Maou
Member
- Μηνύματα
- 20
- Likes
- 257
- Επόμενο Ταξίδι
- Τουρκία
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ναμίμπια, Σοκότρα
Day 3: Back to Kutaisi with two stops, departure
Ξυπνήσαμε και σηκωθήκαμε με τα χίλια ζόρια και κάναμε μία τελευταία βόλτα στη μικρή πόλη, αγοράζοντας μερικά σουβενίρ και θαυμάζοντας το άγαλμα της μαμάς Γεωργίας ακόμα μία φορά (το είχα αδυναμία).
Η πτήση μας έφευγε στις 20:00 τοπική ώρα, οπότε είχαμε χρόνο για τις στάσεις, μιας και φύγαμε κατά τις 12:00. Κλείσαμε οδηγό μέσω μιας ιστοσελίδας και τελικά αποδείχθηκε ότι ο συγκεκριμένος οδηγός είχε ζήσει 25 χρόνια στην Ελλάδα και ήταν μισός Έλληνας μισός Γεωργιανός. Μιλάμε απίστευτη σύμπτωση και πάθαμε σοκ μόλις μας το είπε. Έτσι μιλώντας ελληνικά, ακούγοντας ελληνική μουσική και συζητώντας σε εξαιρετικό κλίμα στη διαδρομή, ξεκινήσαμε, με τις δύο στάσεις (ντραμς παρακαλώ) να είναι στο Ουπλιστίκχε και το Γκόρι, όπου το πρώτο είναι μία αρχαία πέτρινη πόλη χτισμένη σε έναν λόφο κοντά στον ποταμό Mtkvari και περιέχει διάφορες κατασκευές που χρονολογούνται από την Πρώιμη Εποχή του Σιδήρου έως τον Ύστερο Μεσαίωνα και είναι αξιοσημείωτο για τον μοναδικό συνδυασμό στυλ από την Ανατολία και το Ιράν (θύμιζε πολύ λίγο Καππαδοκία), καθώς και τη συνύπαρξη παγανιστικής και χριστιανικής αρχιτεκτονικής. Το Γκόρι από την άλλη είναι μία πόλη της Γεωργίας στην οποία γεννήθηκε ο Στάλιν και υπάρχει ένα μουσείο αφιερωμένο στον ίδιο και θέλαμε να πάμε και εκεί. Αφού μάθαμε μπόλικα πράγματα για τη χώρα από τον Γιώργο ή Γκιόργκι, μέρος των οποίων έχω ενσωματώσει στο κείμενο προηγουμένως (και ένα πιπεράτο ότι ο γιος του Αλίεφ, δικτάτορα του Αζερμπαϊτζάν είναι τόσο εθισμένος με τα καζίνο, που ο πατέρας του αναγκάστηκε να απαγορεύσει τα καζίνο στη χώρα και έτσι ο γιος έρχεται στη Γεωργία για να παίξει…. τα υπάρχοντα του), φτάσαμε στο Ουπλιστίκχε, πληρώσαμε το εισιτήριο (15 λάρι) και αρχίσαμε την ανάβαση. Το Ουπλιστίκχε ήταν πολύ όμορφο, άγριο, τη μέρα που πήγαμε είχε πάρα πολύ αέρα και κρύο, αλλά καταφέραμε να δούμε πολύ όμορφες και ιδιαίτερες εικόνες και να ζήσουμε ενός είδους περιπέτεια με το συνδυασμό έντονου αέρα και βραχώδους διαδρομής. Δυστυχώς δεν υπήρχαν επιγραφές που να εξηγούν πολλά πράγματα, μόνο αν επιλέγαμε εισιτήριο με audio guide θα μαθαίναμε το κάτι παραπάνω (25 λάρι).
Έπειτα κατευθυνθήκαμε στο Γκόρι, στο μουσείο του Στάλιν. Έξω από το μουσείο υπήρχε και ένα πράσινο βαγόνι με το οποίο μετακινούταν ο ίδιος, αλλά και το ίδιο το σπίτι στο οποίο γεννήθηκε. Το μουσείο μέσα δυστυχώς πάλι δεν είχε επιγραφές-κειμενάκια στα αγγλικά, είχε πάντως πάρα πολλές εικόνες με τον ίδιο το Στάλιν αλλά και πολλές αφιερωμένες στα γεγονότα του πολυτάραχου 20ου αιώνα, ενώ μας δόθηκε η ευκαιρία να δούμε πράγματα όπως το πρώτο γραφείο του Στάλιν στο Κρεμλίνο, τη στολή του, ιστορικές φωτογραφίες από πρωτοσέλιδα εφημερίδων για τα νέα της επικράτησης στο 1ο και 2ο παγκόσμιο πόλεμο καθώς και την ιστορική φωτογραφία του Στάλιν με τον Ρούσβελντ και τον Τσέρτσιλ.
Θα έλεγα ότι ήταν ιδιαίτερα προσωποκεντρικό το μουσείο, αλλά γενικά αισθάνθηκα ότι βρίσκομαι σε ένα πάρα πολύ ιστορικό μέρος, το οποίο ήταν αφιερωμένο σε έναν από τους ανθρώπους με τη μεγαλύτερη επιρροή στην ιστορία της ανθρωπότητας. Στο ισόγειο μέσα σε μία αίθουσα είδαμε και αρκετά σκληρές εικόνες από μαζικές εκτελέσεις τις οποίες διέταξε ο ίδιος και πραγματικά εκεί ανατριχιάσαμε λίγο.
Έπειτα και από το μουσείο του Στάλιν φύγαμε γεμάτοι εικόνες και εμπειρίες για το αεροδρόμιο του Κουταισι στο οποίο φτάσαμε χωρίς κανένα πρόβλημα, εκεί πέρα για κάποιο λόγο μας ανάγκασε μία αρκετά αγενής εργαζόμενη να πάμε να κάνουμε τσεκ ιν με τον παλαιομοδίτικο τρόπο (ενώ είχαμε κάνει τσεκ ιν ηλεκτρονικά), έπειτα περάσαμε τους ελέγχους, προμηθευτήκαμε πολύ ωραίο κρασί για τους δικούς μας ανθρώπους και περιμέναμε την πτήση, η οποία καθυστέρησε περίπου 1 ώρα, και τελικά κατά τις 21:30 ώρα Ελλάδας (τώρα κερδίσαμε πίσω τις 2 χαμένες ώρες!) προσγειωθήκαμε στη συμπρωτεύουσα.
Ξυπνήσαμε και σηκωθήκαμε με τα χίλια ζόρια και κάναμε μία τελευταία βόλτα στη μικρή πόλη, αγοράζοντας μερικά σουβενίρ και θαυμάζοντας το άγαλμα της μαμάς Γεωργίας ακόμα μία φορά (το είχα αδυναμία).

Η πτήση μας έφευγε στις 20:00 τοπική ώρα, οπότε είχαμε χρόνο για τις στάσεις, μιας και φύγαμε κατά τις 12:00. Κλείσαμε οδηγό μέσω μιας ιστοσελίδας και τελικά αποδείχθηκε ότι ο συγκεκριμένος οδηγός είχε ζήσει 25 χρόνια στην Ελλάδα και ήταν μισός Έλληνας μισός Γεωργιανός. Μιλάμε απίστευτη σύμπτωση και πάθαμε σοκ μόλις μας το είπε. Έτσι μιλώντας ελληνικά, ακούγοντας ελληνική μουσική και συζητώντας σε εξαιρετικό κλίμα στη διαδρομή, ξεκινήσαμε, με τις δύο στάσεις (ντραμς παρακαλώ) να είναι στο Ουπλιστίκχε και το Γκόρι, όπου το πρώτο είναι μία αρχαία πέτρινη πόλη χτισμένη σε έναν λόφο κοντά στον ποταμό Mtkvari και περιέχει διάφορες κατασκευές που χρονολογούνται από την Πρώιμη Εποχή του Σιδήρου έως τον Ύστερο Μεσαίωνα και είναι αξιοσημείωτο για τον μοναδικό συνδυασμό στυλ από την Ανατολία και το Ιράν (θύμιζε πολύ λίγο Καππαδοκία), καθώς και τη συνύπαρξη παγανιστικής και χριστιανικής αρχιτεκτονικής. Το Γκόρι από την άλλη είναι μία πόλη της Γεωργίας στην οποία γεννήθηκε ο Στάλιν και υπάρχει ένα μουσείο αφιερωμένο στον ίδιο και θέλαμε να πάμε και εκεί. Αφού μάθαμε μπόλικα πράγματα για τη χώρα από τον Γιώργο ή Γκιόργκι, μέρος των οποίων έχω ενσωματώσει στο κείμενο προηγουμένως (και ένα πιπεράτο ότι ο γιος του Αλίεφ, δικτάτορα του Αζερμπαϊτζάν είναι τόσο εθισμένος με τα καζίνο, που ο πατέρας του αναγκάστηκε να απαγορεύσει τα καζίνο στη χώρα και έτσι ο γιος έρχεται στη Γεωργία για να παίξει…. τα υπάρχοντα του), φτάσαμε στο Ουπλιστίκχε, πληρώσαμε το εισιτήριο (15 λάρι) και αρχίσαμε την ανάβαση. Το Ουπλιστίκχε ήταν πολύ όμορφο, άγριο, τη μέρα που πήγαμε είχε πάρα πολύ αέρα και κρύο, αλλά καταφέραμε να δούμε πολύ όμορφες και ιδιαίτερες εικόνες και να ζήσουμε ενός είδους περιπέτεια με το συνδυασμό έντονου αέρα και βραχώδους διαδρομής. Δυστυχώς δεν υπήρχαν επιγραφές που να εξηγούν πολλά πράγματα, μόνο αν επιλέγαμε εισιτήριο με audio guide θα μαθαίναμε το κάτι παραπάνω (25 λάρι).



Έπειτα κατευθυνθήκαμε στο Γκόρι, στο μουσείο του Στάλιν. Έξω από το μουσείο υπήρχε και ένα πράσινο βαγόνι με το οποίο μετακινούταν ο ίδιος, αλλά και το ίδιο το σπίτι στο οποίο γεννήθηκε. Το μουσείο μέσα δυστυχώς πάλι δεν είχε επιγραφές-κειμενάκια στα αγγλικά, είχε πάντως πάρα πολλές εικόνες με τον ίδιο το Στάλιν αλλά και πολλές αφιερωμένες στα γεγονότα του πολυτάραχου 20ου αιώνα, ενώ μας δόθηκε η ευκαιρία να δούμε πράγματα όπως το πρώτο γραφείο του Στάλιν στο Κρεμλίνο, τη στολή του, ιστορικές φωτογραφίες από πρωτοσέλιδα εφημερίδων για τα νέα της επικράτησης στο 1ο και 2ο παγκόσμιο πόλεμο καθώς και την ιστορική φωτογραφία του Στάλιν με τον Ρούσβελντ και τον Τσέρτσιλ.


Θα έλεγα ότι ήταν ιδιαίτερα προσωποκεντρικό το μουσείο, αλλά γενικά αισθάνθηκα ότι βρίσκομαι σε ένα πάρα πολύ ιστορικό μέρος, το οποίο ήταν αφιερωμένο σε έναν από τους ανθρώπους με τη μεγαλύτερη επιρροή στην ιστορία της ανθρωπότητας. Στο ισόγειο μέσα σε μία αίθουσα είδαμε και αρκετά σκληρές εικόνες από μαζικές εκτελέσεις τις οποίες διέταξε ο ίδιος και πραγματικά εκεί ανατριχιάσαμε λίγο.


Έπειτα και από το μουσείο του Στάλιν φύγαμε γεμάτοι εικόνες και εμπειρίες για το αεροδρόμιο του Κουταισι στο οποίο φτάσαμε χωρίς κανένα πρόβλημα, εκεί πέρα για κάποιο λόγο μας ανάγκασε μία αρκετά αγενής εργαζόμενη να πάμε να κάνουμε τσεκ ιν με τον παλαιομοδίτικο τρόπο (ενώ είχαμε κάνει τσεκ ιν ηλεκτρονικά), έπειτα περάσαμε τους ελέγχους, προμηθευτήκαμε πολύ ωραίο κρασί για τους δικούς μας ανθρώπους και περιμέναμε την πτήση, η οποία καθυστέρησε περίπου 1 ώρα, και τελικά κατά τις 21:30 ώρα Ελλάδας (τώρα κερδίσαμε πίσω τις 2 χαμένες ώρες!) προσγειωθήκαμε στη συμπρωτεύουσα.