nickostraveller
Member
- Μηνύματα
- 665
- Likes
- 2.765
- Ταξίδι-Όνειρο
- ΛΑΣ ΒΕΓΚΑΣ ΛΟΣ ΑΝΤΖΕΛΕΣ
ΚΟΡΔΟΒΑ
Ξυπνησαμε ξημερωματα ,επρεπε στα γρηγορα να ντυθουμε και να ετοιμασουμε τα πραματα μας για τον σταθμο των λεωφορειων.Επομενος προορισμος μας η μαγικη Κορδοβα.Μια πολη που ειχα ακουσει τοσα πολλα και που οπως ειπα μπει στο πλανο του ταξιδιου μου τελευταια στιγμη,στην θεση της Γραναδας που οπως ανεφερε και πιο πανω δεν καταφερα να γνωρισω σε αυτο το ταξιδι μου.Το uber το μοναδικο που βρηκα εκεινη την ωρα μας μαδησε κανονικα ,αλλα ας μην αναφερω το ποσο που μας χρεωσε καλυτερα,ας οψεται που βιαζομουν να παω σταθμο και δεν ειχα αλλη εναλλακτικη....
Σε 2 ωρίτσες περίπου φτασαμε στον σταθμο της Κορδοβα ,ολιγον αγουροξυπνημενοι και με την απωλεια καφεινης να μας βαραει κατακεφαλα ,ενα πραμα θελαμε να κανουμε πρωτον να αφησουμε βαλιτσες στο ξενοδοχειο μας και δευτερον το πιο εθιστικο ξεκινημα της μερας μας ,ΚΑΦΕ!!
Φτασαμε λοιπον στο ξενοδοχειο ,ενα μικρο αλλα πολυ συμπαθητικο boutique hotel που ονομαζεται Ηospederia Los Angeles.Εχει ενα πολυ ομορφο patio στο εσωτερικο του ,ενω οι επηρροες του ειναι και αναδαλουσιανες με το λουλουδατο αιθριο οσο και μαροκινες.
Patios για οσους δεν γνωριζουν ειναι εσωτερικες αυλες,πολλες φορες ανοιχτες απο πανω ,τυπου αιθρια ,θυμιζουν παρα πολυ τα μαροκινα ριαντ ,αλλα με μεσογειακη πινελια ,που προσθετουν οι ασπροι τοιχοι και τα λουλουδια.
Αφησαμε βαλιτσες,μας εξηγησε μερικα πραματα για την πολη η συμπαθης ρεσεψιονιστ και ξεχυθηκαμε για βολτα στην πολη αλλα και για καφε.
Αρχισα νε ερωτευομαι την πολη απο τις πρωτες εικονες.Πλακοστρωτα σοκακια,ασβεστωμενοι τοιχοι,περβεζια μπλε με λουλουδια σε καθε σπιτι και ολα αυτα με εντονα το αραβικο στοιχειο.Ειχα μπερδεφτει που βρισκομαι.Απο την μια ενιωθα σαν ειμαι σε κυκλαδιτικα σοκακια,απο την αλλη αραβικα vibes Μαροκου με τις κασμπες και τα τειχη εξω απο την Μεσκιτα και απο την αλλη ηχοι καθεδρικων.Και ομως δεν βρισκουμουν ουτε σε ελληνικο νησι ,ουτε σε μια εξευρωπαισμενη πολη του Μαροκου ,βρισκομουν στην Κορδοβα στην Ανδαλουσια.
Αντι για αραβικους ηχους ομως και αμανεδες ,η ηχοι της πολης ηταν αργη ισπανικη κιθαρα φλαμενκο,συνοδεια απο τους ηχους των τζιτζικιων και καμπανας κοντινης εκκλησιας.
Δεν μπορουσα να σταματησω να κοιταω δεξια ,αριστερα ηθελα να χαθω στα ασβεστωμενα πλακοστρωτα σοκακια.Εδω δεν ειναι Σεβιλλη ,παρολο των τουρισμο που προφανως και εχει η πολη ,εχει πολυ πιο χαλαρους ρυθμους απο την πολυβουη και γεματη κινηση πρωτευουσα της Ανδαλουσιας.
Πρωτη σταση λοιπον το νουμερο ενα αξιοθεατο της πολη ,η Μεζκιτα (Mezquita).
Το μεγεθος της Μεζκιτας ειναι τεραστιο,ουσαστικα μοιαζει με τεραστιο καστρο που περιβαλλει ολη την πολη.
Η εισοδος της Μεζκιτα η Puerta de San Jose αφηνει ενα τεραστιο δεος στον επισκεπτη και προφανως ειναι και το πιο πολυφωτογραφημενο μερος επισκεπτων.Η puerta ειναι μια τεραστια πυλη στην αρχη της Μεζκιτα ,οπου σε μεταφερει στο χρονο ,σαν να βρισκεσαι σε μια παλια αραβικη πολη.Το αμεσως επομενο πιο επιβλητικο εξωτερικο της Μεζκιτα ειναι το καμπαναριο της.
Περα απο το γεγονος οτι η Μεζκιτα ,καταλαμβανει ολο το κομματι της παλια πολης θελω να εξηγησω τι ειναι.
Η Μεζκιτα ξεκινησε ως καθολικη εκκλησια απο τους Βησιγοτθους και κατα τη διαρκεια κατακτησης της πολη απο τους Μαυριτανους μετατραπηκε σε ισλαμικο τεμενος.Μετα απο παρα πολλα χρονια αφου εφυγαν οι Μαυριτανοι και η Κορδοβα ζνεξαρτοποιηθηκε και περασε η πολη στους καθολικους εγινε ξανα εκκλησια.Λογω της ασυλληπτης ομορφιας του εσωτερικου του τεμενους της Κορδοβα ,αποφασισαν να μην το καταστρεψουν και να το κρατησουν ακριβως ως εχει και χτισαν εντος του τζαμιου ,εναν καθεδρικο ναο,απλα επαψε να αποτελει χωρο λατρειας του Ισλαμ.Λειτουργει μονο ως καθολικη εκκλησια και ονομαζεται και ως καθεδρικος ναος της Κορδοβα.
Περασαμε την εντυπωσιακη εισοδο της Μεζκιτα,εντυπωσιαστηκαμε απο τον πανεμορφο κηπο με τα σιντριβανια και τις πορτοκαλιες,οαση δροσιας για εμας μιας και ηδη ειχε μεσημεριασε και ο ηλιος της Ανδαλουσιας οπως γνωριζεται δεν αστειευται.
Παρολο τον κοσμο το να βρεις εισητηρια στην Μεζκιτα ειναι πολυ πιο ευκολο , αν το συγκρινεις με Αλκαζαρ Σεβιλλης και Αλαμπρα Γραναδας,που βγαινουν sold out βδομαδες πριν.Κλεισαμε εισητηρια επι τοπου με το αντιτιμο των 13 €.
Εξτρα tip αν πας νωρις το πρωι σε ωρα λειτουργειας ειναι δωρεαν ,αρκει να σεβασε τον χωρο και να μην κανεις φασαρια.
Η ομορφια του εσωτερικου της Μεζκιτα ειναι ασυλληπτη.Το μερος οπου παλια ηταν τεμενος και ηταν η αιθουσα προσευχης ,περιβαλλεται με εκατονταδες κιονες, 856 στο συνολο ,ενα δασος κυριολεκτικα ισλαμικης τεχνης.Το μυστηριο που νιωθεις και η ολο ατμοσφαιρα το συγκρινω ισως με την ατμοσφαιρα μονο την Κιστερνας της Κωνσταντινουπολης (διαφορετικα μνημεια αλλα με ιδια μυστηριακη ατμοσφαιρα video game).
Ενιωθα απροσανατολεισμενος σαν ενα λαβυρινθο ,ενω απο στον τειχο υπηρχαν ακομα στιχοι απο το Κορανι.Ενας πραγματικα θησαυρος ισλαμικης τεχνης,
Εαν κινηθεις ομως λιγο πιο βαθεια ,αντικριζεις τον καθεδρικο το μερος οπου χρησιμοποιειται ακομα και σημερα ως τοπος λατρειας καθολικων.Απιστευτες λεπτομερειες ,απιθανες τοιχογραφιες ,συγκρισειμες μονο με του Βατικανου χωρις να μαι καθολου υπερβολικος.Δεν μπορουσα να σταματησω να χαζευω το αριστουργημα που εβλεπα μπροστα μου
.
Aπο την μια πρωην τεμενος και απο την αληθινη καθεδρικος στα καλυτερα του και εχω επισκεφτει παρα πολλους στην Ευρωπη.
Εκστασιασμενος απο την Μεζκιτα και μην θελοντας να φυγω,συνεχισα την βολτα.
Στην εξοδα του ναου περασαμε και απο το στενακι των λουλουδιων.calleja de las flores ,που εισαι ομορφο και να ειναι το ρημαδι των ινσταγκραμ το εχει καταστρεψει και το μονο που θα καταφερει να δεις ρε ωρα αιχμης ειναι τουριστες στην σειρα να βγαζουν φωτογραφιες.
Σταματησαμε επισης απο μια κυρια να φαμε απο ενα μαγαζι καραμελωμενα αμυγδαλα ,αλλα επρεπε να παμε και καπου να φαμε.
Mια ανασα απο τον καθεδρικο και την παλια πολη ηταν το Bodegas Mezquita Corregidor .Eiναι αλυσιδα εστιατοριων με εξαιρετικες κριτικες.Το εσωτερικο ηταν ενα πανεμορφο patio,
Σημερα θα τρωγαμε μονο τοπικες σπεσιαλιτε της Κορδοβα.Το τοπικο φαγητο της Κορδοβα ειναι η κρυα σουπα salmorejo με φετες jamon (ντοματοσουπα αλλα πιο πικτη απο το gaspacho ,οτι πρεπει για βουτα με ψωμι),flamenquin (κατι σαν γεμιστο σνιτσελ) και τον βασιλια του μαγαζιου rabo del toro οπου ναι το τολμησα εφαγα ουρα ταυρου με πατατες τηγανιτες ,μαλιστα φημολογειται οτι εχει το καλυτερο οχι μονο της Κορδοβα αλλα δυμφωνα με το taste atlas best world οπως και αντιστοιχα και το salmorejo του.
Η γυναικα ηθελε και patatas bravas ποιος χαλαει χατιρι λοιπον.Ολα αυτα τα συνοδευσαμε με το δροσιστικατο tinto verano,επισης η Κορδοβα θεωρειται γενετειρα του ,που ηταν οτι πρεπει μες το καταμεσημερο στην Ανδαλουσιας οπου ειχαμε γινει μουσκεμα απο ιδρωτα και μιλαμε για μεσα Οκτωβρη.Την παρασταση εκλεβε ο αεικινητος και χιουμοριστας σερβιτορος που δεν θυμαμαι το ονομα του δυστυχως.Ολα πεντανοστιμα,απλα δεν θα ξαναπερνα το πιατο με το ταυρο ,ητανε καλομαγειρενο ,απλα ειχε λιγο περιεργη μυρωδια το κρεας του ,θυμιζε πολυ μοσχαρι ,αυτο το κλασσικο κοκκινιστο που κανουν οι γιαγιαδες την Κυριακη ,απλα ηταν το ζελε που εχει το μοσχαρι συν την μυρωδια, η συνοδεια ηταν με πατατουλες τηγανιτες.Σπιτικατο φαγητο αλλα για μια φορα ο ταυρος.
Τερμα κουρασμενοι γυρισαμε δωματιο για ξεκουραση γιατι το απογευμα ειχαμε απογευματινη και βραδινη βολτα στην Κορδοβα,μια πολη που οταν πεφτει ο ηλιος εχω ακουσει τα καλυτερα.
Ξυπνησαμε ξημερωματα ,επρεπε στα γρηγορα να ντυθουμε και να ετοιμασουμε τα πραματα μας για τον σταθμο των λεωφορειων.Επομενος προορισμος μας η μαγικη Κορδοβα.Μια πολη που ειχα ακουσει τοσα πολλα και που οπως ειπα μπει στο πλανο του ταξιδιου μου τελευταια στιγμη,στην θεση της Γραναδας που οπως ανεφερε και πιο πανω δεν καταφερα να γνωρισω σε αυτο το ταξιδι μου.Το uber το μοναδικο που βρηκα εκεινη την ωρα μας μαδησε κανονικα ,αλλα ας μην αναφερω το ποσο που μας χρεωσε καλυτερα,ας οψεται που βιαζομουν να παω σταθμο και δεν ειχα αλλη εναλλακτικη....
Σε 2 ωρίτσες περίπου φτασαμε στον σταθμο της Κορδοβα ,ολιγον αγουροξυπνημενοι και με την απωλεια καφεινης να μας βαραει κατακεφαλα ,ενα πραμα θελαμε να κανουμε πρωτον να αφησουμε βαλιτσες στο ξενοδοχειο μας και δευτερον το πιο εθιστικο ξεκινημα της μερας μας ,ΚΑΦΕ!!
Φτασαμε λοιπον στο ξενοδοχειο ,ενα μικρο αλλα πολυ συμπαθητικο boutique hotel που ονομαζεται Ηospederia Los Angeles.Εχει ενα πολυ ομορφο patio στο εσωτερικο του ,ενω οι επηρροες του ειναι και αναδαλουσιανες με το λουλουδατο αιθριο οσο και μαροκινες.
Patios για οσους δεν γνωριζουν ειναι εσωτερικες αυλες,πολλες φορες ανοιχτες απο πανω ,τυπου αιθρια ,θυμιζουν παρα πολυ τα μαροκινα ριαντ ,αλλα με μεσογειακη πινελια ,που προσθετουν οι ασπροι τοιχοι και τα λουλουδια.
Αφησαμε βαλιτσες,μας εξηγησε μερικα πραματα για την πολη η συμπαθης ρεσεψιονιστ και ξεχυθηκαμε για βολτα στην πολη αλλα και για καφε.
Αρχισα νε ερωτευομαι την πολη απο τις πρωτες εικονες.Πλακοστρωτα σοκακια,ασβεστωμενοι τοιχοι,περβεζια μπλε με λουλουδια σε καθε σπιτι και ολα αυτα με εντονα το αραβικο στοιχειο.Ειχα μπερδεφτει που βρισκομαι.Απο την μια ενιωθα σαν ειμαι σε κυκλαδιτικα σοκακια,απο την αλλη αραβικα vibes Μαροκου με τις κασμπες και τα τειχη εξω απο την Μεσκιτα και απο την αλλη ηχοι καθεδρικων.Και ομως δεν βρισκουμουν ουτε σε ελληνικο νησι ,ουτε σε μια εξευρωπαισμενη πολη του Μαροκου ,βρισκομουν στην Κορδοβα στην Ανδαλουσια.
Αντι για αραβικους ηχους ομως και αμανεδες ,η ηχοι της πολης ηταν αργη ισπανικη κιθαρα φλαμενκο,συνοδεια απο τους ηχους των τζιτζικιων και καμπανας κοντινης εκκλησιας.
Δεν μπορουσα να σταματησω να κοιταω δεξια ,αριστερα ηθελα να χαθω στα ασβεστωμενα πλακοστρωτα σοκακια.Εδω δεν ειναι Σεβιλλη ,παρολο των τουρισμο που προφανως και εχει η πολη ,εχει πολυ πιο χαλαρους ρυθμους απο την πολυβουη και γεματη κινηση πρωτευουσα της Ανδαλουσιας.
Πρωτη σταση λοιπον το νουμερο ενα αξιοθεατο της πολη ,η Μεζκιτα (Mezquita).
Το μεγεθος της Μεζκιτας ειναι τεραστιο,ουσαστικα μοιαζει με τεραστιο καστρο που περιβαλλει ολη την πολη.
Η εισοδος της Μεζκιτα η Puerta de San Jose αφηνει ενα τεραστιο δεος στον επισκεπτη και προφανως ειναι και το πιο πολυφωτογραφημενο μερος επισκεπτων.Η puerta ειναι μια τεραστια πυλη στην αρχη της Μεζκιτα ,οπου σε μεταφερει στο χρονο ,σαν να βρισκεσαι σε μια παλια αραβικη πολη.Το αμεσως επομενο πιο επιβλητικο εξωτερικο της Μεζκιτα ειναι το καμπαναριο της.
Περα απο το γεγονος οτι η Μεζκιτα ,καταλαμβανει ολο το κομματι της παλια πολης θελω να εξηγησω τι ειναι.
Η Μεζκιτα ξεκινησε ως καθολικη εκκλησια απο τους Βησιγοτθους και κατα τη διαρκεια κατακτησης της πολη απο τους Μαυριτανους μετατραπηκε σε ισλαμικο τεμενος.Μετα απο παρα πολλα χρονια αφου εφυγαν οι Μαυριτανοι και η Κορδοβα ζνεξαρτοποιηθηκε και περασε η πολη στους καθολικους εγινε ξανα εκκλησια.Λογω της ασυλληπτης ομορφιας του εσωτερικου του τεμενους της Κορδοβα ,αποφασισαν να μην το καταστρεψουν και να το κρατησουν ακριβως ως εχει και χτισαν εντος του τζαμιου ,εναν καθεδρικο ναο,απλα επαψε να αποτελει χωρο λατρειας του Ισλαμ.Λειτουργει μονο ως καθολικη εκκλησια και ονομαζεται και ως καθεδρικος ναος της Κορδοβα.
Περασαμε την εντυπωσιακη εισοδο της Μεζκιτα,εντυπωσιαστηκαμε απο τον πανεμορφο κηπο με τα σιντριβανια και τις πορτοκαλιες,οαση δροσιας για εμας μιας και ηδη ειχε μεσημεριασε και ο ηλιος της Ανδαλουσιας οπως γνωριζεται δεν αστειευται.
Παρολο τον κοσμο το να βρεις εισητηρια στην Μεζκιτα ειναι πολυ πιο ευκολο , αν το συγκρινεις με Αλκαζαρ Σεβιλλης και Αλαμπρα Γραναδας,που βγαινουν sold out βδομαδες πριν.Κλεισαμε εισητηρια επι τοπου με το αντιτιμο των 13 €.
Εξτρα tip αν πας νωρις το πρωι σε ωρα λειτουργειας ειναι δωρεαν ,αρκει να σεβασε τον χωρο και να μην κανεις φασαρια.
Η ομορφια του εσωτερικου της Μεζκιτα ειναι ασυλληπτη.Το μερος οπου παλια ηταν τεμενος και ηταν η αιθουσα προσευχης ,περιβαλλεται με εκατονταδες κιονες, 856 στο συνολο ,ενα δασος κυριολεκτικα ισλαμικης τεχνης.Το μυστηριο που νιωθεις και η ολο ατμοσφαιρα το συγκρινω ισως με την ατμοσφαιρα μονο την Κιστερνας της Κωνσταντινουπολης (διαφορετικα μνημεια αλλα με ιδια μυστηριακη ατμοσφαιρα video game).
Ενιωθα απροσανατολεισμενος σαν ενα λαβυρινθο ,ενω απο στον τειχο υπηρχαν ακομα στιχοι απο το Κορανι.Ενας πραγματικα θησαυρος ισλαμικης τεχνης,
Εαν κινηθεις ομως λιγο πιο βαθεια ,αντικριζεις τον καθεδρικο το μερος οπου χρησιμοποιειται ακομα και σημερα ως τοπος λατρειας καθολικων.Απιστευτες λεπτομερειες ,απιθανες τοιχογραφιες ,συγκρισειμες μονο με του Βατικανου χωρις να μαι καθολου υπερβολικος.Δεν μπορουσα να σταματησω να χαζευω το αριστουργημα που εβλεπα μπροστα μου
.
Aπο την μια πρωην τεμενος και απο την αληθινη καθεδρικος στα καλυτερα του και εχω επισκεφτει παρα πολλους στην Ευρωπη.
Εκστασιασμενος απο την Μεζκιτα και μην θελοντας να φυγω,συνεχισα την βολτα.
Στην εξοδα του ναου περασαμε και απο το στενακι των λουλουδιων.calleja de las flores ,που εισαι ομορφο και να ειναι το ρημαδι των ινσταγκραμ το εχει καταστρεψει και το μονο που θα καταφερει να δεις ρε ωρα αιχμης ειναι τουριστες στην σειρα να βγαζουν φωτογραφιες.
Σταματησαμε επισης απο μια κυρια να φαμε απο ενα μαγαζι καραμελωμενα αμυγδαλα ,αλλα επρεπε να παμε και καπου να φαμε.
Mια ανασα απο τον καθεδρικο και την παλια πολη ηταν το Bodegas Mezquita Corregidor .Eiναι αλυσιδα εστιατοριων με εξαιρετικες κριτικες.Το εσωτερικο ηταν ενα πανεμορφο patio,
Σημερα θα τρωγαμε μονο τοπικες σπεσιαλιτε της Κορδοβα.Το τοπικο φαγητο της Κορδοβα ειναι η κρυα σουπα salmorejo με φετες jamon (ντοματοσουπα αλλα πιο πικτη απο το gaspacho ,οτι πρεπει για βουτα με ψωμι),flamenquin (κατι σαν γεμιστο σνιτσελ) και τον βασιλια του μαγαζιου rabo del toro οπου ναι το τολμησα εφαγα ουρα ταυρου με πατατες τηγανιτες ,μαλιστα φημολογειται οτι εχει το καλυτερο οχι μονο της Κορδοβα αλλα δυμφωνα με το taste atlas best world οπως και αντιστοιχα και το salmorejo του.
Η γυναικα ηθελε και patatas bravas ποιος χαλαει χατιρι λοιπον.Ολα αυτα τα συνοδευσαμε με το δροσιστικατο tinto verano,επισης η Κορδοβα θεωρειται γενετειρα του ,που ηταν οτι πρεπει μες το καταμεσημερο στην Ανδαλουσιας οπου ειχαμε γινει μουσκεμα απο ιδρωτα και μιλαμε για μεσα Οκτωβρη.Την παρασταση εκλεβε ο αεικινητος και χιουμοριστας σερβιτορος που δεν θυμαμαι το ονομα του δυστυχως.Ολα πεντανοστιμα,απλα δεν θα ξαναπερνα το πιατο με το ταυρο ,ητανε καλομαγειρενο ,απλα ειχε λιγο περιεργη μυρωδια το κρεας του ,θυμιζε πολυ μοσχαρι ,αυτο το κλασσικο κοκκινιστο που κανουν οι γιαγιαδες την Κυριακη ,απλα ηταν το ζελε που εχει το μοσχαρι συν την μυρωδια, η συνοδεια ηταν με πατατουλες τηγανιτες.Σπιτικατο φαγητο αλλα για μια φορα ο ταυρος.
Τερμα κουρασμενοι γυρισαμε δωματιο για ξεκουραση γιατι το απογευμα ειχαμε απογευματινη και βραδινη βολτα στην Κορδοβα,μια πολη που οταν πεφτει ο ηλιος εχω ακουσει τα καλυτερα.
Attachments
-
147,3 KB Προβολές: 0
-
148 KB Προβολές: 0
-
331,6 KB Προβολές: 0
-
218,6 KB Προβολές: 0
-
440 KB Προβολές: 0
-
143,3 KB Προβολές: 0
-
390,1 KB Προβολές: 0
-
139,1 KB Προβολές: 0
-
187,4 KB Προβολές: 0
-
390,8 KB Προβολές: 0
