Ανδόρρα Γαλλία Ισπανία Ταξίδι σε Καταλονία - Πυρηναία

kalove

Member
Μηνύματα
436
Likes
1.614
Επόμενο Ταξίδι
Ποιός ξέρει?
Ονειρεμένο Ταξίδι
Εθνικά πάρκα ΗΠΑ
Η Καταλονία δεν είναι απλώς μία περιοχή της Ισπανίας, είναι μία άλλη «χώρα». Εχει την δική της γλώσσα (Καταλιάνικα) την δική της σημαία (πού είναι κρεμασμένη παντού), την δική της ταυτότητα, την δική της εθνική συνείδηση. Από την μικρή μας επίσκεψη εκεί, καταλάβαμε ότι είναι «καζάνι πού βράζει» (κλείνω εδώ την πολιτική ανάλυση γιά να μην θεωρηθώ off topic).
Η ιδέα τού ταξιδιού πάρθηκε από μία προσφορά τού χρονομεριδίου μου μία εβδομάδα γιά Σαλού, ένα παραλιακό θέρετρο της Costa Dorada.
- Ε, καλά, θα πάμε μέχρι εκεί καί δεν θα δούμε την Βαρκελώνη?
- Ε, καλά, να κλείσουμε καί μερικές μέρες εξτρα γιά Βαρκελώνη. Κοιτάξτε, μού δίνει καί μία προσφορά γιά Ανδόρα, άλλη μία εβδομάδα. Τι λέτε?
- Γιατί όχι? Ευκαιρία να δούμε τα Πυρηναία.
- Πάμε μέχρι εκεί. Να μην δούμε λίγο καί τα Πυρηναία από την μεριά της Γαλλίας?
- Ε, καλά, κλείσε καί γιά Καρκασόν.
Να μην τα πολυλογώ, η τρελλοπαρέα (τρείς τον αριθμό) αποφάσισε ένα εικοσαήμερο ταξίδι καί έπεσε με τα μούτρα στο ψάξιμο (τι πρωτότυπο!)
Κλείστηκαν τα εισιτήρια γιά Βαρκελώνη (105 ευρώ το άτομο με Aegean), κλείστηκαν τα εξτρα ξενοδοχεία, κλείστηκε καί το αυτοκίνητο γιά 16 μέρες στα 336 ευρώ (μόνο στην Βαρκελώνη είμαστε πεζή) , βγήκε καί το πρόγραμμα μετά από δίμηνη εντατική «δουλειά» καί αισίως στις 11 Μαίου 2016 πετάγαμε γιά την Καταλανική πρωτεύουσα!!!
Αρτι αφιχθείσα όπως καταλαβαίνετε με μπόλικο «υλικό» στις αποσκευές μου, πρέπει να κάνετε υπομονή γιατί έχουμε αρκετή δουλειά μπροστά μας.
Σας αναφέρω επιγραμματικά τις πόλεις καί τα μέρη πού επισκεφθήκαμε, γιά όποιον ενδιαφέρεται να ακολουθήσει το ταξίδι.
Στην ΚΑΤΑΛΟΝΙΑ:
Βαρκελώνη
Σαλού
Tarragona
Montblanc
Μοναστήρι Poblet
Reus
La Selva del Camp
Alcover
Σπήλαια Benifollet
Miravet (θέα από τον ποταμό ΕΒΡΟ)
Ginestar
Tivissa
Μοναστήρι Santes Creus
Πεζοπορία στο φυσικό πάρκο AIGUAMURCIA
Οινοπαραγωγική περιοχή Villafranca del Penedes
Noulles
Castellfollit de la Roca
Besalou

Στήν ΑΝΔΟΡΑ:
Andora la Vella
Pas de la casa
Soldeou
Canillo
Escaldes
La Marsala
Ordino
Vall d incles
Εθνικό Πάρκο Madriou Perafita

Στην ΓΑΛΛΙΑ:
Carcassonne
Foix
Ax les Thermes
Ussat les baines
Tarascon sur Ariege

Το ταξίδι τώρα αρχίζει...
 

chris7

Member
Μηνύματα
2.340
Likes
6.843
Επόμενο Ταξίδι
Ντορτμουντ
Ονειρεμένο Ταξίδι
Καναδάς
Ωραίο ακούγεται.
Για να δούμε πώς περάσατε.:)
 

kalove

Member
Μηνύματα
436
Likes
1.614
Επόμενο Ταξίδι
Ποιός ξέρει?
Ονειρεμένο Ταξίδι
Εθνικά πάρκα ΗΠΑ
ΒΑΡΚΕΛΩΝΗ
Γιά την Βαρκελώνη έχουν γραφτεί τόσα πολλά ώστε ότι και να γράψω θα ήταν περιττολογία. Σας παραθέτω μόνο μερικές φωτογραφίες.
100_6880.JPG

100_6926.JPG

100_6888.JPG

100_6908.JPG

100_6918.JPG

100_6921.JPG

100_6930.JPG

100_6962.JPG

100_6955.JPG

100_6971.JPG

100_6976.JPG

100_6984.JPG

100_6993.JPG

100_7000.JPG

100_7003.JPG

Να σας αναφέρω ότι η διαμονή μας έγινε στο ξενοδοχείο Residencia Salesiana Marti Contolar, ένα «ιστορικό» θα έλεγα κτήριο, πρώην φάρμα μεγαλογαιοκτήμονα, το οποίο κληροδότησε στην εκκλησία καί εκείνη με τη σειρά της το έκανε θεολογική σχολή. Τα δωμάτια, μάλλον πρώην κοιτώνες των σπουδαστών, πολύ λιτά αλλά πεντακάθαρα, με δικό τους μπάνιο. Το μεγάλο ατού όμως είναι οι υπέροχοι κήποι του καί το διατηρητέο κτίσμα όπου σερβίρεται το πρωϊνό σε μπουφέ, αρκετά καλό θα έλεγα. Γιά κάποιο διάστημα είχε φιλοξενηθεί εδώ καί ο ζωολογικός κήπος της Βαρκελώνης. Είναι διακόσια μέτρα από τον σταθμό μετρό Montbau καί σε 10-15 λεπτά βρισκόμασταν στο ιστορικό κέντρο. Το κλείσαμε μέσω Booking μήνες πρίν καί η τιμή ήταν 50 ευρώ το δίκλινο με πρωϊνό.
100_6934.JPG

100_6935.JPG

100_6941.JPG

Συμβουλές:
- Αν θέλετε να επισκεφθείτε την Sagrada Familia εσωτερικά, κλείστε τα εισιτήρια σας μέσω internet γιά να αποφύγετε την τεράστιες ουρές, ιδίως κατά τούς μήνες αιχμής.
- Μην χάσετε μη τίποτα το νυχτερινό θέαμα της Φοντ Μάτζικα. Είναι άκρως θεαματικό καί εντυπωσιακό, όχι μόνο το συντριβάνι αλλά όλη η Plaza Espanya με τα μικρότερα συντριβάνια, το ανάκτορο πού στεγάζει το Εθνικό Μουσείο Καταλονίας , τούς τεχνητούς καταρράκτες.
- Πολύ ωραία θέα της ίδιας πλατείας καί της γύρω περιοχής θα έχετε από την ταράτσα τού κόκκινου κτηρίου πού βρίσκεται στην Plaza Espanya, πρώην αρένα ταυρομαχιών καί νύν εμπορικό κέντρο. Για να ανεβείτε μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το γυάλινο εξωτερικό ασανσέρ το οποίο χρεώνει ένα ευρώ το άτομο. Ωστόσο το ποσόν αυτό το αφαιρούν από το λογαριασμό τού εστιατορίου, άν καθίσετε γιά φαγητό (μην πετάξετε το εισιτήριο). Αν δεν σκοπεύετε να γευματίσετε ή να δειπνήσετε σε ένα από τα εστιατόρια της ταράτσας, τα οποία σημειωτέον είναι τσουχτερά στις τιμές, μπορείτε να ανεβείτε στην ταράτσα από τις κυλιόμενες σκάλες μέσα από το εμπορικό κέντρο δωρεάν.
- Αν σκοπεύετε να νοικιάσετε αυτοκίνητο στην Ισπανία, κάντε μία καλή έρευνα αγοράς. Εμείς στην αναζήτησή μας βρίσκαμε εξωφρενικά χαμηλές τιμές σε όρισμένες εταιρείες. Στα ψιλά γράμματα όμως καί στούς όρους συμβολαίου κάθε εταιρείας βρίσκαμε τις «κρυφές» χρεώσεις, όπως τέλη χρήσης εκτός συνόρων, τέλη παράδοσης εκτός ωρών λειτουργίας, τέλη επαναγέμισης τεποζίτου κτλ πού μας εκτόξευαν το ποσόν στα ύψη. Προτιμήσαμε μία γνωστή, αξιόπιστη καί ξεκάθαρη εταιρεία.
- Αν θέλετε να κινηθείτε στο ιστορικό κέντρο με τα ΜΜΜ προτιμήστε να βγάλετε μία δεσμίδα των 10 εισιτηρίων γιά την Ζώνη 1 (βγαίνει σε μορφή κάρτας) , θα σας στοιχίσει σχεδόν τα μισά χρήματα από ότι τα μεμονωμένα εισιτήρια και μπορεί να χρησιμοποιηθεί γιά περισσότερα από ένα άτομα.
- Τα λεωφορεία τού αεροδρομίου Α1 ή Α2 γιά το κέντρο της πόλης έχουν πολύ συχνά δρομολόγια καί τερματίζουν σε 35 λεπτά στην Plaza Catalunya, απ’ όπου μπορείτε να πάρετε το μετρό. Θα τα βρείτε αμέσως έξω από τις αφίξεις καί στοιχίζουν 5,90 ευρώ το απλό ή 10,20 ευρώ με επιστροφή.
 
Last edited:

kalove

Member
Μηνύματα
436
Likes
1.614
Επόμενο Ταξίδι
Ποιός ξέρει?
Ονειρεμένο Ταξίδι
Εθνικά πάρκα ΗΠΑ
Την τέταρτη μέρα επιστρέψαμε στο αεροδρόμιο απ’ όπου παραλάβαμε το αυτοκίνητο καί αναχωρήσαμε γιά Σαλού. Ακολουθώντας τον αυτοκινητόδρομο, πληρώσαμε περίπου 17 ευρώ σε διόδια γιά μία απόσταση 120 χιλιομέτρων. Το σύστημα διοδίων στην Ισπανία εκτος από ακριβό είναι καί περίπλοκο καί οπωσδήποτε λειτουργεί με πιστωτική κάρτα. Επίσης τα περισσότερα βενζινάδικα λειτουργούν χωρίς άτομο, η όλη διαδικασία γίνεται με μηχανήματα πού πληρώνεις αυτό πού θέλεις καί κατόπιν γεμίζεις μόνος σου. Οι οδηγίες είναι στα Ισπανικά.
Ετσι κι’ εμείς γιά να áποφύγουμε όλη αυτή την ταλαιπωρία καί το κόστος αφ’ ενός φουλάραμε το τεπόζιτο μόλις βρίσκαμε βενζινάδικο με άτομο πού θα μας εξυπηρετούσε καί προγραμματίσαμε το GPS γιά δρόμους χωρίς διόδια.
Συμβουλή: Πάρτε μαζί σας το δικό σας GPS γιατί το χρεώνουν περίπου 10 ευρώ την ημέρα.

Οι πρώτες εικόνες από το Σαλού ήταν απογοητευτικές. Μία πόλη φτιαγμένη γιά διακοπές με κτήρια (κυρίως ξενοδοχεία) άχαρα καί χωρίς χαρακτήρα, πυκνοδομημένα καί απλωμένα γύρω από την παραλία του πού εκτείνεται γιά χιλιόμετρα. Οτι το σώζει είναι η μεγάλη πλακόστρωτη περατζάδα κατά μήκος της παραλίας γεμάτη με φοίνικες καί οι λιγοστές βίλες πού έμειναν από τις παλιές καλές εποχές. Τρείς τέσσερις τον αριθμό, η μία δίπλα στην άλλη, πάνω στον παραλιακό δρόμο, «φωνάζουν» ότι εδώ έχει βάλει το χεράκι του ο Γκαουντί.
Το Σαλού πάντως είναι ιδανικό γιά κάποιον πού θέλει διακοπές της «ξάπλας». Απέραντη αμμουδερή παραλία (οργανωμένη) με ξαπλώστρες, ομπρέλες, ντούζ, καντίνες (μιά εικόνα πού με χάλασε ειλικρινά) με γραφικές ψαροταβέρνες πάνω στο κύμα, μπαράκια, καφετέριες κτλ
Το Σαλού γιά μας στάθηκε μιά καλή βάση γιά να γνωρίσουμε τον πλούτο καί τις ομορφιές της Καταλονίας.

Η επόμενη μέρα μας έφερε στην πολύ κοντινή πόλη Ταραγκόνα .
Υπάρχουν ενδείξεις ότι η περιοχή κατοικήθηκε από ιβηρικές φυλές αλλά η περιοχή θα εισέλθει οριστικά στην ιστορία με την κατάκτησή της από τον Σκιπίωνα τον Αφρικανό. Οπως αναφέρει ο Πλίνιος ο Πρεσβύτερος, η Ταραγκόνα υπήρξε έργο αυτού τού Ρωμαίου Στρατηγού.
Στα χρόνια τού Αυγούστου, η Ταραγκόνα θα γίνει πρωτεύουσα της Ρωμαϊκής Επαρχίας πού περιελάμβανε όλη τη βόρεια Ιβηρική Χερσόνησο . Η σημαντικότητα της πόλης την κατέστησε κύριο σταθμό στην Via Augusta καί επί βασιλείας τού Αυγούστου καί τού Τιβέριου κόβει δικά της νομίσματα.
Η Ταραγκόνα διαθέτει τα περισσότερα καί καλύτερα σωζόμενα Ρωμαϊκά Μνημεία στην Ιβηρική χερσόνησο καί αυτός είναι ο λόγος πού ανακηρύχθηκε Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς από την Ουνέσκο το 2000.
Τα μνημεία βρίσκονται διεσπαρμένα σε δεκατέσσερα σημεία μέσα στην παλιά πόλη καί γύρω από αυτήν και τα περισσότερα ανάγονται τον 1ο αιώνα μ.Χ.
Το Αμφιθέατρο, χωρητικότητας 15.000 θεατών, η Ρωμαϊκή Αρένα, χωρητικότητας 25.000 θεατών, η Αγορά, η Αγορά της Αποικίας, το Μουσείο, βρίσκονται όλα μέσα στην Παλιά Πόλη.
100_7022.JPG

100_7042.JPG

100_7037.JPG

100_7033.JPG

Η ίδια η παλιά πόλη είναι τειχισμένη καί πολύ καλά διατηρημένη καί οι βόλτες στα λιθόστρωτα δρομάκια της είναι υπέροχη.
100_7010.JPG

100_7016.JPG

100_7017.JPG

100_7019.JPG

100_7036.JPG

Γενέτειρα τού Πόντιου Πιλάτου, τιμά το τέκνο της με ένα άγαλμα πού ατενίζει την θάλασσα, έξω από το Αρχαιολογικό Μουσείο.
100_7043.JPG

Ο Καθεδρικός της, ρυθμού όψιμου γοτθικού, είναι αφιερωμένος στην Αγία Μαρία, ωστόσο η προστάτιδα της πόλης είναι η Αγία Τέχλα (Θέκλα) τού Ικονίου της Καππαδοκίας. Λέγεται δε ότι τα δύο χέρια της είναι θαμμένα στο παρεκκλήσι της Αγίας.
100_7012.JPG

100_7013.JPG

Το σπουδαιότερο Μουσείο της πόλης είναι το Εθνικό καί Αρχαιολογικό το οποίο είναι αρμονικά ενταγμένο στο μνημειώδης κέντρο της πόλης.
100_7044.JPG

100_7046.JPG

Εξω από την πόλη βρίσκονται επίσης αξιοσημείωτα μνημεία, όπως το Ρωμαϊκό Υδραγωγείο, ένα από τα σημαντικότερα σωζόμενα της Ευρώπης, με ύψος 27 μέτρα καί μήκος 217 μέτρα καί μπορείς να περπατήσεις πάνω του.
Εκτός πόλης καί ο νεκρικός πύργος των Σκιπιώνων, ένας από τούς λίγους σωζόμενους νεκρικούς πύργους της Ιβηρικής. Ωστόσο δεν έχει καμία σχέση με την περίφημη ρωμαϊκή οικογένεια.
Η αρχαία ρωμαιο-χριστιανική νεκρόπολη στην Αβινγκούδα Ραμόνι ι Καζάλ. Διαθέτει εξαιρετικά ενδιαφέροντες τάφους καί σαρκοφάγους

Συνεχίζεται...
 
Last edited:

kalove

Member
Μηνύματα
436
Likes
1.614
Επόμενο Ταξίδι
Ποιός ξέρει?
Ονειρεμένο Ταξίδι
Εθνικά πάρκα ΗΠΑ
Η επόμενη μέρα μας έφερε σε μία από τις ωραιότερες καί πλέον καλοδιατηρημένες μεσαιωνικές πόλεις της Καταλονίας, το Mont Blanc. Τα τείχη πού περικλείουν την παλιά πόλη εκτείνονται γιά δύο χιλιόμετρα καί είναι στο μεγαλύτερο μέρος τους καλοδιατηρημένα. Με πολλές εισόδους καί τριάντα πύργους προσδίδουν μεγαλοπρέπεια καί μαρτυρούν την άνθηση πού είχε η πόλη στην ακμή της.
100_7097.JPG

100_7094.JPG
Ευρήματα πού έφερε στο φώς η αρχαιολογική σκαπάνη σε σπηλιές της περιοχής, μαρτυρούν την κατοίκησή της από τα παλαιολιθικά χρόνια.
Από τον 4ο π.Χ έως τον 1ο π.Χ. Αιώνα πολλές Ιβηρικές φυλές έφτιαξαν χωριά στην περιοχή. Αυτά τα χωριά πέρασαν στην Ρωμαϊκή κυριαρχία, πράγμα πού το αποδεικνύουν ευρήματα ανασκαφών πού ανάγονται τον 2ο π.Χ έως 2ο μ.Χ αιώνα .
Με την εισβολή των Μαυριτανών το 711 μ.Χ , τα χωριά αυτά «εμπλουτίστηκαν» από ένα συνονθύλευμα ισλαμικών φυλών. Η νέα κατάσταση έφερε παραδόξως αγροτική καί εμπορική ανάπτυξη καί την ανάγκη να δημιουργηθούν καί άλλα χωριά στην περιοχή.
Ο 10ος καί ο 11ος αιώνας φαίνεται πως υπήρξε μία ειρηνική εποχή κατά την οποία Μουσουλμάνοι, Χριστιανοί καί Εβραίοι ζούσαν αρμονικά.
Μετά την εκδίωξη των Μαυριτανών, οί περισσότεροι Εβραίοι εγκατέλειψαν την Ιβηρική Χερσόνησο.
Αφήσαμε το αυτοκίνητο έξω από τα τείχη καί χαθήκαμε στα δαιδαλώδη δρομάκια τού ιστορικού μεσαιωνικού κέντρου. Παντού βλέπαμε καί θαυμάζαμε Ρομανικά καί Γοτθικά μνημεία καί κτίρια πού ανάγονται στον 13ο καί 14ο αιώνα.
Λιθόστρωτοι δρόμοι, μεγαλειώδεις πέτρινες προσόψεις, βοτσαλωτές πλατείες, αψίδες, καμάρες, αρχοντικά, μικροί κήποι, πλατώματα με ωραία θέα της περιοχής, σκάλες, σκαλάκια, εκκλησίες, παρεκκλήσια, όλα αποτελούσαν ένα υπέροχο σύνολο βγαλμένο από παραμύθι.
100_7063.JPG

100_7064.JPG

100_7070.JPG

100_7071.JPG

100_7072.JPG

100_7075.JPG

100_7086.JPG

100_7081.JPG

Σε ένα από τα γραφικά δρομάκια ΄μας τράβηξε την προσοχή η βιτρίνα ενός ευφάνταστου ζαχαροπλαστείου. Τα μικρά γλυκά ήταν όλα έργα τέχνης.
100_7099.JPG

100_7101.JPG

100_7103.JPG

Καθίσαμε στην κεντρική πλατεία γιά καφέ καί ξεκούραση, όταν είδαμε διάφορους μουσικούς να στήνουν καί να δοκιμάζουν τα όργανά τους.
100_7106.JPG
Σε λίγο η μουσική άρχισε καί οι ντόπιοι άρχισαν έναν ατέλειωτο κυκλωτικό χορό, με κινήσεις χωρίς κίνηση. Εναν περίεργο βηματισμό πού σχημάτιζε μάλλον σταυρό, ένα βήμα μπρός, ένα πίσω, ένα στο πλάϊ καί πάλι βρίσκονταν στην ίδια θέση. Καί πάλι από την αρχή. Ο ίδιος χορός σε όλα τα μουσικά κομμάτια.
Με ενωμένα τα χέρια καί σηκωμένα ψηλά, ο κύκλος μεγάλωνε, μεγάλωνε. Σχηματίστηκε καί δεύτερος κύκλος πού καί αυτός μεγάλωνε.
100_7108.JPG

100_7109.JPG
Αυτός λοιπόν είναι ο περίφημος καταλάνικος χορός Sardana, ένας συμβολικός χορός, τελετουργικός θα έλεγα. Ενα δυνατό σύμβολο γιά τον καταλάνικο λαό, πού καθόλου δεν νοιώθει ισπανός. Αυτός ο χορός είναι η έκφραση της αντίστασής τους στούς κατά καιρούς κατακτητές. Με ενωμένα καί ψηλά τα χέρια, θέλουν να δείξουν την ενότητα της φυλής πού πρέπει να κρατήσει την ανεξαρτησία της καί την αξιοπρέπειά της ψηλά. Ο κύκλος πού μεγαλώνει, ο δεύτερος ή τρίτος κύκλος πού προστίθεται, συμβολίζει ότι η φυλή πρέπει να μεγαλώσει, να κρατηθεί καί να έρθει καί άλλη γενιά καί άλλη γενιά. Οί μικροί βηματισμοί καί η επαναφορά στην ίδια θέση συμβολίζουν το ρίζωμα στον τόπο τους: είναι δικός τους καί δεν το κουνάνε ρούπι...

Νωρίς το απόγευμα αφήσαμε το Mont Blanc καί κατευθυνθήκαμε στο Μοναστήρι Poblet.
Η Βασιλική Μονή της Σάντα Μαρία ντε Πομπλέτ, όπως είναι το πλήρες όνομά της, είναι μοναστήρι πού ιδρύθηκε από Κιστερκιανούς Γάλλους μοναχούς το 1151 μ.Χ καί αποτελεί Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς από το 1991.
Η μονή αποτέλεσε επίσης καί οχυρωμένη βασιλική κατοικία καί περιέχει το Πάνθεον των βασιλέων της Καταλονίας καί της Αραγωνίας.
Μερικοί από τους πιό σημαντικούς τάφους των βασιλέων έχουν αλαβάστρινα αγάλματα. Οί βασιλείς έχουν γλυπτά λιοντάρια στα πόδια τους , ενώ οι βασίλισσες έχουν σκύλους.
Το Πομπλέτ είναι ένα από τα μεγαλύτερα καί πλέον καλοδιατηρημένα Κιστερκιανά μοναστήρια παγκοσμίως.
100_7111.JPG

100_7115.JPG

100_7117.JPG

100_7120.JPG

100_7122.JPG

100_7123.JPG

100_7127.JPG

100_7129.JPG

Με εξαιρετική αρχιτεκτονική αυτό το οχυρωμένο μοναστήρι, εκτός από την ιστορία του, τα έργα τέχνης του καί το συμβολισμό του, είναι επίσης διάσημο καί γιά την παραγωγή κρασιού από τούς αμπελώνες του πού κυκλώνουν το μοναστήρι σε μεγάλη έκταση.

Συνεχίζεται...
 
Last edited:

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
31.598
Μηνύματα
772.077
Μέλη
36.108
Νεότερο μέλος
iriniirini10

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom