mitnic
Member
- Μηνύματα
- 92
- Likes
- 492
- Επόμενο Ταξίδι
- Ουκρανία
- Ταξίδι-Όνειρο
- Οδικώς Ινδια, Βιετναμ
Περιεχόμενα
Egypt 2020-02 Ασσουάν- Λούξορ
04/03
Επιτέλους έναρξη της κρουαζιέρας, ένας από τους λόγους που αποφάσισα να συμμετέχω στον θίασο...


η ατομική βεράντα στην καμπίνα

πρώτη επίσκεψη, το νέο φράγμα του Ασουάν- μια τουριστική πατάτα- μιας και δεν υπάρχει τίποτε να δεις! Επιστροφή και επίσκεψη, με βάρκα στο νησί Αγκιλκία,

Θα βρείτε εκεί τον Ναό της Ίσιδας,

το Περίπτερο του Τραΐανού,

τον Ναό του Αυγούστου, την Πύλη του Αδριανού, το Ναό του Χαθώρ και πολλά άλλα
Η Νήσος Philae (Φίλαι) είναι νησί του ποταμού Νείλου, σήμερα βυθισμένο από το Φράγμα του Ασουάν. Πριν τη κατασκευή του φράγματος βρισκόταν ανάμεσα στον πρώτο και δεύτερο καταρράκτη, στη νήσο ήταν κτισμένο συγκρότημα αρχαίου ναού. Το 1902 με τη κατασκευή του φράγματος Ασουάν η περιοχή πλημμύρισε από τα νερά. Το συγκρότημα αργότερα απο- συναρμολογήθηκε και μεταφέρθηκε στο κοντινό νησί Αγκιλκία (νέα Φίλαι) ως μέρος του σχεδίου της εκστρατείας της ΟΥΝΕΣΚΟ, με τη ονομασία "Νουβία", προστατεύοντας αυτό και άλλα συμπλέγματα πριν από την ολοκλήρωση του νέου φράγματος το 1970.
05/03
Ξημερώματα έγερση στις 04:00 για να ήμαστε την Ανατολή στο Abu Simbel. Δεν υπάρχει τίποτα στο δρόμο προς αυτό εκτός την ατελείωτη άμμο. Μπλόκα περισσότερα και ενισχυμένα μιας και είναι σε απόσταση αναπνοής από τα σύνορα με Σουδάν...


και... σκουπίδια...

Το Αμπού Σίμπελ είναι ένας από τους πιο δημοφιλής αρχαιολογικούς τόπους της Αιγύπτου και αποτελείται από δυο μεγαλοπρεπείς ιερούς ναούς 1224πχ σκαμμένους μέσα σε έναν λόφο από ροδόχρωμο ψαμμίτη. Βρίσκεται στη νότια Αίγυπτο, 290 χιλιόμετρα νότιο-δυτικά του Ασουάν, στην δυτική όχθη της λίμνης Νάσερ, όπου μεταφέρθηκαν όταν αποφάσισε η κυβέρνηση της Αιγύπτου να δημιουργήσει τη λίμνη αυτή. ο ναός του Abu Simbel Τον Μεγάλο Ναό τον αφιέρωσε ο Ραμσής Β στον εαυτό του και στους θεούς Φθα, Ρα-Χοράκτι και στον Άμμωνα-Ρα. Ο Μικρός Ναός ήταν αφιερωμένος στον Hathor και τη βασίλισσα Nefertari. Το μπροστινό μέρος του ναού αποτελείται από έξι αγάλματα ύψους 10 μέτρων, τέσσερα από τα οποία είναι αφιερωμένα στον Φαραώ Ραμσή ΙΙ και μόνο δύο στον σύζυγό της Nefertari, στον οποίο είναι αφιερωμένος αυτός ο ναός.



Το απόγευμα επίσκεψη στον Ναό του Kom Ombo (Κομ Όμπο).
Ο ναός Kom Ombo βρίσκεται πάνω από ένα ψηλό λόφο, με θέα στην ανατολική όχθη του Νείλου.



Η ίδρυση του ναού χρονολογείται από την εποχή του Πτολεμαίου VI, αλλά η κατασκευή και οι χαρακτικές συνεχίστηκαν μέχρι την εποχή του βασιλιά Πτολεμαίου ΧΙΙΙ. Ορισμένες προσθήκες στο ναό έγιναν κατά τη Ρωμαϊκή εποχή. θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους αιγυπτιακούς ναούς λόγω της αρχιτεκτονικής και θρησκευτικής του διάκρισης καθώς αφιερώνεται σε δύο ναούς μαζί με τον κροκόδειλο- θεό Sebek, (Σοῦχος) θεός της γονιμότητας και δημιουργός του κόσμου και τον Horus (Ὧρος), της βασιλείας και του ουρανού. όπου ο ναός εμφανίζεται σαν να αποτελείται από δύο τμήματα χωρισμένα από φανταστική γραμμή και το βόρειο τμήμα του ήταν αφιερωμένο στους προσκυνητές της Αγίας Τριάδος του Χορού. Λίγες μούμιες κροκοδείλων πού βρέθηκαν στην περιοχή.μπορεί να δει κανείς στο Μουσείο Κροκοδείλων,

Ολονύχτια πλεύση προς Εντφού,
06/03
Άγρια χαράματα...

Ο Ναός του Idfu, (Εντφού) είναι αιγυπτιακός ναός που βρίσκεται στην δυτική όχθη του Νείλου στο Εντφού, στην Άνω Αίγυπτο. Η πόλη ήταν γνωστή κατά την ελληνιστική περίοδο ως Ἀπόλλωνος πόλις στα ελληνικά και Apollonopolis Magna στα λατινικά, από τον κυριότερο θεό της πόλης Horus (Ώρο) ο οποίος στην interpretatio graeca ταυτιζόταν με τον Απόλλωνα. Είναι ένα από τα καλύτερα διατηρημένα λατρευτικά ιερά στην Αίγυπτο. Ο ναός χτίστηκε κατά την περίοδο του Πτολεμαϊκού Βασιλείου, από το 237 ως το 57 π.χ.



επιβίβαση στο κρουαζιερόπλοιο και πλεύση, ημέρα επιτέλους, θαυμάζοντας το τοπίο και τις αγροτικές εργασίες- ούτε ένα τρακτέρ- πού εξακολουθούν να γίνονται με μέσα από την εποχή των Φαραώ...
άφιξη και βόλτα στο βραδινό Λούξορ.



Αυτό το πικ νικ στο πάρκο μου έφερε μια έντονη νοσταλγία για τους ανθρώπους και την καθαριότητα του Ιράν…
07/03
Λούξορ
πρωινό, μα πολύ πρωινό ξύπνημα 03:45 και αναχώρηση για την κοιλάδα των βασιλέων στον Δυτικό Νείλο από όπου και θα γινόταν η πτήση με αερόστατο- το μόνο εξτρά στην Κρουαζιέρα 60€- καταπληκτική εμπειρία!
Πίσω στο κρουαζιερόπλοιο, πρωινό και επιστροφή στην κοιλάδα των βασιλέων για την από ξηράς επίσκεψη.




Η Κοιλάδα των Βασιλέων η Κοιλάδα των Τάφων αποτελεί μια από τις σημαντικότερες περιοχές της Αρχαίας Αιγύπτου καθώς φιλοξενεί πάνω από 60 τάφους Φαραώ. •Αποτελεί στενό πέρασμα και βρίσκεται στις Δυτικές Θήβες της Αιγύπτου. Εκεί είναι οι τάφοι του Τουταγχαμόν και πολλών άλλων.
Επίσκεψη στο Karnak
Αυτό το μεγάλο συγκρότημα είναι οργανωμένο γύρω από το Μεγάλο Ναό του Amun και περιλαμβάνει διάφορους πυλώνες, ερείπια ναών και τοίχους με επιγραφές. Η ιστορία του συγκροτήματος Καρνάκ είναι σε μεγάλο βαθμό η ιστορία της Θήβας,η πρωτεύουσα της ενοποιημένης Αρχαίας Αιγύπτου




Επιστροφή στο Λούξορ για επίσκεψη στον ναό.


Επιβλητικός, όπως όλοι άλλωστε!
Συνδέεται με μια αρχαία οδό ,3 χλμ, με μια εκπληκτική σειρά σφιγγών δεξιά και αριστερά, με τον ναό του Καρνάκ!

Παρόλο που ο ναός είναι αφιερωμένος στον θεό του ήλιου Amun-Ra, η καλύτερη ώρα ώρα επίσκεψη είναι λίγο πριν το σκοτάδι. Οι στύλοι είναι σκαλισμένοι με μια ιστορία ο καθένας!

Υπάρχει κι ένα τζαμί στον χώρο….
Σύντομη η επίσκεψη, περιορισμένος ο χρόνος λόγω της αναχώρησης με το ολονύχτιο τρένο- ξανά- παιδεμός κι αυτό διότι αν έκλεινες ιδιωτική καμπίνα με κρεβάτια το εισιτήριο έφτανε την τιμή του αεροπορικού! Έλα όμως που η πρώτη θέση περιλαμβάνονταν στην τιμή της κρουαζιέρας…

08/03
Άγρια χαράματα φτάσαμε ταλαιπωρημένοι στον σταθμό του Καΐρου και στο ξενοδοχείου για μια σύντομη ξεκούραση υποτίθεται…
Κατά το μεσημέρι επισκεφτήκαμε την πυραμίδα στην Saqqara Σακκάρα που βρίσκεται περίπου 30 χλμ. Νότια του σύγχρονου Κάιρο
Η Saqqara διαθέτει πολλές πυραμίδες, συμπεριλαμβανομένης της παγκοσμίου φήμης κλιμακωτής πυραμίδας του Djoser, πού άνοιξε πρόσφατα για το κοινό, μαζί με άλλες 16 πυραμίδες ισαρίθμων βασιλέων. Μιας και η Σακκάρα ήταν νεκρόπολη της ανακτορικής πόλης Μέμφις



http://www.sca-egypt.org/eng/SITE_Saqqara_MP.html
09-03
Εδώ μια εξίσου βάρβαρη ώρα στις 04:40 στιςαναχωρώ για Αθήνα!
Τα συναισθήματα ανάμεικτα!
Σίγουρα δεν θα ήθελα να ξανά ταξιδέψω σύντομα στην Αίγυπτο. Αν το κάνω θα πάω μόνος η με αποδεδειγμένα συμβατή παρέα!
Για το αυτοκινούμενο δεν το βλέπω εφικτό σε αυτήν την ζωή!
Κάμπινγκ η άλλα μέρη εξυπηρέτησης δεν υπάρχουν ούτως η άλλως, Δεν συνάντησα έτσι κι αλλιώς ούτε δείγμα από βανάκι, κάμπερ…
Τα μνημεία και η επαφή με την ιστορία επιβάλει την τουλάχιστον εφάπαξ επίσκεψη στην χώρα! Ένα άλλο σίγουρο είναι ότι ο χρόνος των 20 ημερών δεν επαρκεί- λόγω των εκεί ρυθμών- για να επισκεφτείς ένα ικανό αριθμό αξιοθέατων. Για την κρουαζιέρα πάλι των 4 ημερών ο χρόνος είναι οριακός και όλα στην τσίτα αλλά κάτι είναι κι αυτό…
Για τους Αιγύπτιους εκτός τουρισμού δεν θα μιλήσω γιατί απλά δεν γνώρισα κανέναν! Τα συμπτώματα του οργανωμένου τουρισμού… Οι λίγοι από “ουμπερ”, οι οδηγοί των μίνι μπας και αστυνομικοί, ευγενικοί αλλά με δυνατότητα μίνιμουμ επικοινωνίας…
Επανέρχομαι στα σοβαρά μειονεκτήματα της Αιγύπτου, την απίστευτη βρόμα! Το κυνήγι από τους ζητιάνους, τους μικροπωλητές, η απαίτηση για “μπαξίς” ακόμη και για το καλημέρα που σου λένε!
Για εμάς και κάθε οδηγό, την οδική συμπεριφορά! Παρά τους καταπληκτικούς αυτοκινητοδρόμους και το καλό οδόστρωμα των επαρχιακών δρόμων, η κυκλοφοριακή συμφόρηση το πανδαιμόνιο από κορναρίσματα και η μη συμμόρφωση ίσως και άγνοια του κοκ καθιστούν επικίνδυνη την κάθε μετακίνηση!
Τέλος
04/03
Επιτέλους έναρξη της κρουαζιέρας, ένας από τους λόγους που αποφάσισα να συμμετέχω στον θίασο...


η ατομική βεράντα στην καμπίνα

πρώτη επίσκεψη, το νέο φράγμα του Ασουάν- μια τουριστική πατάτα- μιας και δεν υπάρχει τίποτε να δεις! Επιστροφή και επίσκεψη, με βάρκα στο νησί Αγκιλκία,

Θα βρείτε εκεί τον Ναό της Ίσιδας,

το Περίπτερο του Τραΐανού,

τον Ναό του Αυγούστου, την Πύλη του Αδριανού, το Ναό του Χαθώρ και πολλά άλλα
Η Νήσος Philae (Φίλαι) είναι νησί του ποταμού Νείλου, σήμερα βυθισμένο από το Φράγμα του Ασουάν. Πριν τη κατασκευή του φράγματος βρισκόταν ανάμεσα στον πρώτο και δεύτερο καταρράκτη, στη νήσο ήταν κτισμένο συγκρότημα αρχαίου ναού. Το 1902 με τη κατασκευή του φράγματος Ασουάν η περιοχή πλημμύρισε από τα νερά. Το συγκρότημα αργότερα απο- συναρμολογήθηκε και μεταφέρθηκε στο κοντινό νησί Αγκιλκία (νέα Φίλαι) ως μέρος του σχεδίου της εκστρατείας της ΟΥΝΕΣΚΟ, με τη ονομασία "Νουβία", προστατεύοντας αυτό και άλλα συμπλέγματα πριν από την ολοκλήρωση του νέου φράγματος το 1970.
05/03
Ξημερώματα έγερση στις 04:00 για να ήμαστε την Ανατολή στο Abu Simbel. Δεν υπάρχει τίποτα στο δρόμο προς αυτό εκτός την ατελείωτη άμμο. Μπλόκα περισσότερα και ενισχυμένα μιας και είναι σε απόσταση αναπνοής από τα σύνορα με Σουδάν...


και... σκουπίδια...

Το Αμπού Σίμπελ είναι ένας από τους πιο δημοφιλής αρχαιολογικούς τόπους της Αιγύπτου και αποτελείται από δυο μεγαλοπρεπείς ιερούς ναούς 1224πχ σκαμμένους μέσα σε έναν λόφο από ροδόχρωμο ψαμμίτη. Βρίσκεται στη νότια Αίγυπτο, 290 χιλιόμετρα νότιο-δυτικά του Ασουάν, στην δυτική όχθη της λίμνης Νάσερ, όπου μεταφέρθηκαν όταν αποφάσισε η κυβέρνηση της Αιγύπτου να δημιουργήσει τη λίμνη αυτή. ο ναός του Abu Simbel Τον Μεγάλο Ναό τον αφιέρωσε ο Ραμσής Β στον εαυτό του και στους θεούς Φθα, Ρα-Χοράκτι και στον Άμμωνα-Ρα. Ο Μικρός Ναός ήταν αφιερωμένος στον Hathor και τη βασίλισσα Nefertari. Το μπροστινό μέρος του ναού αποτελείται από έξι αγάλματα ύψους 10 μέτρων, τέσσερα από τα οποία είναι αφιερωμένα στον Φαραώ Ραμσή ΙΙ και μόνο δύο στον σύζυγό της Nefertari, στον οποίο είναι αφιερωμένος αυτός ο ναός.



Το απόγευμα επίσκεψη στον Ναό του Kom Ombo (Κομ Όμπο).
Ο ναός Kom Ombo βρίσκεται πάνω από ένα ψηλό λόφο, με θέα στην ανατολική όχθη του Νείλου.



Η ίδρυση του ναού χρονολογείται από την εποχή του Πτολεμαίου VI, αλλά η κατασκευή και οι χαρακτικές συνεχίστηκαν μέχρι την εποχή του βασιλιά Πτολεμαίου ΧΙΙΙ. Ορισμένες προσθήκες στο ναό έγιναν κατά τη Ρωμαϊκή εποχή. θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους αιγυπτιακούς ναούς λόγω της αρχιτεκτονικής και θρησκευτικής του διάκρισης καθώς αφιερώνεται σε δύο ναούς μαζί με τον κροκόδειλο- θεό Sebek, (Σοῦχος) θεός της γονιμότητας και δημιουργός του κόσμου και τον Horus (Ὧρος), της βασιλείας και του ουρανού. όπου ο ναός εμφανίζεται σαν να αποτελείται από δύο τμήματα χωρισμένα από φανταστική γραμμή και το βόρειο τμήμα του ήταν αφιερωμένο στους προσκυνητές της Αγίας Τριάδος του Χορού. Λίγες μούμιες κροκοδείλων πού βρέθηκαν στην περιοχή.μπορεί να δει κανείς στο Μουσείο Κροκοδείλων,

Ολονύχτια πλεύση προς Εντφού,
06/03
Άγρια χαράματα...

Ο Ναός του Idfu, (Εντφού) είναι αιγυπτιακός ναός που βρίσκεται στην δυτική όχθη του Νείλου στο Εντφού, στην Άνω Αίγυπτο. Η πόλη ήταν γνωστή κατά την ελληνιστική περίοδο ως Ἀπόλλωνος πόλις στα ελληνικά και Apollonopolis Magna στα λατινικά, από τον κυριότερο θεό της πόλης Horus (Ώρο) ο οποίος στην interpretatio graeca ταυτιζόταν με τον Απόλλωνα. Είναι ένα από τα καλύτερα διατηρημένα λατρευτικά ιερά στην Αίγυπτο. Ο ναός χτίστηκε κατά την περίοδο του Πτολεμαϊκού Βασιλείου, από το 237 ως το 57 π.χ.



επιβίβαση στο κρουαζιερόπλοιο και πλεύση, ημέρα επιτέλους, θαυμάζοντας το τοπίο και τις αγροτικές εργασίες- ούτε ένα τρακτέρ- πού εξακολουθούν να γίνονται με μέσα από την εποχή των Φαραώ...
άφιξη και βόλτα στο βραδινό Λούξορ.



Αυτό το πικ νικ στο πάρκο μου έφερε μια έντονη νοσταλγία για τους ανθρώπους και την καθαριότητα του Ιράν…
07/03
Λούξορ
πρωινό, μα πολύ πρωινό ξύπνημα 03:45 και αναχώρηση για την κοιλάδα των βασιλέων στον Δυτικό Νείλο από όπου και θα γινόταν η πτήση με αερόστατο- το μόνο εξτρά στην Κρουαζιέρα 60€- καταπληκτική εμπειρία!
Πίσω στο κρουαζιερόπλοιο, πρωινό και επιστροφή στην κοιλάδα των βασιλέων για την από ξηράς επίσκεψη.




Η Κοιλάδα των Βασιλέων η Κοιλάδα των Τάφων αποτελεί μια από τις σημαντικότερες περιοχές της Αρχαίας Αιγύπτου καθώς φιλοξενεί πάνω από 60 τάφους Φαραώ. •Αποτελεί στενό πέρασμα και βρίσκεται στις Δυτικές Θήβες της Αιγύπτου. Εκεί είναι οι τάφοι του Τουταγχαμόν και πολλών άλλων.
Επίσκεψη στο Karnak
Αυτό το μεγάλο συγκρότημα είναι οργανωμένο γύρω από το Μεγάλο Ναό του Amun και περιλαμβάνει διάφορους πυλώνες, ερείπια ναών και τοίχους με επιγραφές. Η ιστορία του συγκροτήματος Καρνάκ είναι σε μεγάλο βαθμό η ιστορία της Θήβας,η πρωτεύουσα της ενοποιημένης Αρχαίας Αιγύπτου




Επιστροφή στο Λούξορ για επίσκεψη στον ναό.


Επιβλητικός, όπως όλοι άλλωστε!
Συνδέεται με μια αρχαία οδό ,3 χλμ, με μια εκπληκτική σειρά σφιγγών δεξιά και αριστερά, με τον ναό του Καρνάκ!

Παρόλο που ο ναός είναι αφιερωμένος στον θεό του ήλιου Amun-Ra, η καλύτερη ώρα ώρα επίσκεψη είναι λίγο πριν το σκοτάδι. Οι στύλοι είναι σκαλισμένοι με μια ιστορία ο καθένας!

Υπάρχει κι ένα τζαμί στον χώρο….

Σύντομη η επίσκεψη, περιορισμένος ο χρόνος λόγω της αναχώρησης με το ολονύχτιο τρένο- ξανά- παιδεμός κι αυτό διότι αν έκλεινες ιδιωτική καμπίνα με κρεβάτια το εισιτήριο έφτανε την τιμή του αεροπορικού! Έλα όμως που η πρώτη θέση περιλαμβάνονταν στην τιμή της κρουαζιέρας…

08/03
Άγρια χαράματα φτάσαμε ταλαιπωρημένοι στον σταθμό του Καΐρου και στο ξενοδοχείου για μια σύντομη ξεκούραση υποτίθεται…
Κατά το μεσημέρι επισκεφτήκαμε την πυραμίδα στην Saqqara Σακκάρα που βρίσκεται περίπου 30 χλμ. Νότια του σύγχρονου Κάιρο
Η Saqqara διαθέτει πολλές πυραμίδες, συμπεριλαμβανομένης της παγκοσμίου φήμης κλιμακωτής πυραμίδας του Djoser, πού άνοιξε πρόσφατα για το κοινό, μαζί με άλλες 16 πυραμίδες ισαρίθμων βασιλέων. Μιας και η Σακκάρα ήταν νεκρόπολη της ανακτορικής πόλης Μέμφις



http://www.sca-egypt.org/eng/SITE_Saqqara_MP.html
09-03
Εδώ μια εξίσου βάρβαρη ώρα στις 04:40 στιςαναχωρώ για Αθήνα!
Τα συναισθήματα ανάμεικτα!
Σίγουρα δεν θα ήθελα να ξανά ταξιδέψω σύντομα στην Αίγυπτο. Αν το κάνω θα πάω μόνος η με αποδεδειγμένα συμβατή παρέα!
Για το αυτοκινούμενο δεν το βλέπω εφικτό σε αυτήν την ζωή!
Κάμπινγκ η άλλα μέρη εξυπηρέτησης δεν υπάρχουν ούτως η άλλως, Δεν συνάντησα έτσι κι αλλιώς ούτε δείγμα από βανάκι, κάμπερ…
Τα μνημεία και η επαφή με την ιστορία επιβάλει την τουλάχιστον εφάπαξ επίσκεψη στην χώρα! Ένα άλλο σίγουρο είναι ότι ο χρόνος των 20 ημερών δεν επαρκεί- λόγω των εκεί ρυθμών- για να επισκεφτείς ένα ικανό αριθμό αξιοθέατων. Για την κρουαζιέρα πάλι των 4 ημερών ο χρόνος είναι οριακός και όλα στην τσίτα αλλά κάτι είναι κι αυτό…
Για τους Αιγύπτιους εκτός τουρισμού δεν θα μιλήσω γιατί απλά δεν γνώρισα κανέναν! Τα συμπτώματα του οργανωμένου τουρισμού… Οι λίγοι από “ουμπερ”, οι οδηγοί των μίνι μπας και αστυνομικοί, ευγενικοί αλλά με δυνατότητα μίνιμουμ επικοινωνίας…
Επανέρχομαι στα σοβαρά μειονεκτήματα της Αιγύπτου, την απίστευτη βρόμα! Το κυνήγι από τους ζητιάνους, τους μικροπωλητές, η απαίτηση για “μπαξίς” ακόμη και για το καλημέρα που σου λένε!
Για εμάς και κάθε οδηγό, την οδική συμπεριφορά! Παρά τους καταπληκτικούς αυτοκινητοδρόμους και το καλό οδόστρωμα των επαρχιακών δρόμων, η κυκλοφοριακή συμφόρηση το πανδαιμόνιο από κορναρίσματα και η μη συμμόρφωση ίσως και άγνοια του κοκ καθιστούν επικίνδυνη την κάθε μετακίνηση!
Τέλος
Last edited: