Manos
Member
- Μηνύματα
- 261
- Likes
- 284

Καβούρια, κροκόδειλοι και τουρίστες με «βραχιολάκια» – άλλη μια κακή μέρα του ταξιδιού μας.

Εντάξει, ας είμαστε λογικοί.
Σε ένα ταξίδι δυο εβδομάδων ως ανεξάρτητοι, δεν μπορεί να είναι όλες οι μέρες καλές.
Θα υπάρξουν και οι ατυχείς επιλογές.
Ένα «χαμένο» εικοσιτετράωρο θα έπρεπε να είναι ο τίτλος αυτού του μηνύματος.
Που είχαμε μείνει; Α, φεύγαμε από το Trinidad για να γυρίσουμε στην Αβάνα.
Αν δεν ήμασταν άπληστοι, θα παίρναμε την εθνική και σε λίγες ώρες θα είχαμε φτάσει.
Όμως,
- Να μη δούμε και τη χερσόνησο Σαπάτα;
- Να μη δούμε τον ιστορικό κόλπο των χοίρων που έγινε η απόβαση το 61;
- Να μη δούμε τους κροκόδειλους; (όχι εκεί που πάνε οι χαζοτουρίστες, αλλά τους άλλους, τους «αυθεντικούς», που με σιγουριά προτείνει ο Lonely Planet!)
Το Βαραδέρο είχε αποκλειστεί εξ αρχής. Ένα τόσο τουριστικό μέρος στο οποίο μάλιστα απαγορεύεται η είσοδος στους κουβανούς , δεν θέλαμε να το δούμε.
Δηλαδή, θα κάναμε αυτή τη διαδρομή..
Αλλά … τίποτα δεν έγινε έτσι όπως το είχαμε σχεδιάσει και όπως το φανταζόμασταν.

Αλλά ας τα διηγηθώ από την αρχή.
Συνηθισμένοι καθώς είμαστε από την Ελλάδα, υποθέσαμε πως οι παραλιακές διαδρομές της Κούβας θα είναι εξίσου γραφικές με αυτές της Ελλάδας, αλλά αυτό αποδείχθηκε λάθος.
Συνήθως ο δρόμος περνά πιο μέσα, και όταν βγαίνει στην παραλία, δεν υπάρχει κάτι το πολύ ενδιαφέρον (τουλάχιστον από εκεί που πέρασα εγώ).
Αλλά η έλλειψη ενδιαφέροντος είναι το λιγότερο. Δυστυχώς, όποιος περάσει από την παραλία πριν το Trinidad και ΚΥΡΙΩΣ τον κόλπο των χοίρων, θα έχει μια πολύ δυσάρεστη εμπειρία από την Κούβα.
Η σφαγή των καβουριών
Για δυο πράγματα θύμωσα με την κυβέρνηση της Κούβας. Το ένα είναι γιατί δεν κάνει κάτι για να λύσει το πρόβλημα όλων αυτών που κάνουν οτοστόπ στους δρόμους προσπαθώντας απεγνωσμένα να πάνε στο σπίτι τους με κάποιο τρόπο, και το άλλο είναι η σφαγή των καβουριών.
Και για το συγκοινωνιακό υποθέτω πως υπάρχουν αξεπέραστα προβλήματα, οπότε ας μην κάνω κριτική για κάτι που δεν γνωρίζω, αλλά με τα καβούρια η λύση είναι απλή και απορώ γιατί δεν κάνουν κάτι.
Αν έχετε την ατυχία να βρεθείτε σε αυτά τα μέρη οδηγώντας, κάποια στιγμή θα δείτε κάτι μεγάλα καβούρια να κυκλοφορούν … στο δρόμο.
Μιλαω για μεγάλα καβούρια! Το σώμα τους είναι όσο περίπου μια γροθιά. Μαζί με τα πόδια τους , καταλαβαίνετε πως αποτελούν ένα μεγάλο ζώο στο δρόμο.
Βγαίνεις φωτογραφίζεις τα πρώτα καβουράκια που συναντάς στο δρόμο. Τα φωτογραφίζεις και στις φωλιές τους που βρίσκονται στο χώμα δίπλα στο δρόμο συνήθως.


Μπαίνεις μέσα στο αυτοκίνητο για να συνεχίσεις. Βλέπεις βέβαια κάποια πατημένα καβούρια στο δρόμο, αλλά ΔΕΝ φαντάζεσαι αυτό που θα ακολουθήσει.


Καθώς προχωρας, τα καβούρια που διασχίζουν ταχύτατα το δρόμο (από την πλευρά της θάλασσας προς τις φωλιές τους) αρχίζουν και πυκνώνουν.

Στην αρχή κάνεις φιλότιμες προσπάθειες οδηγώντας αργά και με ζιγκ-ζαγκ να τα αποφύγεις (διατρέχοντας μεγάλο κίνδυνο, αφού αναγκάζεσαι να κάνεις ελιγμούς σε ένα απίστευτα ολισθηρό οδόστρωμα) αλλά είναι αδύνατον να τα αποφύγεις όλα.
Ακούς το πρώτο «κρακ» με φρίκη και λυπάσαι.

Η μυρωδιά από τα πτώματα των καβουριών γίνεται αφόρητη. Κλείνεις τα παράθυρα και ανοίγεις το air-condition στην ανακύκλωση αέρα για να μην μπαίνει μέσα η δυσωδία.
Από πίσω αρχίζουν και μαζεύονται κουβανοί που απορούν γιατί πας τόσο σιγά. Ο δρόμος στενός, να σταματήσεις δεξιά είναι αδύνατον. Μόνο να τρέξεις (προς θεού, όχι πολύ γιατί γλιστράει) , να φύγεις από αυτό το δράμα, μπορείς. Και σφίγγεις τα δόντια, αγωνίζεσαι με την αναγούλα που σου προκαλούν τα συνεχή «κρακ» και παύεις τις προσπάθειες να αποφύγεις τα καβούρια. Δεν έχει νόημα. Είναι χιλιάδες.
Το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να μην κοιτάς. Αλλά επειδή οδηγάς, πρέπει να κοιτάζεις συνεχώς τη φρίκη.
Να πω την αλήθεια, δεν άντεξα. Στον κόλπο των χοίρων οδηγούσα και κοιτούσα ψηλά στον ουρανό τα σύννεφα. Μόνο με την περιφερειακή μου όραση έβλεπα αμυδρά το δρόμο.
Σας λυπάμαι, δεν θέλω να νιώστε την ίδια φρίκη, για αυτό θα σας βάλω μόνο δυο φωτογραφίες από τον κόλπο των χοίρων που δείχνουν πτώματα καβουριών που τα τρώνε τα όρνια


Αγαπητέ σύντροφε Φιντέλ, αυτό το θέαμα δεν ταιριάζειι στην υπόλοιπη εικόνα της Κούβας.
Ούτε φανατικός οικολόγος είμαι, ούτε κανένας υπέρ-ευαίσθητος Αλλά αυτό είναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ! Θα μπορούσατε να σκάψετε ανά 100 μέτρα κάτω από το δρόμο και να βάλετε αγωγούς , όπως αυτούς που έχουμε στην Ελλάδα για τα όμβρια ύδατα. Μια χαρά θα πέρναγαν από εκεί τα καβούρια. Θα μπορούσατε να ανοίξετε νέο δρόμο πιο μέσα, μακριά από τις φωλιές των καβουριών.
Θα μπορούσατε να κάνετε κάτι για αυτό το άθλιο θέαμα.
(Όπως διάβασα εκ των υστέρων , τα καβούρια είναι τοξικά και δεν τρώγονται, και έτσι όλοι αδιαφορούν για αυτά αφού τα θεωρούν άνευ σημασίας)
Αξιοπρόσεκτο είναι το γεγονός πως από τους τουριστικούς οδηγούς που μελέτησα, μόνο ο μικρός ΑΑ το ανέφερε, αλλά και αυτός χωρίς να επισημαίνει τη φρίκη.
Αν βρεθείτε λοιπόν σε αυτά τα μέρη τις εποχές της αναπαραγωγής των καβουριών, αποφύγετε – πάση θυσία – την παραλία που σας επισημαίνω με το βέλος.


Χερσόνησος Zapata
Μετά από αυτό το σοκ, κινήσαμε για το «ένα από το Top10 της Κούβας, τη χερσόνησο Zapata.
Χο! Άλλη μια απογοήτευση (και μάλιστα πολλών χιλιομέτρων)

Αν είναι να κάνετε αυτό που έκανα εγώ, να διασχίσετε δηλαδή τη χερσόνησο, υποθέτοντας πως θα δείτε τα παρθένα τοπία και τους βιότοπους, από το .. αυτοκίνητο, ΜΗΝ το κάνετε γιατί δεν θα δείτε τίποτα απολύτως. Μόνο τις ώρες σας θα φάτε και θα κουραστείτε.
Από ο,τι κατάλαβα, θα πρέπει κανείς να μείνει εκεί, να συνεννοηθεί με «οδηγούς» που θα τον πάνε με βάρκες και ο,τι άλλο, μέσα στους βιότοπους , για να ζήσει και να παρατηρήσει σπάνια πουλιά και άλλα ενδιαφέροντα.
Για μένα που φέρθηκα σαν άλλος ένας άπληστος τουρίστας, ήταν μια βαρετή διαδρομή.

Και κάπου εκεί που βαριέσαι, εμφανίζεται ένα σύμπλεγμα τουριστικής παγίδας, με ατραξιόν τους κροκόδειλους. Αλλά εσύ που είσαι καλά προετοιμασμένος από τον «ψαγμένο» οδηγό της Lonely Planet, δεν πας εκεί. Πας απέναντι (λίγο πιο κάτω), εκεί, στο αληθινό εκτροφείο κροκοδείλων. Πληρώνεις και 10cuc για να σε ξεναγήσουν σε κάτι άθλια κλουβιά στα οποία στέκονται σαν νεκροί, εκατοντάδες κροκόδειλοι. Ακίνητοι και ανέκφραστοι.
Και μόνο εσύ αναρωτιέσαι πόσο ανόητος είσαι και τις ακριβώς κανείς εδώ.


Νερό στο κεφάλι (και για να δροσιστείς και να σταματήσεις τις βλακείες

Χο! Ούτε και αυτό θα σου βγει όμως!

Διότι, τα καβούρια που πάτησες στον κόλπο των χοίρων αργούν αλλά σε εκδικούνται.
Το λάστιχο σου σκάει και σταματάς στην άκρη του δρόμου κάνοντας την προσευχή σου να δουλεύει ο γρύλλος του αυτοκινήτου, να υπάρχει κλειδί για τα μπουλόνια και να είναι φουσκωμένη η ρεζέρβα. Ευτυχώς όλα είναι εντάξει. Σε λίγα λεπτά κυλάς και πάλι στο δρόμο ψάχνοντας πόλη με βουλκανιζατέρ να σου βγάλουν τη δαγκάνα του κάβουρα. (βλέπε προηγούμενο μήνυμα)
Όλα αυτά τρώνε τις ώρες σου, και εξαντλημένος πλησιάζεις στο «ωραίο Cardenas» και είσαι έτοιμος να πας στο Luxury Casa που λέει ο Lonely.
Αλλά γιατί μιλάω σε δεύτερο πρόσωπο;
Αφού τις βλακείες τις έκανα εγώ! Μίλαγα σε δεύτερο πρόσωπο για πράγματα που δεν θα μπορέσεις και εσύ να αποφύγεις. Όμως από εδώ και πέρα οι βλακείες είναι δικές μου.
Φτάνουμε στο Cardenas με βαριά συννεφιά και διάθεση. Καθόλου ωραίο δεν μας φάνηκε.
Και το Luxury δωμάτιο που έλεγε ο Planet, ήταν ένα απαράδεκτο σπίτι σε έναν απαράδεκτο δρόμο. Άλλα Casas δεν ξέραμε, η πόλη δεν μας άρεσε, «ας πάμε να δούμε το Varadero που είναι δίπλα» είπαμε.
Άλλο ένα λάθος.
Αφού ήμασταν προκατειλημμένοι κατά του Βαραδέρο, θα έπρεπε να ήταν πάρα πολύ ωραίο και μαγευτικό για να μας αλλάξει γνώμη. Αλλά δεν ήταν.
Το Βαραδέρο είναι αυτό που λένε οι οδηγοί. Μια ατελείωτη παραλία, με All inclusive ξενοδοχεία στα οποία κυκλοφορούν χιλιάδες τουρίστες. Όλα είναι τουριστικά και όπως συμβαίνει παντού σε τέτοια μέρη, τίποτα δεν είναι αυθεντικό. Όλα σχεδόν είναι λίγο δήθεν. Από τα εστιατόρια, μέχρι τα σουβενίρ.
Ο καιρός ήταν κακός, για μπάνιο δεν ήταν.


Τα Casas απαγορεύονται στο Varadero και τα ξενοδοχεία είναι ακριβά.
Μείναμε σε ένα αξιοπρεπές οικονομικό ξενοδοχείο (70CUC) , φάγαμε κάπου (μέτρια, με 30CUC) και το πρωί φωτογραφίσαμε την ανατολή και φύγαμε για την αγαπημένη Αβάνα.


Τα ήξερα για το Varadero, τα είδα και από κοντά.
Η συμβουλή μου είναι μα μην ξοδέψετε τις μέρες σας εκεί.
Δεν είναι αυτό για το οποίο αξίζει να πάει κανείς στη Κούβα.
Α, και ένας μύθος που δεν ισχύει: Ασφαλώς και ζούνε κουβανοί στο Varadero, και πάνε και τα παιδιά τους το πρωί στο σχολείο.


Μόνο στο μισό Βαραδέρο (μετά την πύλη δεν συχνάζουν, αλλά εκεί ούτε και εγώ είχε νόημα να πάω, αφού τα ξενοδοχεία έχουν αποκλείσει την πρόσβαση προς την παραλία.
Άντε, ας γυρίσουμε επιτέλους στην Αβάνα
Attachments
-
55,8 KB Προβολές: 8
Last edited by a moderator: