Ηνωμένο Βασίλειο The Angels' share (ή Έψαχνα για οδηγό και οδηγό δεν βρήκα).

gelf

Member
Μηνύματα
624
Likes
10.571
@Smaragda53 σε ευχαριστώ πάρα πολύ. Η ιστορία έχει το λιγότερο δυνατό whisky (όσο μπορούσα). Τη συνεχίζω γιατί θα ξαναφύγω (σχετικά σύντομα).





7 - Ο λόφος Calton.

Ο Κάλτον Χιλ είναι ένας από τους λόφους του Εδιμβούργου, ακριβώς δίπλα στο κέντρο της πόλης. Προχωράς στην προέκταση της Princes Street, ανατολικά (Α1),

1.JPG


ανεβαίνεις κάποια σκαλοπάτια και βρίσκεσαι στον Κάλτον Χιλ.

2.JPG


Με την πρώτη ματιά είναι ολοφάνερη η απόπειρα να μοιάσει κάπως με την ακρόπολη των Αθηνών χωρίς επιτυχία όμως.

3.JPG


4.JPG


Η ακρόπολη είναι στην πραγματικότητα ένα ημιτελές μνημείο το οποίο είχε αρχικά την ονομασία «Εθνικό Μνημείο της Φύσης». Το έργο σχεδιάστηκε το έτος 1816, ένα χρόνο μετά την ήττα του Ναπολέοντα στο Βατερλό, με στόχο να γίνει ένα αντίγραφο του Παρθενώνα της Αθήνας, ως μνημείο για όσους είχαν πεθάνει στη διάρκεια των Ναπολεόντειων πολέμων. Η κατασκευή του ξεκίνησε το έτος 1822, αλλά τα διαθέσιμα κεφάλαια τελείωσαν με τον αρχιτέκτονα William Playfair να βλέπει μόνο τη μια πρόσοψη του κτιρίου που ολοκληρώθηκε. Βαπτίστηκε από τους κατοίκους τότε "ντροπή του Εδιμβούργου" αλλά είναι τώρα ένα δημοφιλές ορόσημο.

5.jpg


Δίπλα στο ημιτελές κτίριο, βρίσκονται το Μνημείο του Νέλσονα,

6.JPG


το οποίο αποπερατώθηκε το έτος 1816, μνημείο για τη νίκη των Βρετανών στο Τραφάλγκαρ

7.JPG


και το Μνημείο του Σκωτσέζου φιλόσοφου Dugald Stewart (1753-1828), το οποίο ολοκληρώθηκε το έτος 1831.

8.JPG


Εκτός από τα παραπάνω μνημεία στον λόφο Κάλτον βρίσκεται το κλασικής αρχιτεκτονικής παλιό Αστεροσκοπείο της πόλης, το οποίο σχεδιάστηκε το έτος 1818 από τον αρχιτέκτονα Γουίλιαμ Πλέιφεαρ και είναι βασιζόμενο στους λεγόμενους Αέρηδες της Αθήνας, καθώς και το επίσης κλασικού ρυθμού Βασιλικό Γυμνάσιο, το οποίο κατασκευάστηκε κατά τη δεκαετία του 1820.

9.JPG


10.JPG


11.JPG


Η κορυφή του λόφου Κάλτον είναι μια εξαιρετική τοποθεσία για βόλτα με την πανοραμική θέα της πόλης, συμπεριλαμβανομένης της οδού Princes (η κύρια οδική αρτηρία για αγορές) και του Κάστρου του Εδιμβούργου.

12.JPG


13.JPG


Το Κάλτον Χιλ είναι εύκολα προσβάσιμο, γι αυτό και το επισκέφτηκα τουλάχιστον τρεις φορές, πρωινές ώρες πριν αρχίσω τη γευσιγνωσία. Μου αρέσει πολύ η βόλτα στο λόφο Calton, γιατί, όπως προαναφέρθηκε από εκεί υπάρχει όμορφη θέα στην πόλη, τόσο προς το κέντρο της πόλης και προς την Παλαιά Πόλη και προς τη Νέα Πόλη,

14.jpg


15.JPG


16.JPG


17.JPG


18.JPG


19.JPG


20.JPG


21.JPG


όσο και προς το παλάτι του Holyrood και το κάθισμα του Αρθούρου,

22.JPG


23.jpg


24.JPG


καθώς και προς το Leith.

25.jpg


26.JPG


27.JPG


28.JPG


29.JPG


Κατά τη διάρκεια του Διεθνούς Φεστιβάλ της πόλης ο λόφος γίνεται χώρος πολλών εκδηλώσεων. Σε αυτό το λόφο γίνεται επίσης κάθε χρόνο και το φεστιβάλ Beltane Fire που γιορτάζεται η έλευση του καλοκαιριού κατά τη αρχαία παγανιστική γιορτή.
 

gelf

Member
Μηνύματα
624
Likes
10.571
8 - Το Βασιλικό Μίλι.

Το Royal Mile του Εδιμβούργου είναι μια εντυπωσιακή οδός που συνδέει το κάστρο του Εδιμβούργου

1.JPG


2.JPG


στην κορυφή του λόφου, με το παλάτι του Holyrood στο κάτω μέρος.

3.JPG


Το Royal Mile είναι στο κέντρο της πόλης και θεωρείται από πολλούς ο πιο όμορφος δρόμος της Ευρώπης, αφού κατά μήκος αυτού συναντώνται πανέμορφα μεσαιωνικά κτίρια και γοτθικές εκκλησίες.
Αρκετοί θεωρούν ότι δεν υπάρχει στον κόσμο άλλο μέρος, το οποίο να παρουσιάζει σε έναν δρόμο ένα τόσο ποικίλο μείγμα της ιστορίας, με ειδύλλια, φρικιαστικές ιστορίες και τόση ίντριγκα. Το Royal Mile στην πραγματικότητα χωρίζεται σε τέσσερα τμήματα και είναι γνωστό με τη σειρά από το κάστρο (άνω), έως το παλάτι (κάτω) ως Castlehill, Lawnmarket, High Street και Canongate. Κατά μήκος της οδού βρίσκονται εντυπωσιακά κτίρια και μαγαζιά όλων των ειδών όπως υπόγειες pub, μικρομάγαζα με σουβενίρ, μικρά μουσεία, στενάκια με καταστήματα που λειτουργούν εδώ και πολλές εκατοντάδες χρόνια.

Είχα επιλέξει ξενοδοχείο σχεδόν στο μέσο του Royal Mile. Έτσι περπάτησα στο Royal Mile, ημέρα,

4.JPG


5.JPG


6.JPG


7.JPG


8.JPG


9.JPG


10.JPG


νύχτα,

11.JPG


12.JPG


13.JPG


14.JPG


με καλό καιρό

15.JPG


16.JPG


και με βροχή.

17.JPG


18.JPG


Όπως προαναφέρθηκε το Royal Mile,

19.JPG


συνδέει το κάστρο του Εδιμβούργου, με το παλάτι του Holyrood.

Το Kάστρο του Εδιμβούργου, το υπέροχο αυτό φρούριο είναι το σήμα κατατεθέν της πόλης.

20.JPG


21.JPG


22.JPG


Το κάστρο αποτελείται από μια συλλογή από κτίρια που στεγάζονται στο εσωτερικό των τειχών. Πολλά από τα κτίρια έχουν ανακατασκευαστεί επειδή είχαν αλλοιωθεί με την πάροδο των αιώνων. Το παλαιότερο σωζόμενο κτίριο είναι το παρεκκλήσι της Αγίας Μαργαρίτας που χρονολογείται από τον 12ο αιώνα.
Το έτος 1140, στο κάστρο αυτό έγινε η πρώτη καταγεγραμμένη συνάντηση του Κοινοβουλίου της Σκωτίας. Το έτος 1566, στο κάστρο γεννήθηκε το μοναδικό παιδί της Βασίλισσας Μαρίας της Σκωτίας, που στο μέλλον ήταν αυτός ο οποίος ένωσε τα στέμματα της Σκωτίας και της Αγγλίας. Το έτος 1689, το φρούριο θα υπομείνει την τελευταία πλήρη πολιορκία του.
Η υψηλή θέση του κάστρου, πάνω στον βράχο, του έδινε άλλες εποχές στρατιωτικό πλεονέκτημα. Σήμερα χρησιμοποιείται ως σημείο αναφοράς για τους περιηγητές της πόλης. Για τη Σκωτία είναι το κύριο τουριστικό αξιοθέατο της χώρας.
Σε προηγούμενες επισκέψεις, είχα μπει στο κάστρο. Αυτή τη φορά βαρέθηκα. Άλλωστε στόχος του ταξιδιού ήταν η γευσιγνωσία. Έτσι αντί για τα βασιλικά κοσμήματα της Σκωτίας, την πέτρα της ενθρόνισης, προτίμησα να δοκιμάζω malt whisky. Το κάστρο είναι γεμάτο στρατιωτική ιστορία, αλλά είναι επίσης η έδρα του βασιλικού Τάγματος της Σκωτίας, κάτι που με άφηνε παγερά αδιάφορο την ώρα της γευσιγνωσίας. Το κάστρο φιλοξενεί επίσης το Εθνικό Πολεμικό Μουσείο της Σκωτίας, το οποίο περιγράφει τέσσερις αιώνες συμμετοχή της Σκωτίας σε πολέμους, κάτι που με άφηνε επίσης παγερά αδιάφορο την ώρα της γευσιγνωσίας. Μalt whisky και πάλι malt whisky.
Αυτή τη φορά, ένα μεσημέρι, έφτασα στην είσοδο του κάστρου κάποια στιγμή που είχε βγει, δειλά, ο ήλιος, οπότε θεώρησα ότι ήταν ευκαιρία για να βγάλω κάποιες φωτογραφίες.

23.JPG


24.JPG


25.JPG


26.JPG


27.JPG


28.JPG


Το Παλάτι του Holyrood

29.JPG


είναι η επίσημη κατοικία της Βασίλισσας στη Σκωτία. Βρίσκεται στο τέλος του Royal Mile του Εδιμβούργου, μερικά βήματα μακριά από το Queen's Gallery,

30.JPG


το οποίο βρίσκεται απέναντι από το Κοινοβούλιο της Σκωτίας,

31.JPG


στην άκρη του ομώνυμου πάρκου (Holyrood Park).
Το παλάτι ιδρύθηκε ως μοναστήρι το έτος 1128 και αργότερα έγινε η κατοικία της Βασίλισσας Μαρίας Στιούαρτ κατά τη σύντομη θητεία της στο θρόνο της Σκωτίας. Το παλάτι όπου γράφτηκαν τα σημαντικότερα κεφάλαια της σκωτσέζικης ιστορίας διαθέτει 14 ιστορικές πολυτελείς αίθουσες, υπέροχους κήπους και περιλαμβάνει τα ερείπια του Αββαείου του Holyrood, από τον 12ο αιώνα.
Επίσης με λίγο περπάτημα θα έφτανα στην κορυφή του ηφαιστειογενούς λόφου που ο θρύλος το συνδέει με τον Βασιλιά Αρθούρο και το σχετικό κάθισμα.

32.JPG


33.JPG


Προφανώς αφού αυτά, τα είχα επισκεφτεί στο παρελθόν δεν αφιέρωσα τον λίγο απαιτούμενο χρόνο που είχα στη διάθεσή μου στο ταξίδι αυτό, το οποίο είχε αφιερωθεί σε χαλάρωση με γευσιγνωσία (αφού άμεσα θα ακολουθούσαν υπερατλαντικά ταξίδια).

Το Κοινοβούλιο της Σκωτίας, ανατέθηκε σε Καταλανό αρχιτέκτονα, με αποτέλεσμα ένα δημιούργημα το οποίο δεν αποδέχτηκαν οι κάτοικοι του Εδιμβούργου και γενικά οι Σκωτσέζοι.

34.JPG


35.JPG


36.JPG


Στο μέσο περίπου της διαδρομής του Royal Mile, βρίσκεται ο Καθεδρικός ναός του St Giles.

37.JPG


38.JPG


39.JPG


Οι ντόπιοι τον αποκαλούν High Kirk, καθώς ξεχωρίζει από το μεγάλο ύψος του, τα υπέροχα βιτρό στο εσωτερικό του και τα μνημεία εκατοντάδων επιφανών Σκωτσέζων.
Μπροστά από τον Καθεδρικό ναό του St Giles στην καρδιά του Midlothian, βρίσκεται ένα μωσαϊκό σε σχήμα καρδιάς ενσωματωμένο στο πεζοδρόμιο κοντά στο St Giles High Kirk.

40.JPG


Καταγράφει τη θέση του Tolbooth του Εδιμβούργου του 15ου αιώνα, που κατεδαφίστηκε το έτος 1817 και ήταν το διοικητικό κέντρο της πόλης, η φυλακή και το σημείο δημόσιας εκτέλεσης. Έδωσε το όνομά του στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Sir Walter Scott, "The Heart of Midlothian", το οποίο δημοσιεύθηκε το έτος 1818. Κάποιοι - προληπτικοί - φτύνουν πάνω στην καρδιά, ώστε να καταδικάσουν το σημείο των εκτελέσεων θεωρώντας ότι αυτό θα τους φέρει καλή τύχη. Επίσης ένας δημοφιλής μύθος αναφέρει ότι είναι κακή τύχη να περπατήσει πάνω από την καρδιά και όσοι τον αψηφήσουν δεν θα βρουν ποτέ την αληθινή αγάπη.

Δίπλα στον Καθεδρικό ναό του St Giles, περιβάλλοντας αυτόν, βρίσκεται η Parliament Square, με το μεγαλοπρεπές κτίριο ιταλικού στιλ, το οποίο κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1630, προκειμένου να στεγάσει το Κοινοβούλιο της Σκωτίας. Μετά την πράξη της Ένωσης το έτος 1707, στεγάστηκαν στο κτίριο αυτό, το Ποινικό Δικαστήριο και το Ανώτατο Δικαστήριο.

41.JPG


Στη βορειοδυτική γωνία της Parliament Square και στη διασταύρωση αυτής με το Royal Mile, ελάχιστα μέτρα από τον Καθεδρικό ναό του St Giles, βρίσκεται το άγαλμα του Σκωτσέζου οικονομολόγου Άνταμ Σμιθ (1723-1790), ενός από τους πρωτοπόρους της πολιτικής οικονομίας.

42.JPG


43.JPG


Παρακάτω από την Parliament Square και τον Καθεδρικό ναό του St Giles, βρίσκεται το City Chambers (που στεγάζει το Δημαρχείο και τα Δημοτικά Επιμελητήρια της πόλης), ένα επίσης μεγαλοπρεπές κτίριο, κτίριο το οποίο σχεδιάστηκε το έτος 1750 από τον Τζον Άνταμ και κατασκευάστηκε μεταξύ των ετών 1753 και 1761, με στόχο να στεγάσει το Χρηματιστήριο της Σκωτίας. Τα κτίρια προς το Royal Mile, ανατολικά και δυτικά του κεντρικού κτιρίου, κατασκευάστηκαν μεταγενέστερα και αυτά όμως σε βικτωριανό ρυθμό.

44.JPG


Παρακάτω από το City Chambers και από τη διασταύρωση του Royal Mile, με τη South Bridge και τη North Bridge, βρίσκεται το σπίτι του John Knox.

45.JPG


Ο John Knox (1513-1572) ήταν ο ηγέτης της Προτεσταντικής Μεταρρύθμισης και ιερέας στον Καθεδρικό ναό του St Giles. Ο John Knox ήταν μία από τις σημαντικές προσωπικότητες της Σκωτίας κατά τον 16ο αιώνα.

Στο άνω τμήμα του Royal Mile, μεταξύ του Κάστρου και του Καθεδρικού ναού του St Giles, βρίσκεται το Gladstone's Land, το οποίο πρόκειται για μια αναπαλαιωμένη οικία ενός εμπόρου του 17ου αιώνα (όπως γράφει και η πινακίδα στην παρακάτω φωτογραφία, είναι κατασκευής του έτους 1617), που δίνει μια ιδέα για τη ζωή σ' ένα χαρακτηριστικό σπίτι της Παλαιάς Πόλης, πριν την εγκαταλείψουν οι εύποροι κάτοικοι (λόγω του συνωστισμού), για να μεταφερθούν βορειοδυτικά στη Νέα Γεωργιανή Πόλη. Τα Lands, όπως αποκαλούνταν τότε, ήταν ψηλά στενά κτίρια, τα οποία κατασκευάζονταν σε μικρά οικόπεδα. Το εξαώροφο Gladstone's Land, πήρε το όνομά του από τον Thomas Gladstone, τον έμπορο που το έχτισε το έτος 1617.

46.JPG


47.JPG


Περπατώντας κατά μήκος του Royal Mile, περνούσα από αγαπημένα μου μπαράκια

48.JPG


49.JPG


50.JPG


51.JPG


και σταματούσα για ένα malt whisky.

Είναι πολύ όμορφα να περπατάς στο Royal Mile.

52.JPG


Κάθε εποχή και κάθε στιγμή.
 

gelf

Member
Μηνύματα
624
Likes
10.571
9 - Θέα του Κάστρου από τη Νέα Πόλη.

Για το Kάστρο του Εδιμβούργου, τα έχω ξαναγράψει. Κι όχι μόνον εγώ. Το υπέροχο αυτό φρούριο είναι το σήμα κατατεθέν της πόλης. Είναι πολύ όμορφα να παρατηρείς το Κάστρο και από τη Νέα Πόλη.

1.JPG


Από διάφορες θέσεις. Και την ημέρα

2.JPG


3.JPG


4.JPG


5.JPG


6.JPG


7.JPG


και τη νύχτα.

8.JPG


9.JPG


Είναι πολύ όμορφα να περπατάς στο Εδιμβούργο. Και την ημέρα και τη νύχτα.

10.JPG


11.JPG
 

gelf

Member
Μηνύματα
624
Likes
10.571
10 - Water of Leith.

Επειδή είμαι άνθρωπος του νερού, κάθε φορά που βρίσκομαι στο Εδιμβούργο περπατώ κατά μήκος του μονοπατιού του Water of Leith.
Το Water of Leith είναι μια διαδρομή κατά μήκους του «καναλιού» του Εδιμβούργου και αποτελεί τον ιδανικό τρόπο για μια πρώτη γεύση από τη βρετανική εξοχή χωρίς απομάκρυνση από την υπέροχη πόλη του Εδιμβούργου. Η διαδρομή κινείται παράλληλα με τις λεωφόρους του κέντρου, περνά από ενδιαφέρουσες γωνιές του Εδιμβούργου όπως ο Βοτανικός Κήπος, η Εθνική Πινακοθήκη Μοντέρνας Τέχνης και διασχίζει μονοπάτια κατάλληλα για ποδηλασία, για να ρομαντζάρουν, για οικογενειακές βόλτες, για ψάρεμα, κλπ μέχρι να καταλήξει στο λιμάνι του Leith. Τα τελευταία χρόνια, μάλιστα, η περιοχή έχει γίνει δημοφιλέστατη διαδρομή απογευματινών περιπάτων για τους ντόπιους, αλλά και για τους τουρίστες, κατά τις ηλιόλουστες ημέρες.

Την πρώτη φορά που κατέβηκα προς το μονοπάτι, ο καιρός ήταν βροχερός. Ήταν η πρώτη ημέρα, είχα ανέβει στον λόφο Calton, είχα κάνει βόλτα στο Royal Mile, είχα γυρίσει τη Νέα Πόλη και κατά το μεσημέρι είχε αρχίσει να ψιχαλίζει. Είχα αφήσει την πλατεία Moray και κατηφόριζα.

1.JPG


Στο δρόμο μου, συνάντησα μια Σκωτσέζα που χαμογελώντας μου είπε: "Μερικές φορές κάνει καλό καιρό εδώ στο Εδιμβούργο". Χαμογελάσαμε και της είπα ότι εμένα αυτός ο καιρός μου αρέσει. Απολαμβάνω το Εδιμβούργο, με οποιοδήποτε καιρό. Βέβαια αυτή τη φορά ψιλοέβρεξε μόνο από το μεσημέρι της πρώτης ημέρας, μέχρι το μεσημέρι της δεύτερης ημέρας. Η βροχή απλώς μου δυσκολεύει τις φωτογραφίες. Συνέχισα το δρόμο μου και κατέβηκα στο ποτάμι και συγκεκριμένα στη γέφυρα της Deanhaugh Street.

2.JPG


3.JPG


Αφού παρατήρησα τον ποταμό Leith και από τις δύο πλευρές της γέφυρας και προς νότο

4.JPG


και προς βορρά.

5.JPG


6.JPG


Στη συνέχεια κατέβηκα προς το μονοπάτι,

7.JPG


8.JPG


έκανα μια μεγάλη βόλτα κατά μήκος του ποταμού και στη μετά ανηφόρισα

9.JPG


προς το κέντρο της πόλης μέσω των οδών North West Circus Place, Howe Street και Queen Street Gardens, προκειμένου να ασχοληθώ με το αγαπημένο μου άθλημα, δηλαδή στη γευσιγνωσία με malt whisky

Τη δεύτερη φορά που κατέβηκα προς το μονοπάτι, ο καιρός ήταν ηλιόλουστος. Ήταν η τελευταία ημέρα, είχα ανέβει το πρωί στον λόφο Calton, είχα επιστρέψει στο ξενοδοχείο, είχα μαζέψει την αποσκευή μου και είχα κάνει χαλαρή βόλτα στο Royal Mile και στη Νέα Πόλη, όπου μέσω της Rose Street είχα φτάσει στη Charlotte Square. Από τη Charlotte Square, μέσω των Hope Street, Queensferry Street, έφτασα στη Dean Bridge.

10.JPG


11.JPG


12.JPG


Είχα βρεθεί στο δυτικό πεζοδρόμιο της Dean Bridge και παρατηρούσα προς κατάντη, τα όμορφα σπιτάκια δίπλα στον ποταμό και το παραποτάμιο μονοπάτι.

13.JPG


Πέρασα το δρόμο με δυσκολία, λόγω μεγάλης κίνησης, μικρής ορατότητας, μεγάλης ταχύτητας αυτοκινήτων και από το απέναντι πεζοδρόμιο στόχευσα προς βορρά.

14.JPG


Στη συνέχεια ξαναπέρασα το δρόμο. Αυτή τη φορά με ευκολία. Άρχισα να κατηφορίζω μέσω της Bells Brae

15.JPG


προς τη μικρή χαμηλή γέφυρα Dean Path.

16.JPG


17.JPG


Από τη μικρή χαμηλή γέφυρα Dean Path παρατήρησα τον ποταμό Leith και προς βόρεια-βορειοανατολικά

18.JPG


και προς νότια-νοτιοδυτικά.

19.JPG


20.JPG


Αφού παρατήρησα τον ποταμό Leith, από την τοξωτή γέφυρα Dean Path, προχώρησα μέσα από τα στενά δρομάκια και συγκεκριμένα το Damside,

21.JPG


προς το Water of Leith Walkway, Dean Village Entrance και προς μια μικρή πεζογέφυρα, η θέση της οποίας σύμφωνα με τους χάρτες της google ονομάζεται Viewpoint Water of Leith.
Ανέβηκα στη μικρή πεζογέφυρα και πράγματι η θέα και προς τις δύο όψεις του μικρού ποταμού ήταν εξαιρετική. Και προς τη δυτική όψη

22.JPG


23.JPG


και προς την ανατολική όψη.

24.JPG


25.JPG


Αφού παρατήρησα για αρκετή ώρα τη θέα, ακολούθησα το παραποτάμιο μονοπάτι Hawthornbank Ln, ανατολικά, σταμάτησα σε ένα σημείο, όπου προς τα πίσω φαινόταν η μικρή πεζογέφυρα,

26.JPG


η απέναντι πλευρά του ποταμού και τα όμορφα κτίρια,

27.JPG


ενώ μπροστά διακρινόταν η μικρή χαμηλή γέφυρα Dean Path.

28.JPG


29.JPG




Συνέχισα κατά μήκος του παραποτάμιου μονοπατιού Hawthornbank Ln βόρεια, και όταν έφτασα στη μικρή γέφυρα Dean Path, συνέχισα να ακολουθώ το παραποτάμιο μονοπάτι Miller Row,

30.JPG


προέκταση του προηγουμένου, πρώτα βόρεια και στη συνέχεια ανατολικά και βορειοανατολικά και κάποια στιγμή επέστρεψα στο κέντρο της πόλης για γευσιγνωσία με malt whisky

Πάντα είναι πολύ όμορφα να περπατάς κατά μήκος του μονοπατιού του Water of Leith.
 

gelf

Member
Μηνύματα
624
Likes
10.571
@Smaragda53, σε ευχαριστώ και πολύ και πάλι. Συνεχίζω με Εδιμβούργο. Είναι και για μένα μια από τις πολύ αγαπημένες μου πόλεις.





11 - Η Εθνική Πινακοθήκη και η Βασιλική Ακαδημία.

Με πρόσοψη επί της Princes Street και στη γωνία αυτής με την οδό The Mound, βρίσκεται η Βασιλική Ακαδημία της Σκωτίας (The Royal Scottish Academy), σε κτίριο δωρικού ρυθμού,


1.JPG


2.jpg


3.JPG


σχεδιασμένο από τον αρχιτέκτονα Γουίλιαμ Πλέιφεαρ, το οποίο κατασκευάστηκε μεταξύ των ετών 1823 και 1836. Στην γκαλερί εκτίθεται μια συλλογή από πίνακες, γλυπτά και αρχιτεκτονικά σχέδια μελών της Ακαδημίας από τη δεκαετία του 1830 μέχρι σήμερα. Επίσης η Βασιλική Ακαδημία της Σκωτίας φιλοξενεί προσωρινές εκθέσεις σε όλη τη διάρκεια του έτους.
Την πρώτη ημέρα, από το μεσημέρι έβρεχε, κατηφόρισα από τη Νέα Πόλη έως το ποτάμι, επέστρεψα και το πρώτο φιλόξενο κτίριο που διέκρινα ήταν η Royal Scottish Academy, κτίριο δωρικού ρυθμού.
Μπήκα λίγο μέσα, στέγνωσα, βγήκα έξω, έβγαλα φωτογραφίες στο βροχερό Εδιμβούργο από το επιβλητικό δωρικού ρυθμού υπόστεγο και ξαναμπήκα μέσα.

4.JPG


Όπως προανέφερα η Βασιλική Ακαδημία της Σκωτίας φιλοξενεί προσωρινές εκθέσεις σε όλη τη διάρκεια του έτους, οπότε την ημέρα που την επισκέφτηκα, εκτός των άλλων είχε μια προσωρινή έκθεση με έργα του Τουλούζ Λωτρέκ.

Νότια της Royal Scottish Academy, βρίσκεται η Εθνική Πινακοθήκη της Σκωτίας. Πρόκειται για ένα επιβλητικό κτίριο κλασικού ιωνικού ρυθμού, σχεδιασμένο κι αυτό από τον αρχιτέκτονα Γουίλιαμ Πλέιφεαρ και το οποίο χρονολογείται από τη δεκαετία του 1850.
Μια πολύ καλή όψη της Εθνικής Πινακοθήκης της Σκωτίας προκύπτει από την Παλαιά Πόλη, κατεβαίνοντας προς τη Νέα Πόλη.
Και με ήλιο

5.JPG


και με βροχή.

6.JPG


Φτάνοντας έξω από την Εθνική Πινακοθήκη,

7.JPG


μπήκα μέσα και όχι μόνο προστατεύτηκα από τη βροχή αλλά διαπίστωσα για άλλη μια φορά, ότι είναι και πολύ ενδιαφέρουσα πινακοθήκη.

8.JPG


Στην Εθνική Πινακοθήκη της Σκωτίας, στεγάζεται μια σημαντική συλλογή ευρωπαϊκής τέχνης από την Αναγέννηση μέχρι τον μετα-ιμπρεσιονισμό. Επίσης στεγάζεται και η σημαντικότερη συλλογή από έργα Σκωτσέζων ζωγράφων.

Την Εθνική Πινακοθήκη της Σκωτίας, την επισκέφτηκα δύο φορές μέσα στο 24ωρο που ο καιρός ήταν βροχερός κατά την τετραήμερη διαμονή μου στο Εδιμβούργο.
Από τα ονομαστά σκωτσέζικα έργα, είναι "ο αιδεσιμότατος Ρόμπερτ Γουόκερ πατινάρει στη Λοχ Ντάντινγκστον" του Sir Henry Raeburn (1756-1823).

9.JPG


Βέβαια όπως προαναφέρθηκε η Εθνική Πινακοθήκη της Σκωτίας, εκτός από τη μεγαλύτερη συλλογή σκωτσέζικων πινάκων,

10.JPG


αλλά και μια καλή συλλογή βρετανικών πινάκων, διαθέτει μια σημαντική συλλογή ευρωπαϊκής τέχνης, μεγάλων ζωγράφων, όπως,
του Vincent van Gogh,

11.JPG


12.JPG


του Paul Gauguin,

13.JPG


14.JPG


του Edgar Degas,

15.JPG


16.JPG


17.JPG


του Paul Cezanne,

18.JPG


19.JPG


του Claude Monet,

20.JPG


του Eugene Delacroix,

21.JPG


του Georges Seurat

22.JPG


και πολλών άλλων μεγάλων δημιουργών.
Αξίζει μια επίσκεψη στην Εθνική Πινακοθήκη της Σκωτίας, για όποιον βρεθεί στο Εδιμβούργο.

23.jpg


24.JPG


25.JPG


Επισημαίνεται ότι η είσοδος είναι δωρεάν.
 

Attachments

  • 434,8 KB Προβολές: 0

gelf

Member
Μηνύματα
624
Likes
10.571
12 - Το Εθνικό Μουσείο της Σκωτίας.

Το Εθνικό Μουσείο της Σκωτίας, στις παρυφές της παλιάς πόλης και του Πανεπιστημίου του Εδιμβούργου, είναι πολλά μουσεία σε ένα. Εμένα προσωπικά με εντυπωσίασε.
Το Εθνικό Μουσείο της Σκωτίας, βρίσκεται επί της Chambers Street

1.JPG


και ήταν πολύ κοντά στο ξενοδοχείο μου.
Μπήκα μέσα στο κτίριο

2.JPG


και κατευθύνθηκα προς την κεντρική αίθουσα.

3.JPG


Στην κεντρική αίθουσα, δεσπόζει και ένα άγαλμα του Σκωτσέζου μηχανουργού, μηχανικού και εφευρέτη, James Watt (1736-1819).

4.JPG


Πολλοί ταξιδιωτικοί οδηγοί έχουν καταχωρήσει το Εθνικό Μουσείο της Σκωτίας στη λίστα με τα 20 πιο δημοφιλή μουσεία του πλανήτη, από άποψη επισκεψιμότητας, και πιθανώς, όχι άδικα.
Το μουσείο παραδόθηκε πρώτη φορά στο κοινό, το έτος 1866. Από τότε το κτίριο μεγάλωσε τη δεκαετία του 1930 και το έτος 2011 ανακαινίστηκε στη σημερινή του μορφή με 16 γκαλερί που φιλοξενούν ετησίως περισσότερους από 1,85 εκατομμύρια επισκέπτες.
Οι θεματικοί του όροφοι περιλαμβάνουν εκθέσεις φωτογραφίας, αίθουσες επιστημών, αίθουσες ιστορίας της Σκωτίας, αίθουσες διαφόρων πολιτισμών του κόσμου, αφιερώματα στη μόδα, τμήμα Φυσικής Ιστορίας με δεινόσαυρους, interactive εκθέματα για τη ζούγκλα, τη θάλασσα, το σύμπαν κλπ.

5.JPG


6.JPG


7.JPG


8.JPG


9.JPG


10.JPG


11.JPG


12.JPG


13.JPG


14.JPG


15.JPG


16.JPG


17.JPG


18.JPG


Εκτός από τα κειμήλια ιστορικής σημασίας, στο μουσείο στεγάζεται και το ταριχευμένο σώμα της Ντόλυ, του πρόβατου που έμεινε στην ιστορία ως το πρώτο κλωνοποιημένο θηλαστικό το οποίο έζησε για έξι χρόνια δίνοντας έξι απογόνους.

19.JPG


Αξίζει μια επίσκεψη στo Εθνικό Μουσείο της Σκωτίας, για όποιον βρεθεί στο Εδιμβούργο.

20.JPG


Επισημαίνεται ότι η είσοδος είναι δωρεάν.
 

gelf

Member
Μηνύματα
624
Likes
10.571
Επέστρεψα από μακρινό ταξίδι (μην ανησυχείτε εκεί δεν έχουν παρουσιαστεί κρούσματα του περίφημου ιού που σας απασχολεί) και συνεχίζω την ιστορία μου, γιατί οι άγγελοι μπορεί να μου πιουν όλο το ποτό. Και τώρα με τους ιούς το ποτό το χρειαζόμαστε πολύ, πάρα πολύ.



13 - Το Μνημείο του Σκοτ.

Ο Sir Walter Scott (1771-1832), Σκωτσέζος μυθιστοριογράφος, θεατρικός συγγραφέας και ποιητής, είναι ένας από τους βασικούς εκπρόσωπους της σκωτσέζικης λογοτεχνίας. και θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους συγγραφείς όλων των εποχών Γεννήθηκε στο Εδιμβούργο και αρχικά ακολούθησε καριέρα νομικού, αλλά σύντομα αφοσιώθηκε στη συγγραφή, αφού τα ιστορικά μυθιστορήματά του και οι μπαλάντες του γνώρισαν μεγάλη επιτυχία. Τα έργα του στα οποία αναφέρονται στην εποχή της περιπέτειας, της τιμής και της ιπποσύνης, πρόβαλαν σημαντικά την εικόνα της Σκωτίας στο εξωτερικό. Μεταξύ των διάσημων έργων του, περιλαμβάνονται τα παρακάτω:
Ιβανόης.
Ρομπ Ρόυ.
Ριχάρδος ο Λεοντόκαρδος.
Η Κυρά της Λίμνης.
Η καρδιά του Μιντλόθιαν.
Γουέβερλι.
Και πολλά άλλα.
Εκτός από φημισμένος συγγραφέας ο Sir Walter Scott υπήρξε και σημαντικό δημόσιο πρόσωπο, αφού μεταξύ άλλων οργάνωσε και την επίσκεψη του βασιλιά Γεωργίου του Δ στο Εδιμβούργο, το έτος 1822.
Μετά το θάνατο του Sir Walter Scott το έτος 1832, προκηρύχτηκε ένας αρχιτεκτονικός διαγωνισμός, ο οποίος προσκάλεσε τους αρχιτέκτονες της εποχής να καταθέσουν σχέδια για ένα κατάλληλο μνημείο για το μεγάλο Σκωτσέζο συγγραφέα. Ως θέση για την τοποθέτηση του μνημείου είχε επιλεγεί σημείο στη νότια πλευρά της Princes Street.

1.JPG


Το σχέδιο το οποίο επιλέχθηκε τελικά, υποβλήθηκε από τον George Meikle Kemp (1795-1844) και η κατασκευή του μνημείου ξεκίνησε το έτος 1840. Ο επίσημος θεμέλιος λίθος τέθηκε στα πλαίσια μιας μεγάλης τελετής, την ημερομηνία των γενεθλίων του Scott, την 15η Αυγούστου. Δυστυχώς ο Kemp είχε πεθάνει πριν από την ολοκλήρωση του έργου του. Το μνημείο του Scott είναι γοτθικού στυλ με 64 κόγχες να περιέχουν αγαλματίδια των χαρακτήρων από τα μυθιστορήματα του Scott και 16 πεσσούς που απεικονίζουν ποιητές της Σκωτίας που υποστηρίζουν την θολωτή στέγη. Το άγαλμα του Sir Walter Scott στο κέντρο του μνημείου φιλοτεχνήθηκε από τον John Steell, με με υλικό από μάρμαρο Carrera.

2.JPG


Το ύψος του μνημείου ανέρχεται σε 61 μέτρα, ενώ το συνολικό κόστος κατασκευής του μνημείου ήταν 16.000 λίρες, με το μεγαλύτερο μέρος των χρημάτων να συγκεντρώνεται από δημόσιες προσφορές.
Το Μνημείο του Σκοτ είναι το μεγαλύτερο μνημείο, το οποίο έχει κατασκευαστεί για να τιμήσει συγγραφέα.
Το Μνημείο άνοιξε επίσημα τον Αύγουστο του έτους 1846 και προσφέρει εκπληκτική θέα από την κορυφή του. Απαιτείται βέβαια ανάβαση 287 σκαλοπατιών. Σε αυτό το ταξίδι δεν ανέβηκα στην κορυφή, όμως περνούσα καθημερινά από το μνημείο και το παρατηρούσα και ημέρα και νύχτα και με οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες.

3.JPG


4.JPG


5.JPG


6.JPG


7.JPG


8.JPG
 

gelf

Member
Μηνύματα
624
Likes
10.571
14 - Το Εδιμβούργο των Μυστηρίων.

Ο ως επί το πλείστον σκοτεινός ουρανός της Σκωτίας σε συνδυασμό με τη μεσαιωνική αύρα του Εδιμβούργου, καθιστούν την πόλη ιδανική ώστε να δημιουργηθούν θρύλοι, οι οποίοι μάλιστα αποτελούν ένα από τα αξιοθέατα της πόλης. Καθημερινά παρέχονται δεκάδες tours για τους λάτρεις του μυστηρίου.

1.JPG


Στο κτίριο της Camera Obscura

2.JPG


δημιουργούνται οφθαλμαπάτες. Στις περιηγήσεις στα closes του κέντρου, δηλαδή στα σοκάκια
του κέντρου,

3.JPG


4.JPG


υπάρχουν θρύλοι για δολοφονίες, βασιλικές συνωμοσίες και τον κόσμο των “underground” συγγραφέων της πόλης.

5.JPG


6.JPG


7.JPG


8.JPG


9.JPG


Στο Gilmerton Cove υπάρχει ένας υπόγειος κόσμος του παρελθόντος, σε μία σπηλιά που κατοικήθηκε, άγνωστο από ποιους και γιατί, αλλά τα ευρήματα αφήνουν χώρο για πολλές θεωρίες. Στα μπουντρούμια του Εδιμβούργου πραγματοποιούνται ξεναγήσεις από επαγγελματίες ηθοποιούς και δραματοποιημένες σκηνές σε μία χιλιετία σκοτεινής ιστορίας και στα πιο ιστορικά σημεία της πόλης, όπως το Grassmarket ή το Andrew’s House, θα γίνει γνωστό σε κάθε ενδιαφερόμενο, ποιοι κρατούμενοι εκτελέστηκαν και σύμφωνα με τον θρύλο, στοιχειώνουν ακόμα τα κυβερνητικά κτίρια. Μέχρι και σχετικά μπαρ αξιοποιούν το θρύλο των μυστηρίων της πόλης του Εδιμβούργου.

10.JPG


11.JPG


12.JPG


Τέλος ακόμα και το malt whisky το οποίο παράγεται στο Εδιμβούργο (lowlands), διαθέτει ετικέτα που αναδεικνύει το θρύλο των μυστηρίων της πόλης του Εδιμβούργου.

13.jpg



ΥΓ. Το malt whisky καταπολεμά όλους τους ιούς.
 

Smaragda53

Member
Μηνύματα
66
Likes
100
Ακόμα κι εγώ που ζαλίζομαι μ΄ένα ποτήρι μπύρα (!) θα έπινα με ευχαρίστηση ένα ποτήρι ουίσκι στην υγειά του Εδιμβούργου! :cool:
 

gelf

Member
Μηνύματα
624
Likes
10.571
@Smaragda53, σ' ευχαριστώ πάρα πολύ για την παρέμβασή σου. Αξίζει να πιεις ένα ποτήρι malt whisky στο Εδιμβούργο. Και όχι μόνο ένα. Άλλωστε όπως είναι γνωστό, το malt whisky καταπολεμά όλους τους ιούς.

@fotast, το επόμενο εδάφιο της μικρής ιστορίας αφορά συνοπτικά στο malt whisky. όπως είχα υποσχεθεί. Αναλυτική αναφορά στο malt whisky, απαιτεί βιβλίο.




15 - Malt Whisky και μπαράκια.

Ευχαριστήθηκα. Η υπέρτατη ηδονή.

1.jpg


Το μπουκάλι με το malt whisky να γλιστράει προς το χέρι μου, το ποτήρι να γεμίζει κι εγώ να πλημμυρίζω με γεύσεις.
Άλλωστε στη Σκωτία βρισκόμουν. Πατρίδα του malt whisky, άρα και πατρίδα δική μου.
O Mark Twain το είχε πει και το είχε γράψει ξεκάθαρα:
"Ο πραγματικός πρωτοπόρος του πολιτισμού μας, δεν είναι η εφημερίδα, δεν είναι η θρησκεία, δεν είναι ο σιδηρόδρομος, αλλά είναι το ουίσκι".
Έμπαινα στα μπαράκια και στις pub καθόμουν στο μπαρ και πριν προφτάσω να κάτσω είχα παραγγείλει το malt whisky. Το ποτήρι ερχόταν γρήγορα

2.jpg


και παράλληλα μου ερχόταν στο μυαλό κάτι άλλο από τα γραπτά του Mark Twain:
"Το ουίσκι ήρθε την κατάλληλη στιγμή. Φυσικά. Το ουίσκι δεν έρχεται ποτέ σε λάθος στιγμή"
Και πράγματι το malt whisky ερχόταν στις κατάλληλες στιγμές. Και έπινα malt whisky και lowlands malt whisky και highands malt whisky και caberltown malt whisky και speyside malt whisky, αλλά και islay και γενικότερα islands malt whisky.

3.jpg


4.jpg


5.jpg


6.jpg


7.jpg


8.jpg


9.jpg


10.jpg


11.JPG


Γενικά προτιμούσα, παρατηρώντας τις πινακίδες έξω από κάθε μπαρ, το malt whisky, "Malt of the Month".

12.JPG


Το"Malt of the Month", είχε την καλύτερη τιμή. Και το προτιμούσα.

Όπως είναι προφανές στα μπαράκια του Εδιμβούργου αφιέρωσα τον μεγαλύτερο χρόνο στην πόλη. Και είναι προφανές, αφού εκεί έκανα τη γευσιγνωσία με malt whisky.

13.JPG


Για γευσιγνωσία, πήγα σε πολλά μπαράκια, τα περισσότερα εκ των οποίων βρίσκονται στην Παλαιά Πόλη, όπως το The Jazz Bar,

14.JPG


το οποίο βρίσκεται επί της Chambers Street, δίπλα στο ξενοδοχείο μου, στο οποίο έκλεινα τις νύχτες μου, το Whiski Bar & Restaurant,

15.JPG


το οποίο βρίσκεται επί της 119 High Street (Royal Mile) και στο οποίο πέρασα όμορφες νύχτες,

16.JPG


17.JPG


το ίδιο όμορφα πέρασα και στο Mitre Bar, επίσης επί της 131-133 High Street (Royal Mile)

18.JPG


19.JPG


20.JPG


καθώς και στο Royal Mile Tavern, το οποίο βρίσκεται μεταξύ των παραπάνω επί της 127 High Street (Royal Mile).

21.JPG


Επίσης σε άλλα μπαράκια/pub, στην Παλαιά Πόλη που πήγα σε αυτό το ταξίδι ήταν το Amber Whisky Bar,

22.JPG


επί του Scotch Whisky Experience (354 Royal Mile), το Fiddlers Arms,

23.JPG


επί της 9-11 Grassmarket, το Deacon Brodies Tavern,

24.JPG


25.JPG


επί της 435 Lawnmarket (Royal Mile), το Whiski Rooms,

26.JPG


επί της 4-7 North Bank Street, καθώς και σε πολλά άλλα μπαράκια/pub για γευσιγνωσία στο malt whisky.

Και στη Νέα Πόλη επισκέφτηκα αρκετά μπαράκια/pub, όπως το Black Cat

27.JPG


και το Rose & Crown,

28.JPG


επί της Rose Street (πεζόδρομο τον οποίο τίμησα ιδιαίτερα), αλλά και άλλα μπαράκια στη Νέα Πόλη,

29.JPG


μεταξύ των οποίων The Angels' share,

30.JPG


το οποίο έχει τον τίτλο της ταινίας ενός από τους αγαπημένους μου σκηνοθέτες του Ken Loach, του οποίου την ομότιτλη ταινία προτείνω να δει σε όποιον ασχολείται με το malt whisky. Και όχι μόνο σ' αυτούς. Γιατί η ταινία θέτει κοινωνικοπολιτικά θέματα, με αφορμή το μερίδιο των αγγέλων.

Επίσης από τα γυρίσματά μου στα μπαράκια του Εδιμβούργου, γέλασα με μια πινακίδα έξω από ένα μπαρ την οποία θα θυμάμαι.

31.JPG
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
30.883
Μηνύματα
743.229
Μέλη
35.556
Νεότερο μέλος
Sileonis

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom