GPS και αεροπλανο...

kostas4

Member
Μηνύματα
39
Likes
1
Επόμενο Ταξίδι
το ψαχνω...
Ταξίδι-Όνειρο
το ψαχνω...
Καλησπέρα σας,

θα ηθελα να θιξω ενα θεμα σχετικο με το GPS κατα την διαρκεια της πτησης....

δεν ξερω αν εχει αναφερθει σε προηγουμενο θεμα αλλα οποιος το χει ψαξει ας παραθεσει μερικες πληροφοριες και εντυπωσεις....

υπαρχουν:
- αυτοι που λενε οτι ειναι τελειως ακινδυνο..
- αυτοι που λενε οτι ειναι επικυνδυνο...και
- αυτοι που λενε οτι απλα τηρουμε τους κανονισμους των εταιρειων .... γιατι ετσι πρεπει...

παρολαυτα παραθετω την παρακατω ενδιαφερουσα λιστα:

The Airlines which OFFICIALLY APPROVE the use of GPS receivers during CRUISE. The GOOD list is getting longer!
This actually means pilot discretion in all cases.

Aer Lingus (Irish, as of April 2005)
Air Canada
Air China
Air New Zealand
Air Malaysia
Air Tanzania
Alitalia (Italy)
Braathens (owned by SAS) Norway
British Airways
Cathay Pacific
CAAC (China Airlines, Mainland China)
China Southern Airlines
Continental Airlines (as of August 2007, changed AGAIN! 4th time!)
CrossAir
Delta Airlines
DragonAir (China)
EasyJet (Europe)
Egypt Air
FinnAir (as of May 2003)
FlyBe Airlines (UK)
Frontier Airlines(as of December 2004)
Icelandair
Jet Airways (India)
JetBlue Airways (USA, Changed back to OK as of April 2007)
KLM (Flight operations book under rule 120.8.5)
LAN Airlines Argentina
LOT Polish Airlines
Maersk Air (Denmark)
MidWest Express (USA)
Nationwide Airlines (South Africa)
NorthWest Airlines (Flight operations book under rule 120.8.5)
Precision Air (Tanzania)
Olympic Airlines (Greece)
Qantas as of 3/2/2007 per Tania<[email protected]> (yep.. Changed AGAIN!)
Singapore Air Lines
SAS (flip-flopped again as of 2/2/04)
SN Brussels Airlines (as of 11/25/03 per <[email protected]>
South African Airways
Sun Country (Regional USA)
Swiss (Was Swissair and CrossAir)
Tunis Air
United Air Lines (may ask if your GPS is FCC Class B approved. All handhelds are. Show them in the manual.)
Vanguard Airlines
WestJet Airlines (Canada)

Airlines which OFFICIALLY DO NOT APPROVE the use of GPS receivers at ANY time during flight.
(*) Individual Pilots may allow GPS use. (It never hurts to ask the pilot on any flight. Oftentimes, cabin attendants say NO automatically. If the cabin attendant says "no" respectfully ask them to make your request to the pilot.)
Alaska Airlines
Air Tran
America West Airlines
American Airlines
Britannia Airlines
El Al Airlines (Israel)
Hawaiian Airlines(*)
Horizon Airlines(*)
Iberia Airlines(*)
Lufthansa Airlines
Mexicana airlines
Midway Express
Monarch Airlines
Ryanair (Irish) (as of January 2008)
SouthWest Airlines (Changed AGAIN as of July 2008.. This is TWO changes in 2008 so far.)
Spirit Airlines
US Airways (was US Air) (as of December 2007)
Varig Airlines
Virgin Airlines (As of March 2007)


απο την δικια μου εμπειρια παντως στην πτηση Αθηνα - Μιλανο με easyJet το ειχα απο την απογειωση ανοιχτο για να χαζευω την πορεια του αεροπλανου μεχρι τα Αλβανικα συνορα απο κει και περα μας τελειωσε ο χαρτης !!

στην επιστροφη το ανοιξα ενω πεταγα πανω απο Ελλαδα αλλα δεν ελεγε να πιασει σημα με τιποτα πραγμα που μου εκανε ενυτπωση....
 
Last edited by a moderator:

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.691
Likes
50.589
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
Δεν είμαι σίγουρος ότι είναι το κατάλληλο σημείο να το πω,, αλλά καλό είναι να έχει υπόψη του ο κόσμος ότι εκτός από το ότι η χρήση των GPS απαγορεύεται σε μερικές εταιρείες, υπάρχουν και χώρες ολόκληρες όπου απαγορεύεται πλήρως η εισαγωγή τους. Έχω δει πολλούς Έλληνες να τσιρίζουν στο αεροδρόμιο της Αβάνας επειδή τους κατέσχεσαν το GPS τους. (αν είναι άσχετο ως προς το ποστ ας διαγραφεί)
 

Defkalion

Administrator
Μηνύματα
11.405
Likes
17.235
Ταξίδι-Όνειρο
Αλάσκα
Δεν υφίσταται θέμα κινδύνου κανενός είδους από μια συσκευή GPS.

Αυτό δε σημαίνει φυσικά ότι δεν πρέπει να ακολουθούμε τους κανονισμούς των εταιρειών που το απαγορεύουν.
 

Manos

Member
Μηνύματα
261
Likes
283
Η αγαπημένη μου ασχολία στο αεροπλάνο είναι να ανοίγω το Gps (φυσικά, ΑΦΟΥ απογειωθεί το αεροπλάνο και ΑΦΟΥ ανακοινωθεί πως μπορούμε να ανοίξουμε τις ηλεκτρονικές μας συσκευές)



Έχει πλάκα να βλέπεις την ταχύτητα, το υψόμετρο, τις αυξομειώσεις τους, αλλά και το ακριβές σημείο πάνω από το οποίο πεταει το αεροπλάνο. :)



Θα πρέπει πάντως να ξέρουμε πως το Gps είναι μια παθητική συσκευή η οποία ΜΟΝΟ δέχεται και δεν εκπέμπει κανενός είδους σήμα, συνεπώς είναι ακίνδυνη για το αεροπλάνο. Όμως επειδή τα Gps συνδυάζονται πολλές φορές με «ενεργητικές» συσκευές, οι οποίες εκπέμπουν (όπως τα κινητά) καλό είναι να τηρούμε τις οδηγίες των εταιρειών.
 

taver

Member
Μηνύματα
12.492
Likes
29.047
Ταξίδι-Όνειρο
Iles Kerguelen
Λοιπόν θα την πω την αμαρτία μου - σε 30 από τις 30 πτήσεις μου το 2009 είχα ανοικτό το GPS καθ'΄όλη τη διάρκεια, από την αναχώρηση από το gate ώς και την άφιξη στο gate προορισμού. Και αυτό σε εταιρίες κι από τις 2 λίστες παραπάνω.
Δε μπορώ καν να διανοηθώ κατά ποιο τρόπο ένα low-power receive only device μπορεί να παρενοχλεί την ασφάλεια των πτήσεων. Το μόνο πρόβλημα που βλέπω, είναι ότι αυξάνει την πληροφόρηση του επιβάτη, για στοιχεία της διαδρομής, τα οποία η εταιρία μπορεί να μη θέλει να αποκαλύψει (για τον ίδιο λόγο π.χ. που κλείνουν το airshow όταν το αεροπλάνο κάνει κύκλους στο holding πριν το αεροδρόμιο προορισμού).
 

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.691
Likes
50.589
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
Για λόγους στρατιωτικής/εθνικής ασφάλειας.

:roll:
 

Manos

Member
Μηνύματα
261
Likes
283
Για λόγους στρατιωτικής/εθνικής ασφάλειας.

:roll:

Αν και θα βγούμε εκτός θέματος, νομίζω πως και ο πιο αδαής (σχετικά με τα gps) καταλαβαίνει πως κάτι τέτοιο δεν στέκει πλέον.
Στην εποχή των δορυφόρων και των δορυφορικών εικόνων υψηλής ανάλυσης, το … «αρχαίο» ανακριβές gps, μοιάζει με σφεντόνα απέναντι στα υπεροπλα της εποχής μας.
Δεδομένης και της έλλειψης σήμανσης στους δρόμους, η κυβέρνηση της Αβάνας θα έπρεπε να επιδοτεί και όχι να απαγορεύει το Gps. :rolleyes:


Ξεφύγαμε όμως.

Το αρχικό ζήτημα της ασφάλειας έχει απαντηθεί μάλλον.

Μόνο μια παρατήρηση θα ήθελα να κάνω: Ακόμα και οι παθητικές συσκευές εκπέμπουν κάποια ακτινοβολία (μηδαμινή) και αυτός είναι ο λόγος που απαγορεύεται να βρίσκονται σε λειτουργία αυτές οι συσκευές τις ευαίσθητες ώρες της προσγείωσης και της απογείωσης.
Τώρα αν αυτό έχει κάποια βάση, θα απαντηθεί (μέσω των πειραματισμών) από τον Taver. (για να μην έχει “πέσει» ακόμα παρά τις «παρανομίες» του, δείχνει πως μάλλον πρόκειται για μια υπερβολική προφύλαξη των εταιριών) :bleh:
 

greekbastard

Member
Μηνύματα
68
Likes
3
Επόμενο Ταξίδι
Μαλαισία - Ταυλάνδη...
Ταξίδι-Όνειρο
Παταγονία - Σιβηρία
στην επιστροφη το ανοιξα ενω πεταγα πανω απο Ελλαδα αλλα δεν ελεγε να πιασει σημα με τιποτα πραγμα που μου εκανε ενυτπωση....
Για να λειτουργήσει το gps χρείζεται τουλάχιστον 4 δορυφόρους. Έτσι μπορείς να υπολογίσεις τις συντεταγμένες (φ,λ,h,dT) Αν δεν 'βρει' τουλάχιστον 4 τότε δεν έχει σήμα.
 

taver

Member
Μηνύματα
12.492
Likes
29.047
Ταξίδι-Όνειρο
Iles Kerguelen
Για να λειτουργήσει το gps χρείζεται τουλάχιστον 4 δορυφόρους. Έτσι μπορείς να υπολογίσεις τις συντεταγμένες (φ,λ,h,dT) Αν δεν 'βρει' τουλάχιστον 4 τότε δεν έχει σήμα.
Όταν κινούμαστε με μεγάλη ταχύτητα, το GPS δυσκολεύεται να κλειδώσει δορυφόροους (επειδή δεν επανα-υπολογίζει θέση κάθε φορά αλλά δουλεύει με διαφορές από ένα στίγμα που ξέρει). Γι αυτό οι δορυφοροι πρέπει να κλειδώνουν σε ακινησία...
 

greekbastard

Member
Μηνύματα
68
Likes
3
Επόμενο Ταξίδι
Μαλαισία - Ταυλάνδη...
Ταξίδι-Όνειρο
Παταγονία - Σιβηρία
Όταν κινούμαστε με μεγάλη ταχύτητα, το GPS δυσκολεύεται να κλειδώσει δορυφόροους (επειδή δεν επανα-υπολογίζει θέση κάθε φορά αλλά δουλεύει με διαφορές από ένα στίγμα που ξέρει). Γι αυτό οι δορυφοροι πρέπει να κλειδώνουν σε ακινησία...
Σωστά, για αυτό όταν ο Kostas4 το άνοιξε στην επιστροφή δυσκολευόταν το gps να εντοπίσει τον απαραίτητο αριθμό δορυφόρων για να λειτουργήσει.
Και θυμάμαι να μου έχει συμβεί και μένα κάτι παρόμοιο σε πτήση Πράγα-Αθήνα.

WikiAnswers - How many GPS satellites are required to triangulate a plan-form position
 
Last edited by a moderator:

kostas4

Member
Μηνύματα
39
Likes
1
Επόμενο Ταξίδι
το ψαχνω...
Ταξίδι-Όνειρο
το ψαχνω...
Η αγαπημένη μου ασχολία στο αεροπλάνο είναι να ανοίγω το Gps (φυσικά, ΑΦΟΥ απογειωθεί το αεροπλάνο και ΑΦΟΥ ανακοινωθεί πως μπορούμε να ανοίξουμε τις ηλεκτρονικές μας συσκευές)
Αν το GPS θελει μια σχετικη "ακινησια" εσυ Μανο πως καταφερνεις και κλειδωνεις τους δορυφορους ?

Εκτος αν διατηρει την ικανοτητα να κλειδωνει τους δορυφορους μεχρι καποια ταχυτητα που σιγουρα θα ειναι μικροτερη απο 800χλμ/ω
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.222
Μηνύματα
884.192
Μέλη
38.914
Νεότερο μέλος
daglas

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom