Βόρεια Κορέα Θα ξαναγίνει της Κορέας!

taver

Member
Μηνύματα
12.492
Likes
29.017
Ταξίδι-Όνειρο
Iles Kerguelen




Βγαίνοντας από το γεύμα, ο Σουρεαλισμός είχε συνέχεια. Στο πάρκινγκ, βρισκόταν 2 επιβατηγά αυτοκίνητα, από αυτά που σπανίζουν στη Βόρεια Κορέα, με τις πινακίδες τους καλυμμένες με λευκό χαρτί, στερεωμένο με μονωτική ταινία. Οι μόνοι άλλοι επισκέπτες που φαίνεται να υπάρχουν στο χώρο, είναι κάτι Κινέζοι τουρίστες. Τους πιάσαμε κουβέντα να δούμε μήπως ξέρουν τίποτα παραπάνω (όχι εγώ, δηλαδή, καθώς τα κινέζικά μου περιορίζονται σε ένα «ΝιΧάο», είχαμε και κινεζομαθή στο γκρουπ), αλλά ούτε αυτοί ξέρανε κάτι.

Αφήνοντας το μυστήριο άλυτο, αποχωρήσαμε και ανεβήκαμε και πάλι στο λεωφορείο. Επόμενη στάση, το ένα από τα δύο μνημεία παγκόσμιας κληρονομιάς που βρίσκονται στη Βόρεια Κορέα. Το παλάτι της δυναστείας Goryo, που κυβέρνησε την ενιαία και ανεξάρτητη τότε Κορέα από τον 9ο ως το 12ο αιώνα (ευτυχώς δε μας έδωσαν τις χρονολογίες σε έτη προ Μεγάλου Λαϊκού Ηγέτη – γιατί κατά τα άλλα βρισκόμαστε στο έτος Juche 103, 103 χρόνια μετά τη γέννηση του Kim Il Sung, δηλαδή).








Ξεκινήσαμε βλέποντας ένα δέντρο στην είσοδο του παλατιού, ο κορμός του οποίου δείχνει πως βρίσκεται εκεί από την εποχή που το βασίλειο της Κορέας κυβερνιόταν από το παλάτι αυτό. Κατά τα άλλα, το δέντρο ίσως ήταν το μοναδικό αυθεντικό στοιχείο στο χώρο, που κατά τα άλλα ήταν ένα ακόμα κλασσικό, υπέρ-ανακαινισμένο μνημείο, που θύμιζε πολύ τα αντίστοιχα στη Σεούλ, και προσωπικά με άφησε αδιάφορο. Πιο ενδιαφέρον ήταν το σουβενιράδικο, που είχε μια καταπληκτική συλλογή από postcards και posters με τις αφίσες της κιμιλσουγκικής προπαγάνδας… (ναι, το σήκωσα το μαγαζί…) Α, και μια εντυπωσιακή συλλογή από DVD με αριστουργήματα του Βορειοκορεατικού κινηματογράφου.








(φωτογραφίες από τη διαδρομή)



Ξεκινήσαμε για την επιστροφή στην Pyongyang, με μια στάση στο μνημείο για την επανένωση της Κορέας. Ναι, επανένωση στον ορίζοντα μπορεί να μην υπάρχει, αλλά μνημείο γι αυτήν υπάρχει. Βασικά, είναι μνημείο για την κατάθεση της πρότασης του Kim Il Sung για την ενοποίηση της χώρας, που περίπου περιέγραφε μια ομοσπονδία δυο χωρών με την κάθε μια να διατηρεί το πολιτικό της σύστημα. Δεν έτυχε και πολύ θερμής υποδοχής έξω από τη Βόρεια Κορέα... Αλλά εδώ που τα λέμε, στα 60 και πλέον χρόνια που οι Κορεάτες ζουν χωρισμένοι, τα δυο κομμάτια της χώρας έχουν αλλάξει τόσο πολύ, που δύσκολα μπορεί κανείς να φανταστεί αυτούς τους δυο πληθυσμούς να ζουν μαζί ως ενιαίος λαός. Αναλογίες με Ανατολική/Δυτική Γερμανία, Βόρεια/Νότια Κύπρο κλπ δεν πλησιάζουν καν στο ελάχιστο τη διαφορά αυτών των δύο.


(το δεύτερο ξενοδοχείο που δέχεται τουρίστες, στην Pyongyang)












Μπήκαμε και πάλι στο κέντρο της Pyongyang, και η επόμενη στάση ήταν η κεντρική πλατεία της πόλης. Μια πλατεία με όνομα, φυσικά, «Πλατεία Kim Il Sung». Με διάφορα δημόσια κτήρια τριγύρω, πρόκειται για τη μεγαλύτερη πλατεία της χώρας, όπου γίνονται κάθε τόσο οι μεγάλες στρατιωτικές παρελάσεις. Στο έδαφος, υπήρχαν διάφορα σημάδια – όπως μας εξήγησαν, ήταν απομεινάρια από προηγούμενες παρελάσεις, όπου κάποιος είχε σημειώσει με λευκή μπογιά τα σημεία που οι στρατιώτες έπρεπε να στέκονται. Κατά τα άλλα, η πλατεία είναι ψιλοάδεια, κάθε άλλο παρά κέντρο διερχομένων, που θα ήταν μια ανάλογη πλατεία σε Ευρωπαϊκή χώρα. Μόνο λίγα παιδιά παίζουν, λίγος κόσμος περνά, και κάτι στρατιώτες φυλάνε τα κτήρια…

Αφού περιεργαστήκαμε φωτογραφικά την πλατεία, περπατήσαμε δύο τετράγωνα πιο πέρα, χωρίς να συναντήσουμε ούτε ένα κατάστημα πέραν από κάτι μπαρμπέρικα, προς ένα χώρο χωρίς διακριτικά που ονομάζεται «Foreign Language Bookshop». Εκεί, υπάρχουν βιβλία – και σουβενίρ – σε Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά και Κινέζικα. Και μια ακόμα μεγαλύτερη συλλογή με υποτιτλισμένα DVD με τα αριστουργήματα του Βορειοκορεατικού σινεμά. Τα 2/3 των βιβλίων έχουν συγγραφέα κάποιον από τη δυναστεία των Kim… Και τα υπόλοιπα, είναι κι αυτά ομοειδή. Ε, τι να κάνω κι εγώ, ψώνισα μερικά, όπως ένα vintage ταξιδιωτικό οδηγό για τη Β. Κορέα, το σύνταγμα της χώρας στα Αγγλικά, ένα χάρτη, κ.α.,

Στο τέλος είδα κι ένα ακόμα τεύχος των Pyongyang Times, το οποίο στο εξώφυλλο είχε τον Kim Il Sung στα νιάτα του, και κεντρικό τίτλο «Ideology and spiritual strength produce brilliant victory». Δεν πίστευα στα μάτια μου, αυτός είναι ένας τίτλος που δε θα ταίριαζε σε καμία άλλη είδηση, πέραν από τη λήξη του πολέμου το 1953. Και έτσι κοίταξα την ημερομηνία της εφημερίδας. Κι όμως, εκδόθηκε το Σάββατο 26 Ιουλίου 103 (δηλαδή πριν λίγες μέρες). Όντως αναφέρεται στα γεγονότα της 27/7/1953 (δηλαδή πριν από 61 χρόνια) οπότε και κηρύχτηκε η εκεχειρία. Πέραν από το πολυσέλιδο θέμα, υπήρχαν και άρθρα όπως «Kim Jong Un provides guidance to different sectors», «Power station project makes brisk headway». «Symbol of eternal victory», και φυσικά η μόνιμη σελίδα με αρνητικές ειδήσεις από τη Νότια Κορέα. Το αγόρασα, και φυσικά, μου παρεδόθη τυλιγμένο σε ρολό, προκειμένου να μη διπλωθεί η εικόνα του ηγέτη που βρισκόταν στο εξώφυλλο…

Μετά από όλα αυτά, ήρθε πια η νύχτα, και η ώρα για την επιστροφή στο ξενοδοχείο. Πήγαμε και πάλι ομαδικώς για δείπνο, σε ένα άλλο από τα εστιατόρια του ξενοδοχείου – αλλά ούτε κι αυτή τη φορά σε στριφογυριζόμενο. Απλό φαγητό και σήμερα, και ευκαιρία για κουβέντα… και φυσικά, για ακόμα περισσότερες μπύρες. Οι συνοδοί μας, αποσύρθηκαν στα δωμάτιά τους. Το ξενοδοχείο αποτελείται από 2 πύργους 45 ορόφων που επικοινωνούν στο ισόγειο. Ενώ όλοι μας λοιπόν μέναμε στον Πύργο 1 του ξενοδοχείου, οι συνοδοί μας είχαν δωμάτια στον Πύργο 2… Οι κακές γλώσσες λένε πως τα παράθυρα στον δεύτερο πύργο βλέπουν σε κάτι που οι τουρίστες δεν πρέπει να το βλέπουν (το κτήριο του υπουργείου εξωτερικών είναι δίπλα), και έτσι τα δωμάτια στον πύργο 2 στεγάζουν μόνο ντόπιους… Δεν ξέρω αν οι κακές γλώσσες έχουν δίκιο, πάντως κάποια στιγμή που ανέβηκα στον πύργο 2, απ’ όσο μπόρεσα να δω δεν είδα τίποτα το επιλήψιμο.

 

pigi_dikaiou

Member
Μηνύματα
550
Likes
521
Επόμενο Ταξίδι
......
Ταξίδι-Όνειρο
Αγιο Ορος
Πολυ πολυ ενδιαφερων προορισμος!!!Αλλα δεν περιμενα και κατι λιγοτερο!!!
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.152
Likes
14.443
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Eγώ πήρα το σκαμπουδακι μου κι έπιασα θέση. Το ξέρεις άλλωστε...
 

taver

Member
Μηνύματα
12.492
Likes
29.017
Ταξίδι-Όνειρο
Iles Kerguelen
Την επόμενη μέρα το πρωί, στο αεροδρόμιο, έκπληκτοι διαπιστώσαμε ότι εκτός από την κανονική, προγραμματισμένη πτήση της Air Koryo για Pyonyang, υπήρχε και μια ακόμα, επίσης της Air Koryo, με μια ώρα διαφορά. Οι τουρίστες, βλέπετε, ήταν πολλοί αυτή τη μέρα, δε χωράγανε σε ένα μόνο αεροπλάνο, οπότε βάλανε και δεύτερο! Και τα δύο Tupolev 204 της Αir Koryo είναι σήμερα στο Πεκίνο. Το check-in πάντως κύλησε ομαλά, ένα πρόβλημα που είχε ένας συνταξιδιώτης λύθηκε αμέσως με τη βοήθεια του Βορειοκορεάτη εκπροσώπου, και o κύβος ερρίφθη… Περάσαμε από το Κινεζικό immigration και το security του Terminal 2. Πάμε για Βόρεια Κορέα!




Η επιβίβαση της πτήσης JS152 για Pyongyang ξεκίνησε στην ώρα της, με το μισό γκρουπ να εκμεταλλεύεται το τελευταίο wifi για να ενημερώσει το flightmemory κλπ. Πετάξαμε με το P-633, ένα ολοκαίνουργιο Tupolev 204-100 της Air Koryo. Στη φυσούνα, περίμεναν περιοδικά και εφημερίδες (πρόλαβα το τελευταίο αντίτυπο των Pyonyang Times), και κατά την επιβίβαση είχαμε το πιο δυνατό boarding music που έχω ακούσει ποτέ σε αεροπλάνο. Τραγουδάκια, θα τα χαρακτήριζα χαρούμενα, με ολίγον από δυτικότροπο μπιτάκι…)


Ο κόσμος κάθισε στις προκαθορισμένες του θέσεις, που κανένα λογικό κριτήριο δε μπορεί να εξηγήσει πως αποδόθηκαν έτσι. Εγώ είχα δίπλα μου ένα Γάλλο, υπάλληλο της Γερουσίας, που πήγαινε στην Pyongyang για Τέταρτη (!!!) φορά, ως μέλος του συνδέσμου φιλίας των δυο χωρών. Αυτά δηλαδή αφότου του μίλησα, γιατί πριν, έτσι που τον βλέπαμε κουστουμάτο και στημένο στο αεροδρόμιο, είχαμε βάλει στοιχήματα ότι πάει σε κάποιο συνέδριο μαρτύρων του Ιεχωβά. Ανακατεμένα με τους υπόλοιπους, βρίσκονται και κάποιοι Βορειοκορεάτες – αυτούς τους ξεχωρίζεις εύκολα, φοράνε ΟΛΟΙ στο πουκάμισό τους, λίγο πάνω από το ύψος της καρδιάς, μια καρφίτσα με την εικόνα του μεγάλου προέδρου ή του μεγάλου ηγέτη.

Ποιοι είναι αυτοί; Μα χωράει και ρώτημα; Όταν συγκροτήθηκε η χώρα ως κομμουνιστικό καθεστώς, ένας αγωνιστής του αντί-ιαπωνικού αγώνα, ο Kim Il Sung, ανέλαβε πρόεδρος της χώρας. Και εγκαθίδρυσε ένα προσωπολατρικό, τύποις κομμουνιστικό, καθεστώς. Βοηθούσης της προπαγάνδας, του εκπαιδευτικού συστήματος και της (ηθελημένης) απομόνωσης της Βόρειας Κορέας, όλη η χώρα, έπαψε να λατρεύει το Βούδα, και έμαθε σιγά σιγά να λατρεύει τον ηγέτη. Παρότι δεν τον λατρεύει ως θεό, η προσωπολατρία στη χώρα ενίοτε φτάνει σε αντίστοιχα επίπεδα. Και όταν τα χρόνια πέρασαν και το 1994 ο ηγέτης απεβίωσε, η χώρα βυθίστηκε στο πένθος. Πέραν από τις σκηνές κλάματος από άκρη σε άκρη της χώρας, η χώρα έμεινε πενθούσα, χωρίς ηγέτη, επί τρία χρόνια, ώσπου το κόμμα, μέσα από καθαρά αξιοκρατικές διαδικασίες, ανέδειξε ως ηγέτη τον γιό του, τον Kim Jong Il, που ήταν ήδη υψηλόβαθμος αξιωματούχος του καθεστώτος. Κι αυτός κυβέρνησε τη χώρα ως το 2011, οδηγώντας τη μέσα από λιμούς και παρολίγον πολέμους. Εν τω μεταξύ, ο Kim Il Sung, παρότι μακαρίτης, παρέμενε ακόμα ο ένας και μοναδικός πρόεδρος της χώρας, και συνέχισε να λατρεύεται από τον πληθυσμό, ενώ ο Kim Jong Il κυβερνούσε. Και το 2011, απεβίωσε κι αυτός. Νέες σκηνές κλάματος ακολούθησαν, νέο τριετές πένθος κατέλαβε τη χώρα, και ως εκ θαύματος και εντελώς συμπτωματικά ο γιός του, και εγγονός του προέδρου, ο Kim Jong Un, ανέλαβε γραμματέας του κόμματος και αναμένεται φέτος το Δεκέμβρη, μετά την τριετία, να ανακηρυχθεί και ηγέτης της χώρας.

Αλλά αρκετά με την ιστορική αναδρομή. Στην τελευταία σειρά του αεροπλάνου, λοιπόν, καθόντουσαν κάτι περίεργοι τύποι με στολή και βλοσυρό ύφος. Δεν είχα ορατότητα γιατί καθόμουν στο φτερό (και υπήρχε ένα galley/lavatory ενδιάμεσα), αλλά ένας συνταξιδιώτης που καθόταν εκεί πίσω επιχείρησε κάποια στιγμή να πάρει μια γενική φωτογραφία της καμπίνας του αεροσκάφους (χωρίς πρόσωπα), και ένας από αυτούς ήρθε στη θέση του και τον έβαλε να σβήσει τη φωτογραφία…


Η Air Koryo, σαν αεροπορική πλήρους service που σέβεται τον εαυτό της και τη θέση της ως εθνικού αερομεταφορέα του μεγάλου Κορεατικού έθνους, προσέφερε γεύμα κατά την πτήση. Ένα hamburger, απροσδιορίστου περιεχόμενου (βοδινό κρέας πάντως δεν το έλεγες). Και αναψυκτικό/καφέ. Μετά το φαγητό, διάβασα λίγο τους Pyongyang Times, να δω τα νέα φοβερά και τρομερά κατορθώματα του ηγέτη, με θέματα όπως «Kim Jong Un provides field guidance to industrial establishments», «Supreme leader’s works published abroad», «Leader inspects lubricant and hosiery factories», «Important meeting for starting anti-Japanese armed struggle» (για κάτι που έγινε το 1931), «Catfish production picks up» κλπ., και μια ολόκληρη σελίδα αφιερωμένη σε αρνητικά νέα από τη Νότια Κορέα. Και όταν τελείωσα, δίπλωσα την εφημερίδα και τη φύλαξα… «Μη, τι κάνεις εκεί!» ωρύεται ο διπλανός μου… Τον κοιτάω με απορημένο ύφος, και μου δείχνει την εφημερίδα. «Απαγορεύεται να διπλώνεις τη φωτογραφία του ηγέτη», μου λέει. «Και τι να κάνω;» «Δίπλωσε τη σε άλλο σημείο, πάντως όχι πάνω στον ηγέτη. Και πρόσεξε μην την πετάξεις σε τίποτα σκουπίδια! Όταν έντυπο έχει τον ηγέτη πάνω, του φερόμαστε με σεβασμό…».

Λίγο πριν την προσγείωση στην Pyongyang, όταν όλοι είχαμε προσδεθεί, ένας περίεργος τύπος με περίεργο καπέλο (πιλότος; ) βγήκε από το cockpit, περπάτησε ως το πίσω μέρος του αεροσκάφους, εκεί που καθόταν οι τύποι, κάτι έκανε, και επέστρεψε ξανά στο πιλοτήριο. Τόσο η ταυτότητα του όσο και οι ενέργειές του παραμένουν μυστήρια… Εν πάση περιπτώσει, προσγειωθήκαμε στο διεθνές αεροδρόμιο Sunan, και παρκάραμε σε κάποιο apron position. Αμέσως, από το παράθυρο είδα ένα μικρό στρατό να κατευθύνεται προς το αεροσκάφος, με βήμα. Αν σας πω ότι δεν τρόμαξα, θα πω ψέματα. Όμως, τελικά αποδείχθηκε ότι ο μικρός στρατός ήταν οι… δώδεκα baggage handlers, σε χακί στολές, και αυτά που κρατάγανε δεν ήταν όπλα αλλά εργαλεία της δουλειάς τους.
 
Last edited:

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.152
Likes
14.443
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Ας όψεται που δεσμεύτηκα για το φετινό καλοκαίρι, αλλοιώς θα σε είχα καταγγείλει δημόσια για ταξιδιωτική αποστασία. Αναμένουμε….
 

jimp

Member
Μηνύματα
5.020
Likes
6.401
Τα πρακτορεία με τα οποία μπορείς να πας Β.Κορέα είναι συγκεκριμένα; Δηλαδή είναι ας πούμε 10 και διαλέγεις ένα από αυτά;
 

taver

Member
Μηνύματα
12.492
Likes
29.017
Ταξίδι-Όνειρο
Iles Kerguelen
Μετά τους baggage handlers, κατέφθασε και η σκάλα, και το λεωφορειάκι για να μας πάει…. Μα που είναι το terminal? κοίταξα σε όλες τις κατευθύνσεις και τίποτα, ούτε ένα κτήριο, ούτε μία κατασκευή δε βρισκόταν σε ορατή απόσταση. Ήμασταν σε ένα διάδρομο στη μέση του απόλυτου πουθενά. Ρε μπας και μας στείλανε κατευθείαν σε στρατόπεδο καταναγκαστικής εργασίας, να γλυτώσουν κόπο και χρόνο; Θα το μάθουμε… Τελικά το λεωφορείο ξεκίνησε, και 3-4 χιλιόμετρα πιο κάτω, είδαμε και το terminal… Α, όχι, ψέματα, προσποίηση, αυτό το terminal είναι υπό κατασκευή. Εμείς πήγαμε σε ένα παράπηγμα παραδίπλα, που περισσότερο αποθήκη θύμιζε παρά terminal. Ένας τεράστιος χώρος, ενιαίος για όλες τις χρήσεις.

Περάσαμε την πόρτα (χρησιμεύει και ως gate αναχωρήσεων) και συναντήσαμε τα γκισέ του ελέγχου διαβατηρίων (ακριβώς τα ίδια γκισέ από τα οποία θα περνάγαμε, με την αντίστροφη φορά, κατά την επιστροφή). Η διαδικασία ήταν τυπική και γρήγορη, και ο υπάλληλος σφράγισε το χαρτί της βίζας και ΟΧΙ το διαβατήριο. Βλέπετε, αν πάρεις βίζα μέσω του KITC, δε χρειάζεται μεν να κάνεις τίποτα, αλλά η βίζα είναι ένα μπλε χαρτάκι που συνοδεύει το διαβατήριό σου. Αν όμως εκδόσεις τη βίζα πηγαίνοντας ο ίδιος σε μια πρεσβεία της Βόρειας Κορέας, τότε η βίζα σου είναι κανονικά κολλημένη στο διαβατήριο, και οι όποιες σφραγίδες μπαίνουν στο διαβατήριό σου κανονικά.

Περάσαμε γρήγορα στο χώρο παραλαβής αποσκευών, που χρησίμευε ταυτόχρονα ΚΑΙ ως check-in (οι ιμάντες στη μια πλευρά, οι γκισέδες στην άλλη). Ωραία, σκέφτηκα, έχουμε χρόνο, ας πάω μια τουαλέτα να μην το χρειαστώ μετά…. πριτς. Οι μόνες τουαλέτες στο αεροδρόμιο είναι είτε πριν τον έλεγχο διαβατηρίων, είτε στην έξοδο, μετά το τελωνείο… Αλλά «κανένα πρόβλημα», μου είπε ένας υπάλληλος, «περίμενε να περάσουν όλοι από τα διαβατήρια, και μετά μπορείς να πας εκεί…» δείχνοντας την τουαλέτα που βρισκόταν έξω από τα σύνορα.
Τελικά αποφάσισα ότι μπορώ να περιμένω, παρέλαβα τη βαλίτσα μου, και πήγα στο τελωνείο. Εκεί, παρέδωσα ένα χαρτάκι το οποίο συμπλήρωσα στο αεροπλάνο, στο οποίο έπρεπε να αναφέρω αναλυτικά όλα τα έντυπα υλικά και όλα τα μέσα επικοινωνίας που θα έβαζα μαζί μου στη χώρα.

Παλιότερα, τα κινητά τηλέφωνα απαγορευόταν εντελώς, τώρα απλώς τα δηλώνεις και ένας υπάλληλος σημειώνει το serial number. Όχι ότι έχει κάποια αξία το γεγονός ότι μπορείς να πάρεις το κινητό σου μαζί, βέβαια, καθώς δεν υπάρχει roaming με καμία άλλη χώρα του κόσμου (μας το είπανε, αλλά δοκίμασα κιόλας με SIM κάρτες Cosmote, Deutsche Telekom και China Mobile που είχα μαζί μου). Αν θες να χρησιμοποιήσεις κινητό στη Βόρεια Κορέα, θα πρέπει να αγοράσεις μια τοπική SIM με το ευτελές κόστος των €50 (συν ότι μονάδες χρειαστείς, με χρεώσεις που… τσεκουρώνουν). Και θα πιάνει μόνο στην Pyongyang και λίγα σημεία ακόμα. Για internet δε συζητάμε καν, δεν υπάρχει με κανένα τρόπο πρόσβαση για τους τουρίστες. Άμα θες να στείλεις mail (μόνο να στείλεις), το ξενοδοχείο σου έχει ένα mail account, και θα πρέπει να το στείλεις από κει.

Μετά το τελωνείο, συναντηθήκαμε με μερικούς από τους συνοδούς μας. Πρέπει να σας ομολογήσω την έκπληξη μου όταν γνώρισα την αγγλόφωνη συνοδό που θα είχα μαζί μου (τη μια από τις δυο, καθώς τη δεύτερη θα τη γνώριζα αργότερα). Περίμενα ότι ο συνοδός σε ένα τόσο μεγάλο γκρουπ θα ήταν κάποιος αυστηρός, φοβιστικός τύπος, με ύφος ανθυπολοχαγού, που θα μας διέταζε να κάνουμε αυτό εκείνο ή το άλλο. Αντίθετα, συνάντησα μια συμπαθέστατη κοπελίτσα γύρω στα 25, εμφανίσιμη, χαμογελαστή και γλυκύτατη, μορφωμένη και με πολύ καλά Αγγλικά, παρότι όπως μας είπε δεν είχε βγει ποτέ από τη χώρα. Δε μπορώ να πω το ίδιο για το Γαλλόφωνο συνοδό που επίσης ήταν εκεί, αλλά αυτός δε θα ήταν δικό μου πρόβλημα. Λόγω μεγέθους, από αύριο το γκρουπ μας θα χώριζε στα 2: Οι Γαλλόφωνοι και οι Γερμανόφωνοι θα σχημάτιζαν ένα υπό-γκρουπ με ένα Γαλλόφωνο και ένα Γερμανόφωνο συνοδό, ενώ οι λοιποί θα συνεχίζαμε με 2 Αγγλόφωνους.









Αφού μαζευτήκαμε όλοι και μπήκαμε σε ένα λεωφορείο, ξεκινήσαμε για το κέντρο της Pyongyang. Τη διαδρομή, θα τη χαρακτήριζα σουρεαλιστική. Τεράστιες, φαρδιές λεωφόροι, αλλά ελάχιστα οχήματα (που είναι πολύ περισσότερα από τα μηδέν που περίμενα να δω). Κάθε τόσο, πινακίδες με τον ηγέτη ή με επαναστατικά σύμβολα. Και λακκούβες. Πολλές λακκούβες. Πάρα πολλές λακκούβες…









Φτάσαμε επιτέλους στην Pyongyang, και το πρόγραμμα έλεγε ότι έπρεπε να κάνουμε μια βόλτα στο κέντρο και να επισκεφτούμε το λόφο Mansudae. Η βόλτα στο κέντρο, πρακτικά ήταν η διάσχιση μιας πλατείας με σιντριβάνια… Στην μια πλευρά της πλατείας αυτής βρίσκεται το Grand People’s Study Hall (κάτι σαν Εθνική Βιβλιοθήκη), ένα επιβλητικό κτήριο που δεσπόζει σε όλη την πόλη. Εμείς, σ’ αυτή τη βόλτα, το είδαμε από το πλάι, αλλά είχαμε κι άλλες ευκαιρίες να το δούμε κι από άλλες πλευρές καθώς η πρόσοψή του δεσπόζει στην πλατεία Kim-Il-Sung, τη μεγαλύτερη πλατεία της πόλης όπου γίνονται οι καθιερωμένες παρελάσεις… Στην άλλη πλευρά, βρίσκεται το θέατρο Mansudae, και λόγω αυτού, ανάμεσα στα σιντριβάνια της πλατείας δεσπόζει κι ένα γλυπτό, με 28 χορεύτριες από λευκό μάρμαρο. Και λίγο πιο πέρα, είναι το κοινοβούλιο (….) της χώρας, το οποίο, σύμφωνα με τη συνοδό μας, συνεδριάζει κάθε τέσσερα χρόνια.









Κάπου εδώ, ο Γαλλόφωνος ξεναγός έδωσε οδηγία στους δικούς του, πέντε Αλσατούς στα 20-κάτι, και προμηθεύτηκαν από μια ανθοδέσμη ο καθένας, από ένα πλανόδιο πωλητή. Θα τους ήταν χρήσιμη στον επόμενο σταθμό. Η δική μας η συνοδός το παρέλειψε, βγάζοντας μας κι από τη δύσκολη θέση. Επόμενη στάση, λοιπόν, δυο τεράστια αγάλματα, στην κορυφή ενός λόφου. Τόσο τεράστια, που φαίνονται από όλη την πόλη. 22 μέτρα το καθένα. Το πρώτο, του προέδρου Kim Il Sung, ανεγέρθηκε το 1972, επί προεδρίας του. Το δεύτερο, του ηγέτη Kim Jong Il, ανεγέρθη το 2012, ένα χρόνο μετά το θάνατό του. Πίσω από αυτά, ένα τεράστιο ψηφιδωτό αναπαριστά το όρος Paektu, που βρίσκεται στα βόρεια της χώρας και αποτελεί ένα μέρος με μεγάλη σημασία για τους Κορεάτες. Δεξιά κι αριστερά από τα αγάλματα των ηγετών, βρίσκονται δυο ακόμα μεγάλα επαναστατικά αγάλματα, ύψους μόλις 15 μέτρων περίπου, που θυμίζουν αντίστοιχα σοβιετικά έργα τέχνης, αναπαριστούν τους ήρωες των δυο πολέμων επί το έργο και σε φυσικό μέγεθος (γύρω στα 5 μέτρα ο καθένας). Οι ήρωες που πολέμησαν ενάντια στους Ιάπωνες απεικονίζονται στα αριστερά, ενώ οι ήρωες του πολέμου απέναντι στους Αμερικανούς τιμώνται στα δεξιά.


Φυσικά κι εδώ υπάρχουν κανόνες συμπεριφοράς. Δε φωνάζουμε, δεν τρέχουμε, δεν πηδάμε (…), δεν ξαπλώνουμε, δεν… . Και να προσέχουμε, στις φωτογραφίες μας τα αγάλματα να εμφανίζονται οπωσδήποτε ολόκληρα. Κάποια στιγμή σταθήκαμε με «θαυμασμό» μπροστά στα αγάλματα ενώ τα Γαλλάκια προσέφεραν τις ανθοδέσμες τους, και αυτό ήταν. Είδαμε κι ένα ακόμα άγαλμα που βρίσκεται δίπλα στο μνημείο, του ιπτάμενου αλόγου Chollima. Σύμφωνα με το μύθο, το άλογο αυτό μπορούσε να πετάει, και μάλιστα σε απίστευτη ταχύτητα, αλλά δε μπορούσε να βρει αναβάτη να το καβαλήσει. Για κάποιο περίεργο λόγο, αυτό το άγαλμα υποτίθεται ενθάρρυνε το λαό να ξαναφτιάξει τη χώρα μετά τον πόλεμο, τονίζοντας το γεγονός ότι η συνεχής εργασία και καινοτομία ήταν απαραίτητες (ή κάτι τέτοιο).
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.216
Μηνύματα
883.912
Μέλη
38.907
Νεότερο μέλος
Chrysostomos

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom