Γενικά Ερώτηση για ασφαλείς αεροπορικές εταιρείες

Sam-chal

Member
Μηνύματα
862
Likes
1.908
Επόμενο Ταξίδι
Απρογραμμάτιστο
Ταξίδι-Όνειρο
Περού, Χιλή, Βολιβία
Όσο περισσότερο ταξιδεύει κανείς τόσο η φοβία είναι μικρότερη αλλά δεν παύει να υπάρχει μια ανησυχία έως ότου το αεροπλάνο προσγειωθεί ομαλά.
Προσωπικά εμπιστεύομαι τη στατιστική.
Εξ άλλου:
«Αν είναι να ’ρθει, θε να ’ρθεί – αλλιώς θα προσπεράσει!»
 

arabickostas

Member
Μηνύματα
465
Likes
1.518
Αυτό είναι σώστο όμως δεν έχεις υπολογίσει το γεγονός ότι α) ένα αυτοκίνητο μεταφέρει συνήθως 1-2 άντε 3 άτομα, ενώ ένα αεροπλάνο 100 και πάνω και β) ένα αυτοκίνητο κινείται με μια μέση ταχύτητα πες κοντά στα 80 ενώ ένα αεροπλάνο με 800.

Δηλαδή σε μια ώρα ένα αεροπλάνο μπορεί να μεταφέρει κατά μέσο όρο 100 άτομα 800 χλμ μακριά (μία διαδρομή) ενώ αν υποθέσουμε δύο επιβάτες ανά αυτοκίνητο, θα χρειαζόμασταν 50 αυτοκίνητα (άρα 50 διαδρομές) τα οποία θα έπρεπε να κινούνται για 10 ώρες.

Άρα έχουμε ένα μέσο που κάνει μία διαδρομή για μία ώρα και ένα μέσο που κάνει 50 διαδρομές για 10 ώρες. Δηλαδή η πιθανότητα για ατύχημα με το αυτοκίνητο σε σχέση με το αεροπλάνο αυξάνεται γιατί α) κινείται πιο αργά, άρα βρίσκεται περισσότερο χρόνο εκτεθειμένο σε ένα υποθετικό ατύχημα και β) μεταφέρει λιγότερα άτομα άρα και πάλι έχουμε στατιστική αύξηση της πιθανότητας ατυχήματος λόγω των περισσότερων οχημάτων που χρειάζονται για να μεταφέρουν τον ίδιο αριθμό επιβατών σε σχέση με το αεροπλάνο.

Εσύ όμως ούτε θα οδηγήσεις 800 χλμ ούτε θα κάνεις την ίδια διαδρομή 50 φορές ώστε να συγκρίνεις την πιθανότητα ατυχήματος σε σχέση με το να ήσουν σε ένα αεροπλάνο με άλλους 99 επιβατές για μια ώρα. Ή για να το θέσω καλύτερα: αν ο αριθμός των διαδρομών με αυτοκίνητο ήταν ίσος με τον αριθμό πτήσεων και ο χρόνος που κινούνταν/πετούσαν ήταν ίδιος ποιο θα ήταν το ασφαλέστερο μέσο, ανεξαρτήτως της απόστασης που θα διένυε το καθένα;
Προσπαθω να μπω στο συλλογισμο σου γέροντα αλλα μιλάς με γρίφους. Ακομα και αν το αεροπλανο εκανε τις 50πλασιες διαδρομες για να φτασει το αυτοκινητο, το γεγονος οτι κουβαλαει 100 ανθρωπους καθε φορα, αυτο δεν αλλαζει, δε θα το εκανε και παλι αναλογικα ασφαλεστερο?
 

James

Member
Μηνύματα
1.001
Likes
5.328
Ταξίδι-Όνειρο
Περού
Να πω ότι το δυστύχημα της Ήλιος σε ανθρώπινο παράγοντα οφειλόταν (αν λέει κάτι αυτό). Είχε αναφερθεί κάποιο πρόβλημα στην συμπίεση της καμπίνας. Οι τεχνικοί το επισκεύασαν αλλά ξέχασαν να επαναφέρουν τη λειτουργία στο αυτόματο, αφήνοντάς το στο χειροκίνητο. Αυτό δεν το αντιλήφθηκαν ούτε οι πιλότοι και έτσι δεν έγινε ποτέ σωστή συμπίεση της καμπίνας (χοντρικά τα μεταφέρω, δεν είμαι και ο σκηνοθέτης του Mayday).

Eκτός και αν δεν έκαναν πολλές προσευχές, οπότε θα πάω και εγώ με τον @tripakias . Seems legit.
 

Kati

Member
Μηνύματα
154
Likes
203
Α μάλιστα κατάλαβα αρα δεν μπορεί να γίνει κάτι απο αμέλεια η κακη συντήρηση η καθόλου συντήρηση η ας πούμε να επιτραπεί να πετάξει ενα αεροσκάφος το οποίο εχει προβλήματα οπως νόμιζα;
Έχοντας μεταφράσει αρκετά επεισόδια της σειράς Mayday που με ώθησε να το ψάξω παραπάνω πιστεύω ότι θα έπρεπε να την παρακολουθήσεις για να καθησυχαστείς σε κάποια πράγματα (και να ανησυχήσεις για άλλα :p ). Εκτός από την αμέλεια, την ελλειπή ή την κακή συντήρηση υπάρχουν και οι εργασιακές συνθήκες που παίζουν ρόλο. Μια εταιρεία που δε φέρεται καλά στους πιλότους της και να τηρεί απόλυτα τα στάνταρ συντήρησης παίζει με τη φλόγα. (αν είναι απλήρωτοι, αν πληρώνονται χειρότερα από ό,τι στις άλλες εταιρείες.) Αν οι πιλότοι δε συνεργάζονται καλά μεταξύ τους ενδέχεται να κάνουν λάθος πάνω στη σύγχυση. Και δουλεύοντας σε κάποια επεισόδια έχω δει κάποιες εταιρείες χαμηλού κόστους να προσλαμβάνουν αμφιβόλων προσόντων πιλότους που θέλω να πιστεύω ότι οι λεγόμενες ακριβές δε θα προσλάμβαναν -χωρίς αυτό να αποκλείεται φυσικά- (ευτυχώς δε θυμάμαι τέτοιες περιπτώσεις εντός Ευρώπης αλλά και πάλι σε αυτό το φόρουμ ως ταξιδιάρικα πουλιά μας αφορά κάθε ήπειρος :) ).
 

North66

Member
Μηνύματα
4.303
Likes
5.038
Επόμενο Ταξίδι
Γεωργία
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία
Προσπαθω να μπω στο συλλογισμο σου γέροντα αλλα μιλάς με γρίφους.
Σε όλο τον κόσμο υπάρχουν 40,000 αεροπλάνα και πάνω από 1 δις αυτοκίνητα. Πώς μπορείς να συγκρίνεις ποιο μέσο είναι πιο ασφαλές όταν σε κάθε αεροπλάνο που πετά αντιστοιχούν 25,000 αυτοκίνητα;
 

arabickostas

Member
Μηνύματα
465
Likes
1.518
Σε όλο τον κόσμο υπάρχουν 40,000 αεροπλάνα και πάνω από 1 δις αυτοκίνητα. Πώς μπορείς να συγκρίνεις ποιο μέσο είναι πιο ασφαλές όταν σε κάθε αεροπλάνο που πετά αντιστοιχούν 25,000 αυτοκίνητα;
Μα δε συγκρινουμε Αεροπλανα με αυτοκινητα. Συγκρινουμε αριθμο θυματων επι συνολου επιβατων με αεροπλανο και θυματα επι συνολου επιβατων αυτοκινητων. Ποσοστα απλα. Anyway, εγω συνιστω αεροπλανο ακομα και για 60 δευτερολεπτα πτηση οπως στη Σκωτια.
 

Katialondon

Member
Μηνύματα
97
Likes
217
Επόμενο Ταξίδι
Ιορδανία
Ταξίδι-Όνειρο
Σρι Λάνκα
Καλά κάνεις και ρωτάς, αλλά πιστεύω πιο καθησυχαστική είναι η εικόνα του Sam-chal (που να κάνεις και zoom). Εγώ στις 1/6/2009, έχοντας πάρει τα εισιτήρια για πρώτη φορά στο Παρίσι με την Air France, γυρνώντας σπίτι ενθουσιασμένος βλέπω στις ειδήσεις για το αεροπλάνο τους που είχε χαθεί, ερχόμενο από Βραζιλία. Πήγαμε και ήρθαμε χωρίς να γίνει τίποτα. Αν έχεις τόσους ενδοιασμούς για κάποια εταιρία κλείσε με άλλη.

Το φθινόπωρο περιμένουμε και ιστορία, ε; :innocent:
Μου θύμησες τη χαρά που είχα όταν πήρα τα εισιτήρια για το πρώτο μου ταξίδι με αεροπλάνο κ μάλιστα μόνη μου 16 ετών για Γαλλία τον Ιούλιο του 1996 κ το άγχος της μαμάς μου όταν την επόμενη μέρα ακούσαμε για την πτώση της TWA στον Ατλαντικό !!! Στο αεροπλάνο επέβαιναν μάλιστα γαλλοι μαθητες, και τι σύμπτωση , εμείς Έλληνες μαθητές θα ταξιδεύαμε Γαλλία για εκπαιδευτικούς αντίστοιχα λόγους.. Η μάνα ανένδοτη! Ευτυχώς η λογική νίκησε , να είναι καλά ο μπαμπάς με την επιμονή του να πάω. πήγα, πέρασα υπέροχα κ γύρισα ασφαλής.
Προσωπικά, στο αεροπλάνο νιώθω τόσο ήρεμη που είναι το μόνο μέσο μεταφοράς στο οποίο κοιμάμαι.
Καλές πτήσεις να έχουμε όλοι!
 

Esperanza

Member
Μηνύματα
31
Likes
28
Μου θύμησες τη χαρά που είχα όταν πήρα τα εισιτήρια για το πρώτο μου ταξίδι με αεροπλάνο κ μάλιστα μόνη μου 16 ετών για Γαλλία τον Ιούλιο του 1996 κ το άγχος της μαμάς μου όταν την επόμενη μέρα ακούσαμε για την πτώση της TWA στον Ατλαντικό !!! Στο αεροπλάνο επέβαιναν μάλιστα γαλλοι μαθητες, και τι σύμπτωση , εμείς Έλληνες μαθητές θα ταξιδεύαμε Γαλλία για εκπαιδευτικούς αντίστοιχα λόγους.. Η μάνα ανένδοτη! Ευτυχώς η λογική νίκησε , να είναι καλά ο μπαμπάς με την επιμονή του να πάω. πήγα, πέρασα υπέροχα κ γύρισα ασφαλής.
Προσωπικά, στο αεροπλάνο νιώθω τόσο ήρεμη που είναι το μόνο μέσο μεταφοράς στο οποίο κοιμάμαι.
Καλές πτήσεις να έχουμε όλοι!
Νομίζω οτι όταν συμβαίνει κάποιο ατύχημα ειναι εξαιρετικά σπάνιο να ξανασυμβεί παρόμοιο σε τοσο μα τόσο λίγο χρονικο διάστημα (σχεδον αμέσως) Καταλαβαίνω το σκεπτικό. Πιο πολυ αναρωτιόμουν εγω στο κατα πόσο ευθύνονται οι άνθρωποι (αμέλεια,λάθος) για τα ατυχήματα αρα και οι εταιρίες πάρα αν ειναι ασφαλές μέσο το αεροπλάνο.
 

Nikos1986

Member
Μηνύματα
905
Likes
4.001
Επόμενο Ταξίδι
Γενεύη - Ανεσί
Ταξίδι-Όνειρο
Αυστραλία - Καλιφόρνια
Το αεροπλάνο σαν μηχάνημα, πώς να το πω, το εμπιστεύομαι. Είναι τεχνολογία 100+ χρόνων, με την τελευταία μεγάλη καινοτομία τις μηχανές τζετ σε χρήση εδώ και 50+ χρόνια. Δομικά κλπ. λειτουργεί σωστά, άσχετα με το αν λένε "έπεσε Boeing", κάτι που μπορεί να δημιουργεί την εντύπωση ότι η Boeing είχε υπολογίσει και είχε βάλει ξερω γω μικρότερα φτερά.

Ο ανθρώπινος παράγοντας είναι άλλο θέμα από το αν εμπιστεύομαι το ίδιο το αεροπλάνο. Οι συνθήκες εργασίας, η συνεννόηση μεταξύ των ανθρώπων, η υπερβολική εξάρτηση από την τεχνολογία κλπ δεν έχουν να κάνουν με το αν το μηχάνημα είναι ασφαλές. Αυτό έχει να κάνει με την κουλτούρα της εκάστοτε εταιρίας: αν το ιστορικό της Α εταιρίας βλέπεις ότι είναι προβληματικό, επιλέγεις να πετάξεις με άλλη. Η Transavia και η Aegean ήταν ΟΚ, αν έχεις ανησυχίες πέτα με την Aegean. Και με την Turkish πέταξα πρόσφατα εγώ και ήταν όλα καλά (πέρα από τους ξινισμένους αεροσυνοδούς στο Αθήνα-Κωνσταντινούπολη :haha:). Και η Turkish είχε δυστυχήματα π.χ. αυτό στο Άμστερνταμ (αν θυμάμαι καλά ήταν λάθος στη συντήρηση, δηλαδή και πάλι ο ανθρώπινος παράγοντας ευθυνόταν).
 

arabickostas

Member
Μηνύματα
465
Likes
1.518
Νομίζω οτι όταν συμβαίνει κάποιο ατύχημα ειναι εξαιρετικά σπάνιο να ξανασυμβεί παρόμοιο σε τοσο μα τόσο λίγο χρονικο διάστημα (σχεδον αμέσως) Καταλαβαίνω το σκεπτικό. Πιο πολυ αναρωτιόμουν εγω στο κατα πόσο ευθύνονται οι άνθρωποι (αμέλεια,λάθος) για τα ατυχήματα αρα και οι εταιρίες πάρα αν ειναι ασφαλές μέσο το αεροπλάνο.
Τα μείζοντα αεροπορικά ατυχήματα, αυτά δλδ που ανήκουν στην μεγαλύτερη κατηγορία, σχεδόν πάντα έχουν τον ανθρώπινο παράγοντα που συνέβαλε στο να γίνουν. Με βάση τη στατιστική έχεις δίκιο αν πχ γίνει ένα ατύχημα, την ίδια μέρα δε θα συμβεί άλλο, με ένα πρόχειρο τρόπο σκέψης που επίσης πολλοί παράγοντες μπορούν να επηρεάσουν . Δυστυχώς πολλές φορές υπάρχουν παράγοντες που είναι πέρα από την ανθρώπινη φύση να τους ελέγξει. Τετοιες περιπτώσεις οδηγούν τις αρμόδιες υπηρεσίες σε μέτρα που θα αποτρέψουν επανάληψη εφόσον αυτό είναι δυνατό. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το ατυχημα στο οποίο η ψυχική υγεία του συγκυβέρνητη έριξε το αεροπλάνο στις Άλπεις. Βέβαια εδώ υπήρχε ιστορικό και η έταιρια ευθύνεται πάλι που αυτός συνέχιζε να πετά. Πολλοί όμως πιστεύουν ότι με αυτη τη λογική οι οδηγοί του κτελ θα επρεπε να περνανε ψυχιατρο αφου κουβαλανε 50 ψυχές. Παλι εδώ το αεροπλάνο δεν ευθύνεται. Υπαρχουν και φορές που η κατασκευάστρια εταιρεία μαθαίνει απο Τα ατυχήματα προσπαθώντας να μην επαναληφθούν, όπως το ατύχημα στη Σκύρο όπου ο ιπτάμενος του Μιράζ 2000 σώθηκε από τη προσθαλασσωση αλλά πέθανε από πνιγμό καθότι δεν υπήρχε τρόπος να λυθεί μιας και το σωσίβιο του που είχε βραχεί από τα νερά που μπήκαν στην καμπίνα είχε φουσκώσει χωρίς δυνατότητα ξεφουσκωματος. Έπειτα τοποθετήθηκε ένα κορδόνι manual ξεφουσκωματος σε κατάσταση ανάγκης.
 

Manos46

Member
Μηνύματα
589
Likes
2.461
Ταξίδι-Όνειρο
???
Νομίζω η μοναδική αεροπορική εταιρεία χωρίς ατυχήμα ή δυστύχημα είναι η αυστραλιανή Qantas.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.166
Μηνύματα
882.737
Μέλη
38.880
Νεότερο μέλος
Adamamdia

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom