Τώρα κινητά και στο αεροπλάνο

katerina

Member
Μηνύματα
53
Likes
3
«Κυρίες και κύριοι επιβάτες, τα κινητά τηλέφωνα θα πρέπει να παραμείνουν απενεργοποιημένα καθ΄ όλη τη διάρκεια της πτήσης»... Μια μέρα, στο κοντινό μέλλον, θα ακούσουμε για τελευταία φορά αυτή τη φράση. Η Αir France έγινε ήδη η πρώτη ευρωπαϊκή εταιρεία που επιτρέπει τη χρήση κινητού τηλεφώνου εν πτήσει- έπονται και άλλες.

Ήταν για το κινητό τηλέφωνο το τελευταίο μεγάλο εμπόδιο για την παντοκρατορία τουκαι το ξεπέρασε. Η Αir France ανακοίνωσε πως εφεξής η χρήση κινητού τηλεφώνου θα επιτρέπεται σε ορισμένες πτήσεις της στην Ευρώπη- σε ένα πρώτο στάδιο, η «απελευθέρωση» αυτή θα δοκιμαστεί στο Αirbus 318 που πετά καθημερινά από το Παρίσι στη Βιέννη και από το Παρίσι στο Μόναχο, ώστε να διασφαλιστεί ότι δεν δημιουργούνται παρεμβολές στα συστήματα του αεροσκάφους. Τους τελευταίους τρεις μήνες, η αεροπορική εταιρεία είχε ήδη επιτρέψει την αποστολή SΜS, ενημέρωνε ωστόσο σχετικά τους επιβάτες μετά την επιβίβαση, ώστε να εξεταστούν και οι αντιδράσεις τους.

Η Αir France είναι η πρώτη αεροπορική εταιρεία στην Ευρώπη που επιτρέπει τη χρήση κινητών εν πτήσειαλλά όχι και στον κόσμο: προηγήθηκε η Dubai Εmirates, η οποία επέτρεψε από τις 20 Μαρτίου τα κινητά στη γραμμή Ντουμπάι- Καζαμπλάνκα. Σίγουρα θα ακολουθήσουν και άλλες εταιρείες: η ιρλανδική Ryanair διαβεβαιώνει πως θα διαθέτει την υπηρεσία αυτή σε μερικούς μήνες, η ισπανική Ιberia και η αυστραλιανή Qantas μελετούν το θέμα, προσπαθώντας να διευθετήσουν λεπτομέρειες αναφορικά με τον κανονισμό και το κόστος.

Ο μηχανισμός

Αυτό το τελευταίο, άλλωστε, είναι και ο κύριος λόγος για τον οποίο άργησε τόσο πολύ το κινητό να κατακτήσει τους αιθέρες: όπως εξηγούν στην ισπανική εφημερίδα «Εl Ρais» πηγές της Ιberia, «απαιτείται ένας περίπλοκος και ακριβός τεχνικός μηχανισμός». Στην πραγματικότητα, το σύστημα που επιτρέπει σε ένα αεροσκάφος να δέχεται τη χρήση κινητών τηλεφώνων χωρίς κανένα κίνδυνο κοστίζει μεταξύ 250.000 και 300.000 ευρώ- για κάθε αεροσκάφος.



Οι χρεώσεις και η φασαρία

ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΡΟΝ τουλάχιστον, στις πτήσεις της Αir France οι κλήσεις και τα μηνύματα θα χρεώνονται όπως και το roaming- η υπηρεσία περιαγωγής. Κάποιες εταιρείες ωστόσο ίσως θελήσουν να μεταβιβάσουν μέρος τους κόστους στους επιβάτες. Και αυτό δεν είναι το μόνο ζήτημα που απασχολεί τους τελευταίους. «Το αεροπλάνο δεν είναι σαν το τρένο ή το πλοίο όπου μπορείς να σηκωθείς για να μιλήσεις με την ησυχία σου στον διάδρομο ή την καφετέρια ώστε όχι μόνο να μην ενοχλήσεις τους διπλανούς σου, αλλά και να προστατεύσεις τον ιδιωτικό χαρακτήρα της συνομιλίας σου», λέει ο 33χρονος Χαβιέ Γκονθάλεθ, ο οποίος λόγω της δουλειάς του- είναι ανώτερο στέλεχος σε επιχείρησηταξιδεύει τουλάχιστον δύο φορές τον μήνα με το αεροπλάνο. «Αφήστε που το ταξίδι με το αεροπλάνο είναι μία από τις ελάχιστες στιγμές που μπορώ να ησυχάσω και εγώ από το κινητό μου! Μόνο αν πρόκειται για μια μεγάλη πτήση μου φαίνεται ενδιαφέρον το να μπορώ να το χρησιμοποιώ, αλλά και πάλι θα πρέπει να δω τις τιμές».

Απενεργοποίηση

Φανταστείτε ένα αεροσκάφος γεμάτο ανθρώπους που μιλούν, φωνάζουν, τσακώνονται, γελάνε στα κινητά τους τηλέφωνα. Μια μέρα, στο όχι πολύ μακρινό μέλλον, μπορεί να επιθυμήσουμε να ακούσουμε ξανά τη φράση:
«Κυρίες και κύριοι επιβάτες, τα κινητά τηλέφωνα θα πρέπει να παραμείνουν απενεργοποιημένα καθ΄ όλη τη διάρκεια της πτήσης»...


ΤΑ ΝΕΑ
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.219
Μηνύματα
883.979
Μέλη
38.908
Νεότερο μέλος
Apostolos88

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom