alma
Member
- Μηνύματα
- 4.297
- Likes
- 18.467
Περιεχόμενα
Ο πρόθυμος ξενοδόχος μας γνωστοποίησε τις 2(!!!) επιλογές που είχαμε εκείνο το βράδυ μια και μετά από τόσες ώρες οδήγηση, είχαμε αποφασίσει να μην χρησιμοποιήσουμε άλλο το αυτοκίνητο και να φάμε κάτι στο χωριό. Τα μόνα ανοιχτά ήταν η ταβέρνα «Εν Αρίστη» πάνω στην κεντρική πλατεία και όπως μας είπε θα είχε φαγητό και ένα από τα ξενοδοχεία του χωριού. Περπατήσαμε λοιπόν στο γραφικό χωριό που όμως παραήταν ήσυχο, αφού ακόμα και το περίπτερο της πλατείας είχε πια κλείσει και φτάσαμε στο εστιατόριο της πλατείας. Ο χώρος ήταν αρκετά συμπαθητικός, άλλωστε όταν είναι αργά είσαι κουρασμένος και πεινάς και μόνο που βρίσκεσαι σε ένα ζεστό χώρο για φαγητό, σε χαροποιεί ιδιαιτέρως. Φάγαμε σχετικά καλά, έτσι κι αλλιώς δεν είχαμε μεγάλες προσδοκίες…. επιστρέφοντας στο ξενοδοχείο μας συνόδευσαν μερικά γλυκούλικα γατάκια του χωριού και μάλιστα το ένα, όταν έσκυψα να το χαϊδέψω, ανέβηκε στη αγκαλιά μου γουργουρίζοντας σαν να γνωριζόμαστε χρόνια… άνθρωποι δεν κυκλοφορούσαν σχεδόν καθόλου και μόνο τα ζωάκια του χωριού διέκοπταν την ησυχία της νύχτας…όσα σπίτια ή ξενώνες ήταν φωτισμένοι σε έβαζαν στον πειρασμό να κοιτάξεις μέσα… η παραδοσιακή αρχιτεκτονική των πέτρινων σπιτιών ,η φωτιά στο τζάκι και η ξύλινη επίπλωση προκαλούσαν μια γλυκιά θαλπωρή στους παγωμένους και κουρασμένους επισκέπτες που επέστρεψαν στο δωμάτιο τους κουρασμένοι και άφησαν για την επόμενη μέρα τις υπόλοιπες εξερευνήσεις…
Την επόμενη μέρα το πλούσιο παραδοσιακό πρωινό ήταν μια καλή αρχή πριν το ξεκίνημα των εξορμήσεων. Σπιτικές πίτες, διάφορα είδη δημητριακών,αυγά, χυμοί και πολλά άλλα…Το σπιτικό πρωινό ήταν ένα ακόμα από τα συν του boutique ξενοδοχείου που επιλέξαμε.
Μπαίνοντας στο αυτοκίνητο είχαμε διάφορα χωριά στο μυαλό μας για επίσκεψη. Εκτός από το Μεγάλο και το Μικρό Πάπιγκο, ποιά άλλα θα βλέπαμε αποφασίστηκε στην πορεία.
Περνώντας συναντήσαμε το δρόμο προς την Ιερά Μονή Σπηλιώτισσας. Ρέμα Σπηλιώτισσας- Ιερά Μονή Σπηλιώτισσας 15 λεπτά όπως μας πληροφορούσαν οι πινακίδες… Αφήσαμε το αυτοκίνητο και μαζί με άλλα 2 ζευγάρια που έκαναν εκείνη της στιγμή το ίδιο περπατήσαμε ως το Μοναστήρι. Αν και λένε ότι τα φθινοπωρινά τοπία είναι μελαγχολικά η διαδρομή ήταν μαγευτική. Τα πορτοκαλοκίτρινα χρώματα του φθινοπώρου είχαν στρώσει ένα πολύχρωμο στρώμα στη διαδρομή ανάμεσα στα πανύψηλα δέντρα, ενώ τα διάφανα νερά του ποταμού συμπλήρωναν την ανόθευτη εικόνα της φύσης.
Μετά την σύντομη πεζοπορία συνεχίσαμε προς τα χωριά Μεγάλο και Μικρό Πάπιγκο. Λίγο πριν όμως σταματήσαμε και περπατήσαμε προς τις κολυμπήθρες όπου λέγεται πως έκανε και το μπάνιο του ο Αλή πασάς …
Αν και το Πάπιγκο είναι από τα γνωστότερα χωριά του Ζαγορίου, η κίνηση ήταν λιγοστή στις ελάχιστες ανοιχτές καφετέριες, ενώ οι περισσότεροι εργαζόμενοι σε ξενοδοχεία πραγματοποιούσαν επισκευές για να είναι έτοιμα την περίοδο των Χριστουγέννων που όπως μας είπαν η κίνηση είναι περισσότερη.
Η φύση ήταν ανόθευτη και σαγηνευτική, ενώ η θέα στο φαράγγι του Βίκου έκοβε την ανάσα. Πρόκειται για το βαθύτερο φαράγγι παγκοσμίως, ενώ βότανα από την περιοχή χρησιμοποιούσαν οι λεγόμενοι βικογιατροί , από το τέλος του 17ου,τον 18ο και τον 19ο αιώνα…πολλοί από αυτούς έγιναν γνωστοί και στην οθωμανική αυτοκρατορία…
Επισκεφθήκαμε και άλλα χωριά (Μονοδένδρι, Κήποι κτλ) και θαυμάσαμε ανενόχλητοι τα περίφημα γεφύρια της περιοχής ,μαζί με ελάχιστους άλλους περιηγητές.
Στους Κήπους αποφασίσαμε να σταματήσουμε για ξεκούραση και να φάμε κάτι ελαφρύ (μετά από τέτοιο πρωινό δεν πεινάς και πολύ). Φτάσαμε στις «Μαργαρίτες», όπου το περιβάλλον ήταν παραμυθένιο μια και ήδη είχαν στολίσει για τις γιορτές. Χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα παντού, ακόμα και στην παραμικρή γωνία του μαγαζιού. Ότι πρέπει για να ξαναγίνεις παιδί…
Για το φαγητό δεν μπορώ να πω πολλά γιατί φάγαμε ελαφριά. Οι τιμές ήταν ελαφρώς τσιμπημένες αλλά ο χώρος υπέροχος.
Άλλωστε επόμενη στάση μας θα ήταν η Ελάτη, όπου είχαμε ακούσει πολύ καλά λόγια για το εστιατόριο «στα Ριζά». Φτάνοντας στην Ελάτη επικρατούσε κι εκεί ψιλοερημιά να πω… περπατούσαμε με μοναδική μας παρέα ένα γάτο που περιδιάβαινε κι αυτός στα σοκάκια ανάμεσα στα πεσμένα φθινοπωρινά φύλλα…η θέα προς τα δάση και τα άγρια βουνά της περιοχής απίστευτη…
Μπήκαμε «στα Ριζά»…το καλύτερο από όσα δοκιμάσαμε στα ζαγοροχώρια…τα άγρια χόρτα του βουνού, η υπέροχη φέτα στο φούρνο με ντομάτα και μυρωδικά, τα κρέατα…όλα γευστικότατα…
Έπρεπε να πάρουμε δυνάμεις. Την άλλη μέρα θα φτάναμε ψηλά ως τα σύνορα με την Αλβανία…Πόλεις ,μικρά χωριά, μουσείο πολέμου,το πάρκο Μπουραζάνι των χιλιάδων στρεμμάτων με τα άγρια ζώα, η οικία της μάνας του Αλή πασά και πολλά άλλα περίμεναν να μας αποκαλυφθούν…
Την επόμενη μέρα το πλούσιο παραδοσιακό πρωινό ήταν μια καλή αρχή πριν το ξεκίνημα των εξορμήσεων. Σπιτικές πίτες, διάφορα είδη δημητριακών,αυγά, χυμοί και πολλά άλλα…Το σπιτικό πρωινό ήταν ένα ακόμα από τα συν του boutique ξενοδοχείου που επιλέξαμε.
Μπαίνοντας στο αυτοκίνητο είχαμε διάφορα χωριά στο μυαλό μας για επίσκεψη. Εκτός από το Μεγάλο και το Μικρό Πάπιγκο, ποιά άλλα θα βλέπαμε αποφασίστηκε στην πορεία.
Περνώντας συναντήσαμε το δρόμο προς την Ιερά Μονή Σπηλιώτισσας. Ρέμα Σπηλιώτισσας- Ιερά Μονή Σπηλιώτισσας 15 λεπτά όπως μας πληροφορούσαν οι πινακίδες… Αφήσαμε το αυτοκίνητο και μαζί με άλλα 2 ζευγάρια που έκαναν εκείνη της στιγμή το ίδιο περπατήσαμε ως το Μοναστήρι. Αν και λένε ότι τα φθινοπωρινά τοπία είναι μελαγχολικά η διαδρομή ήταν μαγευτική. Τα πορτοκαλοκίτρινα χρώματα του φθινοπώρου είχαν στρώσει ένα πολύχρωμο στρώμα στη διαδρομή ανάμεσα στα πανύψηλα δέντρα, ενώ τα διάφανα νερά του ποταμού συμπλήρωναν την ανόθευτη εικόνα της φύσης.
Μετά την σύντομη πεζοπορία συνεχίσαμε προς τα χωριά Μεγάλο και Μικρό Πάπιγκο. Λίγο πριν όμως σταματήσαμε και περπατήσαμε προς τις κολυμπήθρες όπου λέγεται πως έκανε και το μπάνιο του ο Αλή πασάς …
Αν και το Πάπιγκο είναι από τα γνωστότερα χωριά του Ζαγορίου, η κίνηση ήταν λιγοστή στις ελάχιστες ανοιχτές καφετέριες, ενώ οι περισσότεροι εργαζόμενοι σε ξενοδοχεία πραγματοποιούσαν επισκευές για να είναι έτοιμα την περίοδο των Χριστουγέννων που όπως μας είπαν η κίνηση είναι περισσότερη.
Η φύση ήταν ανόθευτη και σαγηνευτική, ενώ η θέα στο φαράγγι του Βίκου έκοβε την ανάσα. Πρόκειται για το βαθύτερο φαράγγι παγκοσμίως, ενώ βότανα από την περιοχή χρησιμοποιούσαν οι λεγόμενοι βικογιατροί , από το τέλος του 17ου,τον 18ο και τον 19ο αιώνα…πολλοί από αυτούς έγιναν γνωστοί και στην οθωμανική αυτοκρατορία…
Επισκεφθήκαμε και άλλα χωριά (Μονοδένδρι, Κήποι κτλ) και θαυμάσαμε ανενόχλητοι τα περίφημα γεφύρια της περιοχής ,μαζί με ελάχιστους άλλους περιηγητές.
Στους Κήπους αποφασίσαμε να σταματήσουμε για ξεκούραση και να φάμε κάτι ελαφρύ (μετά από τέτοιο πρωινό δεν πεινάς και πολύ). Φτάσαμε στις «Μαργαρίτες», όπου το περιβάλλον ήταν παραμυθένιο μια και ήδη είχαν στολίσει για τις γιορτές. Χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα παντού, ακόμα και στην παραμικρή γωνία του μαγαζιού. Ότι πρέπει για να ξαναγίνεις παιδί…
Για το φαγητό δεν μπορώ να πω πολλά γιατί φάγαμε ελαφριά. Οι τιμές ήταν ελαφρώς τσιμπημένες αλλά ο χώρος υπέροχος.
Άλλωστε επόμενη στάση μας θα ήταν η Ελάτη, όπου είχαμε ακούσει πολύ καλά λόγια για το εστιατόριο «στα Ριζά». Φτάνοντας στην Ελάτη επικρατούσε κι εκεί ψιλοερημιά να πω… περπατούσαμε με μοναδική μας παρέα ένα γάτο που περιδιάβαινε κι αυτός στα σοκάκια ανάμεσα στα πεσμένα φθινοπωρινά φύλλα…η θέα προς τα δάση και τα άγρια βουνά της περιοχής απίστευτη…
Μπήκαμε «στα Ριζά»…το καλύτερο από όσα δοκιμάσαμε στα ζαγοροχώρια…τα άγρια χόρτα του βουνού, η υπέροχη φέτα στο φούρνο με ντομάτα και μυρωδικά, τα κρέατα…όλα γευστικότατα…
Έπρεπε να πάρουμε δυνάμεις. Την άλλη μέρα θα φτάναμε ψηλά ως τα σύνορα με την Αλβανία…Πόλεις ,μικρά χωριά, μουσείο πολέμου,το πάρκο Μπουραζάνι των χιλιάδων στρεμμάτων με τα άγρια ζώα, η οικία της μάνας του Αλή πασά και πολλά άλλα περίμεναν να μας αποκαλυφθούν…
Last edited by a moderator: