tita
Member
- Μηνύματα
- 732
- Likes
- 223
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ανταρκτική
Στο διάστημα που τακτοποιούσα αυτές τις εκκρεμότητες, είχα και την πρώτη μου επαφή και εμπειρία με την ολλανδική νοοτροπία. Οργάνωση, πρόγραμμα (είναι γνωστή η στενή τους σχέση με την ατζέντα τους) αλλά ταυτόχρονα μια ηρεμία, “χαλαρότητα”, χαμόγελο, καλή διάθεση και προπάντων -οποίου θαύματος- έλλειψη σνομπισμού! Είχα την τύχη να βιώσω κάποιους μήνες πριν την γερμανική πλευρά της οργάνωσης και του προγραμματισμού, αλλά αυτό εδώ στην Ολλανδία είναι κάτι άλλο.
Τα παραδείγματα που μπορώ να αναφέρω είναι πάμπολλα. Θα προσπαθήσω να καταγράψω τα πιο χαρακτηριστικά:
-Τη μέρα που πήγα να γραφτώ στη σχολή, βίωσα όλα τα παραπάνω. Το ραντεβού το είχα ήδη κλείσε από την Ελλάδα, και με το που πάτησα το πόδι μου στα κεντρικά, είπα το όνομά μου και τον λόγο επίσκεψής μου, μου έδωσαν χαρτάκι προτεραιότητας και πήγα κάθισα στο σαλονάκι. Όταν ήρθε η σειρά μου, η υπάλληλος έφερε το φάκελό μου και ευγενικότατη συμπληρώσαμε όσα χρειαζόταν. Στη συνέχεια, με καθοδήγησε σε μια συνάδερφό της, η οποία κάθησε δίπλα μου στον υπολογιστή και λες και με ήξερε από χθες, αλλά χωρίς καθόλου τουπέ, με έγραψε σε μια ιστοσελίδα (σε φακελώνουν κανονικά. Τα φοιτητικά σου στοιχεία είναι άμεσα συνδεδεμένα και διαθέσιμα στα αρχεία του δήμου και το αντίστροφο). Η φιλικότητα που μου έδειξε, η υπευθυνότητα και η ακρίβεια, ήταν όλα αυτά που δυστυχώς σπάνια συναντάς πλέον σε αντίστοιχους φορείς στην Ελλάδα.
-το ραντεβού με την υπεύθυνη προγράμματος σπουδών, ήταν κάτι αντίστοιχο. Η καθηγήτρια αυτή έχει τεράστια εμπειρία και παρόλη τη θέση της, είναι πάντα προσιτή και φιλική. Μου πρότεινε τα μαθήματα που πρέπει να παρακολουθήσω και ποιά να αφήσω, καθότι άρχιζα το πρώτο μου εξάμηνο την εαρινή περίοδο. Στην αρχή έτρεμα ολόκληρη, αλλά τελικά μου έκανε τεράστια εντύπωση ότι δείχνουν τόση κατανόηση που δεν το περίμενα. Και όλο αυτό οφείλεται στην οργάνωσή τους. Για παράδειγμα, μου πρότεινε να παρακολουθήσω ένα μάθημα από το bachelor φυσικής, ώστε να μην έχω κενά το άλλο εξάμηνο. Επίσης, για δύο μαθήματα, μου ανέφερε “σε αυτά, θα πεις στον καθηγητή (αν και θα του μιλήσω κι εγώ) ότι τώρα αρχίζεις το μεταπτυχιακό, και δεν παρακολούθησες το χειμερινό εξάμηνο, έτσι ώστε να ξέρουν και να το έχουν υπόψη τους τόσο στη διδασκαλία όσο και στην εξέταση!”. Και όντως έτσι έγινε. Έτυχε σε ένα μάθημα αστροσωματιδιακής φυσικής, να μην καταλαβαίνω κάποια μαθηματικά. Εξήγησα στον καθηγητή ότι μάλλον οφείλεται στην έλλειψη γνώσεων από το πρώτο εξάμηνο, και ο καθηγητής αναγνώρισε ότι αυτός ήταν ο λόγος, και τελικά βαθμολόγησε εκείνη την άσκηση ξεκινώντας από το 5 και όχι από το 0 (με άριστα το 10). Επίσης, δείχνουν κατανόηση, ειδικά στους international students, ότι χρειάζονται κάποιο χρόνο προσαρμογής στα νέα δεδομένα και επίσης ότι χάνονται αρκετές ώρες μέχρι να τακτοποιηθούν κάποια θέματα με το σπίτι, το δήμο ή τους τραπεζικούς λογαριασμούς. Για να μην παρεξηγηθώ: δεν σημαίνει ότι είναι χαλαροί με την έννοια ότι δεν νοιάζονται. Θεωρούν αυτονόητο ότι έχεις το φιλότιμο να ασχοληθείς με τα κενά σου ή τις ασκήσεις που άφησες πίσω, κάποια άλλη στιγμή μέσα στην εβδομάδα. Δεν θα σου πουν “παρέδωσέ το αύριο”, αλλά σου δίνουν το περιθώριο μιας εβδομάδας.
Τα παραδείγματα που μπορώ να αναφέρω είναι πάμπολλα. Θα προσπαθήσω να καταγράψω τα πιο χαρακτηριστικά:
-Τη μέρα που πήγα να γραφτώ στη σχολή, βίωσα όλα τα παραπάνω. Το ραντεβού το είχα ήδη κλείσε από την Ελλάδα, και με το που πάτησα το πόδι μου στα κεντρικά, είπα το όνομά μου και τον λόγο επίσκεψής μου, μου έδωσαν χαρτάκι προτεραιότητας και πήγα κάθισα στο σαλονάκι. Όταν ήρθε η σειρά μου, η υπάλληλος έφερε το φάκελό μου και ευγενικότατη συμπληρώσαμε όσα χρειαζόταν. Στη συνέχεια, με καθοδήγησε σε μια συνάδερφό της, η οποία κάθησε δίπλα μου στον υπολογιστή και λες και με ήξερε από χθες, αλλά χωρίς καθόλου τουπέ, με έγραψε σε μια ιστοσελίδα (σε φακελώνουν κανονικά. Τα φοιτητικά σου στοιχεία είναι άμεσα συνδεδεμένα και διαθέσιμα στα αρχεία του δήμου και το αντίστροφο). Η φιλικότητα που μου έδειξε, η υπευθυνότητα και η ακρίβεια, ήταν όλα αυτά που δυστυχώς σπάνια συναντάς πλέον σε αντίστοιχους φορείς στην Ελλάδα.
-το ραντεβού με την υπεύθυνη προγράμματος σπουδών, ήταν κάτι αντίστοιχο. Η καθηγήτρια αυτή έχει τεράστια εμπειρία και παρόλη τη θέση της, είναι πάντα προσιτή και φιλική. Μου πρότεινε τα μαθήματα που πρέπει να παρακολουθήσω και ποιά να αφήσω, καθότι άρχιζα το πρώτο μου εξάμηνο την εαρινή περίοδο. Στην αρχή έτρεμα ολόκληρη, αλλά τελικά μου έκανε τεράστια εντύπωση ότι δείχνουν τόση κατανόηση που δεν το περίμενα. Και όλο αυτό οφείλεται στην οργάνωσή τους. Για παράδειγμα, μου πρότεινε να παρακολουθήσω ένα μάθημα από το bachelor φυσικής, ώστε να μην έχω κενά το άλλο εξάμηνο. Επίσης, για δύο μαθήματα, μου ανέφερε “σε αυτά, θα πεις στον καθηγητή (αν και θα του μιλήσω κι εγώ) ότι τώρα αρχίζεις το μεταπτυχιακό, και δεν παρακολούθησες το χειμερινό εξάμηνο, έτσι ώστε να ξέρουν και να το έχουν υπόψη τους τόσο στη διδασκαλία όσο και στην εξέταση!”. Και όντως έτσι έγινε. Έτυχε σε ένα μάθημα αστροσωματιδιακής φυσικής, να μην καταλαβαίνω κάποια μαθηματικά. Εξήγησα στον καθηγητή ότι μάλλον οφείλεται στην έλλειψη γνώσεων από το πρώτο εξάμηνο, και ο καθηγητής αναγνώρισε ότι αυτός ήταν ο λόγος, και τελικά βαθμολόγησε εκείνη την άσκηση ξεκινώντας από το 5 και όχι από το 0 (με άριστα το 10). Επίσης, δείχνουν κατανόηση, ειδικά στους international students, ότι χρειάζονται κάποιο χρόνο προσαρμογής στα νέα δεδομένα και επίσης ότι χάνονται αρκετές ώρες μέχρι να τακτοποιηθούν κάποια θέματα με το σπίτι, το δήμο ή τους τραπεζικούς λογαριασμούς. Για να μην παρεξηγηθώ: δεν σημαίνει ότι είναι χαλαροί με την έννοια ότι δεν νοιάζονται. Θεωρούν αυτονόητο ότι έχεις το φιλότιμο να ασχοληθείς με τα κενά σου ή τις ασκήσεις που άφησες πίσω, κάποια άλλη στιγμή μέσα στην εβδομάδα. Δεν θα σου πουν “παρέδωσέ το αύριο”, αλλά σου δίνουν το περιθώριο μιας εβδομάδας.