδεύοντας ζώα (συνήθως αγελάδες ) μακριά από οικισμούς, κιόσκια πολλά κιόσκια δεξιά-αριστερά των δρόμων όπου οι χωριανοί πουλάνε μάλλον αυτά που παράγουν, πατάτες, κρεμμύδια, κολοκύθες, μήλα, βατόμουρα, μέλι κλπ. και αμέτρητα υπαίθρια πλυντήρια αυτοκινήτων.

Το Πόγραδετς είναι τουριστικό θέρετρο της λίμνης Οχρίδας, πολυθρόνες θαλάσσης ομπρέλες κλπ, μπορείτε να φάτε καλά, εμείς φάγαμε σε restaurant ξενοδοχείου επάνω στην παραλία, ψάρι Koran της τοπικής λίμνης με πολύ καλή γεύση, σαλάτα, ένα ψαρονέφρι, πατάτες,, νερά, αναψυκτικά , και πληρώσαμε 31 EURO.

Πόγραδετς – Ελβασάν (Elbasan) 87χιλ. Αρχικά ο παραλιακός δρόμος της Οχρίδας για 2-3χιλ ήταν δύσκολος (χωματόδρομος υπό κατασκευή) τα επόμενα 20χιλ. είναι πολύ καλός με καλή σήμανση και μπαριέρα στην πλευρά του γκρεμνού, στην συνέχεια αλλάζει λόγο ορεινής περιοχής με πολλές στροφές, χωρίς σήμανση, όχι καλό τάπητα και με πολύ λίγα σημεία για προσπεράσεις, έτσι ¨πάει¨ μέχρι το Ελβασάν.

Ελβασάν- Τίρανα 34χιλ. Για 5-6χιλ.συνεχίζει ο ίδιος δρόμος με τις συνεχής στροφές. Τα επόμενα 10χιλ είναι σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας με νησίδα στη μέση χωρίς όρια ταχύτητας, μετά μπαίνεις σε ένα 2623mυπέροχο τούνελ (κατασκευή ΑΚΤΩΡ Α.Ε.) που σε γλυτώνει από τον περισσότερο ορεινό όγκο, στην έξοδό του βρίσκεις πάλι συνεχής στροφές (φουρκέτες) και δεξιά-αριστερά του δρόμου παιδιά 8-10 ετών να πωλούν βατόμουρα. Τα εναπομείναντα 15χιλ. μέχρι τα Τίρανα καλύπτονται σε δρόμους ταχείας κυκλοφορία σε εναλλαγή με τους γνωστούς, μιας λουρίδας/κατεύθυνση που είναι υπό κατασκευή,Μπορεί να υπάρχει περιφερειακός για να μη περνάς μέσα από την πόλη, εγώ πάντως στην επιστροφή δεν τον βρήκα αν και ρώτησα.

Τίρανα, μεγαλούπολη με αρκετό πράσινο, μεγάλοι σε πλάτος δρόμοι, γραφικό ποταμάκι, καινούργια ψηλά κτήρια που πίσω τους κρύβουν παλαιές πολυκατοικίες, εμφανή κατάλοιπα άλλων εποχών που χρήζουν μάλλον κατεδαφίσεις και όχι ανακατασκευές.

Η αναγκαστική διανυκτέρευση μας (κάναμε πολλά χιλ.) σε hotel 3 αστέρων στο κέντρο στοίχησε 68 EUROτο δίκλινο με πρωινό. Το βράδυ, σε restaurant που μέσα είδαμε και ξένους, φάγαμε πολύ καλά (gourmet πιάτα) σαλάτα, μπύρες, δύο άτομα, με 20!! EURO. Το επόμενο πρωινό με την βοήθεια ενός ΤΑΧΙ (με 10 EUROπολλές ευχές και δέκα ευχαριστώ του ταξιτζή ) βγήκαμε από την πόλη με κατεύθυνση την λίμνη Σκόδρα.

Τίρανα- Murigan/Sukobin (σύνορα με Μαυροβούνιο) 100χιλ. Η διαδρομή ξεκινάει με δρόμο ταχείας κυκλοφορίας υπό κατασκευή για 8χιλ. περίπου και συνεχίζει με μιας λουρίδας/κατεύθυνση, με πολλή καλή σήμανση και σχεδόν ΛΕΑ στις άκρες μέχρι την γέφυρα της τουριστικής περιοχής λίμνης Σκόδρα, από εκεί τα 10χιλ. μέχρι τα σύνορα Murigan/Sukobinο δρόμος είναι στενός με πολλές στροφές.

Μετά από 30 λεπτά αναμονής και έλεγχο ΑΔΤ (ρώτησαν τον λόγο που θέλαμε να περάσουμε, αλλά δεν μας ζήτησαν πράσινη κάρτα) μπαίνουμε στο Μαυροβούνιο και συνεχίζουμε για 28χιλ. σε ποιοτικά καλύτερο δρόμο μέχρι την διασταύρωση Krute.

Ακολουθούμε την πινακίδα που δείχνει Barμε πολύ μεγάλη ανησυχία για το αν πάμε καλά και αν από εκεί περνούν πούλμαν, ο για 15χιλ. μιας λουρίδας νεροφαγωμένος δεξιά-αριστερά δρόμος έκανε τους Αλβανικούς δρόμους να δείχνουν τέλειους, στο τέλος όμως αυτών των δύσκολων χιλιομέτρων όλα αλλάζουν προς το καλύτερο, δρόμος σχεδόν ταχείας κυκλοφορίας σε 6-7χιλ. σε πάει μέχρι το Bar.

Τους ίδιους καλούς ποιοτικά δρόμους (με μεγαλύτερο πλάτος, μιας ή δύο λουρίδων/κατεύθυνση με πολλή καλή σήμανση και σχεδόν ΛΕΑ στις άκρες, διασχίσαμε βάζοντας βενζίνα 95 οκτάνια με 1.04 EURO και με 98 οκτάνια 1,08 EUROμέχρι SvetiStefan, Budva, Kotor, στα μαγευτικά τουριστικά θέρετρα-προορισμούς των Δαλματικών ακτών.


Συμβουλές.

- εμείς ΔΕΝ αισθανθήκαμε σε καμία περίπτωση ότι κινδύνεψε η σωματική μας ακεραιότητα πουθενά (εκτός στις προσπεράσεις).

-βάζετε βενζίνα ¨έξω¨ είναι πιο φθηνή.

- στην Αλβανία και Μαυροβούνιο να οδηγάτε πάντα με αναμμένα φώτα.

-ακολουθήστε πάντα ένα με Αλβανικές πινακίδες αυτοκίνητο και όπου ¨κόβει¨ ταχύτητα κάντε το ίδιο, ο οδηγός του ξέρει που υπάρχει τροχαία, εσείς πάντως μη παραβιάζετε πολύ τα όρια ταχύτητας.

-παρακολουθήστε τις προσπεράσεις των Αλβανών και μετά το πρώτο sok προσέχετε ακόμα περισσότερο.

- στις πλατείες προτεραιότητα έχουν τα αυτοκίνητα που κινούνται μέσα σ΄αυτήν

- μη σας ξεγελά ο αριθμός των χιλιομέτρων 70,87,34 κλπ που στην Ελλάδα τα καλύπτεις σε μία ωρίτσα, εκεί χρειάζονται ώρες λόγο συνθηκών των δρόμων.

- το μεγαλύτερο ποσοστό των Αλβανών δεν μιλάει άλλη γλώσσα (όσο πιο νότια ίσως κάποιοι την Ελληνική) αλλά για κάποιες πληροφορίες απευθυνθείτε για περισσότερη τύχη σε ηλικιακά νέους ανθρώπους.

-στο Μαυροβούνιο ειδικά σταματάτε στις διαβάσεις των πεζών και μη τους σημαδεύεται (φοβίζετε) όπως γίνετε στην Ελλάδα που προτεραιότητα έχουν τα αυτοκίνητα!!


Σημ: 1η. αργότερα από συζητήσεις έμαθα ότι ο άλλος δρόμος από Κακαβιά-Δυρράχιο είναι? καλύτερος, αν δεν τον πας όμως δεν το ξέρεις στα σίγουρα.

2η. η κατάσταση των δρόμων στο επίπεδο της σήμανσης θέλω να πιστεύω ¨στο κάθε αύριο και καλύτερα¨, γιατί για να γίνουν διαπλατύνσεις δεν….
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.162
Μηνύματα
882.491
Μέλη
38.878
Νεότερο μέλος
pennykk

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom