Μαυριτανία Σενεγάλη Βίος λιτός (Μαυριτανία & Σενεγάλη)

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.152
Likes
14.442
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει

Κεφ.1: Dakar

Ο Υanis φορώντας το darkblue πουκάμισο χωρίς γραβάτα, με τόνο σοβαρό κι αποφασιστικό στη φωνή του, εξήγγειλε: «είμαστε υπέρ του λιτού βίου».

Ανασκαλεύοντας λοιπόν τις ταξιδιωτικές μου μνήμες, τίποτα δεν θα μπορούσε να είναι ταξιδιωτικά πιο «λιτό», από το ταξίδι που πραγματοποιήθηκε πριν ένα χρόνο στην Μαυριτανία και τη Σενεγάλη. Προφητικά συνεπείς στις επιταγές του λιτού βίου του Yanis, ούτε σε πολυτελή καταλύματα μείναμε (που δεν υπήρχαν άλλωστε), ούτε σε γκουρμέ εστιατόρια φάγαμε (που δεν υπήρχαν άλλωστε), ούτε κατά διάνοια ξέφρενα ξενύχτια κάναμε (αυτά κι αν απουσίαζαν παντελώς).
Ο ύπνος: κατ’εξοχήν στρωματσάδα στη μαυριτάνικη σκηνή που στήναμε.
Το φαγητό: κονσέρβες και λαχανικά μαγειρεμένα από τα χεράκια μας.
Μέχρι και το μπάνιο κατάντησε μια πολυτέλεια αδιανόητη στις κατάξερες ερημιές (αν και η απλησιά δεν περιλαμβάνεται στο δόγμα του λιτού βίου).

Ξεκινάμε λοιπόν!

Σαν ξεμυτήσεις από το κτήριο αφίξεων του διεθνούς αεροδρόμιου Léopold Sédar Senghor στη καρδιά του Dakar, εσύ μαζί με τους επιβάτες όλων των πτήσεων από Ευρώπη (που κατά διαβολική σύμπτωση φτάνουν σχεδόν την ίδια στιγμή) εγκλιματίζεσαι ευθύς στη «μαύρη» υποσαχάρια Αφρική. Μιλιούνια οι ντόπιοι στοιβάζονται στην έξοδο, άλλοι περιμένοντας συγγενείς και φίλους, άλλοι σαν αυτόκλητοι ταξιτζήδες ή νταβατζήδες ταξί αλιεύοντας υποψήφια θύματα για να τους ξεκοκκαλίσουν τα πολύτιμα ευρώπουλα.
Αν τους απανταχού της γης ταξιτζήδες τους αντιμετωπίζουμε με κάποιο σκεπτικισμό μπας και κλέβουν στο κόμιστρο, εδώ στη Σενεγάλη είναι ο κανόνας. Φτάνοντας βράδυ, σ’άγνωστο τόπο, όντας λευκός (κι έτσι σαν τη μύγα μεσ’ στο γάλα), δεν έχεις και πολλές πιθανότητες να μην πέσεις θύμα τους. Τουλάχιστον θα μπορούσα να είχα περιορίσει το φέσι στη τιμή αν το είχα διαπραγματευτεί περισσότερο. ‘Η να το έχω σχεδόν εκμηδενίσει αν είχα την υπομονή να ψάξω στο πολύχρωμο πλήθος τους συνταξιδιώτες μου.
Η ολίγον αλαλούμ συνεννόηση φρόντισε ώστε ο Κώστας με την Ισαβέλλα να ξεροσταλιάζουν περιμένοντάς με στο αεροδρόμιο, ενώ εγώ βρισκόμουν ήδη στον ξενώνα μ’ έναν έξαλλο ταξιτζή να γκαρίζει μέσα στο αυτί μου προσπαθώντας να βγάλει μερικά περισσότερα ευρώ από την συμφωνηθείσα τιμή. Τέτοια τιμή απόστασης/κομίστρου ούτε στην Ιαπωνία νομίζω δεν θα πλήρωνα...
Μέσω της τεχνολογίας των κινητών οι χαμένοι ξανάσμιξαν κι έτσι με μια παγωμένη μπύρα ανα χείρας στην ασφάλεια του ξενώνα αγκάλιασα ανακουφισμένος τους συνταξιδιώτες μου ακούγοντας τις εμπειρίες τους, αφού ήδη βρίσκονταν στη Σενεγάλη εδώ και μια βδομάδα.

Το επόμενο πρωί δεν έχασα ούτε στιγμή βγαίνοντας στη ταράτσα του ξενώνα, ρουφώντας άπληστα τις εικόνες από μια πόλη που έχει ήδη ξυπνήσει για τα καλά κρίνοντας από τον αναβρασμό εργασιών στην παραλία.

IMG_3829.jpg


IMG_3831.jpg


IMG_3835.jpg


Το Dakar είχε για μένα ένα και μοναδικό αξιοθέατο που δεν ήθελα με τίποτα να χάσω.
Το μικροσκοπικό νησάκι Gorée που βρίσκεται στα ανοικτά των ακτών της πόλης.Γνωστό ως η πύλη του «ταξιδιού από το οποίο κανείς δεν επέστρεψε», είναι Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς, μα πάνω απ’όλα Μνημείο-Καταδίκη για την ανθρώπινη εκμετάλλευση.

IMG_3848.jpg


Από τον 15ο έως τον 19ο αιώνα, ήταν το μεγαλύτερο δουλεμπορικό κέντρο στις ακτές της Αφρικής.
Οι αφεντάδες πολλοί: πορτογάλλοι, ολλανδοί, άγγλοι, γάλλοι.
Το εμπόρευμα ίδιο: υπολογίζεται ότι τη περίοδο αυτή, 20 εκατομμύρια αλυσοδεμένοι Αφρικανοί περίμεναν καρτερικά στοιβαγμένοι υπό συνθήκες απόλυτης εξαθλίωσης περιμένοντας τους επίδοξους υπερατλαντικούς αγοραστές.

IMG_3975.jpg


Το ταξίδι από το λιμάνι του Dakar με το καραβάκι κατάφορτο από επισκέπτες ήταν σύντομο. Η μικρή κουκίδα στο απέραντο του ωκεανού εγινε σταδιακά ένα γραφικό λιμανάκι με το φρούριο να δεσπόζει στο ένα του άκρο. Από τη φρενίτιδα μιας δυτικοαφρικανικής μητρόπολης όπως το Dakar, το νησί Gorée φάνταζε μια όαση ηρεμίας και καλαισθησίας.

IMG_3851.jpg


IMG_3860.jpg


IMG_3864.jpg


Mετά από ένα χαλαρωτικό καφεδάκι στην παραλία ξεκινήσαμε τη περιήγηση πρώτα από το φρούριο του νησιού. Στις αίθουσες του στεγάζεται μουσείο όπου μέσω φωτογραφικού υλικού αναβιώνει η ιστορία της Σενεγάλης με πάμπολλες αναφορές στο δουλεμπόριο.

IMG_3901.jpg


IMG_3893.jpg


IMG_3894.jpg


Έξω από το κάστρο φωτογραφίζοντας τα ερύφια με φόντο το μακρυνό Dakar, πιάσαμε κουβέντα μ’ένα παρία της ζωής, που είχε στήσει το φτωχικό μπερντέ του κυριολεκτικά πάνω στο κύμα. Ευγένεια κι αξιοπρέπεια ξεχείλιζαν από το προσωπο και τα λόγια του. Παλεύοντας για τον καθημερινό επιούσιο, η μόνη του ασχολία ήταν να κάθεται και ν’αγναντεύει τα πολυόροφα κτήρια της μητρόπολης του Dakar.

IMG_3873.jpg


IMG_3889.jpg


Ακολούθησε βόλτα στα στενά δρομάκια της παλιάς πόλης με τα όμορφα ανακαινισμένα αλλοτινά πλουσιόσπιτα σε ζωηρά παστέλ χρώματα με τις μπουκαμβίλιες να ξεχειλίζουν πάνω από τους ψηλούς τοίχους

IMG_3903.jpg


IMG_3909.jpg


IMG_3920.jpg


IMG_3926.jpg


IMG_3931.jpg


IMG_3967.jpg


Πήραμε τον δρόμο προς το κάστρο του νησιού.

IMG_3944.jpg


IMG_3946.jpg


Όλη η ανηφορική διαδρομή είχε καταληφθεί από λογής καλλιτέχνες που προσπαθούσαν να πουλήσουν τις δημιουργίες τους.

IMG_3953.jpg


Η θέα από το κάστρο προς το νησί, τον ωκεανό και το Dakar ήταν γραφικότατη. Όπως τρυφερότατο ήταν το μικρό γατάκι που ερωτεύτηκε το Κώστα κι αρνιόταν πεισματικά να τον αποχωριστεί γουργουρίζοντας τρυφερά στον ώμο του.

IMG_3959.jpg


Κατεβαίνοντας χαθήκαμε πάλι σε στενά και τρυπώσαμε σε πάμπολλες γωνιές όπου κάτι μας κέντριζε το φωτογραφικο ενδιαφέρον.
Αλλού ένας μουσικός, αλλού γυναίκες που μαζώχνονταν κουτσομπολεύοντας, αλλού παιδιά που αλώνιζαν ασταμάτητα, αλλού ένα υπαίθριο γυμναστήριο με αυτοσχέδια βάρη, αλλού υπαίθρια μικρομάγαζα.

IMG_3976.jpg


IMG_3998.jpg


IMG_3996.jpg


IMG_4005.jpg


IMG_4015.jpg


IMG_4029.jpg


Ολοκληρώνοντας τη βόλτα, καθήσαμε για φαγητό σε μια ταβερνούλα στο λιμανάκι, όπου έκπληκτος ο Κώστας συνειδητοποίησε ότι τα πολύτιμα εκδρομικά του παπούτσια άρχισαν να πνέουν τα λοίσθια. Αλλού θα επικρατούσε ψιλοπανικός. Εδώ όμως πρόβλημα ουδέν. Ο πλανόδιος υποδηματοποιός απεδείχθει εξαιρετικά αποτελεσματικός στη δουλειά του, μόνο που κατά την πάγια τακτική των σενεγαλέζων, άλλη τιμή συμφώνησε στην αρχή κι άλλη απαιτούσε στο τέλος.

IMG_3970.jpg


IMG_3969.jpg


Οι φανοστάτες του λιμανιού είχαν πια ανάψει σαν αποφασίσαμε να πάρουμε το πλοίο επιστροφής για το Dakar.

IMG_4039.jpg


Χαλάρωση στον ξενώνα μας πριν ξεκινήσουμε το δρόμο μας προς το βορρά της χώρας.
Στο Saint Louis.
To "φετίχ" Saint Louis της συμφορουμίτισας dim kyr για το οποίο μου είχε γανώσει τ’αυτιά… :confused:

 
Last edited:

Rosa

Member
Μηνύματα
1.635
Likes
1.964
Ταξίδι-Όνειρο
Trobriand Islands...
Άφεριμ, νέε μου, επιτέλους!
(και τι ωραίες μπάντες βλέπουν τα ματάκια μου! ελπίζω να εξόκειλες ακόμα μία φορά και το περικαλλές τούτον τεχνούργημα να κοσμεί ήδη τους τοίχους του ταπεινού χοιροστασίου...)
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.152
Likes
14.442
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Άφεριμ, νέε μου, επιτέλους!
(και τι ωραίες μπάντες βλέπουν τα ματάκια μου! ελπίζω να εξόκειλες ακόμα μία φορά και το περικαλλές τούτον τεχνούργημα να κοσμεί ήδη τους τοίχους του ταπεινού χοιροστασίου...)
Ναι έπεσα στο αμάρτημα του καταναλωτισμού. Μπορεί να μην είναι η συγκεκριμένη είναι όμως αναλόγου αισθητικής, μόνο που από αναβλητικότητα δεν κοσμεί ακόμα το χοιροστάσιο
 

greco

Member
Μηνύματα
1.148
Likes
3.322
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Γυρος Τουρκιας
Για οσους δεν πηραμε δωρο χθες-λεμε τωρα-τι πιο πολυτιμο δωρο απο μια ιστορια σου και μαλιστα με προοπτικες ολοκληρωσης σε συντομο χρονικο διαστημα?
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.152
Likes
14.442
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Κεφ.2: Saint Louis

Αφιερωμένο στην dim kyr

Aντιθέτως προς το δόγμα του λιτού βίου αποφασίστηκε για την άνεσή μας να κινηθούμε οδικώς βόρεια, προς το Saint Louis με ενοικιαζόμενο όχημα μετά οδηγού. Ο οδηγός αποδείχθηκε επαγγελματίας για τα δεδομένα Σενεγάλης, το όχημα όμως όχι. Πριν το τελικό μας προορισμό κι αφού έκανε τις κουτσουκέλες του κάμποσες φορές, παρέδωσε πνεύμα. Κούτσα κούτσα φτάσαμε στον σταθμό όπου μας μετεπιβίβασαν σε νέο αυτοκίνητο μέχρι να καλύψουμε τα τελευταία χιλιόμετρα μέχρι τον ξενώνα μας.

Κι επειδή το δις εξαμαρτείν όταν πρόκειται για λίγη άνεση, εστίν ταξιδευτού σοφού, περίπατο πήγε κι εδώ το λιτός βίος αφού το κατάλυμμα αυτοδιαφημιζόταν ως boutique hotel (αφρικανικών προδιαγραφών) μιας και απολάμβανε προνομιακής θέσης στην άκρη του νησιού με θέα το ποταμό Σενεγάλη. Όπως έχω σχολιάσει κι αλλού στο φόρουμ στην υποσαχάρια Αφρική (με εξαίρεση την Ν.Αφρική) η έννοια value for money στα καταλύμματα είναι σχεδόν άγνωστη.

IMG_4202.jpg


Το Saint Louis λοιπόν, έχει τρία πρόσωπα. Πρώτα η καινούργια πόλη που βρίσκεται στην ηπειρωτική χώρα και δεν την χαρακτηρίζει τίποτα διαφορετικό από ένα πολύβουο άχρωμο αστικό τοπίο. Καν δεν μπήκαμε στο κόπο να την επισκεφθούμε.

Μετά, διασχίζοντας τη μεταλλική γέφυρα Faidherbe βρίσκεσαι σ’ένα μικρό νησάκι.

IMG_4167.jpg


Το σκηνικό μεταμορφώνεται αφού εδώ εδρεύει η παλιά πόλη με τα κομψά αποικιακά κτήρια. Εδώ βρίσκονται όλα τα καλούδια που αφορούν τους επισκέπτες: τα όποια αξιοθέατα, καταλύμματα, εστιατόρια, καφέ. Aρχιτεκτονικά κι αισθητικά τα διώροφα ή τριώροφα κτίρια αποικιακής προέλευσης διακρίνονται για τα ξύλινα μπαλκόνια με γρίλιες από σφυρήλατο σίδηρο, τις στέγες με τα κόκκινα κεραμίδια, τις πόρτες και τα παράθυρα με ξύλινα παραθυρόφυλλα. Κάθε στενό αναδίδει και μια νοσταλγική νότα, όμως κατά ένα περίεργο τρόπο η συνολική ατμόσφαιρα μου φάνηκε πολύ “μουσειακή”και άτονη. Σπίτια κλειστά, κίνηση αναιμική στους δρόμους.

IMG_4165.jpg


IMG_4176.jpg


IMG_4166.jpg


IMG_4398.jpg


IMG_4170.jpg


Θαρρείς κι επρόκειτο για ένα υπαίθριο μουσείο απαγορευμένο ως αδιάφορο για την πλειονότητα των ντόπιων.

Το νησί του Saint-Louis, πρώην πρωτεύουσα της Δυτικής Αφρικής, είναι ένα εξαιρετικό δειγμα αποικιακής πόλης σ’ένα ξεχωριστό φυσικό περιβάλλον όντας στις εκβολές του ποταμού Σενεγάλη. Η πόλη οφείλει την ύπαρξή της βασικά στους Γάλλους που την ανέδειξαν σε κορυφαίο αστικό κέντρο όχι μόνο για εμπορικές δραστηριότητες αλλά και ως κέντρο για τη διάδοση πολιτιστικών και καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων
Ωστόσο το 1957 ο γαλλικός πληθυσμός μειώθηκε δραστικά, γραφεία και καταστήματα έκλεισαν. Επί του παρόντος, η πόλη ακροβατεί οικονομικά βασιζόμενη στην αλιεία και τη γεωργία και τον ισχνό τουρισμό.

IMG_4426.jpg


IMG_4432.jpg


IMG_4393.jpg



Δυό γέφυρες συνδέουν το νησάκι με μια μακρόστενη χερσόνησο, το Langue de Barbarie, που καταλήγει στον Ατλαντικό. Στο απάνεμο κανάλι βρίσκουν καταφύγιο εκατοντάδες παραδοσιακές πιρόγες.

IMG_4094.jpg


IMG_4157.jpg


IMG_4160.jpg


IMG_4087.jpg



Εδώ το σκηνικό έρχεται κωλοτούμπα (επίκαιρη έκφραση). Επανέρχεται θεαματικά η μπίχλα (οικείο περιβάλλον για ένα γουρούνι), τόνοι σκουπιδιών πεταμένοι στις όχθες του ποταμού, ερύφια να καταβροχθίζουν ότι τρώγεται.

IMG_4097.jpg


IMG_4104.jpg


IMG_4105.jpg


Το σκηνικό της χωματερής ήρθε να σώσει μια πολύβουη ολοζώντανη παραλία όπου οι πιρόγες ξανοίγονταν στον ωκεανό για τη ψαριά της μέρας. Χαθήκαμε μέσα στο πολύχρωμο ανθρώπινο μελίσσι. Δεν μας πήρε χρόνο όμως να αντιληφθούμε ότι η παρουσία λευκών που κράδαιναν φωτογραφικές μηχανές κι επιχειρούσαν να αποτυπώσουν στο φακό τη καθημερινότητά τους δεν γινόταν δεκτή με ιδιαίτερο ενθουσιασμό.

IMG_4111.jpg


IMG_4136.jpg


IMG_4147.jpg


IMG_4143.jpg


O χρόνος που περάσαμε στο Saint Louis αναλώθηκε σε ατέλειωτες βόλτες στην παλιά πόλη. Παρότι το να βρεις ανοικτό εστιατόριο τις βραδυνές ώρες καταντούσε λίγο ανέκδοτο και οι δύο επιλογές εστίασης μας άφησαν θετικές γευστικές εντυπώσεις (ιδιαιτέρως το μαροκινό)

IMG_4405.jpg


IMG_4406.jpg


IMG_4183.jpg


IMG_4401.jpg



Το Saint Louis αποτέλεσε και τη βάση για να κάνουμε μια ημερήσια εκδρομή στο Eθνικό Καταφύγιο Πτηνών του Djoudj (άλλο ένα Μνημείο Παγκόσμιας Φυσικής Κληρονομιάς).
O οδηγός που ανέλαβε να μας φέρει στο πάρκο αποδείχτηκε αρκούντως τζαναμπέτης κουβαλώντας τα κλασσικά μυαλά της αρπαχτής των σενεγαλέζων. Συμφώνησε σε μια τιμή μεν αλλά θεώρησε ότι αυτή ισχύει μέχρι την πύλη του πάρκου. Εκεί μουλάρωσε και ζητούσε κι άλλα χρήματα για να μας οδηγήσει μερικά χιλιόμετρα πιο πέρα στην αποβάθρα όπου ξεκινούσαν οι βάρκες για τη βόλτα στα υδρόβια μονοπάτια του πάρκου. Τα νεύρα μας χτύπησαν κόκκινο!
Το Εθνικό καταφύγιο πουλιών Djoudj που βρίσκεται στο δέλτα του ποταμού Σενεγάλη, κοντά στα σύνορα της Σενεγάλης με τη Μαυριτανία, αποτελεί καταφύγιο εκατομμυρίων αποδημητικών πουλιών σαν οι παγωμένοι άνεμοι του φθινοπώρου αρχίζουν να φυσούν στην Ευρώπη.

IMG_4243.jpg


IMG_4268.jpg


Χιλιάδες φλαμίνγκο, ερωδιοί κι άλλα πουλιά φωλιάζουν εδώ τακτικά. Όμως αυτό που θα εντυπωσιάσει τον επισκέπτη είναι το μέρος που αποτελεί το μαιευτήριο - μονάδα νεογνών - παιδικό σταθμό - νηπιαγωγείο των λευκών πελεκάνων.

IMG_4287.jpg


Κυριολεκτικά ούτε διαδήλωση να’κάναν τόσα που ήταν στοιβαγμένα σε μια μικρή έκταση. Αυτοί οι φτερωτοί κάτοικοι ακολουθουσαν κιόλας μια σχεδόν χορευτική ιεροτελεστία βουτώντας ταυτόχρονα όλοι μαζί τα κεφάλια τους στο νερό προς άγραν τροφής. Αποδείχθηκαν ό,τι εντυπωσιακότερο για τα μάτια μου και το φακό της μηχανής.

IMG_4357.jpg


Τώρα αν σε κάποιο κλαρί λιαζότανε ο σουδανέζικος αγριόγαλος, οι ορνιθολογικές μου γνώσεις είναι τόσο ισχνές που και πάλι χαμπάρι δεν θα τον έπαιρνα....

IMG_4433.jpg
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.152
Likes
14.442
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Για οσους δεν πηραμε δωρο χθες-λεμε τωρα-τι πιο πολυτιμο δωρο απο μια ιστορια σου και μαλιστα με προοπτικες ολοκληρωσης σε συντομο χρονικο διαστημα?
Χαλάλι τότε... είδες άμα έχεις λουμπάγκο; σε πιανει προκοπή και συγγραφικός οίστρος
 

dim kyr

Member
Μηνύματα
2.064
Likes
6.302
Ταξίδι-Όνειρο
Μπαγκλαντες
Ασε μας ρε Παναγιώτη!!! Εδω αναλύουμε την ενδεχομενη τουμπα της κυβερνησης, το ποιος είναι αριστερος στο φορουμ και ποιος δεξιός, μοιραζουμε πιστοποιητικά πολιτικών φρονημάτων, αναλύουμε για 1200η φορά λαθος ονομα στην Ραιαν, ανεβαζουμε χιλιοειπωμένες πολιτικές γελοιογραφίες, και ερχεσαι εσυ και μας γραφεις για -ασχετο στο υφος του φορουμ-, ιστορια για Ντακαρ.
Αντε παρατα μας ρε Συριζαιε πλουσιοκρατη....
Εδω ειναι ταξιδιωτικό φορουμ ρε, και οχι πεδίο προπαγανδας.. Τις ταξιδιωτικες σου ιστοριες να πας τις γραψεις αλλού....

υγΕυχαριστω απο καρδιας.. και εσένα και την Λουλου και την Αlma που γραφετε ακόμη για ταξίδια. Μας εχουν λείψει....
 
Last edited:

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.152
Likes
14.442
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Ασε μας ρε Παναγιώτη!!! Εδω αναλύουμε την ενδεχομενη τουμπα της κυβερνησης, το ποιος είναι αριστερος στο φορουμ και ποιος δεξιός, μοιραζουμε πιστοποιητικά πολιτικών φρονημάτων, αναλύουμε για 1200η φορά λαθος ονομα στην Ραιαν, ανεβαζουμε χιλιοειπωμένες πολιτικές γελοιογραφίες, και ερχεσαι εσυ και μας γραφεις για -ασχετο στο υφος του φορουμ-, ιστορια για Ντακαρ.
Αντε παρατα μας ρε Συριζαιε πλουσιοκρατη....
Εδω ειναι ταξιδιωτικό φορουμ ρε, και οχι πεδίο προπαγανδας.. Τις ταξιδιωτικες σου ιστοριες να πας τις γραψεις αλλού....
υγΕυχαριστω απο καρδιας.. και εσένα και την Λουλου και την Αlma που γραφετε ακόμη για ταξίδια. Μας εχουν λείψει....
:haha::haha::haha::haha:
 

giannoula

Member
Μηνύματα
1.299
Likes
2.429
Επόμενο Ταξίδι
who knows???
Υanis όπως Βαρουφάκης;;;;;;;;; Ύπουλε περίμενες να γίνει η κοπή της πίτας σήμερα για να αναρτήσεις την ιστορία, έτσιιιιιι;;;;;;;;;;;;
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.152
Likes
14.442
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Υanis όπως Βαρουφάκης;;;;;;;;; Ύπουλε περίμενες να γίνει η κοπή της πίτας σήμερα για να αναρτήσεις την ιστορία, έτσιιιιιι;;;;;;;;;;;;
Ξέρεις κανέναν άλλο Γιανη;
Είδες τι κάνω από τη κακία μου το γουρούνι; Πολύ θα ήθελα να ήμουν μαζί σας.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.190
Μηνύματα
883.428
Μέλη
38.896
Νεότερο μέλος
η μεγάλη η ζωή

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom