Τουρκία Οδοιπορικό στη νοτιοδυτική Τουρκία

panius

Member
Μηνύματα
664
Likes
2.720

Ημέρα 5η: Αττάλεια

Η σημερινή μέρα ήταν αρκετά χαλαρή. Μετά από τόσα χιλιόμετρα οδήγησης κάθε μέρα, αποφάσισα ότι πρέπει να ριλαξάρω και λίγο. Εξάλλου βρισκόμουν στην καρδιά της τουρκικής ριβιέρας μέσα στο κατακαλόκαιρο. Να μην κάνω και ένα μπανάκι;

Πήρα πρωινό στον υπέροχο κήπο του ξενοδοχείου μου και στη συνέχεια, με άνεση μόνιμου κατοίκου Αττάλειας πήρα το αμαξάκι μου και άρχισα να οδηγώ αβίαστα μέσα στην πόλη.

Πυκνοχτισμένοι δρόμοι με αυτές τις χαρακτηριστικές τούρκικες πολυκατοικίες, όπου τα μπαλκόνια έχουν «κλειστεί» με τζαμαρία.

Πήρα κατεύθυνση ανατολικά. Μια μεγάλη παραλία πολλών χιλιομέτρων ξεκινάει ακριβώς έξω από την Αττάλεια. Είναι η διάσημη, στους λάτρεις του All Inclusive τουρισμού, Lara Beach. Τα ξενοδοχεία εδώ, διαδέχονται το ένα μετά το άλλο, σε μια ακτίνα περίπου 10 χιλιομέτρων. Μόνο που μιλάμε για πολιτείες ολόκληρες και όχι απλά ξενοδοχεία. Επίσης μιλάμε για το απόγειο του καρακιτσαριού!

Τα μεγέθη είναι ασύλληπτα! Μπείτε απλά στο google maps και κοιτάξτε την ακτή ανατολικά της Αττάλειας, να δείτε για τι μεγαθήρια μιλάμε. Ορισμένα είχαν και θεματικό σχεδιασμό που στόχευε απευθείας στη ρωσική αγορά, γιατί ήταν μικρογραφίες κτηρίων της Κόκκινης Πλατείας της Μόσχας. Δεκάδες άθλια πολυώροφα «εξοχικά» διαμερίσματα ξεφύτρωναν σαν τα μανιτάρια στη βόρεια πλευρά της παραλίας.

Δεν ξέρω αν μου άρεσε ή με ξένισε αυτή η εικόνα. Σίγουρα δεν θα ‘θελα να δω κάτι αντίστοιχο στις εξίσου απλωμένες παραλίες τις νότιας Ρόδου. Από την άλλη, μια βδομαδούλα χαλάρωσης σε μια ξενοδοχειάρα με τις πισίνες-λαβύρινθους, τα water park, και τις πολλές ευκαιρίες ψυχαγωγίας, δεν θα με χάλαγε καθόλου. Παλιότερα καταδίκαζα τέτοιου είδους «ταξίδια». Έχοντας όμως δουλέψει 2 σεζόν σε all inclusive ξενοδοχείο στο Φαληράκι, μπορώ πια να καταλάβω και τον κόσμο που θέλει απλώς να ξεκουραστεί, να κάνει την ηλιοθεραπεία και το μπανάκι του και να μη χρειαστεί να κουνήσει ούτε το μικρό του δαχτυλάκι. Είναι και αυτή μια μορφή τουρισμού που πρέπει να εξυπηρετηθεί.

Συνεχίζω προς το καλύτερα διατηρημένο αρχαίο θέατρο της αρχαιότητας! Όχι, δεν είναι της Επιδαύρου, είναι αυτό της Ασπένδου, ανατολικά της Αττάλειας. Σώζεται σχεδόν άθικτο, με τη σκηνή του, τις εσωτερικές στοές του και τις δεκάδες καμάρες.

Σε αντίθεση με τα αρχαία ελληνικά θέατρα που είναι απλώς πλαγιές λόφων «ντυμένες» με μαρμάρινα καθίσματα, τα ρωμαϊκά θέατρα είναι κανονικές πολυόροφες κατασκευές, όπως το Κολοσσαίο στη Ρώμη. Αυτό στην Άσπενδο είναι το πιο ολοκληρωμένο παράδειγμα ρωμαϊκού θεάτρου, για αυτό μια επίσκεψη μέχρις εκεί είναι επιβεβλημένη. Εξάλλου είναι μόλις 30 λεπτάκια δρόμος από την Αττάλεια!

Συνεχίζω δυτικά. Επιστρέφω στην Αττάλεια και οδηγώ τώρα στις δυτικές τις παραλίες οι οποίες είχαν αναπτυχθεί τουριστικά πολύ νωρίτερα από τη Lara Beach κατά τις δεκαετίες του 70 και του 80, κάτι που φαίνεται στην αρχιτεκτονική των ξενοδοχείων της.

Βγαίνω έξω τελείως από την πόλη και οδηγώ σε μια πανέμορφη καταπράσινη διαδρομή στον εθνικό δρόμο προς Kemer. Οι παραλίες εκεί είναι πιο γραφικές, πλαισιωμένες από απότομες δασώδεις πλαγιές και πολύ πιο ήσυχες.


Έκανα το μπανάκι μου σε μια από αυτές. Εκεί είδα για πρώτη φορά, το διάσημο πια, τουρκικής επινόησης μπουρκίνι και μου έκαναν εντύπωση τα πολλά νεαρά ζευγάρια (ταξίδι του μέλιτος; ) που κολυμπούσαν με «μπρατσάκια» :) Φαντάζομαι πολλοί Τούρκοι που μένουν 500 χιλιόμετρα μακριά από τη θάλασσα δεν θα ξέρουν κολύμπι, οπότε λογικό.

Γύρισα απογευματάκι στην Αττάλεια. Βολτούλα στην παλιά πόλη, φαγητό σε γραφική ταβερνούλα και τελευταία ψώνια. Ωραία ήταν! Μ' άρεσε αυτό το μέρος! Αύριο έχουμε ταξίδι πάλι.



 

Attachments

mfish

Member
Μηνύματα
1.378
Likes
1.280
Ταξίδι-Όνειρο
ολη η γη
ωραια αρχη, ελπιζω να φτασατε αρκετα μεσα, η νοτιοανατολικη Τουρκια μου κλεινει εδω και καιρο το ματι ...
 

Aria_C

Member
Μηνύματα
318
Likes
112
Επόμενο Ταξίδι
Στ' αυγά μου :(
Ταξίδι-Όνειρο
Υποσαχάρια Αφρική
Αυτή η Μάγια παίρνει κόσμο και κόσμο στο λαιμό της, τελικά... :bleh:
Ελπίζω να μην κοιμηθείς πολύ εκεί στη δροσούλα και να έχουμε σύντομα τη συνέχεια :clap:
 

Giristroula

Member
Μηνύματα
723
Likes
348
Επόμενο Ταξίδι
κάτσε να μαζώξω κάνα χρήμ
Ταξίδι-Όνειρο
Κίνα, Ιαπωνία
Τελικώς μας έχεις μπερδέψει...μια μας τα λες καλά μια άσχημα...άντε να δούμε ως το τέλος !Βρήκε και το μπελά της η Μάγια!
 

KLEOPATRA

Member
Μηνύματα
5.869
Likes
2.260
Ταξίδι-Όνειρο
Ειρηνικος ..παντου
Πολυ ωραια ...θα γνωρισουμε κ αυτο το κομματι της Τουρκιας .Εσυ νομιζω Γυριστρουλα μου ειχες παει πιο ψηλα εε?
Καλα 1.85 η βενζινη το 2010 κιολας?
Θα τρελαθουμε εντελως?Δηλ τωρα ποσο εχει?
 

Giristroula

Member
Μηνύματα
723
Likes
348
Επόμενο Ταξίδι
κάτσε να μαζώξω κάνα χρήμ
Ταξίδι-Όνειρο
Κίνα, Ιαπωνία
Εγώ είχα πάει Καππαδοκία και μετά κατεβήκαμε νότια.Πάντως είναι γεγονός πως η τιμή της βενζίνης είναι απαγορευτική για το βιοτικό τους επίπεδο. Φέτος που πήγα κόστιζε περίπου όσο σε μας, αλλά για τα δικά τους οικονομικά λέω και πάλι οτι είναι τσουχτερή η τιμή.
 

panius

Member
Μηνύματα
664
Likes
2.720
Φεύγω για Κων/πολη τα Χριστούγεννα και συνειδητοποίησα ότι έχω μια εκκρεμότητα να κλείσω... την πρώτη μου ταξιδιωτική ιστορία στο φόρουμ από το μακρινό 2010...

Πριν με βρει λοιπόν το Αλτσχάιμερ, κάτσε να καταγράψω ό,τι θυμάμαι :) Ευτυχώς το αρχείο των φωτογραφιών μου, ταξινομημένο κατά ημερολογιακή σειρά θα με βοηθήσει να φέρω στην επιφάνεια εικόνες και καταστάσεις...

Είχα, λοιπόν, πάρει μόλις το πτυχίο μου στο Παιδαγωγικό της Ρόδου και λίγο πριν ξενοικιάσω και αρχίσω το πακετάρισμα για την επιστροφή στην Αθήνα, έκανα στον εαυτό μου δωράκι αποφοίτησης αυτό το ταξίδι...
P1010144.jpg

Αύγουστος 2010. Είχα αφήσει τη Ρόδο με τιμή βενζίνης 1,34€ ακριβώς. Σιχτίριζα τους Ροδίτες τότε, που αισχροκερδούσαν εις βάρος μου, όταν στην Αθήνα η αμόλυβδη είχε γύρω στο 1,1ο€ αν δεν κάνω λάθος. Παρόλα αυτά έσπευσα να φουλάρω το ρεζερβουάρ, καθώς στην απέναντι τούρκικη ακτή το καύσιμο το πλήρωνες χρυσό! 1,85€!!! (Πόσο να έχει άραγε τώρα; )

Ας συνεχίσω λοιπόν από κει που είχα μείνει... σε ένα πανδοχείο της κακιάς ώρας με την πιο όμορφη όμως θέα στην πόλη των Διδύμων: στο Oracle House ακριβώς απέναντι από τον τεράστιο ναό του Απόλλωνα...

Θυμάμαι έφυγα χαράματα προκειμένου να είμαι στην Έφεσο κατά τις 9, να απολαύσω την επίσκεψή μου εκεί, πριν πιάσει μεγάλη ζέστη. Άφησα το Πανδοχείο στις μύτες, μην ξυπνήσω τον παππού που κοιμόταν σε ντιβάνι έξω στην αυλή, κάτω από την κληματαριά.

Θυμάμαι το ράδιο του αυτοκινήτου να πιάνει καμπάνα ελληνικούς σταθμούς από τη Σάμο απέναντι και 'γω να σκούζω στο τιμόνι τραγουδώντας!
Untitled-2.jpg

Θυμάμαι έναν υπέροχο δρόμο μέχρι το Σελτζούκ. Μια ατελείωτη ευθεία να διασχίζει εύφορα χωράφια. Μολονότι δεν ήταν καταχωρημένος ως αυτοκινητόδρομος, είχε διαχωριστική νησίδα και 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση.

P1020199.JPG


Untitled2.jpg


Φτάνω Έφεσο πριν τις 9. Οι εντυπώσεις είναι ακόμα χαραγμένες πολύ έντονα στο μυαλό μου.
  • Η τεράστια έκταση του χώρου με τις εκατοντάδες κολώνες και σαρκοφάγους ατάκτως ερριμμένες εδώ και εκεί.
  • Το ελληνιστικό αρχαίο θέατρο, τόσο μεγάλο, σχεδόν φαραωνικό!
  • Η βιβλιοθήκη του Κέλσου, έτσι όπως ξεπρόβαλε μπροστά μου, διερχόμενος κάτω από μια αψιδωτή μαρμάρινη πύλη.
  • Οι δημόσιες τουαλέτες.
  • το μικρό (και πιο συμπαθητικό) θεατράκι στην άκρη του αρχαιολογικού χώρου.
  • Η απίστευτη ζέστη μετά τις 11. Ειλικρινά έφτασα στα όρια θερμοπληξίας.
  • Οι ευφάνταστες πινακίδες στα καταστήματα με τα τουριστικά είδη.
P1020221.jpg


P1020224.jpg


P1020238.jpg


P1020271.jpg



Γυρίζω στο πάρκινγκ του αρχαιολογικού χώρου μετά από 3 ώρες, μούσκεμα στον ιδρώτα. Εκεί διαπιστώνω ότι το pantaκι μου έμεινε από μπαταρία!!! "Πάρτα μα...μπιπ! που ήθελες και road trip, τρομάρα σου με αυτοκίνητο μπρελόκ. Δεν κατάφερε ούτε τη 2η μέρα να βγάλει!" Κλείνω ραδιόφωνα, φωτάκια καμπίνας, περιμένω κανά 10λεπτο, γυρίζω το κλειδί στη μίζα και ω του θαύματος πήρε μπρος!!! Φτάνω στο ξενοδοχείο στο κέντρο του Σελτζούκ με το γκάζι πατημένο τέρμα, σαν κάγκουρας στο Μπουρνάζι, μπας και φορτίσω τη μπαταρία. Τσάμπα κόπος. Η μπαταρία μας είχε αφήσει χρόνους. Να 'ναι καλά ο ρεσεψιονίστ (Artemis Hotel) που προσφέρθηκε να με βοηθήσει φέρνοντας ένα πανάκριβο Renault (ακόμα αναρωτιέμαι αν ήταν δικό του. Άσχετο... στην Τουρκία κυκλοφορεί πολύ Renault) δίπλα στο Φιατάκι μου. Μου δίνει τα ηλεκτρόδια, τα κολλάω στον ίδιο πόλο ο άσχετος, και σκάει ένας σπινθήρας πιο μεγάλος και από πυροτέχνημα Ολυμπιάδας! "AmanAmanAmanAman!!!!" Άρχισε ο Τούρκος... "Yunan sturnar!" και δώστου μερικά ακόμα Αμάν, Αλλάχ και κάτι λεξούλες που μάλλον δεν θα με κολάκευαν και πολύ.
Εγώ αρκέστηκα σε ένα "ουπς!" και κοίταζα τα ηλεκτρόδια με απορία: "γιατί δεν δουλεύουν; Χαλασμένα είναι;" και τα χτύπαγα να δω τι ήχο βγάζουν!!!!

P1020091.JPG

΄Ηρωας το αμαξάκι μου!!!

Ευτυχώς δεν εγκατέλειψε την πίστη του σε 'μένα ο Τούρκος και με πάει σε ένα συνεργείο κάπου σε έναν τενεκέ μαχαλά βγαλμένο από ταινία του '50. Ανάμεσα στις κότες, τα κάρα και ένα τσιμπούρικο γαϊδούρι έγινε η μεταμόσχευση μπαταρίας στο παντάκι μου. Μπήκε μια τούρκικη, διπλάσια σε μέγεθος από την προηγούμενη και μάλλον διπλάσιας ισχύος γιατί τρελάθηκαν τα ηλεκτρολογικά του αυτοκινήτου από τότε. (πχ τα φλας αναβοσβήνουν πιο γρήγορα όταν στρίβω δεξιά απ' ότι αριστερά χαχαχααχα!!!). Ακόμα αυτή έχω!!!

Πλήρωσα 50€ τον μάστορα, έδωσα και 10 στον ρεσεψιονίστ για την εξυπηρέτηση και πήγα γρήγορα στο δωμάτιο, να κάνω ένα μπάνιο και να σωριαστώ ημιλιπόθυμος στο κρεβάτι από το ταξίδι, τη ζέστη και την κούραση...

(By the way, τα ξενοδοχεία στην Τουρκία τα έκλεινα μόλις μία μέρα πριν, μέσω booking. Σε κανένα δεν πλήρωσα πάνω από 20 ευρώ τη βραδιά και ήταν όλα αξιοπρεπέστατα με κορυφαίο αυτό της Αττάλειας - σκέτο αρχοντικό με μόλις 15 ευρουλάκια. Ξέρω, έχουν περάσει 6 χρόνια από τότε και οι τιμές δεν είναι ενδεικτικές. Ε, λοιπόν σας πληροφορώ ότι με την κρίση που περνάει ο τουρισμός τώρα στην Τουρκία μπορείτε να βρείτε δωμάτια στις ίδιες πάνω κάτω τιμές!)
 

panius

Member
Μηνύματα
664
Likes
2.720
Ημέρα 2η (συνέχεια...)

Κοιτάζω φωτογραφίες και φέρνω στο νου μου τη διαδρομή από το Σελτζούκ μέχρι το χωριό Κιρκιντζές (Şirince) που περιγράφει τόσο γλαφυρά η Διδώ Σωτηρίου στα «Ματωμένα Χώματα». Περιβόλια, πράσινο, καστανιές και αμπέλια. Επίσης πάρα πολλές ελιές, που από ότι διαπίστωσα, δεν καλλιεργούνται στην Τουρκία τόσο πολύ όπως εδώ.

Untitled-1.jpg


Ένας πραγματικά ευλογημένος τόπος που φωνάζει Ελλάδα! Έχω πάει Κωνσταντινούπολη αρκετές φορές, ποτέ όμως δεν είχα νιώσει κανα ιδιαίτερο καημό για τις χαμένες πατρίδες. Σε αυτό το χωριουδάκι όμως, μια πικρία και ένα σφίξιμο για τον ξεριζωμένο ελληνισμό, όσο να πεις τα ένιωσα. Θα μπορούσα να περπατάω τα καλντερίμια της Αρναίας, της Σιάτιστας ή να πίνω τον καφέ μου σε μια βαθύσκιωτη πλατεία σε ένα χωριό του Πηλίου. Η αίσθηση ήταν η ίδια ακριβώς.

P1020282.jpg


P1020293.jpg


Περπάτησα έξω από το παλιό σχολείο που είχε γίνει εστιατόριο.

P1020306.jpg


Μπήκα στον Άγιο Ιωάννη, την κεντρική εκκλησία του χωριού, ένα κουφάρι απογυμνωμένο και άδειο.

P1020299.jpg


Βρήκα όμως λίγοστές τοιχογραφίες που είχαν διασωθεί

P1020301.jpg



Ο ναός του Αγίου Δημητρίου, στην άκρη του χωριού ήταν ένα ερείπιο στο τελευταίο στάδιο πριν την ολοκληρωτική κατάρρευση.

Untitled-4.jpg



Η στέγη είχε ήδη καταρρεύσει κατά το ήμισυ και από το τέμπλο, μόνο το ξύλινο πλαίσιο είχε απομείνει.

Untitled-3.jpg


6 χρόνια μετά μαθαίνω με χαρά ότι η εκκλησία αναστηλώθηκε και μάλιστα τελέστηκε και Θεία Λειτουργία τον Δεκαπενταύγουστο που μας πέρασε!



Με μπόλικη πεζοπορία σ’ αυτό το πανέμορφο χωριό, γεμάτο ελληνικές μνήμες τελείωσε η δεύτερη μέρα του οδοιπορικού μου στη Μικρά Ασία.

Untitled-2.jpg

Μια πολύ γεμάτη μέρα που περιελάμβανε οδήγηση 100 χιλιομέτρων από τα Δίδυμα στο Σελτζούκ, επίσκεψη στην Έφεσο το πρωί, επισκευή του αυτοκινήτου μου το μεσημέρι και απογευματινή επίσκεψη στον Κιρκιντζέ το απογευματάκι. Κουράγιο να βολτάρω στο Σελτζουκ το βράδυ, όπως είχα προγραμματίσει, δεν είχα. Έπρεπε άλλωστε να ξυπνήσω πολύ πρωί και την επόμενη μέρα γιατί το πρόγραμμα προβλεπόταν εξίσου φορτωμένο και με μπόλικα χιλιόμετρα οδήγησης προς ανατολάς...

Untitled-5.jpg
 

panius

Member
Μηνύματα
664
Likes
2.720
Ημέρα 3η: Αφροδισιας

Λίγα χιλιόμετρα πιο βόρεια από το Σελτζούκ διέρχεται ο μοντέρνος κλειστός αυτοκινητόδρομος Σμύρνης – Αϊδινίου. Οι τεράστιες πράσινες πινακίδες έδειχναν τη Σμύρνη στα 70 χιλιόμετρα απόσταση, μόλις μισή ωρίτσα οδήγηση σε έναν τέτοιον αψεγάδιαστο – και άδειο – αυτοκινητόδρομο. Ο πειρασμός ήταν μεγάλος να πεταχτώ για ένα καφεδάκι σε ένα παραλιακό καφέ στη φημισμένη προκυμαία της πόλης και το σκεφτόμουν πολύ σοβαρά να τροποποιήσω κάπως το πρόγραμμα του ταξιδιού. Ευτυχώς, η λογική υπερίσχυσε και όσο η καρδιά αμφιταλαντευόταν ποια κατεύθυνση να ακολουθήσει, το μυαλό άφηνε το αμάξι να διοχετευτεί απαλά στο ρεύμα προς Αϊδίνιο.
Untitled-2.jpg

Η οδήγηση στους τουρκικούς αυτοκινητοδρόμους είναι σκέτη απόλαυση! Σκεφτείτε μόνο ότι οι επαρχιακοί τους δρόμοι έχουν ήδη διαχωριστικές νησίδες και πολλές λωρίδες ανά κατεύθυνση. Καταλαβαίνετε λοιπόν, πόσο πιο υψηλά είναι τα στάνταρντ στους αυτοκινητοδρόμους. Φαρδείς, με σωστές κλίσεις και χωρίς διόδια κάθε τρεις και λίγο. Το αμάξι πραγματικά είχε μπει στον αυτόματο. Φτάνω σε 20 λεπτά στο Αϊδίνιο και εξέρχομαι του αυτοκινητοδρόμου πληρώνοντας το συνολικό ποσό της διαδρομής στην έξοδο. Νομίζω πως σήμερα έχουν καταργηθεί οι πληρωμές σε μετρητά και αν δεν έχεις το αντίστοιχο e-pass, απλά δεν μπορείς να χρησιμοποιήσεις τους αυτοκινητοδρόμους. Αν δεν σκοπεύετε να οδηγήσετε από την Κωνσταντινούπολη στην Ανδριανούπολη και την Άγκυρα, ή από τα Άδανα στο Ντιγιάρμπακιρ μικρό το κακό. Πουθενά αλλού δεν θα συναντήσετε διόδια.

Περνάω το Αιδίνιο χωρίς να σταματήσω και συνεχίζω προς Παμούκαλε. Πάντα είχα στο μυαλό μου το Παμούκαλε χωμένο κάπου στα βάθη της Ανατολίας. Καμία σχέση. Είναι πολύ κοντά στα παράλια και με δικό σου αυτοκίνητο μπορείς άνετα να το κάνεις και ημερήσια εκδρομή από Σμύρνη ή Κουσάντασι.

Πριν φτάσω όμως στο Παμούκαλε έκανα μια παράκαμψη μέχρι την ρωμαϊκή πόλη Αφροδισιάδα. Μου στοίχισε μια ώρα παραπάνω οδήγηση, 60 χιλιόμετρα επιπλέον βενζίνη και πολύ κούραση, αλλά είναι ένα αξιοθέατο που θεωρώ δεν πρέπει κανείς και για κανένα λόγο να χάσει αν βρεθεί κοντά σε εκείνα τα μέρη! Είναι αρχαιολογικός χώρος πρώτου μεγέθους, τολμώ να πω εφάμιλλος της Εφέσου και έτσι όπως ήμουν σχεδόν ολομόναχος στα εκτεταμένα και καλοδιατηρημένα ερείπια, χάρηκα πολύ περισσότερο την επίσκεψή μου εκεί, απ’ ότι στην Έφεσο.

P1020400.jpg

Άκρως ενδιαφέρουσα είναι και η ιστορία ανακάλυψης της Αφροδισιάδας, καθώς μέχρι τη δεκαετία του ’60 στο ίδιο ακριβώς σημείο υπήρχε χτισμένο ένα ολόκληρο χωριό, το Geyre.

ara-guler-aphrodisias-i-nasil-kesfetti--ara-guler-aphrodisias-1486493.jpg


Όλοι όμως ήξεραν ότι κάτι πολύ σπουδαίο κρύβεται από κάτω γιατί τα ζώα έπιναν νερό όχι σε γούρνες, αλλά σε αρχαίες σαρκοφάγους, οι βοσκοί ξαπόστεναν σε σκαλιστά μαρμάρινα καθίσματα και οι πέργκολες των σπιτιών είχαν για βάση κίονες και κιονόκρανα.

ara-guler-aphrodisias-i-nasil-kesfetti--ara-guler-aphrodisias-1486497.jpg

Τελικά το κράτος απαλλοτρίωσε όλο το χωριό και άρχισαν εκτεταμένες ανασκαφές που συνεχίζονται μέχρι σήμερα.


Ο χώρος είναι πολύ μεγάλος και θέλει περπάτημα μπόλικο. Ο ήλιος θυμάμαι έκαιγε ανελέητα και ένιωθα πραγματικά εξαντλημένος στο τέλος. Ήταν όμως τέτοιος ο πλούτος των αρχαιολογικών ευρημάτων που αντίκρισα, που δεν σκεφτόμουν τίποτε άλλο, παρά να δω όσα περισσότερα μπορούσα. Και είδα ουκ ολίγα!

P1020316.jpg

Το εντυπωσιακό Τετράπυλον

Untitled-3.jpg

Το αρχαίο στάδιο, από τα καλύτερα διατηρημένα της αρχαιότητας.

P1020355.jpg

Το θέατρο


Untitled-1.jpg

Το Σεβαστείον, μεγάλη στοά με ατελείωτη σειρά ανάγλυφα στους τοίχους.

P1020361.jpg

Έναν κυριούλη να ρίχνει τρικούβερτους ύπνους κάτω από μια καμάρα!


P1020395.jpg

Και φυσικά το μουσείο, γεμάτο μαρμάρινα αγάλματα και ανάγλυφα. Η Αφροδισιάδα εξάλλου ήταν φημισμένο κέντρο πλαστικών τεχνών σε όλη τη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία.

Με τον ήλιο να χτυπάει 45 βαθμούς γυρίζω στο αυτοκίνητο και συνεχίζω προς Παμούκαλε. Το τοπίο άρχισε να ασπρίζει...

Untitled3.jpg
 

panius

Member
Μηνύματα
664
Likes
2.720
Ημέρα 3η: Παμούκαλε

j1.jpg


Φτάνω κατά τις 3 το μεσημέρι στο χωριό, ακριβώς κάτω από τους λευκούς γεωλογικούς σχηματισμούς. Κάτι σαν τη δική μας Καλαμπάκα ένα πράγμα. Ο τόπος όλος ψηνόταν ανελέητα από τον καυτό ήλιο. Πραγματικά, η ζέστη σε αυτά τα μέρη απλά δεν αστειεύεται! Το αιρκοντίσιον του αυτοκινήτου δούλευε στο φουλ, τα χιλιόμετρα μπόλικα και ο δείχτης της βενζίνης να πέφτει πιο γρήγορα και από τον δείκτη του ελληνικού χρηματιστηρίου!

Κάνω check in στο Artemis Yoruk Hotel. Πολύ συμπαθητικό ξενοδοχειάκι, με μια μεγάλη πισίνα στην κεντρική αυλή και μόλις 15€ τη βραδιά. Η ιδιοκτήτρια ήταν ξένη, από την Αυστραλία αν θυμάμαι καλά και μου έδωσε χάρτη της περιοχής και οδηγίες πώς να ανέβω στις πηγές.

Υπάρχουν 3 είσοδοι για τις πηγές. Η νότια και πιο κοντινή που βρίσκεται ουσιαστικά μέσα στην πόλη, σε βγάζει σε ένα μονοπάτι για να ανέβεις με τα πόδια. Δεν υπήρχε περίπτωση με τόση ζέστη να το κάνω αυτό! Θα πέθαινα στα μισά της διαδρομής.

Untitled-51.jpg


Για τις άλλες 2 εισόδους θέλεις αυτοκίνητο. Η ανατολική είσοδος είναι και η πιο πολυσύχναστη. Σε βγάζει κατευθείαν στο χώρο με τις λευκές γούρνες.

Εγώ διάλεξα την δυτική και πιο ήσυχη είσοδο. Είναι πιο μακριά από τις πηγές, αλλά σου προσφέρει την πιο ατμοσφαιρική εισαγωγή στο χώρο: περνάς μέσα από τη νεκρόπολη της αρχαίας Ιεράπολης της Φρυγίας. Εκατοντάδες τάφοι, σπαρμένοι παντού τριγύρω, δημιουργούν ένα απόκοσμο σκηνικό!

Untitled-1.jpg


Η Ιεράπολη ήταν σπουδαίο ιαματικό κέντρο και ηλικιωμένοι από όλες τις γωνιές της Αυτοκρατορίας έρχονταν εδώ να θεραπευτούν. Να θεραπευτούν, τρόπος του λέγειν, γιατί από το μέγεθος της νεκρόπολης, συνειδητοποιώ ότι οι ιαματικές ιδιότητες των νερών εδώ, μάλλον ήταν λίγο υπερτιμημένες! Κάτι σαν το νερό του Καματερού ένα πράμα :haha::haha::haha:!!!! Το ωραίο είναι ότι οι τάφοι δεν είναι όλοι ίδιοι. Ανάλογα τον τόπο καταγωγής, ο κάθε πελάτης είχε τον τάφο της πατρίδας του! Δεν τους έθαβαν όπως-όπως! Οι πελάτες από τη Λυκεία είχαν τους τάφους τους λαξευμένους μέσα στο βράχο. Οι μακεδόνες είχαν τους δικούς τους τάφους – λοφίσκους. Θολωτοί τάφοι, κιβωτιόσχημοι τάφοι, οικογενειακοί τάφοι... ό,τι θέλετε, εδώ θα το βρείτε. Γραφείο τελετών «το γρήγορο φτυάρι»! Περάστε κόσμε!

Untitled-3.jpg


Για καλή μου τύχη, άρχισε να βρέχει!!! Εκεί που είχε καύσωνα και δεν στεκόσουν λεπτό εκτός σκιάς, άρχισαν τα μπουμπουνιτά, οι αστραπές και οι ψιχάλες. Η καταιγίδα δεν κράτησε πολύ, τα σύννεφα όμως έμειναν στον ουρανό, κατεβάζοντας τη θερμοκρασία σε απόλυτα ανεκτά επίπεδα, με αποτέλεσμα να απολαύσω την επίσκεψή μου στον μέγιστο βαθμό!

P1020514.jpg


Να σημειώσω εδώ, ότι ένας από τους λόγους που ευχαριστήθηκα τόσο αυτό το ταξίδι είναι ότι, με εξαίρεση την Έφεσο, όπου αλλού πήγα (μνημεία, παραλίες, πόλεις και χωριά) δεν συνάντησα πουθενά μαζικό τουρισμό! Δεν βρήκα τις ορδές από ξένους που συναντάς στα ελληνικά νησιά. Στο Παμούκαλε ήταν κυρίως ντόπιοι και λιγοστοί. Κορυφαία μνημεία τα χαιρόμουν εγώ αποκλειστικά! Και δεν ήταν να πεις άσχημη τουριστική χρονιά το 2010 για την Τουρκία. 29 εκατομμύρια κόσμο υποδέχτηκε!
P1020511.jpg


Έφτασα στην είσοδο της αρχαίας πόλης με τη μνημειώδη πύλη. Κάπου εκεί άρχισαν να αχνοφαίνονται κι οι ασβεστολιθικοί σχηματισμοί, δημιουργώντας αίσθηση τοπίου πασπαλισμένο με χιόνι.
Ορισμένοι τάφοι είχαν καλυφθεί κατά το ήμισυ με αυτό το σταλαγμιτικό γεωλογικό υλικό. Ένα θέαμα πραγματικά εντυπωσιακό!

Untitled-d.jpg


Νερό που κελάριζε ηχούσε στα αυτιά μου. Ρυάκια και μικροί καταρράκτες συνόδευαν τα βήματά μου. Οι ατμοί που έβγαιναν, υποδήλωναν ότι το νεράκι ήταν ευχάριστα ζεστό.

Untitled-15.jpg


Μετά από αρκετό, αλλά ξεκούραστο περπάτημα φτάνω πια στην καρδιά αυτού του μοναδικού στον κόσμο γεωλογικού φαινομένου (αν δεν κάνω λάθος, κάτι αντίστοιχό του, αλλά σε πολύ μικρότερη κλίμακα υπάρχει στο Εθνικό Πάρκο Yellowstone των ΗΠΑ).

Untitled-d1.jpg


Αριστερά μου ξεπρόβαλε το εντυπωσιακό ρωμαϊκό θέατρο. Δεν πήγα. Είδα και θα έβλεπα πολλά θέατρα στη συνέχεια του ταξιδιού μου. Κλιμακωτές όμως πισίνες, και μια ολόκληρη πλαγιά καλυμμένη με αυτό το εκτυφλωτικά λευκό, χυτό μάρμαρο δεν θα είχα άλλη ευκαιρία να ξαναδώ!

Untitled-m1.jpg


Βγάζω τα παπούτσια και βουτάω τα πόδια μου στο ζεστό νεράκι. Η αίσθηση ήταν υπέροχη! Μπάνιο στις φυσικές πισίνες δεν μπορείς πια να κάνεις. Έχουν φτιαχτεί όμως κλιμακωτές τεχνητές πισίνες κατά μήκος του μονοπατιού η οποίες σιγά – σιγά «ντύνονται» με τον λευκό ασβεστόλιθο και σε λίγα χρόνια θα μοιάζουν με τις φυσικές. Εκεί μπορείς να βουτήξεις.

Untitled-e1.jpg


Το ηλιοβασίλεμα που ακολούθησε ήταν απλά υπερπαραγωγή! Τα πάντα βάφτηκαν πορτοκαλί και εγώ είχα μείνει άναυδος από το μεγαλείο της φύσης και τις υπέροχες εικόνες που τόσο απλόχερα μου προσφέρονταν. Την επίσκεψή μου στο Παμούκαλε την κατατάσσω στις κορυφαίες ταξιδιωτικές στιγμές μου συνολικά! Αποφασίζω να ξανανέβω και το επόμενο πρωί, να δω την ανατολή του ήλιου, που λένε ότι είναι ακόμα πιο όμορφη!

Untitled-k1.jpg


Το βραδάκι γευματίζω στο ξενοδοχείο, δίπλα στην πισίνα την ώρα που οι προσευχές του μουεζίνη από το διπλανό τζαμί καλούσαν τους πιστούς για την τελευταία προσευχή και ‘μένα να πάω γρήγορα στο κρεβατάκι μου για νάνι!

P1020526.jpg


Τι μέρα και η σημερινή!

250 χιλιόμετρα οδήγηση, 2 κορυφαίοι αρχαιολογικοί χώροι, ένα μοναδικό μνημείο της φύσης και ένα κεφάλι κουρκούτι από την κούραση και τη ζέστη! Το σώμα μου άρχισε να στέλνει σήματα ότι έπρεπε να κατεβάσω λίγο τους ρυθμούς...
 

villi

Member
Μηνύματα
1.088
Likes
2.789
Να'σαι καλά βρε Panius που μας ταξιδεύεις πάντα με τις γλαφυρές περιγραφές σου!Το είχα οργανώσει αυτό το ταξίδι και λόγω οικονομικής δυσκολίας το ακύρωσα τελευταία στιγμή.Τώρα που η κατάσταση στη γείτονα χώρα δεν είναι και τόσο φιλική χτυπάω το κεφάλι μου στον τοίχο!
 

panius

Member
Μηνύματα
664
Likes
2.720
Τώρα που η κατάσταση στη γείτονα χώρα δεν είναι και τόσο φιλική χτυπάω το κεφάλι μου στον τοίχο!
Σε ευχαριστώ villi! Εκεί πας όποτε θες! Δεν το αγγίζουν ούε πραξικοπήματα, ούτε τζιχαντιστές το μέρος! Τι να πω κι εγώ δηλαδή που φεύγω σε ένα μήνα για Πόλη!!! Ήδη η μάνα μου λέει να κάτσω σπίτι μου γιατί σκάνε μπόμπες! :mad:
 

Εκπομπές Travelstories

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.219
Μηνύματα
884.013
Μέλη
38.908
Νεότερο μέλος
Apostolos88

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom