hydronetta
Member
- Μηνύματα
- 4.171
- Likes
- 14.604
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- όπου δεν έχω πάει
Κεφ.5: Ouadane
Με το ξημέρωμα ξεκίνησαν και οι δημόσιες σχέσεις με την οικογένεια του νομάδα. Με τη πιτσιρίκα της οικογένειας μέσα στο βήχα και τη μύξα και με τη μητέρα της απελπισμένη να μου προτείνει 5-6 μπουκαλάκια φαρμάκων που τους είχαν συνταγογραφήσει (ό,τι βάλει ο νους σας από αντιβηχικά μέχρι αντιβιώσεις) εκκλήθην να πράξω το ιπποκράτειο λειτούργημά μου όπως έκαναν αιώνες πριν, απουσία στηθοσκοπίου. Ζητώντας την άδεια των γονιών για να τηρούνται τα προσχήματα έβαλα το αυτί... στο θώρακα της μικρής. Μετά από ενδελεχή φυσική εξέταση κι αναλογιζόμενος ότι η πολυφαρμακία είναι παγκόσμιο φαινόμενο (αλλά κυρίως τρικοσμικό) της πρότεινα ότι το μαυριτάνικο τσάι αλλά σε γενναίες ποσότητες μάλλον θα έχει ευεργετικότερη δράση προς θλίψιν των φαρμακοβιομηχανιών...
Κινήσαμε για τα μερικές δεκάδες χιλιόμετρα που μας χώριζαν από τον πρώτο σημαντικό αξιοθέατο του ταξιδιού. Την ιστορική πόλη Ouadane.
Η διαδρομή με αποζημίωσε και με τη καλή φωτογραφία. Έναν αμμόλοφο όπως επιθυμούσα να τον απαθανατίσω. Με το ιδανικό φως και τις σκιές που είχα βομβαρδίσει τις φωτογραφικές μου φαντασιώσεις.
Φτάσαμε στην Ouadane, μια μικρή πόλη στο νότιο άκρο του οροπέδιου Adrar, ανηφορίζοντας στο ύψωμα που βρίσκεται ο μικρός σύγχρονος οικισμός έξω από την πύλη της παλιάς πόλης.
Σ’εναν από τους λιγοστούς ξενώνες που απέμειναν μετά τη κρίση, καταλύσαμε. Τα δωμάτια σπαρτάτικα όπως επιτάσσει η διακοσμητική εσωτερικών χώρων της Μαυριτανίας: ένα στρώμα στο πάτωμα, μερικές κουβέρτες και that’s all. Ως ξενώνας όμως είχε και πολυτέλειες. Διέθετε κοινόχρηστες τουαλέτες και ντουζιέρα. Τώρα μην έχετε την απαίτηση να έχει και ζεστό νερό. Θα μου πεις στη Σαχάρα είσαι, ζέστη πρέπει να κάνει, τι το θες το ζεστό νερό; Αυτό ίσως τη μέρα, γιατί το βράδυ η θερμοκρασία πέφτει σε μονοψήφια νούμερα και το μόνο που ονειρεύεσαι είναι να χουχουλιάξεις κάτω από τις κουβέρτες κι όχι να κάνεις ένα κρύο ντους. Ίσως η πολυτιμότερη υπηρεσία που απολαύσαμε στον ξενώνα ήταν το σπιτικό φαγάκι από τα χεράκια της σπιτονοικοκυράς, οκλαδόν στο χαλί του δωματίου που εκτελούσε χρέη τραπεζαρίας (τρόπος του λέγειν τραπεζαρία, διότι ούτε τραπέζι υπήρχε ούτε καρέκλες). Μίνιμαλ άποψη στον ύψιστο βαθμό. Βίος λιτός ούτε στα πιο τρελλά όνειρα του Yanis!
Η Ouadane σήμερα είναι ένας μικρός οικισμός σκαρφαλωμένος στο ύψωμα στις παρυφές της παλιάς πόλης.
Η παλιά πόλη, Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO είναι ένα φάντασμα του χρόνου. Η ιστορία της Ouadane χάνεται στη λήθη του παρελθόντος, αλλά είναι πιθανό ότι άκμασε από το εμπόριο χρυσού κι αλατιού στους δρόμους καραβανιών της Σαχάρα. Η πόλη παρήκμασε σταδιακά από τον 16ο αιώνα και σήμερα είναι ένας σωρός ερείπια.
Από το σκήνωμα του πρότερου μεγαλείου που συνεχίζει να ρημάζει, σημαντικότερο είναι το τζαμί με καμάρες στο πέριβολό του, που χτίστηκε πιθανότατα το 15ο αιώνα, όταν η πόλη επεκτάθηκε.
Είμασταν οι μοναδικοί επισκέπτες. Μοναδικοί ήταν κι οι ένοικοι των ερειπίων, τεράστια τρωκτικά που χάνονταν ανάμεσα στις πέτρες σαν πλησιάζαμε.
Βαδίσαμε στα ανηφορικά σοκάκια ανάμεσα σε μισογκρεμισμένους τοίχους, τρυπώσαμε σε αυλές σπιτιών, πλανηθήκαμε σ’έρημη πλατεία που κάποτε θα έσφυζε από ζωή. Τώρα μόνο σιωπή. Απέραντη σιωπή και λήθη.
Μόνο εκεί που η παλιά πόλη άγγιζε τον νέο οικισμό, γέμιζε από ανθρώπινη παρουσία. Αρχικά από τα ίχνη του σύγχρονου πολιτισμού: πλαστικά σκουπίδια. Και μετά αραιά, λιγοστά αγόρια κι άντρες που μαζεύονταν για την απογευματινή προσευχή στο νέο τζαμί χτισμένο στα αισθητικά πρότυπα του παλιού.
Με το αμάξι κινηθήκαμε κι εκτός ορίων του οικισμού, στο πλατύ wadi με τα φοινικόδενδρα και τους διάσπαρτους οικισμούς.
Στη παλιά πόλη επαναλάβαμε τη βόλτα μας αργότερα σαν ο ήλιος της ερήμου έβαφε απόκοσμα τα χαλάσματα ένα χρυσοκόκκικο της φωτιάς.
Με το ξημέρωμα ξεκίνησαν και οι δημόσιες σχέσεις με την οικογένεια του νομάδα. Με τη πιτσιρίκα της οικογένειας μέσα στο βήχα και τη μύξα και με τη μητέρα της απελπισμένη να μου προτείνει 5-6 μπουκαλάκια φαρμάκων που τους είχαν συνταγογραφήσει (ό,τι βάλει ο νους σας από αντιβηχικά μέχρι αντιβιώσεις) εκκλήθην να πράξω το ιπποκράτειο λειτούργημά μου όπως έκαναν αιώνες πριν, απουσία στηθοσκοπίου. Ζητώντας την άδεια των γονιών για να τηρούνται τα προσχήματα έβαλα το αυτί... στο θώρακα της μικρής. Μετά από ενδελεχή φυσική εξέταση κι αναλογιζόμενος ότι η πολυφαρμακία είναι παγκόσμιο φαινόμενο (αλλά κυρίως τρικοσμικό) της πρότεινα ότι το μαυριτάνικο τσάι αλλά σε γενναίες ποσότητες μάλλον θα έχει ευεργετικότερη δράση προς θλίψιν των φαρμακοβιομηχανιών...

Κινήσαμε για τα μερικές δεκάδες χιλιόμετρα που μας χώριζαν από τον πρώτο σημαντικό αξιοθέατο του ταξιδιού. Την ιστορική πόλη Ouadane.
Η διαδρομή με αποζημίωσε και με τη καλή φωτογραφία. Έναν αμμόλοφο όπως επιθυμούσα να τον απαθανατίσω. Με το ιδανικό φως και τις σκιές που είχα βομβαρδίσει τις φωτογραφικές μου φαντασιώσεις.




Φτάσαμε στην Ouadane, μια μικρή πόλη στο νότιο άκρο του οροπέδιου Adrar, ανηφορίζοντας στο ύψωμα που βρίσκεται ο μικρός σύγχρονος οικισμός έξω από την πύλη της παλιάς πόλης.
Σ’εναν από τους λιγοστούς ξενώνες που απέμειναν μετά τη κρίση, καταλύσαμε. Τα δωμάτια σπαρτάτικα όπως επιτάσσει η διακοσμητική εσωτερικών χώρων της Μαυριτανίας: ένα στρώμα στο πάτωμα, μερικές κουβέρτες και that’s all. Ως ξενώνας όμως είχε και πολυτέλειες. Διέθετε κοινόχρηστες τουαλέτες και ντουζιέρα. Τώρα μην έχετε την απαίτηση να έχει και ζεστό νερό. Θα μου πεις στη Σαχάρα είσαι, ζέστη πρέπει να κάνει, τι το θες το ζεστό νερό; Αυτό ίσως τη μέρα, γιατί το βράδυ η θερμοκρασία πέφτει σε μονοψήφια νούμερα και το μόνο που ονειρεύεσαι είναι να χουχουλιάξεις κάτω από τις κουβέρτες κι όχι να κάνεις ένα κρύο ντους. Ίσως η πολυτιμότερη υπηρεσία που απολαύσαμε στον ξενώνα ήταν το σπιτικό φαγάκι από τα χεράκια της σπιτονοικοκυράς, οκλαδόν στο χαλί του δωματίου που εκτελούσε χρέη τραπεζαρίας (τρόπος του λέγειν τραπεζαρία, διότι ούτε τραπέζι υπήρχε ούτε καρέκλες). Μίνιμαλ άποψη στον ύψιστο βαθμό. Βίος λιτός ούτε στα πιο τρελλά όνειρα του Yanis!
Η Ouadane σήμερα είναι ένας μικρός οικισμός σκαρφαλωμένος στο ύψωμα στις παρυφές της παλιάς πόλης.
Η παλιά πόλη, Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO είναι ένα φάντασμα του χρόνου. Η ιστορία της Ouadane χάνεται στη λήθη του παρελθόντος, αλλά είναι πιθανό ότι άκμασε από το εμπόριο χρυσού κι αλατιού στους δρόμους καραβανιών της Σαχάρα. Η πόλη παρήκμασε σταδιακά από τον 16ο αιώνα και σήμερα είναι ένας σωρός ερείπια.


Από το σκήνωμα του πρότερου μεγαλείου που συνεχίζει να ρημάζει, σημαντικότερο είναι το τζαμί με καμάρες στο πέριβολό του, που χτίστηκε πιθανότατα το 15ο αιώνα, όταν η πόλη επεκτάθηκε.


Είμασταν οι μοναδικοί επισκέπτες. Μοναδικοί ήταν κι οι ένοικοι των ερειπίων, τεράστια τρωκτικά που χάνονταν ανάμεσα στις πέτρες σαν πλησιάζαμε.
Βαδίσαμε στα ανηφορικά σοκάκια ανάμεσα σε μισογκρεμισμένους τοίχους, τρυπώσαμε σε αυλές σπιτιών, πλανηθήκαμε σ’έρημη πλατεία που κάποτε θα έσφυζε από ζωή. Τώρα μόνο σιωπή. Απέραντη σιωπή και λήθη.






Μόνο εκεί που η παλιά πόλη άγγιζε τον νέο οικισμό, γέμιζε από ανθρώπινη παρουσία. Αρχικά από τα ίχνη του σύγχρονου πολιτισμού: πλαστικά σκουπίδια. Και μετά αραιά, λιγοστά αγόρια κι άντρες που μαζεύονταν για την απογευματινή προσευχή στο νέο τζαμί χτισμένο στα αισθητικά πρότυπα του παλιού.

Με το αμάξι κινηθήκαμε κι εκτός ορίων του οικισμού, στο πλατύ wadi με τα φοινικόδενδρα και τους διάσπαρτους οικισμούς.



Στη παλιά πόλη επαναλάβαμε τη βόλτα μας αργότερα σαν ο ήλιος της ερήμου έβαφε απόκοσμα τα χαλάσματα ένα χρυσοκόκκικο της φωτιάς.



Last edited: