Αθήνα vs επαρχία.

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.128
Likes
20.371
Επόμενο Ταξίδι
Τατζικιστάν
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
Δεν εχεις γνωρισει και στη Θεσσαλονικη αλλα και Αθηναιους που ξαναδινουν πανελλαδικες για να περασουν σε σχολη της πολης τους, αν περασαν σε αλλη πολη? Εγω ναι.
Αν υπολογισεις πως ο φοιτητης της επαρχιας θελει τουλαχιστον 500 τον μηνα 5000 τον χρονο για ενοικια, λογαριασμους, μετακινησεις κλπ η αλλιως 20 000 για 4 χρονια σπουδων επιπλεον απο το χαρτζιλικι του μενοντας στην πολη του, καταλαβαινω οτι δεν ειναι αυτονοητο οτι τα εχουν ολοι για ενα, δυο, τρια παιδια.
Αυτα ειναι τα δυσκολα της επαρχιας. Μπορει η ζωη να ειναι φθηνοτερη αλλα οταν ερχεται η ωρα για σπουδες, η επενδυση κοστιζει πααααααρα πολυ και πολυ συχνα οι οικογενειες αδυνατουν ειτε κανουν πλανο απο παρα πολυ νωρις.
Το πιο δυσκολο ειναι για μεγαλυτερης ηλικιας σπουδαστες, οπως υπηρξα κι εγω. Γνωριζω ατομο απο Καλαματα που πηγαινοερχοταν Λαμια 2 φορες την εβδομαδα για μεταπτυχιακο. Ηταν ηρωας αν και δεν ειχε φροντιδα μικρων παιδιων. Συναδελφισσα που πηγαινοερχοταν καθε σαββατοκυριακο Φλωρινα Αθηνα για τον ιδιο λογο. Ο μεσος ενηλικας με οικογενεια νιωθει αποκλεισμενος.
Και σε όλα αυτά ποια είναι η λύση; Να πάμε να μείνουμε όλοι στο κέντρο των πόλεων; Εγώ νόμισα οτι είναι η αύξηση των επενδύσεων και της ποιότητας ζωής στην επαρχία. Όταν η κοινωνία ευημερεί, κάποιος που ζει στην επαρχία δεν έχει πρόβλημα να σπουδάσει τα παιδιά του. Η αύξηση της αστυφιλίας χωρίς την στοιχειώδη οργάνωση μόνο προβλήματα φέρνει. Μάλλον λάθος μαθηματικά έμαθα....
Παρεμπιπτόντως, οι περισσότεροι που ξέρω (και Αθηναίοι και Θεσσαλονικείς) που θέλησαν να σπουδάσουν στο τόπο τους το έκαναν για δύο λόγος: ο πρώτος και κυριότερος είναι οτι ξεβολεύτηκαν, γιατί μπορεί κάποιος να σου πληρώνει το νοίκι και τους λογαριασμούς, αλλά το να διαχειριστείς ένα νοικοκυριό δεν είναι τόσο απλό! Και ο δεύτερος είναι οτι θέλησαν να σπουδάσουν σε καλές σχολές...το να ανοίγουν εκπαιδευτικά ιδρύματα σε μια επαρχιακή πόλη χωρίς σωστή μελέτη και υποδομές δεν αποτελεί εύκολη πρόσβαση στην παιδεία, ούτε επένδυση στην επαρχία!!!
 

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.128
Likes
20.371
Επόμενο Ταξίδι
Τατζικιστάν
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
Αθιγγανος από οικισμό στη Μαγούλα με πολλά μόρια, προφανώς δεν ήξερε σε ποια σχολή θα μπει (Όπως κανείς στην Ελλάδα), ούτε ότι θα έχει υποχρεωτικά εργαστήρια καθε εξαμηνο και πρωί και βράδυ, το οποίο δεδομένης της τραγικής απόστασης σήμαινε ότι έπρεπε να πληρώνει ταξί.
Οπότε αντιλαμβάνεσαι ποιο είναι το επίπεδο της παιδείας στην Ελλάδα όταν δεν υπάρχει καν σωστός επαγγελματικός προσανατολισμός!
 

James

Member
Μηνύματα
1.001
Likes
5.328
Ταξίδι-Όνειρο
Περού
Το άλλο στην Αγία Παρασκευή, 25΄από το Νομισματοκοπείο, μόνο στο νεκροταφείο φαντάζομαι ότι μπορεί να είναι, οριακά εντός του 20-25λεπτου
Ούτε καν. Αν ανηφορίσεις από το μετρό προς Νέα Ζωή, προσπεράσεις το (γιαπί) κολυμβητήριο και κατευθυνθείς προς Αγίου Ιωάννου είναι χαλαρά 20 λεπτά (και λέω λίγο). Σίγουρα υπάρχουν και μεγαλύτερες αποστάσεις που θα χρειαστεί να κάνεις αν μένεις Αγία Παρασκευή.
 

vanda

Member
Μηνύματα
887
Likes
4.250
Επόμενο Ταξίδι
Βρυξέλλες ξανά
Ταξίδι-Όνειρο
Βιετνάμ και Αργεντινή
@ludovica ως topic starter, ποια ειναι αλήθεια η δικη σου γνώμη για το θεμα που άνοιξες; Αλλαξε μετά το διαλογο μας η ηταν η ιδια εξ' αρχης;
 

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.658
Likes
50.480
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
@ludovica ως topic starter, ποια ειναι αλήθεια η δικη σου γνώμη για το θεμα που άνοιξες; Αλλαξε μετά το διαλογο μας η ηταν η ιδια εξ' αρχης;
Φαντάζομαι θα φρικάρει με όλα τα άσχετα που γράψαμε και θα άλλαξε γνώμη για τη συμμετοχή της στο φόρουμ γενικώς...
 

ludovica

Member
Μηνύματα
216
Likes
1.745
😂🤣😂
Πέρα από δύο φορές που χαθήκαμε σε... "τεχνικές λεπτομέρειες"κάνουμε μια ωραία συζήτηση.
Επειδή αναφέρθηκε η Μαδρίτη και το πώς βλέπουν οι ξένοι την Αθήνα, να σας πω αυτό: σε ένα ισπανικό γυναικείο φόρουμ μιλούσανε για την Eλλάδα. Αντίθετα απ' ότι θα περίμενε κάποιος οι κοπέλες βλέπανε την Αθήνα μάλλον με συμπάθεια, τους θύμιζε Μαδρίτη των 90s όπου όλα ήταν χύμα και ο κόσμος κάπνιζε παντού (δικά τους λόγια). Επίσης η Ακρόπολη για μερικές ήταν ένα υπερεκτιμημένο μνημείο, ενώ κάποια ανέφερε ως ένα από τα ωραιότερα μέρη την Σαλαμίνα, δε θέλω να πω κάτι για το νησί απλώς δεν είναι η αναμενόμενη επιλογή.
Δεν ήταν φόρουμ ταξιδιών αλλά σ' αυτήν την κατηγορία η χώρα μας ήταν εννοείται ο πιο δημοφιλής προορισμός με τις περισσότερες σελίδες.
Σας διαβάζω όλους, η δική μου γνώμη δεν έχει αλλάξει και η απάντηση μου είναι επαρχία με στοιχειώδης υποδομές.
 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.094
Likes
45.310
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Peru, Japan, Iceland
ζούμε και σε πόλη με φανταστικό καιρό εκτός όλων των άλλων, να τα λέμε αυτά
Αυτό να λέγεται! Βασικά φανταστικό κλίμα θα έλεγα περισσότερο, μιας και ο καιρός εξαρτάται.
Πέρυσι ταλαιπωρήθηκα μήνες (κι ακόμα ταλαιπωριέμαι) από ένα μυϊκό τραυματισμό στους προσαγωγούς. Άμεση σχέση στην αποκατάσταση έχουν οι καιρικές συνθήκες και η υγρασία, κάτι που δε γνώριζα και έμαθα κατά τη διάρκεια.
Στις αρχές του Οκτώβρη έτυχε να μείνω ένα τριήμερο στην Αθήνα λόγω δουλειάς. Ε ήταν σα να μην είχα ποτέ κανένα πρόβλημα, έτοιμος ήμουν να χορέψω και μπαλέτο :haha: . Πετούσα, ξεχνώντας τελείως το τραυματισμό. Με το που γύρισα πίσω φυσικά πάλι τα ίδια.

Μη μιλήσω και για τη ποιότητα ύπνου. Κοιμάσαι 4-5 ώρες και ξεκουράζεσαι ουσιαστικά, ενώ εδώ θες γερανό για να σηκωθείς, ειδικα το χειμώνα.
Αφήνω έξω καύσωνες, ρύπανση και τα σχετικά, που υφίστανται εξίσου σε όλες τις μεγαλουπόλεις ίσως. Μιλάω μόνο για το κλίμα.
 

STKF

Member
Μηνύματα
1.147
Likes
5.364
Να διευκρινίζουμε ότι σε σχέση με προ 18ετίας η πόλη είναι άλλη πόλη,
Προτείνω να μην το διευκρινίζουμε γιατί δεν είναι άλλη πόλη. Η Αθήνα δυστυχώς δεν έγινε Βαρκελώνη.
, να μη μιλάμε για την ποιότητα ζωής της με όρους 2002.
Θα μιλάμε και για το 2002 και για παλαιότερα αν χρειαστεί διότι είμασταν εδώ και τα ζήσαμε. Άλλωστε είναι κομμάτι της ιστορίας της πόλης. Όπως θα μιλάμε και για την δεκαετία της λεγόμενης κρίσης όπου μειώθηκε
η ρύπανση λόγω της μείωσης των μετακινήσεων με αυτοκίνητο.
Όπως θα λέμε ότι αυτή την δεκαετία(2010-2019) οι υποδομές της πόλης παρατήθηκαν στο έλεος του Θεού λόγω έλλειψης χρημάτων. Υπάρχουν ακόμη πολλοί δρόμοι που όταν κινείσαι με αυτοκίνητο, <<κουνάει>>
περισσότερο από ότι στο blue star με γεμάτο εφτάρι....
Το ότι γίνεται μια ορατή προσπάθεια να βελτιωθεί η κατάσταση δεν σημαίνει ότι δεν περάσαμε μία δύσκολη δεκαετία και ότι δεν έχουμε δυσάρεστες αναμνήσεις. Δηλαδή να ξεχάσω (τουλάχιστον επί πεντετία) το σκουπιδομάνι στα Εξάρχεια, επειδή τώρα (εδώ και μερικούς μήνες) είναι καλύτερη η κατάσταση?
Σωστά, είναι και το Μετς, τα Εξάρχεια, το Κολωνάκι, ο Λυκαβηττός, ο Κεραμεικός, το Θησείο, το Μεταξουργείο.
Δεν τα πιάνω ένα- ένα για οικονομία χρόνου και χώρου. Αλλά υποθέτω ότι τα αναφέρεις ως καλά παραδείγματα.
Παρεμπιπτόντως οι πλάγιοι είναι πανέμορφοι, ειδικά από Κυδαθηναίων μέχρι Αναφιώτικα κι από Πλατεία Αγίας Ειρήνης μέχρι Καραγιώργη Σερβίας.
Αυτό όμως δεν κάνει την Ερμού όμορφη.
Οι οποίες σίγουρα δεν είναι όμορφες, αλλά έχουν πολύ χαρακτήρα, ιστορία, ιδιαιτερότητα,
Όταν τις περπατάω δεν βλέπω κανένα χαρακτήρα και καμία ιδιαιτερότητα. Πολλά άσχημα πράγματα και λίγα όμορφα. Αν σκεφθώ δε και την ιστορία με πιάνει κατάθλιψη.
αν δεν πάω 3 φορές την εβδομάδα από κέντρο προς Γκύζη,
Εντάξει τώρα βρήκες την περιοχή που δεν έχει τίποτα απολύτως. Λάθος, έχει μια θάλασσα από πολυκατοικίες. Τρανό παράδειγμα των δεκαετιών που κατέστρεψαν την πόλη. Χαρακτήρας μηδέν και από ιστορία μάλλον θα εννοείς τις επιθέσεις των παναθηναικών κατά των αεκτζήδων για να κάψουν το δωματιάκι.

Εγώ τη βρίσκω πολύ πιο καθαρή, πολύ πιο ενδιαφέρουσα, πολύ πιο προχώ, πολύ πιο γαστρο/μπαρο-ενδιαφέρουσα, πολύ καλύτερη συγκοινωνιακά σε σχέση με πριν από 30 χρόνια. Έως καμία σχέση, δεν ξέρω πώς δε βλέπει κάποιος την αλλαγή. Μάλλον θα έπρεπε να λείψει κάποιο διάστημα.
Όντως αν είσαι τουρίστας η μένεις περιστασιακά και ζεις ως τουρίστας, έχεις άλλη οπτική γωνία.
Η ποιότητα ζωής δεν είναι μόνο οι συγκοινωνίες. Είναι βασικός τομέας αλλά όχι ο μόνος....
 

chrisbd

Member
Μηνύματα
2.674
Likes
16.384
Ότι τώρα η Αθήνα έχει καλύτερες συγκοινωνίες στο κέντρο κυρίως είναι φως φανάρι αλλά και πάλι δεν μπορεί να ικανοποιήσει όλο τον κόσμο και όσο πιο πολύ απομακρύνεσαι προς τα προάστια τόσο χειρότερα γίνεται.. Αυτό είναι δύσκολο ακόμα και σε πιο προηγμένες χώρες .. Σε ποια μεγάλη πολη του κόσμου απο 3-4 εκ και πάνω δεν υπάρχει πρόβλημα;; Υπάρχουν βέβαια και κάποιος λύσεις για να εκμεταλλευτεί κάποιος το μετρό στο μέγιστο αλλά προϋποθέτει σχέδιο και καλύτερες συνοικιακές αστικές συγκοινωνίες και μεγαλύτερη συχνότητα συρμων σε ωρες αιχμής.. Να ξανααναφερω λοιπόν (με κίνδυνο να γινω γραφικός) ότι στο Παρίσι ορισμένοι δήμοι έχουν δωρεάν συνοικιακές συγκοινωνίες (πχ SUBB ) που σε πάνε στους κόμβους μετρό σε λεωφόρους κεντρικές κλ (ακριβές πρόγραμμα με ακρίβεια λεπτου και πινακα ηλεκτρονικό πότε θα έρθει).. Αυτό δεν είναι και τόσο δύσκολο να γίνει με την σημερινή τεχνολογία GPS WiFi κλ.. Απλά απαιτείται θέληση και συνεννόηση και οπωσδηποτε χρηματα ..

ΥΓ έμενα μακρυά απο το μετρό περι τα 20 λεπτα και το χρησιμοποίησα σπάνια (ηταν όμως εξυπηρετικό) γιατί μου άρεσε να μποτιλιαρίζομαι στο Παρίσι με το αυτοκίνητο (το λες και μαζοχισμό)..
 
Last edited:

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.658
Likes
50.480
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
Προτείνω να μην το διευκρινίζουμε γιατί δεν είναι άλλη πόλη. Η Αθήνα δυστυχώς δεν έγινε Βαρκελώνη.
Ευτυχώς για κάποιους, δυστυχώς για άλλους, γούστα είναι αυτά, για μένα η Αθήνα θέλει τρεις Βαρκελώνες απέναντι για να πεις ότι έστω κάνεις μια σύγκριση.
Θα μιλάμε και για το 2002 και για παλαιότερα αν χρειαστεί διότι είμασταν εδώ και τα ζήσαμε. Άλλωστε είναι κομμάτι της ιστορίας της πόλης. Όπως θα μιλάμε και για την δεκαετία της λεγόμενης κρίσης όπου μειώθηκε
η ρύπανση λόγω της μείωσης των μετακινήσεων με αυτοκίνητο.
Μα δεν είπα εγώ να κρύψουμε το παρελθόν, ειδικά σε μια πόλη με ΤΕΤΟΙΟ παρελθόν. Είπα ότι είναι παράλογο στην ερώτηση "είναι καλό το βιοτικό επίπεδο στην Αθήνα σήμερα;" να απαντάει κάποιος "Χάλια είναι γιατί πριν 20 χρόνια δεν είχε μετρό".

....
Το ότι γίνεται μια ορατή προσπάθεια να βελτιωθεί η κατάσταση δεν σημαίνει ότι δεν περάσαμε μία δύσκολη δεκαετία και ότι δεν έχουμε δυσάρεστες αναμνήσεις. Δηλαδή να ξεχάσω (τουλάχιστον επί πεντετία) το σκουπιδομάνι στα Εξάρχεια, επειδή τώρα (εδώ και μερικούς μήνες) είναι καλύτερη η κατάσταση?
Όχι να μην το ξεχάσεις. Απλά να μη λες ότι η Αθήνα είναι χάλια το 2020 επειδή το 1954 το ΠΑγκράτι δεν είχε άσφαλτο.
Δεν τα πιάνω ένα- ένα για οικονομία χρόνου και χώρου. Αλλά υποθέτω ότι τα αναφέρεις ως καλά παραδείγματα.
Ξεκάθαρα

Αυτό όμως δεν κάνει την Ερμού όμορφη.
Ούτε άσχημη, αλλά ως περιοχή το Σύνταγμα δεν είναι η Ερμού, 300 μέτρα είναι η Ερμού και μερικά χιλιόμετρα οι υπόλοιποι δρόμοι.
Όταν τις περπατάω δεν βλέπω κανένα χαρακτήρα και καμία ιδιαιτερότητα. Πολλά άσχημα πράγματα και λίγα όμορφα. Αν σκεφθώ δε και την ιστορία με πιάνει κατάθλιψη.
Συμφωνούμε ότι διαφωνούμε.
Εντάξει τώρα βρήκες την περιοχή που δεν έχει τίποτα απολύτως. Λάθος, έχει μια θάλασσα από πολυκατοικίες. Τρανό παράδειγμα των δεκαετιών που κατέστρεψαν την πόλη. Χαρακτήρας μηδέν και από ιστορία μάλλον θα εννοείς τις επιθέσεις των παναθηναικών κατά των αεκτζήδων για να κάψουν το δωματιάκι.
Δεν πέρασε καν το μυαλό μου από κει, αλλά ΟΚ καθείς εφ ω ετάχθη, άλλοι μπορεί να σκέφτονται τις πινελιές αρτ ντεκό, τα προσφυγικά , το Σκροπολίθα , τα Δεκεμβριανά, τα Κουντουριώτικα, τα μονάκια με τους Φιλιππινέζους, το μπάουχάους του Τάκη, τα Τουρκοβούνια κάθε Καθαρά Δευτέρα. Εντάξει, κάποιοι θα θυμηθούν μόνο το δωματιάκι, τον Μπαλτά και το Χατζηχρήστο υπάρχουν κι αυτοί.

Όντως αν είσαι τουρίστας η μένεις περιστασιακά και ζεις ως τουρίστας, έχεις άλλη οπτική γωνία.
Θα το πω στον πατέρα μου στα 72 πως έχει οπτική τουρίστα, θα το βρει ενδιαφέρον.

Η ποιότητα ζωής δεν είναι μόνο οι συγκοινωνίες. Είναι βασικός τομέας αλλά όχι ο μόνος....
Ολόκληρα σεντόνια γράψαμε για το φαγητό, το κλίμα, την αύρα της ιστορίας, τις άπειρες δυνατότητες διασκέδασης, μετάβασης (δεν είναι μικρό πράγμα να έχεις αεροδρομιάρα δίπλα, λιμάνι με φανταστικά νησιά στις 2 ώρες, να είσαι στο κέντρο της Ελλάδας), κουλτούρας, το κόστος της σε σχέση με άλλες πρωτεύουσες (ή μη πρωτευουσες, πχ Βαρκελώνη), εσύ κόλλησες στις συγκοινωνίες. Τέλος πάντων δεν έχω διάθεση ούτε να σου αλλάξω γνώμη, ενδιαφέρουσα η οπτική σου γωνία, δεν τη συμμερίζομαι.

Εμένα μου είχε λείψει η πόλη μου μετά από τόσα χρόνια στο εξωτερικό, τη βρήκα πολύ πολύ καλύτερη από ό,τι την άφησα και το σκέφτομαι σοβαρά να μείνω (ουδέν μονιμότερο του προσωρινού), δε θα το σκεφτόμουν ας πούμε για το Λος Άντζελες, το Παρίσι, το Τορόντο, τη Βαρκελώνη, το Όσλο, τη Τζακάρτα, τη Ρώμη, το Ρίο, τη Μπογκοτά, το Δουβλίνο τις βρίσκω πιο αδιάφορες/ανεπιθύμητες (θα μπορούσα όμως εύκολα να προτιμούσα ας πούμε τη Λισαβώνα, τη Σεβίλλη, το Βερολίνο, το Κούσκο, το Χονγκ Κονγκ, το Σαπόρο ή το Αμβούργο). Γούστα είναι αυτά, για μένα το πιο βασικό μειονέκτημα της Αθήνας (ή και της επαρχίας, μικρές οι διαφορές) είναι η τάση για μεμψιμοιρία και μηδενισμό των κατοίκων της, προσωπικά λίγους λαούς έχω δει πιο μουρμούρηδες από τους Έλληνες, και προ κρίσης, απλά εύλογα αυξήθηκε μετά.
 

alma

Member
Μηνύματα
3.718
Likes
15.051
ισχύουν σε μικρότερο βαθμό φυσικά και σε μια μεγαλούπολη -τρομάρα μας- που δεν διαθέτει παρά μόνο τα στοιχειώδη μέσα μεταφοράς, λεωφορεία δηλαδή και ταξί.

Το πολύ μεγάλο πρόβλημα πρόσβασης στις συγκοινωνίες για το κόσμο που μένει έστω και λίγο εκτός κέντρου δεν λύνεται, καθώς ούτε η παράδοση του μετρο όταν έρθει θα βοηθήσει σ΄αυτή τη κατάσταση, πέρα από ορισμένες συνοικίες.
Όταν θα έρθει επιτέλους η ευλογημένη ώρα να ολοκληρωθούν τα έργα μετρό στη Θεσσαλονίκη, οι σταθμοί θα είναι μόνο αυτοί που προβλέπονται αρχικά; Δηλαδή δεν προβλέπεται κάποια στιγμή να γίνει επέκταση; 🤔
Γιατί και στην Αθήνα όλοι αυτοί οι σταθμοί έγιναν σταδιακά και πέρασαν χρόνια για τις επεκτάσεις. Κάποιοι σταθμοί λειτουργούν εδώ και 20ετία, ενώ για παράδειγμα ο Σταθμός Νίκαια που αναφέρθηκε πιο πάνω τέθηκε σε λειτουργία πριν λίγους μήνες.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.167
Μηνύματα
882.725
Μέλη
38.879
Νεότερο μέλος
fanisfanisfanis

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom