



To Douglas DC-9 ήταν παρόμοιας διάταξης με το βρετανικό BAC 1-11 και
προοριζόταν για το ίδιο _κομμάτι_ της αγοράς, για ένα αεροσκάφος με
χωρητικότητα μέχρι 80 επιβάτες και δυνατότητα κάλυψης μικρών αποστάσεων.
Το πρωτότυπο DC-9 πέταξε για πρώτη φορά στις 25 Φεβρουαρίου 1965. H πρώτη
έκδοση παραγωγής, το DC-9-10 χωρητικότητας 80-90 θέσεων χρησιμοποιούσε δύο
P&W JT8D-1 μέγιστης ώσης 6.356 κιλών. Το αεροσκάφος μπήκε σε υπηρεσία με
την Delta Airlines στις 8 Δεκεμβρίου 1965. Επόμενο μοντέλο ήταν το DC-9-30
το οποίο είχε άτρακτο επιμηκυμένη κατά 4,54 m και μέγιστη χωρητικότητα 119
επιβάτες. Μεταξύ των βελτιώσεων που εισήγαγε ήταν και η αύξηση του
εκπετάσματος καθώς και η χρήση slats στις πτέρυγες. Το _-30_ μπήκε σε
υπηρεσία την 1η Φεβρουαρίου 1967 με την Eastern Airlines. H Douglas για να
ικανοποιήσει τις ανάγκες της SAS ανέπτυξε τη σειρά _-20_ που συνδύαζε την
άτρακτο της σειράς _-10_ και τις πτέρυγες του _-30_. Μπήκε σε υπηρεσία 23
Ιανουρίου του 1969. Έμπνευση της SAS ήταν επίσης η σειρά _-40_ με άτρακτο
μεγαλύτερη κατά 1,92 m σε σύγκριση με την _-30_ με αυξημένη χωρητικότητα
132 επιβατών και μικρότερη εμβέλεια. H σειρά _-40_ μπήκε σε υπηρεσία το
Μάρτιο του 1968. Τελευταία έκδοση ήταν η σειρά _-50_ με μια επιμήκυνση στην
άτρακτο 4,54 m από το _-30_ και θέσεις για 139 επιβάτες σε ανανεωμένη
εσωτερική διαρρύθμιση. Το DC-9-50 εντάχθηκε σε υπηρεσία τον Αύγουστο του
1975 με την Swissair. Επίσης κατασκευάστηκαν εκδόσεις μεταφοράς Cargo ή
Combi (επιβάτες και cargo) στις σειρές _-10CF_, _-10F_, _-10RC_ και
_-30CF_, _-30F_, _-30RC_.
Ακόμα παραδόθηκαν στην USAF και το Αμερικανικό Ναυτικό DC-9-CF σαν _-9A_
Nightingale και C-9B Skytrain II αντίστοιχα.
Το DC-9 είναι ένα από τα πιο πετυχημένα πολιτικά jet αεροσκάφη, αφού
κατασκευάστηκαν περισσότερα από 900, εκ των οποίων η πλειοψηφία πετά και
σήμερα.
Μοντέλο: McDONNELL DOUGLAS DC-9-30
Κινητήρες: 2 τουρμποφάν P&W JT 8D-7 μέγιστης ώσης 6.350 κιλών
Διαστάσεις εξωτερικά: Εκπέτασμα πτέρυγας (m): 28,47, Πτερυγική επιφάνεια
(mύ): 92,97, Εκπέτασμα ουράς (m): 11,23, Μήκος (m): 36,37, Ύψος (m): 8,38,
Μεταξόνιο (m): 16,22, Μετατρόχιο (m): 5,03
Διαστάσεις εσωτερικά: Διαστάσεις καμπίνας (μήκοςxπλάτοςxύψος) (m):
21,64x3,07x2,06, Όγκος χώρου αποσκευών (m_): 25,3
Βάρη: Κενό (kg): 25.940, Μέγιστο απογείωσης (kg): 54.885, Φορτίου (kg):
14.060, Καυσίμων (kg): 11.180
Επιδόσεις: Μέγιστη ταξιδίου (Km): 909 σε ύψος 25.000 ποδών, Οικονομική
(Km): 798 σε ύψος 35.000 ποδών, Διαδρομή απογείωσης/προσγείωσης (m):
2.075/1.500, Εμβέλεια (km): (Με απόθεμα καυσίμου 60 λεπτών σε ύψος 10.000
ποδών) με μέγιστο φορτίο: 2.388, Αριθμός επιβατών (μέγιστη χωρητικότητα,
τυπική-διαμόρφωση): 115, 105
πηγη ΠΤΗΣΗ&ΔΙΑΣΤΗΜΑ