Ιαπωνία Οι Μάσκες της Ιαπωνίας

fenia42

Member
Μηνύματα
3.883
Likes
14.441
Επόμενο Ταξίδι
Азербайджан
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία,Σβάλμπαρντ
Κιότο, η παλιά πρωτεύουσα της Ιαπωνίας, η ιερή παραδοσιακή πόλη των Ιαπώνων, η πόλη των Γκεϊσών. Με τη σημερινή της μορφή πάντως δε θα έλεγα πως εντυπωσιάζει ιδιαίτερα .
Η πρώτη εικόνα που αντικρίζει όποιος φτάσει στο Κιότο με το τραίνο, είναι ένας τεράστιος σύγχρονος πολυώροφος σταθμός. Πλήθος κόσμου παντού, εμπορικά καταστήματα, εμπορικό κέντρο, εστιατόρια πολυτελείας, ταχυφαγεία, καφέ, και αμέτρητες κυλιόμενες σκάλες που οδηγούν στην κορυφή του πολυώροφου κτιρίου και προσφέρουν μια απίστευτη θέα της πόλης.

Το νέο μας ριοκάν ήταν κοντά στο σταθμό, δηλαδή όσο πιο κεντρικά γινόταν. Από την τιμή του καταλάβαμε πως το Κιότο είναι και πιο ακριβό από το Τόκιο και είχαμε δίκαιο. Καθότι είναι και πιο τουριστική πόλη και ο κάθε Γιαπωνέζος που σέβεται τον εαυτό του θα την επισκεφτεί τουλάχιστον μια φορά στη ζωή του , τα ξενοδοχεία ήταν σαφώς πιο ακριβά από το Τόκιο, αλλά και προσέφεραν λιγότερες υπηρεσίες.
Ο νέος μας ξενοδόχος ήταν ένα γιαπωνέζικο τρελλοκομείο. Μιλούσε δυνατά, εξέφραζε τον ενθουσιασμό του με επιφωνήματα και κάπνιζε ακατάπαυστα. Μας έβαλε να τοποθετήσουμε 2 αυτοκόλλητα στο χάρτη του, στη θέση της Ελλάδας μιας και είμασταν οι πρώτες Ελληνίδες πελάτισσες του. Και από τις ελάχιστες Ευρωπαίες !
Μετά μας ζήτησε να του δείξουμε στο χάρτη σε ποια μέρη έχουμε ταξιδέψει και εξεπλάγη που έχουμε γυρίσει τόσο πολύ την Ευρώπη, ενώ εμείς με τη σειρά μας εκπλαγήκαμε που τα ταξίδια του ήταν όλα σε νησιά όπως Κιριμπάτι, Φίτζι, Σολωμόντα κλπ !
Είχε νυχτώσει προ πολλού, το στομάχι μας ήταν χάλια από τις ιλιγγιώδεις ταχύτητες του τραίνου, έτσι την πρώτη μέρα μας στο Κιότο αρκεστήκαμε απλά στο να κάνουμε μια βόλτα στη γειτονιά και το σταθμό και να τσιμπήσουμε κάτι ελαφρύ .


Με το φως της μέρας το Κιότο φάνταζε μια ανιαρή τσιμεντούπολη, παρά τις διάσπαρτες πινελιές των βουδιστικών ναών . Οι ρυθμοί βέβαια δεν ήταν τόσο έντονοι όσο στο Τόκιο, αλλά η πόλη μας έδειχνε έναν άσχημο χαρακτήρα με αέρα που θύμιζε περισσότερο παγκοσμιοποίηση παρά ιαπωνική κουλτούρα.
Προσπαθούσα να τη φανταστώ 70 χρόνια πριν. Φανταζόμουν τους ψυχρούς Ιάπωνες να περνούν τα βράδια πίνοντας τσάι και ακούγοντας μουσική σε ήχους σαμισέν από κάποια όμορφη θλιβερή γκέισα που μέσα της παρακαλάει να βρεθεί «εκείνος » που θα την ερωτευτεί παράφορα και θα την « σώσει » από τη μονότονη καταδικασμένη παρθενική της ζωή.
Αλήθεια, πόσα πραγματικά γνωρίζουμε για τις γκέισες και τι από όλα αυτά να είναι αλήθεια; Πολλοί τις έχουν εσφαλμένα παρομοιάσει με πόρνες. Όχι ότι στην Ιαπωνία δεν ανθεί το αρχαιότερο επάγγελμα. Ωστόσο, οι γκέισες ήταν κάτι σα τις εταίρες της αρχαιότητας, ή καλύτερα τις αυλητρίδες .
Μια πραγματική γκέισα είναι γυναίκα καλλιεργημένη που έχει εκπαιδευτεί από μικρή ηλικία. Η μαθητευόμενη γκέισα ονομάζεται μάικο , και η εικόνα με το λευκό μακιγιαρισμένο πρόσωπο και το τραβηγμένο μαλλί είναι δική της . Η εκπαίδευσή τους ξεκινούσε από μικρή ηλικία και περιλαμβάνει μαθήματα για τη διαδικασία του τσαγιού, χορό και μουσική. Στις μέρες μας οι κοπέλες ξεκινούν την εκπαίδευση μετά το λύκειο. Η παλιά εικόνα της γκέισας διαφέρει πια από τη σύγχρονη αλλά και το αντρικό ενδιαφέρον έχει πέσει , μιας και οι Ιάπωνες έχουν κάνει στροφή 180ο προς το δυτικό κόσμο. Έτσι το θέαμα της γκέισας είναι πια σπάνιο και τα ποσοστά έχουν πέσει κατακόρυφα. Σήμερα, εκτιμάται πως έχουν μείνει μόνο περί τις 1.000 -1.500
Γκέισες ενώ στις αρχές του περασμένου αιώνα υπήρχαν περισσότερες από 80.000.
Γκέισα και γάμος δε συνάδουν, έτσι αν κάποια αποφάσιζε να παντρευτεί αποσύρονταν από το επάγγελμα. Το κόστος συντήρησης μιας γκέισας ήταν υψηλό έτσι απευθύνονταν σε εύπορους άντρες , ενίοτε παντρεμένους που μπορούσαν να συντηρούν δύο γυναίκες.
Οι συνοικίες όπου βρίσκονται σπίτια γκεϊσών ονομάζονται χαναμάτσι και σήμερα υπάρχουν ελάχιστα στο Κιότο. Δε πρέπει να συγχέονται με πόρνες πολυτελείας. Η πορνεία άνθισε στην Ιαπωνία κυρίως κατά την εποχή της κατοχής για τις ανάγκες των Αμερικανών στρατιωτών. Οι πόρνες της εποχής βέβαια μιμούνταν την ενδυμασία, το μακιγιάζ και τα χτενίσματα των γκεϊσών, προσέφεραν όμως καθαρά σεξουαλικές δραστηριότητες, ενώ οι αληθινές γκέισες προσέφεραν συντροφιά και ψυχαγωγία μονάχα.

Με πιάνει μια θλίψη να σκέφτομαι τις γκέισες. Όλα μου φαίνονται σαν ένα ατελείωτο εφιαλτικό όνειρο. Ωστόσο, δε μπορώ να μη σκεφτώ πως αυτή η κουλτούρα των Ιαπώνων είναι συνυφασμένη με τη σημερινή εικόνα του Ιάπωνα, ο οποίος χαιρετά υποκλινόμενος, δεν αγγίζει το διπλανό του και φορά πάντα το προσωπείο της ευγένειας. Το πρότυπο αυτό ως προς τις σχέσεις άντρα – γυναίκας σίγουρα κάπως θα έχει επηρεάσει και τη σημερινή όψη των σχέσεων. Ίσως γι’ αυτό τα ζευγάρια να είναι ψυχρά μεταξύ τους, να μην αγγίζονται δημοσίως παρά ελάχιστα, χωρίς την παραμικρή εκδήλωση των συναισθημάτων, χωρίς το παραμικρό περαιτέρω άγγιγμα πέρα από ένα χλιαρό πιάσιμο των χεριών. Τόσες μέρες εκεί και δεν είχαμε μετρήσει ούτε 5 ζευγάρια πιασμένα από το χέρι. Και φυσικά ούτε ένα ζευγάρι να φιλιέται ή να είναι έστω λίγο πιο κοντά ο ένας με τον άλλο. Η λέξη διαχυτικότητα δε πρέπει να υπάρχει στην ιαπωνική γλώσσα .

Ναι λοιπόν, η λευκή θλιβερή μάσκα της γκέισας δεν υφίσταται , παρά μονάχα για να κρύβει τη δυστυχία της δουλικότητας , να συγκαλύπτει τη μοναξιά και την απελπισία . Αυτοί είναι οι Ιάπωνες, φορούν μια μάσκα ευγενική έως δουλοπρεπής και μέσα τους … Άραγε μέσα τους τι να συμβαίνει; Ποιος να είναι ο αληθινός Ιάπωνας που αποκαλύπτεται πίσω από τις Μάσκες της Ιαπωνίας; Θα κατάφερνα να βγάλω ασφαλή συμπεράσματα για τις ελαχιστότατες μέρες που θα βρισκόμουν εκεί;

Βρίσκομαι στο μετρό του Κιότο και από μπροστά μου περνούν αδιάφορες εικόνες μιας αδιάφορης πόλης που θυμίζει φτωχική επαρχία. Προορισμός μας οι περιοχές Αρασιγιάμα και Σαγκάνο.


at2_gstatic_com_images_ead022a54bc1a024c5552f0c5e95e81f._.jpg
 

KLEOPATRA

Member
Μηνύματα
5.869
Likes
2.260
Ταξίδι-Όνειρο
Ειρηνικος ..παντου
Ωραια η αναλυση σου για τις γκεισες .Μου θυμισες το βιβλιο-ταινια (εχω διαβασει-δει κ τα 2)..Αναμνησεις μιας Γκεισας ..αγαπημενα κ τα 2.
 

fenia42

Member
Μηνύματα
3.883
Likes
14.441
Επόμενο Ταξίδι
Азербайджан
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία,Σβάλμπαρντ
Ωραια η αναλυση σου για τις γκεισες .Μου θυμισες το βιβλιο-ταινια (εχω διαβασει-δει κ τα 2)..Αναμνησεις μιας Γκεισας ..αγαπημενα κ τα 2.
Xαίρομαι που στα θύμισα! Ούτε έχω δει την ταινία ούτε διάβασα το βιβλίο! Ίσως πρέπει να το κάνω πριν ολοκληρώσω τη συγγραφή της ιστορίας, διότι ίσως αναθεωρήσω.

(ΥΓ Καλή χρονιά Αντωνίτσα μου :xmas_razz: )
 

KLEOPATRA

Member
Μηνύματα
5.869
Likes
2.260
Ταξίδι-Όνειρο
Ειρηνικος ..παντου
Καλη χρονια με υγεια και αγαπη !!!!!

Ναι σου προτεινω να το κανεις ..η ταινια εχει χρωματα και εικονες της Ιαπωνιας που σε κανουν να αγαπας τη χωρα και μια νοσταλγικη διαθεση..βεβαια μετα βλεπεις μια συγχρονη μεγαλουπολη τυπου Τοκιο με neon lights παντου και ξενερωνεις λιγο ..αλλα η Ιαπωνια εχει πολλα προσωπα ,αυτο το εχουμε ξαναθιξει εδω μεσα.
 

Dva Srca

Member
Μηνύματα
558
Likes
1.053
Επόμενο Ταξίδι
ΗΠΑ
Ταξίδι-Όνειρο
Οπουδήποτε Πολυνησία
Θα συμφωνήσω για Κιότο, με την πρώτη ματιά είναι πολύ μοντέρνο και βαρετό, όπως είχα γράψει και στη δική μου ιστορία. Κατόπιν εορτής όμως, συνειδητοποίησα ότι μου λείπει κάπως... Είχε κάτι, αυτός ο συνδυασμός παλιού και νέου! Επίσης για την ψαραγορά, εμείς δυστυχώς ξυπνήσαμε αργούτσικα και την προλάβαμε στα τελειώματά της, οπότε διάβασα με ενδιαφέρον την ανταπόκρισή σου από εκεί.
 

fenia42

Member
Μηνύματα
3.883
Likes
14.441
Επόμενο Ταξίδι
Азербайджан
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία,Σβάλμπαρντ
Όμως ας μην είμαστε άδικοι με το Κιότο. Μπορεί να είναι πράγματι μια τσιμεντούπολη και να χάνει μέρα τη μέρα την παλιά αίγλη της παράδοσης, ωστόσο μέσα στην ασχήμια του έχει και όμορφα στοιχεία. Αλίμονο! Ο σταθμός της Αρασιγιάμα ήταν κατάμεστος από Ιάπωνες. Μάλλον είμασταν οι μόνες Ευρωπαίες.
Ακολουθήσαμε κι εμείς το ρεύμα των τουριστών και βρεθήκαμε σε όμορφα μονοπατάκια , μέσα στη φύση, που θα μας οδηγούσαν στους ναούς που θέλαμε να δούμε. Γύρω από το μονοπάτι υπήρχαν λιλιπούτεια μαγαζιά που πουλούσαν διαφόρων ειδών σουβενίρ : ομπρέλες, πορτοφόλια, κοκαλάκια για τα μαλλιά, οτιδήποτε παρέπεμπε σε γκέισες και ιαπωνική κουλτούρα. Αριστερά και δεξιά μας παντού ναοί. Το μέρος εξέπεμπε μια απίστευτη θετική ενέργεια και μας γαλήνεψε αμέσως.
Επισκεπτόμασταν τον ένα ναό μετά τον άλλο, ώσπου φτάσαμε στον κυριότερο και είδαμε απ’ έξω για πρώτη μας φορά βουδιστές μοναχούς ντυμένοι σε άσπρο και κόκκινο « επί τω έργω » . Κάποιος έπαιζε ένα όργανο και οι υπόλοιποι έψελναν και προσεύχονταν. Ο κυριότερος ναός – πρέπει να συμβουλευτώ τα σκονάκια μου – είναι ο Τenryu- ji , χτισμένος το 1339 , με τον περίφημο Ζεν κήπο του. Αποτελεί μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς και προστατεύεται από την UNESCO .



asphotos_h.ak.fbcdn.net_hphotos_ak_snc6_603201_490572920986124_1923080465_n.jpg


asphotos_e.ak.fbcdn.net_hphotos_ak_snc6_734663_490896917620391_185830182_n.jpg


asphotos_c.ak.fbcdn.net_hphotos_ak_snc7_299546_490897084287041_1319977213_n.jpg



Η ατραξιόν όμως της περιοχής είναι το δάσος με τα μπαμπού δέντρα το οποίο ξεκινά ακριβώς βόρεια του ναού. Και φυσικά όπου ατραξιόν και tourist trap. Αφού είχε τόσο πολύ κόσμο που με τίποτα δε θα καταφέρναμε να το διασχίσουμε όλο.

asphotos_g.ak.fbcdn.net_hphotos_ak_snc7_408723_490895910953825_533160701_n.jpg

Κυριολεκτικά συνωστιζόμασταν και ήταν δύσκολο να χαρείς την ομορφιά της φύσης. Διάσπαρτα μέσα στο δάσος υπήρχαν και διάφοροι μικροί ναοί, αλλά η τόσο μεγάλη προσέλευση τουριστών έσβηνε όλη τη μαγεία. Αναπόφευκτα λοιπόν κάποια στιγμή τα παρατήσαμε και πήραμε το δρόμο της επιστροφής αφού η κρίση πανικού καραδοκούσε. Η οπισθοχώρηση βέβαια μας στέρησε την ευκαιρία να επισκεφτούμε το Monkey Park , το πάρκο με τις μαϊμούδες, αλλά δεν είμαστε φαν των ατραξιόν οπότε ίσως αγκαλιάσουμε μαϊμουδάκια σε επόμενο ταξίδι στην Ασία.
Κάποια στιγμή βγήκαμε στο κεντρικό μονοπάτι της επιστροφής και με ένα παγωτό μηχανής με γεύση πράσινο τσάι στο χέρι κατευθυνθήκαμε στο σταθμό του μετρό για να επιστρέψουμε στο κεντρικό Κιότο. Τα πράγματα όμως ήταν σε αναταραχή στο σταθμό. Κανένα τραίνο δε ξεκινούσε διότι είχε γίνει ένα θανατηφόρο ατύχημα στη γραμμή που θέλαμε να πάρουμε ! Για μερικά λεπτά νομίζω πως και εγώ και η Νίνα σκεφτόμασταν πως θα μπορούσαμε να είχαμε αφήσει τα κοκαλάκια μας στην Ιαπωνία.
Η περιοχή ήταν πολύ μακριά από το κέντρο και έπρεπε να βρούμε τρόπο να επιστρέψουμε. Ρωτώντας από δω κι από κει και κυρίως με τη γλώσσα του σώματος, βρήκαμε ένα σταθμό λεωφορείων και ξεκινήσαμε για το ριοκάν μετά από μια μικρή περιπέτεια η οποία ευτυχώς έληξε ομαλά .
Ήταν ακόμα μέρα όταν φτάσαμε στον κεντρικό σταθμό έτσι αποφασίσαμε να παρατείνουμε λίγο το γεύμα μας και να επισκεφτούμε διάφορους ναούς στη γύρω περιοχή. Κατά το σούρουπο ανεβήκαμε στον τελευταίο όροφο του σταθμού για να θαυμάσουμε τη θέα. Ακριβώς απέναντι υπήρχε ένας τεράστιος μοντέρνος πύργος , από όπου μπορούσε κανείς να δει ολόγυρα της πόλης μέχρι εκεί που φτάνει το μάτι, δηλαδή στην Οζάκα.

asphotos_h.ak.fbcdn.net_hphotos_ak_snc7_580445_490896430953773_1667478737_n.jpg


asphotos_b.ak.fbcdn.net_hphotos_ak_snc6_735093_490896627620420_1140112872_n.jpg



Άλλα ενδιαφέροντα κομμάτια της πόλης ήταν το Παλάτι του Αυτοκράτορα, οι βοτανικοί κήποι, οι δεκάδες ναοί σε κάθε γωνιά , ανάμεσα στα τσιμέντα και φυσικά το μουσείο Manga .
Την επόμενη μέρα αρρωστήσαμε και δεν επισκεφτήκαμε ποτέ το άλλο ενδιαφέρον κομμάτι του Κιότο, την περιοχή Χιγκασιγιάμα.
 

Attachments

underwater

Member
Μηνύματα
2.714
Likes
11.276
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτική
Πόσο ενδιαφέρουσα εμπειρία! Ζηλεύω! Θέλω Japan κι εγώ! :)
 

fenia42

Member
Μηνύματα
3.883
Likes
14.441
Επόμενο Ταξίδι
Азербайджан
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία,Σβάλμπαρντ
Ωραια η αναλυση σου για τις γκεισες .Μου θυμισες το βιβλιο-ταινια (εχω διαβασει-δει κ τα 2)..Αναμνησεις μιας Γκεισας ..αγαπημενα κ τα 2.
Πήρα κι εγώ το βιβλίο, είναι μόλις 732 σελίδες :D
Παίζει να τελειώσω την ιστορία πριν την ανάγνωση !
 

giannoula

Member
Μηνύματα
1.299
Likes
2.429
Επόμενο Ταξίδι
who knows???
τελικά διαβάζοντας την ιστορία και βλέποντας τις φωτογραφίες δεν έχω ακόμα αποφασίσει αν θα μου άρεσε πηγαίνοντας εκεί.. Η πλάκα είναι ότι ήταν πάντα ένας προορισμός must see για μένα.. ;)
 

fenia42

Member
Μηνύματα
3.883
Likes
14.441
Επόμενο Ταξίδι
Азербайджан
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία,Σβάλμπαρντ
τελικά διαβάζοντας την ιστορία και βλέποντας τις φωτογραφίες δεν έχω ακόμα αποφασίσει αν θα μου άρεσε πηγαίνοντας εκεί.. Η πλάκα είναι ότι ήταν πάντα ένας προορισμός must see για μένα.. ;)
Είναι εντελώς υποκειμενικό. Πάντως η αλήθεια είναι πως οι άνθρωποι με ξενέρωσαν.
 

echo2011

Member
Μηνύματα
2.398
Likes
3.572
Fenia ευχαριστούμε για τις χρήσιμες πληροφορίες και τις όμορφες εικόνες! Δεν είχα ποτέ ως όνειρο να επισκεπτώ την Ιαπωνία παρόλα αυτά η ιστορία σου έχει πολύ ενδιαφέρον και τη διαβάζω πολύ ευχάριστα!
 

AERAS

Member
Μηνύματα
772
Likes
1.122
σίγουρα είναι υποκειμενικό και ότι μας περιγράφει η Φένια αλλά και η ματιά του φωτογράφου.Εμένα με απογοήτευσαν και οι άνθρωποι στο Πεκίνο αλλά φυσικά δεν μετανιώνω που πήγα..Η διαφορετική κουλτούρα πάντα με ελκύει.

και Φένια το γράφω τώρα πριν το θάψιμο που θα κάνεις στην Οζάκα για την οποία άλλωστε ούτε εγώ έχω ακούσει τα καλύτερα . Για την Ιαπωνία η συγκεκριμένη περιγραφή μεγαλώνει την θέληση που ήδη είχα για να πάω.Την βλέπω όμως σαν μια πόλη που θα μου παρέχει ύπνο για να κάνω τις εκδρομές που θέλω στην nara,hirosima,universal studio και επισης είναι κοντά στο ΚΥΟΤΟ και Mt KOYASAN
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.219
Μηνύματα
883.977
Μέλη
38.908
Νεότερο μέλος
Apostolos88

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom