ΗΠΑ California road trip...με ολίγον από Las Vegas και Grand Canyon

gioske

Member
Μηνύματα
172
Likes
1.090
Ταξίδι-Όνειρο
Θιβετ

9η ημέρα (26/05)

Οι ετοιμασίες μιας ακόμη αναχώρησής μας σε αυτό το οδοιπορικό, σε τούτη την γωνιά του πλανήτη είναι πυρετώδεις. Οι βαλίτσες πακετάρονται για άλλη μια φορά, τώρα πια με μεγαλύτερη άνεση λόγω άρτι αποκτηθείσας εμπειρίας. Καθώς περιδρομιάζουμε στην reception – αίθουσα πρωινού και εισπράττουμε έκπληκτες, κλεφτές ματιές των συνδαιτυμόνων (είπαμε, από τον χώρο του πρωινού τελευταίος φεύγει μόνο ένας, ο Έλληνας), συζητάμε για την δοκιμασία που μας περιμένει την σήμερον. Η διαδρομή που καλούμαστε να διανύσουμε κοντεύει τα 450 χλμ μέχρι το Λας Βέγκας και το μεγαλύτερο τμήμα της περνάει μέσα από μια πραγματική έρημο, την Μοχάβε. Άνθρωποι και μηχανές θα δοκιμαστούν μέχρι τα όρια τους σήμερα, με την ελπίδα πως αμφότεροι θα αντέξουν. Αλλά ας ανησυχήσουμε για ένα πράγμα τη φορά, προς το παρόν αυξάνουμε τα αποθέματά μας σε ενέργεια και εφοδιαζόμαστε με ξηρά τροφή για το ταξίδι.

Κατά την αναχώρησή μας από το συμπαθέστατο ξενοδοχείο, μαθαίνουμε πως έχει και ενδιαφέρον ιστορικό παρελθόν μιας και παλιότερα έχει φιλοξενήσει αρκετούς διάσημους όπως τον James Dean, την Marilyn Monroe, τον Paul Newman. Και φυσικά ανάλογα της διαθεσιμότητας μπορείς να μείνεις σε ένα από αυτά τα δωμάτια (είπαμε όλα είναι business)! Φορτώνουμε την ασημένια βολίδα μας με νερά από το κοντινό 7-Eleven, φουλάρουμε το ντεπόζιτο και στο άψε σβήσε είμαστε στον Holywood Freeway (101) με κατεύθυνση προς τα νοτιοανατολικά της πόλης. Είναι Δευτέρα πρωί και ο δρόμος μας περνά ξυστά από το κέντρο της πόλης. Η προοπτική να μπλέξουμε στο παγκοσμίου φήμης μποτιλιάρισμα του Λ.Α. είναι αρκετή για να μας τρομοκρατήσει επί ώρα. Ευτυχώς όμως οι φόβοι διαλύονται και η ταχύτητά μας παραμένει καλή μέχρι βγούμε από τη κόλαση και να πάρουμε τον διαπολιτειακό San Bernardino Freeway (I10) προς τα ανατολικά. Για τα επόμενα 60 χλμ είμαστε χαλαροί και άνετοι και χαζεύουμε τα προάστια της μητρόπολης που αφήνουμε πίσω μας. Λίγο μετά το αεροδρόμιο του Ontario συναντάμε τον Ontario Freeway (I15) όπου θα τον ακολουθήσουμε αδιάλειπτα προς βορρά, μέχρι το Λας Βέγκας.

Η μέρα είναι ζεστή από πολύ νωρίς και έχει καλές προοπτικές να γίνει καυτή έως ανυπόφορη. Περνώντας ανάμεσα στα βουνά του San Bernardino, μπροστά μας ανοίγεται μια απέραντη πεδιάδα με λίγες εξάρσεις του εδάφους, είναι το νότιο όριο της ερήμου Μοχάβε. Ολόκληρη η έρημος εκτείνεται σε τέσσερις πολιτείες, κυρίως στην Καλιφόρνια και δευτερευόντως στην Νεβάδα, στην Αριζόνα και λίγο στη Γιούτα. Είναι η έρημος των αντιθέσεων μιας και υπάρχουν οροσειρές που φθάνουν τα 1500μ ύψος και υπάρχει και η Κοιλάδα του Θανάτου με το πιο χαμηλό σημείο στην Αμερική, 86μ κάτω από το επίπεδο της θάλασσας. Επίσης είναι η έρημος των ρεκόρ, με την υψηλότερη καταγεγραμμένη θερμοκρασία στον κόσμο, πάλι στην Κοιλάδα του Θανάτου, το 1913 με 56,7ΟC! Δυστυχώς, η παράκαμψη που απαιτείται για να δούμε το μοναδικό αυτό αξιοθέατο είναι πολύ μεγάλη οπότε επιλέγουμε να συνεχίσουμε το ταξίδι μας πάνω στον Ι15.



Στα μισά περίπου της διαδρομής και αμέσως μετά το Barstow όπου υπάρχουν πολλές δυνατότητες ανεφοδιασμού (μέχρι και outlets υπάρχουν...καταμεσής της ερήμου!!) φθάνουμε στο μέρος που θα κάνουμε την πρώτη στάση του ταξιδιού. Πρόκειται για μια αυθεντική πόλη-φάντασμα της αμερικανικής δύσης, η Calico Ghost Town. Ιδρύθηκε το 1881 από περιπλανώμενους μεταλλωρύχους όταν στην ευρύτερη περιοχή βρέθηκε το μεγαλύτερο κοίτασμα ασημιού στην Καλιφόρνια. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να ανοίξουν πάνω από 500 ορυχεία ασημιού και ο πληθυσμός να φτάσει τους 3500 στην ακμή της πόλης. Καθώς όμως σταδιακά η τιμή του ασημιού έπεφτε, ο κόσμος αποχωρούσε προς αναζήτηση νέων ευκαιριών και το 1900 η πόλη ερήμωσε. Κανείς δεν ξανασχολήθηκε μαζί της μέχρι το 1950 οπότε κάποιος Walter Knott αγόρασε την πόλη και άρχισε να την επαναφέρει στην πρότερη κατάσταση. Κατάφερε να την αναγνωρίσει ως επίσημη πόλη-φάντασμα της εποχής του "silver rush" και εξασφάλισε έτσι τουριστική επισκεψιμότητα.

Η ώρα είναι μία το μεσημέρι και ο ήλιος που μεσουρανεί, πυρώνει ανελέητα το άγριο τοπίο γύρω μας. Η μικρή παράκαμψη από τον αυτοκινητόδρομο σίγουρα αξίζει τον κόπο. Εκ των προτέρων και πριν προχωρήσουμε στα ενδότερα του χωριού (πληρώνοντας 8$ έκαστος) δηλώνουμε τον απεριόριστο θαυμασμό μας για τους ανθρώπους που κάποτε έμειναν σε αυτή την περιοχή. Μπορούμε να φανταστούμε την καθημερινή τους αναμέτρηση με τα φυσικά στοιχεία, μπορούμε να εκτιμήσουμε το ιδιαίτερο μέταλλο που πρέπει να είχαν στην ψυχή τους για να επιβιώνουν αλλά ταυτόχρονα στα σύγχρονα μάτια μας φαίνεται τόσο παράλογος και άνισος αυτός ο αγώνας. Μπορεί το πλήθος των τουριστών και η φολκλόρ ατμόσφαιρα να δίνουν την εντύπωση ενός σικέ (αλλά καλοφτιαγμένου) σκηνικού, αλλά η αύρα αυτών των ακραίων ανθρώπων που κάποτε άγγιξαν τα σπλάχνα της γης τους είναι ακόμα εκεί.





Από κει και μετά, περνάμε από την καρδιά της Μοχάβε και η θερμοκρασία έχει πια ξεφύγει. Η ώρα είναι καλές 3.30 και το θερμόμετρο του αυτοκινήτου δείχνει 111 βαθμούς Fahreneit, όπερ σημαίνει43.9ºC. Το τοπίο γίνεται πιο άγριο και μονότονο αλλά ταυτόχρονα ακραία σαγηνευτικό. Οδηγώντας για περίπου μία ώρα η βλάστηση περιλαμβάνει πια και JoshuaTrees οπότε αποφασίζουμε πως μια μικρή παράκαμψη για να δούμε αυτά τα αλλόκοτα φυτά αξίζει τον κόπο. Φτάνοντας στην έξοδο προς Nipton Rd. βγαίνουμε από την εθνική και οδηγάμε σε επαρχιακή οδό που δεξιά και αριστερά είναι γεμάτη από αυτούς τους υπέροχους κάκτους.





Φτάνοντας στα σύνορα της Νεβάδα, ένα μεγαλοπρεπές...καζίνο, το Buffalo Bill's μας καλωσορίζει στην πολιτεία του τζόγου και της διασκέδασης. Η βλάστηση πια είναι ανύπαρκτη αλλά αυτό αντισταθμίζεται από τα θέρετρα-καζίνο που από δω και έπειτα φυτρώνουν σαν μανιτάρια. Το να ζει κανείς καταμεσής της ερήμου είναι μια συνήθεια που δεν εξασφαλίζει μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα, παρά τα πλούσια κοιτάσματα πολύτιμων μετάλλων. Όταν έγινε αυτή η διαπίστωση περί τα 1900, ο πληθυσμός της μικρότερης πολιτείας της Αμερικής συρρικνωνόταν με ραγδαίους ρυθμούς. Η κατάσταση σύντομα θα γινόταν μη αναστρέψιμη, ώσπου κάποιοι οραματιστές της εποχής μπροστά σε αυτή την απειλή διέκριναν και τη λύση: Να νομιμοποιήσουν ό,τι ήταν παράνομο στην γειτονική Καλιφόρνια. Περιττό να πούμε πόσο σοφή επιλογή έκαναν. Άλλωστε τα 39.000.000+ τουριστών κάθε χρόνο είναι αδιάψευστος μάρτυρας και αρωγός αυτής της ιστορικής απόφασης!



Λίγο έξω από το Λας Βέγκας αφήνουμε τον I-15 και παίρνουμε την South Las Vegas Blvd που κινείται παράλληλα και θα μας περάσει μέσα από την περιοχή των Καζίνο. Η διαδρομή είναι γεμάτη outlets, πολυτελή resorts και φυσικά καζίνο. Λίγο πριν το Mandalay Bay ξεκινά η λεωφόρος του τζόγου, η λεγόμενη "Strip" που περνάει μπροστά από τα μεγαθήρια καζίνο-ξενοδοχεία και τελειώνει 6.8 χλμ βόρεια , στο ύψους 350μ. Stratosphere Tower. Το ρολόι δείχνει 5.30 το απόγευμα και τα φώτα της πόλης δεν έχουν ανάψει ή για την ακρίβεια εμείς δεν τα βλέπουμε γιατί ως γνωστό τα φώτα του Λας Βέγκας από το 1950 και εντεύθεν δεν έχουν σβήσει ποτέ. Καλώς ήρθαμε λοιπόν στην Disneyland των ενηλίκων.



Θα μπορούσε κανείς να οδηγεί πάνω κάτω αυτά τα 7 χλμ. όλη την ημέρα, μόνο για να βλέπει τι μπορεί να σκαρφιστεί ο άνθρωπος όταν πρόκειται για τη διασκέδασή του. Ο κόσμος που κινείται είναι λιγοστός, σε αυτό δεν βοηθάει και η αποπνικτική ζέστη της ατμόσφαιρας. Όλοι έχουν βρει καταφύγιο σε κάποιο χλιδάτο εμπορικό, τζογάρουν στα καζίνο ή απλά χαλαρώνουν δίπλα στην πισίνα του ξενοδοχείου τους περιμένοντας την βραδινή τους έξοδο. Στο τέλος σχεδόν της Strip μας περιμένει το ξενοδοχείο μας, το Hilton Grand Vacation Suites.



Μετά την απαραίτητη χαλάρωση στο δωμάτιο, είναι ώρα να περπατήσουμε πάνω στην Strip, με κατεύθυνση προς τα νότια της λεωφόρου. Η ώρα έχει φτάσει αισίως 8.30 και η ζέστη είναι παραπάνω από αισθητή. Στο πρώτο μαγαζί με σουβενίρ εφοδιαζόμαστε με νερό και συνεχίζουμε προς τα καζίνο με τα φώτα που δεν σβήνουν ποτέ. Τι να πρωτοθαυμάσει κανείς: To Circus Circus που διαθέτει και σκηνή τσίρκου, το Palazzo μαζί με το Venetian με τα περίφημα κανάλια όπου σε ξεναγούν γονδολιέρηδες, με το πιστό αντίγραφο της πλατείας του Αγίου Μάρκου και του παλατιού του Δόγη, με τη γέφυρα των Στεναγμών (όλα εσωτερικά). Το Treasure Island με το πειρατικό καράβι στην είσοδο και το Mirage με την έκρηξη ηφαιστείου κάθε μισή ώρα υπό τους ήχους ατμοσφαιρικής μουσικής. Το Caesars Palace με τα πανάκριβα εμπορικά καταστήματα και το υπέροχο αίθριο με τα αγάλματα και το Κολοσσαίο oπου εμφανίζεται η Celine Dion. To Flamingo με το καταφύγιο για εξωτικά πουλιά και ζώα όπου μπορείς να τα θαυμάσεις δωρεάν και το Bellagio με το φανταστικό σόου των σιντριβανιών του (όλοι το έχουμε θαυμάσει στο τέλος της ταινίας Ocean’s Eleven). Το Paris με τον πύργο του Άιφελ που έχει το μισό ύψος του κανονικού και την πιο ωραία θέα της Strip σε όλη την πόλη μέχρι το New York New York όπου τα δωμάτια του ξενοδοχείου είναι σε πιστά αντίγραφα των κτιρίων της Νέας Υόρκης.


Φώτο από Strip at night





Η ώρα πια είναι περασμένη. Όσο απίστευτα θεάματα και αν προσφέρει αυτή η πόλη, πρέπει να πάρουμε τον δρόμο του γυρισμού προς το ξενοδοχείο. Η αυριανή μέρα θα είναι εξίσου απαιτητική, το Grand Canyon μας περιμένει…

 
Last edited:

gioske

Member
Μηνύματα
172
Likes
1.090
Ταξίδι-Όνειρο
Θιβετ
1η ημέρα
Μετά από διανυκτέρευση στο Δουβλίνο, κατανάλωση της απαραίτητης ποσότητας Guinness και συνεχόμενης πτήσης 11 ωρών την επόμενη μέρα, πατάμε πάλι στεριά σαν σύγχρονοι (και ιπτάμενοι) κονκισταδόρες στο αεροδρόμιο του Σαν Φρανσίσκο, στις 18/05. Κυριακή απόγευμα στην πόλη και η κίνηση πολύ χαλαρή. Βολευόμαστε σε ένα πανέμορφο hostel στο κέντρο της πόλης και βουρ για βόλτα και φαγητό στην διπλανή Chinatown , την μεγαλύτερη και ομορφότερη κατά πως λένε του κόσμου εκτός Κίνας. (Μια μικρή διακοπή: Προ διετίας είχαμε επισκεφθεί την Κίνα με οργανωμένη εκδρομή. Η ξεναγός μας με την απίστευτη καλλιέργειά της ως προς τον Κινεζικό πολιτισμό και λαό, μας άλλαξε πολλές απόψεις γι'αυτόν τον πολύπαθο λαό και μας εμφύσηξε νέες. Κάθε φορά λοιπόν που βρισκόμαστε ανάμεσα σε αυτούς τους ανθρώπους, έχουμε ιδιαίτερη ευαισθησία και συμπάθεια....συν του ότι μας αρέσει και το κινέζικο).

Η περιπλάνηση στις κινεζικές γειτονιές με τα συνοικιακά εστιατόρια, τα μαγαζάκια με τα τουριστικά και τις πλατείες όπου κοινωνικοποιούνται οι ντόπιοι ήταν ότι έπρεπε για να ξεκινήσουμε να αισθανόμαστε τα άκρα μας μετά το πολύωρο ταξίδι. Περπατώντας , δεν μπορούσες να μην προσέξεις τα αντιθετικά στοιχεία της περιοχής που δεν αλληλοαναιρούνταν αλλά αποτελούσαν ψηφίδες του μωσαϊκού αυτής της πανέμορφης πόλης. Μικρά, παλιά κτίρια στην Chinatown και ουρανοξύστες στη γειτονική Financial district να συνυπάρχουν ήρεμα, αρμονικά και επί έτη πολλά και όχι βίαια όπως σε άλλες πόλεις που γνώρισαν οικονομική έξαρση και φρενίτιδα. Με όλα αυτά στο μυαλό και ένα ωραίο γεύμα στο στομάχι επιστρέψαμε στο δωματιάκι μας , δίπλα στην Union Square για την πρώτη νύχτα μας στην Καλιφόρνια.

_DSC4066.jpg
_DSC4068.jpg
_DSC4072.jpg
DSC05384.jpg
_DSC4073.jpg
_DSC4075.jpg
DSC05386.jpg
DSC05387.jpg
_DSC4077.jpg
_DSC4081.jpg
_DSC4082.jpg
DSC05398.jpg
_DSC4087.jpg
_DSC4090.jpg
_DSC4092.jpg
_DSC4094.jpg
_DSC4096.jpg
_DSC4101.jpg
_DSC4104.jpg
DSC05401.jpg
DSC05402.jpg
DSC05367.jpg
DSC05369.jpg
DSC05374.jpg
_DSC4044.jpg
_DSC4047.jpg
_DSC4061.jpg
_DSC4062.jpg
 

Attachments

Last edited:

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.666
Likes
50.514
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
Πώς μπορεί όμως να "περνιέται" κάποιος για ταξιδιώτης (το ζητούμενο κατ'εμέ) και όχι για τουρίστας όταν κάθε μεγάλη ταξιδιωτική εμπειρία του διαρκεί σκάρτες δυο εβδομάδες, ίσως και λιγότερο;

Μμμ, δεν νομίζω πως η διάρκεια κάνει κάποια διαφορά. Για μένα ταξίδι είναι όταν δεν ξέρω πού θα κοιμηθώ, πού θα φάω, ποιον θα γνωρίσω πότε θα γυρίσω. Τουρισμός είναι όταν αυτά είναι κλεισμένα από πριν. Και τα δύο τα απολαμβάνω, όχι το ίδιο, αλλά απόλαυση είναι.

Συνέχισε, ωραία ξεκίνησες!
 

gioske

Member
Μηνύματα
172
Likes
1.090
Ταξίδι-Όνειρο
Θιβετ
2η ημέρα (19/05)

Το επόμενο πρωί, εκτός από την προφανή έκπληξη του ξυπνήματος σε μια αμερικανική μεγαλούπολη, με τον θόρυβο των δρόμων να αντηχεί στο δωμάτιο (χωρίς να ενοχλεί ωστόσο) μας περιμένουν κάποιες ακόμη εκπλήξεις. Κατεβαίνοντας στην σάλα του πρωινού διαπιστώνω έντρομος ότι όλοι είναι μικρότεροι από μένα (εκτός από την κυρία της κουζίνας όπως διαπίστωσα αργότερα με κάποια ανακούφιση). "Λίνα, λέω στη σύζυγο, που πας με μένα τον παππού;" Μικρά παιδάκια που ξεκίνησαν ένας θεός ξέρει από που για να δουν αυτήν την πόλη-ορόσημο, παρέες φοιτητών που εξερευνούν τον κόσμο. Σας ζηλεύω μωρά μου...
Πίνοντας τον δεύτερο καφέ για να πάει κάτω το φαρμάκι των "γηρατειών" μου, εντοπίζουμε την δεύτερη έκπληξη της ημέρας: Το πιάτο και την κούπα σου στο τέλος τα πλένεις μόνος σου, είπαμε hostel. Δεν μας χαλάει καθόλου όμως και ξεκινάμε για την πρωινή μας βόλτα στην πόλη.

Βγαίνοντας στο δρόμο, νιώθουμε στο πετσί μας αυτό που είχε πει κάποτε ο Μαρκ Τουαίην, "Ο πιο κρύος μου χειμώνας ήταν ένα καλοκαίρι στο Σαν Φρανσίσκο". Πρέπει να είσαι ντυμένος καλά, φορώντας διαδοχικά στρώματα ρούχων (layers που λένε οι γνώστες) και να τα αφαιρείς προϊούσας της ημέρας. Πρώτη στάση, η αφετηρία των τραμ (Cable Cars) στην αρχή της Powell St, το μοναδικό χειροκίνητο τραμ στον κόσμο, ένα must see and do για τους τουρίστες. Η ιστορία του τραμ είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με αυτή της πόλης παρόλο που κινδύνεψε να εκλείψει σας θεσμός πολλές φορές στο παρελθόν. Προς μεγάλη τύχη όλων, ο θεσμός διεσώθη και είναι ακμαιότατος. Έχει πραγματικά μεγάλο ενδιαφέρον να βλέπεις τους οδηγούς στην αφετηρία να αγκομαχούν προσπαθώντας να γυρίσουν το βαγόνι για να ξεκινήσει από την αρχή το δρομολόγιο. Και βέβαια η αφετηρία είναι το καλύτερο μέρος για να ξεκινήσεις και να βρεις σίγουρα θέση, εκτός και αν θες να κρεμιέσαι στο πλάι (που τελικά θες!!!). Αυτή η βόλτα όμως πρέπει να περιμένει ακόμα.

Επόμενη στάση το δημαρχείο της πόλης (Civic Center) και η πλατεία United Nations με ωραία κτίρια και μουσεία για ωραίες φωτογραφίες και people watching. Στα σβέλτα λοιπόν γυρίζουμε πάλι προς τα πίσω στην Market St με προορισμό τους κήπους Yerba Buena και το παραπλεύρως κείμενο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης (SFMOMA). Ωραίοι δρόμοι, πυκνό συγκοινωνιακό δίκτυο, μεγάλα πεζοδρόμια και όμορφα παρκάκια που προσθέτουν στην ποιότητα ζωής. Προς μεγάλη μας έκπληξη, το SFMOMA είναι κλειστό μέχρι το 2016 αλλά κάποιες συλλογές του είναι διάσπαρτες σε άλλους χώρους μέσα στην πόλη. Κρίμα, γιατί είναι το μόνο μουσείο που είχαμε κατά νου να δούμε. Απτόητοι συνεχίζουμε με κατεύθυνση το λιμάνι και περνώντας από την Financial District και τους ουρανοξύστες βλέπουμε το παραλιακό μέτωπο της πόλης , το Embarcadero, το οποίο αν το ακολουθήσεις μέχρι το τέλος του φτάνεις μέχρι την Golden Gate. Περνάς διαδοχικά από διάφορες αποβάθρες (Piers) θαυμάζοντας την πόλη στα αριστερά σου ώσπου φτάνεις στην απόλυτη τουριστική παγίδα: την αποβάθρα 39. Από κει ξεκινά η περιοχή Fisherman's Wharf με τα σουβενιράδικα, τα εστιατόρια με τα θαλασσινά (το σάντουιτς με κρέας καβουριού είναι απίστευτο) και τα θαλάσσια λιοντάρια με την διακριτική μυρωδιά (φυσικά αστειεύομαι, βρωμάνε από χιλιόμετρα μακριά). Α, και βέβαια δεν παραλείπουμε να δοκιμάσουμε παγωτό στην Ghirardelli Sq, από το ομώνυμο μαγαζί, που λειτουργεί σαν σοκολατοποιία από το 1852.
_DSC4110.jpg _DSC4111.jpg DSC05416.JPG _DSC4129.jpg DSC05420.JPG _DSC4150.jpg _DSC4152.jpg _DSC4157.jpg DSC05431.JPG DSC05432.JPG _DSC4173.jpg _DSC4178.jpg DSC05452_1.jpg DSC05460.JPG DSC05465.JPG _DSC4200.jpg DSC05481.JPG DSC05484.JPG

Μετά τις απαραίτητες ανάσες και ποσότητες κρέας καβουριού συνεχίζουμε, αργά το μεσημέρι πια ,για την πιο φωτογραφημένη γέφυρα του κόσμου, την Golden Gate Bridge. Κινούμενοι πάντα παραλιακά, περνάμε από πανέμορφες γειτονιές και φτάνουμε στην παραλία του Crissy Field, ένα από τα λίγα μέρη που έχεις πανοραμική θέα της γέφυρας. Παρ όλη την ομίχλη που αρχίζει να μπουκάρει στον κόλπο από τον ωκεανό (καθημερινό φαινόμενο), οι φωτογραφικές παίρνουν φωτιά και τα κλικ ξεφεύγουν από κάθε έλεγχο. Η στιγμή που πατάμε τον μεταλλικό σκελετό αυτού του σύγχρονου μηχανικού θαύματος μένει μετέωρη, μοιάζει να διαρκεί πάνω από το κανονικό. Δεν μπορεί να είναι απλά μια γέφυρα που ενώνει δυο κομμάτια γης , ένα μηχανικό επίτευγμα που στέκεται εκεί για 77 συναπτά έτη, μια (θλιβερή) στατιστική προτίμησής της από τους αυτόχειρες.
Είναι μια τρελή ιδέα του Ανθρώπου, ένα ορόσημο που ενώνει δυο θαλάσσιους κόσμους, ένα κόκκινο μεταλλικό τέρας που βρυχάται ασταμάτητα. Πώς μπορείς να μιλήσεις για κάτι τέτοιο χωρίς να γίνεις φθηνά μελοδραματικός;
_DSC4203.jpg _DSC4212.jpg _DSC4225.jpg _DSC4247.jpg _DSC4248.jpg DSC05538.JPG _DSC4274.jpg _DSC4278.jpg DSC05563.JPG _DSC4295.jpg

Μετά την διάσχιση και την επιστροφή, με την θέα της πόλης και την ανάσα του Μεγάλου Ωκεανού τόσο κοντά, θέλουμε να πούμε τόσα πολλά αλλά προτιμάμε να σιωπήσουμε. 'Άλλωστε ο βρυχηθμός του τέρατος θα κάλυπτε τις ομιλίες μας.
 
Last edited:

Menia21

Member
Μηνύματα
781
Likes
2.020
Επόμενο Ταξίδι
Το σχεδιάζω...
Ταξίδι-Όνειρο
Photography trip
Καταπληκτικα! Στην αρχη νομιζα οτι θα παιρνατε μαζι σας και τον μπομπιρακο σας και , καθοτι μαμα ενος νηπιου, περιμενα να δω πως θα πραγματοποιουσατε αυτο το φανταστικο ταξιδι χωρις ζορια!
 

gioske

Member
Μηνύματα
172
Likes
1.090
Ταξίδι-Όνειρο
Θιβετ
3η ημέρα (20/05)

Η ημέρα που θα ακολουθήσει μέλλει να αποδειχθεί πιο κουραστική από την προηγούμενη. Το περπάτημα που θα απαιτηθεί για να καλυφθεί η απόσταση που προγραμματίσαμε για σήμερα είναι μπόλικο και το ανεβοκατέβασμα σε μερικούς από τους πενήντα λόφους της πόλης δεν θα κάνει το πράγμα ευκολότερο. Η έναρξη δίνεται στην στάση του λεωφορείου που θα μας μεταφέρει στο πάρκο GoldenGate, το οποίο παρά το όνομά του είναι αρκετά μακριά από την ομώνυμη γέφυρα. Πληρώνουμε 2$ έκαστος για απλή διαδρομή, ένα λογικό αντίτιμο για να συγχρωτιστείς με τους καθημερινούς χρήστες του μητροπολιτικού δικτύου συγκοινωνίας της πόλης, και αναχωρούμε.

Το λεωφορείο μας αφήνει στην ανατολική είσοδο του πάρκου και ρίχνοντας μια ματιά στα στοιχεία του όπως προκύπτουν από τον οδηγό του NationalGeographic, μένουμε άφωνοι. Ωραία, στον χάρτη μας φαίνεται μεγάλο πάρκο, αλλά αυτό που απλώνεται μπροστά μας δεν έχει προηγούμενο. Εκτείνεται σε περίπου 4.000 στρέμματα καταλήγοντας στην ακτή του ωκεανού, δέχεται περίπου 13.000.000 επισκέπτες το χρόνο, έχει μουσεία, έχει ενυδρείο – πλανητάριο – μουσείο φυσικής ιστορίας, έχει αμέτρητους χώρους ψυχαγωγίας για όλες τις ηλικίες, έχει τον παλιότερο γιαπωνέζικο κήπο της Αμερικής και άκουσον άκουσον έχει και εκτροφείο για βίσονες. Αφού κάνουμε μια μικρή βόλτα που μας φέρνει κοντά στη μέση του, αποφασίζουμε πως πρέπει να συνεχίσουμε εκτός πάρκου, ο ήλιος έχει μεσουρανήσει πια.

_DSC4320.jpg _DSC4322.jpg _DSC4323.jpg DSC05587.jpg _DSC4333.jpg _DSC4337.jpg _DSC4339.jpg _DSC4344.jpg

Η περιοχή που συνορεύει δυτικά με το πάρκο είναι η περίφημη Haight-Ashbury, η χίπικη ψυχή του Σαν Φρανσίσκο. Η κεντρική αρτηρία της περιοχής είναι η HaightSt, που βρίθει από μαγαζιά έθνικ ρούχων, ειδών διατροφής από βιολογικές πηγές και γενικά αυτής της εναλλακτικής κουλτούρας που άρχισε εκεί στα ‘60s. Για την ιστορία να αναφέρω ότι αυτό το κίνημα των παιδιών των λουλουδιών είδε το απόγειό του το καλοκαίρι του 1967, «το καλοκαίρι της αγάπης». Χιλιάδες χίπις συνέρρευσαν τότε στην περιοχή και την έκανα δικιά τους, με την συνοδεία γνωστών καλλιτεχνών της εποχής όπως Grateful Dead, Janis Joplin και Jefferson Airplane που έμεναν μόνιμα εκεί. Εκτός από την προφανή σημερινή εμπορευματοποίηση του κινήματος που (κατά τη γνώμη μου) έγινε παρακλάδι του καταναλωτισμού, η βόλτα αξίζει και με το παραπάνω. Τα πρόσωπα των ανθρώπων που δεν φέρουν τη βαριά σκιά της αμερικανικής μεγαλούπολης, τα ωραία συνοικιακά καφέ (το Coffee to the People μας άρεσε ιδιαίτερα), τα καλοδιατηρημένα βικτωριανά σπίτια συνθέτουν μια από τις πιο ωραίες γειτονιές που έχουμε δει.
_DSC4347.jpg _DSC4348.jpg _DSC4349.jpg _DSC4357.jpg DSC05600.JPG _DSC4358.jpg _DSC4362.jpg _DSC4364.jpg _DSC4365.jpg _DSC4367.jpg _DSC4369.jpg _DSC4370.jpg

Συνεχίζουμε όλο δυτικά και διασχίζοντας το πάρκο BuenaVista, καταλήγουμε στην διασταύρωση της 17St και της Castro, όπου το CastroTheatre σηματοδοτεί την απαρχή της ομώνυμης περιοχής. Είναι η ¨γειτονιά¨ της gayκοινότητας της πόλης, μια ιδιαίτερα ζωντανή και ευκατάστατη συνοικία, που οφείλει πολλά στον πολιτικό των 60’s Harvey Milk (ο SeanPenn υποδύθηκε το 2008 τον ομώνυμο ρόλο που του χάρισε το όσκαρ ηθοποιίας), υπέρμαχο των δικαιωμάτων των ομοφυλοφίλων και πολέμιο των διακρίσεων εναντίων τους. Η σημαία με τα χρώματα του ουράνιου τόξου κυματίζει παντού στην περιοχή δηλώνοντας τον κυρίαρχο προσανατολισμό της.

DSC05609.jpg _DSC4377.jpg _DSC4381.jpg DSC05613.jpg

Κολλητά με την Castro, απλώνεται η περιοχή Mission που κατοικοεδρεύει η ισπανόφωνη κοινότητα της πόλης και επιβιώνει ακόμη το παλιότερο κτίριο της πόλης (από το 1776), το κτίριο της ιεραποστολής του Αγίου Φραγκίσκου της Ασίζης ή Mission Dolores όπως είναι πιο γνωστό. Φθάνουμε όμως λίγο μετά τις 16.30 για να διαπιστώσουμε προς απογοήτευσή μας ότι το κτίριο έκλεισε για τους επισκέπτες. Απτόητοι όμως συνεχίζουμε για την δεύτερη και πιο επίκαιρη ατραξιόν της περιοχής, τα μεξικάνικα φαγάδικα. Ακολουθώντας το ένστικτό μας, που φορές αντικαθίσταται από το appτου TrioAdvisor, καταλήγουμε στο LaCumbre για να δοκιμάσουμε μπουρίτο αλά "Mission-Style". Απόλυτα ικανοποιημένοι από την επιλογή μας και μετά την απαραίτητη φωτογράφηση από τον ιδιοκτήτη (που θύμιζε μεξικανό από ταινία του Tarantino), συνεχίζουμε τη βόλτα μας για το τρίτο δυνατό στοιχείο της περιοχής, τα γκράφιτι ή muralsόπως λένε οι ντόπιοι. Σοκάκια δρόμων και προσόψεις κτιρίων που έγιναν ο καμβάς των καλλιτεχνών του δρόμου που εκφράζουν τις αγωνίες , τις ανάγκες και τα όνειρά μιας ολόκληρης κοινότητας.
_DSC4385.jpg _DSC4387.jpg _DSC4389.jpg _DSC4390.jpg _DSC4391.jpg _DSC4392.jpg _DSC4394.jpg _DSC4396.jpg _DSC4398.jpg

Ακολουθώντας το ζεστό φως του απογεύματος καταλήγουμε, όχι τυχαία, στην πλατεία Alamo. Εκεί στην SteinerSt, μια συστάδα βικτοριανών κατοικιών αναδεικνύουν όλη την ομορφιά τους αυτή την συγκεκριμένη ώρα, την χρυσή ώρα των φωτογράφων. Είναι οι περίφημες Painted Ladies, ένα πολυφωτογραφημένο ορόσημο της πόλης, μιας και στο φόντο του πλάνου διαγράφεται η κορυφογραμμή των ουρανοξυστών του οικονομικού κέντρου. Με μιας αρχίζει ο αγώνας δρόμου ενάντια στον ανίκητο αντίπαλο, τον Χρόνο. Τελευταίες στιγμές για να φυλακίσεις αιώνια το χρυσίζον φως. Στήνεις τον τρίποδα, φτιάχνεις το κάδρο σου, περνάς τις ρυθμίσεις στην μηχανή και κλικάρεις. Και ξανά, και ξανά και ξανά. Μέχρι που πια βράδιασε…

_DSC4408.jpg _DSC4401.jpg _DSC4438.jpg _DSC4424.jpg _DSC4425_6_7_tonemapped.jpg
 

Attachments

Last edited:

gioske

Member
Μηνύματα
172
Likes
1.090
Ταξίδι-Όνειρο
Θιβετ
@Menia21
Αποδείχθηκε εκ των υστέρων ότι το ταξίδι ήταν πολύ υψηλών απαιτήσεων σε χρονικό προγραμματισμό. Κάτι που θα ανατρεπόταν άρδην με ένα μωρό 15 μηνών.
 

gioske

Member
Μηνύματα
172
Likes
1.090
Ταξίδι-Όνειρο
Θιβετ
4η ημέρα (21/05)

Τελευταία ολόκληρη μέρα στην πόλη, στο City by the Bay που λένε και οι ντόπιοι. Με το αίσθημα μιας ανάλαφρης μελαγχολίας για αυτά που θα αφήσουμε πίσω και μιας έντονης περιέργειας για τα μελλούμενα, παίρνουμε την απόφασή μας οριστικά και αμετάκλητα: Θα δούμε και κυρίως θα δοκιμάσουμε όσο πιο πολλά μπορούμε από αυτή την υπέροχη πόλη, άλλωστε από αύριο όλα θα είναι μια απατηλή ανάμνηση. Με τις σκέψεις να τριβελίζουν το μυαλό ούτε που καταλαβαίνουμε πως φτάσαμε στην αφετηρία και στεκόμαστε ήδη στην ουρά για να ανέβουμε στο τραμ, για μία και μοναδική βόλτα.

Λίγα, ακόμα, λόγια για το τραμ και για την άρρηκτη σχέση του με την πόλη. Εκτός από τουριστική ατραξιόν, μιας και το κόστος χρήσης του (6€/απλή διαδρομή) είναι απαγορευτικό για καθημερινή χρήση από τους ντόπιους, και ενός μέσου μεταφοράς περιορισμένης εμβέλειας είναι και ένας θεσμός που πέρασε από σαράντα κύματα μέχρι να διασωθεί οριστικά. Είναι ένα «ζωντανός» θεματοφύλακας της ιστορίας της πόλης με μια μοναδική, παγκόσμια ταυτότητα. Με αυτά και μ’ αυτά, είμαστε ήδη στο βαγόνι της γραμμής Powell-Hyde (μίας εκ των τριών που έχουν απομείνει) με κατεύθυνση από το κέντρο προς την βόρεια παραλία. Κατά τη διάρκεια της απίστευτα όμορφης διαδρομής , με την ανάβαση σε γειτονιές με βικτωριανά σπίτια και την κατάβαση με το φόντο να μονοπωλείται από το Αλκατράζ, δεν σταματάμε να εκδηλώνουμε την συμπαράστασή μας στον οδηγό. Δεν έχουμε δει πιο απαιτητική δουλειά οδηγού, όντας όρθιος καθ’ όλη τη διάρκεια της βόλτας και με ένα σωρό μοχλούς και πιεστήρια για να κατευθύνει το ατσάλινο κουτάκι του. Τον αποχαιρετάμε με έκδηλη απορία που μετά από τέτοια δοκιμασία διατηρεί ακόμα την καλή του διάθεση.
DSC05651.jpg DSC05654.jpg DSC05657.jpg DSC05661.jpg _DSC4478.jpg _DSC4514.jpg _DSC4523.jpg _DSC4525.jpg _DSC4539.jpg _DSC4542.jpg

Πρώτη στάση για ένα απαραίτητο δυναμωτικό, τον καλύτερο IrishCoffee της πιάτσας. Ακριβώς δίπλα στο τέρμα του τραμ, είναι το BuenaVistaCafe με την ίδια και απαράλλαχτη συνταγή παρασκευής ιρλανδέζικου καφέ από το 1952, χάρις στην εμμονή δύο ανθρώπων να πετύχουν την ίδια ακριβώς συνταγή που έπιναν και στο αεροδρόμιο του Δουβλίνου. Ο μπάρμαν (η παλιά φωτό είναι από το αρχείο του μαγαζιού και η νέα δική μου) που σε αιχμαλωτίζει με το παρουσιαστικό του, μοιράζει γενναιόδωρα το ιρλανδέζικο ουίσκι στους γνώστες και στους περίεργους σαν και εμάς. Ό,τι πρέπει για να συνεχίσουμε με λίγο ακόμη περπάτημα ως την αποβάθρα 33, για την κρουαζιέρα μας μέχρι το νησί του Αλκατράζ.

jj.jpg
vlcsnap-2014-08-27-00h03m44s96.jpg

Bar Tender Larry Nolan

Εκ προοιμίου, σταθήκαμε τυχεροί με αυτή την κρουαζιέρα. Ενώ όλοι οι ταξιδιωτικοί οδηγοί τόνιζαν με bold, italics και ότι άλλο θες ότι θα πρέπει να κλείσεις εισιτήρια προκαταβολικά γιατί το πιθανότερο είναι να μην βρεις όταν πας εκεί, εμείς προτιμήσαμε να προκαλέσουμε την τύχη μας. Ευτυχώς προτίμησε να μην απαντήσει στην πρόκληση και την Δευτέρα κλείσαμε δύο θέσεις για σήμερα Τετάρτη, με το καραβάκι των 11.30 (έναντι 30$ /άτομο), με τις επόμενες διαθέσιμες να ξεκινούν από την ερχόμενη βδομάδα. Με το «ουφ» της Δευτέρας ακόμη να αντηχεί, στηθήκαμε στην ουρά για επιβίβαση. Σκέτο χρυσωρυχείο αυτό το μαγαζάκι, μακράν ο περισσότερος κόσμος μαζεμένος για ένα και μόνο αξιοθέατο. Μετά από σύντομο ταξιδάκι και γνωριμία με μεσήλικο και συμπαθέστατο κατά τα άλλα εγγλέζικο ζευγάρι που κάνανε το ίδιο ταξίδι με μας αλλά από την ανάποδη (και λιγάκι ενοχλημένοι από τον κομπασμό του κυρίου πως έκανε upgrade το ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο σε ένα θηριώδες FordMustang), πατάμε πόδι στον κινηματογραφικό Βράχο.

_DSC4552.jpg _DSC4554.jpg _DSC4560.jpg _DSC4573.jpg _DSC4574.jpg _DSC4575.jpg _DSC4577.jpg _DSC4578.jpg _DSC4579.jpg

Στην προκυμαία μας περιμένει ο επικεφαλής φύλακας του νησιού-πάρκου για το καλωσόρισμα και τις απαραίτητες οδηγίες επίσκεψης των χώρων της φυλακής. Μας επισημαίνει το γεγονός ότι στο πέρασμα των χρόνων η χρήση αυτής της έκτασης πέρασε από διάφορες φάσεις. Στην αρχή φιλοξένησε τον πρώτο φάρο στην Δυτική Ακτή και έγινε φρούριο στο εμφύλιο, μετά ήταν στρατιωτική φυλακή και από το 1934 ως το 1963 που έκλεισε οριστικά χρησιμοποιήθηκε σαν ομοσπονδιακή φυλακή. Μερικά από τα καλύτερα παιδιά της κοινωνίας πέρασαν από κει, με το πιο διάσημο από όλους τον Αλ Καπόνε. Οι χώροι εντός και εκτός των κτιρίων είναι αμέτρητοι και πρέπει να αφιερώσεις ένα γεμάτο 2ωρο για να δεις τουλάχιστον τα βασικά: τα ασφυκτικά κελιά, την τρομερή απομόνωση, το προαύλιο με την θέα της πόλης σε απόσταση αναπνοής αλλά και τα σπίτια των φυλάκων και των οικογενειών τους. Αξίζει να εφοδιαστείς και με audioguide όπου οι υποβλητικές περιγραφές είναι με φωνές πραγματικών τροφίμων και των φυλάκων τους.

_DSC4589.jpg _DSC4591.jpg _DSC4592.jpg _DSC4593.jpg _DSC4598.jpg _DSC4600.jpg _DSC4601.jpg _DSC4602.jpg _DSC4607.jpg _DSC4611.jpg _DSC4614.jpg _DSC4617.jpg _DSC4624.jpg _DSC4632.jpg _DSC4634.jpg _DSC4639.jpg _DSC4640.jpg

Η επιστροφή σημαίνει και την ώρα του φαγητού. Εκτός από τις παραδοσιακές καβουρολιχουδιές, στην περιοχή (Fisherman’sWharf) υπάρχει και η αρτοποιία BoudinBakery (όπου έχει και εστιατόριο, μπυραρία και μουσείο και μπορείς να παρακολουθήσεις ζωντανά την Παρασκευή αρτοποιημάτων), με το φημισμένο ψωμί τους (sourdough bread), που το απολαμβάνεις καλύτερα γεμισμένο με μία κρεμώδη σούπα από θαλασσινά.

DSC05732.jpg DSC05733.jpg DSC05740.jpg kkk;;.jpg
San Francisco Classic Clam Chowder

Ικανοποιημένοι από την επιλογή μας, ανηφορίζουμε από την HydeSt, για να πιάσουμε την Lombard από την κορυφή της, τον πιο ¨στριφογυριστό¨ δρόμο στον κόσμο. Η ανάβαση της HydeSt που κάνει ακόμα και το τραμ να αγκομαχάει, φέρνει την αντοχή μας στα όριά της. Η γλώσσα έχει ακουμπήσει τσιμέντο αλλά η θέα μας αποζημιώνει όταν φθάνουμε στην κορυφή. Για ένα τετράγωνο ο κατηφορικός φιδωτός δρόμος με τα παρτέρια προκαλεί κυκλοφοριακό κομφούζιο σε αυτοκίνητα που κινούνται με όριο ταχύτητας τα 10 μίλια και περαστικούς που συνωστίζονται για μια καλή φωτογραφία. Ο κόσμος και τα αυτοκίνητα συνεχίζουν και συρρέουν και είναι να απορείς με την ιώβεια υπομονή των περιοίκων, που περιμένουν να ακούσουν το φωτογραφικό κλικ για να μπουν στο σπίτι τους. Αφήνοντας πίσω άλλο ένα ορόσημο της πόλης, κατηφορίζουμε μέχρι την ColumbusAve, που τέμνει διαγώνια και οριοθετεί την NorthBeach, την μικρή Ιταλία της πόλης.

_DSC4649.jpg _DSC4657.jpg _DSC4659.jpg _DSC4661.jpg DSC05753.jpg _DSC4669.jpg _DSC4670.jpg _DSC4682.jpg

Απολαμβάνοντας τον καπουτσίνο μας στο Caffé Greco και παρατηρώντας τους περαστικούς πέρασε ένα γεμάτο δίωρο πριν αποφασίσουμε να ξεκινήσουμε για τον τελικό μας προορισμό. Μια μικρή στάση στο CityLightsBookstore, που αποτέλεσε το λίκνο του κινήματος των Beatniks και λειτουργεί ακόμη σαν ανεξάρτητο βιβλιοπωλείο. Ένα ολόκληρο λογοτεχνικό κίνημα με λαμπρούς εκπροσώπους (Κέρουακ, Γκινσμπεργκ, Μπάροουζ), μια γενιά που παραλίγο να χαθεί στον λαβύρινθο της ταραχώδους ζωής της. Σούρουπο πια φθάνουμε στο πύργο Coit.

_DSC4691.jpg _DSC4693.jpg _DSC4695.jpg _DSC4699.jpg _DSC4705.jpg _DSC4709.jpg _DSC4716.jpg _DSC4721.jpg _DSC4733.jpg DSC05769.jpg _DSC4737.jpg

Η ώρα πια είναι περασμένη, ο κόσμος λιγοστός, τα τελευταία αυτοκίνητα ξεπαρκάρουν… ότι πρέπει για φιλοσοφικές απορίες. Κάναμε το καλύτερο που μπορούσαμε σε αυτή την εμβληματική πόλη, δεδομένων των χρονικών συνθηκών και της απουσίας δεύτερης ευκαιρίας; Το σώμα συνηγορεί, το μυαλό αμφιβάλει. Άκρη δεν πρόκειται να βγάλουμε και πάμε πάσο. Ας ασχοληθούμε με πιο χειροπιαστά πράγματα, όπως με το μεγαλείο που απλώνεται μπροστά στα μάτια μας. Το λυκόφως απλώνει το ασημένιο δίχτυ του πάνω από τις συνοικίες της πόλης και η Golden Gate βυθίζεται στην αγκαλιά της ωκεάνιας ομίχλης. .
 

AERAS

Member
Μηνύματα
772
Likes
1.122
Ωραίες οι περιγράφες σου,περιμένουμε την συνέχεια της ιστορίας. Έχουμε και εμείς ήδη προγραμματίσει αντίστοιχο ταξίδι : Λος Άντζελες-Γκραντ Κάνυον - Λας Βέγκας-Σαν Φρανσίσκο για το επόμενο Πάσχα. Επίσης φεύγοντας θα αφήσουμε και εμείς πίσω το κοριτσάκι μας 11 μηνών.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.194
Μηνύματα
883.517
Μέλη
38.899
Νεότερο μέλος
RDESPOINA

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom