Μαρόκο Οδικό ταξίδι στο Μαρόκο!!......It's closed..!!!!

popotus

Member
Μηνύματα
60
Likes
434
Επόμενο Ταξίδι
Νότιος Αφρική
Ονειρεμένο Ταξίδι
Ανταρκτική
Επιστροφή στις αραβικές χώρες και δή στην Βόρειο Αφρική λοιπόν και τι πιο ασφαλέστερο και σιγούρο τις ημέρες που ζούμε με Τυνησία και Αίγυπτο εκτός λόγω των ειδικών συνθηκών,Μαρόκο!!! 8 ημέρες χώρις απευθείας πτήσεις δυστυχώς οπότε η αναζήτηση αεροπορικών εισιτηρίων ξεκινά από τα τέλη Αυγούστου με άκρως δελεαστικές προσφορές μέσω Ρώμης (Ciampino) για Ραμπάτ!! Από τα 92 ευρώ μέχρι να αποφασίσει το κονκλάβιο ( 3 άτομα ) φτάσαμε στα 120+. Πάλι καλά για Μαρόκο που το καλοκαίρι έβρισκα με 300+ μιλάμε για τζάμπα τιμές. Οι ανταποκρίσεις λίγο περίεργες ειδικά της επίστροφής αλλά οπού υπάρχει χρόνος και ίντερνετ (άντε και λίγο χρήμα ) όλα λύνονται!!!

Αδελφός και κολλητός τα αφήνουν όλα πάνω μου μια και δικιά μου πρωτοβουλία και ένα μήνα πρίν Σάββατο πρωί στο Ελ.Βελ για αναχώρηση για την αιώνια πόλη (δλδ η Βύβλος και η Ιερουσαλήμ τι θεωρούνται παλαιολιθικές;;)!! Ηλιόλουστες ημέρες και εδώ και στη Ρώμη και η 6ώρη ανταπόκριση δεν μπορούσε να πάει χαμένη!!! Αφού νοικιάσαμε αμάξι για το εξωφρενικό ποσό των 6 ευρώ(!!!) και η πρόταση να μπούμε στο κέντρο της πόλης απορρίφθηκε άμεσα απο τον γραφόντα καθότι είχα εις γνώση το traffico των συμπαθών γειτόνων μας ειδικά το Σάββατο πρώι στις εισόδους της πόλης,αντιπρότεινα την Lago Albano και την θερινή κατοικία του Πάπα στο Castel Gandolfo καθότι νοτιοανατολικά καθώς βρισκόμασταν βόλευε καλύτερα!! Ένα κομμάτι πίτσα margherita ένα espresso μιά βόλτα στο παραλίμνιο και πίσω στο αεροδρόμιο και αναχώρηση για Ραμπάτ!!

Έλαχε την ημέρα εκείνη και την ώρα της πτήσης να παίζεται και ο τελευταίος αγώνας για την προκριματική φάση για το Παγκόσμιο Κύπελλο του 2018 στη Ρωσία μεταξύ Ακτής Ελεφαντοστού και Μαρόκου και την ώρα της προσγείωσης ακούω φώνες και χειροκροτήματα για το 0-2 που έδινε το εισιτήριο στο Μαρόκο για το Μουντιάλ μετά από 20 χρόνια!!! Το τι ακολούθησε στους δρόμους από το αεροδρόμιο μέχρι τη πρωτεύουσα το αφήνω στη φαντασία σας. Να πω εδώ μιας και γύρισα πριν από λίγες ημέρες από Βυρητό ότι οι Μαροκίνοι είναι οι 2οι χειρότεροι οδηγοί πού έχω δει στα ταξίδια μου με την πρωτοκαθεδρία να την απολαμβάνουν οι συμπαθείς κατά τα άλλα Λιβανέζοι!!!

Να προσθέσω κάποια χρηστικά για τους συμφορουμίτες που θα θελήσουν να ταξιδέψουν στο μέλλον για το Μαρόκο.Το αεροδρόμιο του Ραμπάτ περισσότερο επικουρικό του αντιστοίχου στη Καζαμπλάνκα μου φάνηκε.Καθαρό δε με αυξημένα τα μέτρα ασφαλείας (το Μαρόκο ΖΕΙ από τον τουρισμό). Στη χώρα εκτός των αραβικών και των βερβερικών (ειδικά στο νότο) η επικοινωνία στηρίζεται και στα γαλλικά οπότε αν γνωρίζεται ακόμα και στοιχειώδη θα σας φανούν πολύ χρήσιμα.Μην βασίζεστε στα αγγλικά τους. Αμάξι όπως και στην Ιορδανία βρήκαμε σε άκρως δελεαστικές τιμές για 8 ημέρες στα 107 ευρώ Dacia Logan sedan diesel (τι άλλο;;) που κυκλοφορούν κατά χιλιάδες στην χώρα καθότι οι Γάλλοι έχουν φτιάξει εργοστάσιο εκεί κάτω. Άνετο για βαλίτσες και για 3 άτομα ύψους από 185 στα 203 cm χωρίς όμως τεχνολογικές προσθήκες. Ένα Abs και ένα ηχοσύστημα ούτε καν κεντρικό κλέιδωμα. Μας έβγαλε όμως ασπροπρόσωπους σε όλο το ταξίδι μέσα στις πόλεις,στην έρημο ακόμα και στον δύσκολο Άτλαντα!!! Φυσικά είχαμε προσθέσει και το πακέτο με τη μικτή ασφάλεια και πολύ κάναμε με κάνα 40άρι γιατί το θέμα πάρκινγκ στη χώρα είναι ένα μεγάλο και σοβαρό ΠΡΟΒΛΗΜΑ (it's closed..)

Στα υπόλοιπα τα δωμάτια είχαν κλειστεί μέσω Booking.com, συνάλλαγμα το πρώτο βράδυ μας αλλάξε το παιδί που είχαμε κλείσει στο Ραμπάτ στην πιο τίμια ισοτιμία του ταξιδιού (1 ευρώ = 11 dirham) καθώς τα ανταλακτήρια στην Ομόνοια δεν είχαν ουτε για δείγμα!! Επικοινωνία με την Ελλάδα αγοράσαμε τη 2η ημέρα μας 3-4 ευρώ μια τοπική sim με 1 gb χρηση καθώς και αρκετά λεπτά ομιλίας για τηλεφωνήματα μέσα στη χώρα. Αρκέτα χρήσιμη ειδικά αν έχετε σκοπό να είστε σε κίνηση σε περισσότερο από 7-8 ώρες την ημέρα όπως εμείς.
 

popotus

Member
Μηνύματα
60
Likes
434
Επόμενο Ταξίδι
Νότιος Αφρική
Ονειρεμένο Ταξίδι
Ανταρκτική
Ραμπάτ λοιπόν αφού καταφέραμε να φτάσουμε εν μέσω πανηγυρισμών των Μαροκινών για την πολυπόθητη πρόκριση!! Να τονίσω για μία ακόμα φορά για όποιον έχει σκοπό να ταξιδέψει οδικώς στην χώρα ότι η οδήγηση είναι άκρως ριψοκίνδυνη ειδικά μέσα στις μεγάλεις πόλεις τους!!! Το αεροδρόμιο δεν απέχει πολύ από τη πρωτεύουσα και καταφθάνουμε στο πρώτο μας κατάλυμα με τον απίθανο ιδιοκτήτη που έχω γνωρίσει ποτέ ο οποίος πέρα του ότι δεν ανέφερε ότι θα μείνουμε όλοι μαζί στο ίδιο σπίτι μαζί του κάτι σαν airbnb αν και για apartment αυτόνομο το είχαμε κλείσει,nevermind, μας έδινε τις πιο κουφές πληροφορίες για το Μαρόκο,μάλλον απότοκος όλων αυτών που κάπνιζε!!! Μέχρι και geyser ανακάλυψε στο Moulay Idriss o αθεοφόβος!! Είπαμε άτιμες καταχρήσεις και ιδού τα αποτελέσματα!! Από την άλλη όπως προανέφερα μας έκανε την πιό τίμια αλλαγή συναλλάγματος σε όλο το Μαρόκο (μαλλόν και αυτή λόγω καταχρήσεων ) οπώς επίσης μας έδωσε την αδελφή του να μας ξεναγήσει στη medina της πρωτεύουσας (αλλό κουφό αυτό!!)

Αφού τακτοποιηθήκαμε στο δωμάτιο και το στομάχι μας έδινε απεγνωσμένα σήματα η συμπαθής αδελφή του Simo μας σύστησε που να δειπνήσουμε το Dar Naji ένα από τα καλύτερα εστιατόρια του Ραμπάτ με νορμάλ τιμές. Γενικά το Μαρόκο είναι ένας αρκετά οικονομικός προορισμός. Αφού φάγαμε το καλύτερο tajine του ταξιδιού το οποίο γενικά σαν πιάτο δεν μπορώ να πω ότι με ξετρέλανε και χαθήκαμε λίγο μέσα στο πλήθος που ακόμα ζητωκραύγαζε για την πρόκριση μαζέψαμε τα κουράγια μας και γρήγορα πίσω στο δωμάτιο να ξεραθούμε για τα καλά!! Θέλαμε και nightlife ραμπατιώτικη τρομάρα μας!!! Ο Simo με την κοπελιά του και την αδελφή του στον κόσμο τους μας διηγήθηκε κάνα 2 ιστορίες ακόμα αληθινές ή ψεύτικες κανένας δεν ξέρει και κατευθείαν οριζοντίωση και ύπνος.

Να αναφέρω εδώ μιας και η πρώτη μας ημέρα έκλεισε εδώ ότι το αρχικό πρόγραμμα για τις 8 ημέρες ταξιδιού έλεγε τα εξής:
1η ημέρα Άφιξη στο Ραμπάτ και διανυκτέρευση
2η ημέρα Μεκνέ-Moulay Idriss-Volubilis-Fez
3η ημέρα Fez
4η ημέρα Αναχώρηση για Merzouga με στάση Irfane
5η ημέρα Αναχώρηση για Ouarzazate
6η ημέρα Αναχώρηση για Μαρακες
7η ημέρα Μαρακές
8η ημέρα Αναχώρηση για το αεροδρόμιο του Ραμπάτ και επιστροφή μέσω Ρώμης

Ευτυχώς υπήρξε μονάχα μία αλλαγή στο πρόγραμμα του ταξιδιού και η επιπλέον διανυκτέρευση στο Μαρακές έγινε διανυκτερεύση (πολύ σωστά τελικά) στην έρημο της Merzouga. Συνολικά στα 1800 χλμ έγραψε το κοντέρ, μας βόλεψαν 2 γεμίσματα στο ντιζελοκίνητο,οι δρόμοι καλοί σε γενικές γραμμές με δύσκολα τμήματα μονάχα κατά το πέρασμα του Μεγάλου Άτλαντα από Ouarzazate για Μαρακές που γινόντουσαν και κάποια έργα και το τελικό αποτέλεσμα ήταν τραγικό. Επίσης διόδια έχουν οι αυτοκινητόδρομοι από Ραμπάτ για Φέζ και από Μαρακές για Ραμπάτ με καλό ομολογουμένως οδόστρωμα. Προσοχή όπως προείπα στην οδήγηση!!

Για ακόμα μία φορά μετά την Ιορδανία επιλέξαμε ένα πακέτο ταξιδιωτικής ασφάλειας με αρκετά λίγα χρήματα 17 ευρώ για 8 ημέρες να έχουμε και το κεφάλι μας ήσυχο συν το πλήρες εξοπλισμένο φαρμακείο καθότι είπαμε το καθήκον είναι παντού (στο 1ο μου ταξίδι δεν είχα πάρει ούτε θερμόμετρο και δέχθηκα σχόλια για τον όρκο που έχω δώσει :eek::eek:)!! Ευτυχώς δεν μας χρειάστηκε κανένα από τα 2 παρά καμία παρακεταμόλη για τους πονοκεφάλους από τόσες ώρες οδήγηση. Λογω και της φύσεως του ταξιδιού(οδικό γαρ) επιλέξαμε να αφήσουμε τελείως εκτός προγράμματος το Β.Μαρόκο δλδ Ταγγέρη και Chefchaouen πολλά ήδη τα χλμ για 8 ημέρες οπώς επίσης με μεγάλη μου λύπη (περισσότερο από τη μπλέ πόλη) την Essaouira δίπλα στον Ατλαντικό!!! Όπως και μπορώ να πω με βεβαιότητα πια ότι ένα μίνιμουμ των 11 ημερών απαιτείται για ένα πλήρη γύρο του Μαρόκου που όντως δεν είναι διόλου μικρό σαν χώρα!!

Στα τελευταία tips πριν αρχίσω με την διήγηση του οδικού μας ταξιδιού να αναφέρω ότι οι επιλογές των παραδοσιακών riad είναι ασφαλώς καλύτερες από ξενοδοχεία ή airbnb, για μία ακόμα φορά παρά τις ειδήσεις που ακούμε για τον αραβικό κόσμο δεν νιώσαμε καθόλου αίσθημα ανασφάλειας και φόβου όπου και αν πήγαμε και επίσης να έχετε μεγάλη μα πολύ μεγάλη υπομονή στο θέμα του πάρκινγκ (it's closed) και με όλους τους παρατρεχάμενους που θα σας προσφέρουν βοήθεια με φυσικά το αντίστοιχο αντάλλαγμα!!
 

svouritsa

Member
Μηνύματα
33
Likes
5
Επόμενο Ταξίδι
ΜΑΡΟΚΟ
Ονειρεμένο Ταξίδι
ΑΜΕΡΙΚΗ
Διάβασα την ιστορία σου και πήρα πολές ιδέες για το ταξίδι που ετοιμάζουμε τον Νοέμβριο. Θα ξεκινήσουμε απο Μαρακές και θα καταλήξουμε στην Ραμπάτ περνώντας απο Μερζούγκα. Έχω ενα δίλλημα τι αυτοκίνητο να νοικιάσουμε προκειμένου να κάνουμε αυτό το οδικό ταξίδι. Η κατασκήνωση στην Μερζούγκα μας εχει ενημερώσει πως μόνο με 4χ4 μπορούμε να φτάσουμε εκεί δίνοντάς μας βέβαια και την επιλογή να μας παραλάβει απο κάποιο σημείο με έξτρα κόστος, αλλά απο την άλλη αναρωτιέμαι μήπως ενα 4χ4 μας κάνει δυσκίνητους μέσα στις πόλεις. Μπορείς να μας βοηθήσεις?
 

popotus

Member
Μηνύματα
60
Likes
434
Επόμενο Ταξίδι
Νότιος Αφρική
Ονειρεμένο Ταξίδι
Ανταρκτική
Γειά σου #svouritsa και ευτύχως με το μηνυμά σου να ξαναπίασω αυτή τη μισοτελειωμένη ιστοριά από τη Β.Αφρική. Λοιπόν για το μήνα κάνεις διάνα αφού η ζέστη δεν θα σας ταλαιπωρήσει. Γύρισα μόλις από Βιετνάμ και η ζέστη με την υγρασία στο νότιο ειδικά κομμάτι μας εξουθένωσε!! Για το αμάξι εξαρτάται από τα πόσα άτομα θα είστε. Τα Dacia είτε συμβατικά είτε τετρακίνητα είναι πολύ τίμια αμάξια απλά αλλά αξιόπιστα. Το τετρακίνητο δεν θα έλεγα πως θα σου χρειαστεί γιατί ακόμα και στη Μερζούγκα που διαμείναμε στην έρημο για μία νύχτα μας μετέφεραν με τις καμήλες. Δεν νομίζω ότι εχούμε ανεξαρτήτως φύλου τις ικανότητες και την εμπειρία οδήγησης σε αμμόλοφους. Οπότε τζάμπα χρήματα. Οι περισσότεροι δρόμοι είναι με άσφαλτο και το δύσκολο (πραγματικά δύσκολο όμως) είναι το κομμάτι οδήγησης μεσά στις δαιδαλώδεις πόλεις!! Θα ακούσετε το It's closed καμία 50αριά φορές!! Μεγάλη προσοχή!! Για ότι περισσότερο στη διαθεσή σας!
 

svouritsa

Member
Μηνύματα
33
Likes
5
Επόμενο Ταξίδι
ΜΑΡΟΚΟ
Ονειρεμένο Ταξίδι
ΑΜΕΡΙΚΗ
Καλησπέρα popotus και ευχαριστώ πολύ για την απάντηση. Νομίζω θα νοικιάσουμε ενα Dacia Dokker και θα κάνουμε μια χαρα την εκδρομή μας. Τωρα για το κομμάτι της ερήμου θα επικοινωνήσω με το camp και θα μάθω λεπτομέρειες. Ανυπομονώ να διαβάσω την συνέχεια της ιστορία σου!!!
 

popotus

Member
Μηνύματα
60
Likes
434
Επόμενο Ταξίδι
Νότιος Αφρική
Ονειρεμένο Ταξίδι
Ανταρκτική
2η ημέρα: Rabat-Fes

Μετά την παρθενική ημέρα στην πρωτεύουσα του Μαρόκο με τους πανηγυρισμούς να συνεχίζονται όλη νύχτα,ξυπνάμε σχετικά νωρίς για την αναχώρηση μας για την Φεζ. Πρώτο μέλημα η επίσκεψη σε κοντινό σουπερμαρκετ για μερικά εφόδια και φυσικά νερό και έπειτα καφέδες άνα χείρας και αναχώρηση για τον σημερινό προορισμό μας τη Μεκνές και άφιξη το βράδυ στην Φεζ. Η στάση στο Moulay Idriss δεν θα έλεγα πως μας πολυεντυπωσίασε και μάλλον θα μπορούσαμε να την είχαμε αποφύγει όσο για το Volubilis δεν πήγαμε ποτέ ένεκα της απογοήτευσης από το Moulay και ότι άρχισε να σκοτινιάζει (να θυμίσω ότι τον Νοέμβριο η δύση είναι στις 6:30 ).


H έξοδος από το Ραμπάτ και η διαδρομή προς Μεκνές μας φάνηκε αρκετά βατή. Σε ένα 2ωρο είχαμε φτάσει στο όμορφο Μεκνές και η περιήγηση με το πρώτο παζάρι του ταξιδιού μας δεν μας άφησε αδιάφορους. Η εντυπωσιακή πύλη του Bab al-Mansour δεσπόζει στην μεγάλη πλατεία Lahdim (El Hedim) που είναι το κέντρο της πόλης και η περιήγηση στο παζάρι και στα στενά της πόλης είναι μοναδικές αφού ήταν και η πρώτη επαφή μας με την μαροκινή κουλτούρα. Φυσικά μετά την επίσκεψη σε Φεζ και Μαρακές ίσα ίσα που θα τη θυμάστε άλλα η πρώτη μας επαφή ήταν θετική! Η βόλτα κρατάει κοντά ένα 2 ώρο και το αίσθημα της πείνας μας καλεί να ψάξουμε μια ταράτσα από τις πολλές που είχαμε εντοπίσει για το μεσημεριανό μας γέυμα. Όπως προανέφερα το φαγήτο δεν είναι από τα ατού της χώρας αλλά το μαγαζί καθώς και η θέα στη μεδίνα ήταν από τα όμορφα κομμάτια του ταξιδιού! Ειδικά με τις συζητήσεις για την χθεσινή βραδιά και τον απόλυτο πρωταγωνιστή της Simo.


Επιστροφή προς το αυτοκίνητο και δή προς ένα άλλο αξιομνημόνευτο tip του ταξιδιού μας. Χώροι στάθμευσης στο Μαρόκο!! Οπουδήποτε και να θέλετε να αφήσετε το αμάξι σας σε αστικό ή ημιαστικό περιβάλλον δεν θα αντιμετωπίσετε πρόβλημα ή οργανώμενα ( όπως τα έχουμε στην Ευρώπη) ανοιχτά ή κλειστά παρκινγκ. Αντ' αυτού θα βρείτε ηλικιωμένους κατά το πλείστον ντόπιους να σας προσφέρουν αντί κάποιου εύλογου ( όχι πολλά η αλήθεια είναι) αντιτίμου τις υπηρεσίες προσοχής του ι.χ σας!! Φυσικά η επιλογή είναι υποχρεωτική για ευνόητους λόγους. Αφού λοιπόν επιστρέφουμε στο αυτοκινητό μας αναχώρηση για το Moulay Idriss ένα 50 λεπτό σχεδόν δρόμος. H μη επιτρεπτή επίσκεψη για μη μουσουλμάνους στο μαυσωλέιο του Idriss του ιδρυτή πρακτικά του Μαρόκου αφού μας απογοητεύει, αφήνει και την πόλη χωρίς κάποιο άλλο ιστορικά ενδιαφέρον μέρος για επίσκεψη και χώρις να έχει να επιδείξει κάποια άλλη ομορφιά αποφασίζουμε να αναχωρήσουμε πριν μας βρεί το βράδυ για τη Φεζ. Να προσθέσω ότι κάποιες ανοησίες του Simo την χθεσινή ημέρα για την ύπαρξη πηγών στην περιοχή (και δη τύπου γκάιζερ ) οφείλονται πιθανώς στις καταχρησείς του.


Η απόσταση για το Φέζ είναι μιάμιση ώρα οπότε λίγο πριν τις 8 είμαστε επιτέλους στην πόλη έκπληξη του ταξιδιού μας. Η επιλογή του Casa Aya Medina μέσω booking.com μια από τις καλύτερες του ταξιδιού μέσα στη medina και τυπικό riad μας φιλοξενεί για τις επόμενες 2 νύχτες μας!! Η τυπική συνδιαλλαγή με τον άτυπο ηλικιωμένο παρκαδόρο της περιοχής και άφιξη στο δωμάτιο για τακτοποιήση και προετοιμασία για Fes by night!! Απλά εντυπωσιακό!!!
 

popotus

Member
Μηνύματα
60
Likes
434
Επόμενο Ταξίδι
Νότιος Αφρική
Ονειρεμένο Ταξίδι
Ανταρκτική
Έχοντας γυρίσει κατά το πλείστον ευρωπαικές χώρες του νότου ή του βορρά και με μοναδική αραβική εμπειρία από την Ιορδανία το ενδιαφέρον και οι προσδοκίες μου ήταν αυξημένες ειδικότερα για τα ιστορικά κομμάτια κάθε πόλης (μεδίνα). Και τελικά η πρώτη μας επαφή στη Φέζ δεν μπορούσε να είναι καλύτερη. Το riad που μας φιλοξενούσε μας είχε δώσει ήδη την απαραίτητη ώθηση και η βραδιά ξεκινούσε όμορφα χαμένοι στα στενά της πανέμορφης αυτής μεδίνας στην πιο όμορφη πόλη του Μαρόκο!!

Μην έχοντας εκτιμήσει και ιδιαίτερα το τοπικό του έδεσμα που ήταν παντού το tajine με αρκετές ενστάσεις από την πλευρά μου ενέδωσα τελικά στην πρόταση του αδελφού μου και πολύ καλά έκανα στην επιλογή του street food το οποίο μας εντυπωσίασε αφου πρώτα μας τρόμαξε η διαδικασία παρασκευής του!! Ο τρόπος αποκομιδής των των αχρηστών κομματιών και η πανσπερμία Μαροκινών να πουλάνε την πραμάτεια τους σε αγχώνει μια και είναι αρκετά μακριά από τις ευρωπαικές συνήθειες, αλλά ο πάγος σπάει εύκολα και συμμετέχεις άφοβα σε αυτό το Μεγάλο Παζάρι!! Παντού μαγαζάκια λίγων τετραγωνικών μέτρων να πουλάνε ότι μπορείς να φανταστείς!! Μιλάμε για αναρίθμητα μαγαζία που βρίσκεις τα πάντα! Η στάση για μία δροσερή μπύρα δεν είναι το ατού τους αφού το αλκοόλ απαγορεύεται όποτε και τιμή του είναι δυσανάλογη για τα δεδομένα,αυτό πάλι που δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα και μόνο που δεν το εξάγουν νομίμα σαν εθνικό προιόν είναι ο απαγορευμένος καπνός τους!! Παντού μα παντού να μας προσφέρουν δίχως να τους νοιάζει η παρουσία ακόμα και της αστυνομίας! Λογικά στρατιές ευρωπαίων σε πιο νεαρές ηλικίες κατεβαίνουν εως εκεί για αυτό το λόγο (κάτι σαν τα καφέ στο Άμστερνταμ) όποτε και οι Μαροκινοί βρίσκουν μία ακόμα αγορά να ενισχύσουν νόμιμα ή παράνομα την οικονομία τους!

Η μπύρα πάντως μας δρόσισε για λίγο και οι ιστορίες του συμπαθή βεδουίνου για την έρημο Σαχάρα μας συντρόφευσαν μέχρι αργά το βράδυ μέχρι την περιπλάνηση στα στενά της μεδίνας για να βρούμε το raid μας!!
Θα πρότεινα να έχετε μαζί σας για πάσα ασφάλεια ένα καλό πλοηγό off line εαν δεν θέλετε να πάρετε μια sim card με λίγα σχετικά dirham για να μπορείτε να "χαθείτε " με ασφάλεια στη δαιδαλώδη Φεζ!!

3η ημέρα: Φεζ!!!


Το πρωινό αντίστοιχο του riad μας, η χθεσινή κούραση είχε φύγει και ήρθε η ώρα να δούμε και την πόλη την ημέρα. Η βόλτα ξεκινούσε πάντα από τη μεδίνα στάση για απαραίτητα παζάρια για τις αγόρες πασης φύσεως,στάση και σε τσαγκάρη για διόρθωση των πατούμενων και κατέυθυνση για τα φημισμένα βυρσοδεψία της πόλης από τα highlights του ταξιδιού με πραγματικά όμορφες εικόνες απο ψηλά αλλά και αποκρουστική μυρωδιά συνάμα! Ακόμα παζάρια και αγορές στα αναρίθμητα souks και επόμενη στάση το βασιλικό παλάτι στα όρια της μεδίνας και αφού βγείτε από την μπλέ πύλη. Η λέξη λαβύρινθος αντικατοπτρίζει τη Φεζ και οι οδηγίες προς ναυτιλομένους προυποθέτουν τουλάχιστον έναν ακόμα και έναν απλό χάρτη. Φυσικά το απολαμβάνουμε η βόλτα συνεχίζεται και μετά την δύση του ηλιού και ώρα για φαγήτο αλά Φεζ.


Το περίεργο δεν είναι πως μπορεί και κυκλοφορεί τόσος κόσμος σε αυτό το μικρό και στενό κομμάτι της πόλης αλλά που καταφέρνει και κάνει τόσα πράγματα μαζί. Παζάρι ατελείωτο μέχρι τελικής πτώσης, φωνές παντού, μυρωδιές απο λιχουδιές σε κάθε στενό, ποταμάκια από βιολογικά υγρά από τον καθαρισμό των ζωντανών (μέχρι κεφάλι καμήλας πουλούσαν) ,ποτάμια τουριστών που σταματούσαν σε κάθε σουκ και ξαφνικά όταν αρχίζει να περνά η ώρα ως δια μαγείας να μαζεύονται τα πάντα σε ρυθμό ταχύ, η πραμάτεια πίσω στη θέση τους, οι δρόμοι καθαρίζουν από αίματα και λοιπά αντικείμενα και το Φεζ πάει για ύπνο για να ξαναρχίσει πάλι από νωρίς το πρωί το ίδιο σκηνικό.


Η επιλογή θέσης του riad μέσα στη μεδίνα απαραίτητη θα έλεγα το αμάξι δεν θα σας χρειαστεί ούτε μία στιγμή, το κλίμα για Νοέμβριο σαν να ήταν Άυγουστος, η αγορά της Φεζ ίσως πιο ενδιαφέρουσα και απο αυτή του Μαρακές παρότι μικρότερη!! Πιστεύω το δυνατό χαρτί της δεν είναι κάποιο μουσείο ή ακόμα και τα πολυδιαφημιζόμενα της βυρσοδεψία αλλά η περιπλάνηση στα στενά της μεδίνας. Δεν βαρίεσαι ποτέ, παντού σφύζουν από ζωή όλο και κάτι θα αγοράσεις όλο και κάτι θα φας όλο και κάτι θα σου κάνει κλικ για μια φωτογραφία!! Πρόταση μου εαν έχετε ημέρες αφιερώστε 2-3 24 ωρα εδώ και δεν θα πλήξετε καθόλου!!
 

popotus

Member
Μηνύματα
60
Likes
434
Επόμενο Ταξίδι
Νότιος Αφρική
Ονειρεμένο Ταξίδι
Ανταρκτική
4η ημέρα: Στον δρόμο για την έρημο Σαχάρα!!!

Θεωρώ τον ευατό μου άνθρωπο ήρεμο και ιδιαίτερα μετριοπαθή και γενικά με υπομονή γαιδουρινή!! Που κολλάει τώρα αυτό είμαι έτοιμος να σας το εξηγήσω. Η σημερίνη ημέρα μας βρίσκει ξύπνιους από νωρίς να τρώμε το όμορφο πρωινό μας και να κατευθυνόμαστε πρός το νότο. Το πιο δύσκολο κομμάτι του Μαρόκο γεωγραφικά είναι η οροσειρά του Άτλαντα που χωρίζει νοερά την χώρα σε βορρά και νότο. Το βόρειο κομμάτι που αποικήθηκε από διάφορους λαούς με τελικούς και συνεχιστές του βασιλείου τους, τους Άραβες και το νότιο κομμάτι με φυσικό οχυρό τον Άτλαντα διατηρήθηκε στα χέρια των αυτοχθόνων Βερβέρων. Λιγότερο αναπτυγμένο αλλά συνάμα και πιο ελκυστικό.

Η πρώτη μας στάση στο κοντινό Ιφράν στην αρχή μας εξέπληξε με ένα τοπίο βγαλμένο από βορεια Ευρώπη μέσα στο πράσινο. Αγαπημένο θέρετρο για αρκετούς Γάλλους και λοιπούς Ευρωπαίους έδειχνε διαφορετικό από την υπόλοιπη χώρα. Αμ δε!! Μόνο σε εικόνες θα έλεγα γιατί η στάση μας για καφέ ήταν επική. Συμπαθής μαροκινός επαναλάμβανε τις λέξεις καφέ και τσάι με ασταμάτητο ρυθμό πρίν ακόμα φτάσουμε στο τραπέζι. η προσφώνηση Arrete ( σταμάτα ) σε υψηλή φωνή ξάφνιασε και τον υπάλληλο και τους συνταξιδιώτες μου που μου το κοπανούσαν για όλο το ταξίδι και βάλε!!

Οι επόμενες προγραμματισμένες στάσεις ήταν σε Μιντέλτ και Ερ Ρασίντια και Ερφούντ πρίν τον τελικό προορισμό μας για την Μερζούγκα την πύλη μας για την έρημο Σαχάρα. Περισσότερο μας εντυπωσίαζαν οι εικόνες του Άτλαντα (πιο ήπιου να προσθέσω απ'ότι η δυτική πλευρά του ) πάρα οι κωμοπόλεις αυτές καθαυτές. Ο δρόμος σχετικά βατός και με λίγη κίνηση και το Dacia να κατεβάζει χιλιόμετρα βγάζοντας τίμια το ψωμί του!! Οι στάσεις για φωτογραφίες πολλές και τώρα που το σκέφτομαι δεν έχει μπει καμία φωτογραφία μέχρι στιγμής,κακώς, και ο τελικός προορισμός για την kasbah-riad που έχουμε κλείσει είναι μπροστά μας!!

Το Chez les habitants στην τιμή των 25(!!) ευρώ θα μας φιλοξενήσει για την σημερινή βραδιά σε έναν ιδιαίτερο χώρο με τον καλύτερο οικοδεσπότη του ταξιδιού μας. Μαζί με την αδελφή του ο άκρως συμπαθής Βερβέρος μας περιποιηθήκαν όσο λίγοι και ΕΥΤΥΧΩΣ τελικά μας πρότειναν και την διανυκτέρευση στην έρημο και μας κανόνισαν όλο το πακέτο. Δεν είχα, να ομολογήσω, εγωιστικά σκεπτόμενος επειδή έιχα μείνει ήδη στην έρημο του Wadi Rum στην Ιορδανία ένα χρόνο πριν, μεριμνήσει για μια διανυκτεύρευση μέσα στην έρημο και ευτυχώς η επιθυμία των συνταξιδιωτών μου και η μίνι ψηφοφορία άλλαξε το πλάνο και έζησα μία από τις σημαντικότερες εμπειρίες της ζωής μου.

Η συζήτηση με τους σπιτονοικοκύρηδες κράτησε αρκετή ώρα, το δείπνο κλασσικό αλλά αρκετό νόστιμο και η ατμόσφαιρα στο raid μας που όντως έμοιαζε με kasbah ήταν διαφορετική κάτω από τα αστέρια και με παραδοσιακά δωμάτια που μας φιλοξένησαν μέχρι την ώρα να μας ξυπνήσουν οι ήχοι των βεδουίνων για την αυριανή μας περιπέτεια.

ΥΓ1 Για να είμαι σωστός να ενημερώσω ότι το κομμάτι της ερήμου Σαχάρας (όπως την έχουμε στον μυαλό μας ) που επισκέπτονται οι τουρίστες και μέσα σε αυτούς και εμείς είναι μια μικρή περιοχή αμμόλοφων πολύ περιορισμένης έκτασης (δείτε και το χάρτη-google maps) που χρησιμεύει για τουριστικούς σκοπούς αφού εαν παρατηρήσετε πάλι στον δορυφόρο δεν υπάρχει άλλο κομμάτι με τα ίδια χαρακτηριστικά σε όλη τη χώρα.

ΥΓ2 Το πιο αυθεντικό κομμάτι είναι αναμφισβήτητα ο Νότος. Για όσους θέλουν να ζήσουν κάτι λιγότερο (όσο γίνεται) τουριστικό και μακριά από οχλοβοές και παζάρι χωρίς τέλος, τότε επικεντρωθείτε σε αυτό το σημείο!!!
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.108
Μηνύματα
880.497
Μέλη
38.836
Νεότερο μέλος
ipagou

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom