Βόρεια Κορέα Θα ξαναγίνει της Κορέας!

taver

Member
Μηνύματα
12.490
Likes
29.011
Ταξίδι-Όνειρο
Iles Kerguelen




Η επόμενη μέρα, Πέμπτη 14/8, ξεκίνησε και πάλι νωρίς, για να προλάβουμε τις ουρές στον πρώτο μας σταθμό. Το ξύπνημα τόσο νωρίς έχει καμιά φορά και τα καλά του, καθώς δίνει ευκαιρία για φωτογραφίες της πόλης στο πρωινό φως από τον 29 όροφο. Αλλά ο χρόνος ήταν οριακός, ίσα που πρόλαβα να περάσω από το ταχυδρομικό γραφείο που βρίσκεται μέσα στο ξενοδοχείο, και να ταχυδρομήσω κάποιες κάρτες. Μία από αυτές που έστειλα στον εαυτό μου, έφτασε στην Αθήνα στις 3/9. Για να πω την αλήθεια, είχα ετοιμάσει τις κάρτες και είχα πάρει και γραμματόσημα, για να βρω μια δικαιολογία να ζητήσω από τις συνοδούς να πάμε σε ένα ταχυδρομείο, να δω μια δημόσια υπηρεσία από μέσα. Αλλά δεν είχα υπολογίσει ότι θα είχανε φροντίσει να υπάρχει ταχυδρομικό γραφείο μέσα στο ίδιο το ξενοδοχείο μας…

Η πρώτη στάση της ημέρας, λοιπόν, ήταν η αναπόφευκτη επίσκεψη στο παλάτι του Kamsusan. Όσο ζούσε ακόμα ο πρόεδρος Kim Il Sung αυτό ήταν το γραφείο του (και σπίτι, φυσικά). Στο δρόμο που χάραξε ο Λένιν, όμως, όταν αποδήμησε ο πρόεδρος, οι Βορειοκορεάτες κάλεσαν τους πρώην συμμάχους τους από τη Ρωσία (εν τω μεταξύ η ΕΣΣΔ είχε καταρρεύσει), και με την τεχνογνωσία που διέθεταν βαλσάμωσαν το πτώμα του ηγέτη, ώστε να εκτίθεται για τις επόμενες γενιές. Το παλάτι του προέδρου μετατράπηκε στο μαυσωλείο του. Και ο κόσμος άρχισε να το επισκέπτεται. Τα χρόνια πέρασαν, και μετά το θάνατο του Kim Jong Il, βαλσαμώθηκε κι αυτός, και μεταφέρθηκε σε μια δεύτερη, ισομεγέθη αίθουσα στο ίδιο μαυσωλείο.

Το μνημείο πλέον είναι απαρέγκλιτα στο πρόγραμμα κάθε τουριστικής επίσκεψης στη Βόρεια Κορέα, και ισχύουν μια σειρά από κανόνες για το πώς το επισκέπτεται κανείς. Οι οδηγίες ήταν σαφείς, ήδη από μέρες πριν την αναχώρηση για το ταξίδι. Το μέρος απαιτεί αυστηρό dress code. Οι άνδρες π.χ. πρέπει να φοράνε καλά παπούτσια (και πάντως όχι αθλητικά), καλό παντελόνι (και πάντως όχι τζην), πουκάμισο, και συνίστανται επίσης έντονα μια γραβάτα ή/και ένα σακάκι. Επίσης, κατά την επίσκεψη δεν πρέπει να έχουμε τίποτα πάνω μας. Εξαίρεση χαρτονομίσματα και πιστωτικές κάρτες (που στη χώρα είναι κατά τα άλλα άχρηστες). Ούτε πορτοφόλια, ούτε κινητά, ούτε τίποτα. Ούτε καν την κάρτα που ανοίγει την πόρτα του δωματίου στο ξενοδοχείο. Ειδικά τις φωτογραφικές, θα έχουμε τη δυνατότητα να τις αφήσουμε στο βεστιάριο. Τα υπόλοιπα, θα πρέπει να μείνουν είτε στο ξενοδοχείο, είτε στο λεωφορείο. Φορέσαμε λοιπόν όλοι τα καλά μας, και ξεκινήσαμε.



Το παλάτι βρίσκεται στην άκρη της πόλης. Για να φτάσουμε, εκεί, θα πρέπει να τη διασχίσουμε. Περάσαμε με το πούλμαν μπροστά από τα αγάλματα που επισκεφθήκαμε την πρώτη μέρα. Αυτή τη φορά, το μέρος ήταν γεμάτο κόσμο, με τους Βορειοκορεάτες να πηγαίνουν για λαϊκό προσκύνημα. Συνεχίσαμε την πορεία μας, και φτάσαμε στο μαυσωλείο. Εκεί, περιμέναμε τη σειρά μας σε μια αίθουσα αναμονής, ειδικά για τουρίστες. Δεν ήμασταν μόνο εμείς εκεί, ήταν κι άλλα γκρουπ. Όπως περιμέναμε, στο βάθος της αίθουσας είδαμε και το «χορευτή», που την προηγούμενη μέρα έκανε τις βλακείες στην αποστρατικοποιημένη ζώνη. Ωχ. Μαύρα φίδια μας έζωσαν. Τη γλυτώσαμε μια φορά, αλλά και δεύτερη;



Ο χρόνος πέρασε, και βγήκαμε επιτέλους στο προαύλιο, που λειτουργεί και ως στάση τραμ, με το οποίο προσέρχεται για προσκύνημα στον ηγέτη ο τοπικός πληθυσμός, φορώντας φυσικά κι αυτοί τα καλά τους… Όλοι οι κάτοικοι της Pyongyang, και όχι μόνο, επισκέπτονται το χώρο, τρείς-τέσσερις φορές το χρόνο τουλάχιστον, για να αποτίσουν φόρο τιμής στον Πρόεδρο και τον Ηγέτη. Εκεί, στοιχηθήκαμε σε τετράδες, πήραμε τη σειρά μας ανάμεσα στην ουρά των ντόπιων, και προχωρήσαμε προς το εσωτερικό. Πηγαίναμε, πηγαίναμε πηγαίναμε, μπήκαμε σε κυλιόμενους διαδρόμους, πηγαίναμε, πηγαίναμε, πηγαίναμε, φτάσαμε στο βεστιάριο, αφήσαμε τις κάμερες, πηγαίναμε, πηγαίναμε, πηγαίναμε, ώσπου, κάνα εικοσάλεπτο αργότερα, φτάσαμε επιτέλους σε μια άδεια αίθουσα, με δύο τεράστιες φωτογραφίες του προέδρου και του ηγέτη. Εκεί, σε τετράδες, κάναμε μια (εντελώς υποχρεωτική) υπόκλιση στις φωτογραφίες. Μάλλον προπόνηση γι αυτό που θα ακολουθήσει…

Στη συνέχεια, πήραμε ένα ασανσέρ, και ξαναμπήκαμε σε τετράδες. Σειρά είχε ο χώρος που βρίσκεται ο Kim Il Sung. Για να το κάνουμε αυτό, περάσαμε πρώτα από ένα μηχάνημα που πλένει τα παπούτσια μας (από κάτω), και μετά από ένα διάδρομο που μας φυσάει από όλες τις πλευρές με πιεσμένο αέρα για να φύγει η σκόνη από πάνω μας. Δεν ξέρω αν το κάνανε για λόγους συντήρησης της μούμιας ή για κάποια κακώς εννοούμενη καθαρότητα, αλλά η διέλευση από κει ήταν άκρως υποχρεωτική.

Στο χώρο που βρισκόταν ο πρόεδρος, το πρωτόκολλο ήταν αυστηρό. Στο κέντρο μιας τεράστιας αίθουσας, ήταν στημένη μια γυάλινη προθήκη, μέσα στην οποία βρισκόταν το βαλσαμωμένο πτώμα του προέδρου. Εμείς έπρεπε να περιμένουμε τη σειρά μας αμέσως μετά το προηγούμενο γκρουπ, να μπούμε στοιχισμένοι στην αίθουσα, και να κάνουμε τρείς φορές υπόκλιση, πάντα στοιχισμένοι σε τετράδες. Όλα αυτά, με μηδενικό χρόνο για να αντιληφθούμε τι κάνουμε ή να περιεργαστούμε αυτό που βλέπουμε. Μια υπόκλιση, όπως μπαίνουμε, μπροστά στα πόδια του ηγέτη. Μετά, η τετράδα αποχωρεί προς τα αριστερά ενώ η επόμενη τετράδα προχωράει μπροστά, στη θέση της. Και μια ακόμα υπόκλιση ακόμα στα αριστερά του Προέδρου, και πάλι τα ίδια. Στη συνέχεια, έπρεπε να περάσουμε πίσω από το κεφάλι χωρίς να κάνουμε υπόκλιση, και τέλος να κάνουμε μια υπόκλιση ακόμα στα δεξιά του. Και ότι είδαμε είδαμε, γρήγορα έξω από την πόρτα…

Η επόμενη αίθουσα, ήταν μια σειρά από προθήκες, με τα διάφορα βραβεία, μετάλλια πλακέτες κλπ που απονεμήθηκαν στον Πρόεδρο από διάφορους, εντός και εκτός χώρας. Στο τμήμα με τα βραβεία από όλο τον κόσμο, υπήρχαν διάφορα – κυρίως από πρώην κομμουνιστικές χώρες – έως ότου το μάτι μου έπεσε στην ταμπελίτσα κάτω από ένα ειδικά από τα βραβεία… : «Greece: Medal of Drama». Τι στο καλό είναι αυτό, απονείμαμε ποτέ στην Ελλάδα βραβεία αρχαίου θεάτρου, και μάλιστα στον Kim Il Sung; Σήκωσα λίγο το βλέμμα μου προς το ίδιο το μετάλλιο, και τι να δώ; Τάδε Ταδόπουλος, Δήμαρχος Δράμας, τόσες τόσου χίλια εννιακόσια εβδομήντα τόσο. Πάνω απ’ όλα προσεκτικός που απονείμει μετάλλια, ο δήμαρχος…







Ακολούθησε η επίσκεψη και στον ηγέτη Kim Jong Il, με μια από τα ίδια (φυσερά, υποκλίσεις και όλα) και η επιστροφή μας στην έξοδο, πάνω από άλλους τόσους κυλιόμενους διαδρόμους, σκάλες, βεστιάρια, κλπ. Με τις φωτογραφικές πλέον στο χέρι, βγήκαμε στο προαύλιο, έξω από το Μαυσωλείο. Εκεί, καναλάκια, λουλουδάκια, δεντράκια έκρυβαν σε ένα βαθμό την ασχήμια του κτηρίου, αλλά το αξιοθέατο είναι οι Βορειοκορεάτες που βγαίνουν κλαμένοι από το Μαυσωλείο, φορώντας τα καλά τους. Βγάλαμε τις απαραίτητες αναμνηστικές φωτογραφίες, και επιστρέψαμε στα λεωφορεία μας.

 

pigi_dikaiou

Member
Μηνύματα
550
Likes
521
Επόμενο Ταξίδι
......
Ταξίδι-Όνειρο
Αγιο Ορος
Πολυ πολυ ενδιαφερων προορισμος!!!Αλλα δεν περιμενα και κατι λιγοτερο!!!
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.152
Likes
14.443
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Eγώ πήρα το σκαμπουδακι μου κι έπιασα θέση. Το ξέρεις άλλωστε...
 

taver

Member
Μηνύματα
12.490
Likes
29.011
Ταξίδι-Όνειρο
Iles Kerguelen
Την επόμενη μέρα το πρωί, στο αεροδρόμιο, έκπληκτοι διαπιστώσαμε ότι εκτός από την κανονική, προγραμματισμένη πτήση της Air Koryo για Pyonyang, υπήρχε και μια ακόμα, επίσης της Air Koryo, με μια ώρα διαφορά. Οι τουρίστες, βλέπετε, ήταν πολλοί αυτή τη μέρα, δε χωράγανε σε ένα μόνο αεροπλάνο, οπότε βάλανε και δεύτερο! Και τα δύο Tupolev 204 της Αir Koryo είναι σήμερα στο Πεκίνο. Το check-in πάντως κύλησε ομαλά, ένα πρόβλημα που είχε ένας συνταξιδιώτης λύθηκε αμέσως με τη βοήθεια του Βορειοκορεάτη εκπροσώπου, και o κύβος ερρίφθη… Περάσαμε από το Κινεζικό immigration και το security του Terminal 2. Πάμε για Βόρεια Κορέα!




Η επιβίβαση της πτήσης JS152 για Pyongyang ξεκίνησε στην ώρα της, με το μισό γκρουπ να εκμεταλλεύεται το τελευταίο wifi για να ενημερώσει το flightmemory κλπ. Πετάξαμε με το P-633, ένα ολοκαίνουργιο Tupolev 204-100 της Air Koryo. Στη φυσούνα, περίμεναν περιοδικά και εφημερίδες (πρόλαβα το τελευταίο αντίτυπο των Pyonyang Times), και κατά την επιβίβαση είχαμε το πιο δυνατό boarding music που έχω ακούσει ποτέ σε αεροπλάνο. Τραγουδάκια, θα τα χαρακτήριζα χαρούμενα, με ολίγον από δυτικότροπο μπιτάκι…)


Ο κόσμος κάθισε στις προκαθορισμένες του θέσεις, που κανένα λογικό κριτήριο δε μπορεί να εξηγήσει πως αποδόθηκαν έτσι. Εγώ είχα δίπλα μου ένα Γάλλο, υπάλληλο της Γερουσίας, που πήγαινε στην Pyongyang για Τέταρτη (!!!) φορά, ως μέλος του συνδέσμου φιλίας των δυο χωρών. Αυτά δηλαδή αφότου του μίλησα, γιατί πριν, έτσι που τον βλέπαμε κουστουμάτο και στημένο στο αεροδρόμιο, είχαμε βάλει στοιχήματα ότι πάει σε κάποιο συνέδριο μαρτύρων του Ιεχωβά. Ανακατεμένα με τους υπόλοιπους, βρίσκονται και κάποιοι Βορειοκορεάτες – αυτούς τους ξεχωρίζεις εύκολα, φοράνε ΟΛΟΙ στο πουκάμισό τους, λίγο πάνω από το ύψος της καρδιάς, μια καρφίτσα με την εικόνα του μεγάλου προέδρου ή του μεγάλου ηγέτη.

Ποιοι είναι αυτοί; Μα χωράει και ρώτημα; Όταν συγκροτήθηκε η χώρα ως κομμουνιστικό καθεστώς, ένας αγωνιστής του αντί-ιαπωνικού αγώνα, ο Kim Il Sung, ανέλαβε πρόεδρος της χώρας. Και εγκαθίδρυσε ένα προσωπολατρικό, τύποις κομμουνιστικό, καθεστώς. Βοηθούσης της προπαγάνδας, του εκπαιδευτικού συστήματος και της (ηθελημένης) απομόνωσης της Βόρειας Κορέας, όλη η χώρα, έπαψε να λατρεύει το Βούδα, και έμαθε σιγά σιγά να λατρεύει τον ηγέτη. Παρότι δεν τον λατρεύει ως θεό, η προσωπολατρία στη χώρα ενίοτε φτάνει σε αντίστοιχα επίπεδα. Και όταν τα χρόνια πέρασαν και το 1994 ο ηγέτης απεβίωσε, η χώρα βυθίστηκε στο πένθος. Πέραν από τις σκηνές κλάματος από άκρη σε άκρη της χώρας, η χώρα έμεινε πενθούσα, χωρίς ηγέτη, επί τρία χρόνια, ώσπου το κόμμα, μέσα από καθαρά αξιοκρατικές διαδικασίες, ανέδειξε ως ηγέτη τον γιό του, τον Kim Jong Il, που ήταν ήδη υψηλόβαθμος αξιωματούχος του καθεστώτος. Κι αυτός κυβέρνησε τη χώρα ως το 2011, οδηγώντας τη μέσα από λιμούς και παρολίγον πολέμους. Εν τω μεταξύ, ο Kim Il Sung, παρότι μακαρίτης, παρέμενε ακόμα ο ένας και μοναδικός πρόεδρος της χώρας, και συνέχισε να λατρεύεται από τον πληθυσμό, ενώ ο Kim Jong Il κυβερνούσε. Και το 2011, απεβίωσε κι αυτός. Νέες σκηνές κλάματος ακολούθησαν, νέο τριετές πένθος κατέλαβε τη χώρα, και ως εκ θαύματος και εντελώς συμπτωματικά ο γιός του, και εγγονός του προέδρου, ο Kim Jong Un, ανέλαβε γραμματέας του κόμματος και αναμένεται φέτος το Δεκέμβρη, μετά την τριετία, να ανακηρυχθεί και ηγέτης της χώρας.

Αλλά αρκετά με την ιστορική αναδρομή. Στην τελευταία σειρά του αεροπλάνου, λοιπόν, καθόντουσαν κάτι περίεργοι τύποι με στολή και βλοσυρό ύφος. Δεν είχα ορατότητα γιατί καθόμουν στο φτερό (και υπήρχε ένα galley/lavatory ενδιάμεσα), αλλά ένας συνταξιδιώτης που καθόταν εκεί πίσω επιχείρησε κάποια στιγμή να πάρει μια γενική φωτογραφία της καμπίνας του αεροσκάφους (χωρίς πρόσωπα), και ένας από αυτούς ήρθε στη θέση του και τον έβαλε να σβήσει τη φωτογραφία…


Η Air Koryo, σαν αεροπορική πλήρους service που σέβεται τον εαυτό της και τη θέση της ως εθνικού αερομεταφορέα του μεγάλου Κορεατικού έθνους, προσέφερε γεύμα κατά την πτήση. Ένα hamburger, απροσδιορίστου περιεχόμενου (βοδινό κρέας πάντως δεν το έλεγες). Και αναψυκτικό/καφέ. Μετά το φαγητό, διάβασα λίγο τους Pyongyang Times, να δω τα νέα φοβερά και τρομερά κατορθώματα του ηγέτη, με θέματα όπως «Kim Jong Un provides field guidance to industrial establishments», «Supreme leader’s works published abroad», «Leader inspects lubricant and hosiery factories», «Important meeting for starting anti-Japanese armed struggle» (για κάτι που έγινε το 1931), «Catfish production picks up» κλπ., και μια ολόκληρη σελίδα αφιερωμένη σε αρνητικά νέα από τη Νότια Κορέα. Και όταν τελείωσα, δίπλωσα την εφημερίδα και τη φύλαξα… «Μη, τι κάνεις εκεί!» ωρύεται ο διπλανός μου… Τον κοιτάω με απορημένο ύφος, και μου δείχνει την εφημερίδα. «Απαγορεύεται να διπλώνεις τη φωτογραφία του ηγέτη», μου λέει. «Και τι να κάνω;» «Δίπλωσε τη σε άλλο σημείο, πάντως όχι πάνω στον ηγέτη. Και πρόσεξε μην την πετάξεις σε τίποτα σκουπίδια! Όταν έντυπο έχει τον ηγέτη πάνω, του φερόμαστε με σεβασμό…».

Λίγο πριν την προσγείωση στην Pyongyang, όταν όλοι είχαμε προσδεθεί, ένας περίεργος τύπος με περίεργο καπέλο (πιλότος; ) βγήκε από το cockpit, περπάτησε ως το πίσω μέρος του αεροσκάφους, εκεί που καθόταν οι τύποι, κάτι έκανε, και επέστρεψε ξανά στο πιλοτήριο. Τόσο η ταυτότητα του όσο και οι ενέργειές του παραμένουν μυστήρια… Εν πάση περιπτώσει, προσγειωθήκαμε στο διεθνές αεροδρόμιο Sunan, και παρκάραμε σε κάποιο apron position. Αμέσως, από το παράθυρο είδα ένα μικρό στρατό να κατευθύνεται προς το αεροσκάφος, με βήμα. Αν σας πω ότι δεν τρόμαξα, θα πω ψέματα. Όμως, τελικά αποδείχθηκε ότι ο μικρός στρατός ήταν οι… δώδεκα baggage handlers, σε χακί στολές, και αυτά που κρατάγανε δεν ήταν όπλα αλλά εργαλεία της δουλειάς τους.
 
Last edited:

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.152
Likes
14.443
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Ας όψεται που δεσμεύτηκα για το φετινό καλοκαίρι, αλλοιώς θα σε είχα καταγγείλει δημόσια για ταξιδιωτική αποστασία. Αναμένουμε….
 

jimp

Member
Μηνύματα
5.020
Likes
6.401
Τα πρακτορεία με τα οποία μπορείς να πας Β.Κορέα είναι συγκεκριμένα; Δηλαδή είναι ας πούμε 10 και διαλέγεις ένα από αυτά;
 

taver

Member
Μηνύματα
12.490
Likes
29.011
Ταξίδι-Όνειρο
Iles Kerguelen
Μετά τους baggage handlers, κατέφθασε και η σκάλα, και το λεωφορειάκι για να μας πάει…. Μα που είναι το terminal? κοίταξα σε όλες τις κατευθύνσεις και τίποτα, ούτε ένα κτήριο, ούτε μία κατασκευή δε βρισκόταν σε ορατή απόσταση. Ήμασταν σε ένα διάδρομο στη μέση του απόλυτου πουθενά. Ρε μπας και μας στείλανε κατευθείαν σε στρατόπεδο καταναγκαστικής εργασίας, να γλυτώσουν κόπο και χρόνο; Θα το μάθουμε… Τελικά το λεωφορείο ξεκίνησε, και 3-4 χιλιόμετρα πιο κάτω, είδαμε και το terminal… Α, όχι, ψέματα, προσποίηση, αυτό το terminal είναι υπό κατασκευή. Εμείς πήγαμε σε ένα παράπηγμα παραδίπλα, που περισσότερο αποθήκη θύμιζε παρά terminal. Ένας τεράστιος χώρος, ενιαίος για όλες τις χρήσεις.

Περάσαμε την πόρτα (χρησιμεύει και ως gate αναχωρήσεων) και συναντήσαμε τα γκισέ του ελέγχου διαβατηρίων (ακριβώς τα ίδια γκισέ από τα οποία θα περνάγαμε, με την αντίστροφη φορά, κατά την επιστροφή). Η διαδικασία ήταν τυπική και γρήγορη, και ο υπάλληλος σφράγισε το χαρτί της βίζας και ΟΧΙ το διαβατήριο. Βλέπετε, αν πάρεις βίζα μέσω του KITC, δε χρειάζεται μεν να κάνεις τίποτα, αλλά η βίζα είναι ένα μπλε χαρτάκι που συνοδεύει το διαβατήριό σου. Αν όμως εκδόσεις τη βίζα πηγαίνοντας ο ίδιος σε μια πρεσβεία της Βόρειας Κορέας, τότε η βίζα σου είναι κανονικά κολλημένη στο διαβατήριο, και οι όποιες σφραγίδες μπαίνουν στο διαβατήριό σου κανονικά.

Περάσαμε γρήγορα στο χώρο παραλαβής αποσκευών, που χρησίμευε ταυτόχρονα ΚΑΙ ως check-in (οι ιμάντες στη μια πλευρά, οι γκισέδες στην άλλη). Ωραία, σκέφτηκα, έχουμε χρόνο, ας πάω μια τουαλέτα να μην το χρειαστώ μετά…. πριτς. Οι μόνες τουαλέτες στο αεροδρόμιο είναι είτε πριν τον έλεγχο διαβατηρίων, είτε στην έξοδο, μετά το τελωνείο… Αλλά «κανένα πρόβλημα», μου είπε ένας υπάλληλος, «περίμενε να περάσουν όλοι από τα διαβατήρια, και μετά μπορείς να πας εκεί…» δείχνοντας την τουαλέτα που βρισκόταν έξω από τα σύνορα.
Τελικά αποφάσισα ότι μπορώ να περιμένω, παρέλαβα τη βαλίτσα μου, και πήγα στο τελωνείο. Εκεί, παρέδωσα ένα χαρτάκι το οποίο συμπλήρωσα στο αεροπλάνο, στο οποίο έπρεπε να αναφέρω αναλυτικά όλα τα έντυπα υλικά και όλα τα μέσα επικοινωνίας που θα έβαζα μαζί μου στη χώρα.

Παλιότερα, τα κινητά τηλέφωνα απαγορευόταν εντελώς, τώρα απλώς τα δηλώνεις και ένας υπάλληλος σημειώνει το serial number. Όχι ότι έχει κάποια αξία το γεγονός ότι μπορείς να πάρεις το κινητό σου μαζί, βέβαια, καθώς δεν υπάρχει roaming με καμία άλλη χώρα του κόσμου (μας το είπανε, αλλά δοκίμασα κιόλας με SIM κάρτες Cosmote, Deutsche Telekom και China Mobile που είχα μαζί μου). Αν θες να χρησιμοποιήσεις κινητό στη Βόρεια Κορέα, θα πρέπει να αγοράσεις μια τοπική SIM με το ευτελές κόστος των €50 (συν ότι μονάδες χρειαστείς, με χρεώσεις που… τσεκουρώνουν). Και θα πιάνει μόνο στην Pyongyang και λίγα σημεία ακόμα. Για internet δε συζητάμε καν, δεν υπάρχει με κανένα τρόπο πρόσβαση για τους τουρίστες. Άμα θες να στείλεις mail (μόνο να στείλεις), το ξενοδοχείο σου έχει ένα mail account, και θα πρέπει να το στείλεις από κει.

Μετά το τελωνείο, συναντηθήκαμε με μερικούς από τους συνοδούς μας. Πρέπει να σας ομολογήσω την έκπληξη μου όταν γνώρισα την αγγλόφωνη συνοδό που θα είχα μαζί μου (τη μια από τις δυο, καθώς τη δεύτερη θα τη γνώριζα αργότερα). Περίμενα ότι ο συνοδός σε ένα τόσο μεγάλο γκρουπ θα ήταν κάποιος αυστηρός, φοβιστικός τύπος, με ύφος ανθυπολοχαγού, που θα μας διέταζε να κάνουμε αυτό εκείνο ή το άλλο. Αντίθετα, συνάντησα μια συμπαθέστατη κοπελίτσα γύρω στα 25, εμφανίσιμη, χαμογελαστή και γλυκύτατη, μορφωμένη και με πολύ καλά Αγγλικά, παρότι όπως μας είπε δεν είχε βγει ποτέ από τη χώρα. Δε μπορώ να πω το ίδιο για το Γαλλόφωνο συνοδό που επίσης ήταν εκεί, αλλά αυτός δε θα ήταν δικό μου πρόβλημα. Λόγω μεγέθους, από αύριο το γκρουπ μας θα χώριζε στα 2: Οι Γαλλόφωνοι και οι Γερμανόφωνοι θα σχημάτιζαν ένα υπό-γκρουπ με ένα Γαλλόφωνο και ένα Γερμανόφωνο συνοδό, ενώ οι λοιποί θα συνεχίζαμε με 2 Αγγλόφωνους.









Αφού μαζευτήκαμε όλοι και μπήκαμε σε ένα λεωφορείο, ξεκινήσαμε για το κέντρο της Pyongyang. Τη διαδρομή, θα τη χαρακτήριζα σουρεαλιστική. Τεράστιες, φαρδιές λεωφόροι, αλλά ελάχιστα οχήματα (που είναι πολύ περισσότερα από τα μηδέν που περίμενα να δω). Κάθε τόσο, πινακίδες με τον ηγέτη ή με επαναστατικά σύμβολα. Και λακκούβες. Πολλές λακκούβες. Πάρα πολλές λακκούβες…









Φτάσαμε επιτέλους στην Pyongyang, και το πρόγραμμα έλεγε ότι έπρεπε να κάνουμε μια βόλτα στο κέντρο και να επισκεφτούμε το λόφο Mansudae. Η βόλτα στο κέντρο, πρακτικά ήταν η διάσχιση μιας πλατείας με σιντριβάνια… Στην μια πλευρά της πλατείας αυτής βρίσκεται το Grand People’s Study Hall (κάτι σαν Εθνική Βιβλιοθήκη), ένα επιβλητικό κτήριο που δεσπόζει σε όλη την πόλη. Εμείς, σ’ αυτή τη βόλτα, το είδαμε από το πλάι, αλλά είχαμε κι άλλες ευκαιρίες να το δούμε κι από άλλες πλευρές καθώς η πρόσοψή του δεσπόζει στην πλατεία Kim-Il-Sung, τη μεγαλύτερη πλατεία της πόλης όπου γίνονται οι καθιερωμένες παρελάσεις… Στην άλλη πλευρά, βρίσκεται το θέατρο Mansudae, και λόγω αυτού, ανάμεσα στα σιντριβάνια της πλατείας δεσπόζει κι ένα γλυπτό, με 28 χορεύτριες από λευκό μάρμαρο. Και λίγο πιο πέρα, είναι το κοινοβούλιο (….) της χώρας, το οποίο, σύμφωνα με τη συνοδό μας, συνεδριάζει κάθε τέσσερα χρόνια.









Κάπου εδώ, ο Γαλλόφωνος ξεναγός έδωσε οδηγία στους δικούς του, πέντε Αλσατούς στα 20-κάτι, και προμηθεύτηκαν από μια ανθοδέσμη ο καθένας, από ένα πλανόδιο πωλητή. Θα τους ήταν χρήσιμη στον επόμενο σταθμό. Η δική μας η συνοδός το παρέλειψε, βγάζοντας μας κι από τη δύσκολη θέση. Επόμενη στάση, λοιπόν, δυο τεράστια αγάλματα, στην κορυφή ενός λόφου. Τόσο τεράστια, που φαίνονται από όλη την πόλη. 22 μέτρα το καθένα. Το πρώτο, του προέδρου Kim Il Sung, ανεγέρθηκε το 1972, επί προεδρίας του. Το δεύτερο, του ηγέτη Kim Jong Il, ανεγέρθη το 2012, ένα χρόνο μετά το θάνατό του. Πίσω από αυτά, ένα τεράστιο ψηφιδωτό αναπαριστά το όρος Paektu, που βρίσκεται στα βόρεια της χώρας και αποτελεί ένα μέρος με μεγάλη σημασία για τους Κορεάτες. Δεξιά κι αριστερά από τα αγάλματα των ηγετών, βρίσκονται δυο ακόμα μεγάλα επαναστατικά αγάλματα, ύψους μόλις 15 μέτρων περίπου, που θυμίζουν αντίστοιχα σοβιετικά έργα τέχνης, αναπαριστούν τους ήρωες των δυο πολέμων επί το έργο και σε φυσικό μέγεθος (γύρω στα 5 μέτρα ο καθένας). Οι ήρωες που πολέμησαν ενάντια στους Ιάπωνες απεικονίζονται στα αριστερά, ενώ οι ήρωες του πολέμου απέναντι στους Αμερικανούς τιμώνται στα δεξιά.


Φυσικά κι εδώ υπάρχουν κανόνες συμπεριφοράς. Δε φωνάζουμε, δεν τρέχουμε, δεν πηδάμε (…), δεν ξαπλώνουμε, δεν… . Και να προσέχουμε, στις φωτογραφίες μας τα αγάλματα να εμφανίζονται οπωσδήποτε ολόκληρα. Κάποια στιγμή σταθήκαμε με «θαυμασμό» μπροστά στα αγάλματα ενώ τα Γαλλάκια προσέφεραν τις ανθοδέσμες τους, και αυτό ήταν. Είδαμε κι ένα ακόμα άγαλμα που βρίσκεται δίπλα στο μνημείο, του ιπτάμενου αλόγου Chollima. Σύμφωνα με το μύθο, το άλογο αυτό μπορούσε να πετάει, και μάλιστα σε απίστευτη ταχύτητα, αλλά δε μπορούσε να βρει αναβάτη να το καβαλήσει. Για κάποιο περίεργο λόγο, αυτό το άγαλμα υποτίθεται ενθάρρυνε το λαό να ξαναφτιάξει τη χώρα μετά τον πόλεμο, τονίζοντας το γεγονός ότι η συνεχής εργασία και καινοτομία ήταν απαραίτητες (ή κάτι τέτοιο).
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.215
Μηνύματα
883.903
Μέλη
38.906
Νεότερο μέλος
Makarena

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom