underwater
Member
- Μηνύματα
- 2.912
- Likes
- 13.719
- Επόμενο Ταξίδι
- ?
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ανταρκτική
Πριν δύο εβδομάδες έκανα ένα τριήμερο ταξίδι Ελβετία και Λιχτενστάιν. Ο στόχος ήταν να επισκεφτούμε το λιλιπούτειο κρατίδιο με καλή μου φίλη, αλλά εγώ ταξίδεψα μια μέρα πιο πριν για να κάνω μια εξόρμηση στους καταρράκτες του Ρήνου στην Ελβετία, τους οποίους είχα απωθημένο (δεν θα επεκταθω στο παρόν νήμα για αυτούς, είχα ανεβάσει κάποιες φωτός στο live thread). 
Καθώς εχω συνειδητοποιήσει ότι το Λιχτενστάιν είναι αρκετά παρεξηγημένο (οι περισσότεροι το "ξεπετούν" με μια ολιγόωρη στάση στην πρωτεύουσα Vaduz), είπα να δώσω μερικές πληροφορίες για τα μέρη που μπορεί κανείς να δει αν επιθυμεί να πάρει μια πιο ολοκληρωμένη γεύση του συγκεκριμένου τόπου, καθώς και κάποια πρακτικά tips.
Τι να δείτε:
Vaduz
Η πρωτεύουσα του Λιχτενστάιν είναι στην πραγματικότητα μια πολύ μικρή κωμόπολη με πληθυσμό λίγο λιγότερο από 6000 κατοίκους.
Το γνωστότερό της αξιοθέατο είναι το κάστρο της, όπου -χτισμένο καθώς είναι σε έναν λόφο- η γύρω περιοχή προσφέρει μια πολύ όμορφη θέα στην κοιλάδα του Ρήνου. Αποτελεί την πριγκιπική οικία και δεν είναι ανοιχτό στο κοινό.
Εμείς ανεβήκαμε στο κάστρο μισομεθυσμένες μετά από μια γερή οινοποσία στο Hofkellerei (στα λεγόμενα κελάρια του πρίγκιπα), το οποίο αποτελεί ένα ακόμα κλασικό αξιοθέατο της πόλης. Δυστυχώς την ώρα που πήγαμε δεν υπήρχε δυνατότητα για wine tasting, παρ' όλα αυτά εμείς τρόπον τινά κάναμε, καθώς ήπιαμε κάμποσα ποτηράκια από (εξαιρετικά) κρασιά.
Οι τιμές πολύ υψηλότερες από Ελλάδα. Το location είναι ειδυλλιακό μέσα στα αμπέλια, με θέα το κάστρο.
Η κάθοδος από το κάστρο στην πόλη μπορεί να γίνει μέσα από έναν πολύ χαλαρωτικό περίπατο μέσα στη φύση.
Ο κεντρικός πεζόδρομος Städtle είναι γεματος γλυπτά (ξεχωρίζει ένα άγαλμα του Botero που απεικονίζει μια ξαπλωμένη γυναίκα) και είναι αρκετά χαλαρωτικός να τον περπατήσεις. Υπάρχουν κάμποσα μουσεία στην γύρω περιοχή, αλλά δεν επισκεφτηκαμε κανένα από αυτά.
Λίγο έξω από το κέντρο του Vaduz βρίσκεται η ιστορική σκεπαστή ξύλινη γέφυρα Alte Rheinbrücke (χτισμένη το 1901), η οποία αποτελεί ένα γραφικό πέρασμα του Ρήνου και ενώνει το Λιχτενστάιν με την Ελβετία.
Το Vaduz είναι ούτως ή άλλως γεμάτο από ποταμάκια, γεφυράκια και πράσινο και το να περπατάς στις γειτονιές του, απομακρυνόμενος λίγο από τα "τουριστικά" αποτελεί μια πολύ χαλαρωτική εμπειρία.
Balzers
Όμορφο χωριό στο δρόμο από Sargans για Vaduz, με βασικά αξιοθέατα το κάστρο Gutenberg (χτισμένο τον 12ο αιώνα και ανοιχτό στο κοινό) και τη νεογοτθική εκκλησία του Αγίου Νικολάου (χτισμένη μεταξύ 1909-1912).
Η περιοχή είναι γεμάτη αμπέλια και προσφέρει υπέροχες πανοραμικές θέες στις Άλπεις και την κοιλάδα του Ρήνου. Επίσης υπάρχουν πεζοπορικα μονοπάτια για βόλτες στην όμορφη φύση.
Malbun
Χτισμένο σε υψόμετρο 1600 μέτρων, πρόκειται για ένα γοητευτικό αλπικό χωριό με παραδοσιακά ξύλινα σπιτάκια, στο οποίο θαυμάσαμε την ανοιξιάτικη καταπράσινη φύση με φόντο τις χιονισμένες Αλπεις. Το χειμώνα αποτελεί γνωστό θέρετρο για σκι και γενικώς χειμερινές δραστηριότητες, αλλά μέσα Μαΐου που πήγαμε δυστυχώς δε λειτουργούσαν τα cable cars και γενικά το μέρος φαινόταν να βρίσκεται σε χειμερία νάρκη. Φυσικά, ακόμα και το καλοκαίρι προσφέρεται για hikes, ποδήλατο βουνού και άλλες υπαίθριες δραστηριότητες.
Triesenberg
Όμορφο αλπικό χωριό με υπέροχες θέες και αρκετά ζωντανή ατμόσφαιρα.
Είχαμε την τύχη να πέσουμε στην Πρώτη Κοινωνία ομάδας παιδιών του χωριού, την οποία ακολούθησε γιορτή στον προαύλιο χώρο της εκκλησίας του Αγίου Ιωσήφ, με ζωντανή ορχήστρα και κρασιά, μπύρες, χυμούς, αναψυκτικά και άλλα κεράσματα.
Καταλήξαμε να πίνουμε κρασιά 10.30 το πρωί και να γυρίσουμε το μεσημέρι στη Vaduz ζαλισμένες (όπως καταλάβατε η περιοχή έχει πολύ καλά κρασιά).
Μετακίνηση:
Μεταβήκαμε στο Λιχτενστάιν παίρνοντας τρένο από Ζυρίχη για Sargans (34 CHF το one way, μπορεί κανείς να το κλείσει λίγο πιο οικονομικά διαδικτυακά, αλλά όχι την ίδια μέρα) κι από εκεί το τοπικό λεωφορείο (η πρωτεύουσα είναι κάνα 45λεπτο από τα σύνορα). Η διαδρομή του τρένου είναι πανέμορφη, διάρκειας λίγο λιγότερο από μία ώρα, με υπέροχες εικόνες των ελβετικών λιμνών και των Άλπεων.
Όλες τις μετακινήσεις εντός Λιχτενστάιν τις κάναμε με λεωφορεία. Βγάλαμε ημερήσιο εισιτήριο και τις δύο μέρες (ειλικρινά δεν αξίζει διαφορετικά αν έχει κάποιος σκοπό να εξερευνήσει και όχι απλά να πάει για λίγο στη Vaduz, είναι πανάκριβα) στα 9 CHF, με την ιδιαιτερότητα ότι έχει ισχύ ως τις 17.00.
Διαμονή:
Η διαμονή στο Λιχτενστάιν είναι πολύ ακριβή. Μείναμε στο Schaan Vaduz Youth Hostel στο Schaan (λίγο έξω από την πρωτεύουσα), το οποίο είναι πανέμορφο και παραπεμπει περισσότερο σε αλπικό ξενοδοχείο πάρα σε χοστελ. Παρ' όλα αυτά είναι χοστελ, έτσι θεωρώ τα περίπου 170 euros/βραδιά που πληρώσαμε (για δίκλινο δωμάτιο με ιδιωτικό μπάνιο) αρκετά υψηλή τιμή.
Η θέα των χιονισμένων Άλπεων από το δωμάτιο ήταν ειδυλλιακή και το πρωινό αρκετά πλούσιο.
Φυσικά αν προτιμήσετε ξενοδοχείο η τιμή θα ανέβει αναλόγως.
Επιλογές για φαγητό-ποτό:
Σάββατο και Κυριακή η Vaduz ήταν υπερβολικά ήσυχη και τα ανοιχτά μαγαζιά περιορισμένα. Στο Triesenberg είχε περισσότερη ζωή. Οι τιμές είναι εξαιρετικά ακριβές (πολύ πάνω από Ελβετία) και οι γεύσεις όχι κάτι το ιδιαίτερο. Γενικά δειπνήσαμε αρκετά λιτά σε ένα ιταλικό και την δεύτερη μέρα προτιμησαμε να φάμε στη Ζυρίχη καθώς οι επιλογές ήταν πολλαπλάσιες, πιο λαχταριστες και πολύ πιο οικονομικές (στα κρασιά παρ' όλα αυτά δεν τσιγκουνευτηκαμε καθόλου).
Internet:
Παρότι το Λίχτενστάιν δεν ανήκει στην ΕΕ, είναι μια από τις χώρες (σε αντίθεση με τη γειτονική Ελβετία) που μπορείς να χρησιμοποιήσεις κανονικά τα δεδομένα σου.
Συμπερασματικά: αν κάποιος κάνει όλη τη διαδρομή για να φτάσει μέχρι το Λιχτενστάιν, κατά τη γνώμη μου έχει νόημα να το δει και λίγο και όχι απλά να κάνει ολιγόωρο daytrip από Ζυρίχη.
Αυτό προϋποθέτει διαμονή και λίγη ταλαιπωρία, όμως θεωρώ ότι αξίζει τον κόπο, καθώς πρόκειται για ένα όμορφο κρατίδιο χωρίς πολύ τουρισμό, κάτι που το κάνει ξεχωριστό.
Αν μου ζητήσει κανείς να το συγκρίνω με γειτονικές χώρες όπως η Ελβετία και η Αυστρία, θα πω απλά ότι δε γίνεται να συγκριθεί ένα κρατίδιο με δύο πολύ πολύ μεγαλυτερης έκτασης και περισσότερων αξιοθέατων χώρες. Είναι ένα μέρος που θα επισκεφτεί κανείς κατά βάση αν έχει πάει στα γύρω γύρω και θέλει να ολοκληρώσει το παζλ των αλπικών χωρών όπως εμείς. Είναι πανάκριβος προορισμός, αλλά καθώς σε δύο μέρες έχεις δει ουσιαστικά τα πάντα, μετριάζεται το κόστος.
Για όποια άλλη πληροφορία και αν μπορώ φυσικά να βοηθήσω (καθώς με τη διήμερη εξορμηση που έκανα δε μπορώ να χαρακτηριστώ και ειδήμων) μπορείτε να με ρωτήσετε. Καλά ταξίδια να έχουμε, καλά να είμαστε!

Καθώς εχω συνειδητοποιήσει ότι το Λιχτενστάιν είναι αρκετά παρεξηγημένο (οι περισσότεροι το "ξεπετούν" με μια ολιγόωρη στάση στην πρωτεύουσα Vaduz), είπα να δώσω μερικές πληροφορίες για τα μέρη που μπορεί κανείς να δει αν επιθυμεί να πάρει μια πιο ολοκληρωμένη γεύση του συγκεκριμένου τόπου, καθώς και κάποια πρακτικά tips.
Τι να δείτε:
Vaduz
Η πρωτεύουσα του Λιχτενστάιν είναι στην πραγματικότητα μια πολύ μικρή κωμόπολη με πληθυσμό λίγο λιγότερο από 6000 κατοίκους.
Το γνωστότερό της αξιοθέατο είναι το κάστρο της, όπου -χτισμένο καθώς είναι σε έναν λόφο- η γύρω περιοχή προσφέρει μια πολύ όμορφη θέα στην κοιλάδα του Ρήνου. Αποτελεί την πριγκιπική οικία και δεν είναι ανοιχτό στο κοινό.
Εμείς ανεβήκαμε στο κάστρο μισομεθυσμένες μετά από μια γερή οινοποσία στο Hofkellerei (στα λεγόμενα κελάρια του πρίγκιπα), το οποίο αποτελεί ένα ακόμα κλασικό αξιοθέατο της πόλης. Δυστυχώς την ώρα που πήγαμε δεν υπήρχε δυνατότητα για wine tasting, παρ' όλα αυτά εμείς τρόπον τινά κάναμε, καθώς ήπιαμε κάμποσα ποτηράκια από (εξαιρετικά) κρασιά.


Η κάθοδος από το κάστρο στην πόλη μπορεί να γίνει μέσα από έναν πολύ χαλαρωτικό περίπατο μέσα στη φύση.
Ο κεντρικός πεζόδρομος Städtle είναι γεματος γλυπτά (ξεχωρίζει ένα άγαλμα του Botero που απεικονίζει μια ξαπλωμένη γυναίκα) και είναι αρκετά χαλαρωτικός να τον περπατήσεις. Υπάρχουν κάμποσα μουσεία στην γύρω περιοχή, αλλά δεν επισκεφτηκαμε κανένα από αυτά.

Λίγο έξω από το κέντρο του Vaduz βρίσκεται η ιστορική σκεπαστή ξύλινη γέφυρα Alte Rheinbrücke (χτισμένη το 1901), η οποία αποτελεί ένα γραφικό πέρασμα του Ρήνου και ενώνει το Λιχτενστάιν με την Ελβετία.

Το Vaduz είναι ούτως ή άλλως γεμάτο από ποταμάκια, γεφυράκια και πράσινο και το να περπατάς στις γειτονιές του, απομακρυνόμενος λίγο από τα "τουριστικά" αποτελεί μια πολύ χαλαρωτική εμπειρία.

Balzers
Όμορφο χωριό στο δρόμο από Sargans για Vaduz, με βασικά αξιοθέατα το κάστρο Gutenberg (χτισμένο τον 12ο αιώνα και ανοιχτό στο κοινό) και τη νεογοτθική εκκλησία του Αγίου Νικολάου (χτισμένη μεταξύ 1909-1912).


Η περιοχή είναι γεμάτη αμπέλια και προσφέρει υπέροχες πανοραμικές θέες στις Άλπεις και την κοιλάδα του Ρήνου. Επίσης υπάρχουν πεζοπορικα μονοπάτια για βόλτες στην όμορφη φύση.

Malbun
Χτισμένο σε υψόμετρο 1600 μέτρων, πρόκειται για ένα γοητευτικό αλπικό χωριό με παραδοσιακά ξύλινα σπιτάκια, στο οποίο θαυμάσαμε την ανοιξιάτικη καταπράσινη φύση με φόντο τις χιονισμένες Αλπεις. Το χειμώνα αποτελεί γνωστό θέρετρο για σκι και γενικώς χειμερινές δραστηριότητες, αλλά μέσα Μαΐου που πήγαμε δυστυχώς δε λειτουργούσαν τα cable cars και γενικά το μέρος φαινόταν να βρίσκεται σε χειμερία νάρκη. Φυσικά, ακόμα και το καλοκαίρι προσφέρεται για hikes, ποδήλατο βουνού και άλλες υπαίθριες δραστηριότητες.


Triesenberg
Όμορφο αλπικό χωριό με υπέροχες θέες και αρκετά ζωντανή ατμόσφαιρα.
Είχαμε την τύχη να πέσουμε στην Πρώτη Κοινωνία ομάδας παιδιών του χωριού, την οποία ακολούθησε γιορτή στον προαύλιο χώρο της εκκλησίας του Αγίου Ιωσήφ, με ζωντανή ορχήστρα και κρασιά, μπύρες, χυμούς, αναψυκτικά και άλλα κεράσματα.
Καταλήξαμε να πίνουμε κρασιά 10.30 το πρωί και να γυρίσουμε το μεσημέρι στη Vaduz ζαλισμένες (όπως καταλάβατε η περιοχή έχει πολύ καλά κρασιά).


Μετακίνηση:
Μεταβήκαμε στο Λιχτενστάιν παίρνοντας τρένο από Ζυρίχη για Sargans (34 CHF το one way, μπορεί κανείς να το κλείσει λίγο πιο οικονομικά διαδικτυακά, αλλά όχι την ίδια μέρα) κι από εκεί το τοπικό λεωφορείο (η πρωτεύουσα είναι κάνα 45λεπτο από τα σύνορα). Η διαδρομή του τρένου είναι πανέμορφη, διάρκειας λίγο λιγότερο από μία ώρα, με υπέροχες εικόνες των ελβετικών λιμνών και των Άλπεων.
Όλες τις μετακινήσεις εντός Λιχτενστάιν τις κάναμε με λεωφορεία. Βγάλαμε ημερήσιο εισιτήριο και τις δύο μέρες (ειλικρινά δεν αξίζει διαφορετικά αν έχει κάποιος σκοπό να εξερευνήσει και όχι απλά να πάει για λίγο στη Vaduz, είναι πανάκριβα) στα 9 CHF, με την ιδιαιτερότητα ότι έχει ισχύ ως τις 17.00.
Διαμονή:
Η διαμονή στο Λιχτενστάιν είναι πολύ ακριβή. Μείναμε στο Schaan Vaduz Youth Hostel στο Schaan (λίγο έξω από την πρωτεύουσα), το οποίο είναι πανέμορφο και παραπεμπει περισσότερο σε αλπικό ξενοδοχείο πάρα σε χοστελ. Παρ' όλα αυτά είναι χοστελ, έτσι θεωρώ τα περίπου 170 euros/βραδιά που πληρώσαμε (για δίκλινο δωμάτιο με ιδιωτικό μπάνιο) αρκετά υψηλή τιμή.
Η θέα των χιονισμένων Άλπεων από το δωμάτιο ήταν ειδυλλιακή και το πρωινό αρκετά πλούσιο.
Φυσικά αν προτιμήσετε ξενοδοχείο η τιμή θα ανέβει αναλόγως.
Επιλογές για φαγητό-ποτό:
Σάββατο και Κυριακή η Vaduz ήταν υπερβολικά ήσυχη και τα ανοιχτά μαγαζιά περιορισμένα. Στο Triesenberg είχε περισσότερη ζωή. Οι τιμές είναι εξαιρετικά ακριβές (πολύ πάνω από Ελβετία) και οι γεύσεις όχι κάτι το ιδιαίτερο. Γενικά δειπνήσαμε αρκετά λιτά σε ένα ιταλικό και την δεύτερη μέρα προτιμησαμε να φάμε στη Ζυρίχη καθώς οι επιλογές ήταν πολλαπλάσιες, πιο λαχταριστες και πολύ πιο οικονομικές (στα κρασιά παρ' όλα αυτά δεν τσιγκουνευτηκαμε καθόλου).

Internet:
Παρότι το Λίχτενστάιν δεν ανήκει στην ΕΕ, είναι μια από τις χώρες (σε αντίθεση με τη γειτονική Ελβετία) που μπορείς να χρησιμοποιήσεις κανονικά τα δεδομένα σου.
Συμπερασματικά: αν κάποιος κάνει όλη τη διαδρομή για να φτάσει μέχρι το Λιχτενστάιν, κατά τη γνώμη μου έχει νόημα να το δει και λίγο και όχι απλά να κάνει ολιγόωρο daytrip από Ζυρίχη.
Αυτό προϋποθέτει διαμονή και λίγη ταλαιπωρία, όμως θεωρώ ότι αξίζει τον κόπο, καθώς πρόκειται για ένα όμορφο κρατίδιο χωρίς πολύ τουρισμό, κάτι που το κάνει ξεχωριστό.
Αν μου ζητήσει κανείς να το συγκρίνω με γειτονικές χώρες όπως η Ελβετία και η Αυστρία, θα πω απλά ότι δε γίνεται να συγκριθεί ένα κρατίδιο με δύο πολύ πολύ μεγαλυτερης έκτασης και περισσότερων αξιοθέατων χώρες. Είναι ένα μέρος που θα επισκεφτεί κανείς κατά βάση αν έχει πάει στα γύρω γύρω και θέλει να ολοκληρώσει το παζλ των αλπικών χωρών όπως εμείς. Είναι πανάκριβος προορισμός, αλλά καθώς σε δύο μέρες έχεις δει ουσιαστικά τα πάντα, μετριάζεται το κόστος.

Για όποια άλλη πληροφορία και αν μπορώ φυσικά να βοηθήσω (καθώς με τη διήμερη εξορμηση που έκανα δε μπορώ να χαρακτηριστώ και ειδήμων) μπορείτε να με ρωτήσετε. Καλά ταξίδια να έχουμε, καλά να είμαστε!
Last edited: