alma
Member
- Μηνύματα
- 4.297
- Likes
- 18.467
Περιεχόμενα
Μετά από άλλο ένα πρωινό με την -γνωστή πια- ποικιλία που προσφέρει το κατάλυμα μας ξεκινάμε για τις εξορμήσεις μας. Πρώτος προορισμός το Καλπάκι, το οποίο σχεδόν φαντάζει μεγάλη πόλη, σε σχέση με τα χωριά του Ζαγορίου…. Βασικό του αξιοθέατο το μουσείο Πολέμου ’40-’41….Οι στρατιώτες στην είσοδο πρόθυμα ξεναγούν τους επισκέπτες και απαντούν στις ερωτήσεις μας… το μουσείο γεμάτο με εκθέματα…οπλισμός, στρατιωτικές στολές της εποχής, φωτογραφίες….βγαίνοντας στον κοντινό λόφο ένα φρεσκοβαμμένο «ΟΧΙ» δεσπόζει θυμίζοντας την ιστορία της περιοχής…
Κατευθυνόμαστε στην κωμόπολη της Κόνιτσας. Ψάχνοντας να παρκάρουμε ένας τετράποδος φίλος (μια συμπαθητική σκυλίτσα αυτή τη φορά) μας καλωσορίζει.
-Πόσο αδύνατη είναι; αναρωτιέμαι φωναχτά, μη συμμεριζόμενη τις ανησυχίες του συζύγου για το που θα παρκάρουμε και τι θα δούμε στην περιοχή….
Τελικά θέση πάρκινγκ βρίσκουμε και βγαίνοντας από το αυτοκίνητο ψάχνω αμέσως για ζωοτροφή που κουβαλάμε στο πορτ παγκαζ για τέτοιες περιπτώσεις. Ευτυχώς τη βρίσκω και μετά η σκυλίτσα μας ακολουθεί στην μισή Κόνιτσα και βολτάρει μαζί μας…
Παρά το κρύο η μέρα είναι όμορφη και ηλιόλουστη, ενώ τα σπίτια με τα κεραμίδια, τα καταπράσινα βουνά αμφιθεατρικά της κωμόπολης και οι χαλαροί ρυθμοί των ντόπιων μας θυμίζουν πόσο μακριά είμαστε από την τρέλα και το άγχος της Αττικής.
Συνεχίζουμε το δρόμο μας προς την οικία της Χάμκως, της μητέρας του Αλή Πασά…ανεβαίνοντας την ανηφόρα που φάνταζε ατέλειωτη μέχρι να βρεθεί μια πινακίδα να σε πληροφορήσει ότι κάπου έφτασες τελικά, συναντάμε άλλους περιηγητές που ακολουθούν την ίδια κατεύθυνση.
-Μα που έμενε πια αυτή η Χάμκω; αναρωτιόνται οι περιηγητές που συναντήσαμε, αλλά ούτε κι εμείς ξέρουμε την απάντηση και συνεχίζουμε την ανάβαση….
Φτάνοντας στην οικία, όπου γίνονταν εργασίες αναστύλωσης ,όπως φανερώνουν και οι σκαλωσιές στην είσοδο, μια πινακίδα μας ανακοινώνει ότι φτάσαμε στην οικία της Χάμκως, όπου θα μπορούσαμε να φανταστούμε τον Αλή πασά στην παιδική του ηλικία, να παίζει υπό την εποπτεία του ιερέα, στον οποίο τον εμπιστεύτηκε η μάνα του μετά τον φόνο του άντρα της. Το κτιριακό συγκρότημα στο οποίο βρισκόμαστε (ή ότι έχει μείνει από αυτό) αποτελεί χαρακτηριστικό δείγμα τοπικής αρχιτεκτονικής του 18ου αιώνα.
Φεύγοντας περνάμε από την οικία Χουσεΐν Σίσκου, όπου το μόνο που μπορεί να δει κανείς είναι την βλάστηση που έχει πνίξει το χώρο ….που είναι η οικία οεο; αν τη βρει κανείς, ας το πει και σε μας....
Οι περιηγητές που γνωρίσαμε στον δρόμο μας ρωτούν που θα πάμε μετά… Ελα ντε;
Το περιβαλλοντικό πάρκο Μπουραζάνι δεν έχει ανοίξει ακόμα τις πύλες του και έχουμε ελεύθερο χρόνο…
Μας μιλούν για το μοναστήρι της Μολυβδοσκέπαστης, κοντά στο ομώνυμο χωριό στα σύνορα με την Αλβανία…πάμε λοιπόν.
Φτάνοντας η γαλήνη της περιοχής σε κυριεύει. Ανόθευτη άγρια φύση, ηρεμία και μερικοί κάτοικοι της περιοχής να σκουπίζουν τα πορτοκαλοκίτρινα φθινοπωρινά φύλλα στην είσοδο του μοναστηριού. Το μοναστήρι έχει τρεις τίτλους: «Μολυβδοσκέπαστη» από τη μολύβδινη σκεπή που είχε κάποτε, «Βασιλική» γιατί η παράδοση έλεγε πως χτίστηκε από τον Βυζαντινό αυτοκράτορα Κωνσταντίνο Δ τον Πωγωνάτο και «Σταυροπηγιακή» όπως λέγονταν τα μοναστήρια που εξαρτώνταν από το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπώλεως….
Η παράδοση έλεγε πως ο αυτοκράτορας Κωνσταντίνος Δ Πωγωνάτος, επιστρέφοντας από μια εκστρατεία στη Σικελία σταμάτησε να ξεκουραστεί στην περιοχή που σήμερα βρίσκεται το μοναστήρι και ένα θαύμα της Παναγίας τον οδήγησε στο χτίσιμο του μοναστηριού.
Μετά από λίγα λεπτά με το αυτοκίνητο βρεθήκαμε στην περιοχή του Μπουραζανίου. Στο ομώνυμο ξενοδοχείο σταματήσαμε, περιμένοντας να ενημερωθούμε για την περιήγηση μας στο πάρκο. Εκεί βρίσκονταν και άλλοι περιηγητές που περίμεναν για τον ίδιο λόγο.
Μετά από λίγο ο ιδιοκτήτης έφτασε με ένα φορτηγάκι, στο όποιο επιβιβαστήκαμε όλοι και μέσα από το οποίο θα μπορούσαμε να φωτογραφίζουμε και να βλέπουμε τα ζώα κατά την περιήγηση μας στο πάρκο. Όλα τα ζώα (ελάφια, ζαρκάδια,αγριογούρουνα, κρητικοί αίγαγροι κλπ) ήταν άγρια όπως μας είπαν εξαρχής και τα περισσότερα από αυτά, ελεύθερα στους χώρους του πάρκου.....ξεκινάμε λοιπόν...
Κατευθυνόμαστε στην κωμόπολη της Κόνιτσας. Ψάχνοντας να παρκάρουμε ένας τετράποδος φίλος (μια συμπαθητική σκυλίτσα αυτή τη φορά) μας καλωσορίζει.
-Πόσο αδύνατη είναι; αναρωτιέμαι φωναχτά, μη συμμεριζόμενη τις ανησυχίες του συζύγου για το που θα παρκάρουμε και τι θα δούμε στην περιοχή….
Τελικά θέση πάρκινγκ βρίσκουμε και βγαίνοντας από το αυτοκίνητο ψάχνω αμέσως για ζωοτροφή που κουβαλάμε στο πορτ παγκαζ για τέτοιες περιπτώσεις. Ευτυχώς τη βρίσκω και μετά η σκυλίτσα μας ακολουθεί στην μισή Κόνιτσα και βολτάρει μαζί μας…
Παρά το κρύο η μέρα είναι όμορφη και ηλιόλουστη, ενώ τα σπίτια με τα κεραμίδια, τα καταπράσινα βουνά αμφιθεατρικά της κωμόπολης και οι χαλαροί ρυθμοί των ντόπιων μας θυμίζουν πόσο μακριά είμαστε από την τρέλα και το άγχος της Αττικής.
Συνεχίζουμε το δρόμο μας προς την οικία της Χάμκως, της μητέρας του Αλή Πασά…ανεβαίνοντας την ανηφόρα που φάνταζε ατέλειωτη μέχρι να βρεθεί μια πινακίδα να σε πληροφορήσει ότι κάπου έφτασες τελικά, συναντάμε άλλους περιηγητές που ακολουθούν την ίδια κατεύθυνση.
-Μα που έμενε πια αυτή η Χάμκω; αναρωτιόνται οι περιηγητές που συναντήσαμε, αλλά ούτε κι εμείς ξέρουμε την απάντηση και συνεχίζουμε την ανάβαση….
Φτάνοντας στην οικία, όπου γίνονταν εργασίες αναστύλωσης ,όπως φανερώνουν και οι σκαλωσιές στην είσοδο, μια πινακίδα μας ανακοινώνει ότι φτάσαμε στην οικία της Χάμκως, όπου θα μπορούσαμε να φανταστούμε τον Αλή πασά στην παιδική του ηλικία, να παίζει υπό την εποπτεία του ιερέα, στον οποίο τον εμπιστεύτηκε η μάνα του μετά τον φόνο του άντρα της. Το κτιριακό συγκρότημα στο οποίο βρισκόμαστε (ή ότι έχει μείνει από αυτό) αποτελεί χαρακτηριστικό δείγμα τοπικής αρχιτεκτονικής του 18ου αιώνα.
Φεύγοντας περνάμε από την οικία Χουσεΐν Σίσκου, όπου το μόνο που μπορεί να δει κανείς είναι την βλάστηση που έχει πνίξει το χώρο ….που είναι η οικία οεο; αν τη βρει κανείς, ας το πει και σε μας....
Οι περιηγητές που γνωρίσαμε στον δρόμο μας ρωτούν που θα πάμε μετά… Ελα ντε;
Το περιβαλλοντικό πάρκο Μπουραζάνι δεν έχει ανοίξει ακόμα τις πύλες του και έχουμε ελεύθερο χρόνο…
Μας μιλούν για το μοναστήρι της Μολυβδοσκέπαστης, κοντά στο ομώνυμο χωριό στα σύνορα με την Αλβανία…πάμε λοιπόν.
Φτάνοντας η γαλήνη της περιοχής σε κυριεύει. Ανόθευτη άγρια φύση, ηρεμία και μερικοί κάτοικοι της περιοχής να σκουπίζουν τα πορτοκαλοκίτρινα φθινοπωρινά φύλλα στην είσοδο του μοναστηριού. Το μοναστήρι έχει τρεις τίτλους: «Μολυβδοσκέπαστη» από τη μολύβδινη σκεπή που είχε κάποτε, «Βασιλική» γιατί η παράδοση έλεγε πως χτίστηκε από τον Βυζαντινό αυτοκράτορα Κωνσταντίνο Δ τον Πωγωνάτο και «Σταυροπηγιακή» όπως λέγονταν τα μοναστήρια που εξαρτώνταν από το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπώλεως….
Η παράδοση έλεγε πως ο αυτοκράτορας Κωνσταντίνος Δ Πωγωνάτος, επιστρέφοντας από μια εκστρατεία στη Σικελία σταμάτησε να ξεκουραστεί στην περιοχή που σήμερα βρίσκεται το μοναστήρι και ένα θαύμα της Παναγίας τον οδήγησε στο χτίσιμο του μοναστηριού.
Μετά από λίγα λεπτά με το αυτοκίνητο βρεθήκαμε στην περιοχή του Μπουραζανίου. Στο ομώνυμο ξενοδοχείο σταματήσαμε, περιμένοντας να ενημερωθούμε για την περιήγηση μας στο πάρκο. Εκεί βρίσκονταν και άλλοι περιηγητές που περίμεναν για τον ίδιο λόγο.
Μετά από λίγο ο ιδιοκτήτης έφτασε με ένα φορτηγάκι, στο όποιο επιβιβαστήκαμε όλοι και μέσα από το οποίο θα μπορούσαμε να φωτογραφίζουμε και να βλέπουμε τα ζώα κατά την περιήγηση μας στο πάρκο. Όλα τα ζώα (ελάφια, ζαρκάδια,αγριογούρουνα, κρητικοί αίγαγροι κλπ) ήταν άγρια όπως μας είπαν εξαρχής και τα περισσότερα από αυτά, ελεύθερα στους χώρους του πάρκου.....ξεκινάμε λοιπόν...
Last edited by a moderator: