vasiliss
Member
- Μηνύματα
- 984
- Likes
- 9.107
- Επόμενο Ταξίδι
- ;;;
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ρωσία -Ισλανδία - Περού
Στα παράλια της Ηπείρου. Νεκρομαντείο και πηγές Αχέροντα.
Στα παράλια της Ηπείρου θα κάναμε 3 διανυκτερεύσεις. Εδώ και αρκετά χρόνια έχω σταματήσει το “επί τόπου” ψάξιμο δωματίων, το οποίο πολύ με κούραζε και μου έτρωγε χρόνο από τις διακοπές μου και πάντα κλείνω αρκετά νωρίς, κυρίως από την Booking. Αυτή την φορά λόγω αμφιβολιών εάν τελικά θα πάμε, δεν είχα κλείσει τίποτα. Όλοι μου έλεγαν - και η κοινή λογική βεβαίως βεβαίως - ότι επί τόπου θα έβρισκα καλύτερες τιμές. Έτσι, το πρωί πριν φύγουμε από τα Γιάννενα, πήραμε 4-5 τηλέφωνα για να πάρουμε τιμές και πολύ εύκολα και γρήγορα κλείσαμε επί τόπου έναν δωμάτιο στον Αρίλα με 50€ την βραδιά.
Ποτέ δεν ξοδεύουμε χρόνο στα δωμάτια που κλείνουμε, γιατί είμαστε όλη την ημέρα στους δρόμους. Έτσι δεν αναζητώ πολυτέλεια, θέα, κτλ. η καθαριότητα είναι αρκετή για εμάς. Όμως σε αυτό το δωμάτιο πολύ στεναχωρήθηκα που δεν βρήκα χρόνο να ξοδέψω το πρωί, αλλά κυρίως το βράδυ, στο υπέροχο μπαλκόνι του με εξαιρετική θέα έως απέναντι την Κέρκυρα.
Νεκρομαντείο και ποταμός Αχέροντας.
Ήταν δύο περιοχές που μας είχαν ξεφύγει σε προ 15ετίας επίσκεψη στην περιοχή. Το πλάνο έλεγε λοιπόν επίσκεψη στο νεκρομαντείο, τις εκβολές του Αχέροντα και τις πηγές του. Αν προλαβαίναμε θα πηγαίναμε και ως τους μύλους του Σουλίου.
Το νεκρομαντείο βρισκόταν κατά τον Όμηρο στο σημείο όπου έσμιγε ο ποταμός Αχέρων με τον Κωκυτό, στις βορειοδυτικές όχθες της Αχερουσίας Λίμνης, η οποία αποτελούσε την είσοδο του κόσμου των ψυχών.
Η διαφορά αυτού του μαντείου με τα υπόλοιπα της αρχαιότητας ήταν ότι οι εκεί οι επισκέπτες δεν έπαιρναν τους χρησμούς από τους ιερείς, αλλά πήγαιναν για να επικοινωνήσουν με τις ψυχές των αγαπημένων τους προσώπων. Ο Όμηρος στην Οδύσσεια περιγράφει αναλυτικά την περιοχή κατά την κάθοδο του Οδυσσέα στον Άδη.
Στο Νεκρομαντείο Αχέροντα για να έχει ο επισκέπτης επαφή με τις ψυχές των νεκρών, έπρεπε να τελέσει προσφορές και να τις βγάλει από τη λήθη δίνοντάς τους να πιουν αίμα. Πέραν αυτού έπρεπε να υποβληθεί σε πολυήμερη δοκιμασία ψυχικού και σωματικού καθαρμού. Οι ψυχές θεωρούνταν άυλες σαν σκιές. Τα "είδωλα" των ψυχών τα ανέβαζαν οι ιερείς με σιδερένιους μοχλούς , με γρανάζια και καστανιέτες από την υπόγεια αίθουσα. Στο τέλος οι πιστοί αποχωρούσαν από άλλη έξοδο ώστε να μην έρθουν σε επαφή με τους επόμενους επισκέπτες εξασφαλίζοντας με αυτόν τον τρόπο τη μυστικότητα.
Πολλοί ήταν οι θνητοί που πέρασαν τις πύλες του Άδη στην αρχαία μυθολογία: Ο Οδυσσέας, ο Ορφέας, ο Ηρακλής, ο Θησέας κ.α.
Μικρός ο αρχαιολογικός χώρος και σίγουρα πρέπει να έρθεις διαβασμένος, εάν θέλεις να κατανοήσεις την ιδιαιτερότητά του και την μεγάλη σημασία του χώρου κατά την αρχαιότητα.
Αν και φτάσαμε εκεί αρκετά πρωί, η ζέστη ήταν ανυπόφορη εκείνη την ημέρα. Οπότε όταν τελειώσαμε την περιήγησή μας, αφήσαμε τις εκβολές για μιαν επόμενη φορά και ξεκινήσαμε για τις πηγές του Αχέροντα, ελπίζοντας ότι μπορούσαμε να κάνουμε μπάνιο εκεί και να δροσιστούμε λίγο. Είχαμε μείνει με τις εντυπώσεις του μπάνιου στον Βοϊδομάτη, αλλά ξεχάσαμε ότι εκεί φορούσαμε και τις στολές που περιόριζαν το κρύο.
Αφού περάσαμε το χωριό Γλύκη, παρκάραμε στο τεράστιο δωρεάν πάρκινγκ της περιοχής. Ήταν νωρίς ακόμη και δεν είχε πολλά αυτοκίνητα, αλλά δεν άργησε να γεμίσει (ανησυχητικό αυτό). Όλοι συμβούλευαν να έχουμε ένα ζευγάρι κλειστά πλαστικά παπούτσια θαλάσσης - τα οποία πουλούσαν κι εκεί - αλλά εμείς προτιμήσαμε να βάλουμε ένα παλιό ζευγάρι αθλητικά παπούτσια. Μετά το πάρκινγκ δεξιά και αριστερά του ποταμού ξεκινούν σκιερά μονοπάτια παράλληλα με αυτόν που οδηγούν στο σημείο των πηγών. Αρκετά παράταιρα με τον χώρο, μαγαζιά για φαγητό και καφέ έχουν στηθεί στις όχθες του ποταμού. Επίσης μπορείς να κάνεις ιππασία και ράφτινγκ, που δεν τα προτιμήσαμε καθώς είχαμε κάνει στον Βοϊδομάτη.
Θυμάμαι ότι γυρίζοντας με το λεωφορείο από το τέλος της διαδρομής στον Βοϊδομάτη, δύο οδηγοί συζητούσαν μεταξύ τους για το ράφτινγκ και τις υπηρεσίες που αυτοί προσφέρουν και κάποια στιγμή είπαν: “Δεν θα καταντήσουμε εμείς Αχέροντας” Μου έκανε εντύπωση αυτή η φράση, αλλά ποτέ δεν κατάλαβα τι εννοούσαν. Μιλούσαν για χαμηλές τιμές και προχειρότητα, κάτι άλλο, δεν μπόρεσα να καταλάβω όταν είδα τους ανθρώπους που έκαναν ράφτινγκ στο ποτάμι αυτό. Την απορία αυτή ίσως μπορεί να μου την λύσει η @Grerena που έκανε λίγες ημέρες αργότερα ράφτινγκ στο ποτάμι αυτό.
Μην ξεγελαστείτε και ξεκινήσετε πολύ νωρίς την πορεία δια μέσω του ποταμού, γιατί το νερό είναι πραγματικά πολύ κρύο. Ιδίως κοντά στις πηγές, στην πρώτη επαφή νιώθεις ότι έχεις βάλει τα πόδια σου μέσα σε ένα κουβά με παγάκια, και ασυναίσθητα παίρνεις τον δρόμο για την όχθη. Η γυναίκα μου και η μικρή κόρη μου δεν άντεξαν πολύ και μετά από 5 λεπτά οπισθοχώρησαν προς την ζεστή όχθη του ποταμού. Εγώ με την μεγάλη συνεχίσαμε για κανένα 20λεπτο ακόμη, κάνοντας βέβαια και τις απαραίτητες στάσεις στις νησίδες από χαλίκια στις άκρες του ποταμού. Όπως άκουσα από διερχόμενους, ακόμη πιο πάνω το νερό βάθαινε έως την μέση και μπορούσες άνετα να κολυμπήσεις. Άνετα, λέμε τώρα, αν γλίτωνες τα κρυοπαγήματα ή το έμφραγμα. Εμείς πάντως δεν το αποτολμήσαμε αν και φορούσαμε μαγιό και είχαμε μαζί μας τα απαραίτητα.
Δυστυχώς επειδή δεν έχουμε αδιάβροχη φωτογραφική μηχανή, αφήσαμε την μηχανή στο αυτοκίνητο και το κινητό το βάλαμε σε μια αδιάβροχη θήκη, οπότε ότι φωτογραφίες βγάλαμε στο ποτάμι, ήταν επιεικώς απαράδεκτες.
Μπάνιο δεν κάναμε, αλλά την απαραίτητη δόση δροσιάς την είχαμε πάρει σίγουρα. Αφού λοιπόν είχαμε χρόνο, αποφασίσαμε να πάμε έως τους μύλους Σουλίου, για να πιούμε έναν καφέ στο εκεί παραδοσιακό καφενείο, σε έναν συντηρημένο μύλο. Αν και οι στροφές έως εκεί ήταν πολλές, η επίσκεψη άξιζε τον κόπο. Όλα τα λεφτά ήταν τα λιγοστά τραπέζια που βρίσκονταν διάσπαρτα κάτω από τα πλατάνια ακριβώς δίπλα στο ποτάμι. Εμείς αρκεστήκαμε σε καφέδες και γλυκά του κουταλιού και δεν δοκιμάσαμε τα σουβλάκια τους για να δούμε εάν κι αυτά άξιζαν τον κόπο.
Στα παράλια της Ηπείρου θα κάναμε 3 διανυκτερεύσεις. Εδώ και αρκετά χρόνια έχω σταματήσει το “επί τόπου” ψάξιμο δωματίων, το οποίο πολύ με κούραζε και μου έτρωγε χρόνο από τις διακοπές μου και πάντα κλείνω αρκετά νωρίς, κυρίως από την Booking. Αυτή την φορά λόγω αμφιβολιών εάν τελικά θα πάμε, δεν είχα κλείσει τίποτα. Όλοι μου έλεγαν - και η κοινή λογική βεβαίως βεβαίως - ότι επί τόπου θα έβρισκα καλύτερες τιμές. Έτσι, το πρωί πριν φύγουμε από τα Γιάννενα, πήραμε 4-5 τηλέφωνα για να πάρουμε τιμές και πολύ εύκολα και γρήγορα κλείσαμε επί τόπου έναν δωμάτιο στον Αρίλα με 50€ την βραδιά.
Ποτέ δεν ξοδεύουμε χρόνο στα δωμάτια που κλείνουμε, γιατί είμαστε όλη την ημέρα στους δρόμους. Έτσι δεν αναζητώ πολυτέλεια, θέα, κτλ. η καθαριότητα είναι αρκετή για εμάς. Όμως σε αυτό το δωμάτιο πολύ στεναχωρήθηκα που δεν βρήκα χρόνο να ξοδέψω το πρωί, αλλά κυρίως το βράδυ, στο υπέροχο μπαλκόνι του με εξαιρετική θέα έως απέναντι την Κέρκυρα.


Νεκρομαντείο και ποταμός Αχέροντας.
Ήταν δύο περιοχές που μας είχαν ξεφύγει σε προ 15ετίας επίσκεψη στην περιοχή. Το πλάνο έλεγε λοιπόν επίσκεψη στο νεκρομαντείο, τις εκβολές του Αχέροντα και τις πηγές του. Αν προλαβαίναμε θα πηγαίναμε και ως τους μύλους του Σουλίου.
Το νεκρομαντείο βρισκόταν κατά τον Όμηρο στο σημείο όπου έσμιγε ο ποταμός Αχέρων με τον Κωκυτό, στις βορειοδυτικές όχθες της Αχερουσίας Λίμνης, η οποία αποτελούσε την είσοδο του κόσμου των ψυχών.
Η διαφορά αυτού του μαντείου με τα υπόλοιπα της αρχαιότητας ήταν ότι οι εκεί οι επισκέπτες δεν έπαιρναν τους χρησμούς από τους ιερείς, αλλά πήγαιναν για να επικοινωνήσουν με τις ψυχές των αγαπημένων τους προσώπων. Ο Όμηρος στην Οδύσσεια περιγράφει αναλυτικά την περιοχή κατά την κάθοδο του Οδυσσέα στον Άδη.
Στο Νεκρομαντείο Αχέροντα για να έχει ο επισκέπτης επαφή με τις ψυχές των νεκρών, έπρεπε να τελέσει προσφορές και να τις βγάλει από τη λήθη δίνοντάς τους να πιουν αίμα. Πέραν αυτού έπρεπε να υποβληθεί σε πολυήμερη δοκιμασία ψυχικού και σωματικού καθαρμού. Οι ψυχές θεωρούνταν άυλες σαν σκιές. Τα "είδωλα" των ψυχών τα ανέβαζαν οι ιερείς με σιδερένιους μοχλούς , με γρανάζια και καστανιέτες από την υπόγεια αίθουσα. Στο τέλος οι πιστοί αποχωρούσαν από άλλη έξοδο ώστε να μην έρθουν σε επαφή με τους επόμενους επισκέπτες εξασφαλίζοντας με αυτόν τον τρόπο τη μυστικότητα.
Πολλοί ήταν οι θνητοί που πέρασαν τις πύλες του Άδη στην αρχαία μυθολογία: Ο Οδυσσέας, ο Ορφέας, ο Ηρακλής, ο Θησέας κ.α.
Μικρός ο αρχαιολογικός χώρος και σίγουρα πρέπει να έρθεις διαβασμένος, εάν θέλεις να κατανοήσεις την ιδιαιτερότητά του και την μεγάλη σημασία του χώρου κατά την αρχαιότητα.




Αν και φτάσαμε εκεί αρκετά πρωί, η ζέστη ήταν ανυπόφορη εκείνη την ημέρα. Οπότε όταν τελειώσαμε την περιήγησή μας, αφήσαμε τις εκβολές για μιαν επόμενη φορά και ξεκινήσαμε για τις πηγές του Αχέροντα, ελπίζοντας ότι μπορούσαμε να κάνουμε μπάνιο εκεί και να δροσιστούμε λίγο. Είχαμε μείνει με τις εντυπώσεις του μπάνιου στον Βοϊδομάτη, αλλά ξεχάσαμε ότι εκεί φορούσαμε και τις στολές που περιόριζαν το κρύο.
Αφού περάσαμε το χωριό Γλύκη, παρκάραμε στο τεράστιο δωρεάν πάρκινγκ της περιοχής. Ήταν νωρίς ακόμη και δεν είχε πολλά αυτοκίνητα, αλλά δεν άργησε να γεμίσει (ανησυχητικό αυτό). Όλοι συμβούλευαν να έχουμε ένα ζευγάρι κλειστά πλαστικά παπούτσια θαλάσσης - τα οποία πουλούσαν κι εκεί - αλλά εμείς προτιμήσαμε να βάλουμε ένα παλιό ζευγάρι αθλητικά παπούτσια. Μετά το πάρκινγκ δεξιά και αριστερά του ποταμού ξεκινούν σκιερά μονοπάτια παράλληλα με αυτόν που οδηγούν στο σημείο των πηγών. Αρκετά παράταιρα με τον χώρο, μαγαζιά για φαγητό και καφέ έχουν στηθεί στις όχθες του ποταμού. Επίσης μπορείς να κάνεις ιππασία και ράφτινγκ, που δεν τα προτιμήσαμε καθώς είχαμε κάνει στον Βοϊδομάτη.
Θυμάμαι ότι γυρίζοντας με το λεωφορείο από το τέλος της διαδρομής στον Βοϊδομάτη, δύο οδηγοί συζητούσαν μεταξύ τους για το ράφτινγκ και τις υπηρεσίες που αυτοί προσφέρουν και κάποια στιγμή είπαν: “Δεν θα καταντήσουμε εμείς Αχέροντας” Μου έκανε εντύπωση αυτή η φράση, αλλά ποτέ δεν κατάλαβα τι εννοούσαν. Μιλούσαν για χαμηλές τιμές και προχειρότητα, κάτι άλλο, δεν μπόρεσα να καταλάβω όταν είδα τους ανθρώπους που έκαναν ράφτινγκ στο ποτάμι αυτό. Την απορία αυτή ίσως μπορεί να μου την λύσει η @Grerena που έκανε λίγες ημέρες αργότερα ράφτινγκ στο ποτάμι αυτό.
Μην ξεγελαστείτε και ξεκινήσετε πολύ νωρίς την πορεία δια μέσω του ποταμού, γιατί το νερό είναι πραγματικά πολύ κρύο. Ιδίως κοντά στις πηγές, στην πρώτη επαφή νιώθεις ότι έχεις βάλει τα πόδια σου μέσα σε ένα κουβά με παγάκια, και ασυναίσθητα παίρνεις τον δρόμο για την όχθη. Η γυναίκα μου και η μικρή κόρη μου δεν άντεξαν πολύ και μετά από 5 λεπτά οπισθοχώρησαν προς την ζεστή όχθη του ποταμού. Εγώ με την μεγάλη συνεχίσαμε για κανένα 20λεπτο ακόμη, κάνοντας βέβαια και τις απαραίτητες στάσεις στις νησίδες από χαλίκια στις άκρες του ποταμού. Όπως άκουσα από διερχόμενους, ακόμη πιο πάνω το νερό βάθαινε έως την μέση και μπορούσες άνετα να κολυμπήσεις. Άνετα, λέμε τώρα, αν γλίτωνες τα κρυοπαγήματα ή το έμφραγμα. Εμείς πάντως δεν το αποτολμήσαμε αν και φορούσαμε μαγιό και είχαμε μαζί μας τα απαραίτητα.
Δυστυχώς επειδή δεν έχουμε αδιάβροχη φωτογραφική μηχανή, αφήσαμε την μηχανή στο αυτοκίνητο και το κινητό το βάλαμε σε μια αδιάβροχη θήκη, οπότε ότι φωτογραφίες βγάλαμε στο ποτάμι, ήταν επιεικώς απαράδεκτες.








Μπάνιο δεν κάναμε, αλλά την απαραίτητη δόση δροσιάς την είχαμε πάρει σίγουρα. Αφού λοιπόν είχαμε χρόνο, αποφασίσαμε να πάμε έως τους μύλους Σουλίου, για να πιούμε έναν καφέ στο εκεί παραδοσιακό καφενείο, σε έναν συντηρημένο μύλο. Αν και οι στροφές έως εκεί ήταν πολλές, η επίσκεψη άξιζε τον κόπο. Όλα τα λεφτά ήταν τα λιγοστά τραπέζια που βρίσκονταν διάσπαρτα κάτω από τα πλατάνια ακριβώς δίπλα στο ποτάμι. Εμείς αρκεστήκαμε σε καφέδες και γλυκά του κουταλιού και δεν δοκιμάσαμε τα σουβλάκια τους για να δούμε εάν κι αυτά άξιζαν τον κόπο.





Last edited: