Ψηφοφορία για τα μάρμαρα του Παρθενώνα

Pandora

Member
Μηνύματα
2.803
Likes
961
Επόμενο Ταξίδι
θα δείξει...
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία
Σε αφιέρωμα της Ελευθεροτυπίας, αναφέρονται σχετικές διευθύνσεις στο Internet :

Ίδρυμα Μελίνα ΜερκούρηΥπόμνημα του Ζυλ Ντασέν στη βρετανική κυβέρνησηΗ επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα, υπουργείο ΠολιτισμούΔιεθνής Ένωση για την Επανένωση των Γλυπτών του ΠαρθενώνωΈνωση των Αυστραλών για την επιστροφή των Μαρμάρων του ΠαρθενώναΒελγική Επιτροπή για την επιστροφή των Μαρμάρων του ΠαρθενώναΒρετανική Επιτροπή για την επανένωση των Μαρμάρων του ΠαρθενώναΚαναδική Επιτροπή για την αποκατάσταση των Μαρμάρων του ΠαρθενώναMarbles Reunited (Βρετανία)Ρωσική Επιτροπή για την επιστροφή των Μαρμάρων του ΠαρθενώναΣερβική Επιτροή για την επανένωση των Γλυπτών του ΠαρθενώναΣουηδική Επιτροπή για τον ΠαρθενώναΕλβετική Επιτροπή για την επιστροφή των Μαρμάρων του ΠαρθενώναΑμερικανική Επιτροπή για την επανένωση των Γλυπτών του Παρθενώνα Βρετανικό ΜουσείοΕλγινισμός

πηγή : Μάρμαρα του Παρθενώνα | Ελευθεροτυπία
 
Last edited by a moderator:

Bahari

Member
Μηνύματα
1.848
Likes
1.482
Η ηφαιστειακή σκόνη ευνοεί τα Μάρμαρα

Σωτήρια απεδείχθη για μας η έκρηξη του ηφαιστείου στην Ισλανδία. Αναβλήθηκε για τον Σεπτέμβριο η προγραμματισμένη από την UNESCO σύνοδος για την επιστροφή των πολιτιστικών αγαθών στο Παρίσι (21-23 Απριλίου). Λόγω των προβλημάτων στις αερομεταφορές δεν μπορούσε να μεταβεί στο Παρίσι ο πρόεδρος του Μουσείου Ακρόπολης Δημήτρης Παντερμαλής, που είχε οριστεί από τον υπουργό Πολιτισμού ως καταλληλότερος για να εκπροσωπήσει τη χώρα.

Η αναβολή της προσφέρει το χρονικό περιθώριο πίεσης του Βρετανικού Μουσείου να προσέλθει στο τραπέζι της συζήτησης για τα Γλυπτά του Παρθενώνα πριν από την φθινοπωρινή σύνοδο, κάτι που έπρεπε να είχε ήδη γίνει.
Η συνέχεια του άρθρου εδώ: Η ηφαιστειακή σκόνη ευνοεί τα Μάρμαρα | Τέχνες | Ελευθεροτυπία
 

taver

Member
Μηνύματα
12.492
Likes
29.047
Ταξίδι-Όνειρο
Iles Kerguelen
Λόγω των προβλημάτων στις αερομεταφορές δεν μπορούσε να μεταβεί στο Παρίσι ο πρόεδρος του Μουσείου Ακρόπολης Δημήτρης Παντερμαλής, που είχε οριστεί από τον υπουργό Πολιτισμού ως καταλληλότερος για να εκπροσωπήσει τη χώρα.
Γιατί? Τα καράβια έπλεαν και οι δρόμοι ήταν ανοικτοί. Όταν έχουμε σοβαρούς λόγους, δεν μπορούμε να χρησιμοποιούμε τέτοιες δικαιολογίες!
 

Pandora

Member
Μηνύματα
2.803
Likes
961
Επόμενο Ταξίδι
θα δείξει...
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία
Τα Μάρμαρα ξαναπαίζουν στις βρετανικές κάλπες

Αγωνίζονται με όλα τους τα όπλα, τις τελευταίες μέρες πριν από τις βουλευτικές εκλογές της 6ης Μαΐου στη Βρετανία, οι τρεις πολιτικοί αρχηγοί. Οσο και να μας ξαφνιάζει, ένα από τα όπλα τους είναι και η επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα. Θα θυμάστε πως οι Εργατικοί, πριν από την άνοδο του Τόνι Μπλερ, είχαν ταχθεί υπέρ της επιστροφής των Γλυπτών στην Ελλάδα, άλλο αν στη συνέχεια την αρνήθηκε κατηγορηματικά το Βρετανικό Μουσείο.

Τώρα, υπέρμαχος της επιστροφής των Παρθενώνιων Γλυπτών δήλωσε ανοιχτά, όπως αναφέρεται στην εφημερίδα «Sunday Express» (25 Απριλίου 2010), ο ηγέτης των Φιλελεύθερων Δημοκρατών, Νικ Κλεγκ.

Οσο και να μας κολακεύει η υποστήριξη του Νικ Κλεγκ στην παρούσα φάση, που η Ελλάδα λοιδορείται καθημερινά για τα χρέη της, δεν πρέπει να μας διαφεύγει ότι οι προεκλογικές υποσχέσεις ούτε στην Αγγλία έχουν καμία βαρύτητα. Μπορεί τώρα να χαϊδεύουν τα αυτιά πολλών, μηδέ εξαιρουμένων και των Ελλήνων και Κυπρίων εφοπλιστών και μεγαλοεπιχειρηματιών, δηλαδή της άρχουσας τάξης του Λονδίνου, αλλά δεν πρέπει να θεωρούμε δεδομένη τη στήριξή τους και μετά τις εκλογές.

ολόκληρο το άρθρο Τα Μάρμαρα ξαναπαίζουν στις βρετανικές κάλπες | Τέχνες | Ελευθεροτυπία
 

kalove

Member
Μηνύματα
436
Likes
1.637
Επόμενο Ταξίδι
Παρίσι
Ταξίδι-Όνειρο
Εθνικά πάρκα ΗΠΑ
Δυστυχώς δεν έχουμε πολλούς "συμμάχους" γιά την επιστροφή.
Διαβάστε αυτό:
Την παραμονή των Γλυπτών του Παρθενώνα στο Λονδίνο προκρίνει άρθρο των New York Times

Posted by: diktyon on: May 10, 2010
Υπέρ της παραμονής των Γλυπτών του Παρθενών στο Λονδίνο τάσσεται άρθρο των New York Times, όπου τονίζεται, μεταξύ άλλων, ότι πρόκειται για έργα τέχνης με διαχρονική αξία και κληρονομιά του παγκόσμιου πολιτισμού.
Το άρθρο, που υπογράφεται από τον συντάκτη της εφημερίδας Μάικλ Κίμελμαν, έχει σαν αφορμή το διατυπωμένο από χρόνια ελληνικό αίτημα για επιστροφή των Γλυπτών αλλά και παρόμοια αιτήματα από την Αίγυπτο, το Ιράκ και την Ιταλία για αρχαιότητες που εκτίθενται στο Βρετανικό Μουσείο.
Ο συντάκτης αναφέρεται αρχικά στο Νέο Μουσείο της Ακροπόλεως (βρίσκει πάντως το κτίρίο «άσχημο εξωτερικά αλλά φωτεινό στο εσωτερικό») και φαίνεται να συμφωνεί με τη «πειστική», όπως λέει, ελληνική θέση ότι το νέο, σύγχρονο Μουσείο είναι ένα καταλυτικό επιχείρημα υπέρ της επιστροφής των Γλυπτών.
Χαρακτηρίζει ωστόσο τα επιχειρήματα της ελληνικής πλευράς «εθνικιστικά και συμβολικά», αν και λέει ότι είναι αρχαιολογικά και νομικά βάσιμα, και εντέλει όχι τόσο ισχυρά όσο τα βρετανικά. Όπως υποστηρίζει, τα Γλυπτά είναι έργα τέχνης που έχουν αποκτήσει ευρύτερη αξία και ότι «λειτουργούν» σαν έργα τέχνης ακόμα και μακριά από το χώρο όπου βρίσκονταν: η τέχνη δημιουργήθηκε σε συγκεκριμένο σημείο και χρόνο αλλά «τελικά ανήκει σε όλους και σε κανέναν».
«Όλοι είμαστε φύλακες του παγκόσμιου πολιτισμού», καταλήγει για να σημειώσει ότι τα Γλυπτά δεν ανήκουν ούτε στους Έλληνες ούτε στους Βρετανούς.
 
Last edited by a moderator:

taver

Member
Μηνύματα
12.492
Likes
29.047
Ταξίδι-Όνειρο
Iles Kerguelen
Δυστυχώς δεν έχουμε πολλούς "συμμάχους" γιά την επιστροφή.
Διαβάστε αυτό:
Την παραμονή των Γλυπτών του Παρθενώνα στο Λονδίνο προκρίνει άρθρο των New York Times

Posted by: diktyon on: May 10, 2010
Υπέρ της παραμονής των Γλυπτών του Παρθενών στο Λονδίνο τάσσεται άρθρο των New York Times, όπου τονίζεται, μεταξύ άλλων, ότι πρόκειται για έργα τέχνης με διαχρονική αξία και κληρονομιά του παγκόσμιου πολιτισμού.
Το άρθρο, που υπογράφεται από τον συντάκτη της εφημερίδας Μάικλ Κίμελμαν, έχει σαν αφορμή το διατυπωμένο από χρόνια ελληνικό αίτημα για επιστροφή των Γλυπτών αλλά και παρόμοια αιτήματα από την Αίγυπτο, το Ιράκ και την Ιταλία για αρχαιότητες που εκτίθενται στο Βρετανικό Μουσείο.
Ο συντάκτης αναφέρεται αρχικά στο Νέο Μουσείο της Ακροπόλεως (βρίσκει πάντως το κτίρίο «άσχημο εξωτερικά αλλά φωτεινό στο εσωτερικό») και φαίνεται να συμφωνεί με τη «πειστική», όπως λέει, ελληνική θέση ότι το νέο, σύγχρονο Μουσείο είναι ένα καταλυτικό επιχείρημα υπέρ της επιστροφής των Γλυπτών.
Χαρακτηρίζει ωστόσο τα επιχειρήματα της ελληνικής πλευράς «εθνικιστικά και συμβολικά», αν και λέει ότι είναι αρχαιολογικά και νομικά βάσιμα, και εντέλει όχι τόσο ισχυρά όσο τα βρετανικά. Όπως υποστηρίζει, τα Γλυπτά είναι έργα τέχνης που έχουν αποκτήσει ευρύτερη αξία και ότι «λειτουργούν» σαν έργα τέχνης ακόμα και μακριά από το χώρο όπου βρίσκονταν: η τέχνη δημιουργήθηκε σε συγκεκριμένο σημείο και χρόνο αλλά «τελικά ανήκει σε όλους και σε κανέναν».
«Όλοι είμαστε φύλακες του παγκόσμιου πολιτισμού», καταλήγει για να σημειώσει ότι τα Γλυπτά δεν ανήκουν ούτε στους Έλληνες ούτε στους Βρετανούς.
Τι μας λέει το παραπάνω "άρθρο" του in.gr, που αναδημοσιεύει χωρίς άδεια και χωρίς αναφορά στην πηγή το culturenow.wordpress.com? Μα τι άλλο? Μας εξηγεί τι κακιασμένος που είναι πια αύτός ο κακός παλιό-Κίμελμαν, που να του καεί το βίντεο....

Ένα απόσπασμα από το άρθρο:
The Elgin marbles, from the cultural crossroads of imperial London, reshaped cultural history over the course of the last 200 years by giving rise to neo-Classicism around the globe. Or perhaps it is more precise to say that the Parthenon marbles, by virtue of their presence both in Athens and London, helped spread that movement along with sympathy for the Greeks’ cause.
Ολόκληρο, εδώ:
Abroad - Demands for the Elgin Marbles Raise Art Partimony Issues - NYTimes.com

Αν θέλει κάποιος να σχολιάσει και να απαντήσει σοβαρά και επί της ουσίας, θα είχε ενδιαφέρον.
 
Last edited by a moderator:

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.222
Μηνύματα
884.168
Μέλη
38.913
Νεότερο μέλος
PanagiotisCPC

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom