AERAS
Member
- Μηνύματα
- 828
- Likes
- 1.234
Το επόμενο πρωί μας βρίσκει σε ένα motel έξω από το Palm Springs πάνω στον αυτοκινητόδρομο. Η επιλογή του motel έγινε με γνώμονα την τοποθεσία του. Ο προγραμματισμός μας, λέει να σηκωθούμε αρκετά νωρίς, να πάμε στο Joshua Tree National Park για ένα τρίωρο και μετά να οδηγήσουμε, διασχίζοντας την έρημο, με σκοπό να βρισκόμαστε κατά τη δύση του ήλιου στο εθνικό πάρκο του Grand Canyon. Έχουμε πληροφορηθεί ότι πλησιάζοντας στο πάρκο ο δρόμος δεν έχει φωτισμό και ζώα όπως ελάφια διασχίζουν κάθετα τον δρόμο, αποτελώντας κίνδυνο για τα οχήματα.
Φουλάρουμε λοιπόν το αμάξι βενζίνη μιας και στην έρημο βενζινάδικα δεν υπάρχουν και πηγαίνουμε στο Joshua Tree. Στο χώρο που πληρώνουμε για την είσοδο μας, ο εξυπηρετικός υπάλληλος μας ενημερώνει για το ποια σημεία του πάρκου αξίζει να δούμε στο επόμενο τρίωρο. Οδηγώντας μέσα στο πάρκο για να φτάσουμε στο πρώτο σημείο που είχε ενδιαφέρον, βάσει του χάρτη που μας έδωσε, βλέπαμε γύρω μας τοπίο βγαλμένο από το κόμικ του λούκι λουκ. Περάσαμε από μια περιοχή που υπήρχαν αρκετά τροχόσπιτα και ακόμη περισσότερες ψησταριές για μπάρμπεκιου έξω από αυτά. (Στην Ελλάδα κάποιοι πηγαίνουν με τροχόσπιτο σε παραλίες, εδώ πηγαίνουν στην έρημο).
Παρκάρουμε και ετοιμαζόμαστε για περπάτημα. Ο χάρτης που έχουμε δεν είναι και πολύ ξεκάθαρος, ή εμείς δεν τον κατανοούμε σωστά, αλλά λέμε να πάμε προς τα εδώ και κάτι θα δούμε. Άλλωστε το τοπίο ήταν μονότονο, ερημικό και ήσυχο. Γύρω μας βράχια, λόφοι και κάτι σαν μεγάλες σαύρες. Ελάχιστο κόσμο συναντήσαμε μέχρι να φτάσουμε στην κορυφή του λόφου, που οδηγούσε το μονοπάτι που ακολουθήσαμε. Στη διαδρομή βγάζαμε φωτογραφίες παριστάνοντας τους καουμπόηδες. Από ψηλά, όπου και να στρέφαμε το βλέμμα μας, ήταν άμμος και χαμηλή βλάστηση. Όσο περνάει η ώρα ο ήλιος γίνεται πιο ενοχλητικός και η κούραση μας μεγαλώνει. Έχει περάσει η ώρα περπατώντας ανάμεσα στο τίποτα και επιστρέφουμε στο αμάξι.
Έχουμε στόχο να διασχίσουμε οδικώς το πάρκο από νότο προς βορά και να φύγουμε από τη βόρεια έξοδο. Όσο πιο βόρεια πηγαίνουμε μέσα στο πάρκο με το αμάξι το τοπίο αλλάζει και γίνεται πιο ενδιαφέρον. Στη διαδρομή υπάρχουν σημεία που μπορείς να παρκάρεις και διαβάζοντας τις αναρτημένες πληροφορίες να ενημερωθείς για το τι βλέπεις γύρω σου. Σε κάποιο από αυτά διαβάσαμε πως εκεί συναντιούνται δύο έρημοι, Mojave και Colorado deserts. Αφήνουμε πίσω μας την Mohave και πλέον στο τοπίο προστίθενται κάκτοι. Τα λεγόμενα Joshua trees γίνονται όλο και πιο πυκνά, έχουν ενδιαφέρον, είναι γουστόζικα και συμπεραίνουμε πως κακώς χάσαμε τόση ώρα για περπάτημα πριν, μιας και εδώ ανάμεσα στους κάκτους αξίζει περισσότερο. Ούτως ή άλλως ο χρόνος μας για το πάρκο ήταν περιορισμένος και φτάνουμε στην έξοδο.
Μια ατελείωτη ευθεία απλώνεται μπροστά μας. Καταπίνοντας τα χιλιόμετρα με το αμάξι παρατηρούμε στη μέση του πουθενά γραμματοκιβώτια και κάπου χωμένα μέσα στην ερημιά κάποια τροχόσπιτα ή και σπίτια. Πραγματικά στη μέση του πουθενά!!!!
Road tripστην Αμερική! Διασχίζουμε κάποια κομμάτια του θρυλικού route 66, νιώθουμε ελεύθεροι οδηγώντας, μέχρι που ένα τρένο μας αναγκάζει να σταματήσουμε. Περνούσε για αρκετή ώρα, είχε πολλά, πάρα πολλά βαγόνια με 2 κοντέινερ το καθένα. Βρισκόμασταν έξω από το Amboy και λίγο μετά κάνουμε μια σύντομη στάση στο Roy ‘s cafe. Παλιότερα που ο route 66 ήταν η κύρια οδική αρτηρία για μετάβαση από τη μία ακτή της Αμερικής στην άλλη τα καφέ της διαδρομής έσφυζαν από ζωή. Ορισμένα ήταν και Motel όπως το Roy ‘s. Πλέον μόνο τουρίστες, όπως εμείς, περνάνε από εδώ κάνοντας road trip.
Ορισμένα κομμάτια του route 66 δεν είναι πλέον προσπελάσιμα και καταλήγουμε στον νεότερο αυτοκινητόδρομο, έχοντας πάντα ως πρώτη επιλογή τον 66, όπου είναι δυνατόν. Μετά από αρκετά μίλια φτάνουμε στο Oatman της Arizona. Γραφικό χωριό με ξύλινα σπίτια και μαγαζιά, που στοχεύουν στον τουρίστα. Προσπερνάμε συνεχίζοντας την πορεία μας στον 66, ο οποίος πλέον ανεβαίνει βουνό, έχει στροφές, στενά περάσματα, αλλά και υπέροχη θέα σε τοπίο βγαλμένο από καουμπόικες ταινίες. Αν επιλέγαμε τον αυτοκινητόδρομο σίγουρα θα φτάναμε γρηγορότερα, όμως το τοπίο μας αποζημιώνει.
Επόμενη στάση για φαγητό στο Kingman και στο Mr. D’z. Κλασικό αμερικανικό χαμπουρκεράδικο, με αξιοπρεπέστατη ποιότητα και διακόσμηση οικεία μας από τις ταινίες. Μπάρα, σκαμπό, τραπεζάκια, αφίσες διασήμων ( όπως Monroe, Presley), ένα juke box και το λογότυπο της cocacola, που περισσότερο ως διακοσμητικό στοιχείο σε διάφορα σημεία του μαγαζιού μού έμοιαζε, παρά ως διαφήμιση.
Το Kingman απέχει περίπου 2 με 2.5 ώρες από το Grand Canyon National Park. Επειδή όμως θέλαμε να το επιβεβαιώσουμε ρωτήσαμε και τη σερβιτόρα για το πόσο μακριά είναι . Προς μεγάλη μας έκπληξη, απάντησε πως δεν έχει πάει ποτέ. Μα είναι δυνατόν; Είναι δίπλα σε ένα αξιοθέατο που πηγαίνουν τόσοι άνθρωποι από όλο τον κόσμο και δεν έχει πάει ποτέ να το δει;!!!
Ακολουθώντας πλέον μόνο τον αυτοκινητόδρομο και όσο πιο γρήγορα μπορούσαμε κατευθυνόμαστε προς το μεγάλο φαράγγι. Ο στόχος να έχουμε φτάσει πριν τη δύση δε θα επιτευχθεί. Το σκοτάδι πυκνώνει και ο δρόμος σκοτεινός, δεξιά και αριστερά δε διακρίνουμε τίποτα. Οι ταμπέλες που ξεχωρίζουμε έχουν να κάνουν με τα όρια ταχύτητας και με την προσοχή που πρέπει να δείξουμε λόγω των ζώων που μπορεί να πεταχτούν μπροστά μας.
Επιτέλους και μετά από 7 ώρες και πλέον οδήγησης ( συνολικά από το πρωί ) φτάνουμε στην είσοδο του πάρκου. Στην πύλη δεν υπάρχει κανείς και πληρώνουμε για το αμάξι, χρησιμοποιώντας την πιστωτική στο αυτόματο μηχάνημα. Το κόστος για την είσοδο στο πάρκο είναι 25$ για το αμάξι, οι επιβάτες δεν πληρώνουν. Καταλήγουμε στο Bright Angel Lodge, στο οποίο και θα μείνουμε για το αποψινό και αυριανό βράδυ. Παρκάρουμε σχεδόν έξω από το δωμάτιο, αφήνουμε βαλίτσα και βγαίνουμε έξω στα μαύρα σκοτάδια.
Είμαστε στο Grand Canyon, το περιμέναμε πώς και πώς, αλλά δεν έχουμε δει ακόμη τίποτα. Ο φωτισμός είναι πολύ χαμηλός και απαλός, μιας και στη γύρω περιοχή υπάρχουν αρκούδες, οπότε δεν θέλουν να τις διαταράξουν, αλλά και να τις προσελκύσουν. Δέκα βήματα από το δωμάτιο μας δε διακρίνουμε τίποτα, όμως αισθανόμαστε πως υπάρχει ένα απόκοσμο κενό. Μια περίεργη αίσθηση μας προξενεί το άγνωστο, το σκοτάδι αλλά και η ιδέα ότι εκεί είναι το μεγάλο φαράγγι. Έχοντας πλέον ως μόνο οδηγό το φως από τα αστέρια, με προσεκτικά βήματα, περπατάμε λίγο κατά μήκος του απόκοσμου κενού. Είναι σαν μια μαύρη τρύπα που έχει ρουφήξει τα πάντα, ακόμη και κάθε ήχο, το απόλυτο κενό. Δεν έχω νιώσει τόσο περίεργα ποτέ ξανά.
Φουλάρουμε λοιπόν το αμάξι βενζίνη μιας και στην έρημο βενζινάδικα δεν υπάρχουν και πηγαίνουμε στο Joshua Tree. Στο χώρο που πληρώνουμε για την είσοδο μας, ο εξυπηρετικός υπάλληλος μας ενημερώνει για το ποια σημεία του πάρκου αξίζει να δούμε στο επόμενο τρίωρο. Οδηγώντας μέσα στο πάρκο για να φτάσουμε στο πρώτο σημείο που είχε ενδιαφέρον, βάσει του χάρτη που μας έδωσε, βλέπαμε γύρω μας τοπίο βγαλμένο από το κόμικ του λούκι λουκ. Περάσαμε από μια περιοχή που υπήρχαν αρκετά τροχόσπιτα και ακόμη περισσότερες ψησταριές για μπάρμπεκιου έξω από αυτά. (Στην Ελλάδα κάποιοι πηγαίνουν με τροχόσπιτο σε παραλίες, εδώ πηγαίνουν στην έρημο).
Παρκάρουμε και ετοιμαζόμαστε για περπάτημα. Ο χάρτης που έχουμε δεν είναι και πολύ ξεκάθαρος, ή εμείς δεν τον κατανοούμε σωστά, αλλά λέμε να πάμε προς τα εδώ και κάτι θα δούμε. Άλλωστε το τοπίο ήταν μονότονο, ερημικό και ήσυχο. Γύρω μας βράχια, λόφοι και κάτι σαν μεγάλες σαύρες. Ελάχιστο κόσμο συναντήσαμε μέχρι να φτάσουμε στην κορυφή του λόφου, που οδηγούσε το μονοπάτι που ακολουθήσαμε. Στη διαδρομή βγάζαμε φωτογραφίες παριστάνοντας τους καουμπόηδες. Από ψηλά, όπου και να στρέφαμε το βλέμμα μας, ήταν άμμος και χαμηλή βλάστηση. Όσο περνάει η ώρα ο ήλιος γίνεται πιο ενοχλητικός και η κούραση μας μεγαλώνει. Έχει περάσει η ώρα περπατώντας ανάμεσα στο τίποτα και επιστρέφουμε στο αμάξι.
Έχουμε στόχο να διασχίσουμε οδικώς το πάρκο από νότο προς βορά και να φύγουμε από τη βόρεια έξοδο. Όσο πιο βόρεια πηγαίνουμε μέσα στο πάρκο με το αμάξι το τοπίο αλλάζει και γίνεται πιο ενδιαφέρον. Στη διαδρομή υπάρχουν σημεία που μπορείς να παρκάρεις και διαβάζοντας τις αναρτημένες πληροφορίες να ενημερωθείς για το τι βλέπεις γύρω σου. Σε κάποιο από αυτά διαβάσαμε πως εκεί συναντιούνται δύο έρημοι, Mojave και Colorado deserts. Αφήνουμε πίσω μας την Mohave και πλέον στο τοπίο προστίθενται κάκτοι. Τα λεγόμενα Joshua trees γίνονται όλο και πιο πυκνά, έχουν ενδιαφέρον, είναι γουστόζικα και συμπεραίνουμε πως κακώς χάσαμε τόση ώρα για περπάτημα πριν, μιας και εδώ ανάμεσα στους κάκτους αξίζει περισσότερο. Ούτως ή άλλως ο χρόνος μας για το πάρκο ήταν περιορισμένος και φτάνουμε στην έξοδο.
Μια ατελείωτη ευθεία απλώνεται μπροστά μας. Καταπίνοντας τα χιλιόμετρα με το αμάξι παρατηρούμε στη μέση του πουθενά γραμματοκιβώτια και κάπου χωμένα μέσα στην ερημιά κάποια τροχόσπιτα ή και σπίτια. Πραγματικά στη μέση του πουθενά!!!!
Road tripστην Αμερική! Διασχίζουμε κάποια κομμάτια του θρυλικού route 66, νιώθουμε ελεύθεροι οδηγώντας, μέχρι που ένα τρένο μας αναγκάζει να σταματήσουμε. Περνούσε για αρκετή ώρα, είχε πολλά, πάρα πολλά βαγόνια με 2 κοντέινερ το καθένα. Βρισκόμασταν έξω από το Amboy και λίγο μετά κάνουμε μια σύντομη στάση στο Roy ‘s cafe. Παλιότερα που ο route 66 ήταν η κύρια οδική αρτηρία για μετάβαση από τη μία ακτή της Αμερικής στην άλλη τα καφέ της διαδρομής έσφυζαν από ζωή. Ορισμένα ήταν και Motel όπως το Roy ‘s. Πλέον μόνο τουρίστες, όπως εμείς, περνάνε από εδώ κάνοντας road trip.
Ορισμένα κομμάτια του route 66 δεν είναι πλέον προσπελάσιμα και καταλήγουμε στον νεότερο αυτοκινητόδρομο, έχοντας πάντα ως πρώτη επιλογή τον 66, όπου είναι δυνατόν. Μετά από αρκετά μίλια φτάνουμε στο Oatman της Arizona. Γραφικό χωριό με ξύλινα σπίτια και μαγαζιά, που στοχεύουν στον τουρίστα. Προσπερνάμε συνεχίζοντας την πορεία μας στον 66, ο οποίος πλέον ανεβαίνει βουνό, έχει στροφές, στενά περάσματα, αλλά και υπέροχη θέα σε τοπίο βγαλμένο από καουμπόικες ταινίες. Αν επιλέγαμε τον αυτοκινητόδρομο σίγουρα θα φτάναμε γρηγορότερα, όμως το τοπίο μας αποζημιώνει.
Επόμενη στάση για φαγητό στο Kingman και στο Mr. D’z. Κλασικό αμερικανικό χαμπουρκεράδικο, με αξιοπρεπέστατη ποιότητα και διακόσμηση οικεία μας από τις ταινίες. Μπάρα, σκαμπό, τραπεζάκια, αφίσες διασήμων ( όπως Monroe, Presley), ένα juke box και το λογότυπο της cocacola, που περισσότερο ως διακοσμητικό στοιχείο σε διάφορα σημεία του μαγαζιού μού έμοιαζε, παρά ως διαφήμιση.
Το Kingman απέχει περίπου 2 με 2.5 ώρες από το Grand Canyon National Park. Επειδή όμως θέλαμε να το επιβεβαιώσουμε ρωτήσαμε και τη σερβιτόρα για το πόσο μακριά είναι . Προς μεγάλη μας έκπληξη, απάντησε πως δεν έχει πάει ποτέ. Μα είναι δυνατόν; Είναι δίπλα σε ένα αξιοθέατο που πηγαίνουν τόσοι άνθρωποι από όλο τον κόσμο και δεν έχει πάει ποτέ να το δει;!!!
Ακολουθώντας πλέον μόνο τον αυτοκινητόδρομο και όσο πιο γρήγορα μπορούσαμε κατευθυνόμαστε προς το μεγάλο φαράγγι. Ο στόχος να έχουμε φτάσει πριν τη δύση δε θα επιτευχθεί. Το σκοτάδι πυκνώνει και ο δρόμος σκοτεινός, δεξιά και αριστερά δε διακρίνουμε τίποτα. Οι ταμπέλες που ξεχωρίζουμε έχουν να κάνουν με τα όρια ταχύτητας και με την προσοχή που πρέπει να δείξουμε λόγω των ζώων που μπορεί να πεταχτούν μπροστά μας.
Επιτέλους και μετά από 7 ώρες και πλέον οδήγησης ( συνολικά από το πρωί ) φτάνουμε στην είσοδο του πάρκου. Στην πύλη δεν υπάρχει κανείς και πληρώνουμε για το αμάξι, χρησιμοποιώντας την πιστωτική στο αυτόματο μηχάνημα. Το κόστος για την είσοδο στο πάρκο είναι 25$ για το αμάξι, οι επιβάτες δεν πληρώνουν. Καταλήγουμε στο Bright Angel Lodge, στο οποίο και θα μείνουμε για το αποψινό και αυριανό βράδυ. Παρκάρουμε σχεδόν έξω από το δωμάτιο, αφήνουμε βαλίτσα και βγαίνουμε έξω στα μαύρα σκοτάδια.
Είμαστε στο Grand Canyon, το περιμέναμε πώς και πώς, αλλά δεν έχουμε δει ακόμη τίποτα. Ο φωτισμός είναι πολύ χαμηλός και απαλός, μιας και στη γύρω περιοχή υπάρχουν αρκούδες, οπότε δεν θέλουν να τις διαταράξουν, αλλά και να τις προσελκύσουν. Δέκα βήματα από το δωμάτιο μας δε διακρίνουμε τίποτα, όμως αισθανόμαστε πως υπάρχει ένα απόκοσμο κενό. Μια περίεργη αίσθηση μας προξενεί το άγνωστο, το σκοτάδι αλλά και η ιδέα ότι εκεί είναι το μεγάλο φαράγγι. Έχοντας πλέον ως μόνο οδηγό το φως από τα αστέρια, με προσεκτικά βήματα, περπατάμε λίγο κατά μήκος του απόκοσμου κενού. Είναι σαν μια μαύρη τρύπα που έχει ρουφήξει τα πάντα, ακόμη και κάθε ήχο, το απόλυτο κενό. Δεν έχω νιώσει τόσο περίεργα ποτέ ξανά.