LoversTravellers
Member
- Μηνύματα
- 39
- Likes
- 233
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ανταρκτική
(6o)
5η μέρα ξημερώνει και είμαστε έτοιμοι για αναχώρηση και έτοιμοι για μια τεράστια διαδρομή μες στην αχανή ζούγκλα της Κεϋλάνης με προορισμό την NUWARA ELIYA!!!
Πριν όμως φτάσουμε εκεί, κάναμε στάση στους βασιλικούς βοτανικούς κήπους
της Περαντένια (Peradeniya), οι οποίοι βρίσκονται περίπου πέντε χιλιόμετρα δυτικά της πόλεως. Η κατασκευή των κήπων τρέχει μακριά στην ιστορία και αγγίζει τα 1371
όταν ο βασιλιάς Wickramabahu III ανέβηκε στο θρόνο και διατήρησε τη βασιλική του αυλή στην Περαντένια, δίπλα στον ποταμό Μαχαβέλι .
Η έκταση είναι τεράστια και χρειάζεται να οπλισθείς με αρκετή υπομονή και μπόλικο νεράκι.
Λίγο-πολύ όλοι έχουμε επισκεφθεί κάποιον βοτανικό κήπο και γνωρίζουμε το προκαθορισμένο των θέσεων των φυτών , τις στρατιωτικές γραμμές που βρίσκονται τα δένδρα κ.ο.κ. Εδώ όμως θα συναντήσετε κάτι εντελώς διαφορετικό από τους περισσότερους βοτανικούς κήπους της Ευρώπης. Οι άκρες του κήπου είναι δεκάδες κι η διαρρύθμιση αρκετά ευχάριστη και παιχνιδιάρικη. Κινηματογραφικά μονοπάτια, γρασίδι που σου γεννά την ανάγκη να κυλισθείς πάνω του και μαγικά νερά. Επίσης, θα συναντήσετε μια πανέμορφη ξύλινη γέφυρα, μια εξαίσια λεωφόρο με δέντρα καουτσούκ, χιλιάδες φύλλα που αναπτύσσονται σε οριζόντια κλαδιά, μια λεωφόρος γεμάτη με αναρριχητικά φυτά σε ανθοφορία και φυσικά τη μεγαλύτερη και ομορφότερη ομάδα φοινίκων. Τέλος, εντύπωση μας έκαναν οι εκατοντάδες τεράστιες νυχτερίδες που πετούσαν αμέριμνες μέρα-μεσημέρι πάνω από το κεφάλι μας.
Αφού λοιπόν, έληξε κι η «βασιλική –βοτανική « μας τσάρκα συνεχίσαμε για μια ακόμη θαυμάσια διαδρομή σε ένα πανέμορφο περιβάλλον, με στάση τους καταρράχτες Ραμπόντα. Εμείς δεν εντυπωσιαστήκαμε από το θέαμα του καταρράκτη κι ούτε θα εκστασιαστεί εύκολα κάποιος, ειδικά εάν έχει επισκεφθεί την Σαμοθράκη . Δεν θα ταρακουνηθεί καθόλου η αισθητική του…
Βέβαια η καταπράσινη επιβλητική διαδρομή θα σας καθηλώσει , που βρίθει φυτειών τσαγιού. Έπειτα μεταβήκαμε στο εργοστάσιο τσαγιού Πέδρο και μας ξενάγησε ο υπεύθυνος σε όλα τα επίπεδα του εργοστασίου ώστε να κατανοήσουμε τον τρόπο παραγωγής του πασίγνωστου τσαγιού Κεϋλάνης. Αυτά που μας έκαναν εντύπωση αλλά και μάθαμε ήταν τα εξής:
1. Μέσα στο εργοστάσιο εργάζονταν μόνο μικρόσωμες Ινδές, υπερβολικά αδυνατισμένες και ταλαιπωρημένες. Δεν φορούσαν γάντια , παρά μονάχα μακριά φορέματα και μαντήλα στα μαλλιά.
2. Το γνήσιο τσάι της Κευλάνης δεν επιδέχεται ΚΑΜΙΑ επεξεργασία, καμιά ανάμειξη με συντηριτικά/χημικά.
3. Η Lipton & η Dimah αγοράζουν από εκεί τσάι , παίρνουν ακριβώς από την ίδια ποικιλία και μάλιστα τη χειρότερη όλων.
4. Το εργοστάσιο χτίστηκε από τους Άγγλους, με αρχική χρήση του κτηρίου ως διοικητικά γραφεία.
Βγαίνοντας από το εργοστάσιο, ακριβώς απέναντι έχει ένα μαγαζάκι που μπορεί κανείς να προμηθευθεί γνήσιο τσάι Κεϋλάνης ( αρκετά ακριβό) και δίπλα ένα καφέ που προσφέρει
μια ζέστη κούπα αυθεντικού CeylonTea. Εμείς αν και πίνουμε αρκετά γλυκά τα ροφήματά μας, στο συγκεκριμένο δεν χρειάστηκε να προσθέσουμε στάλα μελιού ή ζάχαρης.
Φεύγοντας, σταματήσαμε στα αριστερά του δρόμου όπου συναντήσαμε ένα μικρό μαγαζάκι ( μοναδικό είναι, όλοι θα το προσέξετε) στο οποίο προσφέρεται ο ωραιότερος χυμός φράουλας που θα έχετε ποτέ δοκιμάσει. Απλώς δεν γίνεται να μην αρέσει σε κάποιον. Βέβαια, θα δείτε σε αυτό το σημείο πολλά πιτσιρίκια που πουλάνε ανθοδέσμες για ένα ευρώ.
Στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε προς τη Νουρέγια Ελίγια, στην οποία διαμένει η ελίτ των παραγωγών και των πωλητών ανά την υφήλιο που καταφθάνουν εκεί για να αγοράσουν τσάι.
Ένα «χωριό» που αναρωτιέται κανείς μόλις το συναντήσει, αν άλλαξε ήπειρο και χώρα.
Ένα βικτωριανό χωριό γεμάτο γήπεδα, μια «πολυτελή» λίμνη, ιπποδρομίες, γήπεδα του γκολφ και δρόμους πεζοδρομημένους.
Αφού πάθαμε το πολιτισμικό μας σοκ, πήγαμε στο ξενοδοχείο να κάνουμε μπάνιο και να ξεκουραστούμε λίγο και έπειτα να κατέβουμε για φαγητό και πεζοπορία στην μαγική βικτωριανή Ελίγια, η οποία είναι χτισμένη στα 1700 μέτρα (περίπου).
Να σημειώσουμε πως το ξενοδοχείο Qantara Hotel ήταν μια μικρή όαση μόνο σε ΦΑΙΝΟΜΕΝΙΚΌ επίπεδο, διότι στα ενδότερα μάλλον είχαν να το καθαρίσουν 2-3 χρόνια. Γενικότερα θέλει μεγάλη προσοχή η επιλογή των ξενοδοχείων. Οι άνθρωποι εκεί ζουν υπό άλλες συνθήκες υγιεινής και ο οργανισμός τους γεννιέται και πεθαίνει υπό αυτές. Εμείς έχουμε λιγότερη ανθεκτικότητα.
Η βόλτα μας πάντως στη λίμνη και στους δρόμους της, ήταν μαγική. Τα άλογα, η λίμνη, οι όμορφοι δρόμοι, τα σπίτια σαν κάστρα, το παλιό ταχυδρομείο που νόμιζες πως θα έβγαινε από μέσα η Κάντυ των παραμυθιών, έφτιαχναν την εικόνα μιας όασης μες στην πρωτόγονη Κεϋλάνη.
Στο συγκεκριμένο χωριό υπάρχει ένα εξαιρετικό εστιατόριο , στο οποίο πρέπει να κάνεις κράτηση οπωσδήποτε για να μπορέσεις να φας κάποια στιγμή.
Τέλειωσε λοιπόν κι αυτή η μέρα και ξημέρωνε η σημαντικότερη όλων: Πάρκο Yala.
5η μέρα ξημερώνει και είμαστε έτοιμοι για αναχώρηση και έτοιμοι για μια τεράστια διαδρομή μες στην αχανή ζούγκλα της Κεϋλάνης με προορισμό την NUWARA ELIYA!!!
Πριν όμως φτάσουμε εκεί, κάναμε στάση στους βασιλικούς βοτανικούς κήπους
της Περαντένια (Peradeniya), οι οποίοι βρίσκονται περίπου πέντε χιλιόμετρα δυτικά της πόλεως. Η κατασκευή των κήπων τρέχει μακριά στην ιστορία και αγγίζει τα 1371
όταν ο βασιλιάς Wickramabahu III ανέβηκε στο θρόνο και διατήρησε τη βασιλική του αυλή στην Περαντένια, δίπλα στον ποταμό Μαχαβέλι .
Η έκταση είναι τεράστια και χρειάζεται να οπλισθείς με αρκετή υπομονή και μπόλικο νεράκι.
Λίγο-πολύ όλοι έχουμε επισκεφθεί κάποιον βοτανικό κήπο και γνωρίζουμε το προκαθορισμένο των θέσεων των φυτών , τις στρατιωτικές γραμμές που βρίσκονται τα δένδρα κ.ο.κ. Εδώ όμως θα συναντήσετε κάτι εντελώς διαφορετικό από τους περισσότερους βοτανικούς κήπους της Ευρώπης. Οι άκρες του κήπου είναι δεκάδες κι η διαρρύθμιση αρκετά ευχάριστη και παιχνιδιάρικη. Κινηματογραφικά μονοπάτια, γρασίδι που σου γεννά την ανάγκη να κυλισθείς πάνω του και μαγικά νερά. Επίσης, θα συναντήσετε μια πανέμορφη ξύλινη γέφυρα, μια εξαίσια λεωφόρο με δέντρα καουτσούκ, χιλιάδες φύλλα που αναπτύσσονται σε οριζόντια κλαδιά, μια λεωφόρος γεμάτη με αναρριχητικά φυτά σε ανθοφορία και φυσικά τη μεγαλύτερη και ομορφότερη ομάδα φοινίκων. Τέλος, εντύπωση μας έκαναν οι εκατοντάδες τεράστιες νυχτερίδες που πετούσαν αμέριμνες μέρα-μεσημέρι πάνω από το κεφάλι μας.
Αφού λοιπόν, έληξε κι η «βασιλική –βοτανική « μας τσάρκα συνεχίσαμε για μια ακόμη θαυμάσια διαδρομή σε ένα πανέμορφο περιβάλλον, με στάση τους καταρράχτες Ραμπόντα. Εμείς δεν εντυπωσιαστήκαμε από το θέαμα του καταρράκτη κι ούτε θα εκστασιαστεί εύκολα κάποιος, ειδικά εάν έχει επισκεφθεί την Σαμοθράκη . Δεν θα ταρακουνηθεί καθόλου η αισθητική του…
Βέβαια η καταπράσινη επιβλητική διαδρομή θα σας καθηλώσει , που βρίθει φυτειών τσαγιού. Έπειτα μεταβήκαμε στο εργοστάσιο τσαγιού Πέδρο και μας ξενάγησε ο υπεύθυνος σε όλα τα επίπεδα του εργοστασίου ώστε να κατανοήσουμε τον τρόπο παραγωγής του πασίγνωστου τσαγιού Κεϋλάνης. Αυτά που μας έκαναν εντύπωση αλλά και μάθαμε ήταν τα εξής:
1. Μέσα στο εργοστάσιο εργάζονταν μόνο μικρόσωμες Ινδές, υπερβολικά αδυνατισμένες και ταλαιπωρημένες. Δεν φορούσαν γάντια , παρά μονάχα μακριά φορέματα και μαντήλα στα μαλλιά.
2. Το γνήσιο τσάι της Κευλάνης δεν επιδέχεται ΚΑΜΙΑ επεξεργασία, καμιά ανάμειξη με συντηριτικά/χημικά.
3. Η Lipton & η Dimah αγοράζουν από εκεί τσάι , παίρνουν ακριβώς από την ίδια ποικιλία και μάλιστα τη χειρότερη όλων.
4. Το εργοστάσιο χτίστηκε από τους Άγγλους, με αρχική χρήση του κτηρίου ως διοικητικά γραφεία.
Βγαίνοντας από το εργοστάσιο, ακριβώς απέναντι έχει ένα μαγαζάκι που μπορεί κανείς να προμηθευθεί γνήσιο τσάι Κεϋλάνης ( αρκετά ακριβό) και δίπλα ένα καφέ που προσφέρει
μια ζέστη κούπα αυθεντικού CeylonTea. Εμείς αν και πίνουμε αρκετά γλυκά τα ροφήματά μας, στο συγκεκριμένο δεν χρειάστηκε να προσθέσουμε στάλα μελιού ή ζάχαρης.
Φεύγοντας, σταματήσαμε στα αριστερά του δρόμου όπου συναντήσαμε ένα μικρό μαγαζάκι ( μοναδικό είναι, όλοι θα το προσέξετε) στο οποίο προσφέρεται ο ωραιότερος χυμός φράουλας που θα έχετε ποτέ δοκιμάσει. Απλώς δεν γίνεται να μην αρέσει σε κάποιον. Βέβαια, θα δείτε σε αυτό το σημείο πολλά πιτσιρίκια που πουλάνε ανθοδέσμες για ένα ευρώ.
Στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε προς τη Νουρέγια Ελίγια, στην οποία διαμένει η ελίτ των παραγωγών και των πωλητών ανά την υφήλιο που καταφθάνουν εκεί για να αγοράσουν τσάι.
Ένα «χωριό» που αναρωτιέται κανείς μόλις το συναντήσει, αν άλλαξε ήπειρο και χώρα.
Ένα βικτωριανό χωριό γεμάτο γήπεδα, μια «πολυτελή» λίμνη, ιπποδρομίες, γήπεδα του γκολφ και δρόμους πεζοδρομημένους.
Αφού πάθαμε το πολιτισμικό μας σοκ, πήγαμε στο ξενοδοχείο να κάνουμε μπάνιο και να ξεκουραστούμε λίγο και έπειτα να κατέβουμε για φαγητό και πεζοπορία στην μαγική βικτωριανή Ελίγια, η οποία είναι χτισμένη στα 1700 μέτρα (περίπου).
Να σημειώσουμε πως το ξενοδοχείο Qantara Hotel ήταν μια μικρή όαση μόνο σε ΦΑΙΝΟΜΕΝΙΚΌ επίπεδο, διότι στα ενδότερα μάλλον είχαν να το καθαρίσουν 2-3 χρόνια. Γενικότερα θέλει μεγάλη προσοχή η επιλογή των ξενοδοχείων. Οι άνθρωποι εκεί ζουν υπό άλλες συνθήκες υγιεινής και ο οργανισμός τους γεννιέται και πεθαίνει υπό αυτές. Εμείς έχουμε λιγότερη ανθεκτικότητα.
Η βόλτα μας πάντως στη λίμνη και στους δρόμους της, ήταν μαγική. Τα άλογα, η λίμνη, οι όμορφοι δρόμοι, τα σπίτια σαν κάστρα, το παλιό ταχυδρομείο που νόμιζες πως θα έβγαινε από μέσα η Κάντυ των παραμυθιών, έφτιαχναν την εικόνα μιας όασης μες στην πρωτόγονη Κεϋλάνη.
Στο συγκεκριμένο χωριό υπάρχει ένα εξαιρετικό εστιατόριο , στο οποίο πρέπει να κάνεις κράτηση οπωσδήποτε για να μπορέσεις να φας κάποια στιγμή.
Τέλειωσε λοιπόν κι αυτή η μέρα και ξημέρωνε η σημαντικότερη όλων: Πάρκο Yala.
Last edited: