ThanasisU2
Member
- Μηνύματα
- 3.483
- Likes
- 3.467
- Επόμενο Ταξίδι
- Brno
- Ταξίδι-Όνειρο
- RTW
Ayran + Kabab + me = B.F.F.E.!
Μετά από κάνα 40 λεπτό στο κινούμενο-τσαντίρι, φτάνω επιτέλους στο κέντρο του Μπακού. Βγαίνοντας από το λεωφορείο, είδη έρχεται το αλατισμένο αεράκι, από την Κασπία θάλασσα (ναι, είχα να δω θάλασσα κοντά στο μισό χρόνο). Μιας και η πλατεία/κέντρο δε πρόσφερε και πολλά (μια απλή κομουνιστική αρχιτεκτονική), αποφάσισα, να πάω στο ξενοδοχειοξενωναχοστελ (whatewah) για να αφήσω τουλάχιστον τα πράγματα μου.
Το υπέρ του ξενοδοχειοξενωναχοστελ είναι ότι είναι αρκετά κοντά στον σιδηροδρομικό σταθμό και με το κεντρικό σταθμό του μετρό. Αλλά είναι και καλά χωμένο, σε ένα από τους μικρούς δρόμους του Μπακού.
Μετά από κάνα 15 λεπτό ψάξιμο (ναι είμαι κατά του GPS, και προτιμώ τους χάρτες, και ναι είμαι χίπστερ) το βρίσκω το ξενοδοχειοξενωναχοστελ μέσα σε μια παλιά πολυκατοικία. Ο ρεσεψιονίστ (αδερφός του ιδιοκτήτη) με καλώς ορίζει με τσάι (τι πρωτότυπο) και μου λέει στα αζερικά ότι το δωμάτιο μου, δε είναι έτοιμο. Του απαντώ, πως κανένα πρόβλημα, πως μπορώ να έρθω αργότερα αν είναι, και αν μπορώ να αφήσω την τσάντα μου (τα πάντα στα τούρκικα). Κανένα πρόβλημα, και πάμε στην υπόθεση τιμή. Και εδώ ξεκινάνε τα παζάρια (που θα με ακολουθήσουν σε όλο το ταξίδι μου). Kαταφέρνω μετά από κάνα δεκάλεπτο, και έχω με την ίδια τιμή για 4 κλίνο με εξωτερική τουαλέτα, να πάρω μονόκλινο με δικιά μου τουαλέτα και με δορυφορική τηλεόραση!
Με χαρά, αφήνω την τσάντα και πετάγομαι προς το λιμάνι (όπως είπα μου είχε λείψει το θαλασσινό αεράκι). Δε είναι δύσκολο να φτάσεις στο λιμάνι. Όλοι οι δρόμοι εκεί θα σε βγάλουν. Μετά από 5 λεπτά περπάτημα, φτάνω και εγώ στην θάλασσα.
Η όμορφη αρχιτεκτονική του Μπακού
Προεδρικό Μέγαρο
Η υπέροχη ησυχία! Τα παιδιά στο σχολείο, οι μεγάλοι στις δουλειές, και στην προμενάδα βλέπεις μόνο συνταξιούχους και ελάχιστους τουρίστες (κυρίως από την Ρωσία). Η πρώτη μου επαφή με το Μπακού, μπορώ να πω, πως ήταν αρκετά θετική.
Ο καιρός; Να σας πω, το πρωί κάνει αρκετό κρύο (ήμουν με το μπουφάν, και κοντό παντελονάκι, και ένα κρύο το ένιωσα) άλλα μετά τις 11-12 αρχίζουν οι ζέστες. 30-35 βαθμοί είναι η κλασική θερμοκρασία για τέλη Απρίλη.
Η βόλτα σιγά σιγά με βγάζει, σε μια από τις πολλοστές σημαίες, του Αζερμπαϊτζάν. Τα χρώματα συμβολίζουν: μπλε τον λαό των Αζέρων, το κόκκινο την ελευθερία και το πράσινο το ισλάμ. Το μισοφέγγαρο, είναι δανεισμένο από την Τουρκία και συμβολίζει την θρησκεία και το οκτάκτινο αστέρι, που συμβολίζει τις οκτώ υποδιαιρέσεις της φυλής των Τούρκων.
Γενεικά, από ότι παρατήρησα, με την θρησκεία δε τα έχουν και τόσο καλά. Ο κομουνισμός, πρέπει να διάλυσε τον όρο θρησκεία. Μιας και μουσουλμανικό κράτος, ελάχιστα ήταν τα τζαμιά, πόσο μάλλον οι θρησκευόμενοι και ο τρόπος ντυσίματος των γυναικών (τι γυναικών, γυναίκαρων! αλλά για αυτό σε επόμενο επεισόδιο).
Από πίσω, το στολίδι και σήμα κατατεθέν, του Μπάκου, με ύψος 190 μ. το Alov Qüllələri ή αλλιώς, οι Φλεγόμενοι Πύργοι (έχουν με την φωτιά κάτι εκεί). Χτιστήκαν το 2012, και αποτελούν από τότε το υψηλότερο κτίριο του Αζερμπαϊτζάν, και πόλος έλξης ξένων εταιριών κυρίως αυτοκινήτων και πετρελαϊκών.
Πίσω ακριβώς από την σημαία, η παλιά πόλη. Μιας και με έπιανε η κούραση (έλλειψη ύπνου) την πέρασα μια γρήγορη βόλτα, ώστε να ξέρω πάνω κάτω τι να δω.
Παλιό Μπακού
Η απλή βόλτα, μου βγήκε ‘βολτάρα’ και πέρασα κάνα 2 ώρο, χάνοντας και βρίσκοντας ξανά στα σοκάκια της παλιάς πόλης.
Qız Qalası (Παρθένο φρούριο)
Επόμενος σταθμός, Ιράν!
Δημοτική βιβλιοθήκη της πλατείας
Πανεπιστήμιο του Μπακού
Τείχος παλιάς πόλης
Μιας και τώρα, εκλιπαρούσα, για ένα ντουσάκι και έναν υπνάκο, έψαξα τον κοντινότερο σταθμό μετρό. Ο κοντινότερος σταθμός ήταν ο İçәri Şәhәr (Κέντρο Πόλης).
İçәri Şәhәr
Το Bakı Metropoliteni (ή αλλιώς το μετρό του Μπακού), αποτελείτε από 2 γραμμές, με συνολικό μήκος τα 35 χλμ και έχει 23 σταθμούς. Η πρώτη γραμμή άνοιξε το 1967 (το δεύτερο μετρό στον Καύκασο μετά την Γεωργία) σαν δώρο της ΕΣΣΔ σε πόλεις που είχαν πάνω από 1 εκατομμύριο κατοίκους.
Χάρτης μετρό του Μπακού
Από τότε, δε άλλαξαν και πολλά. Τα ίδια βαγόνια μέχρι σήμερα κάνουν τις κούρσες.
Η μια διαδρομή κοστίζει 0.3 ΑΖΝ (0.28 €) συν 3 ΑΖΝ για την Κάρτα Μπακού (Bakı Kart) σαν εγγύηση.
Κάρτα Μπακού (Bakı Kart)
Τελευταίος σταθμός, πριν το ξενοδοχειοξενωναχοστελ, ο σιδηροδρομικός σταθμός, για την παραλαβή του εισιτήριου μου, για το δρομολόγιο Μπακού – Τυφλίδα.
Dəmiryol Vağzalı (Σιδηροδρομικός σταθμός Μπακού)
Η αγορά έγινε από την κεντρική σελίδα σιδηροδρόμων του Αζερμπαϊτζάν (ναι η σελίδα είναι λίγο γιούχου, όπως και όλη η χώρα) τουλάχιστον 10 ημέρες πριν το ταξίδι. Επέλεξα το φθηνό πακέτο, δηλαδή πλατσκάρτνυ, που σημαίνει κρεβάτι σε ανοιχτό ‘κοιτώνα’, με τιμή τα 12.5 ΑΖΝ.
Η τύπισσα στο γκισέ, παθαίνει ένα μικρό κοκόμπλοκ. Μου σκάει Έλληνας, με ελληνικό διαβατήριο (παίζει να κοίταζε τις εικόνες κάνα 5 λεπτό) για να παραλάβει το εισιτήριο για Τιφλίδα. Και να αρχίζει προς σε έμενα, που είναι η βίζα για Γεωργία. Της απαντώ (στα ρωσικά) ότι οι Έλληνες δε χρειάζονται βίζα, και άμα γουστάρω, μπορώ να πάω και με την ελληνική ταυτότητα. Με κοιτάει σαν είναι ούφο (ναι I Was a Legal Alien in Baku) και απαντάω, το ίδιο στα τούρκικα. Κάτι ψυλλιάστηκε. Έτσι νόμιζα, και σε λίγο μου σκάει ένα χαρτί, να υπογράψω ότι θα ταξιδέψω με δικιά μου ευθηνή, και αν δε με αφήσουν να μπω στην Γεωργία, και θα είναι όλο δικό μου το πρόβλημα.
Δε γαργαλιέσαι λέω εγώ, τι να κάνουμε, εκεί που φτάσαμε, ας τα βρούμε, και ρίχνω την τζίφρα μου, και μου εκτυπώνει το εισιτήριο. Τεσεκέρ, και παίρνουμε το δρόμο προς το ξενοδοχείο, παρέα με τους δύο νέους μου φίλους. Τον ayran και τον kabab.
Μετά από κάνα 40 λεπτό στο κινούμενο-τσαντίρι, φτάνω επιτέλους στο κέντρο του Μπακού. Βγαίνοντας από το λεωφορείο, είδη έρχεται το αλατισμένο αεράκι, από την Κασπία θάλασσα (ναι, είχα να δω θάλασσα κοντά στο μισό χρόνο). Μιας και η πλατεία/κέντρο δε πρόσφερε και πολλά (μια απλή κομουνιστική αρχιτεκτονική), αποφάσισα, να πάω στο ξενοδοχειοξενωναχοστελ (whatewah) για να αφήσω τουλάχιστον τα πράγματα μου.
Το υπέρ του ξενοδοχειοξενωναχοστελ είναι ότι είναι αρκετά κοντά στον σιδηροδρομικό σταθμό και με το κεντρικό σταθμό του μετρό. Αλλά είναι και καλά χωμένο, σε ένα από τους μικρούς δρόμους του Μπακού.
Μετά από κάνα 15 λεπτό ψάξιμο (ναι είμαι κατά του GPS, και προτιμώ τους χάρτες, και ναι είμαι χίπστερ) το βρίσκω το ξενοδοχειοξενωναχοστελ μέσα σε μια παλιά πολυκατοικία. Ο ρεσεψιονίστ (αδερφός του ιδιοκτήτη) με καλώς ορίζει με τσάι (τι πρωτότυπο) και μου λέει στα αζερικά ότι το δωμάτιο μου, δε είναι έτοιμο. Του απαντώ, πως κανένα πρόβλημα, πως μπορώ να έρθω αργότερα αν είναι, και αν μπορώ να αφήσω την τσάντα μου (τα πάντα στα τούρκικα). Κανένα πρόβλημα, και πάμε στην υπόθεση τιμή. Και εδώ ξεκινάνε τα παζάρια (που θα με ακολουθήσουν σε όλο το ταξίδι μου). Kαταφέρνω μετά από κάνα δεκάλεπτο, και έχω με την ίδια τιμή για 4 κλίνο με εξωτερική τουαλέτα, να πάρω μονόκλινο με δικιά μου τουαλέτα και με δορυφορική τηλεόραση!
Με χαρά, αφήνω την τσάντα και πετάγομαι προς το λιμάνι (όπως είπα μου είχε λείψει το θαλασσινό αεράκι). Δε είναι δύσκολο να φτάσεις στο λιμάνι. Όλοι οι δρόμοι εκεί θα σε βγάλουν. Μετά από 5 λεπτά περπάτημα, φτάνω και εγώ στην θάλασσα.
Η όμορφη αρχιτεκτονική του Μπακού
Προεδρικό Μέγαρο
Η υπέροχη ησυχία! Τα παιδιά στο σχολείο, οι μεγάλοι στις δουλειές, και στην προμενάδα βλέπεις μόνο συνταξιούχους και ελάχιστους τουρίστες (κυρίως από την Ρωσία). Η πρώτη μου επαφή με το Μπακού, μπορώ να πω, πως ήταν αρκετά θετική.
Ο καιρός; Να σας πω, το πρωί κάνει αρκετό κρύο (ήμουν με το μπουφάν, και κοντό παντελονάκι, και ένα κρύο το ένιωσα) άλλα μετά τις 11-12 αρχίζουν οι ζέστες. 30-35 βαθμοί είναι η κλασική θερμοκρασία για τέλη Απρίλη.
Η βόλτα σιγά σιγά με βγάζει, σε μια από τις πολλοστές σημαίες, του Αζερμπαϊτζάν. Τα χρώματα συμβολίζουν: μπλε τον λαό των Αζέρων, το κόκκινο την ελευθερία και το πράσινο το ισλάμ. Το μισοφέγγαρο, είναι δανεισμένο από την Τουρκία και συμβολίζει την θρησκεία και το οκτάκτινο αστέρι, που συμβολίζει τις οκτώ υποδιαιρέσεις της φυλής των Τούρκων.
Γενεικά, από ότι παρατήρησα, με την θρησκεία δε τα έχουν και τόσο καλά. Ο κομουνισμός, πρέπει να διάλυσε τον όρο θρησκεία. Μιας και μουσουλμανικό κράτος, ελάχιστα ήταν τα τζαμιά, πόσο μάλλον οι θρησκευόμενοι και ο τρόπος ντυσίματος των γυναικών (τι γυναικών, γυναίκαρων! αλλά για αυτό σε επόμενο επεισόδιο).
Από πίσω, το στολίδι και σήμα κατατεθέν, του Μπάκου, με ύψος 190 μ. το Alov Qüllələri ή αλλιώς, οι Φλεγόμενοι Πύργοι (έχουν με την φωτιά κάτι εκεί). Χτιστήκαν το 2012, και αποτελούν από τότε το υψηλότερο κτίριο του Αζερμπαϊτζάν, και πόλος έλξης ξένων εταιριών κυρίως αυτοκινήτων και πετρελαϊκών.
Πίσω ακριβώς από την σημαία, η παλιά πόλη. Μιας και με έπιανε η κούραση (έλλειψη ύπνου) την πέρασα μια γρήγορη βόλτα, ώστε να ξέρω πάνω κάτω τι να δω.
Παλιό Μπακού
Η απλή βόλτα, μου βγήκε ‘βολτάρα’ και πέρασα κάνα 2 ώρο, χάνοντας και βρίσκοντας ξανά στα σοκάκια της παλιάς πόλης.
Qız Qalası (Παρθένο φρούριο)
Δημοτική βιβλιοθήκη της πλατείας
Πανεπιστήμιο του Μπακού
Τείχος παλιάς πόλης
Μιας και τώρα, εκλιπαρούσα, για ένα ντουσάκι και έναν υπνάκο, έψαξα τον κοντινότερο σταθμό μετρό. Ο κοντινότερος σταθμός ήταν ο İçәri Şәhәr (Κέντρο Πόλης).
İçәri Şәhәr
Το Bakı Metropoliteni (ή αλλιώς το μετρό του Μπακού), αποτελείτε από 2 γραμμές, με συνολικό μήκος τα 35 χλμ και έχει 23 σταθμούς. Η πρώτη γραμμή άνοιξε το 1967 (το δεύτερο μετρό στον Καύκασο μετά την Γεωργία) σαν δώρο της ΕΣΣΔ σε πόλεις που είχαν πάνω από 1 εκατομμύριο κατοίκους.

Χάρτης μετρό του Μπακού
Από τότε, δε άλλαξαν και πολλά. Τα ίδια βαγόνια μέχρι σήμερα κάνουν τις κούρσες.
Η μια διαδρομή κοστίζει 0.3 ΑΖΝ (0.28 €) συν 3 ΑΖΝ για την Κάρτα Μπακού (Bakı Kart) σαν εγγύηση.

Κάρτα Μπακού (Bakı Kart)
Τελευταίος σταθμός, πριν το ξενοδοχειοξενωναχοστελ, ο σιδηροδρομικός σταθμός, για την παραλαβή του εισιτήριου μου, για το δρομολόγιο Μπακού – Τυφλίδα.
Dəmiryol Vağzalı (Σιδηροδρομικός σταθμός Μπακού)
Η αγορά έγινε από την κεντρική σελίδα σιδηροδρόμων του Αζερμπαϊτζάν (ναι η σελίδα είναι λίγο γιούχου, όπως και όλη η χώρα) τουλάχιστον 10 ημέρες πριν το ταξίδι. Επέλεξα το φθηνό πακέτο, δηλαδή πλατσκάρτνυ, που σημαίνει κρεβάτι σε ανοιχτό ‘κοιτώνα’, με τιμή τα 12.5 ΑΖΝ.
Η τύπισσα στο γκισέ, παθαίνει ένα μικρό κοκόμπλοκ. Μου σκάει Έλληνας, με ελληνικό διαβατήριο (παίζει να κοίταζε τις εικόνες κάνα 5 λεπτό) για να παραλάβει το εισιτήριο για Τιφλίδα. Και να αρχίζει προς σε έμενα, που είναι η βίζα για Γεωργία. Της απαντώ (στα ρωσικά) ότι οι Έλληνες δε χρειάζονται βίζα, και άμα γουστάρω, μπορώ να πάω και με την ελληνική ταυτότητα. Με κοιτάει σαν είναι ούφο (ναι I Was a Legal Alien in Baku) και απαντάω, το ίδιο στα τούρκικα. Κάτι ψυλλιάστηκε. Έτσι νόμιζα, και σε λίγο μου σκάει ένα χαρτί, να υπογράψω ότι θα ταξιδέψω με δικιά μου ευθηνή, και αν δε με αφήσουν να μπω στην Γεωργία, και θα είναι όλο δικό μου το πρόβλημα.
Δε γαργαλιέσαι λέω εγώ, τι να κάνουμε, εκεί που φτάσαμε, ας τα βρούμε, και ρίχνω την τζίφρα μου, και μου εκτυπώνει το εισιτήριο. Τεσεκέρ, και παίρνουμε το δρόμο προς το ξενοδοχείο, παρέα με τους δύο νέους μου φίλους. Τον ayran και τον kabab.
Last edited: