Μαυριτανία Σενεγάλη Βίος λιτός (Μαυριτανία & Σενεγάλη)

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.151
Likes
14.441
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Κεφ.9: Νοuadhibou & Banc d'Arguin

Με το πρωινό ξύπνημα θαρρείς συνωμοτικά μας δόθηκε η ευκαιρία να απαθανατήσουμε τα διαβότητα τρένα να διασχίζουν τις γραμμές. Άλλα άδεια, άλλα γεμάτα σιδηρομετάλλευμα, όμως και τα δυό μια ατέλειωτη γραμμή που κυριολεκτικά χανόταν στον ορίζοντα. Ένα μοναδικό θέαμα

Το υπόλοιπο της διαδρομής ως το λιμάνι του Nouadhibou δεν ήταν μόνο αδιάφορο αλλά έγινε καταμεσίς αμμοθύελλας. Τι κι αν κάποια στιγμή βρεθήκαμε σε ασφάλτινο οδόστρωμα; Δεν είχες δυνατότητα να δεις κάτι περα από μερικές δεκάδες μέτρα μπροστά σου. Φανταστείτε την εικόνα εισβολής αφρικανικής σκόνης στο λεκανοπέδιο Αττικής στο πολλαπλάσιό της.

IMG_5694.jpg


IMG_5699.jpg


IMG_5700.jpg


Το Νouadhibou στη μύτη μιας χερσονήσου που διαμοιράζεται μεταξύ Μαυριτανίας και Δυτικής Σαχάρας, παρά το παράκτιον της θέσης του ακολουθεί οικιστικά το παράδειγμα της πρωτεύουσας. Παντελώς αδιάφορη, με μόνη διαφορά ότι ερύφια περιφέρονται στους δρόμους της εκτελώντας χρέη απορριματοφόρων καταβροχθίζοντας τα πάντα.

IMG_5731.jpg


IMG_5729.jpg


IMG_5733.jpg


Μεγάλο λιμάνι της περιοχής, εκτός του σιδηρομεταλλεύματος που βάθει τη γης κατακόκκινη, δραστηριοποιούνται και πολλές ξένες εταιρείες στην υπερπόντια αλιεία. Μην αναρωτιέστε από πού; Μα πάλι οι κινέζοι φυσικά. Εξ’ού έχουν και την τιμητική τους να διαθέτει η πόλη και εστιατόριο με άπω οριεντάλ ντεκορασιόν.
Επιλέξαμε να περάσουμε τη νύχτα σ’ένα ξενώνα που αν και τα δωμάτια ήταν λίγο μεγαλύτερα από το στρώμα που ήταν απλωμένο μέσα τους, εντούτοις είχε ένα μεγάλο προσόν. Ντουζιέρες με ζεστό νερό! Διότι τόσες μέρες περιφερόμενοι στις ερημιές είχε καταντήσει το σαπούνι να γίνει ο μεγάλος άγνωστος.

Αφήσαμε στο κατόπι τη πόλη για να φτάσουμε στην άκρη της χερσονήσου στο Cabo Blanco που είναι και βιότοπος της μεσογειακής φώκιας. Με ένα δαιμονισμένο αέρα ν’αναμοχλεύει την σκόνη της ερήμου δημιουργώντας ένα τοπίο σαν σε ομίχλη, τα πρασινοκίτρινα κύματα του Ατλαντικού να σκάνε μανιασμένα στις βραχώδεις ακτές, προσπαθήσαμε αρχικά με την αρωγή του φύλακα -εις μάτην ομως- να εντοπίσουμε τις φώκιες.

IMG_5708.jpg


IMG_5725.jpg


Αυτό ουδόλως μας απογοήτευσε καθώς το δικό μας ενδιαφέρον είχε εστιάσει στον φωτογενή φάρο αλλά κυρίως στο ναυάγιο του εμπορικού πλοίου στα αβαθή του ακρωτηρίου.

IMG_5713.jpg


IMG_5723.jpg


Οργανωμένο νεκροταφείο μικρότερων πλοιαρίων εντοπίσαμε και στο δρόμο της επιστροφής. Οι φωτογραφικές μηχανές ήταν έτοιμες για ένα καταιγισμό κλικ, παρέμειναν όμως τελικά άπραγες καθώς συναντήσαμε την ανυποχώρητη άρνηση των υπευθύνων του χώρου να φωτογραφήσουμε. Τέτοιες ήταν οι ρητές εντολές των …ιαπώνων εργοδοτών τους (ασχολίαστο)

Η επιστροφή το απόγευμα στο ξενοδοχείο μας έδωσε την ευκαιρία να ξεφορτωθούμε κάποια κιλά μπιχλόσκονης απολαμβάνοντας ένα ζεστό μπάνιο. Και για να ολοκληρωθεί η καλοπέραση, δειπνήσαμε στο άπω οριεντάλ εστιατόριο, που είχε και τις μικρές εκπλήξεις του. Σε μια χώρα όπου το αλκοόλ απαγορεύεται δια ροπάλου, ένα γευστικά αδιάφορο σε χάρτινη συσκευασία ισπανικό κρασί φάνταζε σαν πολυτέλεια.

:3483:

Προσπαθούσαμε να ξορκίσουμε τη σκέψη ότι η επίσκεψη στο παράκτιο εθνικό πάρκο Banc d'Arguin θα συνοδευόταν μ’αυτή την αμμοθύελλα. Κι ευτυχώς οι ενδόμυχες παρακλήσεις μας εισακούστηκαν. Όσο πλησιάζαμε στο πάρκο που βρίσκεται μεταξύ Nouakchott και Nouadhibou, τόσο η θολούρα έδινε τη θέση της σ’ενα καταγάλανο ουρανό.

IMG_5740.jpg



Οι ελώδεις, αδιατάρακτες από ανθρώπινη παρουσία περιοχές του εθνικού πάρκου Banc d'Arguin έχουν χαρακτηριστεί Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς καθώς λόγω του υγρού αλλά εύκρατου κλίματος αποτελεί σημαντικό τόπο αναπαραγωγής για τα εκατομμύρια αποδημητικά πτηνά (φλαμίνγκο, πελεκάνους, ψαρόνια κι ένα σωρό πτηνά με ξωτικά λατινικά ονόματα). Τα γύρω νερά είναι μερικά από τα πλουσιότερα αλιευτικά ύδατα στη Δυτική Αφρική και φιλοξενούν από δελφίνια ως και φάλαινες δολοφόνους. Εξ’ού και ανά τους αιώνες η περιοχή άλλαξε πολλές φορές χέρια αποικιοκρατών.
Ο τοπικός πληθυσμός αποτελείται μερικές εκατοντάδες μέλη της φυλής Imraguen που ζουν σε επτά χωριά μέσα στο πάρκο και στηρίζουν την επιβίωσή τους από την αλιεία χρησιμοποιώντας παραδοσιακές μεθόδους αλιείας.

IMG_5838.jpg


IMG_5828.jpg


IMG_5834.jpg


Οδηγώντας παράλληλα προς τον Ατλαντικό ωκεανό, μπήκαμε σε μια από τις εισόδους του πάρκου, δηλωθήκαμε ως οφείλαμε και πήραμε τον παράκτιο δρόμο σ’ένα από τα λίγα μέρη που επιτρέπεται η διαμονή σε επισκέπτες.

Οι μαυριτάνικες σκηνές ήταν τοποθετημένες κοντά σε μια όμορφη παραλία πλην απαγορευτική για μπάνιο λόγω του αέρα και των κυμάτων.

IMG_5775.jpg


IMG_5751.jpg


IMG_5759.jpg

Ο Κώστας με τη παραδοσιακή μαυριτάνικη φορεσιά

Με τους λιγοστούς επισκέπτες δεν ήταν δύσκολο να βρούμε μια ευρύχωρη σκηνή να απλώσουμε τα σκονισμένα υπάρχοντά μας.

Κάναμε μια μικρή βόλτα ανηφορίζοντας στα βράχια και το γειτονικό σχεδόν ερημικό ψαροχώρι μπροστά από μια παραλία που η άμπτωτη την έκανε να μοιάζει περισσότερο με βούρκο από τα πεταμένα σκουπίδια και τους αραδιασμένους καρχαρίες που είχαν αλιευτεί.

IMG_5762.jpg


IMG_5767.jpg


Το δειλινό μας βρήκε στη σκηνή να ετοιμάζουμε το δείπνο μας.

IMG_5778.jpg



:3483:


Την επόμενη μέρα αναλωθήκαμε κινούμενοι νότια περνώντας από μικρές παραλίες κι αβαθή μανγκρόβια όπου έβρισκαν καταφύγιο χιλιάδες καβούρια. Σμήνη πελεκάνων σηκώνονταν στον ουρανό σαν τους πλησιάζαμε.

IMG_5876.jpg


IMG_5850.jpg


IMG_5867.jpg


Σ’ένα άλλο ψαροχώρι που κάναμε στάση βαρκάρηδες αναλάμβαναν να οδηγήσουν πλέοντας τους επισκέπτες προς το πέλαγος εκεί που στα πολυάριθμα νησάκια υπάρχουν αποικίες πουλιών.

IMG_5801.jpg


IMG_5792.jpg


IMG_5807.jpg


IMG_5798.jpg


Λόγω απουσίας ειδικού ορνιθολογικού ενδιαφέροντος εκ μέρους μας το Banc d'Arguin δεν πρόσφερε και ιδιαίτερες συγκινήσεις.

Το επόμενο ψαροχώρι των Imraguen ήταν ευπρεπέστερο (από σκουπιδαριό) και πιο οργανωμένο. Εδώ οι καλοκυράδες είχαν απλωμένες τις ψαριές κι εμπορεύονταν ιχθυέλαιο (κάτι που είχε κατά νου να πράξει ο Ζυντ).

IMG_5899.jpg


IMG_5918.jpg



Οδηγώντας κυριολεκτικά εκεί που έσκαγε το κύμα, σε μια ατέλειωτη, άδεια, μαγευτική παραλία, βγήκαμε εκτός των ορίων του πάρκου όπου αποφασίσαμε να περάσουμε τη νύχτα. Ήταν το ιδανικό μέρος για να ολοκληρώσουμε με το καλύτερο τρόπο αυτό το ταξίδι.

IMG_5940.jpg


IMG_5948.jpg


Σαν σειρήνα ο ωκεανός με κάλεσε στην αγκαλιά του κι ολομόναχος απόλαυσα το μπάνιο μου στα παραδόξως ζεστά νερά του Ατλαντικού.

Χαλαρώσαμε στη λεπτόκοκκη άμμο ατενίζοντας τον ορίζοντα σαν ο δίσκος του ήλιου άρχισε να βάφει βαθυκόκκινη την γαλάζιο νερό που πάφλαζε ήρεμη πάνω στη λεπτόκοκκη άμμο.

IMG_5998.jpg


Με το ανήσυχο μουρμουρητό της θάλασσας απολαύσαμε στρωματσάδα τη τελευταία μας νύχτα στη Μαυριτανία.

IMG_5973.jpg


IMG_5976.jpg



:3483:

Η μέρα που ξημέρωσε ήταν απλώς η επιστροφή μας στη πρωτεύουσα Nouakchott για να πάρουμε την πτήση επιστροφής.
Καθώς η μαυριτανική πρωτεύουσα είχε ήδη χαρακτηριστεί απελπιστικά αδιάφορη, κάναμε για λίγο στάση στη ψαραγορά της που θύμιζε κάτι από την αντίστοιχη στο Saint Louis της Σενεγάλης. Εντούτοις εδώ οι συστάσεις του οδηγού μας ήταν να αποφύγουμε να φωτογραφίζουμε αδιακρίτως καθώς οι αντιδράσεις αναλόγως εθνικότητας ποικίλουν από αδιάφορες ως επιθετικές αν επρόκειτο για Μαλινέζους.
Η πορτοκαλάδα σε μια άχρωμη άοσμη καφετέρια σ’ενα κεντρικο δρόμο της Nouakchott ήταν ότι καλύτερο μπορούσαμε να κάνουμε για να ροκανίσουμε το χρόνο πριν πάμε στο αεροδρόμιο όπου με τα φτερά της Turkish μετά από νυχτερινή πτήση βρεθούμε στη Κων/πολη κι απο κει στην Αθήνα.


ΕΠΙΛΟΓΟΣ

‘Αλλο ένα ταξίδι, αυτή τη φορά με μια γεύση από τη μεγαλύτερη έρημο του κόσμου, τη Σαχάρα, πήρε τη θέση του στο παρελθόν, με τις φωτογραφίες κι αυτές τις λίγες αράδες γραμμένες όψιμα, ν’ αναβιώνουν νοσταλγικά κάποιες στιγμές του.
Eκεί ο άνθρωπος αιώνες τώρα παλεύει σκληρά με μια γη αφιλόξενη, ζώντας απέριττα, στερούμενος όλες τις ευκολίες ή τις μικρές πολυτέλειες που εμείς θεωρούμε απαραίτητα συστατικά της καθημερινότητας και της μάταιης καταναλωτικής μας ευτυχίας.

Βίος λιτός, όμως η θύμηση πλούσια από εικόνες μοναδικές.

Κλείνοντας θα ήταν αμέλεια να μην ευχαριστήσω από καρδιάς τους συνταξιδιώτες μου Κώστα και Ισαβέλλα, που υπήρξαν για μένα η καλύτερη παρέα που θα μπορούσα να έχω σ’ένα τέτοιο ταξίδι.

ΤΕΛΟΣ


IMG_5914.jpg


 
Last edited:

alma

Member
Μηνύματα
3.718
Likes
15.052
Μπράβο. Πολύ ιδιαίτερη ιστορία, ζωντανές φωτογραφίες και πολύ ωραία αφήγηση για ένα ιδιαίτερο μέρος.
 

chris7

Member
Μηνύματα
3.091
Likes
23.855
Επόμενο Ταξίδι
Λουξεμβούργο
Ταξίδι-Όνειρο
Καναδάς
Μπράβο. Πολύ ωραίο κείμενο στολισμένο με θαυμάσιες φωτογραφίες.
Υ.Γ. Δεν πολυπίστεψα ότι θα τέλειωνες την ιστορία τόσο σύντομα, αλλά με διέψευσες. :):):)
Μπράβο και πάλι.
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.151
Likes
14.441
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Μπράβο. Πολύ ωραίο κείμενο στολισμένο με θαυμάσιες φωτογραφίες.
Υ.Γ. Δεν πολυπίστεψα ότι θα τέλειωνες την ιστορία τόσο σύντομα, αλλά με διέψευσες. :):):)
Μπράβο και πάλι.
Ευχαριστώ όλους για τα καλά σας λόγια. Αφενός έβαλα μυαλό και έγραψα πρώτα την ιστορία και μετά άρχισα να ποστάρω...Μακάρι να είχα κάνει το αντίστοιχο με τις ιστορίες σε εκκρεμότητα που με στοιχειώνουν ως ερινύες.
Αφετέρου είπα να αποφύγω το πολύ μπλα μπλα και να εστιάσω κυρίως στο οπτικό υλικό.
Επίσης με έχει πιάσει μια νοσταλγία για προηγούμενα ταξίδια και κάποιοι προορισμοί δεν αντιπροσωπεύονται με ιστορίες όσο θα έπρεπε στο φόρουμ μας. Πιθανώς να συνεχίσω στο ίδιο πνεύμα... Συρία, Υεμένη... είναι μέρη που δεν νομίζω και να πάει κανείς στο άμεσο μέλλον
Τελευταίο κίνητρο (και δήλωση διαμαρτυρίας) είναι ότι έχει ατονισει το κομμάτι των ταξιδιωτικών ιστοριών σε σχέση με τις ταξιδιωτικές πληροφορίες δημοφιλών προορισμών ή του social.
Ελπίζω τελος να επανέλθουν οι διαγωνισμοί ιστοριών για να ξεκινήσουμε να διαβάζουμε
Για τις φωτογραφίες θα ευχαριστήσω το φίλο Sokratis που επέμενε να κάνω επεξεργασία με το Lightroom. Δεν είμαι φίλος του να κάνεις μια φωτό αγνώριστη, εντούτοις διαπίστωσα ότι είναι ένα εύχρηστο εργαλείο που μπορεί να τη βελτιστοποιήσει ενισχύοντας την αρχική εντύπωση που είχα σαν έβαζα το μάτι στο φακό της μηχανής.
 
Last edited:

isabelle

Member
Μηνύματα
902
Likes
4.165
Βρε γουρουνάκι, δεν έχεις το αλλάχ σου! Την ώρα που γίνεται του Σόιμπλε το κάγκελο πας κι ανεβάζεις απανωτά κεφάλαια και κλείνεις το ταξίδι άρον άρον μαζί με το γιούρογκρουπ; Τι αιφνιδιασμοί είναι αυτοί; Διάσχιση Σαχάρας σε χρόνο dt; Πού πήγαν τέλος πάντων οι ανατολίτικοι ρυθμοί;

Μ' αυτά και μ' αυτά, ίσα που προλαβαίνω να σ' ευχαριστήσω για την αναπόληση και το ανασκάλεμα της μνήμης καθώς και για τα καλά σου λόγια, τα οποία ανταποδίδω με περισσή αγάπη, πρόσθέτοντας επίσης την ευχή να σμίξουμε ξανά σ' ένα νέο σαχαριανό συν-ταξίδι το συντομότερο δυνατό, όσο βαστάνε τα κότσια μας.
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.151
Likes
14.441
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Βρε γουρουνάκι, δεν έχεις το αλλάχ σου! Την ώρα που γίνεται του Σόιμπλε το κάγκελο πας κι ανεβάζεις απανωτά κεφάλαια και κλείνεις το ταξίδι άρον άρον μαζί με το γιούρογκρουπ; Τι αιφνιδιασμοί είναι αυτοί; Διάσχιση Σαχάρας σε χρόνο dt; Πού πήγαν τέλος πάντων οι ανατολίτικοι ρυθμοί;
Μ' αυτά και μ' αυτά, ίσα που προλαβαίνω να σ' ευχαριστήσω για την αναπόληση και το ανασκάλεμα της μνήμης καθώς και για τα καλά σου λόγια, τα οποία ανταποδίδω με περισσή αγάπη, πρόσθέτοντας επίσης την ευχή να σμίξουμε ξανά σ' ένα νέο σαχαριανό συν-ταξίδι το συντομότερο δυνατό, όσο βαστάνε τα κότσια μας.
Αρκεί ένα ΑΜΗΝ κι ας μην είναι σαχαριανό;;;
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.151
Likes
14.441
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Δεκτόν! Αρκεί βέβαια να είναι μπιχλώδες!
Once you go bichla, you never go back (για να παραφράσω)
Μήπως ένα Τσάντ όσο προλαβαίνουμε πριν το αλώσει κι αυτό η ISIS; τα διαβάζεις τα χάλια στη Λιβύη...
 

isabelle

Member
Μηνύματα
902
Likes
4.165
Εμ, γιατί μίλησα η δόλια για σαχαριανό ταξίδι. Ακριβώς το Τσαντ είχα στο μυαλό μου!
υ.γ. Καλά, την Λιβυη κλάψ'την. Ίσα πού την πρόλαβα το 2009 με τον Κανταφι στα τελευταία του. Sahara at its best...
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.151
Likes
14.441
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Εμ, γιατί μίλησα η δόλια για σαχαριανό ταξίδι. Ακριβώς το Τσαντ είχα στο μυαλό μου!
υ.γ. Καλά, την Λιβυη κλάψ'την. Ίσα πού την πρόλαβα το 2009 με τον Κανταφι στα τελευταία του. Sahara at its best...
Και το ηθικόν δίδαγμα της μέρας. Μην αναβάλετε ταξίδια... ποτέ δεν ξέρετε πώς αλλάζει ο κόσμος. Πριν 7 χρόνια όταν ήμουν στη Συρία ποιός να μου έλεγε ότι θα ήταν μια χώρα που τώρα σπαράσεται από πόλεμο. Στην Υεμένη υπήρχε μια υποψία...
 

fotast

Member
Μηνύματα
9.371
Likes
14.276
Ευχαριστούμε για την πολύ ωραία ιστορία.Νομίζω πολύ καλή η αναλογία της αφήγησης με τις υπέροχες φωτογραφίες.Και για μέρη με πολύ λίγες αναφορές στο φόρουμ που κάνει την ιστορία σου πολύ ξεχωριστή.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.169
Μηνύματα
882.779
Μέλη
38.883
Νεότερο μέλος
ayahuasca97

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom