Ποιό τελικά είναι το σωστό?

Nikos5050

Member
Μηνύματα
535
Likes
137
Επόμενο Ταξίδι
Ναύπλιο
Ταξίδι-Όνειρο
Νέα Ζηλανδία - Ειρηνικός
Πάμε στο Βρεταννικό μουσείο να δούμε τα μάρμαρα του Παρθενώνα και πληρώνουμε εισιτήριο. Πάμε στο Βερολίνο να δούμε το ναό της Περγάμου και πληρώνουμε εισιτήριο. Πάμε στο Λούβρο να δούμε την Αφροδίτη της Μήλου και πληρώνουμε εισιτήριο. Πάμε στην Αγιά Σοφιά στην Πόλη και πληρώνουμε εισιτήριο. Αντίστοιχα ο αιγύπτιος πληρώνει στο Λονδίνο για να δει τις σαρκοφάγους και τις μούμιες των αρχαίων Αιγυπτίων και ο Ιταλός πληρώνει για να δει τα ρωμαικά μνημεία ανά την Ευρώπη. Με την ίδια λογική θα έπρεπε π.χ. ο Αυστριακός να μη πληρώνει εισιτήριο για να ακούσει έργα Μότσαρτ εκτός Αυστρίας και ο Ισπανός να βλέπει δωρεάν τις εκθέσεις Πικάσο εκτός Ισπανίας?
 

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.685
Likes
50.570
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
"Πάμε στο Βρεταννικό μουσείο να δούμε τα μάρμαρα του Παρθενώνα και πληρώνουμε εισιτήριο"
Δεν ισχύει αυτό, δωρεάν είναι το Βρετανικό Μουσείο. Αυτό ίσως θα ήταν το σωστό, το να μην πληρώνουμε για τον πολιτισμό δηλαδή. Από την άλλη πολλά μνημεία χρειάζονται συντήρηση κι ένας τρόπος να βγουν τα έξοδα συντήρησης είναι κι αυτός.

Προσωπικά το θέμα της εθνικότητας πιστεύω πως είναι αδιάφορο, άλλωστε ο προσδιορισμός τους είναι αδύνατος: ο Νταλί είναι Ισπανός η Καταλανός, οι σημερινοί Αιγύπτιοι (Άραβες) έχουν δικαιώματα επί επιτευγμάτων αρχαίων Αιγυπτίων, η Έφεσος είναι ελληνικό ή ρωμαϊκό μνημείο, οι Σλάβοι είναι Βυζαντινοί ή όχι, οι Εκουαδοριανοί ως μισο-Ίνκας μπαίνουν τσάμπα στο (περουβιανό) Μάτσου Πίτσου, οι Μίνωες θεωρούνται Έλληνες, οι Ισπανοί είναι Κέλτες, Άραβες, Ρωμαίοι, Ίβηρες; κλπ. Είναι αδύνατον να βρεις πολλούς λαούς που έχουν αναλλοίωτη εθνική ταυτότητα σε βάθος χρόνου, αλλά ακόμη κι έτσι το μέτρο θα ήταν εξωφρενικό. Δε βρίσκω με ποια λογική ο πολιτισμός ανήκει (οικονομικά ή κοινωνικά) στο κράτος στα όρια του οποίου "παρήχθη". Αν θεωρήσουμε και την τεχνολογία πολιτισμό τότε λόγω Γκράχαμ Μπελ οι Βρετανοί δε θα πρέπει να πληρώνουν για το τηλέφωνο (ή μήπως οι Σκωτσέζοι, αφού γεννήθηκε στη Σκωτία; ή οι Αμερικανοί όπου κατοχυρώθηκε η πατέντα του;) και οι Αμερικανοί για το ίντερνετ. Δε βγάζεις άκρη...

Άσε και το πρακτικό του θέματος: πάω στο Λούβρο και βλέπω κι άλλα 10.000 εκθέματα μαζί με "τα δικά μου" ελληνικά, πώς θα πληρώσω; Κατ' αποκοπήν; ( να σας δώσω 0,30 ευρώ για τη Τζοκόντα, αλλά μη με χρεώσετε για τα Αφρικανικά διότι απλώς περνούσα από εκείνη την αίθουσα, δεν είδα τίποτε, αλήθεια σας λέω. Επίσης για το Ροντέν δε θα σας πληρώσω τα γλυπτά που έχουν αρχαιοελληνικά θέματα γιατί κι αυτά δικά μου είναι, εντάξει;).

Τώρα το αν θα πρέπει ο πολιτισμός να χρεώνεται καταβολή αντιτίμου είναι μια άαααααλλη τεράστια κουβέντα όπου ανακατεύονται πνευματικά δικαιώματα, κοινωνικές πολιτικές, αντικειμενικές οικονομικές δυσκολίες, εθνικές πολιτικές, συνδικαλιστικά συμφέροντα και άλλα πολλά.
 

zaniko

Member
Μηνύματα
117
Likes
26
Επόμενο Ταξίδι
Ντουμπρόβνικ
Ταξίδι-Όνειρο
Νοτια Αμερικη-Ανδεις
Πιστεύω πως η πολιτισμική κληρονομιά είναι οικουμενική. Θα ήθελα να την τιμούσαν και να την προστάτευαν παντού και δεν έχω αντίρρηση να πληρώνω αυτούς που τη συντηρούν για να μπορούμε όλοι να τη χαιρόμαστε.
Από εθνική (όχι εθνικιστική) σκοπιά, συμφωνώ με το Γιώργο οτι τα όρια είναι δυσδιάκριτα έως ανύπαρκτα. Είναι π.χ. δικά "μας" τα ελγίνια μάρμαρα;; Έιναι του Παρθενώνα, του αθάνατου μνημείου ενός λαμπρού πολιτισμού, με τον οποίο δε βλέπω να έχουμε την παραμικρή σχέση. Τα μάρμαρα βγήκαν από τα έγκατα αυτής της γής, σκαλίστηκαν και αναρτήθηκαν εδώ, θα ήθελαν ίσως αν είχαν ψυχή να επιστρέψουν στην πατρίδα τους.. Αλλά δεν μπορώ να τα δώ σαν "δικά μας"..
Δεν ισχύει το ίδιο για την οικουμενική μουσική του Μπετόβεν, για τις Πυραμίδες, την Αφροδισιάδα και το Ταζ Μαχάλ; Κατά τη γνώμη μου ανήκουν σε όλο τον κόσμο και δεν μπορεί να εξαιρεθεί κανείς από το κόστος συντήρησης, διάδοσης, χρήσης (ανάλογα σε τι αναφερόμαστε) επειδή είναι "δικά του".
Πληρώνουμε όμως μόνο αυτό το κόστος; Δεν έχουν καταντήσει είδος προς εκμετάλλευση τα ανά τον κόσμο έργα τέχνης και πολιτισμού;;.. Ξεφεύγουμε, έ;:(
 

Nikos5050

Member
Μηνύματα
535
Likes
137
Επόμενο Ταξίδι
Ναύπλιο
Ταξίδι-Όνειρο
Νέα Ζηλανδία - Ειρηνικός
Πληρώνουμε όμως μόνο αυτό το κόστος; Δεν έχουν καταντήσει είδος προς εκμετάλλευση τα ανά τον κόσμο έργα τέχνης και πολιτισμού;;
Έλα ντε!??! Αυτό ακριβώς θέλω να τονίσω.

Σε καμία περίπτωση δεν είμαι απο εκείνους που λένε ''σαν έλληνας δε πληρώνω για να δώ τα μάρμαρά μου''. Φυσικά και θα πληρώσω για να τα δώ αφού δεν είμαι εγώ εκείνος που τα ξέθαψε, τα συντήρησε, τα εξέθεσε και ότι αλλο χρειάζεται για να μπορεί ένα έργο πολιτισμού να διατηρείται και να απολαμβάνεται από πολλές γενεές. Αλλά πληρώνω αυτό μόνο? Γιατί έχω την υποψία ότι τα έργα του παγκόσμιου πολιτισμού, όποια και αν είναι αυτά, χρησιμοποιούνται για να φέρουν κέρδος? Για το βρεταννικό μουσείο δε γνωρίζω αν πληρώνει κανείς εισητήριο γιατί έχω να το επισκεφθώ αρκετά χρόνια και ομολογώ ότι δε θυμάμαι αλλά αν είναι όντως ελεύθερη η είσοδος είναι αξιοθαύμαστο.

Απ΄την άλλη πάλι γιατί όχι κάθε έκθεμα στη χώρα του και ας υπάρχει η ανάλογη χρέωση? Αυτή τη στιγμή τα έργα του παγκόσμιου πολιτισμού βρίσκονται διάσπαρτα σε όλα τα μέρη του κόσμου ανεξαρτήτως απο την καταγωγή τους. Και αυτό συμβαίνει γιατί σε παλαιότερες εποχές οι τωρινοί οικοδεσπότες τις περισσότερες φορές ''άρπαξαν'' ότι πρόλαβαν και το πήραν στην πατρίδα τους. Γιατί να έχουν δικαιώματα οι σημερινοί Γερμανοί σε επιτεύγματα αρχαίων ελλήνων και όχι οι σημερινοί έλληνες? Στο Λούβρο πληρώνεις εισητήριο προκειμένου να θαυμάσεις έργα που τα περισσότερα έχουν ελάχιστη σχέση με τη σημερινή Γαλλία. Αλλά η σημερινή Γαλλία επωφελείται απείρως απο τα έργα άλλων πολιτισμών με τη μορφή τεράστιας τουριστικής εισροής που το Λούβρο προκαλεί κατά μεγάλο ποσοστό. Θα πούμε ''τι να κάνουμε, να μοιράσουμε τα έργα στις χώρες τους''? Μάλλον δε γίνεται πλέον. Απλά θα ήθελα να είμαι πιο σίγουρος ότι τα χρήματα του εκάστοτε εισητηρίου πηγαίνουν πίσω στα έργα και όχι σε τσέπες
 

varioAthens

Member
Μηνύματα
5.504
Likes
8.028
Καταρχήν όντως η γενική είσοδος στο Βρετανικό Μουσείο είναι δωρεάν. Σε διάφορες εκθέσεις, όμως, που κατά καιρούς φιλοξενεί υπάρχει είσοδος... και είναι λογικό για λόγους συντήρησης, όπως πολύ σωστά λέει ο Γιώργος.

Κατά δεύτερον στο Λούβρο αρχικά και μένα με πείραξε που πλήρωσα για να μπω, όταν όμως έμαθα ότι τόσο η Αφροδίτη της Μήλου, όσο και η Νίκη της Σαμοθράκης πουλήθηκαν από Έλληνες ψαράδες κρυφά και κοψοχρονιά προς ίδιον όφελος αντί να δοθούν στο κράτος, ένιωσα τόσο άσχημα για την έλλειψη πολιτισμού που έχουμε, που λέω "μα καλά το ότι πληρώνουμε εισητήριο μας μάρανε? καλά κάνουν και μας το ζητάνε..."
 

traveladdict

Member
Μηνύματα
1.380
Likes
1.341
Επόμενο Ταξίδι
Λος Άντζελες
Ταξίδι-Όνειρο
ΣριΛάνκα,Βενεζουέλα ξανά!
Στη Σαμοθράκη μάλιστα - και πιστεύω και σε άλλα μέρη της Ελλάδας - η Νίκη σώθηκε στην κυριολεξία από τον Charles Champoiseau, γιατί οι ντόπιοι έπαιρναν τα αγάλματα και τα υπόλοιπα μάρμαρα που έβρισκαν στα χωράφια και τα έριχναν σε καμίνια για να κάνουν ασβέστη.
Αμέτρητα γλυπτά καταστράφηκαν έτσι από τους Έλληνες.
Στην Ξάνθο της Μικράς Ασίας, ο άγγλος Charles Fellows μετέφερε τα αρχαιοελληνικά ευρήματα με μουλάρια που ανήκαν σε Έλληνες μουλαράδες και τα φόρτωνε σε ελληνικά καϊκια στο λιμάνι της Μάκρης ( σημερινή Fethiye), για να τα περάσει στη Ρόδο, όπου τα παρέδιδε στον Άγγλο πρόξενο που τα φυγάδευε στο Λονδίνο.
Για όσους δεν το γνωρίζουν, το υπέροχο μνημείο των Νηρηϊδων της Ξάνθου, μεταφέρθηκε αυτούσιο στο Βρετανικό Μουσείο.
Και έβαλαν το χεράκι τους τα πατριωτάκια μας...
 

Nikos5050

Member
Μηνύματα
535
Likes
137
Επόμενο Ταξίδι
Ναύπλιο
Ταξίδι-Όνειρο
Νέα Ζηλανδία - Ειρηνικός
Πάντα υπήρχαν και θα υπάρχουν αρχαιοκάπηλοι και επιτήδειοι που θα μοσχοπουλάνε αγάλματα και πίνακες για προσωπικό όφελος ή θα καταστρέφουν έργα τέχνης λόγω φανατισμού ή άγνοιας. Αλλά είναι αυτό αρκετό για να πούμε ''οι έλληνες/τούρκοι/αιγύπτιοι/ιταλοί είναι απολίτιστοι οπότε θα πάρουμε όσα μπορούμε στη χώρα μας για να τα σώσουμε''? Αυτό που πρέπει να αναφέρουμε είναι επίσης ότι πολλοί δυτικοί λαοί έχουν άριστη γνώση της αρχαίας ελληνικής κουλτούρας και πολιτισμού, ακόμα και τα αρχαία ελληνικά διδάσκονται στα σχολεία τους σε βαθμό που ίσως να ξεπερνάνε και τους έλληνες σε ενασχόληση και θαυμασμό για την αρχαία ελλάδα. Γενικά είμαι βέβαιος ότι πλήθος αρχαιοτήτων έχει διασωθεί μέχρι σήμερα απο τύχη καθώς δεν έπεσαν στα χέρια αρχαιοκάπηλων ή άσχετων. Μπράβο σε όσους βοήθησαν να σωθούν αλλά όταν π.χ. σώσεις τη ζωή ενός ανθρώπου αυτό δε σου δίνει το δικαίωμα να τον έχεις σκλάβο για την υπόλοιπη ζωή του
 

varioAthens

Member
Μηνύματα
5.504
Likes
8.028
Πάντα υπήρχαν και θα υπάρχουν αρχαιοκάπηλοι και επιτήδειοι που θα μοσχοπουλάνε αγάλματα και πίνακες για προσωπικό όφελος ή θα καταστρέφουν έργα τέχνης λόγω φανατισμού ή άγνοιας. Αλλά είναι αυτό αρκετό για να πούμε ''οι έλληνες/τούρκοι/αιγύπτιοι/ιταλοί είναι απολίτιστοι οπότε θα πάρουμε όσα μπορούμε στη χώρα μας για να τα σώσουμε''? Αυτό που πρέπει να αναφέρουμε είναι επίσης ότι πολλοί δυτικοί λαοί έχουν άριστη γνώση της αρχαίας ελληνικής κουλτούρας και πολιτισμού, ακόμα και τα αρχαία ελληνικά διδάσκονται στα σχολεία τους σε βαθμό που ίσως να ξεπερνάνε και τους έλληνες σε ενασχόληση και θαυμασμό για την αρχαία ελλάδα. Γενικά είμαι βέβαιος ότι πλήθος αρχαιοτήτων έχει διασωθεί μέχρι σήμερα απο τύχη καθώς δεν έπεσαν στα χέρια αρχαιοκάπηλων ή άσχετων. Μπράβο σε όσους βοήθησαν να σωθούν αλλά όταν π.χ. σώσεις τη ζωή ενός ανθρώπου αυτό δε σου δίνει το δικαίωμα να τον έχεις σκλάβο για την υπόλοιπη ζωή του
Σίγουρα όχι....αλλά και ο "διασωθείς" δεν είναι υποχρεωμένος να μένει στην χώρα του εάν αυτή δεν μπορεί να του παρέχει τις κατάλληλες συνθήκες για να "συντηρηθεί"......
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

No members online now.

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.219
Μηνύματα
883.981
Μέλη
38.908
Νεότερο μέλος
Apostolos88

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom