Γαλλία Lα vie en rose a Dordogne...

Traveller

Member
Μηνύματα
3.935
Likes
3.921
Ο συντομότερος δρόμος δεν μας έκανε… θέλαμε να ξεψαχνίσουμε για τα καλά την μαγική ύπαιθρο της Γαλλίας, να χαθούμε στα σώψυχα της, να ανακαλύψουμε τις κρυφές της χάρες, να μπούμε στο πετσί της… θέλαμε να μείνουμε μακριά από τους μεγάλους επαρχιακούς δρόμους κι ακόμη μακρύτερα από τους κοστοβόρους αυτοκινητόδρομους … ζητήσαμε να βρούμε την Ιθάκη μας μακρύτερα, μέσα από στενά φιδωτά δρομάκια, παρέα με αγελάδες, πρόβατα, ηλιοτρόπια, ποτάμια… να δώσουμε αξία στο ταξίδι μας…










Και κάπως έτσι λοιπόν, μεσημεράκι, ο δρόμος μας έβγαλε στο Saint Cirq Lapopie, γοτθικό χωριό μουσείο, σκαρφαλωμένο σε ένα βράχο κάπου εκατό μέτρα πάνω απ το ποτάμι…









ο ήλιος πύρωνε τα απόκρημνα βράχια κι εμείς μαγεμένοι από το μοναδικό θέαμα του χωριού που κρέμονταν στο γκρεμό, αφήσαμε το αυτοκίνητο και πεζοί αρχίσαμε την ανάβαση στην ροζιασμένη πλάτη του… το μέρος είναι πραγματικά μοναδικό και δυστυχώς όπως κάθε special μέρος έτσι κι αυτό πληρώνει ακριβά την μοναδικότητα του… ορδές επισκεπτών κάθε μέρα βιάζουν την ομορφιά του και δεκάδες τουρίστες σπρώχνονται στα μεσαιωνικά σοκάκια του παλεύοντας απεγνωσμένα για μια φωτογραφία κι ένα πιάτο φαί στα ταβερνεία του… ακολουθήσαμε κι εμείς το ανθρώπινο ποτάμι και βάλαμε στόχο να φτάσουμε στο ψηλότερο μέρος, εκεί που κάποτε βρίσκονταν το κάστρο… σήμερα, στη θέση του κάστρου που διαφέντευε την περιοχή και έλεγχε τα περάσματα στο ποτάμι, βρίσκονται ερείπια αλλά η θέα παραμένει φαντασμαγορική…





ο Λωτ κάτω μας, γαλήνιος, συνέχιζε το αέναο ταξίδι του κι εμείς ταξιδεύαμε νοερά στα βάθη της ιστορίας… απέναντί μας δέσποζε η χαρακτηριστική πετρόχτιστη εκκλησιά, σύμβολο του χωριού, που έδωσε το όνομα της στον τόπο… St. Cirq… το υπόλοιπο του ονόματος οφείλεται σε μια οικογένεια κόμητων από την Τουλούζη τους Popie… έφτιαξαν το καστροχώρι, το οχύρωσαν καλά και το έκαναν άπαρτο Γαλλικό φρούριο στον εκατονταετή πόλεμο… όταν κάποτε τέλειωσε ο πόλεμος το μέρος δεν έχασε τίποτε από την στρατηγική του θέση… το πέρασμα του ποταμού ήταν στενό και μοιραία έγινε σταθμός για εμπόρους και ταξιδευτές που ανεβοκατέβαιναν τον Λωτ καταβάλλοντας βέβαια τα απαραίτητα διόδια… το μέρος άκμασε αλλά όταν φτιάχτηκαν οι πρώτοι δρόμοι το ποτάμι έχασε την στρατηγική σημασία του, κι η ακμή του τόπου σταμάτησε… ακολούθησε ο ξεπεσμός και το χωριό στα τέλη του 19ου αιώνα κυριολεκτικά ρήμαξε… από την αφάνεια το έβγαλε ο μεγάλος σουρεαλιστής Αντρέ Μπρετόν, που εκτίμησε την «τρελλή» ομορφιά του, το έκανε μόδα και δήλωσε πως είναι το μοναδικό μέρος που θα ήθελε να ζει… η συνέχεια γνωστή… πλήρης, σχολαστική αναστήλωση σπιτιών και μνημείων και βορά στον τουρισμό…







Φανταστείτε, την ράχη ενός θεόρατου γκρεμού κατάστικτη από δεκάδες μεσαιωνικά σπίτια και εκκλησίες να καταλήγει κλιμακωτά σένα βραχώδες οροπέδιο όπου δεσπόζει ένα γοτθικό μοναστήρι και μια απόκοσμη κοιλάδα να ξεκουράζεται στα ριζά του … αν σε αυτά προσθέσετε έναν τεχνητό υποβλητικό φωτισμό την νύχτα ή την συχνή εμφάνιση ενός λευκού πέπλου ομίχλης, έχετε το ονειρικό σκηνικό που αντικρίζει ο επισκέπτης φτάνοντας στο Rocamadour… Rocamadour … ο εραστής των βράχων… αυτή είναι η πλέoν ρομαντική εκδοχή ονομασίας τούτου του εκπληκτικού μέρους και σίγουρα εκείνη που άμεσα υιοθετεί ο επισκέπτης την στιγμή που έρχεται αντιμέτωπος με αυτό τον συνδυασμό θαύματος της φύσης και δημιουργικής φαντασίας του ανθρώπου…







αλλά και η άλλη, η πλέον διαδεδομένη και περισσότερο πιθανή εκδοχή ονομασίας είναι εξίσου γοητευτική και χάνεται μεταξύ ιστορίας και θρύλου… μιλάει για κάποιον άγιο, τον Άγιο Amadour σύγχρονο του Ιησού, ο οποίος για να γλιτώσει τις τότε θρησκευτικές διώξεις άφησε τα ιερά χώματα της Γαλιλαίας και βρήκε καταφύγιο στην Γαλλία… θρυλείται πως πήρε μαζί του το άγαλμα της Μαύρης Παναγίας, έκτισε προς τιμή της την πρώτη εκκλησία, ασκήτεψε σε αυτή και τερμάτισε τον βίο του σε αυτό ακριβώς το μέρος, που ονομάστηκε προς τιμήν του Rocamadour, δηλαδή βράχος του Αγ. Amadour… κάτι λοιπόν οι θαυματουργές ιδιότητες του αγάλματος της Μαύρης Παναγίας, το οποίο βέβαια μόνο σύγχρονο με την εποχή του Ιησού δεν είναι μια και χρονολογείτε τον 9ο αιώνα, κάτι ο τάφος του Αγίου, γρήγορα ο τόπος απέκτησε μυθικές θρησκευτικές διαστάσεις… από τον μεσαίωνα ήδη, βασιλιάδες, ανώτατοι θρησκευτικοί άρχοντες και απλός κόσμος ανέβαινε γονυπετής τα 216 σκαλοπάτια που οδηγούν στην κορυφή του οροπεδίου όπου και βρίσκεται το παρεκκλήσι της Παναγίας για να πάρουν την ευλογία της και να θεραπευθούν από τις ασθένειές τους… Αυτός ο θρησκευτικός μύθος παραμένει ζωντανός ως τις μέρες μας και σε συνδυασμό με το εκπάγλου φυσικής καλλονής τοπίο εγκαθιστά το Rocamadour στην κορυφή της Γαλλικής τουριστικής πυραμίδας και το κατατάσσει σε αριθμό επισκεπτών τρίτο μετά το Παρίσι και το Mont St.Michel…



 

Eftichia

Member
Μηνύματα
858
Likes
1.285
Επόμενο Ταξίδι
τοσκανη
Ταξίδι-Όνειρο
καραιβικη
μία ακόμη υπέροχη ιστορία γεμάτη πανέμορφες εικόνες!!!!!!
 

renata

Member
Μηνύματα
5.540
Likes
1.950
Επόμενο Ταξίδι
Νεπάλ
απαιχτος λόγος,άπαιχτες φωτογραφίες ...εγω μέχρι και ορυζώνες είδα!!!:shock:
 

GTS

Member
Μηνύματα
6.783
Likes
18.174
...Θεέ μου βλέπω οράματα, σκέφτομαι φωναχτά, σίγουρα φταίει η μαγεία του μέρους…

- Μπα, με βεβαιώνει με ένα γλυκό χαμόγελο η συνοδός μου… πάνω απ όλα φταίει το κρασί…
Μάλλον φταίει η γλυκειά σου συνοδός αγαπητέ....;)

Θα πρέπει να μας λυθεί η απορία, Chez Omar ή MOMO.....θα αργήσω να το διαπιστώσω, αλλά χαλάλι, κάποτε θα γίνει κι αυτό.

Έξοχες φωτογραφίες...πάω στοίχημα ότι δεν τις τράβηξε ο Τράβελλερ...
 
Μηνύματα
115
Likes
118
Επόμενο Ταξίδι
πού;;
Ταξίδι-Όνειρο
Γύρος Ιταλίας
Τι όμορφο ταξίδι και τι υπέροχα γραμμένη ιστορία!
όχι φυσικά ότι περίμενα οτιδήποτε λιγότερο από τον traveller!
Δε θέλω να τελειώσει!
 

kalspiros

Member
Μηνύματα
2.554
Likes
3.986
Επόμενο Ταξίδι
remaining UK
Ταξίδι-Όνειρο
yeah, whatever...
βρήκα την ακριβή θέση του χωριού στο google και ανοίγοντας μερικές φωτογραφίες έπεσα σε τούτες εδώ από το εσωτερικό της εκκλησίας:
av5.cache4.c.bigcache.googleapis.com_static.panoramio.com_phote284a6e3c8f07ef009c98d72fc926196.jpg

μήπως γνωρίζεις την ιστορία αυτού του περίεργου δέντρου;
 

Twinkie

Member
Μηνύματα
1.142
Likes
327
Επόμενο Ταξίδι
Με το νου
Ταξίδι-Όνειρο
Στα πέντε σημεία της Γης
Παραμύθι. Μόνο αυτό.:)
 

Traveller

Member
Μηνύματα
3.935
Likes
3.921
Δεν μείναμε μέσα στην πόλη, διαλέξαμε μια αγροικία 4-5 χιλιόμετρα μακριά από αυτήν… ο Άγγλος ιδιοκτήτης την είχε πρόσφατα αγοράσει από κάποιον Γάλλο ξεπεσμένο γαιοκτήμονα, ανακαίνισε το κυρίως οίκημα και το μεταμόρφωσε σένα συμπαθητικό πανδοχείο στη μέση μιας τεράστιας έκτασης που σκοπεύει στο μέλλον να αρχίσει να καλλιεργεί… ο Άγγλος είχε πλάκα… μας εξήγησε με το φλεγματικό του χιούμορ τα βασικά… αποφύγετε να παρκάρετε στα πάρκινγκ του οροπεδίου και να κατεβείτε με το ασανσέρ στην πόλη γιατί το βράδυ τα ασανσέρ σταματούν να λειτουργούν και κανένας Άγιος δεν θα σας σώσει από την τουλάχιστον ημίωρη βραδινή ανάβαση… προτιμείστε τα πάρκινγκ που βρίσκονται στην κοιλάδα… είναι ούτως ή άλλως δωρεάν και το περπάτημα προς την πόλη δεν θα ξεπεράσει το δεκάλεπτο… αν πάλι βαριόσαστε, δώστε πέντε ευρώ πάρτε το χαρακτηριστικό τρενάκι που κάνει την διαδρομή κοιλάδα πόλη και σε ελάχιστο χρόνο θα διαβείτε την μεσαιωνική πύλη… το ξέρω, συνέχισε, πως αυτά τα πέντε ευρώ είναι κλοπή αλλά όποιος είναι τεμπέλης το πληρώνει… πραγματικά όλα κύλισαν κάπως έτσι… παρκάραμε στα βάθη της κοιλάδας εντελώς δωρεάν, θαυμάσαμε εκτός από την θέα και τα δεκάδες αυτοκινούμενα τροχόσπιτα που κατοικοέδρευαν στο ίδιο πάρκινγκ, αυτός ο τρόπος τουρισμού είναι απίστευτα διαδεδομένος στη Γαλλία και αποφασίσαμε να θυσιάσουμε το τάλιρο στο βωμό του φολκλόρ…



το Rocamadour Express, σατανικά ίδιο με εκείνο που κυκλοφορεί στην Πλάκα και το Μοναστηράκι και το σιχτιρίζουμε κάθε Κυριακή πρωί, ασφυκτικά γεμάτο, σφύριξε τρεις φορές και ξεκίνησε την ανάβαση… απέναντι μου ένας τυρανόσαυρος το πολύ τριών ετών, προσπαθούσε να ξεφύγει από την στοργική αγκαλιά της μάνας του για να δώσει μάχη με την αδελφή του τραβώντας της τα μαλλιά… εκείνη κάνα χρόνο μεγαλύτερη, τον κοίταξε με μίσος και του έδωσε μια μεγαλόπρεπη σφαλιάρα στο πρόσωπο… αίμα και δάκρυα… κολλητά πίσω μου ένα ζευγαράκι μπέρδευε το τρενάκι με το ξενοδοχείο δίνοντας ρεσιτάλ μπαλαμουτιάσματος, ενώ μια ευτραφής Γαλλίδα γιαγιά κοιτάζοντάς τους χειρονομούσε επιτιμητικά δίπλα στο πρόσωπό μου… είμαστε όλοι μια ωραία ατμόσφαιρα… το Rocamadour μπορεί να έχει μαγεία αλλά δεν παύει να είναι ένας τεράστιος τουριστικός αχταρμάς ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες αιχμής… ούτε πέντε λεπτά αργότερα το Express ξεφόρτωνε το τουριστικό του κοπάδι στα όρια της πόλης και έτσι ξεκινήσαμε την Rocamadour μας περιπέτεια…





Τελικά εμένα το foie gras μου αρέσει… ναι ναι το ξέρω είναι απάνθρωπο, είναι σκληρό είναι κατάπτυστο, να βασανίζονται οι πάπιες και οι χήνες για να απολαμβάνουν μερικοί εξεζητημένοι estet το πρησμένο και παραμορφωμένο συκώτι τους σαν υπέρτατο εξωτικό έδεσμα αλλά… μου αρέσει… όταν το περίπου 80% της παγκόσμιας παραγωγής foie gras είναι Γαλλικό και το 70% από αυτό παράγεται στην περιοχή της Dordogne και της Midi Pyrenees καταλαβαίνετε σε τι παράδεισο βρισκόμουν… αυτό το τόσο ξεχωριστό και αμφιλεγόμενο έδεσμα, που άλλες χώρες απαγορεύουν την παραγωγή του, η Γαλλική νομοθεσία το χαρακτηρίζει προστατευόμενη πολιτιστική και γαστρονομική κληρονομιά της χώρας… το Rocamandur λοιπόν τιμά και με το παραπάνω αυτή την λαμπρή γαστρονομική κληρονομιά και το foie gras βρίσκεται παντού… ξεχάστε τα κλασσικά φτηνομάγαζα με σουβενίρ και τα βαρετά εστιατόρια με τα τουριστικά menu… ο κεντρικός πεζόδρομος είναι γεμάτος από δεκάδες καταστήματα με gourmet είδη διατροφής και με εστιατόρια πραγματικές υπερπαραγωγές υψηλής γαστρονομίας… το foie gras κατακλύζει τις προθήκες των καταστημάτων και πρωταγωνιστεί σε όλα τα menu των εστιατορίων…








μοιραία υπέκυψα στον πειρασμό και διάβηκα την πόρτα ενός τέτοιου γαστρονομικού ναού… μια συμπαθέστατη κυρία με σοβαρό ύφος ανέλαβε να με ξεναγήσει στα ενδότερα του καταστήματος και να με μυήσει στα μυστικά της γευσιγνωσίας… εκτός από τις κλασσικές συσκευασίες foie gras και πατέ που γέμιζαν τον χώρο, μου παρουσίασε μια πλούσια συλλογή τοπικών κρασιών , λικέρ και μπράντυ, μου συνέστησε δεκάδες είδη τρούφας και τέλος στάθηκε στο τοπικό τυρί Rocamadur… σκουπίζοντας ένα δάκρυ συγκίνησης μου εξήγησε ότι το συγκεκριμένο κατσικίσιο τυρί είναι από τα καλύτερα στον κόσμο και με κάλεσε να το επιβεβαιώσω δοκιμάζοντας το μικρό κομμάτι που μου προσέφερε… η καλή μου αρνήθηκε ευγενικά την προσφορά ψιθυρίζοντάς μου ότι το συγκεκριμένο τυρί είχε την χαρακτηριστική κατσικίσια εσάνς, δηλαδή λαϊκιστή βρωμοκοπούσε… την επέπληξα με μια αυστηρή ματιά και κυριολεκτικά εξαφάνισα και την δική της μερίδα… το να προσπαθήσω να την πείσω ότι ένα Γαλλικό τυρί με Appellation d’ orgine controlee (AOC) είναι άριστο θα ήταν μάταιος κόπος …



η ώρα του δείπνου ήταν κοντά… ο ουρανίσκος μου, ενθουσιασμένος από αυτό το μπαράζ ψαγμένων γεύσεων δεν έβλεπε την ώρα να υποκύψει ολοκληρωτικά στα κάλλη τους… ο Άγγλος φίλος σπιτονοικοκύρης μας ήταν σαφέστατος…
- Όπου κι αν φάτε στην πόλη θα είναι μια ξεχωριστή γαστριμαργική εμπειρία… δεν υπάρχουν κακά εστιατόρια στο Rocamadour… διαλέξτε το μέρος που ταιριάζει στην αισθητική σας και απολαύστε… εγώ πάντως, συνέχισε, τιμώ κατά τακτά χρονικά διαστήματα το confit de Canard του Lion d’Or…



Το Lion d’ Or είναι το εστιατόριο του ομώνυμου ξενοδοχείου και βρίσκεται στις αρχές του μεγάλου πεζόδρομου… στεγάζεται σε μια ρουστίκ σκεπαστή ταράτσα και έχει θέα την κοιλάδα…



σαν ντεκόρ δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο, αδιάφορο και παλιομοδίτικο για τα γούστα μου, αλλά σαν φαγητό, αξεπέραστο και το σπουδαιότερο με φιλικότατες τιμές… ακολουθήσαμε την πεπατημένη… menu de jour… το συναντήσαμε σε δύο παραλλαγές και τιμήσαμε και τις δύο… η πρώτη, η κλασσική και δική μου επιλογή, είχε σαν πρώτο πιάτο foie gras με ποσέ αχλάδι, δεύτερο confit πάπιας και επιδόρπιο το αξεπέραστο τοπικό τυρί… η συνοδός μου, η οποία εκτός από το κατσικίσιο τυρί απεχθάνεται και το foie gras με τα παράγωγα του, κατέληξε στην δεύτερη παραλλαγή η οποία ήταν εξίσου ιντριγκαδόρικη και φυσικά της ίδιας ξεχωριστής ποιότητας… πράσινη σαλάτα με πάπια σαν πρώτο πιάτο, σολομό στη σχάρα σαν κυρίως και μια σοκολατένια πανδαισία σαν επιδόρπιο… όλα αυτά συνοδεύτηκαν από ένα τοπικό ροζέ και η λυπητερή θύμιζε την προπαίδεια του δεκαοκτώ… δεκαοκτώ επί τρία ίσον πενήντα τέσσερα ευρώ (54?) σύνολο και για τους δυο μας, όπου δεκαοκτώ ευρώ το κάθε ένα menu συν δεκαοκτώ το κρασί μας … μην με ρωτήσετε αν το δείπνο ήταν καλό… δεν απαντώ σε υβριστικές και προβοκατόρικες ερωτήσεις… απλά θα πω πως η σύγκριση και μόνο με την αντίστοιχη σχέση κόστους ποιότητας των Ελληνικών εστιατόριων αποτελεί ύβρη…
 

renata

Member
Μηνύματα
5.540
Likes
1.950
Επόμενο Ταξίδι
Νεπάλ
ολα καλά αλλα μακρυά απο τις πάπιες και τις χήνες...
κατω τα χέρια--κατω τα βασανιστήρια--κατω οι γάλλοι που διαιωνίζουν τέτοια παράδοση!! κάτω!!!!!!!!!!
ειμαι με το μέρος της συνοδού σου φυσικά..παμε παρακάτω..
 

varioAthens

Member
Μηνύματα
5.486
Likes
7.968
ολα καλά αλλα μακρυά απο τις πάπιες και τις χήνες...
κατω τα χέρια--κατω τα βασανιστήρια--κατω οι γάλλοι που διαιωνίζουν τέτοια παράδοση!! κάτω!!!!!!!!!!
ειμαι με το μέρος της συνοδού σου φυσικά..παμε παρακάτω..

Ρενάτα, και η συνοδός την τίμησε την πάπια αλλά σε σαλάτα!!! :D
Υ.Γ. Πάλι δεν μπορώ να πατήσω το "Ευχαριστώ"! Γιατί??? :roll:
 

ΕΡΣΗ

Member
Μηνύματα
6.454
Likes
2.531
Επόμενο Ταξίδι
Βερολίνο (ξανά!)
Ταξίδι-Όνειρο
Λάος, Βιετνάμ, Καμπότζη
A! Fois gras! Η απόλυτη πανδαισία στον ουρανίσκο! Ακόμη και αν οι Γάλλοι δεν ξεκινούσαν εκείνη την πνευματική κίνηση που λέγεται Διαφωτισμός, από μόνη της η ύπαρξη του foie gras δικαιολογεί απολύτως την έλευση του γαλλικού λαού στο προσκήνιο της ιστορίας....
 

renata

Member
Μηνύματα
5.540
Likes
1.950
Επόμενο Ταξίδι
Νεπάλ
Ρενάτα, και η συνοδός την τίμησε την πάπια αλλά σε σαλάτα!!! :D
:roll:
δεν πειράζει για την παπια που έφαγε-αυτη η αλλη αηδία με πειράζει το φουα-μπαχάλ..
υγ. δεν χωράει άλλα ευχαριστώ ο τραβελερ..έχει τερματίσει! πες του να πατήσει restart!!:D
 

Εκπομπές Travelstories

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.184
Μηνύματα
883.285
Μέλη
38.893
Νεότερο μέλος
stefanoss

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom