hydronetta
Member
- Μηνύματα
- 4.171
- Likes
- 14.604
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- όπου δεν έχω πάει
Κεφ.8: Μονόλιθοι στο δρόμο για τον Ατλαντικό
Έχοντας επιστρέψει τη προηγούμενη & διανυκτερεύσει στο Αtar, το πρόγραμμα πρόβλεπε να καλύψουμε τη διαδρομή από το επίπεδο οροπέδιο του Adrar με τελικό προορισμό την παραθαλάσσια πόλη του Nouadibhou. Μια διήμερη οδική διαδρομή σε ανύπαρκτη άσφαλτο. Ροβολάς πάνω στις ροδιές που έχουν χαράξει τα οχήματα που αποφασίζουν να διαβούν αυτή τη ρότα.
Aπό το Atar ξεκίνησε η κατηφορική πορεία προς ένα επίπεδο άνυδρο τοπίο όπου διάσπαρτα ξεφύτρωναν κατάμαυροι ηφαιστειογενείς βραχώδεις σχηματισμοί. Όποιος έχει κατα νου ότι η Σαχάρα είναι συνώνυμη και με αέναη ηλιοφάνεια, η μέρα εκείνη ήταν η απόλυτη κατάρριψη του μύθου αυτού. Όχι μόνο μας συνόδεψαν βαρειά σύννεφα στο μεγαλύτερο κομμάτι της διαδρομής αλλά και σταγόνες βροχής κύλησαν σαν δάκρυα που ρουφούσε άπληστα η διψασμένη γης.
To γειτονικό χωριό Azougui πέρα από τα λιγοστά σπίτια έμοιαζε περισσότερο σαν τεράστιο παρκινγκ γι’ ανήσυχους αυτοκινητιστές που αναζητούν ξεχωριστές οδηγικές συγκινήσεις στις παρυφές της αφιλόξενης ερήμου. Μόνο κάποια ερείπια-φαντάσματα στέκουν μάρτυρες ότι εδώ, ανάμεσα σε 20,000 φοίνικες, ορθωνόταν ένα περίτρανο οχυρό μια πανίσχυρης αυτοκρατορίας.
Με τα νεύρα τεντωμένα από τα μπλόκα της αστυνομίας όπου κάποιοι εξαντλούσαν την υπομονή μας κάνοντας ερωτήσεις και κοιτώντας με μισό μάτι τις φωτοτυπίες των διαβατηρίων μας, κάναμε στάση σε ένα καταυλισμό κυριολεκτικά στο πουθενά. Τα σπίτια φτιαγμένα από τσίγκο προερχόμενο απ’ότι μπορεί να βάλει ο νους, ήταν ένα χρωματικό αλαλούμ. Ακολουθώντας το οδηγό μας εισβάλαμε και στο λιτό εσωτερικό: ένα χαλί, μερικά στρώματα, κουβέρτες κι όλη η οικογένεια μαζεμένη τριγύρω (βίος λιτός μη ξεχνιόμαστε). Αναρωτήθηκα πώς να περνά ο χρόνος σ’ένα μέρος χωρίς τηλεόραση, χωρίς ίντερνετ, χωρίς ένα playstation ν’απασχολείς τα παιδιά...
Συνεχίσαμε τη διαδρομή παράλληλα πια προς τη μοναδική σιδηροδρομική γραμμή της χώρας μήκους 700 χλμ.
Εδώ δεν κινείται μια συνηθισμένη αμαξοστοιχία. Πρόκειται για ένα από τα μακρύτερα και βαρύτερα τραίνα στο κόσμο. Με μήκος που φτάνει τα 2,5 χιλιόμετρα κουβαλάει ακατάπαυστα 85 τόνους σιδηρομετάλλευμα από τα μεταλλεία της ενδοχώρας στο λιμάνι του Nouadhibou. Αν και πρωταρχικά εμπορική, η αμαξοστοιχία διαθέτει ένα δυο βαγόνια για επιβάτες. Όμως όσοι αναζητούν ξεχωριστές εμπειρίες, ακολουθούν το παράδειγμα των ντόπιων. Σκαρφαλώνουν με το αζημίωτο και κουρνιάζουν μαζί με τους συνταξιδιώτες τους στα βαγονέτα σε πείσμα των χαμηλών θερμοκρασιών που επιφυλάσσει η έρημος.
Μέσα στο επίπεδο τοπίο σταδιακά αναδύθηκε μεγαλειώδης ο όγκος του μονόλιθου Ben Amera. Μπορεί ο βράχος Uluru στην Αυστραλία να διατηρεί τα σκήπτρα, όμως από τη 3η θέση της λίστας με τους μεγαλύτερους μονόλιθους στο κόσμο, ο Ben Amera διαθέτει ένα συγκριτικό πλεονέκτημα: ελάχιστους επισκέπτες.
Ο «σιδηροδρομικός σταθμός» του Ben Amera δεν είναι τίποτα περισσότερο από νεκρόπολη τραίνων όπου σκουριασμένα βαγονέτα αργοπεθαίνουν βουλιάζοντας στην άμμο. Η φωτογραφική χαρά του Κώστα και της Ισαβέλλας. Δώσ'τους σκουριά και χάλασμα και πάρ'τους τα μυαλά...
Αφού έγινε η αναγκαστική στάση για τη τεϊοποσία δίπλα από τον «αρσενικό» μονόλιθο....
....κινηθήκαμε λίγο δυτικότερα στον μικρότερο “θηλυκό” μονόλιθο Aicha.
Εδώ τα βράχια που έχουν αποκολληθεί γίναν το υλικό όπου αποτύπωσαν το έργο τους καλλιτέχνες από διάφορες γωνιές του πλανήτη. Ένα ιδιότυπο και μοναδικό συνάμα υπαίθριο μουσείο γλυπτικής κυριολεκτικά στο πουθενά.
Το υπόλοιπο της διαδρομής ήταν συνώνυμο με την οδό του μαρτυρίου. Η οδήγηση πάνω στην άμμο ακόμα και με τετρακίνηση δεν είναι ό,τι ανετότερο. Οι σπόνδυλοί μας μετατοπίζονταν ατάκτως κι ασυντόνιστα προς όλες τις κατευθύνσεις.
Βοηθήσαμε κάποιους ταλαίπωρους να ξεκολλήσουν τα αμάξι τους που είχε ακινητοποιηθεί στην άμμο και πήραμε.. ωτοστόπ ένα ξερακιανό σιδηροδρομικό υπάλληλο από το πόστο που φύλαγε ολομόναχος στο πουθενά, κι έδειχνε να’ναι ξεχασμένος από Θεό κι ανθρώπους.
Με το δειλινό φτάσαμε το δειλινό στη πολίχνη Tmeimitschatt.
Εκεί αποχαιρετίσαμε τον συνεπιβάτη μας και συνεχίσαμε αναζητώντας κάπου να στήσουμε τη σκηνή μας.
Άκαρπη η προσπάθεια, καθώς ο οδηγός μας έψαχνε ένα μέρος απάνεμο κι απομονωμένο από αδιάκριτα βλέμματα.
Κι ενώ άρχισε να σκοτεινιάζει και συνάμα να προβληματιζόμαστε, η λύση βρέθηκε. Μετά από παράκληση του οδηγού, μας παραχωρήθηκε ένα «κτίσμα» για να περάσουμε τη νύχτα. Το «κτίσμα» ήταν ένα μονόχωρο δωμάτιο (ελέχθη ότι ήταν...εξοχική «κατοικία»), γεμάτο άμμο και σκουπιδαριό, με τοίχους σοβαντισμένους -δε λέω- αλλά μέσα στην μπίχλα. Τη χλιδάτη για τα εκδρομικά μας δεδομένα λοιπόν «σουίτα» (που ήταν και δωρεάν), προσπαθήσαμε αδιαμαρτύρητα να σουλουπώσουμε, περιχαρείς που θα είχαμε σκεπή πάνω από τα κεφάλια μας.
Υπό το φώς της λάμπας, απλώσαμε τις ψάθες, τα στρώματα και τις κουβέρτες, μαγειρέψαμε, δειπνήσαμε κι αφεθήκαμε τελικά σ’ενα ύπνο που μόνο οι ήχοι του τραίνου που κινιόνταν βαριά πάνω στις ράγες θα μπορούσε να διαταράξει.
Ετοιμάζοντας το δείπνο μας
Βίος λιτός, είπαμε...
Έχοντας επιστρέψει τη προηγούμενη & διανυκτερεύσει στο Αtar, το πρόγραμμα πρόβλεπε να καλύψουμε τη διαδρομή από το επίπεδο οροπέδιο του Adrar με τελικό προορισμό την παραθαλάσσια πόλη του Nouadibhou. Μια διήμερη οδική διαδρομή σε ανύπαρκτη άσφαλτο. Ροβολάς πάνω στις ροδιές που έχουν χαράξει τα οχήματα που αποφασίζουν να διαβούν αυτή τη ρότα.
Aπό το Atar ξεκίνησε η κατηφορική πορεία προς ένα επίπεδο άνυδρο τοπίο όπου διάσπαρτα ξεφύτρωναν κατάμαυροι ηφαιστειογενείς βραχώδεις σχηματισμοί. Όποιος έχει κατα νου ότι η Σαχάρα είναι συνώνυμη και με αέναη ηλιοφάνεια, η μέρα εκείνη ήταν η απόλυτη κατάρριψη του μύθου αυτού. Όχι μόνο μας συνόδεψαν βαρειά σύννεφα στο μεγαλύτερο κομμάτι της διαδρομής αλλά και σταγόνες βροχής κύλησαν σαν δάκρυα που ρουφούσε άπληστα η διψασμένη γης.

To γειτονικό χωριό Azougui πέρα από τα λιγοστά σπίτια έμοιαζε περισσότερο σαν τεράστιο παρκινγκ γι’ ανήσυχους αυτοκινητιστές που αναζητούν ξεχωριστές οδηγικές συγκινήσεις στις παρυφές της αφιλόξενης ερήμου. Μόνο κάποια ερείπια-φαντάσματα στέκουν μάρτυρες ότι εδώ, ανάμεσα σε 20,000 φοίνικες, ορθωνόταν ένα περίτρανο οχυρό μια πανίσχυρης αυτοκρατορίας.


Με τα νεύρα τεντωμένα από τα μπλόκα της αστυνομίας όπου κάποιοι εξαντλούσαν την υπομονή μας κάνοντας ερωτήσεις και κοιτώντας με μισό μάτι τις φωτοτυπίες των διαβατηρίων μας, κάναμε στάση σε ένα καταυλισμό κυριολεκτικά στο πουθενά. Τα σπίτια φτιαγμένα από τσίγκο προερχόμενο απ’ότι μπορεί να βάλει ο νους, ήταν ένα χρωματικό αλαλούμ. Ακολουθώντας το οδηγό μας εισβάλαμε και στο λιτό εσωτερικό: ένα χαλί, μερικά στρώματα, κουβέρτες κι όλη η οικογένεια μαζεμένη τριγύρω (βίος λιτός μη ξεχνιόμαστε). Αναρωτήθηκα πώς να περνά ο χρόνος σ’ένα μέρος χωρίς τηλεόραση, χωρίς ίντερνετ, χωρίς ένα playstation ν’απασχολείς τα παιδιά...


Συνεχίσαμε τη διαδρομή παράλληλα πια προς τη μοναδική σιδηροδρομική γραμμή της χώρας μήκους 700 χλμ.

Εδώ δεν κινείται μια συνηθισμένη αμαξοστοιχία. Πρόκειται για ένα από τα μακρύτερα και βαρύτερα τραίνα στο κόσμο. Με μήκος που φτάνει τα 2,5 χιλιόμετρα κουβαλάει ακατάπαυστα 85 τόνους σιδηρομετάλλευμα από τα μεταλλεία της ενδοχώρας στο λιμάνι του Nouadhibou. Αν και πρωταρχικά εμπορική, η αμαξοστοιχία διαθέτει ένα δυο βαγόνια για επιβάτες. Όμως όσοι αναζητούν ξεχωριστές εμπειρίες, ακολουθούν το παράδειγμα των ντόπιων. Σκαρφαλώνουν με το αζημίωτο και κουρνιάζουν μαζί με τους συνταξιδιώτες τους στα βαγονέτα σε πείσμα των χαμηλών θερμοκρασιών που επιφυλάσσει η έρημος.


Μέσα στο επίπεδο τοπίο σταδιακά αναδύθηκε μεγαλειώδης ο όγκος του μονόλιθου Ben Amera. Μπορεί ο βράχος Uluru στην Αυστραλία να διατηρεί τα σκήπτρα, όμως από τη 3η θέση της λίστας με τους μεγαλύτερους μονόλιθους στο κόσμο, ο Ben Amera διαθέτει ένα συγκριτικό πλεονέκτημα: ελάχιστους επισκέπτες.


Ο «σιδηροδρομικός σταθμός» του Ben Amera δεν είναι τίποτα περισσότερο από νεκρόπολη τραίνων όπου σκουριασμένα βαγονέτα αργοπεθαίνουν βουλιάζοντας στην άμμο. Η φωτογραφική χαρά του Κώστα και της Ισαβέλλας. Δώσ'τους σκουριά και χάλασμα και πάρ'τους τα μυαλά...

Αφού έγινε η αναγκαστική στάση για τη τεϊοποσία δίπλα από τον «αρσενικό» μονόλιθο....



....κινηθήκαμε λίγο δυτικότερα στον μικρότερο “θηλυκό” μονόλιθο Aicha.
Εδώ τα βράχια που έχουν αποκολληθεί γίναν το υλικό όπου αποτύπωσαν το έργο τους καλλιτέχνες από διάφορες γωνιές του πλανήτη. Ένα ιδιότυπο και μοναδικό συνάμα υπαίθριο μουσείο γλυπτικής κυριολεκτικά στο πουθενά.








Το υπόλοιπο της διαδρομής ήταν συνώνυμο με την οδό του μαρτυρίου. Η οδήγηση πάνω στην άμμο ακόμα και με τετρακίνηση δεν είναι ό,τι ανετότερο. Οι σπόνδυλοί μας μετατοπίζονταν ατάκτως κι ασυντόνιστα προς όλες τις κατευθύνσεις.
Βοηθήσαμε κάποιους ταλαίπωρους να ξεκολλήσουν τα αμάξι τους που είχε ακινητοποιηθεί στην άμμο και πήραμε.. ωτοστόπ ένα ξερακιανό σιδηροδρομικό υπάλληλο από το πόστο που φύλαγε ολομόναχος στο πουθενά, κι έδειχνε να’ναι ξεχασμένος από Θεό κι ανθρώπους.
Με το δειλινό φτάσαμε το δειλινό στη πολίχνη Tmeimitschatt.
Εκεί αποχαιρετίσαμε τον συνεπιβάτη μας και συνεχίσαμε αναζητώντας κάπου να στήσουμε τη σκηνή μας.
Άκαρπη η προσπάθεια, καθώς ο οδηγός μας έψαχνε ένα μέρος απάνεμο κι απομονωμένο από αδιάκριτα βλέμματα.
Κι ενώ άρχισε να σκοτεινιάζει και συνάμα να προβληματιζόμαστε, η λύση βρέθηκε. Μετά από παράκληση του οδηγού, μας παραχωρήθηκε ένα «κτίσμα» για να περάσουμε τη νύχτα. Το «κτίσμα» ήταν ένα μονόχωρο δωμάτιο (ελέχθη ότι ήταν...εξοχική «κατοικία»), γεμάτο άμμο και σκουπιδαριό, με τοίχους σοβαντισμένους -δε λέω- αλλά μέσα στην μπίχλα. Τη χλιδάτη για τα εκδρομικά μας δεδομένα λοιπόν «σουίτα» (που ήταν και δωρεάν), προσπαθήσαμε αδιαμαρτύρητα να σουλουπώσουμε, περιχαρείς που θα είχαμε σκεπή πάνω από τα κεφάλια μας.

Υπό το φώς της λάμπας, απλώσαμε τις ψάθες, τα στρώματα και τις κουβέρτες, μαγειρέψαμε, δειπνήσαμε κι αφεθήκαμε τελικά σ’ενα ύπνο που μόνο οι ήχοι του τραίνου που κινιόνταν βαριά πάνω στις ράγες θα μπορούσε να διαταράξει.

Ετοιμάζοντας το δείπνο μας

Βίος λιτός, είπαμε...

Last edited: