Ινδία Ινδία...τα πάντα είναι πιθανά!

villi

Member
Μηνύματα
1.088
Likes
2.789

Fatehpur Sikri – Agra

8 το πρωί και είμαστε έτοιμοι για αναχώρηση!Δεν έπρεπε να χάσουμε ούτε λεπτό καθώς η απόσταση Τζαιπούρ-Αγκρα είναι 5 ώρες κι ενδιάμεσα θέλαμε να επισκεφτούμε την αρχαία πόλη Φατεχπούρ Σικρί.Η διαδρομή ήταν ίσως η πιο αδιάφορη που κάναμε σε όλο το ταξίδι,κύλησε με λίγο ύπνο,κουβεντούλα και ινδική μουσική.Η μέρα αυτή ήταν φορτισμένη συναισθηματικά αφενός γιατί ένα μεγάλο μου όνειρο θα έπαιρνε σάρκα και οστά μπροστά στα μάτια μου αφετέρου ήταν η τελευταία μέρα με τον Dolat που είχε μπει μέσα στην καρδιά μας.
40 χιλιόμετρα πριν φτάσουμε στην Άγκρα βρίσκεται η μεγαλοπρεπής οχυρωμένη πόλη Φατεχπούρ Σικρί, αλλοτινή πρωτεύουσα της αυτοκρατορίας των Mughal,την εποχή που μεσουρανούσε ο αυτοκράτορας Akbar.OAkbar έχτισε σε αυτό το σημείο όπου βρισκόταν το χωριό Σικρί εκτός της πόλης εντός των τειχών,τρία παλάτια για τις τρεις γυναίκες του,μία Ινδή,μία μουσουλμάνα και μία χριστιανή και ένα μεγάλο εντυπωσιακό Τζαμί.


Η πόλη είναι ένα αριστούργημα Ινδο-ισλαμικής τέχνης που όμως εγκαταλείφτηκε σύντομα μετά το θάνατο του αυτοκράτορα εξαιτίας της έλλειψης νερού.

Η πρόσβαση στην εγκαταλελειμμένη πόλη γίνεται με μικρά πούλμαν από τον χώρο στάθμευσης των αυτοκινήτων και η επίσκεψη στο Τζαμί Jama Masjid προϋποθέτει μαντίλα στο κεφάλι για τις κυρίες και καπελάκι για τους κυρίους.Επίσης φυλάξτε τα παπούτσια σας στην τσάντα σας γιατί δεν υπάρχει φυλασσόμενος χώρος απ’έξω και πολλοί τα ψάχνανε μετά την έξοδο τους στον χαμό των εκατοντάδων παπουτσιών με δυσάρεστα αποτελέσματα!


H εντυπωσιακή πύλη BulandDarwaza(victorygate),ύψους 54άρων μέτρων μας εισήγαγε στην εσωτερική αυλή όπου βρίσκεται ο τάφος του Shaikh SalimChishti,σουφιστής άγιος που είχε προβλέψει την γέννηση του διαδόχου του Αυτοκράτορα Akhbar.Αριστερά του τάφου βρίσκεται μια κλειδωμένη κερκόπορτα ,η οποία πιστεύεται πως οδηγεί μέσω υπογείου τούνελ στο φρούριο της Αγκρα!


Η ώρα περνά γρήγορα κι εμείς καθόμαστε σε αναμμένα κάρβουνα!Επιστρέφουμε στον οδηγό ο οποίος δε χάνει δευτερόλεπτο συμμεριζόμενος την αγωνία μας.Φτάνοντας στην σκονισμένη Άγκρα μας ρωτά αν θέλουμε να πάμε πρώτα στο φρούριο ή κατευθείαν στο Taz Mahal.Από φρούρια πήξαμε οπότε στο Ταζ γρήγορα γιατί δεν κρατιόμαστε!!!
Από την είσοδο στην πόλη μέχρι το χώρο στάθμευσης φάγαμε άλλη μία ώρα τρελής κίνησης που όμως μας έδωσε τη δυνατότητα να παρατηρήσουμε την παρεξηγημένη,κατ’εμέ,αυτή πόλη.Σίγουρα το Ταζ της έχει κλέψει όλη τη δόξα αλλά από την άλλη χάρις αυτό είναι από τις πιο τουριστικές πόλεις της Ινδίας.Και παρ’όλο που συρρέουν καθημερινά πάρα πολλοί τουρίστες έχει καταφέρει σε μεγάλο βαθμό να διατηρήσει τον χαρακτήρα της,αυτόν της χωμάτινης πολύβουης πόλης.Φαίνεται ξεκάθαρα πάντως εδώ ότι το βιοτικό επίπεδο των κατοίκων της είναι καλύτερο από αυτό άλλων πόλεων και όλως παραδόξως ήταν καθαρότερη από ότι είχα διαβάσει και περίμενα να δω.
Από το χώρο στάθμευσης περπατήσαμε λίγα μέτρα όπου βρίσκεται το εκδοτήριο εισιτηρίων και τα αυτοκινητάκια του γκολφ που μετέφεραν αθόρυβα και χωρίς καυσαέριο τους τουρίστες στο παγκοσμίου φήμης μαυσωλείο.Στο εισιτήριο των 10 ευρώ περιλαμβάνεται η είσοδος με προτεραιότητα σε σχέση με το φτηνό των 30 λεπτών (!!!) που εκδίδουν οι ορδές των Ινδών τουριστών,ένα μπουκάλι νερό κι ένα ζευγάρι ποδονάρια για την προστασία του μνημείου από τη φθορά.

Όταν φτάσαμε στην είσοδο η ουρά ήταν απίστευτα τεράστια!Είχα διαβάσει ότι αν συμπληρωθεί ο επιτρεπόμενος αριθμός επισκεπτών ανά ημέρα η πύλη κλείνει και το εισιτήριο ισχύει για την επόμενη μέρα.Εμείς όμως την επόμενη μέρα νωρίς το πρωί αναχωρούσαμε με τρένο για το Τζανσί οπότε με έπιασε τρελό άγχος όταν είδα τον όγκο του κόσμου που περίμενε.Γρήγορα όμως αντιληφθήκαμε ότι οι ουρές ήταν τρεις,μία για όλες τις γυναίκες ανεξαρτήτου εισιτηρίου,μία για τους άντρες με το ακριβό εισιτήριο και μία για τους άντρες με το φθηνό.Οι τελευταίοι είμαι σίγουρη ότι ακόμη περιμένουν!!!

Εγώ μπήκα σε ένα τέταρτο περίπου μετά από σωματικό έλεγχο αλλά ο σύζυγος χρειάστηκε 45 λεπτά αναμονής.Το μνημείο από την είσοδο δεν φαίνεται καθόλου κι αυτό ανέβασε την αγωνία μου στα ύψη αλλά ήθελα να πάμε παρέα οπότε ανέμενα καρτερικά.Όταν πια ξεμπερδέψαμε με τους ελέγχους κατευθυνθήκαμε προς την εντυπωσιακή πύλη κι αρχίσαμε αχνά να ξεχωρίζουμε το θεωρούμενο ως το ωραιότερο κτίριο στον κόσμο.Καθώς διαβαίναμε την πύλη η συγκίνηση ήταν μεγάλη και ειλικρινά το θέαμα του υπέροχου αυτού κτίσματος μας συνεπήρε όσο κανένα άλλο στην μικρή ταξιδιωτική μας ζωή!!!!!!!


Ένιωσα δέος και ταραχή μπροστά στο μεγαλείο του και ξαφνικά ήταν σα να χάθηκε ο κόσμος όλος από γύρω μου και να έμεινα μονάχη να θαυμάζω την μεγαλοπρέπεια του!

Το ανυπέρβλητο αυτό μνημείο-μαυσωλείο χτίστηκε από τον αυτοκράτορα Shah Jahan προς τιμήν της 3ης του συζύγου Mumtaz Mahal η οποία πέθανε στην 14η γέννα της.Κάθε χρόνο το επισκέπτεται αριθμός τουριστών υπερδιπλάσιος των κατοίκων της Άγκρα!
Ο Radindranath Tagore το περιέγραψε ως ‘’ένα δάκρυ στο μάγουλο της αιωνιότητας’’,ο Rudyard Kipling ως την ‘’ενσάρκωση κάθε αγνού πράγματος’’ ενώ ο ίδιος ο εμπνευστής του ως ‘’την πτώση δακρύων από τα μάτια του ήλιου και του φεγγαριού μαζί’’.
Η τοποθεσία που είναι χτισμένo προσθέτει πολύ στο μύθο του καθώς βρίσκεται υπερυψωμένο σε μαρμάρινη παλτφόρμα δίπλα στον ποταμό Yamuna

έτσι ώστε όταν το κοιτάς από μακριά να φαίνεται πίσω του μόνο ο ουράνιος ορίζοντας.
Ο οποίος ουρανός μου έκανε τη χάρη να είναι πεντακάθαρος και οι αχτίδες του ήλιου καθώς έπεφτε το ηλιοβασίλεμα το φωτίζανε τόσο μαγικά που δεν μπορούσα να πάρω τα μάτια μου από πάνω του!


Για να φτάσουμε στα σκαλιά του Μαυσωλείου περπατήσαμε στους υπέροχους κήπους,ornamental gardens,κλασσικοί Περσικοί κήποι Mughal charbagh στο κέντρο των οποίων υπάρχει ένα υδάτινο μονοπάτι.Όταν τα νερά του είναι ήσυχα όπως την ημέρα που το επισκεφτήκαμε το Ταζ Μαχάλ καθρεπτίζεται σ’αυτό το μονοπάτι δημιουργώντας μια μαγική εικόνα!


Αριστερά και δεξιά υψώνονται οι 40 μέτρων μιναρέδες οι οποίοι κλίνουν με τέτοιο τρόπο ώστε σε περίπτωση σεισμού να μην πέσουν πάνω στο πολύτιμο μνημείο.Δυτικά βρίσκεται το Τζαμί,σημαντικός τόπος συνάντησης των μουσουλμάνων της Άγκρα,γι’αυτό κάθε Παρασκευή ο χώρος του Μαυσωλείου είναι ανοικτός μόνο για την προσευχή τους στο Τζαμί και δεν είναι επιτρεπτή η είσοδος σε τουρίστες.Ανατολικά χτίστηκε ένα πανομοιότυπο κτίριο,το jawab,αποκλειστικά για λόγους συμμετρίας.


Το Μαυσωλείο είναι χτισμένο από ημιδιάφανο λευκό μάρμαρο ενώ σκαλισμένα λουλούδια και ημιπολύτιμοι λίθοι διακοσμούν τόσο το εξωτερικό όσο και το εσωτερικό του.Στον κεντρικό θόλο βρίσκεται το κενοτάφιο της Mumtaz Mahal και η μόνη παραφωνία στην απίστευτη συμμετρία του όλου κτίσματος είναι το κενοτάφιο του Shah Jahan που προστέθηκε δίπλα στο δικό της από τον σφετεριστή γιο του Aurangzeb το 1666.Οι αληθινοί τάφοι του ζεύγους βρίσκονται σ’ένα δωμάτιο στο υπόγειο του μαυσωλείου κάτω από τον κεντρικό θόλο και δεν είναι προσβάσιμοι σε κανέναν.
Για την είσοδο στο Μαυσωλείο πάλι τηρείτε προτεραιότητα ανάλογα με το εισιτήριο και δεν επιτρέπεται η φωτογράφιση και η βιντεοσκόπηση.Παρ’όλο που το πλήθος ήταν μεγάλο δεν επικρατούσε φασαρία κάτι που μου έκανε εντύπωση γιατί έμοιαζαν όλοι αποσβολωμένοι, σα να κρατούσαμε όλοι μαζί την ανάσα μας μη χαλάσουμε την ησυχία της Μουμτάζ!

Πως πέρασαν οι ώρες πραγματικά δεν κατάλαβα!Καθίσαμε σ’ένα ήσυχο σημείο και παρακολουθήσαμε αμίλητοι τον ήλιο να δύει σ’ένα από τα ωραιότερα μέρη στον κόσμο!!!


Τα πόδια δεν κίναγαν να φύγουν,τα μάτια δεν ήθελαν να αποχωριστούν…πήρα βαθιά ανάσα και πέρασα την πύλη κοιτώντας πίσω μου για τελευταία φορά λες και δε θα ξανάβλεπα κάποιον πολύ αγαπημένο.Περίεργο συναίσθημα!


Επιλέξαμε να περπατήσουμε στην επιστροφή για να χαλαρώσει το κορμί και να τιθασευτεί η σκέψη.Χαζέψαμε στα μαγαζάκια με τα ψέυτικα μαρμάρινα ταζ,τα χιλιοειδωμένα ινδικά σουβενίρ και τις απίστευτες ινδικές ατάκες υπερβολής για να πουλήσουν το εμπόρευμα τους.Τα είχαμε όλα συνηθίσει πια τόσο πολύ που απλά χαμογελούσαμε!
Η ώρα ήταν ήδη περασμένη για να επισκεφτούμε πλέον το φρούριο της Άγκρα παρ’όλα αυτά ο οδηγός έκανε μια προσπάθεια να το προλάβουμε.Φτάσαμε την ώρα που έκλεινε και κάναμε μια μικρή βόλτα.Δεν είχα όρεξη καν να βγάλω φωτογραφίες,το Ταζ τα είχε επισκιάσει όλα.Το μόνο που μπορώ να σας γράψω από τη σύντομη επισκεψή μας είναι πως μοιάζει αρκετά με το Red Fort του Δελχίου.Ειλικρινά και με το χέρι στην καρδιά θα την ήθελα άλλη μια μέρα στην Άγκρα,αισθάνομαι ότι την αδίκησα αυτή την πόλη.Έχει περισσότερο ενδιαφέρον από ότι περίμενα και δεν προλαβαίνεις να τη δεις σε μισή μέρα.

Φεύγοντας από το φρούριο κάναμε μια βόλτα στην πόλη όπου στο κέντρο της βρίσκεται το Kinari Bazaar,μίγμα παζαριών διαφόρων ειδών μέσα σε στενούς πολύβουους δρόμους.Επίσης λίγο έξω από την πόλη ετοιμαζόταν μεταμεσονύκτια αγορά μέσα σε τεραστίων διαστάσεων τέντα με χωρούς και πανυγήρια αλλά πώς να ξενυχτήσεις όταν πρέπει να ξυπνήσεις στις 6 και είσαι ήδη πτώμα!

Κατά τις 8μιση φτάσαμε στο ξενοδοχείο,το καλύτερο όλου του ταξιδιού δυστυχώς για ελάχιστες ώρες,όπου μας υποδέχτηκαν με κρύα κοκα-κόλα και μας έδωσαν μια υπέροχη σουίτα με θέα ως το Ταζ Μαχάλ!http://www.utkarshvilas.com/index.htm.
Βρισκόταν σε μια περιοχή σχετικά μακριά από το κέντρο πιο σύγχρονη,με εμπορικά καταστήματα και ωραίους μεγάλους δρόμους.Σα να μη βρισκόμασταν ξαφνικά στην Ινδία.Ακόμη και ο κόσμος,κυρίως νεολαία,έμοιαζε εντελώς δυτικοποιημένος.Εξερευνήσαμε με τα πόδια την περιοχή όπου κατοικοεδρεύανε όλα τα μεγάλα ξενοδοχεία και τα καλά εστιατόρια τα οποία γεμίζανε ασφυκτικά με ορδές τουριστών.Δε μας έκανε κλικ κανένα,ίσως και γι’αυτό το λόγο,οπότε αποφασίσαμε απόψε να φάμε ινδικό junkfood στα mac donalds ενός εμπορικού.Μου είχανε λείψει οι τηγανιτές πατάτες,δεν άντεχα άλλο tandoorichicken και malaikofta.Βέβαια η καύτρα,καύτρα!
Παρατηρούσα τριγύρω τους καλοβαλμένους νεαρούς και νεαρές να πειράζονται και να γελάνε όπως σε οποιαδήποτε δυτική πόλη, καλοντυμένα πιτσιρίκια με παιδικά γεύματα και ζευγαράκια σε τρυφερές περιπτύξεις και δεν μπορούσα να πιστέψω ότι λίγο πιο κει πεινάνε και ζητιανέυουν,ζουν στο δρόμο με ψίχουλα και κάποια άλλα άτυχα παιδάκια κοιμούνται στα πεζοδρόμια.
Απίστευτη χώρα,απίστευτες αντιθέσεις!!!

 

ggonholidays

Member
Μηνύματα
576
Likes
1.164
Ταξίδι-Όνειρο
Νησιά Γκαλαπάγκος
:clap:Καταπληκτική εισαγωγή Villi!!!! Περιμένω με αγωνία τη συνέχεια!!!
 

underwater

Member
Μηνύματα
2.716
Likes
11.325
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτική
Μία ιστορία που ήλπιζα ότι θα εμφανιστεί και με πολύ χαρά βλέπω ότι όντως εμφανίστηκε! Περιμένω εναγωνίως τη συνέχεια! :)
 

villi

Member
Μηνύματα
1.088
Likes
2.789
Ευχαριστώ πολύ κορίτσια για την ενθάρυνση!Το ταξίδι θα είναι μακρύ,είμαι και πολυλογού...ελπίζω να μη σας κουράσω στη συνέχεια.Θέλω να γράψω όσες λεπτομέρειες μπορώ και πιστεύω ότι θα βοηθήσουν έναν επίδοξο ταξιδιώτη αλλά να σας μεταφέρω και λίγα απο τα τόσο πλούσια συναισθήματα που ένιωσα σάυτο το ταξίδι!Μείνετε συντονισμένοι...
 

villi

Member
Μηνύματα
1.088
Likes
2.789
7μιση το πρωί και ήδη ψάχνουμε για τις βαλίτσες μας στον κυλιόμενο διάδρομο.Πάντα με πιάνει ένα φόβος σε αυτό το σημείο ότι δε θα εμφανιστούν και πάντα τις ψάχνω με αγωνία.Σε αυτό το ταξίδι είχαμε πάρει από ένα σακίδιο πλάτης με είδη πρώτης ανάγκης σε περίπτωση που κάποια βαλίτσα δεν ακολουθούσε το δρόμο της και δύο ίδια τεράστια κόκκινα σακ βουαγιάζ με ροδάκια.Το ένα καταστράφηκε,το άλλο επέστρεψε αλλά είναι σίχαμα!

Οι βαλίτσες φάνηκαν στον ορίζοντα οπότε προχωρήσαμε στους ελέγχους και στη συνέχεια εξήλθαμε του αεροδρομίου ψάχνοντας το ταμπελάκι μας.Ένας ισχνός Ινδός αντιπρόσωπος του γραφείου μαζί με τον οδηγό μας υποδέχτηκαν και αφου μας έδωσε όλα τα έντυπα που θα χρειαζόμασταν για το υπόλοιπο ταξίδι μας συνόδευσε μέχρι το ξενοδοχείο.Οι πρώτες εικόνες,μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι,πολλή κίνηση,σκόνη και ζέστη.Αρχίζουμε να βγάζουμε ρούχα από πάνω μας και κάνω εδώ μια παρένθεση να σας γράψω για τα ρούχα που πήρα μαζί.Στην Ινδία τον Δεκέμβρη ζήσαμε και τις τέσσερις εποχές μέσα σε λίγες μέρες.Χρειάστηκαν κοντομάνικα μπλουζάκια,μακρυμάνικά μακό,φούτερ ζακέτες,λεπτές ζακετούλες,φουλάρια,ζεστό κασκόλ και ένα αμάνικο μπουφάν.Το αμάνικο μπουφαν θεωρώ πως ήταν η καλύτερη επιλογή καθώς το κρύο που είχε νωρίς το πρωί και αργά το βράδυ ήταν ανεκτό.

Φτάνουμε στο ξενοδοχείο Kingston park http://www.booking.com/hotel/in/kingston-park.html. Τα θετικά είναι η τοποθεσία του κοντά στην αγορά Karol Bagh,για μένα η καλύτερη στο Δελχί,κοντά σε μετρό για όποιον ενδιαφέρεται,ήσυχο και σχετικά μοντέρνο.Τα αρνητικά η έλλειψή φυσικού φωτός σε πολλά δωμάτια,η ελλιπής καθαριότητα και το κακό πρωινό.

Προσωπικά επειδή έχω τεράστιο θέμα με την καθαριότητα και στην Ινδία δοκιμάστηκε πολλές φορές η αντοχή μου κοιμόμουν σε υπνόσακο παντού, είχα πάρει detol για το μπάνιο,απολυμαντικά για τα χέρια,κατσαριδοκτόνο(ναι χρειάστηκε),μπόλικο χαρτι(στα ξενοδοχεία τα χαρτιά υγείας είναι μικροσκοπικά και λίγα) και τα φάρμακα που επίσης χρειάστηκαν ήταν γαστροπροστατευτικά δισκία, αντιδιαρροικά,δισκία για τη χλωρίδα του εντέρου και depon για τον πονοκέφαλο!Και μη σκεφτείτε ότι είμαι καμιά υστερική!Αν σηκώνατε το κάλυμμα και βλέπατε ένα μάτσο τρίχες στο μαξιλάρι θα ξαπλώνατε? Γι’αυτό αν δε πάτε σε 5άστερα πάρτε ένα υπνόσακο ιδίως το χειμώνα που πρέπει να χρησιμοποιήσετε την κουβέρτα που δεν έχει πλυθεί ποτέ!!!

Τακτοποιούμαστε λοιπόν και ο οδηγός ρωτάει αν θέλουμε να φύγουμε απευθείας για τα αξιοθέατα.Το ρωτάς δεν κρατιόμαστε!
 

strani

Member
Μηνύματα
138
Likes
64
Επόμενο Ταξίδι
ινδια
7μιση το πρωί και ήδη ψάχνουμε για τις βαλίτσες μας στον κυλιόμενο διάδρομο.Πάντα με πιάνει ένα φόβος σε αυτό το σημείο ότι δε θα εμφανιστούν και πάντα τις ψάχνω με αγωνία.Σε αυτό το ταξίδι είχαμε πάρει από ένα σακίδιο πλάτης με είδη πρώτης ανάγκης σε περίπτωση που κάποια βαλίτσα δεν ακολουθούσε το δρόμο της και δύο ίδια τεράστια κόκκινα σακ βουαγιάζ με ροδάκια.Το ένα καταστράφηκε,το άλλο επέστρεψε αλλά είναι σίχαμα!

Οι βαλίτσες φάνηκαν στον ορίζοντα οπότε προχωρήσαμε στους ελέγχους και στη συνέχεια εξήλθαμε του αεροδρομίου ψάχνοντας το ταμπελάκι μας.Ένας ισχνός Ινδός αντιπρόσωπος του γραφείου μαζί με τον οδηγό μας υποδέχτηκαν και αφου μας έδωσε όλα τα έντυπα που θα χρειαζόμασταν για το υπόλοιπο ταξίδι μας συνόδευσε μέχρι το ξενοδοχείο.Οι πρώτες εικόνες,μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι,πολλή κίνηση,σκόνη και ζέστη.Αρχίζουμε να βγάζουμε ρούχα από πάνω μας και κάνω εδώ μια παρένθεση να σας γράψω για τα ρούχα που πήρα μαζί.Στην Ινδία τον Δεκέμβρη ζήσαμε και τις τέσσερις εποχές μέσα σε λίγες μέρες.Χρειάστηκαν κοντομάνικα μπλουζάκια,μακρυμάνικά μακό,φούτερ ζακέτες,λεπτές ζακετούλες,φουλάρια,ζεστό κασκόλ και ένα αμάνικο μπουφάν.Το αμάνικο μπουφαν θεωρώ πως ήταν η καλύτερη επιλογή καθώς το κρύο που είχε νωρίς το πρωί και αργά το βράδυ ήταν ανεκτό.

Φτάνουμε στο ξενοδοχείο Kingston park http://www.booking.com/hotel/in/kingston-park.html. Τα θετικά είναι η τοποθεσία του κοντά στην αγορά Karol Bagh,για μένα η καλύτερη στο Δελχί,κοντά σε μετρό για όποιον ενδιαφέρεται,ήσυχο και σχετικά μοντέρνο.Τα αρνητικά η έλλειψή φυσικού φωτός σε πολλά δωμάτια,η ελλιπής καθαριότητα και το κακό πρωινό.

Προσωπικά επειδή έχω τεράστιο θέμα με την καθαριότητα και στην Ινδία δοκιμάστηκε πολλές φορές η αντοχή μου κοιμόμουν σε υπνόσακο παντού, είχα πάρει detol για το μπάνιο,απολυμαντικά για τα χέρια,κατσαριδοκτόνο(ναι χρειάστηκε),μπόλικο χαρτι(στα ξενοδοχεία τα χαρτιά υγείας είναι μικροσκοπικά και λίγα) και τα φάρμακα που επίσης χρειάστηκαν ήταν γαστροπροστατευτικά δισκία, αντιδιαρροικά,δισκία για τη χλωρίδα του εντέρου και depon για τον πονοκέφαλο!Και μη σκεφτείτε ότι είμαι καμιά υστερική!Αν σηκώνατε το κάλυμμα και βλέπατε ένα μάτσο τρίχες στο μαξιλάρι θα ξαπλώνατε? Γι’αυτό αν δε πάτε σε 5άστερα πάρτε ένα υπνόσακο ιδίως το χειμώνα που πρέπει να χρησιμοποιήσετε την κουβέρτα που δεν έχει πλυθεί ποτέ!!!

Τακτοποιούμαστε λοιπόν και ο οδηγός ρωτάει αν θέλουμε να φύγουμε απευθείας για τα αξιοθέατα.Το ρωτάς δεν κρατιόμαστε!
ετσι μπραβο παμε γερα!!βαλε μας στο κλιμα.....[ευχαριστω για τις πληροφοριες]
 

villi

Member
Μηνύματα
1.088
Likes
2.789
ΔΕΛΧΙ

Πριν ξεκινήσουμε την περιήγηση ζητάμε από τον οδηγό να μας βοηθήσει να βγάλουμε μια τοπική κάρτα sim.Αποδείχτηκε δύσκολη διαδικασία καθώς πια δεν βγάζουν κάρτες με την ίδια ευκολία που γινότανε παλιότερα.Χρειάστηκαν πολλά τηλέφωνα από τον οδηγό μιας και οι υπεύθυνοι της εταιρίας Idea που είναι δημοφιλής στην Ινδία δε μιλούσαν κατανοητά αγγλικά οπότε ανέλαβε ο οδηγός να συνεννοηθεί και να υπογράψει για μας.Εν τέλει η κάρτα ενεργοποιήθηκε στις 3 τα ξημερώματα και η οικονομία που κάναμε ήταν τεράστια.Η wind σε μήνυμα της με ενημέρωσε ότι η χρέωση είναι 7 ευρώ το λεπτό (!!!) και η διεθνής κλήση από την ινδική μου κόστιζε 20ρουπίες δηλαδή 25 λεπτά περίπου το λεπτό!

Κατευθυνόμαστε στο Παλιό Δελχί με πρώτη στάση το κόκκινο φρούριο Lal Qila.Πολύ εντυπωσιακό εξωτερικά φτιαγμένο από κόκκινες πέτρες όπως μαρτυρά και το ονομά του.
DSC04530.JPG

Εσωτερικά περνώντας την κύρια πύλη Lahore και το μικρό σκεπαστό bazaar περικλείονται διάφορα κτίσματα όπως το σπίτι των μουσικών NaubatKhana,το μουσείο μνήμης του πολέμου,τα Diwan-i-Am και Diwan-i-Khas που είναι χώροι δημοσίων και ιδιωτικών ακροάσεων αντίστοιχα,τα βασιλικά χαμάμ, το Μωβ τζαμί Moti Masjid,το KhasMahal που ήταν το παλάτι του Βασιλιά και το RangMahal που ήταν της συζύγου του.
DSC04509.JPG

DSC04513.JPG
DSC04527.JPG



Βγαίνοντας από την κεντρική πύλη ευθεία μπροστά βρίσκεται μια μεγάλη λεωφόρος η Chandni chowk με μαγαζάκια,πλήθος κόσμου και ρίκσο που ξεκουφαίνουν κάνοντας σλάλομ ανάμεσα στον κόσμο.Σε πολύ κοντινή απόσταση φαίνεται το μεγαλύτερο τζαμί της Ινδίας,JamaMasjid.Η δευτερη στάση μας για σήμερα,βγάζουμε παππουτσάκια στην είσοδο και μου δίνουν να φορέσω ένα μακρύ φόρεμα γιατί φόραγα παντελόνι έναντι αντιτίμου πάντα.
Στην Ινδία όλοι περιμένουν με το χέρι απλωμένο,παντού και πάντα.Στην αρχή λυπόμουν και μοιραζα τις ρουπίες σα καραμέλες αλλά στην πορεία μας κούρασε πάρα πολύ.Εκτός του βασικού εισιτηρίου που περιελάμβανε το πακέτο που είχαμε συμφωνήσει και το πλήρωνε ο οδηγός μας έπρεπε πάντα να πληρώνουμε έξτρα την κάμερα και τη φωτογραφική μηχανή,τους φύλακες των παππουτσιών,τους φυλακες των τσαντών όπου έπρεπε να την αφήσουμε απ’έξω,τα audio guide(ok εδώ το καταλαβαίνω) και χίλιους δυο άλλους που προσέφεραν διάφορες ‘’υποχρεωτικές’’ υπηρεσίες σε κάθε αξιοθέατο.
Πολύ εντυπωσιακό λοιπόν το τζαμί και τεράστιας χωρητικότητας αφού μπορεί να χωρέσει μέχρι και 25000 πιστούς!
DSC04566.JPG
Έναντι άλλου αντιτίμου(100ρουπίες~1,10ε) ανεβήκαμε στον μιναρέ αφού διασχίσαμε αρκετές και πολύ στενές σκάλες με την οδηγία του φρουρού να μην κοιτάω και να μην ακουμπάω με τα χέρια μου τους άντρες που κατεβαίνουν!!!Τους γυρναγά κι εγώ την πλάτη και προχωρούσα κολλώντας στον τοίχο.Η θέα τουλάχιστον αποζημείωσε την προσπαθειά μου να ανέβω ξυπόλυτη με τη μούρη στον τοίχο!
DSC04549.JPG
DSC04556.JPG



Πολύ κοντά βρίσκεται και η τρίτη στάση μας το Raj Ghat κοντά στις εκβολές του ποταμού Yamuna.Είναι το μνημείο για την τελετή καύσης του Μαχάτμα Γκάντι.Μπόλικο γκαζόν κι ένα ωραίο πάρκο περιβάλει το μνημείο.
DSC04536.JPG
DSC04534.JPG

Είναι ήδη 2 το μεσημέρι όταν παίρνουμε το δρόμο για το Νέο Δελχί.Εδώ το βιότικό επίπεδο εμφανώς ανεβασμένο και γενικά βλέποντας τα ωραία σπίτια και τους φαρδύς, γεμάτο πράσινο,δρόμους ξεχνάς ότι είσαι στην Ινδία.Διασχίζοντας τη λεωφόρο του Βασιλιά,Rajpath, όπου γίνεται η παρέλαση της ημέρας της Δημοκρατίας στις 26 Ιανουαρίου είδαμε πολλά κτίρια ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής επηρεασμένα από την Βρετανοκρατία με κορυφαία βέβαια την προεδρική κατοικία Rashrapati Bhavan.Πρόκειται για ένα παλάτι 340 δωματίων με τεράστιους κήπους τους Mughal gardens.Στην άλλη άκρη της λεωφόρου βρίσκεται η India Gate,ένα μνημείο ύψους 42 μέτρων προς τιμήν των 90.000 Ινδών στρατιωτών που σκοτώθηκαν στον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο.
Ο τάφος του δευτερου Mughal αυτοκράτορα Humayun,Humayun’stomb,είναι από τα σημαντικότερα αξιοθέατα της περιοχής.Επιβλητικό κτίσμα με κόκκινες πέτρες και λευκό μάρμαρο.
DSC04569.JPG

Ο τάφος πλαισιώνεται από υπέροχους κήπους αλλά κι από άλλους μικρότερους τάφους όπως εκείνος του αγαπημένου μπαρμπέρη του αυτοκράτορα!
DSC04592.JPG


Παραπλεύρως του Humayun’stombβρίσκεται ο ζωολογικός κήπος του Δελχίου και μια μικρή λίμνη στην οποία ο κόσμος έκανε βαρκάδες.Χαζέψαμε λίγο στους όμορφους κήπους,δεν μπήκαμε στον ζωολογικό παρ’όλο που είχε στα εκθεματά του λευκή τίγρη της Βεγγάλης.Προτιμώ να βλέπω τα ζώα ελεύθερα στο φυσικό τους περιβάλλον.
Η ώρα περνούσε γρήγορα και έπρεπε να κατευθυνθούμε στη τελευταία μας στάση για σήμερα το Qutb Minar.Πρόκειται για ένα μεγάλο σύμπλεγμα θρησκευτικών κτισμάτων με τον 73 μέτρων μιναρέ να κλέβει την παράσταση.Είναι κτισμένος σε κομμάτια με τη βάση του στα 15 μέτρα διάμετρο και την κορυφή του στα 2μιση.
DSC04636.JPG

Το εντυπωσιακό σύμπλεγμα βρίσκεται στα περίχωρα της Ινδικής πρωτέυουσας και κάποτε αποτελούσε την καρδιά της μουσουλμανικής κοινότητας.Διπλά στον πανύψηλο μιναρέ στέκεται το πρώτο τζαμί που χτίστηκε στην Ινδία,το Quwwat-ul-Islam Masjid,to 1193.
DSC04615.JPG


Περιπλανηθήκαμε αρκετή ώρα,μιλήσαμε με ντόπιους που μας πλησίαζαν με χαρά να μας ρωτήσουν από που είμαστε κι αν μας αρέσει η χώρα τους,φωτογραφίσαμε μεγαλύτερους
DSC04628.JPG

και μικρότερους μαθητές
DSC04624.JPG

ώσπου έδυσε ο ήλιος και οι φύλακες άρχισαν να σφυρίζουν για να κατευθυνθούμε προς την έξοδο.Η ώρα ήταν περασμένες 7 το απόγευμα αλλά ο οργανισμός μας μην έχοντας συνηθίσει την αλλάγή της ώρας αρχισε να εξαντλείτε.Ο οδηγός για να μας ευχαριστήσει περιμένωντας ένα καλό tip θέλησε να μας κάνει μια βόλτα για να δούμε το νυκτερινό Δελχί περνώντας από τη φωτισμένη Πύλη,
DSC04648.JPG


την κεντρική πλατεία Connaught,νυκτερινά μπαζάρ ώσπου μας νανούρισε εντελώς και φτάσαμε στο ξενοδοχείο κατά τις 9 σε κατάσταση ύπνωσης.Το πλάνο ήταν να κάνουμε μπανάκι και να βγούμε προς αναζήτηση εστιατορίου αλλά η κούραση σε συνδυασμό με το πολύ πρωινό ξύπνημα που θα ακολουθούσε την επομένη μας νίκησαν και ας είναι καλά τα φυστίκια της πεθεράς και κάτι ζαχαρωτά που είχαμε αγοράσει στο αεροδρόμιο του Μονάχου!Πότε κοιμήθηκα δεν το κατάλαβα…
 

villi

Member
Μηνύματα
1.088
Likes
2.789
UDAIPUR


Ξύπνημα στις 5 το πρωί καθώς η πτήση ήταν στις 8 με τη Spice Jet.Η αρχική πτήση που είχαμε κλείσει ήταν στις 2 το μεσημέρι με την Jet Airways αλλά την ακύρωσε λίγες μέρες πριν το ταξίδι και κλείσαμε εκ νέου με τη Spice.Αν και τη φοβόμουν σα αεροπορική γιατί είχα διαβάσει αρκετές κακές κριτικές στην περιπτωσή μου αποδείχτηκε άψογη και στις δύο πτήσεις.Γρήγορο check-in και ελέγχο ασφαλείας,το αεροπλάνο καθαρότατο και ανετότατο,προσωπικό ευγενέστατο και η πτήση στην ώρα της.Σε 1 ώρα και 10 λεπτά προσγειωνόμασταν στο αεροδρόμιο της Udaipur,μικρό αλλά λειτουργικό και λίγο μετά βρισκόμασταν στο λευκό toyota innova με τον καλύτερο οδηγό που μπορούσε να μας τύχει,τον Dolat.
Πραγματικά δε μπορώ να σας περιγράψω για τι υπέροχο άνθρωπο και επαγγελματία μιλάμε.Ευγενικός,ντροπαλός,χαμογελαστός,πάντα στην ώρα του,πολύ υπομονετικός και προπάντων τέλειος οδηγός στους δύσκολους δρόμους της Ινδίας.Περάσαμε μαζί 10 ολόκληρες μέρες και ήταν πάντα τόσο διακριτικός.Πολλές φορές κοιμόμασταν εξαντλημένοι στα πίσω καθίσματα κι εκείνος χαμήλωνε τη μουσική και οδηγούσε προσεκτικά για να μη μας ξυπνήσει.Συζητούσαμε μόνο αν ανοίγαμε εμείς κουβέντα ώσπου σιγά σιγά πήρε θάρρος γιατί μας έβλεπε χαλαρούς,μας μίλησε για την οικογένεια του,μας έδειξε φωτογραφίες της γυναίκας και των παιδιών του,γέλασε μαζί μας κι έκανε τα πάντα να μας ευχαριστήσει!Τον θυμάμαι πάντα με αγάπη κι όποιος τύχει και πάει με το συγκεκριμένο πρακτορείο να τον ζητήσει,δε θα βρει καλύτερο το υπογράφω!
DSC05327.JPG


Φτάνουμε,λοιπόν, στο ξενοδοχείο μας το οποίο βρίσκεται στην δεύτερη μεγαλύτερη λίμνη της Udaipur,fateh sagar, http://www.hotelrampratap.com/
15 λεπτά με τα πόδια από το κέντρο και τη λίμνη Pichola.Πολύ καλό ξενοδοχείο πρώην παλάτι,τα μπροστινά δωμάτια έχουν πολύ ωραία θέα,καθαρό,περιποιημένο,ήσυχο και με σούπερ πρωινό.Το προτείνω!
DSC04662.JPG


Τακτοποιούμαστε και ξεκινάμε με τα πόδια να γνωρίσουμε την πόλη μιας και τα αξιοθέατα θα τα επισκεπτόμασταν την επομένη.Υποτίθεται ότι θα επιστρέφαμε το μεσημέρι να κοιμηθούμε λίγο αλλά δεν επιστρέψαμε παρά στις 11 το βράδυ!Μας συνεπήρε η φασαρία της πόλης και τα παζάρια!
DSC04682.JPG


Από τα μαγαζιά κυριολεκτικά μας τραβούσαν για να μπούμε μέσα,ούτε κι εγώ ξέρω σε πόσα μπήκαμε,πόσα μας δείξανε,πόσο παζαρέψαμε!Μόνο που κάναμε ένα βασικό λάθος,να τους πούμε ονόματα και καταγωγή!Μεσα σε λίγη ώρα μας ήξερε όλη η αγορά,μας φωνάζανε από παντού ΄΄γκρέκο΄΄ και κυριολεκτικά μας περίμεναν σε κάθε στενό μιλημένοι από τους προηγούμενους.Ήταν πρώτη μέρα και δε μας πείραξε αντιθέτως γελάγαμε αλλά αργότερα στη διαδρομή άρχισε να γίνεται ενοχλητικό!
DSC04691.JPG


Για να ξεφύγουμε κατεβήκαμε προς τη λίμνη όπου γυναίκες κάνανε μπουγάδα ενώ άλλες κάνανε μπάνιο ημίγυμνες και μικρά κοριτσάκια λουζόντουσαν με μικρά κανατάκια.Η λίμνη πανβρώμικη!Ο σύζυγος οπισθοχώρησε για να μην αισθανθούν άσχημα παρ’όλο που δεν έδειξαν να ενοχλούνται με την παρουσία μας.Άνοιξα την τσάντα μου και τους μοίρασα τα σαπουνάκια και τα σαμπουάν που είχα πάρει από το ξενοδοχείο και κάποια που είχα κουβαλήσει από Ελλάδα για να τα μοιράσω.Η χαρα τους δε περιγράφεται!Έκατσα για λίγο μαζί τους,τους φάνηκε περίεργο κι άρχισαν να μου χαμογελάνε.
DSC04684.JPG


Εκεί δίπλα υπάρχει μία γέφυρα που ενώνει τη μία πλευρά της πόλης με την άλλη και ένα πολύ ωραίο χαβέλι,το Bagore-ki-Haveli.Τα χαβέλι είναι παλιές παραδοσιακές επαύλεις επηρεασμένες από την ισλαμική αρχιτεκτονική γι’αυτό και μοιάζουν αρκετά με τα Hawli του Μαρόκου.Πολλά έχουν μετατραπεί σε ξενοδοχεία ή καταστήματα ένώ άλλα λειτουργούν σα μουσεία ή κατοικούνται ακόμη από πλουσίους.
DSC04704.JPG


Κάθε βράδυ σ’αυτό το χαβέλι πραγματοποιούνται οι παραδοσιακοί ρατζαστανικοί χοροί Dharohar.Δυστυχώς τις μέρες που ήμασταν εμείς ήταν κλειστό λόγω πένθους ενός κυβερνήτη και δεν έγιναν και οι χοροί.Κρίμα για τον κυβερνήτη αλλά και για τους χορούς που ήθελα πολύ να δω!

Συνεχίζουμε περπατώντας σε στενά μακρυά από την αγορά αυτή τη φορά για να δούμε κι λίγο καθημερινή ζωή.Παιδάκια που παίζουν δίχως την παρουσία ενηλίκων να τα επιτηρούν τρέχουν να μας μιλήσουν και να μας ζητήσουν στυλό.Ότι είχα έδινα και άστραφτε το προσωπάκι τους.Ερχόντουσαν όμως και κάτι άλλα παιδάκια τριών,τεσσάρων χρονών που κουβαλούσαν στις αγκαλιές μωρά βρώμικα γεμάτα μύξες και μύγες στο πρόσωπο να ζητήσουν λίγες ρουπίες.Σφίγγεται η καρδιά να τα βλέπεις ξυπόλυτα,γυμνά από τη μέση και κάτω,άπλυτα,πεινασμένα να περπατάνε μες τους δρόμους μόνα τους.Δε διανοείται κανείς στον πολιτισμένο κόσμο να δει τόσο μικρά παιδάκια μόνα τους στους δρόμους.Κι όμως εδώ είναι συνηθισμένη εικόνα.
DSC04676.JPG


Κάποια στιγμή χαθήκαμε στα στενά,χαζέυοντας τον κόσμο που μας χαμογελούσε και μας ρωτούσαν όλοι μα όλοι από πού είμαστε.Οι περισσότεροι δεν ήξεραν που βρίσκεται η Ελλάδα και μας ρωτούσαν αν είναι στην Ευρώπη.Μόνο ένας ηλικιωμένος κύριος που ξεπήδησε από μια αυλή για να μας δει από κοντά μόλις του είπαμε από πού ερχόμαστε μας λέει ΄΄Α ξέρω,μια πολύ φτωχή χώρα πια!΄΄
Τα μάθανε τα μαντάτα μας κι εδώ!
DSC04688.JPG


Βγαίνουμε σ’ένα περιφερειακό δρόμο γεμάτο μαιμούδες κατά μήκος του οποίου υπήρχαν ξυλουργία για καναπέδες γάμων.Είναι ο καναπές που κάθεται το ζευγάρι όταν παντρέυεται.Κόκκινοι φανταχτεροί με χρυσό,περίτεχνα σκαλισμένοι.Υπερπαραγωγή οι γάμοι στην Ινδία!
DSC04716.JPG


Ρικσάδες μας την πέφτουν από παντού για να μας μεταφέρουν στο κέντρο αλλά εμείς είμαστε αποφασισμένοι να περπατήσουμε σήμερα.Μόνο που δεν ξέρουμε που να πάμε.Πιάνει τα’αυτί για μια Θιβετιανή αγορά και αποφασίζουμε να πάμε κατά κει.Κόσμος,χαμός,φασαρία,στριμωξίδι στο δρόμο μέχρι την αγορά που όντως θιβετιανοί πουλούσαν ότι μπορεί κανείς να φανταστεί.
DSC04719.JPG


Ρούχα,χαλιά,φαγητό,αποξηραμένα φρούτα και λαχανικά,είδη σπιτιού κλπ.Τίμησα δεόντως τον πάγκο με τα κοκκαλάκια όπου οι στέκες και τα λάστιχα που αγοράζουμε 10-15 ευρώ από τα μαγαζιά με αξεσουάρ εκεί τα αγόρασα προς 10λεπτά το ένα!!!Και σας το ορκίζαμε ότι είναι ακριβώς τα ίδια!
DSC04727.JPG



Η ώρα πήγε 8 και η κοιλιά άρχισε να διαμαρτύρεται εντόνως.Πόσο να αντέξει πια με τα φυστίκια!Ρωτάμε πως θα βγούμε στο κέντρο κι όλοι σκίζονται να μας δείξουν.Είχε αρκετό περπάτημα και στο κέντρο γινότανε πια το αδιαχώρητο από κόσμο,ρίκσο,αγελάδες,αυτοκίνητα και μηχανάκια.Με μεγάλη προσοχή προσπαθούσαμε να περάσουμε ανάμεσα,να μας κορνάρουν και να τρέχουμε στα πλατώματα δεξια κι αριστερά να καλυφθούμε,πραγματικά ένα χάος.
Που να ξέραμε ότι θα ζούσαμε πολύ χειρότερα.Ρωτάμε ξανά πως θα βρούμε το εστιατόριο Ambrai πρόταση δύο αγαπημένων μελών του φόρουμ και μας δείχνουν να περάσουμε τη γέφυρα και να βγούμε απέναντι.Στην άλλη πλευρά επικρατούσε ερημιά λες κι αλλάξαμε πόλη.Μερικά πιο κυριλέ μαγαζάκια και μια πινακίδα στο τέλος της διαδρομής μας έμπασε στο όμορφο εστιατόριο δίπλα στη λίμνη.Η θέα εκπληκτική,στο φαγητό τα χαλάσαμε λίγο,ίσως δε ξέραμε κι εμείς τι να παραγγείλουμε αλλά το γλυκό ήταν φανταστικό.Gulabjamunμε παγωτό πρόκειται για σιροπιαστά σφαιρίδια τυριού νομίζω.
Θυμηθείτε να το φάτε οπωσδήποτε!
DSC04742.JPG


Για την επιστροφή πήραμε ένα ρίκσο προς 70 λεπτά κι επιτέλους κοιμηθήκαμε χωρίς άγχος για το πρωινό ξύπνημα…
 

Nat ni

Member
Μηνύματα
101
Likes
139
Τι ωραία που μας τα περιγραφεις Villi! Όπως πάντα άψογη και κατατοπιστική.Περιμενώ με μεγάλο ενδιαφέρον την συνέχεια.

Και οι φωτογραφίες τελείες!
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.222
Μηνύματα
884.079
Μέλη
38.912
Νεότερο μέλος
Aza

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom