Αζερμπαϊτζάν Η Χώρα της φωτιάς ή αλλιώς Azərbaycan!

ThanasisU2

Member
Μηνύματα
3.469
Likes
3.433
Επόμενο Ταξίδι
Brno
Ταξίδι-Όνειρο
RTW

Ένα Σεράι και κάτι Φλεγόμενες Πέτρες

Μετά το υπέροχο γεύμα, πήρα ξανά το δρόμο για την παλιά πόλη, να επισκεφτώ το δεύτερο πιο σημαντικό μνημείο του Μπακού, το Παλιό Παλάτι (Σεράι) του πασά.

Η είσοδος, είναι 3 ΑΖΝ (η φωτογράφιση 1 ΑΖΝ) και η ενοικίαση audio guide 5 AZN.

Η αρχιτεκτονική είναι παρόμοια με το Τοπ Καπί της Κωνσταντινούπολης, άλλα και αυτή την φορά, οι Αζέροι, συνδύασαν το παλιό με το νέο. Σε όλο το μήκος του Σεράι, θα βρούμε υπολογιστές με ενδιαφέρον βίντεο για το πως ζούσαν οι πασάδες, άλλα θα έχουμε την ευκαιρία να παίξουμε με αρχαία όργανα.


Βασιλικός Θρόνος


Βασιλικός Θρόνος


Αραβική Καλλιγραφία



Είναι μακέτο, τούτο το έργο;


Εκτός του εσωτερικού, έχουν την δυνατότητα να εξερευνήσουμε το παλάτι και απέξω, όπως να δούμε τα τοίχοι του παλατιού, τα λουτρά ή να ανέβουμε στο πύργο του.


Προάυλιος χώρος


Λουτρά


Για το παλάτι μπορείτε να αφιερώσετε 1 με 1 ½ ώρα. Είναι αρκετές για να πάρετε μια γεύση από την ‘Διαφορετική Τουρκία’ .

Μιας και ήταν νωρίς, είπα να πάρω σβάρνα το λιμάνι ή την Λεωφόρο του Μπακού (εκεί που το 2016 θα διεξαχθεί το Baku Street Circuit της Formula 1)



Εκεί επείσης θα βρούμε και το μεγαλύτερο κιτς της πόλης. Κάτι σαν το Ντουμπάι ένα πράγμα. Έχουμε λεφτά από πετρέλαιο, άρα μπορούμε να κάνουμε τα πάντα.


Μικρή Βενετία

Στο τέλος της λεωφόρου, θα βρούμε το τελεφερίκ (δωρεάν) που θα μας πάει στο πάρκο Κίροβ, εκεί που βρίσκεται τώρα, η ‘Λεωφόρος των Μαρτύρων’ Şəhidlər Xiyabanı. Δημιουργήθηκε το 1990, λίγο μετά την Ανεξαρτησία του Αζερμπαϊτζάν, ως φόρος τιμής (στην αρχή) των Αζέρων και Τούρκων που πολέμησαν τους Μπολσεβίκους και τους Αρμενιούς τον Μάρτιο του 1918 και τους Σοβιετικούς τονΓενάρη του 1990. Μετά προστέθηκε και το μνημείο των πεσόντων του πολέμου για το Ναγκόρνο – Καραμπάχ.




Τούρκικη Βοήθεια στους πολέμους


Μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη

Πίσω από το μνημείο, θα βρούμε την υπέροχη θέα, προς την Κασπία Θάλασσα άλλα και της νέας πόλης πίσω από τους Flame Towers.


Η πλατεία της σημαίας






Νέα Πόλη


Flame Towers


Flame Towers


H τελευταία ατραξιόν της ημέρας, είναι η διάσημες ‘Φλεγόμενες πέτρες’ Yanar Dağ.

Όπως ξέρουμε το Αζερμπαϊτζάν, βρίσκεται πάνω σε μεγάλη ποσότητα πετρελαίου άλλα και υγραερίου. Οι Φλεγόμενες πέτρες, δεν είναι τίποτα άλλο, από μια απλή πηγή υγραερίου, που πήρε κάποτε φωτιά, και φλέγεται έτσι για μερικές εκατονταετίες.

Πως να φτάσουμε εκεί; Η πρώτη επιλογή, το ταξί (άλλα θέλει αρκετά παζάρια) ή με ΜΜΜ.

Μιας και μέγα φαν, κατά των ταξί, επέλεξα την διαδρομή με ΜΜΜ. Για να φτάσουμε εκεί, θα πρέπει να πάρουμε το μετρό για την στάση Koroglu, και από εκεί, το λεωφορείο (ο Αλλάχ να το κάνει) 217. Το να φτάσει κανείς στην στάση Koroglu, δε αποτελεί καμία μεγάλη δυσκολία. Το να βρει κανείς από που φεύγει το λεωφορείο, είναι άλλη ιστορία. Υπάρχουν εκεί 2 στάσεις λεωφορείων, πάνω από πολυσύχναστη λεωφόρο. Στάση με την έννοια, πινακίδα με δρομολόγιο, δε υπάρχει, και ο μόνος τρόπος για να βρει κανείς πως να φτάσει, θα πρέπει να τρέξει μερικές φορές μέσω του τούνελ, για να βρει που φεύγει το λεωφορείο.

Μετά από κάνα 10 λεπτό, κατάφερα να βρω από που φεύγει, το λεωφορείο, και μετά από 30 λεπτά, φτάνω στην τελευταία στάση, η οποία είναι η YanarDağ.

Μιας και η είσοδος ήταν κλειστή (ήταν 19:00 και το μέρος κλείνει στις 17:00) θα πρέπει να λαδώσετε τον φύλακα (τι να κάνουμε, πράγμα σύνηθες για το Αζερμπαϊτζάν) με 2 ΑΖΝ (τόσο όσο το εισιτήριο) για να μπορέσετε να θαυμάσετε μια φωτιά που βγαίνει από την γη.


Yanar Dağ


Yanar Dağ - Οι φλεγόμενες πέτρες


Μετά από 20 λεπτά, είπα, αρκετά, πάμε πίσω. Το λεωφορείο, πάλι καλά περίμενε στην στάση, και πρόλαβα να γυρίσω, πριν πιάσει το κρύο. Στο δρόμο, είχα την ευκαιρία, να θαυμάσω, μερικές από τις πετρελαιοπηγές τους.





Αυτά για σήμερα, ντουσάκι, ύπνος, και την επόμενη μέρα, Qobustan!

 
Last edited:

karfitsa

Member
Μηνύματα
4.546
Likes
8.035
Παντα διαβαζω με πολυ ενδιαφερον τις ιστοριες σου....βεβαια,τωρα διαβαζω τις ταλαιπωριες σου και περιμενω εναγωνιως τη συνεχεια.Καλη αρχη...:)
 

ThanasisU2

Member
Μηνύματα
3.469
Likes
3.433
Επόμενο Ταξίδι
Brno
Ταξίδι-Όνειρο
RTW
Όλοι οι δρόμοι, περνάνε από την Βουδαπέστη

DSC00051.JPG


Μετά από αρκετά μεγάλο τριπ στην Πολωνία (Κρακοβία – Βρότσλαβ – Βαρσοβία/Μόντλιν-Βρότσλαβ Βαρσοβία) ήμουν είδη στην πτήση μου για Βουδαπέστη. Παρέα μου, η κλασική και αγαπημένη μου φούξια, WizzAir.

1966955_10152232324744706_1800322455_n.jpg


Στην Βουδαπέστη μου, το stop over μου ήταν αρκετό, για να βγω στην πόλη και να αρχίζω να αυτομαστιγόνομαι. Πως στο κέρατο μου, δε ξαναγύρισα στην Βουδαπέστη μετά από 3 χρόνια. Είχα ξεχάσει πόσο όμορφη ήταν. Μετά θυμήθκα. Ήταν τα πανάκριβα εισιτήρια τρένων μεταξύ Κρακοβίας και Βουδαπέστης που δε με άφηναν να πάω. Ευκαιρία να ευχαριστηθώ την βόλτα μου.

Μιας και είχα ξαναπάει Βουδαπέστη, τα βασικά τα είχα δει προ πολλού, για αυτό, την ημέρα την πέρασα κάνοντας βόλτες, τρώγοντας λάνγκος και πίνοντας τόκαι στις όχθες του Δούναβη.

DSC00043.JPG

Συναγωγή της Βουδαπέστης

DSC00044.JPG

Σιδ. Σταθμός Nyugati

DSC00047.JPG

Νησί Μαργαρίτας

DSC00052.JPG

Αγαπημένα Τραμ <3

Οι ώρες πέρασα ευχάριστα (ε λογικό το βλέπω, όταν γίνεσαι ζάντα, άλλα όχι τόσο, για να καταλάβεις τα ουγγρικά), βγάζοντας φωτογραφίες τα σημαντικότερα μνημεία και γέφυρες.

DSC00055.JPG

Αλυσιδωτη Γέφυρα/Széchenyi lánchíd

DSC00063.JPG

Γέφυρα της Ελευθερίας/Szabadság híd


Η πτήση μου ήταν βραδινή (στο Μπακού θα ήμουν στις 0430 το πρωί <sic!>) και είχα το περιθώριο να ξεπεράσω το hangover. Ας είναι καλά τα langos!

Επιστροφή στο αεροδρόμιο, με το κλασικό και φθηνό τρόπο. Με το μετρό μεχρί το Κőbánya-Κispest, και μετά με το λεωφορείο 200 Ε για το αεροδρόμιο. Έλεγχος διαβατηρίων, και αναμονή για την πτήση.

Περίμενα την πτήση μου, σχετικά άδεια (γνωρίζω ελάχιστους μαζόχες που θα πέταγαν προς το Αζερμπαϊτζάν), άλλα ξανά ζονκ. Η πτήση τίγκα! Ήταν από ότι κατάλαβα, κάποιο τουρνουά νέων μποξ στο Μπάκου. Με δυο λόγια, πάπαλα ο ύπνος.

Στις 4 το πρωί, είχαμε είδη πατήσει στο Heydər Əliyev adına beynəlxalq hava limanı ή στα ελληνικά, στο Αεροδρίο Heydar Aliyev.

Θα μου πείτε, hava limanı, κάπου το έχω ακουστά. Θα σας πω, πως ναι, τα Αζέρικα προέρχονται από τα τούρκικα, για αυτό όποιος ξέρει Τούρκικα, ξέρει και Αζέρικα.

Θα μου ξαναπείτε τώρα, Heydar Aliyev; Ποιος είναι αυτός; Για αυτόν στο επόμενο επεισόδιο.

Προς το παρών,


10264215_10152352931059706_665066033853883417_o.jpg


Bakıda xoş gəlmisiniz!
ελληνιστής: Καλώς ορίσατε στο Μπάκου.

ΥΓ, Ακόμα δε πέρασα τον έλεγχο διαβατηρίων. Μπορώ να πω, πως πέρασα αρκετά καλά εκεί...
 

underwater

Member
Μηνύματα
2.710
Likes
11.219
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτική
Καλώς τον κι ας (παρα)άργησε! :p
Άντε, συνέχισε, να δούμε λίγη Κασπία! :)
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.726
Επόμενο Ταξίδι
?
Και come back @ThanasisU2 και Αζερμπαιτζάν και μαύρες μέρες στο φόρουμ ένας τρελός δυνατός συνδυασμός να μείνω συντονισμένος σ'αυτή την ταξιδιωτική ιστορία!
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.151
Likes
14.441
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Καλώς μας όρισες και πάλι. Άντε να έχουμε και κάτι ευχάριστο να διαβάζουμε
 

mariath

Member
Μηνύματα
2.219
Likes
5.727
Ταξίδι-Όνειρο
Όλη η Νότια Αμερική
Άντε ρε Θανάση και μας έλειψες. Και ήρθες πάνω στην κατάλληλη στιγμή. Περιμένω και γω μαζί με τους υπόλοιπους.
 

ThanasisU2

Member
Μηνύματα
3.469
Likes
3.433
Επόμενο Ταξίδι
Brno
Ταξίδι-Όνειρο
RTW
Heydər Əliyev! Εσύ superstar!

Πριν αρχίζωτο trip report (πσσστ), θαγράψω 2-3 λόγιατοΑζερμπαϊτζάν.

Καταρχήν, να βάλω έναν χάρτη, για να δείξω, στους άμαθους που είναι το Αζερμπαϊτζάν:

caucasus-map.jpg


Βρίσκεται στο καζάνι, που λέγετε Καύκασος. Θα μου ξαναπείτε (το ξέρω, είμαι καλό σε αυτά), μα καζάνι που βράζει λέγαν πάντα τα Βαλκάνια! Και εδώ θα σας πω, πως όχι μονό τα Βαλκάνια βράζανε, άλλα και ο Καύκασος. Αρκεί κάποιος να διαβάσει την ιστορία του τα τελευταία 100 χρόνια, και θα καταλάβει.

Άλλα ας γυρίσουμε στο Αζερμπαϊτζάν. Όπως είδατε, στον χάρτη, υπάρχει ένα μικρό μέρος του Αζερμπαϊτζάν, στα αριστερά, μόνο του. Είναι το Naxçıvan Muxtar Respublikası (στα ελληνικά Ναχιτσεβάν), ένας περίκλειστος εξωτερικός θύλακας του Αζερμπαϊτζάν. Ήταν μια από τις ‘ιδέες’ του Στάλιν, να φτιάξει ενκλάβες μέσα στην ΕΣΣΔ, πχ. στην Αρμενία θα βρούμε ενκλάβες των Αζέρων, και τούμπαλιν στο Αζερμπαϊτζάν.

Όπως έγραψα και πριν, το Ναγκόρνο-Καραμπάχ, είναι θέμα ταμπού/faux pax στην Χώρα της Φωτιάς. Δε μιλάμε για αυτό, πόσο μάλλον, δε ταξιδεύουμε στο Αζερμπαϊτζάν, με βίζα τους. Δε θα περάσετε ούτε ένα μέτρο από τα σύνορα τους. Σφραγίδες από την Αρμενία, επιτρέπονται, άλλα δε θα χαρείτε σε μεγάλη εκτίμηση τους. Ό λόγος; Ο πόλεμος για το Ναγκόρνο-Καραμπάχ. Μετά την πτώση της ΕΣΣΔ, το Ναγκόρνο θα ενταχτώταν στο Αζερμπαϊτζάν. Το πρόβλημα όμως ήταν, η πλειοψηφία των κατοίκων ήταν Αρμένιοι και χριστιανοί. Ήταν και αυτό, μια ιδέα του Στάλιν. Για να μην ξεκινήσει πόλεμος από τους Αρμενιούς, έβαλε εκεί κάμποσους Αζέρους, από φτωχιές περιοχές του Αζερμπαϊτζάν. Όπως ήταν αναμενόμενο, οι Αρμένιοι δε τα πολυπήγαιναν καλά με τους Αζέρους (είναι κάτι σαν τους Έλληνες με τους Τούρκους), και οι βεντέτες πήγαιναν αβέρτα. Το 1991 ξεσπάει πόλεμος (ο οποίος κρατάει μέχρι σήμερα), με συνέπεια, το Αζερμπαϊτζάν, να χάσει το Ναγκόρνο και να διακόψει όλες τις σχέσεις με την Αρμενία, σε σημείο, να σου απαγορεύουν να βγάζεις φωτογραφία την Αρμενία, από το Αζερμπαϊτζάν. Σχεδόν κάθε μέρα, πεθαίνει κάποιος φαντάρος στα σύνορα, μεταξύ Αρμενίας – Αζερμπαϊτζάν, και από ότι φαίνεται, γρήγορα δε θα υπογράψουν ειρήνη, όταν ο τωρινός πρόεδρος İlham Əliyev (ναι είναι ο υιός του προηγούμενου προέδρου, Heydər Əliyev), γράφει καθημερινά στο twitter ότι θα σφάξουμε κάθε Αρμένιο, η Αρμενία θα γίνει δικιά μας κτλ.

Γυρνάμε στο Αζερμπαϊτζάν. Μπορώ να πω μάλιστα, είναι η χώρα του φακελάκια. Ξεπερνάει μάλιστα και την Ελλάδα. Θες να γίνεις ιατρός; Κανένα πρόβλημα, ή πας για σπουδές 12 χρόνια (γιατί θα σε κόψουν) ή θα σκάσεις 10000$ και θα γίνεις ότι ιατρός γουστάρεις από το πρώτο κιόλας εξάμηνο. Για αυτό το λόγο όλοι οι Αζέροι, πάνε για εξετάσεις/επεμβάσεις στο Ιράν, Ρωσία ή στην Γεωργία. Για τους τουρίστες, υπάρχει το Αμερικανικό Νοσοκομείο, με είσοδο 100$ (καλό είναι να έχετε ασφάλιση). Θες να γίνεις αστυνομικός; Σκάσε 1000$, και θα γίνεις. Γενικά τα πάντα θέλουν rüşvət (αυτό δε χρειάζεται μετάφραση).

Το άλλο που με παραξένευε, είναι οι ατελείωτες ανισόπεδες (ή υπόγειες) διαβάσεις για πεζούς. Κάθε 100 μέτρα υπάρχει και μία. Μετά το κατάλαβα. Καθημερινά πεθαίνει ένας πεζός και 15 άτομα καταλήγουν στο νοσοκομείο. Για την οδήγηση, θα το γράψω στο επόμενο στάδιο, όταν πήγα στο Qobustan.

Heydər Əliyev. O ένας και μοναδικός, ο power ranger του Αζερμπαϊτζάν. Ο πρώτος πρόεδρος του Αζερμπαϊτζάν, μετά το πόλεμο με το Ναγκόρνο. Είναι κάτι σαν την Μελίνα Μερκούρη για τους Έλληνες ή τον Πάπα Ιωάννη Παύλο τον ΙΙ για τους Πολωνούς. Θα τον βρείτε παντού! Αεροδρόμιο στο όνομα του, σταθμός τρένων, πόλη, δρόμους, εφημερίδα. Μόλις βγείτε από το αεροδρόμιο, θα υπάρχει μια υπέρ αφίσα του: Heydər Əliyev Welcomes you to Azerbaijan!

DSC00147.JPG
 

ThanasisU2

Member
Μηνύματα
3.469
Likes
3.433
Επόμενο Ταξίδι
Brno
Ταξίδι-Όνειρο
RTW
To Naghorno, or not Naghorno?

0430 το πρωί. Πράγμα αρκετά συνηθισμένο σε αυτές τις χώρες, να φτάνουν αεροπλάνα, εκτός του εθνικού αερομεταφορέα. Πριν καν μπω στο Αζερμπαϊτζάν, με περίμενε το έλεγχος διαβατηρίων.

Ε εντάξει, τόσους πολλούς έλεγχους πέρασα, αυτόν δε θα περάσω;

Πάμε με το διαβατήριο, την επιβεβαίωση διαμονής μου και είχα ακόμα τον ταξιδιωτικό οδηγό μου.

-Salam, δίνοντας το διαβατήριο μου.

-Salam, και αρχίζει και ψάχνει σελίδα, σελίδα το διαβατήριο μου, μην τυχών έχω κάτι που να με συνδέει με το Ναγκόρνο Καραμπάχ.

Σας παρακαλώ, δώστε μου τον ταξιδιωτικό σας οδηγό. Κανένα πρόβλημα, και ψάχνει, και ψάχνει, και μου πετάγεται, στα Αζέρικα: Εδώ γράφει ότι το Ναγκόρνο, ανείκει στην Αρμενία.

Έλα Χριστέ και πανάγια, τι μου λες καλή μου; Γράφει ξεκάθαρα, στα Πολωνικά, ότι ανήκει στο Αζερμπαϊτζάν.

Ξέρω Ρωσικά, και εδώ γράφει, ότι είναι στην Αρμενία.

(Η ομιλία ήταν όλα τα λεφτά, εγώ στα τουρκικά, και αυτή στα ρωσικά)

Αίντα! Δε έχω πιει καφέ ακόμα, και η τύπισσα είχε όρεξη για καβγά (ακόμα δε έλαβα την σφραγίδα στο διαβατήριο μου).

Η τύπισσα κλείνει το γκισέ των διαβατηρίων, και φωνάζει τον supervisor. Το ίδιο και αυτός.

Λέω, εντάξει, πετύχαμε τα σαίνια του Αζερμπαϊτζάν σε ένα μέρος.

10 λεπτά ομιλίας, και με παίρνει στο ‘γραφείο’ του, μου κάνει τσαγάκι, και ανοίγει google translator, και γράφει λέξη λέξη τι γράφει στο βιβλίο, για να το μεταφράσει (Ο.Ο) !

Του πήρε κάνα 15 λεπτό (δε με άφησε να το βοηθήσω), και εγώ, σε στιλ Φλαμπουράρη, να πίνω το τσαγάκι μου. Μου απαντάει, ότι είχε δίκιο, γράφει ότι το Ναγκόρνο ανήκει στην Αρμενία (χώρια, που έγραψε τα Πολωνικά), του απαντάω, εντάξει και τώρα;

Έσκισε από τον οδηγό το αμφιλεγόμενο περιεχόμενο (Ο.Ο), μου έβαλε την περιβόητη σφραγίδα και με καλώς όρισε στο Αζερμπαϊτζάν.

Πέρασα κοντά στην 1 ώρα στον έλεγχο. Είχε χαβαλέ δε λέω, απλά χρειάζεται να έχεις σιδερένια νεύρα μαζί τους. Άλλα Salam, from Baki!

YΓ, Βγαίνοντας από τον έλεγχο-παραλαβή αποσκευών, ο πρώτος τύπος που έσκασε μύτη, δε ήταν για ταξί, άλλα, για να μου πουλήσει qəşiş!
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.169
Μηνύματα
882.777
Μέλη
38.883
Νεότερο μέλος
ayahuasca97

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom