Ηνωμένο Βασίλειο Νορβηγία Ο Κατάσκοπος που Γύρισε από το Κρύο

McElk

Member
Μηνύματα
1.033
Likes
1.600
Ταξίδι-Όνειρο
Novaya Zemlya


Κιβωτός

Στις 8.20 το βράδυ της 18/6 προσγειωνόταν στο Longyearbyen. Ποιο βράδυ όμως ; Η αποστολή στο νησί ήταν 12ήμερη αλλά γρήγορα ο Μ1 αντιλήφθηκε ότι στην ουσία θα ήταν μια μεγάλη μέρα, ένα συνεχές μεσημέρι-απομεσήμερο που θα διαρκούσε 282 ώρες !! Ο ήλιος όλο το 24ωρο διέγραφε κύκλους στον ουρανό (ελλείψεις για την ακρίβεια) και είτε ήταν 4 το μεσημέρι είτε 4 μετά τα μεσάνυκτα ήταν ένα και το αυτό! Κατέβηκαν από τη σκάλα του αεροπλάνου κατ’ ευθείαν στο έδαφος και περπάτησαν με τα πόδια για την αίθουσα αφίξεων του μικρού αεροδρομίου. Οι περισσότεροι επιβάτες έδειχναν έκπληκτοι και ενθουσιασμένοι φωτογραφίζοντας τα πάντα στο γύρο.

DSCN0261.JPG


DSCN0262.JPG


Στην αίθουσα αφίξεων υπήρχε ένας ιμάντας παραλαβής αποσκευών, το κέντρο του οποίου κοσμούσε μια τεράστια πολική αρκούδα, ένα γραφειάκι ενοικιάσεως αυτοκινήτων, ένα μαγαζάκι με σουβενίρ και 3-4 γκισέ εισιτηρίων με τον ιμάντα παραλαβής αποσκευών για τις αναχωρήσεις. Δίπλα υπήρχε μια ακόμη αίθουσα για τις αναχωρήσεις με το σύστημα ελέγχου χειραποσκευών και ένα κυλικείο. Οι επιγραφές στα Νορβηγικά, Αγγλικά και … Ρωσικά !

DSCN0272.JPG


DSCN0275.JPG

Το αρχιπέλαγος Σβάλμπαρτ αποτελεί (μαζί με το νησί Γιάν Μαγιέν) υπερπόντιο αυτοδιοικούμενο έδαφος της Νορβηγίας με ευρείες εξουσίες του διοικητή. Κάτι ανάλογο με το δικό μας Άγιο Όρος. Αποτελείται από 4 μεγάλα νησιά με μεγαλύτερο την Σπιτσβέργη και αρκετά μικρότερα. Κατοικημένο είναι μόνο η Σπιτσβέργη (2800 κάτοικοι – 5000 αρκούδες). Πρωτεύουσα είναι το Longyearbyen με 2300 κατοίκους. Διαθέτει τμήματα πανεπιστημίου, μουσείο, τράπεζα, ταχυδρομείο, 10-15 καταστήματα τουριστικά – εμπορικά, ένα σουπερμάρκετ, 4-5 ξενοδοχεία, σχολείο, στην περιοχή του λιμανιού καταστήματα εξοπλισμού, συνεργεία κλπ. και φυσικά αεροδρόμιο.

Με το που παρέλαβαν τις αποσκευές τους έκαναν όπως όλοι οι υπόλοιποι την ίδια κίνηση. Έβγαλαν και φόρεσαν τα χειμωνιάτικα μπουφάν τους. Η θερμοκρασία έξω ήταν στους 4 βαθμούς. Μερικοί από τους επιβάτες ήταν ντόπιοι και έφυγαν με τα αυτοκίνητά τους, μερικοί με ταξί, οι υπόλοιποι χώρεσαν σε ένα πούλμαν που περίμενε έξω ενώ 3-4 με σακίδια ξεκίνησαν ποδαράτοι για τον οικισμό που απείχε 5 km. Το εισιτήριο είχε 50 ΝΟΚ και το πούλμαν σε λίγα λεπτά διασχίζοντας έναν ασφαλτοστρωμένο δρόμο δίπλα στη θάλασσα και περνώντας μπροστά από το μικρό λιμάνι έφτασε στην πρώτη στάση που ήταν και το ξενοδοχείο τους όπου κατέβηκαν με 6-7 άλλα άτομα. Η κοπέλα στη reception του Radisson Blu Polar Hotel ήταν ταχύτατη και σε λίγα λεπτά ήταν στο superior δωμάτιό τους (παραδόξως εδώ η υπηρεσία δεν έκανε τσιγγουνιές !), με θέα το Isfjorden.
DSCN0281.JPG

DSCN0353.JPG


Μετά μια ώρα κατέβηκαν στο ρεστωράν για δείπνο. Προκειμένου να έχουν εκπλήξεις με άγνωστα φαγητά προτίμησαν τον μπουφέ με 300 ΝΟΚ το άτομο. Πήραν μια ποικιλία από ψαρικά στα τεράστια πιάτα τους κυρίως σολομό και γαρίδες και ο Μ1 ζήτησε τον κατάλογο με τα κρασιά. Τον άνοιξε και έμεινε άγαλμα. Δεν υπήρχε μπουκάλι φθηνότερο από 40 ευρώ ! Παρήγγειλε ένα από τα φθηνότερα και στρογγυλοποίησε τον λογαριασμό με το πουρμπουάρ στα 1000 ΝΟΚ. Όταν έβλεπαν την απόδειξη στα κεντρικά θα τους ερχόταν κόλπος.

Με τις αλλεπάλληλες πτήσεις και τον ήλιο έξω να μεσουρανεί είχαν χάσει την αίσθηση του χρόνου. Έτσι μετά το δείπνο τους κατά τις 12 μ.μ. φόρεσαν τις μπότες τους και τα γυαλιά ηλίου και βγήκαν για μια πρώτη γνωριμία με την «πρωτεύουσα». Πήραν τον κεντρικό δρόμο και περπάτησαν για μια περίπου ώρα. Ο Μ1 άναψε ένα μικρό Romeo & Juliet. Συνάντησαν 5-6 μικρές παρέες προφανώς νεοφερμένων που είχαν βγει την πρώτη βόλτα τους.

DSCN0300.JPG


DSCF1306.JPG


Ένα άτομο πέρασε έχοντας στον ώμο κρεμασμένη μια καραμπίνα Mauser. Στα γύρω βουνά υπήρχε αρκετό χιόνι και στην πλατεία του οικισμού μια λευκή λιμουζίνα!

DSCN0304.JPG


Κατά τις 2 π.μ. αποφάσισαν ότι έπρεπε να πάνε για ύπνο. Στην είσοδο του ξενοδοχείου υπήρχε ειδικός χώρος με ράφια για τις μπότες. Τις έβγαζες και μέσα κυκλοφορούσες είτε με ελαφριά παπούτσια είτε με παντόφλες ή … κάλτσες ακόμη και στο ρεστωράν.

Σηκώθηκε κατά τις 7 π.μ. και ενώ η Α-Κ κοιμόταν πήρε τη φωτογραφική του με τα μικροφίλμ και βγήκε. Έκανε μια μεγάλη βόλτα στον οικισμό που ήταν αραιοχτισμένος και σε στην άκρη του είχε ένα ρέμα. Το 90% των κτισμάτων ήταν ισόγειες ή διώροφες κατοικίες με εξωτερική επένδυση σανίδια βαμμένα σε ζωηρά χρώματα. Όλες σχεδόν είχαν ένα χώρο δίπλα στην είσοδο όπου φύλαγαν τα σκι και τα έλκηθρά τους.

DSCF1297.JPG


DSCF1285.JPG


Η θεμελίωση ήταν με ξύλινους πασσάλους και είχαν κάποιο ύψος από το ανώμαλο έδαφος. Σε διάφορες απλωσιές ήταν παρκαρισμένα κατά δεκάδες τα χιονοσκούτερ και μερικά σήματα κυκλοφορίας στους δρόμους αναφερόταν σ’ αυτά. 7 μήνες το χρόνο η κυκλοφορία γίνεται με τα χιονοσκούτερ.

DSCN0333.JPG


Ένα μεγάλο κρουαζιερόπλοιο πλησίαζε στο λιμάνι το οποίο αν και μικροσκοπικό πρέπει να είχε μεγάλο βάθος για να υποδέχεται τέτοια πλοία. Τον προσπέρασαν δυο νεαρές κοπέλες με ποδήλατα, η μια είχε περασμένη στον ώμο μια καραμπίνα Mauser.

DSCN0363.JPG


Γύρισε στο ξενοδοχείο για πρωινό με την Α-Κ και ξαναβγήκε με το σακίδιο του. Περπάτησε προς το λιμάνι. Το κρουαζιερόπλοιο είχε ήδη δέσει και πολυάριθμοι τουρίστες επιβιβαζόταν σε πούλμαν που περίμεναν να τους μεταφέρουν στον οικισμό. Σε λίγες ώρες θα επέστρεφαν φορτωμένοι τσάντες με σουβενίρ. Ο τουρισμός τα τελευταία χρόνια ολοένα και περισσότερο αντικαθιστούσε το κάρβουνο σαν πηγή εισοδήματος του Σβάλμπαρτ.

DSCF1288.JPG


Χαμογέλασε στους τουρίστες που είχαν πάρει σειρά να φωτογραφηθούν στην τριγωνική πινακίδα με την αρκούδα στη έξοδο του λιμανιού με την επιγραφή «Gjelder hele Svalbard» και προχώρησε προς το αεροδρόμιο.

DSCN0419.JPG


DSCN0366.JPG


Περπατούσε πάνω από μισή ώρα στον στενό ασφαλτοστρωμένο δρόμο. Στα δεξιά του δρόμου μετά το λιμάνι υπήρχε μια μεγάλη εγκατάσταση συγκέντρωσης κάρβουνου και φόρτωσης σε πλοία, με λοφίσκους από το υλικό. Στα αριστερά του ένα ρέμα που τροφοδοτούνταν με νερό από μικρά ρυάκια από το λιώσιμο των πάγων και πιο πάνω ξύλινοι πυργίσκοι που παλαιότερα χρησίμευαν για τα συρματόσχοινα των βαγονέτων μεταφοράς κάρβουνου - σε αχρησία σήμερα.

DSCN0398.JPG


DSCN0371.JPG


DSCN0392.JPG

Πλησίαζε στην ανατολική άκρη του αεροδρομίου εξετάζοντας επισταμένα τα υψώματα νότια. Και τότε το είδε. Έβγαλε τα κιάλια του για να βεβαιωθεί. Άφησε τον ασφαλτόδρομο και πήρε έναν ανηφορικό φιδογυριστό χαλικόδρομο. Σε δεκαπέντε λεπτά έφτασε. Πρώτα η πινακίδα με την πομπώδη επιγραφή. “Svalbard Global Seed Vault” και μετά η παράξενη είσοδος που από πλάγια είχε σχήμα τραπεζίου. Ήταν περίπου δυόμιση μέτρα στο πλάτος και οκτώ στο ύψος. Στο κατώτερο ένα τρίτο του ύψους ήταν η διπλή πόρτα στο μεσαίο τρίτο ήταν ένα πλαίσιο με περσίδες και στο ανώτερο τρίτο μια περίεργη κατασκευή σαν κομμάτια καθρέπτη διαφόρων σχημάτων και χρωμάτων. Ήταν η κιβωτός σπόρων της ανθρωπότητας ! ή καλύτερα η είσοδός της. Η κυρίως εγκατάσταση με θαλάμους όπου φυλάσσονται σπόροι από όλα τα φυτά του πλανήτη είναι μέσα στο βουνό. Είναι τέτοιες οι συνθήκες θερμοκρασίας, υγρασίας κλπ που οι σπόροι αυτοί θα επιζήσουν για εκατοντάδες χρόνια αν τυχόν γίνει μια παγκόσμια καταστροφή για να βοηθήσουν την ανθρωπότητα να μην ξαναρχίσει από το μηδέν!

DSCN0407.JPG

DSCF1278.JPG


DSCN0408.JPG

Αφού επιθεώρησε επισταμένα την εγκατάσταση ο Μ1 πήρε το δρόμο της επιστροφής. Είχε δει και κάτι ίχνη από περπάτημα ζώου πάνω στο χιόνι και ήταν λιγάκι ανήσυχος. Σε όλη τη διαδρομή του στο χαλικόδρομο δεν είχε δει ψυχή ζώσα. Μόνο μακριά στον παραλιακό ασφαλτόδρομο περνούσε που και που κάποιο αυτοκίνητο. Έκοψε δρόμο από το φυσικό έδαφος παίρνοντας τον κατήφορο. Ήταν ένα χαμηλό χόρτο σε ξεθωριασμένο καφεπράσινο χρώμα μαλακό σαν σφουγγάρι, κάνοντας τις μπότες του να βουλιάζουν 5 εκατοστά καθώς βάδιζε.

DSCN0415.JPG


Είχε στεγνώσει το στόμα του από τη δίψα και δεν είχε πάρει μαζί του νερό. Κάποια στιγμή διαπίστωσε ότι εδώ και δέκα λεπτά περπατούσε δίπλα σε ένα ρυάκι. Έσκυψε και ήπιε με τη χούφτα του. Σε μια ώρα συναντιόταν με την Α-Κ στο προχώλ του ξενοδοχείου. Εκείνη είχε πάει σε κάποια καταστήματα με σουβενίρ.

DSCN0384.JPG


Ήταν ήδη μεσημέρι.

- Πάμε να φάμε κάτι πρόχειρο τώρα και τρώμε καλά το βράδυ, της είπε.

Σ’ ένα πλάι μπροστά στο ξενοδοχείο το μάτι του πήρε ένα σανιδάκι. Του ήρθε μια φαεινή ιδέα. Έστησε όρθιο το σανιδάκι και μέτρησε τη σκιά του. Ήταν ακριβώς δυο φορές το ύψος. Επανέλαβε την μέτρηση σε διάφορες ώρες του 24ωρου και διαπίστωσε ότι το μήκος σκιάς που έριχναν τα αντικείμενα ήταν από 2 το λιγότερο ως 5 φορές το περισσότερο το ύψος τους.

Κάθισαν στο Fruene café ένα καφέ- ταχυφαγείο στον κεντρικό δρόμο με τα καταστήματα και πήραν μια μικρή πίτσα ένα σάντουιτς με καπνιστό κοτόπουλο και μια μεγάλη μπύρα προς 200 ΝΟΚ. Τριγύρισαν λίγο και πήγαν για ξεκούραση.

Νωρίς το απόγευμα ο Μ1 πήγε στη σάουνα του ξενοδοχείου όπου την ώρα που κρεμούσε το μπουρνούζι του έβγαιναν από την καμπίνα δυο νεαρές ... ολοτσίτσιδες κρατώντας χαλαρά τις πετσέτες τους, χαιρετώντας τον με ένα χαμόγελο.

Αργότερα με την Α-Κ βγήκαν και κατηφόρισαν προς το Μουσείο το οποίο συστεγαζόταν με το Πανεπιστήμιο, μόλις 150 μέτρα από το ξενοδοχείο τους.

DSCN0430.JPG


Πλήρωσαν τα εισιτήρια προς 75 ΝΟΚ έκαστο και σε χώρο της εισόδου έβγαλαν τις μπότες και φόρεσαν παντόφλες που υπήρχαν σε ράφια κατά νούμερα. Η πανίδα της περιοχής με κεντρικό έκθεμα φυσικά την πολική αρκούδα, εκθέματα από την ζωή των πρώτων ανθρακωρύχων και κυνηγών και η ιστορία του οικισμού.
DSCN0435.JPG

DSCN0437.JPG


Πέρασαν από το KROA για βραδινό. Υπέροχα φαγητά σερβιρισμένα σε τεράστια πιάτα, τιμές σε λογικά επίπεδα και περιβάλλον άπαιχτο. Πήραν μια σούπα που αποδείχθηκε κανονικό φαγητό δυο πιάτα με σολομό και μπύρες. Το λογαριασμό συμπλήρωσαν σε 650 ΝΟΚ με το πουρμπουάρ.

DSCN0447.JPG


DSCF1454.JPG


Από το Sval-bar ακουγόταν μουσική σε χαμηλή ένταση.

DSCF1298.JPG


Τα στορ στα παράθυρα ήταν κλειστά αλλά το φως του ήλιου έμπαινε από την τζαμόπορτα εισόδου. Κάπου 20 θαμώνες σε 4-5 παρέες. Πήραν μια βότκα και μια μπύρα Guinness. Η Α-Κ ζήτησε ποπ κορν και της έφεραν μια γαβάθα χωρίς έξτρα χρέωση. Πλήρωσαν το λογαριασμό (45 ΝΟΚ για τη βότκα και 49 για τη μπύρα) στρογγυλεύοντας σε 100 ΝΟΚ και ώρα 12 κατευθύνθηκαν για ύπνο στο ξενοδοχείο. Σε ένα πλάτωμα μικρά παιδιά έπαιζαν με τα ποδήλατα και τα πατίνια τους. Η Α-Κ αναρωτήθηκε αν οι γνωστές φράσεις των μανάδων : «παιδιά ελάτε σπίτι, είναι αργά, νύχτωσε !» είχαν νόημα εδώ.

Ο Μ1 είχε χάσει τελείως το ρυθμό του. Στη μιάμιση μετά τα «μεσάνυχτα» ξύπνησε και βγήκε έξω. Πέρασε για λίγο από το Sval-bar και πήρε μια βότκα. Λίγοι πελάτες πάλι μερικοί έπαιζαν μπιλιάρδο και βελάκια. Έξω το φως εκτυφλωτικό. Στο δρόμο κάθε τόσο συναντούσε και κάποιον. Τον προσπέρασε μια κοπέλα που έκανε τροχάδην με φόρμες γυμναστικής ενώ ένας τάρανδος έψαχνε για βοσκή στην άκρη του δρόμου.

DSCN0339.JPG


DSCF1291.JPG



 

Attachments

Last edited:

anny

Member
Μηνύματα
3.423
Likes
1.791
Επόμενο Ταξίδι
Ιστρια
Ταξίδι-Όνειρο
γύρος του κόσμου
Απλά φοβερός!

Ευχαριστούμε πολύ για την ξεχωριστή αυτή ιστορία. :D

Αν και φοβάμαι ότι αφού μοιράστηκες μαζί μας τόσο σημαντικές και απόρρητες λεπτομέρειες από την αποστολή σου, τότε μάλλον κινδυνεύουμε όλοι.
 

fotast

Member
Μηνύματα
9.395
Likes
14.344
Διάβασα 2 σελιδες και έχω ήδη ζαλιστεί με την εναλλαγή των μέσων μεταφοράς.Ετοιμάζω και τα πράγματα για το αυριανό ταξίδε σε Πορτογαλία όποτε θσ αφήσω το υπόλοιπο για την επιστροφή.Τελικά υπάρχουν πολύ δυνατές "πένες" εδώ μέσα.Μπράβο.
 

Eftichia

Member
Μηνύματα
858
Likes
1.285
Επόμενο Ταξίδι
τοσκανη
Ταξίδι-Όνειρο
καραιβικη
εξαιρετικες και οι φωτογραφιες!!!!!!
 

McElk

Member
Μηνύματα
1.033
Likes
1.600
Ταξίδι-Όνειρο
Novaya Zemlya
Συμπληρωματικά για κάποιον τυχόν ενδιαφερόμενο. Οι μόνες αναφορές που είχα βρει σε Ελληνικά sites για το μέρος ήταν του Δ. Τζιμέα http://www.ypovrixio.gr/article.php?issues_no=37&contents_id=123 και μιας παρέας χιονοδρόμων σε ένα site σχετικό με χιονοδρομικά. (στο δεύτερο υπάρχουν και καταπληκτικές φωτογραφίες) http://forum.snowreport.gr/forum_posts.asp?TID=16447&PN=44 Για το ίδιο το Longyearbyen μια μέρα είναι αρκετή για να το γυρίσει κάποιος να πάει στα δύο - τρία σημεία ενδιαφέροντος, να βγάλει τις φωτογραφίες του κλπ. Για τις υπόλοιπες μέρες της παραμονής του πρέπει να κάνει κάποιο πρόγραμμα με δραστηριότητες, στο οποίο αν έχει συμπεριλάβει τις επισκέψεις σε Barentsburg και Pyramiden καλό είναι να έχει κάνει από πριν τις κρατήσεις γιατί όλο κι όλο ένα μικρό πλοιάριο κάνει τις διαδρομές με 35-40 επιβάτες. Summer Excursions - Spitsbergen Travel Επίσης ο ενδιαφερόμενος το θέμα του ξενοδοχείου και του αεροπορικού εισιτηρίου πρέπει να το ερευνήσει τουλάχιστον ένα μήνα νωρίτερα για να βρει δωμάτιο στα λίγα και περιορισμένης δυναμικότητας ξενοδοχεία και να πετύχει φθηνά αεροπορικά. Αν πάλι υπάρχει σκέψη για πολυήμερο ταξίδι με πλοίο γύρω από το αρχιπέλαγος η έρευνα πρέπει να ξεκινήσει δυο μήνες πριν.
http://www.cruisingholidays.co.uk/polar-cruises.aspx?hid=N422 Svalbard Spitsbergen Cruises | Scantours.net
Για ενοικίαση αυτοκινήτου το μοναδικό γραφείο που είδα ήταν στο αεροδρόμιο.
Το οδικό δίκτυο είναι πολύ περιορισμένο και γύρω από τους οικισμούς.
Home - Arctic Autorent AS
Η θερμοκρασία (Ιούνιος) ήταν 4-8 βαθμοί στους οικισμούς και 0-4 βορειότερα στο γύρο. Από τις 12 μέρες οι 8 ήταν με πλήρη ηλιοφάνεια.
 
Last edited by a moderator:

interted

Member
Μηνύματα
1.355
Likes
8.197
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ράφτινγκ στον Ουρουμπάμπα
Πωπω, μόλις κοίταξα την υδρόγειο και ζαλίστικα! Μην ανησυχείς αρχηγέ θα κρατήσουμε πλήρη εχεμύθεια.
 

adiaforos

Member
Μηνύματα
1.058
Likes
1.607
Oυφ, ζαλίστηκα, πολλές άσχετες τοποθεσίες μέσα σε λίγες μέρες!
Και Έλληνες στη Σπιτσβέργη, μετά τις Φερόες, να δούμε πού δεν έχει πάει Έλληνας - μέλος του φόρουμ!
Μοναδική εμπειρία αυτό το ταξίδι, αν μπορείς από περιέργεια να πεις πόσο κόστισε η διαμονή και η κάθε δραστηριότητα....

Και ας βάλει κάποιος διαχειριστής τη λέξη κλειδί Νορβηγία!
 

McElk

Member
Μηνύματα
1.033
Likes
1.600
Ταξίδι-Όνειρο
Novaya Zemlya
Αγαπητέ μου επειδή το όνομά σου adia foros μπορεί να υποκρύπτει εφοριακό που … βάζει φόρους στις άδειες ! σου απαντώ εμμέσως πλην σαφώς : Για διαμονή : Booking.com: Radisson Blu Polar Hotel, Spitsbergen, Longyearbyen, Norway - 63 Guest reviews. Book your hotel now!

Για τις ημερήσιες κρουαζιέρες :
Boat trip to Barentsburg and the Esmark glacier - Spitsbergen Travel και

Boat trip to Pyramiden and the Nordenskiold glacier - Spitsbergen Travel

Για την 8ήμερη κρουαζιέρα :
North Spitsbergen Svalbard Cruise | Scantours.net Βάλε τώρα και τα αεροπορικά και φθάσαμε αισίως σε πενταψήφιο νούμερο για τα δυο άτομα. Συν τα έξοδα για διατροφή κλπ. Κομμάτι ακριβό θα μου πεις αλλά είναι ένα ταξίδι έξω από τα συνηθισμένα, ένα «ταξίδι ζωής» όπως λένε.
 

fenia42

Member
Μηνύματα
3.883
Likes
14.445
Επόμενο Ταξίδι
Азербайджан
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία,Σβάλμπαρντ
Συγχαρητήρια για την απίστευτη αυτή ιστορία. Η δε αφήγηση σε τρίτο πρόσωπο με έκανε να νιώθω πως διαβάζω ένα μυθιστόρημα, παρά μια αληθινή ταξιδιωτική ιστορία. Ο επίλογος με έκανε να νιώσω ένα περίεργο συναίσθημα. Σα νοσταλγία...
Θέλουμε κι άλλες φώτο οπωσδήποτε.

Αντε με το καλό και στη Γροιλανδία του χρόνου.
 

McElk

Member
Μηνύματα
1.033
Likes
1.600
Ταξίδι-Όνειρο
Novaya Zemlya
Ευχαριστώ όλους για τα σχόλια. Η ιστορία εκτός του στοιχείου της περιγραφής και της πληροφόρησης γράφτηκε με χιουμοριστική διάθεση επειδή θεώρησα ότι ελάχιστους θα ενδιαφέρει σοβαρά το μέρος. Ας με συγχωρήσει ο John le Carré που «δανείστηκα» όχι μόνο τον τίτλο του βιβλίου του αλλά και τους τίτλους όλων σχεδόν των κεφαλαίων.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.222
Μηνύματα
884.210
Μέλη
38.914
Νεότερο μέλος
daglas

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom