gelf
Member
- Μηνύματα
- 659
- Likes
- 12.786
Κεφάλαιο 4
Ένα σούρουπο στην παραλιακή ζώνη και νυχτερινή έξοδος.
Βγαίνοντας από το ξενοδοχείο μου, προχώρησα με γρήγορο βήμα, κατά μήκος της κεντρικής οδού Toledo,
προς την αντίθετη κατεύθυνση αυτή τη φορά. Με κατεύθυνση προς την παραλιακή ζώνη. Φτάνοντας στην Piazza del Plebiscito, είδα το φεγγάρι πάνω από το Teatro San Carlo.
Διέσχισα γρήγορα την πλατεία, χωρίς να παρατηρήσω ιδιαίτερα τα αξιοθέατα της, όπως τη Basilica Reale Pontificia San Francesco da Paola, την Prefettura di Napoli (έδρα της περιφερειακής διοίκησης), το παλάτι, κλπ αφού βιαζόμουν να βρεθώ γρήγορα και έγκαιρα στην παραλιακή ζώνη. Όπως έφευγα από την πλατεία del Plebiscito
και κατευθυνόμενος προς τη Via Cesario Console, έριξα μια ματιά στην πλατεία, με τον ανάντη αυτής λόφο στον οποίο δέσποζε το κάστρο Sant' Elmo.
Προχώρησα κατά μήκος της Via Cesario Console και βρέθηκα πάνω από το 21 στρεμμάτων πάρκο Giardini del Molosiglio, όπου ανατολικά διακρινόταν το Castel Nuovo,
ενώ στο βάθος υψωνόταν ο Βεζούβιος, με το φεγγάρι σχεδόν ολόγιομο από πάνω του.
Συνέχισα να προχωρώ και είδα τον κόλπο της Νάπολης, ή μάλλον μεγάλο τμήμα αυτού σε όλο του το μεγαλείο.
Εκεί σκέφτηκα ότι πρέπει να "συμπληρωθούν" τα γραπτά του Γκαίτε, με το φεγγάρι, όπως αναφέρω στην πρώτη παράγραφο της παρούσας ιστορίας.
Ο κόλπος της Νάπολης σχηματίστηκε από ένα τεράστιο κρατήρα. Κατέβηκα στη Via Nazario Sauro και προχώρησα κατά μήκος του πεζοδρομίου αυτής, παραθαλάσσια,
μέχρι που έφτασα στην επίσης παραλιακή Via Partenope, πάντα με τη συνοδεία της θάλασσας και του φεγγαριού να φωτίζει τον κόλπο της Νάπολης.
Το όνομα της παραλιακής λεωφόρου της Νάπολης, είναι γνωστό από που προέρχεται. Προέρχεται από την Παρθενόπη η οποία ήταν μία από τις μυθικές σειρήνες της ελληνικής μυθολογίας. Όταν ο Οδυσσέας απέφυγε με το σκάφος του τις σειρήνες, χωρίς να σταματήσει, η Παρθενόπη απελπισμένη έπεσε στη θάλασσα, πνίγηκε και το πτώμα της εκβράστηκε σε μια παραλία της Ιταλίας, όπου τότε οι νεοφερμένοι άποικοι από την Κύμη το περισυνέλεξαν και δημιούργησαν στη θέση αυτή τη Νάπολη. Γνωρίζοντας αυτά κατάλαβα, γιατί το υποκοριστικό της ομάδας της Napoli και των οπαδών της, είναι παρτενοπέι. Συνέχισα να προχωρώ γρήγορα, αφού στόχος μου ήταν να φτάσω στο Castel dell’Ovo,
πριν αυτό κλείσει. Πλησιάζοντας στο κάστρο, στόχευσα με τη φωτογραφική μου μηχανή προς τη βόρεια ακτή του κόλπου της Νάπολης, προς το Posillipo (Παυσίλιπο κατά τους αρχαίους Έλληνες, επειδή σταματάει τη λύπη).
Όταν έφτασα στην πύλη, το κάστρο έκλεινε. Όμως ένας πολύ καλός άνθρωπος, φύλακας στην πύλη, με νοήματα μου έδωσε να καταλάβω ότι μπορούσα να μπω στο κάστρο. Άρχισα να ανεβαίνω με ταχύτητα στο κάστρο. Συνάντησα ασανσέρ, αλλά δεν το χρησιμοποίησα κάτω από τον φόβο ότι θα κλεινόμουν μέσα. Ο λιγοστός κόσμος αποχωρούσε.
Ανέβηκα στο κάστρο σχεδόν τρέχοντας, κοιτάζοντας μερικές φορές προς τα πίσω.
Το κάστρο ήταν πλέον έρημο. Έφτασα στο ψηλότερο σημείο και έβγαλα μερικές φωτογραφίες προς τον Βεζούβιο και προς τον κόλπο της Νάπολης.
Στη συνέχεια, άρχισα να κατηφορίζω. Στην έξοδο ευχαρίστησα τον φύλακα που με άφησε να μπω εκπρόθεσμα στο κάστρο. Όταν έφυγα από το Castel dell’ Ovo, η πόρτα πίσω μου, έκλεισε ερμητικά.
Επέστρεψα προς την πλατεία del Plebiscito, από τους παραλιακούς δρόμους τη Via Partenope και τη Via Nazario Sauro, ώστε να συνεχίζω να θαυμάζω τον συνδυασμό Βεζούβιου, θάλασσας και φεγγαριού. Όταν έφτασα στην πλατεία τα κτίρια ήταν φωτισμένα. Παρατήρησα τη φωτισμένη βασιλική San Francesco da Paola,
το Παλάτσο Ρεάλε και τα άλλα κτίρια της πλατείας.
Σταμάτησα λίγη ώρα στην άκρη της πλατείας στο περίφημο Gran Caffè Gambrinus,
το οποίο είχε φιλοξενήσει στο παρελθόν κορυφαίους των γραμμάτων και των τεχνών, για να ξεκουραστώ και να δροσιστώ με μια μπύρα. Από τη θέση που ήμουν παρατηρούσα εκτός από την πλατεία del Plebiscito, την Piazza Trieste E Trento με τη Fontana del Carciofo στο μέσο της,
καθώς και το φωτισμένο Teatro San Carlo.
Όταν έφυγα από το καφέ Gambrinus, έκανα ένα πολύ γρήγορο πέρασμα από τη Galleria Umberto I,
ανηφόρισα την οδό Toledo
και πήγα στο ξενοδοχείο για ολιγόωρη ξεκούραση. Αργότερα όταν βγήκα από το ξενοδοχείο, έκανα μια βόλτα στην ισπανική συνοικία (quartieri spagnoli)
και αφού ήπια ένα ποτό στο πολυσύχναστο bar Cammarota Spritz, προχώρησα προς την Piazza del Gesù Nuovo,
όπως είχα αποφασίσει το απόγευμα, όπου στο restaurant O' Munaciello, έφαγα ναπολιτάνικη πίτσα, την οποία συνόδεψα με το εκλεκτό λευκό κρασί Greco di Tufo,
ενώ στη συνέχεια επισκέφτηκα ένα bar, δίπλα στο restaurant.
Ήταν πολύ αργά όταν έφυγα από το bar και όπως επέστρεφα στο ξενοδοχείο μου παρατηρούσα την κεντρική οδό Toledo, όπου ο συνδυασμός αέρα και τσαπατσουλιάς παρουσίαζε μια εικόνα μη κολακευτική για την πόλη.
Ένα σούρουπο στην παραλιακή ζώνη και νυχτερινή έξοδος.
Βγαίνοντας από το ξενοδοχείο μου, προχώρησα με γρήγορο βήμα, κατά μήκος της κεντρικής οδού Toledo,
προς την αντίθετη κατεύθυνση αυτή τη φορά. Με κατεύθυνση προς την παραλιακή ζώνη. Φτάνοντας στην Piazza del Plebiscito, είδα το φεγγάρι πάνω από το Teatro San Carlo.
Διέσχισα γρήγορα την πλατεία, χωρίς να παρατηρήσω ιδιαίτερα τα αξιοθέατα της, όπως τη Basilica Reale Pontificia San Francesco da Paola, την Prefettura di Napoli (έδρα της περιφερειακής διοίκησης), το παλάτι, κλπ αφού βιαζόμουν να βρεθώ γρήγορα και έγκαιρα στην παραλιακή ζώνη. Όπως έφευγα από την πλατεία del Plebiscito
και κατευθυνόμενος προς τη Via Cesario Console, έριξα μια ματιά στην πλατεία, με τον ανάντη αυτής λόφο στον οποίο δέσποζε το κάστρο Sant' Elmo.
Προχώρησα κατά μήκος της Via Cesario Console και βρέθηκα πάνω από το 21 στρεμμάτων πάρκο Giardini del Molosiglio, όπου ανατολικά διακρινόταν το Castel Nuovo,
ενώ στο βάθος υψωνόταν ο Βεζούβιος, με το φεγγάρι σχεδόν ολόγιομο από πάνω του.
Συνέχισα να προχωρώ και είδα τον κόλπο της Νάπολης, ή μάλλον μεγάλο τμήμα αυτού σε όλο του το μεγαλείο.
Εκεί σκέφτηκα ότι πρέπει να "συμπληρωθούν" τα γραπτά του Γκαίτε, με το φεγγάρι, όπως αναφέρω στην πρώτη παράγραφο της παρούσας ιστορίας.
Ο κόλπος της Νάπολης σχηματίστηκε από ένα τεράστιο κρατήρα. Κατέβηκα στη Via Nazario Sauro και προχώρησα κατά μήκος του πεζοδρομίου αυτής, παραθαλάσσια,
μέχρι που έφτασα στην επίσης παραλιακή Via Partenope, πάντα με τη συνοδεία της θάλασσας και του φεγγαριού να φωτίζει τον κόλπο της Νάπολης.
Το όνομα της παραλιακής λεωφόρου της Νάπολης, είναι γνωστό από που προέρχεται. Προέρχεται από την Παρθενόπη η οποία ήταν μία από τις μυθικές σειρήνες της ελληνικής μυθολογίας. Όταν ο Οδυσσέας απέφυγε με το σκάφος του τις σειρήνες, χωρίς να σταματήσει, η Παρθενόπη απελπισμένη έπεσε στη θάλασσα, πνίγηκε και το πτώμα της εκβράστηκε σε μια παραλία της Ιταλίας, όπου τότε οι νεοφερμένοι άποικοι από την Κύμη το περισυνέλεξαν και δημιούργησαν στη θέση αυτή τη Νάπολη. Γνωρίζοντας αυτά κατάλαβα, γιατί το υποκοριστικό της ομάδας της Napoli και των οπαδών της, είναι παρτενοπέι. Συνέχισα να προχωρώ γρήγορα, αφού στόχος μου ήταν να φτάσω στο Castel dell’Ovo,
πριν αυτό κλείσει. Πλησιάζοντας στο κάστρο, στόχευσα με τη φωτογραφική μου μηχανή προς τη βόρεια ακτή του κόλπου της Νάπολης, προς το Posillipo (Παυσίλιπο κατά τους αρχαίους Έλληνες, επειδή σταματάει τη λύπη).
Όταν έφτασα στην πύλη, το κάστρο έκλεινε. Όμως ένας πολύ καλός άνθρωπος, φύλακας στην πύλη, με νοήματα μου έδωσε να καταλάβω ότι μπορούσα να μπω στο κάστρο. Άρχισα να ανεβαίνω με ταχύτητα στο κάστρο. Συνάντησα ασανσέρ, αλλά δεν το χρησιμοποίησα κάτω από τον φόβο ότι θα κλεινόμουν μέσα. Ο λιγοστός κόσμος αποχωρούσε.
Ανέβηκα στο κάστρο σχεδόν τρέχοντας, κοιτάζοντας μερικές φορές προς τα πίσω.
Το κάστρο ήταν πλέον έρημο. Έφτασα στο ψηλότερο σημείο και έβγαλα μερικές φωτογραφίες προς τον Βεζούβιο και προς τον κόλπο της Νάπολης.
Στη συνέχεια, άρχισα να κατηφορίζω. Στην έξοδο ευχαρίστησα τον φύλακα που με άφησε να μπω εκπρόθεσμα στο κάστρο. Όταν έφυγα από το Castel dell’ Ovo, η πόρτα πίσω μου, έκλεισε ερμητικά.
Επέστρεψα προς την πλατεία del Plebiscito, από τους παραλιακούς δρόμους τη Via Partenope και τη Via Nazario Sauro, ώστε να συνεχίζω να θαυμάζω τον συνδυασμό Βεζούβιου, θάλασσας και φεγγαριού. Όταν έφτασα στην πλατεία τα κτίρια ήταν φωτισμένα. Παρατήρησα τη φωτισμένη βασιλική San Francesco da Paola,
το Παλάτσο Ρεάλε και τα άλλα κτίρια της πλατείας.
Σταμάτησα λίγη ώρα στην άκρη της πλατείας στο περίφημο Gran Caffè Gambrinus,
το οποίο είχε φιλοξενήσει στο παρελθόν κορυφαίους των γραμμάτων και των τεχνών, για να ξεκουραστώ και να δροσιστώ με μια μπύρα. Από τη θέση που ήμουν παρατηρούσα εκτός από την πλατεία del Plebiscito, την Piazza Trieste E Trento με τη Fontana del Carciofo στο μέσο της,
καθώς και το φωτισμένο Teatro San Carlo.
Όταν έφυγα από το καφέ Gambrinus, έκανα ένα πολύ γρήγορο πέρασμα από τη Galleria Umberto I,
ανηφόρισα την οδό Toledo
και πήγα στο ξενοδοχείο για ολιγόωρη ξεκούραση. Αργότερα όταν βγήκα από το ξενοδοχείο, έκανα μια βόλτα στην ισπανική συνοικία (quartieri spagnoli)
και αφού ήπια ένα ποτό στο πολυσύχναστο bar Cammarota Spritz, προχώρησα προς την Piazza del Gesù Nuovo,
όπως είχα αποφασίσει το απόγευμα, όπου στο restaurant O' Munaciello, έφαγα ναπολιτάνικη πίτσα, την οποία συνόδεψα με το εκλεκτό λευκό κρασί Greco di Tufo,
ενώ στη συνέχεια επισκέφτηκα ένα bar, δίπλα στο restaurant.
Ήταν πολύ αργά όταν έφυγα από το bar και όπως επέστρεφα στο ξενοδοχείο μου παρατηρούσα την κεντρική οδό Toledo, όπου ο συνδυασμός αέρα και τσαπατσουλιάς παρουσίαζε μια εικόνα μη κολακευτική για την πόλη.