Ηνωμένο Βασίλειο Νορβηγία Ο Κατάσκοπος που Γύρισε από το Κρύο

McElk

Member
Μηνύματα
1.033
Likes
1.600
Ταξίδι-Όνειρο
Novaya Zemlya


Συνοριακό φυλάκιο

Ήταν βασικό για την επιτυχία της αποστολής να μην αφήσουν πίσω τους ίχνη. Έτσι το πρωινό της 15ης Ιουνίου πήγαν με αυτοκίνητο στον Έβρο στο τελωνείο Καστανέων. Μετά τον έλεγχο διαβατηρίων, διέσχισαν με τα πόδια τα 700 μέτρα περιφραγμένου δρόμου περνώντας μπροστά από το Ελληνικό συνοριακό φυλάκιο όπου καλημέρισαν τα φανταράκια που φύλαγαν σκοπιά, πέρασαν με τα πόδια την διαχωριστική γραμμή των συνόρων και μετά τον έλεγχο από την Τουρκική πλευρά πήραν ένα από τα 2-3 ταξί που περίμεναν και με 20 Τουρκικές λιρίτσες (συν δυο για μπαξίς) πήγαν Αδριανούπολη στα γραφεία της εταιρείας Nilufer στο κέντρο, απέναντι από το μεγάλο τέμενος του Sultan Selim.

Έβγαλαν τα εισιτήρια τους προς 20 TL Το μίνι βαν της εταιρείας τους πήγε στον σταθμό υπεραστικών Otogar έξω από την πόλη. Από εκεί κάθε ώρα είχε πούλμαν για Κων/πολη.

Πήραν το πρώτο και μετά ταξίδι 2.30 ωρών στην πεδιάδα της Ανατολικής Θράκης έφτασαν Κων/πολη στον αντίστοιχο σταθμό Otogar. Στα 50 μέτρα ήταν ο υπόγειος σταθμός του μετρό.

Μετά 5 στάσεις κατέβηκαν στο σταθμό Aksaray και περπατώντας 200 μέτρα έφτασαν στη στάση Yusufpasa του τραμ.

Μια μικρή διαδρομή όπου περνώντας μπροστά από την Αγιά Σοφιά ο Μ1 δεν μπόρεσε να μην ρίξει μια ματιά πίσω από τα μαύρα γυαλιά του και το τραμ τους έφερε στο λιμανάκι των ferries Eminonoy.

Με ferry πέρασαν τον Βόσπορο, πρώτη στάση λιμανάκι Haydarpaca, δεύτερη Kadikoy όπου και κατέβηκαν πατώντας πλέον στην Ασία !

DSCN0144.JPG


DSCN0152.JPG


Ο Μ1 ήταν ήσυχος. Είχαν αλλάξει σε 5 ώρες, 7 διαφορετικά μεταφορικά μέσα ! Όποιος τυχόν δοκίμασε να τους παρακολουθήσει, θα είχε εγκαταλείψει την προσπάθεια απελπισμένος.

Υπήρχε βέβαια και η απλούστερη λύση να πάρουν από Αδριανούπολη πούλμαν κατ’ ευθείαν για ασιατική πλευρά (περιοχή Harem) αποφεύγοντας μετρό, τραμ και ferry ο Μ1 όμως δεν το διακινδύνευε γνωρίζοντας ότι το ίδιο μπορεί να σκεφτόταν και η Μ.Ι.Τ.
Στα λίγα μέτρα το ξενοδοχείο τους.

Ο Μ1 έβγαλε από το σακίδιό του τον πρώτο φάκελο της αποστολής. Στην πάνω δεξιά γωνία έγραφε : the SS aris – ο κωδικός του πληροφοριοδότη κατασκόπου - και από κάτω με κόκκινα γράμματα : «Εμπιστευτικόν». Τον άνοιξε, μέσα σε ένα μικρό χαρτάκι διάβασε : Çiya Sofrası / Gönül Abla. Χάραξε στη μνήμη του τα ονόματα και έσκισε σε μικρά κομματάκια το χαρτί.

Βγήκαν για αναγνώριση. Η περιοχή είχε πεζοδρόμους και στενά δρομάκια με καταστήματα αλλά κυρίως φαγάδικα και καφέ με κίνηση ανάλογη των παραδρόμων της Ιστικλάλ. Το 50% ντόπιοι και το 50% ξένοι τουρίστες κυρίως Ιταλοί και Ισπανοί ενώ ο Μ1 μόνο σε μία περίπτωση άκουσε ελληνικά.
Είχε αρχίσει να σουρουπώνει όταν κάθισαν στο Çiya Sofrası, βρίσκοντας κατά τύχη άδειο τραπεζάκι. Τα κεμπάπ ήταν πράγματι υπέροχα αλλά η τσ(ι)ομπάν σαλάτα άγευστη και χωρίς ίχνος λαδιού. Η Α-Κ συνόδευσε με μπύρα ενώ ο Μ1 προτίμησε 2 ποτήρια αριάνι. Ο λογαριασμός στις 55 TL – κάπου 25 ευρώ.

DSCN0155.JPG


Μετά το φαγητό περπάτησαν κατά μήκος όλη τη Moda cad φθάνοντας στη Θάλασσα του Μαρμαρά. Στη διαδρομή εντόπισαν και το μικροσκοπικό Gönül Abla σ’ ένα ήσυχο στενό θέτοντάς το στα υπ’ όψιν για μελλοντικές μυστικές συναντήσεις.

Στην ακτή ένας διάδρομος προχωρούσε αρκετά μέσα στη θάλασσα και κατέληγε σε ένα πλάτωμα σαν νησάκι όπου υπήρχε ένα καφέ-ρεστωράν με τα τραπεζάκια τοποθετημένα στο γύρο, λίγο πάνω από το νερό. Ημίφως, ρομαντικά ζευγαράκια, ήσυχο περιβάλλον και ο Μ1 το βρήκε ιδανικό να φάνε τα «σεκέρια» τους και να πιούνε τα «σερμπέτια» τους απολαμβάνοντας και την έκλειψη σελήνης εκείνη τη βραδιά. Πήραν προφιτερόλ περιχυμένα με ζεστή σοκολάτα και από ένα τσάι. Όταν ήπιαν το τσάι τους, τους έφεραν και δεύτερο και τρίτο χωρίς να τα ζητήσουν και όταν τέλος πλήρωσαν το λογαριασμό ο Μ1 πρόσεξε ότι είχαν χρεωμένα μόνο τα πρώτα, όχι τα υπόλοιπα.

Είδαν και την έκλειψη σελήνης αλλά μερικά συννεφάκια τους εμπόδισαν να την απολαύσουν στην εντέλεια. Στην επιστροφή - ήταν ήδη περασμένες 12 – υπήρχαν ακόμη ανοικτά εμπορικά καταστήματα και οι ιδιοκτήτες σε μικρές παρέες καθόταν έξω και έπιναν τσάι όπως στην Ελλάδα αντίστοιχα θα έπιναν τους φραπέδες.

Την επόμενη το πρωί ο Μ1 ξύπνησε στις 5.30 από τους κρωγμούς των γλάρων και στις 6 παρά τέταρτο (ποιος είπε ότι οι κατάσκοποι έχουν συνηθισμένα ωράρια) ήταν στο δρόμο. Μερικοί μαγαζάτορες στα στενά, ήδη είχαν ανοίξει. Σκούπιζαν τα μαγαζάκια μέσα - έξω και έβγαζαν τις πραμάτειες τους στα πεζοδρόμια.

Ο Μ1 έκανε μια μεγάλη βόλτα στο φαρδύ δρόμο Haydarpaca Rihtim cad μπροστά στο λιμανάκι Kadikoy όπου από τη μεριά της θάλασσας υπήρχαν καμιά πενηνταριά αφετηρίες αστικών λεωφορείων, έρημες εκείνη την ώρα. Είδε ένα καφέ Starbucks ανοικτό αλλά το προσωπικό έπλενε τα τραπεζάκια.

– Καπαλί ! του είπαν μόλις πλησίασε.

Προχώρησε βόρεια για να φωτογραφίσει από μακριά την περιοχή της Αγιά-Σοφιάς

DSCF1223.JPG


όταν ό ήλιος άρχισε να σκάει πάνω από τις πολυκατοικίες στα ανατολικά. Στην επιστροφή του ήταν ήδη περασμένες έξι και στην Haydarpaca Rihtim cad ήταν ανοικτά μερικά καφέ – τυροπιττάδικα.

DSCF1226.JPG


– Γκιουναϊντίν εφέντημ ! μπούγιουρουμ ! τον καλωσόρισε ένας χοντρούλης σερβιτόρος.

- Μπίρ γκαϊβέ, μπίρ κουρού μπουγάτσα, μπίρ καζάν ντιπί, παρήγγειλε και κάθισε σε τραπεζάκι στο φαρδύ πεζοδρόμιο. Παραδίπλα του ένας νεαρός άνδρας με άσπρο κοντομάνικο πουκάμισο και γραβάτα είχε ανοικτό το λάπτοπ του και εργαζόταν πίνοντας το τσάι του. Στα σκαλιά του διπλανού κτιρίου πίσω από μια κολώνα κοιμόταν ένας άστεγος όχι μεγάλης ηλικίας, ρακένδυτος, με 30 πόντους μούσι. Δυο νεαρές Τουρκάλες κάθισαν παραγγέλνοντας τσάι και καπνίζοντας τα τσιγάρα το ένα πίσω από το άλλο. Η μία φορούσε κόκκινες γόβες με 12ποντο τακούνι.

Εν τω μεταξύ είχε πάει 6.30 και η Πόλη ξυπνούσε. Ο έρημος πριν από λίγο δρόμος απέκτησε κίνηση. Από τις αφετηρίες άρχισαν να φεύγουν τα πρώτα αστικά με 3-4 επιβάτες το καθένα. Ζήτησε το λογαριασμό. Ήταν 7 TL, άφησε 8 και ο σερβιτόρος έκανε μια βαθειά υπόκλιση βάζοντας το χέρι στην καρδιά

– Τεσεκιούρ εφέντημ !

Προχώρησε για το ξενοδοχείο περνώντας για λίγο από την Sogutlu Cesme cad. Στους πεζόδρομους στα νότια είχαν ήδη ανοίξει τα καφέ-πρωινάδικα και μερικοί πελάτες - ξένοι κυρίως - καθόταν. Μια ευχάριστη μυρωδιά από φρεσκοψημένο σιμίτ (κουλούρι με σουσάμι) πλανιόταν στην ατμόσφαιρα.
Ώρες - ώρες η τσιγκουνιά της υπηρεσίας του φαινόταν ακατανόητη. Στην Κων/πολη δεν δικαιολογούσε δαπάνη για ταξί και έτσι θα πήγαιναν στο αεροδρόμιο … με αστικό. Ξύπνησε την Α-Κ πήραν στα γρήγορα το πρωινό τους (ο Μ1 ξαναπήρε δηλαδή) και στις 8.30 διέσχιζαν σέρνοντας τα βαλιτσάκια τους την Haydarpaca Rihtim cad προς τις αφετηρίες των αστικών.

Η αφετηρία του Ε-10 που πήγαινε στο Sabiha Gökçen International Airport εντοπιζόταν εύκολα. Ήταν ακριβώς στο κέντρο της περιοχής και επί πλέον ενώ όλες οι άλλες αφετηρίες ήταν παράλληλες προς το δρόμο αυτή ήταν κάθετη. Οι αναχωρήσεις ήταν κάθε ώρα. Πρόλαβαν άνετα των 9.00 και ανέβηκαν πληρώνοντας το εισιτήριο στον οδηγό 2χ3,50 TL. Η διαδρομή ήταν 1 ώρα και μοιραζόταν σε ένα 20λεπτο στην περιοχή Kadikoy, ένα 20λεπτο σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας με αραιές στάσεις και ένα 20λεπτο στην περιοχή Kurtkoy κοντά στο αεροδρόμιο.

Το Sabiha Gökçen International Airport είναι καινούριο αεροδρόμιο αισθητά μικρότερο από το Ataturk και εξυπηρετεί κυρίως πτήσεις εσωτερικού και loco μεταξύ αυτών και της Easy jet με το Airbus των 12.50 της οποίας θα ταξίδευαν.

DSCF1234.JPG


Ο Μ1 και η Α-Κ παρέδωσαν τις αποσκευές και πέρασαν τους ελέγχους χωρίς κανένα πρόβλημα, αγόρασαν από το Duty free ένα Yeni raki και ένα Glenfiddich για τον σύνδεσμο στο Λονδίνο και προχώρησαν στο gate αναχώρησης όπου εξελίχθηκε μία σκηνή απείρου κάλλους.

Η συνοδός εδάφους της Easy ζήτησε από ένα νεαρό Τούρκο να χωρέσει την αρκετά ογκώδη χειραποσκευή του στο ειδικό μεταλλικό πλαίσιο που ελέγχει τις διαστάσεις των χειραποσκευών. Ακολούθησε ένας έντονος διάλογος στα τουρκικά και τέλος ο νεαρός έβαλε πάνω στο πλαίσιο το παραφουσκωμένο σακβουαγιάζ του το οποίο φυσικά δεν χωρούσε με τίποτα. Παίρνει φόρα και κάθεται με ορμή επάνω και ώ του θαύματος το σακβουαγιάζ χώρεσε σφηνωμένο ενώ οι επιβάτες παράτησαν την ουρά και μαζεύτηκαν γύρω με χάχανα. Άντε τώρα να το ξεσφηνώσει. Το τραβάει με δύναμη πατώντας στη βάση του πλαισίου με αποτέλεσμα να ξηλωθεί το πλαίσιο από την βάση του και να του μείνει στα χέρια μετέωρο μαζί με το σφηνωμένο σάκο του. Ακολούθησε πανζουρλισμός με τις συνοδούς εδάφους να ωρύονται τον κόσμο να χτυπιέται από τα γέλια και τον νεαρό να βγάζει ρούχα από το σάκο του για να τον ξεσφηνώσει.

Εν τέλει η πτήση έγινε στην ώρα της χωρίς άλλα απρόοπτα στη διάρκεια της οποίας ο Μ1 και η Α-Κ πήραν δυο σάντουιτς με σολομό και δυο κρασάκια πληρώνοντας 15 λίρες. Το A319 δεν ήταν τελείως γεμάτο και είχαν στη διάθεσή τους όλη τη σειρά των 3 θέσεων.

Την ώρα που προσγειώθηκαν στο μικρό αεροδρόμιο του Luton ο «σύνδεσμος» ήταν σε έκτακτη αποστολή οπότε ορίστηκε νέος τόπος συνάντησης στο σταθμό του North Greenwich. Έβγαλαν λοιπόν εισιτήρια για το πούλμαν της Easy Bus προς 14,5 λίρες έκαστο, του οποίου η αφετηρία ήταν στα 20 μέτρα - φάτσα στην μοναδική έξοδο του αεροδρομίου – και σε 1 ώρα περίπου κατέβηκαν στην Baker Street από όπου παίρνοντας την Jubilee του μετρό έφθαναν στο North Greenwich.

Ο «σύνδεσμος» περίμενε απίκο. Αφού αντάλλαξαν τα συνθηματικά τους οδήγησε στο κρησφύγετο και παρέλαβε τα σχέδια με τις γέφυρες.

Η ώρα όμως είχε περάσει και δεν έμενε χρόνος για δράση παρά μόνο για βραδινή έξοδο. Σε σύντομη σύσκεψη των 4 (συμμετείχε και η συνοδεία του συνδέσμου) ένα όνομα επικράτησε. Gautso στο Ο2. Θα πήγαιναν πεζοί, η απόσταση ήταν λιγότερο από 15 λεπτά. Μια υπόνοια ψιχάλας τους έκανε να πάρουν ομπρέλες. Ενώ βρισκόταν στη μέση της διαδρομής στην ερημική περιοχή μεταξύ Millennium Village και Ο2 ξέσπασε μια ξαφνική μπόρα με δυνατό άνεμο που ήταν αδύνατο να χρησιμοποιήσουν τις ομπρέλες. Σε λίγη ώρα είχαν γίνει μουσκίδι με τα ρούχα και τα μαλλιά τους να στάζουν. Με τέτοια χάλια βέβαια δεν ήταν για το πολυτελές Gautso. Όμως όλοι οι καλοί κατάσκοποι πάντα έχουν μια εναλλακτική λύση και αυτή άκουγε στο όνομα Wagamama στο Ο2


 

Attachments

Last edited:

anny

Member
Μηνύματα
3.423
Likes
1.791
Επόμενο Ταξίδι
Ιστρια
Ταξίδι-Όνειρο
γύρος του κόσμου
Απλά φοβερός!

Ευχαριστούμε πολύ για την ξεχωριστή αυτή ιστορία. :D

Αν και φοβάμαι ότι αφού μοιράστηκες μαζί μας τόσο σημαντικές και απόρρητες λεπτομέρειες από την αποστολή σου, τότε μάλλον κινδυνεύουμε όλοι.
 

fotast

Member
Μηνύματα
9.395
Likes
14.344
Διάβασα 2 σελιδες και έχω ήδη ζαλιστεί με την εναλλαγή των μέσων μεταφοράς.Ετοιμάζω και τα πράγματα για το αυριανό ταξίδε σε Πορτογαλία όποτε θσ αφήσω το υπόλοιπο για την επιστροφή.Τελικά υπάρχουν πολύ δυνατές "πένες" εδώ μέσα.Μπράβο.
 

Eftichia

Member
Μηνύματα
858
Likes
1.285
Επόμενο Ταξίδι
τοσκανη
Ταξίδι-Όνειρο
καραιβικη
εξαιρετικες και οι φωτογραφιες!!!!!!
 

McElk

Member
Μηνύματα
1.033
Likes
1.600
Ταξίδι-Όνειρο
Novaya Zemlya
Συμπληρωματικά για κάποιον τυχόν ενδιαφερόμενο. Οι μόνες αναφορές που είχα βρει σε Ελληνικά sites για το μέρος ήταν του Δ. Τζιμέα http://www.ypovrixio.gr/article.php?issues_no=37&contents_id=123 και μιας παρέας χιονοδρόμων σε ένα site σχετικό με χιονοδρομικά. (στο δεύτερο υπάρχουν και καταπληκτικές φωτογραφίες) http://forum.snowreport.gr/forum_posts.asp?TID=16447&PN=44 Για το ίδιο το Longyearbyen μια μέρα είναι αρκετή για να το γυρίσει κάποιος να πάει στα δύο - τρία σημεία ενδιαφέροντος, να βγάλει τις φωτογραφίες του κλπ. Για τις υπόλοιπες μέρες της παραμονής του πρέπει να κάνει κάποιο πρόγραμμα με δραστηριότητες, στο οποίο αν έχει συμπεριλάβει τις επισκέψεις σε Barentsburg και Pyramiden καλό είναι να έχει κάνει από πριν τις κρατήσεις γιατί όλο κι όλο ένα μικρό πλοιάριο κάνει τις διαδρομές με 35-40 επιβάτες. Summer Excursions - Spitsbergen Travel Επίσης ο ενδιαφερόμενος το θέμα του ξενοδοχείου και του αεροπορικού εισιτηρίου πρέπει να το ερευνήσει τουλάχιστον ένα μήνα νωρίτερα για να βρει δωμάτιο στα λίγα και περιορισμένης δυναμικότητας ξενοδοχεία και να πετύχει φθηνά αεροπορικά. Αν πάλι υπάρχει σκέψη για πολυήμερο ταξίδι με πλοίο γύρω από το αρχιπέλαγος η έρευνα πρέπει να ξεκινήσει δυο μήνες πριν.
http://www.cruisingholidays.co.uk/polar-cruises.aspx?hid=N422 Svalbard Spitsbergen Cruises | Scantours.net
Για ενοικίαση αυτοκινήτου το μοναδικό γραφείο που είδα ήταν στο αεροδρόμιο.
Το οδικό δίκτυο είναι πολύ περιορισμένο και γύρω από τους οικισμούς.
Home - Arctic Autorent AS
Η θερμοκρασία (Ιούνιος) ήταν 4-8 βαθμοί στους οικισμούς και 0-4 βορειότερα στο γύρο. Από τις 12 μέρες οι 8 ήταν με πλήρη ηλιοφάνεια.
 
Last edited by a moderator:

interted

Member
Μηνύματα
1.355
Likes
8.197
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ράφτινγκ στον Ουρουμπάμπα
Πωπω, μόλις κοίταξα την υδρόγειο και ζαλίστικα! Μην ανησυχείς αρχηγέ θα κρατήσουμε πλήρη εχεμύθεια.
 

adiaforos

Member
Μηνύματα
1.058
Likes
1.607
Oυφ, ζαλίστηκα, πολλές άσχετες τοποθεσίες μέσα σε λίγες μέρες!
Και Έλληνες στη Σπιτσβέργη, μετά τις Φερόες, να δούμε πού δεν έχει πάει Έλληνας - μέλος του φόρουμ!
Μοναδική εμπειρία αυτό το ταξίδι, αν μπορείς από περιέργεια να πεις πόσο κόστισε η διαμονή και η κάθε δραστηριότητα....

Και ας βάλει κάποιος διαχειριστής τη λέξη κλειδί Νορβηγία!
 

McElk

Member
Μηνύματα
1.033
Likes
1.600
Ταξίδι-Όνειρο
Novaya Zemlya
Αγαπητέ μου επειδή το όνομά σου adia foros μπορεί να υποκρύπτει εφοριακό που … βάζει φόρους στις άδειες ! σου απαντώ εμμέσως πλην σαφώς : Για διαμονή : Booking.com: Radisson Blu Polar Hotel, Spitsbergen, Longyearbyen, Norway - 63 Guest reviews. Book your hotel now!

Για τις ημερήσιες κρουαζιέρες :
Boat trip to Barentsburg and the Esmark glacier - Spitsbergen Travel και

Boat trip to Pyramiden and the Nordenskiold glacier - Spitsbergen Travel

Για την 8ήμερη κρουαζιέρα :
North Spitsbergen Svalbard Cruise | Scantours.net Βάλε τώρα και τα αεροπορικά και φθάσαμε αισίως σε πενταψήφιο νούμερο για τα δυο άτομα. Συν τα έξοδα για διατροφή κλπ. Κομμάτι ακριβό θα μου πεις αλλά είναι ένα ταξίδι έξω από τα συνηθισμένα, ένα «ταξίδι ζωής» όπως λένε.
 

fenia42

Member
Μηνύματα
3.883
Likes
14.445
Επόμενο Ταξίδι
Азербайджан
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία,Σβάλμπαρντ
Συγχαρητήρια για την απίστευτη αυτή ιστορία. Η δε αφήγηση σε τρίτο πρόσωπο με έκανε να νιώθω πως διαβάζω ένα μυθιστόρημα, παρά μια αληθινή ταξιδιωτική ιστορία. Ο επίλογος με έκανε να νιώσω ένα περίεργο συναίσθημα. Σα νοσταλγία...
Θέλουμε κι άλλες φώτο οπωσδήποτε.

Αντε με το καλό και στη Γροιλανδία του χρόνου.
 

McElk

Member
Μηνύματα
1.033
Likes
1.600
Ταξίδι-Όνειρο
Novaya Zemlya
Ευχαριστώ όλους για τα σχόλια. Η ιστορία εκτός του στοιχείου της περιγραφής και της πληροφόρησης γράφτηκε με χιουμοριστική διάθεση επειδή θεώρησα ότι ελάχιστους θα ενδιαφέρει σοβαρά το μέρος. Ας με συγχωρήσει ο John le Carré που «δανείστηκα» όχι μόνο τον τίτλο του βιβλίου του αλλά και τους τίτλους όλων σχεδόν των κεφαλαίων.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.222
Μηνύματα
884.209
Μέλη
38.914
Νεότερο μέλος
daglas

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom