Grerena
Member
- Μηνύματα
- 1.407
- Likes
- 19.805
- Επόμενο Ταξίδι
- Μαδρίτη πάλι :)
- Ταξίδι-Όνειρο
- Tromso, Las Vegas
Περιεχόμενα
5η ημέρα.
Πρωινό ξύπνημα. Μαζέψαμε τα πράγματά μας, τα κλειδώσαμε σε φυλασσόμενο χώρο του ξενοδοχείου, φάγαμε το πρωινό μας και ξεκινήσαμε για τη Μονμάρτη. Εννοώ για την πλατεία της Μονμάρτης και την εκκλησία της, τη Sacre-Coeur. Είναι λίγο ζόρικη η ανηφόρα το πρωί με ζέστη, αλλά το αποτέλεσμα ήταν ανταποδοτικό της κούρασης.
Πολύ τουριστική η πλατεία, αλλά πολύ ωραία. Δεν νομίζω ότι έχει χάσει τη γραφικότητά της από τον τουρισμό στο ελάχιστο. Ανάψαμε κεράκι στη Sacre-Coeur και ήπιαμε καφεδάκι σε ένα από τα καφέ, δίπλα στους καλλιτέχνες του δρόμου που ζωγράφιζαν πορτρέτα. Για όποιον ενδιαφέρεται 25€ είχε το πορτρέτο (σκιτσογραφία), ενώ έγχρωμο με φόντο την πλατεία «πήγαινε» στα 75€.
Τι άλλο προλαβαίναμε να δούμε στο Παρίσι πριν πάρουμε το αεροπλάνο των 8:00 το απόγευμα, για την πτήση της επιστροφής μας; Υπήρχε ακόμα μια εκκρεμότητα και αυτή ήταν οι κατακόμβες. Με το metro φτάσαμε στην είσοδο τους. Η ουρά ήταν μεγάλη. Περιμέναμε 3 τέταρτα για να μπούμε. Η είσοδος ήταν ελεγχόμενη. Δηλ. επέτρεπαν την είσοδο σε 15 άτομα κάθε 10 λεπτά. Ο χώρος είναι «ευαίσθητος» και λίγο μακάβριος. Αυτό το αξιοθέατο δεν ήταν στο Museum Pass και γι’ αυτό το αφήσαμε την τελευταία ημέρα.
Οι κατακόμβες του Παρισιού είναι υπόγειες στοές, των οποίων τα τοιχώματα καλύπτονται εξ’ ολοκλήρου από οστά και κρανία ανθρώπων που είχαν μεταφερθεί εδώ μαζικά τον 17ο αιώνα. Δηλ. είναι ένα υπόγειο νεκροταφείο. Απόκοσμο. Για όποιον αντέχει. Είναι όμως ένα κομμάτι από την ιστορία του Παρισιού.
Εδώ θα ήθελα να τονίσω ότι τρία νεκροταφεία του Παρισιού θεωρούνται αξιοθέατα και λόγω των εντυπωσιακών μνημείων των τάφων, αλλά και λόγω των διασημοτήτων που έχουν θαφτεί εκεί. Pere Lachaise, Montparnasse και Montmatre. Έχω μια υποψία ότι το πιο «δημοφιλές» είναι το Pere Lachaise (κυρίως λόγω του τάφου του Jim Morisson).
Είχαμε ακόμα μία ώρα καιρό μέχρι να πάρουμε το δρόμο της επιστροφής και μια που είμαστε σε απόκοσμο mood είπαμε να πάμε στο πιο κοντινό από τα νεκροταφεία, αυτό δηλ. του Montparnasse (που ήταν πολύ κοντά στις κατακόμβες που είμαστε).
Εκεί είδαμε τους τάφους των Satre και Simone de Beauvoir, του συγγραφέα Ionesko, του Bodler κ.α. Είχε και άλλων που δεν τους εντοπίσαμε, παρόλο που στην είσοδο σου δίνουν ένα πλάνο με το που βρίσκεται ο καθένας. Αυτό όμως που με συγκίνησε ήταν ο τάφος του Αδαμάντιου Κοραή. Στο πλάνο των τάφων του νεκροταφείου δεν υπήρχε κάπου γραμμένος. Οι Γάλλοι μάλλον δεν τον θεωρούν διασημότητα. Εγώ όμως ήξερα ότι ήταν εκεί θαμμένος και είχα δει και φωτογραφία του τάφου στο internet και έχοντας την εικόνα στο μυαλό μου, ψάξαμε λίγο και ήμαστε και λίγο τυχεροί και τον βρήκαμε. Ήταν ένα εγκαταλειμμένο μπρούτζινο άγαλμα πάνω σε ένα μαρμάρινο απεριποίητο τάφο. Είναι λίγο καταθλιπτικό να βλέπεις ότι κανείς δεν τον θυμάται. Εμένα όμως με ικανοποίησε ότι το αναζήτησα και τον βρήκα! Αυτά.
Μετά από αυτό είχαμε πάλι ένα γρήγορο πρόχειρο φαγητό και πήραμε το metro του γυρισμού. Κινηθήκαμε λίγο οριακά στο χρόνο. Πήραμε τις βαλίτσες μας από το ξενοδοχείο και πήραμε τα τρένα για το αεροδρόμιο. Φτάνοντας αρκετά εκτός χρονικού προϋπολογισμού και αφού είχαν αρχίσει και μας ζώνανε τα φίδια με τη σκέψη ότι δεν θα προλαβαίναμε, φτάνουμε στο αεροδρόμιο και ανακαλύπτουμε ότι όλοι οι επιβάτες περίμεναν απ’ έξω από τον αεροσταθμό για να λήξει ο συναγερμός για βόμβα. Όχι μόνο προλάβαμε, «κάναμε και τσιγάρο». Δηλ. μία φορά βγήκε κάτι από τη σειρά του, που τελικά δεν ήταν εις βάρος μας. Όλα καλά. Μπήκαμε στο αεροπλάνο και με 10λεπτη καθυστέρηση φύγαμε. Στις 10:00 το βράδυ ήμαστε στο αεροδρόμιο Galileo Galilei της Πίζας και περιμέναμε το λεωφορείο που θα μας πήγαινε στο ξενοδοχείο μας, που ήταν δίπλα στον πύργο (τον κεκλιμένο).
Ωραίο το Παρίσι, αλλά στην Ιταλία νιώθω πιο πολύ σαν το σπίτι μου. Νιώθω ότι μπορώ να κυκλοφορήσω πιο άνετα, να συνεννοηθώ πιο άνετα. Πήραμε το λεωφορείο προκειμένου να κατεβούμε στη Piazza dei Miracoli. Είναι η κοντινότερη στάση στην αυλή των θαυμάτων όπως αποκαλείται. Εκεί κοντά ήταν το ξενοδοχείο μας. Μόνο που κάναμε λάθος και κατεβήκαμε μια στάση πιο μετά με αποτέλεσμα να περπατήσουμε περιφερειακά των τειχών κανένα δεκάλεπτο για να βρούμε τον πύργο. Τώρα δε μένει να ρωτήσω κάποιον που είναι το ξενοδοχείο που είχα κλείσει. Εδώ είχαμε πρόβλημα. Ήταν αργά. 10:30 το βράδυ. Δεν υπήρχε ψυχή. Εγώ είχα στο μυαλό μου μια εικόνα για την πόλη της Πίζας γεμάτο κόσμο και τουρίστες από της δύο προηγούμενες φορές που επισκέφτηκα την πόλη περαστική. Ακριβώς αυτό είναι το θέμα. Όλοι περνούν από την Πίζα περαστικοί. Βλέπουν τον Πύργο και φεύγουν. Το βράδυ δεν έχει κόσμο. Ευτυχώς όμως βρήκαμε μια ταμπέλα με το όνομα του ξενοδοχείου μας και τελικά φτάσαμε. Μικρό γραφικό, μεσαιωνικό κτίριο. Αφήσαμε τα πράγματά μας και βγήκαμε να φάμε. Που να φάμε; όλα τα τουριστικά που θυμόμουν ήταν κλειστά. Να πάμε στο κέντρο της πόλης τέτοια ώρα, απίθανο. Τελικά βρήκαμε το μοναδικό στην περιοχή εστιατόριο που είχε μακαρονάδα, που πέθαινα εκείνη τη στιγμή να φάω.
Μετά ακολούθησε βραδινή βόλτα (μάλλον μεσονύχτια βόλτα) στην αυλή των θαυμάτων. Ο καθεδρικός, το βαπτιστήριο και το καμπαναριό (δηλ. ο κεκλιμένος πύργος) ήταν υπέροχα φωταγωγημένα μέσα στη νύχτα. Μόνο εμείς να περιπλανιόμαστε ανάμεσά τους χαζεύοντας τη «στραβομάρα» του Πύργου. Είναι απίστευτο πως στέκεται. Σχεδόν αστείο. Και ήμαστε μόνοι μας στο χώρο να το θαυμάζουμε. Τελικά μία πόλη είναι πολύ διαφορετική την ημέρα απ’ ότι τη νύχτα. Ήταν μια ρομαντική, ασυνήθιστη, απρόσμενη και αξέχαστη βραδιά. Ο καλύτερος τρόπος για να κλείσει αυτό το ταξίδι.
6η ημέρα.
Το πρωί φάγαμε πρωινό στο ίδιο μαγαζί που είχαμε φάει τη μακαρονάδα το προηγούμενο βράδυ (το οποίο συμπεριλαμβανόταν στην τιμή του ξενοδοχείου μας). Καφές και κρουασάν. Μια τελευταία ματιά στον πύργο με το φως της ημέρας και τους πάμπολλους τουρίστες και φεύγουμε αυτή τη φορά με ταξί για το αεροδρόμιο. Δεν θα κάναμε πειράματα και εξάλλου το αεροδρόμιο ήταν κοντά, μόλις 4 km. Κάναμε check in και ήπιαμε τον τελευταίο μας macchiato στο μικρό αεροδρόμιο. Όλα γραφικά μου φαίνονταν!
Ήταν ένα ταξίδι κλασικό μεν, αλλά με πολλές εναλλαγές. Τη μία μέρα ρομαντζάδα στο canal Grande της Βενετίας και στο Rialto, την άλλη βόλτα δίπλα στο Σηκουάνα και στα στενά της Μονμάρτης και την άλλη μακαρονάδα κάτω από τον Πύργο της Πίζας.
Ποιος είπε ότι τα αεροπορικά ταξίδια με ανταποκρίσεις είναι χάσιμο χρόνου; Το αντίθετο. Αρκεί η ανταπόκριση να κρατάει πολύ και το ταξίδι σου μετατρέπεται σε «γύρο της Ευρώπης……….».
Υπέροχη Μονμάρτη...
Οι κατακόμβες του Παρισιού
Το νεκροταφείο του Montparnasse
με τον τάφο και το άγαλμα του Κοραή!
Η υπέροχη Pisa τη νύχτα! Η Piaza dei Miracoli!
με τον πύργο της!
χωρίς κόσμο!
μόνον εγώ!
Να και το ξενοδοχείο μας.
Αποχαιρετώντας την Pisa. Πάνω από την άκρη του φτερού φαίνεται και και η Piaza dei Miracoli.
Τέλος.
Πρωινό ξύπνημα. Μαζέψαμε τα πράγματά μας, τα κλειδώσαμε σε φυλασσόμενο χώρο του ξενοδοχείου, φάγαμε το πρωινό μας και ξεκινήσαμε για τη Μονμάρτη. Εννοώ για την πλατεία της Μονμάρτης και την εκκλησία της, τη Sacre-Coeur. Είναι λίγο ζόρικη η ανηφόρα το πρωί με ζέστη, αλλά το αποτέλεσμα ήταν ανταποδοτικό της κούρασης.
Πολύ τουριστική η πλατεία, αλλά πολύ ωραία. Δεν νομίζω ότι έχει χάσει τη γραφικότητά της από τον τουρισμό στο ελάχιστο. Ανάψαμε κεράκι στη Sacre-Coeur και ήπιαμε καφεδάκι σε ένα από τα καφέ, δίπλα στους καλλιτέχνες του δρόμου που ζωγράφιζαν πορτρέτα. Για όποιον ενδιαφέρεται 25€ είχε το πορτρέτο (σκιτσογραφία), ενώ έγχρωμο με φόντο την πλατεία «πήγαινε» στα 75€.
Τι άλλο προλαβαίναμε να δούμε στο Παρίσι πριν πάρουμε το αεροπλάνο των 8:00 το απόγευμα, για την πτήση της επιστροφής μας; Υπήρχε ακόμα μια εκκρεμότητα και αυτή ήταν οι κατακόμβες. Με το metro φτάσαμε στην είσοδο τους. Η ουρά ήταν μεγάλη. Περιμέναμε 3 τέταρτα για να μπούμε. Η είσοδος ήταν ελεγχόμενη. Δηλ. επέτρεπαν την είσοδο σε 15 άτομα κάθε 10 λεπτά. Ο χώρος είναι «ευαίσθητος» και λίγο μακάβριος. Αυτό το αξιοθέατο δεν ήταν στο Museum Pass και γι’ αυτό το αφήσαμε την τελευταία ημέρα.
Οι κατακόμβες του Παρισιού είναι υπόγειες στοές, των οποίων τα τοιχώματα καλύπτονται εξ’ ολοκλήρου από οστά και κρανία ανθρώπων που είχαν μεταφερθεί εδώ μαζικά τον 17ο αιώνα. Δηλ. είναι ένα υπόγειο νεκροταφείο. Απόκοσμο. Για όποιον αντέχει. Είναι όμως ένα κομμάτι από την ιστορία του Παρισιού.
Εδώ θα ήθελα να τονίσω ότι τρία νεκροταφεία του Παρισιού θεωρούνται αξιοθέατα και λόγω των εντυπωσιακών μνημείων των τάφων, αλλά και λόγω των διασημοτήτων που έχουν θαφτεί εκεί. Pere Lachaise, Montparnasse και Montmatre. Έχω μια υποψία ότι το πιο «δημοφιλές» είναι το Pere Lachaise (κυρίως λόγω του τάφου του Jim Morisson).
Είχαμε ακόμα μία ώρα καιρό μέχρι να πάρουμε το δρόμο της επιστροφής και μια που είμαστε σε απόκοσμο mood είπαμε να πάμε στο πιο κοντινό από τα νεκροταφεία, αυτό δηλ. του Montparnasse (που ήταν πολύ κοντά στις κατακόμβες που είμαστε).
Εκεί είδαμε τους τάφους των Satre και Simone de Beauvoir, του συγγραφέα Ionesko, του Bodler κ.α. Είχε και άλλων που δεν τους εντοπίσαμε, παρόλο που στην είσοδο σου δίνουν ένα πλάνο με το που βρίσκεται ο καθένας. Αυτό όμως που με συγκίνησε ήταν ο τάφος του Αδαμάντιου Κοραή. Στο πλάνο των τάφων του νεκροταφείου δεν υπήρχε κάπου γραμμένος. Οι Γάλλοι μάλλον δεν τον θεωρούν διασημότητα. Εγώ όμως ήξερα ότι ήταν εκεί θαμμένος και είχα δει και φωτογραφία του τάφου στο internet και έχοντας την εικόνα στο μυαλό μου, ψάξαμε λίγο και ήμαστε και λίγο τυχεροί και τον βρήκαμε. Ήταν ένα εγκαταλειμμένο μπρούτζινο άγαλμα πάνω σε ένα μαρμάρινο απεριποίητο τάφο. Είναι λίγο καταθλιπτικό να βλέπεις ότι κανείς δεν τον θυμάται. Εμένα όμως με ικανοποίησε ότι το αναζήτησα και τον βρήκα! Αυτά.
Μετά από αυτό είχαμε πάλι ένα γρήγορο πρόχειρο φαγητό και πήραμε το metro του γυρισμού. Κινηθήκαμε λίγο οριακά στο χρόνο. Πήραμε τις βαλίτσες μας από το ξενοδοχείο και πήραμε τα τρένα για το αεροδρόμιο. Φτάνοντας αρκετά εκτός χρονικού προϋπολογισμού και αφού είχαν αρχίσει και μας ζώνανε τα φίδια με τη σκέψη ότι δεν θα προλαβαίναμε, φτάνουμε στο αεροδρόμιο και ανακαλύπτουμε ότι όλοι οι επιβάτες περίμεναν απ’ έξω από τον αεροσταθμό για να λήξει ο συναγερμός για βόμβα. Όχι μόνο προλάβαμε, «κάναμε και τσιγάρο». Δηλ. μία φορά βγήκε κάτι από τη σειρά του, που τελικά δεν ήταν εις βάρος μας. Όλα καλά. Μπήκαμε στο αεροπλάνο και με 10λεπτη καθυστέρηση φύγαμε. Στις 10:00 το βράδυ ήμαστε στο αεροδρόμιο Galileo Galilei της Πίζας και περιμέναμε το λεωφορείο που θα μας πήγαινε στο ξενοδοχείο μας, που ήταν δίπλα στον πύργο (τον κεκλιμένο).
Ωραίο το Παρίσι, αλλά στην Ιταλία νιώθω πιο πολύ σαν το σπίτι μου. Νιώθω ότι μπορώ να κυκλοφορήσω πιο άνετα, να συνεννοηθώ πιο άνετα. Πήραμε το λεωφορείο προκειμένου να κατεβούμε στη Piazza dei Miracoli. Είναι η κοντινότερη στάση στην αυλή των θαυμάτων όπως αποκαλείται. Εκεί κοντά ήταν το ξενοδοχείο μας. Μόνο που κάναμε λάθος και κατεβήκαμε μια στάση πιο μετά με αποτέλεσμα να περπατήσουμε περιφερειακά των τειχών κανένα δεκάλεπτο για να βρούμε τον πύργο. Τώρα δε μένει να ρωτήσω κάποιον που είναι το ξενοδοχείο που είχα κλείσει. Εδώ είχαμε πρόβλημα. Ήταν αργά. 10:30 το βράδυ. Δεν υπήρχε ψυχή. Εγώ είχα στο μυαλό μου μια εικόνα για την πόλη της Πίζας γεμάτο κόσμο και τουρίστες από της δύο προηγούμενες φορές που επισκέφτηκα την πόλη περαστική. Ακριβώς αυτό είναι το θέμα. Όλοι περνούν από την Πίζα περαστικοί. Βλέπουν τον Πύργο και φεύγουν. Το βράδυ δεν έχει κόσμο. Ευτυχώς όμως βρήκαμε μια ταμπέλα με το όνομα του ξενοδοχείου μας και τελικά φτάσαμε. Μικρό γραφικό, μεσαιωνικό κτίριο. Αφήσαμε τα πράγματά μας και βγήκαμε να φάμε. Που να φάμε; όλα τα τουριστικά που θυμόμουν ήταν κλειστά. Να πάμε στο κέντρο της πόλης τέτοια ώρα, απίθανο. Τελικά βρήκαμε το μοναδικό στην περιοχή εστιατόριο που είχε μακαρονάδα, που πέθαινα εκείνη τη στιγμή να φάω.
Μετά ακολούθησε βραδινή βόλτα (μάλλον μεσονύχτια βόλτα) στην αυλή των θαυμάτων. Ο καθεδρικός, το βαπτιστήριο και το καμπαναριό (δηλ. ο κεκλιμένος πύργος) ήταν υπέροχα φωταγωγημένα μέσα στη νύχτα. Μόνο εμείς να περιπλανιόμαστε ανάμεσά τους χαζεύοντας τη «στραβομάρα» του Πύργου. Είναι απίστευτο πως στέκεται. Σχεδόν αστείο. Και ήμαστε μόνοι μας στο χώρο να το θαυμάζουμε. Τελικά μία πόλη είναι πολύ διαφορετική την ημέρα απ’ ότι τη νύχτα. Ήταν μια ρομαντική, ασυνήθιστη, απρόσμενη και αξέχαστη βραδιά. Ο καλύτερος τρόπος για να κλείσει αυτό το ταξίδι.
6η ημέρα.
Το πρωί φάγαμε πρωινό στο ίδιο μαγαζί που είχαμε φάει τη μακαρονάδα το προηγούμενο βράδυ (το οποίο συμπεριλαμβανόταν στην τιμή του ξενοδοχείου μας). Καφές και κρουασάν. Μια τελευταία ματιά στον πύργο με το φως της ημέρας και τους πάμπολλους τουρίστες και φεύγουμε αυτή τη φορά με ταξί για το αεροδρόμιο. Δεν θα κάναμε πειράματα και εξάλλου το αεροδρόμιο ήταν κοντά, μόλις 4 km. Κάναμε check in και ήπιαμε τον τελευταίο μας macchiato στο μικρό αεροδρόμιο. Όλα γραφικά μου φαίνονταν!
Ήταν ένα ταξίδι κλασικό μεν, αλλά με πολλές εναλλαγές. Τη μία μέρα ρομαντζάδα στο canal Grande της Βενετίας και στο Rialto, την άλλη βόλτα δίπλα στο Σηκουάνα και στα στενά της Μονμάρτης και την άλλη μακαρονάδα κάτω από τον Πύργο της Πίζας.
Ποιος είπε ότι τα αεροπορικά ταξίδια με ανταποκρίσεις είναι χάσιμο χρόνου; Το αντίθετο. Αρκεί η ανταπόκριση να κρατάει πολύ και το ταξίδι σου μετατρέπεται σε «γύρο της Ευρώπης……….».
Υπέροχη Μονμάρτη...
Οι κατακόμβες του Παρισιού
Το νεκροταφείο του Montparnasse
με τον τάφο και το άγαλμα του Κοραή!
Η υπέροχη Pisa τη νύχτα! Η Piaza dei Miracoli!
με τον πύργο της!
χωρίς κόσμο!
μόνον εγώ!
Να και το ξενοδοχείο μας.
Αποχαιρετώντας την Pisa. Πάνω από την άκρη του φτερού φαίνεται και και η Piaza dei Miracoli.
Τέλος.
Attachments
-
146,8 KB Προβολές: 0