Ιταλία Ισχυρή δόση … Ιταλίας :)

Iris_90

Member
Μηνύματα
752
Likes
3.792
Επόμενο Ταξίδι
Στο άγνωστο ...
Ονειρεμένο Ταξίδι
Γιατί , σε νοιάζει ;;;
Πολύ ωραίο φόρεμα με ιταλική φινέτσα βεβαίως , βεβαίως !!! Φέτος στην Ιταλία όλες λίγο πολύ ψωνίσαμε τα φουστανάκια μας (και εγώ αγόρασα) !!! Με γεια και ευχαριστούμε για το όμορφο φωτογραφικό ταξίδι !!!
 

Grerena

Member
Μηνύματα
1.286
Likes
16.824
Επόμενο Ταξίδι
Πορτογαλία
Ονειρεμένο Ταξίδι
Tromso, Las Vegas
Θέατρο San Carlo
Πως τα καταφέραμε να είμαστε “στο τρέξιμο” για να προλάβουμε την όπερα δεν μπορώ να το καταλάβω. Η ώρα ήταν 6:30 και εμείς είμαστε στην πλατφόρμα περιμένοντας το μετρό. Μπαίνοντας μέσα στο τρένο συνειδητοποιήσαμε ότι δεν ξέραμε που θα κατέβουμε. Η όπερα ήταν μεταξύ των στάσεων Municipio και Toledo. Ποια ήταν πιο κοντά στην όπερα; Ήταν θέμα λίγων λεπτών να προλάβουμε την έναρξη.
Ρωτήσαμε ένα Ιταλό δίπλα μας. Στην Municipio μας είπε. Στο δίλεπτο άλλαξε γνώμη και μας είπε στην Toledo τελικά θα κατεβείτε. Ιταλός τουρίστας ήταν από το Μιλάνο και αναποφάσιστος επίσης. Όχι όχι στην Municipio θα κατεβείτε. Τελικά πήρε την απόφασή του. Οριστικά: στην Toledo!
«Θα κατεβείτε όπου και εγώ. Ακολουθείστε με»
Αχ! Εμείς θέλουμε να βάλουμε μια τρεχάλα για να προλάβουμε. Δεν θέλουμε να σε ακολουθήσουμε. Και καθώς ανεβαίναμε σκάλες και κυλιόμενες, διασχίζαμε διαδρόμους θεώρησε υποχρέωσή του να μας ξεναγεί παράλληλα. Γιατί ο σταθμός αυτός ήταν αξιοθέατο από τα λίγα. Τον είχα ξεχάσει ότι ήταν στα must που πρέπει να δούμε, όπως ξαφνικά ξέχασα και τη βιασύνη μου για το θέατρο αφού αυτό που έβλεπα έκοβε την ανάσα. Ευτυχώς που κατεβήκαμε στην Toledo!

20210919_184523.jpg


20210919_184526.jpg


Βρέθηκα σε μια αίθουσα πλημμυρισμένη στο φως. Το μπλε και το λευκό κυριαρχούσε παντού, σαν να βρίσκεσαι μέσα στη θάλασσα και ο ήλιος να προσπαθεί να διασχίσει το νερό μέσω μιας οπής στην οροφή.

BeFunky-collage - 2021-12-15T012601.933.jpg


Και καθώς ανεβαίναμε αφήσαμε την αίθουσα του φωτός και μπήκαμε στην αίθουσα της …γης. Σε αυτή … το χρώμα της κίτρινης ώχρας κυριαρχούσε.
Και ο Μιλανέζος να μας λέει για το νερό και για τη γη, ενώ εγώ εκστασιασμένη να τραβώ φωτογραφίες και στο πίσω μέρος του μυαλού μου να έχω ότι πρέπει να βιαστούμε για την όπερα.
Έκανα τουρισμό υπό πίεση. Χα, χα, χα! Υπάρχει τέτοια ορολογία;

20210919_184612.jpg


Αφήσαμε πίσω μας τον πολύ εκκεντρικό σταθμό του Τολέδο, ο οποίος έχει κατακτήσει στο παρελθόν το βραβείο «Δημόσιο κτίριο της Χρονιάς» και κατεβήκαμε βιαστικά τη Via Toledo προκειμένου να φτάσουμε το Θέατρο Σαν Κάρλο.

Μετά από πέντε λεπτά ψιλοτρεχάλας φτάσαμε στην είσοδο της όπερας. Δεν έβγαλα φωτογραφίες. Βιάζόμασταν!

Αφού τσέκαραν τα πιστοποιητικά μας και τα εισιτήριά μας περάσαμε και αρχίσαμε να ανεβαίνουμε τις … άπειρες σκάλες.

20210919_185834.jpg


BeFunky-collage - 2021-12-18T193716.876.jpg


Δεν φτάνει που τρέχαμε στο δρόμο είχαμε και ανάβαση. Στον 6ο όροφο ήταν οι θέσεις μας. Οι οικονομικές θέσεις μας των 40€. Τελευταίο θεωρείο.

Όχι δεν είναι εδώ ... είμαστε χαμηλά ακόμα...
20210919_185948.jpg


ούτε εδώ ... μόλις 3ος όροφος ...
20210919_190146.jpg


ούτε εδώ ... πιο ψηλά ... o_O
20210919_190209.jpg


κι όμως ... ούτε εδώ ... άντε γιατί λαχανιάσαμε ...
20210919_190212.jpg


... πιάσαμε ταβάνι ... ε! ναι! εδώ είμαστε ...
20210919_190658.jpg


Μια χαρά ήταν τελικά. Άλλωστε κονσέρτο θα παρακολουθούσαμε όχι θεατρική παράσταση. Υπήρχαν και οικονομικότερες θέσεις των 20€, στις οποίες μόνο άκουγες και δεν έβλεπες. Αυτές ήταν και οι μοναδικές άδεις θέσεις αφού κατά τα άλλα το θέατρο ήταν γεμάτο. Και οι έξι όροφοι και η πλατεία. Ήταν βλέπετε και η πρώτη παράσταση μετά από καλοκαίρι και μετά από τη μακρά περίοδο του κορονοϊού.

20210919_191201.jpg


Το Θέατρο San Carlo χτίστηκε το 1737 και κατέχει τον τίτλο της παλαιότερης όπερας στην Ευρώπη. Βρίσκεται μέσα στα 5 καλύτερα της Ιταλίας (ανάμεσα σε La Scala Μιλάνου, La Fenice Βενετίας, Massimo Παλέρμου και Comunale Μπολόνια). Έμοιαζε πολύ με το La Scala του Μιλάνου που έχω επίσης επισκεφτεί για παράσταση. Έχει 6 ορόφους θεωρεία και κόκκινα βελούδα.

20210919_191209.jpg


20210919_191221.jpg


Παρακολουθήσαμε το «Gala Concert Tribute to Enrico Caruso», με Μαέστρο τον Marco Armiliato και τενόρους τους Xabier Anduaga, Francesco Meli & Francesco Demuro.

Δεν έχω λόγια. Η παράσταση ήταν πάρα πολύ ωραία και την απόλαυσα έως το τελευταίο δευτερόλεπτο. Ακούσαμε Βizet, Puccini, Verdi και άλλους από τη συμφωνική ορχήστρα του Θεάτρου.
Ακούσαμε «La Dona Mobile», «Torna a surriento», «O Sole Mio», «Nessun Dorma» κ.α.


Όταν άκουσα το “Je crois entendre encore” (Romance de Nadir) του Bizet, … μου ήρθε μια :icon_redface::cry::icon_redface:


… είναι πολλές οι συγκινήσεις σας λέω.

Η παράσταση δεν ήταν ιδιαίτερα μεγάλης διάρκειας. Μιάμιση ώρα κράτησε.

20210919_202552.jpg


Στο τελευταίο χειροκρότημα ...
20210919_202844.jpg


Κατά τις 9:30 λοιπόν βγήκαμε έξω.

Η έξοδος μας από το κτίριο έγινε σε πιο αργό ρυθμό απ’ ότι η είσοδός μας (που τρέχαμε σαν παλαβές), έτσι πρόλαβα να βγάλω και καμιά φωτογραφία και να χαζέψω και λίγο τους Ναπολιτάνους φίλους της όπερας.

20210919_204257.jpg


20210919_204347.jpg


… και τις Ναπολιτάνες ...
225992.jpg


Οι οποίες μετά την όπερα είναι έτοιμες για … clubing!!!
Απ' ότι βλέπετε δεν ασχολούνται με το πρωτόκολλο του dress code της ... όπερας. Ευτυχώς δηλαδή, γιατί αλλιώς δεν θα μπορούσα να μπω και εγώ με τα sneakers που ανέβηκα τον Βεζούβιο!

Άβυσσος η ψυχή του Ναπολιτάνου!!!
Πως γίνεται σε αυτή την πόλη να ακούνε όπερα, να ντύνονται (στην όπερα) όπως τα κορίτσια παραπάνω και οι δρόμοι τους να βρίσκονται στη χαοτική κατάσταση που είδα τις προηγούμενες ημέρες; Συμβιβάζονται όλα αυτά; o_O

Η νότια είσοδος της Galleria Uberto I είναι απέναντι από το Θέατρο ...

BeFunky-collage - 2021-12-19T001731.839.jpg


Τελευταίο μας βράδυ στη Νάπολη. Τελευταία μας βολτίτσα.
Ανεβήκαμε για λίγο τη Via Toledo μην έχοντας αποφασίσει που θα πάμε για φαγητό. Μας τράβηξαν τα στενάκια αριστερά της Toledo και στρίψαμε προς αυτά.
Η Ισπανική συνοικία ήταν αυτή, πρώην κακόφημη και τώρα γεμάτη με γραφικά μαγαζάκια πιτσαρίες, τρατορίες και bars.

20210919_222110.jpg


Είπαμε να καθίσουμε κάπου να φάμε την τελευταία μας πίστα στη Νάπολη. Καθίσαμε στο “da peppino”.

20210919_212533.jpg


Η μόνη πίτσα που έφαγα στη Νάπολη, η οποία δεν μου άρεσε και τόσο. Ίσως επειδή δεν ήταν Μαργαρίτα. Είχε προσούτο μέσα και μανιτάρι. Αντίθετα η φίλη μου καταευχαριστήθηκε τη Μαρινάτα της. Και η μπυρίτσα μια χαρά ήταν.

BeFunky-collage - 2021-12-18T195334.768.jpg


Εγώ πάντως έβγαλα τα συμπεράσματά μου: Το κάθε τι στον τόπο του. Στη Νάπολη τρως πίτσα “Μαργαρίτα” ή “marinata”, στη Ρώμη “Καρμπονάρα”, στη Λιγουρία “πέστο”, στη Λομβαρδία “ριζότο Μιλανέζε”, στη Μπολόνια “ταλιατέλες Μπολονέζ”, στην Τοσκάνη “ραβιόλια”, στην Πάρμα “προσούτο”, στη Σικελία “norma”. Έτσι πάνε αυτά. Οι σπεσιαλιτέ στους Σπεσιαλίστες.

Πετύχαμε και ένα ζευγάρι Ελλήνων στο διπλανό τραπέζι. Είναι και οι μοναδικοί Έλληνες, που συναντήσαμε στη Νάπολη.

Διασχίσαμε για μια ακόμη τελευταία φορά τα στενάκια του κέντρου λοξοδρομώντας λίγο από την ευθεία του ξενοδοχείου μας για να κάνουμε στάση για παγωτό στο "Polo & Nord", που ξέραμε ότι θα είναι ανοιχτό τέτοια ώρα σίγουρα, αφού είχαμε φάει εδώ και το προηγούμενο βράδυ. Δίπλα στο "Da Michele" και "D' Angeli" βρίσκεται το "Polo & Nord". Μαζί με τις άλλα μου ταξίδια στη Νάπολη αυτό το «τρίγωνο» πια μπορείς να το πεις και στέκι μου. :)

20210919_225952.jpg


11:00 η ώρα το βράδυ, το "Da Michele έκλεινε". To "D' Angeli" ήταν ακόμη ανοιχτό αλλά δεν "χωρούσε" άλλη πίτσα. Κρίμα ήθελα ένα αναμνηστικό κομμάτι :lol:

Το τελευταίο μας χιλιομετράκι που διανύσαμε ως το κατάλυμα μας ήταν πια τόσο γνώριμο, που τα πόδια πήγαιναν μόνα τους. Ύστερα από τρεις μέρες στην πόλη ένιωθα πολύ οικεία με αυτήν. Δεν ένιωσα κανενός είδους ανησυχία ούτε επειδή ήταν αργά το βράδυ, ούτε επειδή είμαστε δίπλα στο σταθμό, ούτε επειδή ήταν Νάπολη.

Πάλι κοιμήθηκα έχοντας μελωδίες στα αυτιά μου. Και δεν ήταν το “Ο Sole mio” που το είχα ακούσει δυο φορές σήμερα. Ήταν το:

Una notte a Napoli (Pink Martini)
Con la luna ed il mare
Ho incontrato un angelo
Che non poteva piu volar
Una notte a Napoli
Delle stelle se scordo
E anche senza ali

In cielo mi porto

 
Last edited:

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.077
Likes
20.116
Επόμενο Ταξίδι
Τατζικιστάν
Ονειρεμένο Ταξίδι
Γη του Πυρός
Σου εχω πει ότι μου αρέσουν τα ταξίδια σου ε; Ε ας το πω άλλη μία: Ηταν απολαυστικό!!! Με ενδιαφέροντα σημεία, συγκινήσεις και όμορφες εικόνες :) Σίγουρα μία ισχυρότατη δόση Ιταλίας!!!! ❤
Να σαι πάντα καλά να μας ταξιδεύεις 😊😊😊
 

Iris_90

Member
Μηνύματα
752
Likes
3.792
Επόμενο Ταξίδι
Στο άγνωστο ...
Ονειρεμένο Ταξίδι
Γιατί , σε νοιάζει ;;;
Ζηλεύω το παγωτάκι που έφαγες , αχ αυτά τα παγωτά τους , έχουν νοστιμιά ... Καλά οι νεαρές Ναπολιτάνες , πόσο κακόγουστες ... Στην όπερα πήγαν , μόνο η μεσαία με το μακρύ φόρεμα είχε ντυθεί νορμάλ ... Οι άλλες δύο λες και θα πήγαιναν σε καμιά ροκ συναυλία ...
 

Smaragda53

Member
Μηνύματα
985
Likes
2.068
Επόμενο Ταξίδι
αχ, μακάρι νάξερα!
Ονειρεμένο Ταξίδι
Πολυνησία
Ουάου! Το αγόραζα κι εγώ! Με γειά σου! Να το χαρείς!
Αχ αυτές οι μουσικές! Αχ αυτές οι ιταλικές πόλεις!
 
Last edited:

Grerena

Member
Μηνύματα
1.286
Likes
16.824
Επόμενο Ταξίδι
Πορτογαλία
Ονειρεμένο Ταξίδι
Tromso, Las Vegas
Σου εχω πει ότι μου αρέσουν τα ταξίδια σου ε; Ε ας το πω άλλη μία: Ηταν απολαυστικό!!! Με ενδιαφέροντα σημεία, συγκινήσεις και όμορφες εικόνες :) Σίγουρα μία ισχυρότατη δόση Ιταλίας!!!! ❤
Να σαι πάντα καλά να μας ταξιδεύεις 😊😊😊
Ευχαριστώ πολύ για τα όμορφα λόγια.
Ήταν πράγματι ένα "δυνατό" ταξίδι με πολύ έντονα "Ιταλικά" χαρακτηριστικά!
Και ήταν από τις λίγες φορές που δεν ζορίστηκα με τον τίτλο της ιστορίας. Μου ήρθε αβίαστα και νομίζω ότι είναι πολύ ταιριαστός. :innocent:

είσαι σίγουρη ότι αυτές ειναι Ιταλίδες;
πολυ κακό γούστο! 🤣🤣🤣
Πάντως Ιταλικά μιλούσαν και δεν τις "κόβω" για Μιλανέζες τουρίστριες! ;)
 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.089
Likes
44.952
Επόμενο Ταξίδι
?
Ονειρεμένο Ταξίδι
Peru, Japan, Iceland
Πολύ ωραία ιστορία @Grerena (μία ακόμη), τα συγχαρητήρια μου. :)
Χρησιμότατη δε για όσους έχουμε βάλει στο μάτι τη Νάπολη και δε καταφέραμε ακόμα να επισκεφτούμε.
Καλές γιορτές!
 

Grerena

Member
Μηνύματα
1.286
Likes
16.824
Επόμενο Ταξίδι
Πορτογαλία
Ονειρεμένο Ταξίδι
Tromso, Las Vegas
ΡΩΜΗ ΞΑΝΑ
Στις 7:31 έφευγε το τρένο μας για τη Ρώμη. Πολύ ακριβό ήταν το γρήγορο τρένο (48€!) και αρκετά βάρβαρη η ώρα αναχώρησης του αργού τρένου (6:35!). Το τρένο «μεσαίας» ταχύτητας και καλούτσικης τιμής (27€) μας φάνηκε η καλύτερη επιλογή. Εγώ βέβαια το βλέπω σαν: «Αγόρασα μια ώρα ύπνο παραπάνω στο κρεβάτι του ξενοδοχείου για 15€» (όσο ήταν η διαφορά του μεσαίου από το οικονομικό τρένο), αλλά μάλλον αυτή ήταν και η πιο συμφέρουσα λύση.

Ήπιαμε έναν espresso στο πόδι, στο απέναντι καφέ (που συμπεριλαμβανόταν στο πρωινό του ξενοδοχείου μας) και στις 7:18 είμαστε ήδη μέσα στο βαγόνι μας.
Αράξαμε και όπως πάντα το επόμενο δύωρο εγώ … κοιμήθηκα. Ναι, ναι το κούνημα του τρένου είναι ισχυρότερο από τον καφέ. :cool:

Φτάσαμε στο Roma Termini στις 9:40...
BeFunky-collage - 2021-12-20T211539.033.jpg


Βγάλαμε εισιτήρια για το αεροδρόμιο με το Leonardo Express, για το μεσημέρι στις 3:00, αφήσαμε τα πράγματα σε lock rooms εκτός του σταθμού (που ήταν οικονομικότερα από το … official του σταθμού ;)) και ξεκινήσαμε για τη βόλτα μας στην πόλη. Είχαμε μπροστά μας ένα πεντάωρο για να δούμε τη Ρώμη.

Κι όμως … για αυτή τη βόλτα δεν είχα κανένα πρόγραμμα με μουσεία και αξιοθέατα. Θα ήταν μια χαλαρή βόλτα από αυτές που δεν έχω ξανακάνει στη Ρώμη. Ένα μικρό στόχο τον είχα βέβαια που ήταν να φτάσουμε ως την γειτονιά Trastevere και επειδή είναι από τις αγαπημένες μου γειτονιές της Ρώμης, αλλά και επειδή έλπιζα μήπως και πετυχαίναμε ανοιχτό και το παλάτι Corsini (που είχε μέσα έναν Caravaggio), αλλά δεν ήμουν και σίγουρη ότι θα το βρίσκαμε ανοιχτό, αφού κάπου είχα διαβάσει ότι πρέπει να έκανε κάποια ανακαίνιση.
Ήθελα όμως να περπατήσω δρόμους που δεν είχα ξαναπερπατήσει. Να κάνω διαδρομή μέσα στη Ρώμη, να δω πάρκα και γειτονιές, που αν είναι δυνατόν να μην έχω ξαναδεί στο παρελθόν, έτσι για να «δω» και κάτι καινούριο για μένα, από Ρώμη.

Πήραμε τη Via Cavour. Περάσαμε έξω από τη Santa Maria Maggiore …
BeFunky-collage - 2021-12-21T005117.357.jpg


… αλλά δεν μπήκαμε μέσα. Είπαμε δεν θα είμαι ψυχαναγκαστική σε αυτή τη βόλτα. Το είχα υποσχεθεί και σε μένα και στη φίλη μου. :rolleyes:

20210920_105431.jpg


Συνεχίσαμε ώσπου μετά από λίγο η φιλενάδα μου είδε ένα μαγαζί με vintage ρούχα.
«Μπαίνουμε;» μου λέει; «Γιατί όχι;» (είδατε πόσο χαλαρή βόλτα κάναμε;:cool:)
Χαζολογήσαμε εκεί μέσα λίγη ώρα αλλά και ψωνίσαμε κιόλας. Ένα μαντηλάκι μεταξωτό πήρα εγώ και η φίλη μου ένα πουκάμισο.

Στα 500 μέτρα από το vintag-άδικο είπαμε να κόψουμε δρόμο για το Κολοσσαίο στρίβοντας αριστερά σε ένα δρομάκι, το οποίο οδηγούσε συντομότερα στο Κολοσσαίο, περνώντας και μπροστά από την εκκλησία του San Pietro in Vincoli. Το δρομάκι αυτό (από την Cavour προς την εκκλησία) ήταν στην ουσία μια σκάλα κάτω από μια στοά, στο τέλος της οποίας βρισκόταν η piazza di San Pietro in Vincoli.
Βγαίνοντας από τη στοά προσέξαμε κάποιους που έμοιαζαν με «συντηρητές έργων τέχνης» επί το έργον. Υποθέσαμε ότι ήταν συντηρητές από την «ευλάβεια» με την οποία καθάριζαν τον τοίχο της στοάς. Γιατί; Τι είναι αυτή η στοά; Γιατί την προσέχουν έτσι;

20210920_110546.jpg


Έτσι, έψαξα και έμαθα: "Vicus scelleratus" ήταν το πρώτο της όνομα στην αρχαία Ρώμη, τότε που ήταν στέκι κακοποιών στοιχείων. Αργότερα μετονομάστηκε σε "Scalinata dei Borgia" από τον πάπα Αλέξανδρο VI Rodrigo Borgia, ο οποίος έγινε διάσημος για τα εγκλήματά του. Πάνω από τη στοά υψώνεται το αναγεννησιακό παλάτι του Βοργία στο οποίο έζησε η ερωμένη του πάπα Vannozza και μεγάλωσαν τα νόθα παιδιά του (συμπεριλαμβανομένης της Λουκρητίας Βοργία!)

Τελικά υπάρχει δρόμος ή στενάκι στη Ρώμη που να μην έχει … ιστορία;
Αυτή λοιπόν ήταν σίγουρα μια εικόνα της Ρώμης που δεν είχα ξαναδεί. :)

Η San Pietro in Vincoli ήταν ανοιχτή, οπότε είπαμε να μπούμε να δούμε και τον Μωυσή του Michelangelo...
BeFunky-collage - 2021-12-19T013501.974.jpg


Προχωρήσαμε προς την via Eudossiana και έτσι περάσαμε μπροστά από το Πανεπιστήμιο.

BeFunky-collage - 2021-12-20T210428.666.jpg


Κανονικά αν η βόλτα ήταν … κανονική και όχι χαλαρή, τώρα θα πηγαίναμε στο Domus Aurea, δηλ. στα ερείπια του μεγαλοπρεπούς ανακτόρου του Νέρωνα (γνωστή και ως Χρυσή οικία), που ήταν πολύ κοντά. Προχωρήσαμε αρκετά φτάνοντας σχεδόν ως την είσοδό του. :rolleyes-80:

20210920_120109.jpg


Αλλά είπαμε … χαλαρά σήμερα. Μόνο τα πεύκα της Ρώμης είδαμε και ένα εκπαιδευτικό φιατάκι. Κοιτάξτε που κάνουν μάθημα οδήγησης οι Ρωμαίοι… Σε δρόμο που από τη μια μεριά φαίνεται το Κολοσσαίο και από την άλλη το παλάτι του Νέρωνα!!!

BeFunky-collage - 2021-12-21T003253.859.jpg


Το χαλαρό της βόλτας σήκωνε καφέ. Καθίσαμε για καφέ στο “Bistrot caffe dello studente” μαζί με φοιτητές και καθηγητές. Είχε κι άλλα η περιοχή, αλλά αυτό ήταν πολύ ατμοσφαιρικό αλλά και κεντρικό και απόμερο συγχρόνως. Ένιωσα σαν ντόπια που είχα έρθει σε κάτι ψαγμένο και εγώ το είχα βρει τυχαία.
Ωραίος ήταν και ο καφές, ωραία ήταν και η πάστα φλώρα που πήραμε.

BeFunky-collage - 2021-12-20T220830.295.jpg


Μετά το καφεδάκι μας προχωρήσαμε προς το Κολοσσαίο. Όσες φορές και να δεις το Κολοσσαίο εντυπωσιάζεσαι...

20210920_120614.jpg


20210920_121014.jpg


Το βολτάραμε περιμετρικά του, βγάζοντας φωτογραφίες, προχωρήσαμε προς την αψίδα του Κωνσταντίνου, πήραμε τη via San Gregorio κάτω από το Παλατίνο λόφο ...

20210920_122214.jpg


20210920_122421.jpg


20210920_130155.jpg


... στρίψαμε και περπατήσαμε παράλληλα με τον Ιππόδρομο, στη Via dei Cerchi, ώσπου φτάσαμε στην εκκλησία Santa Maria in Cosmedin. Εκεί κάναμε μια στάση.

20210920_125621.jpg


Ήθελα να δω το «Στόμα της Αλήθειας». Πρόκειται για ένα μαρμάρινο δίσκο, πάνω στον οποίο είναι λαξευμένο ένα μυθικό, ανδρικό, γενειοφόρο πρόσωπο. Τα μάτια, τα ρουθούνια και το στόμα του είναι ανοιχτά και το πάνω μέρος του κεφαλιού του έχει δυο κέρατα. Ο δίσκος έχει διάμετρο 1,75 μ. και ζυγίζει 1300 κιλά. Και βρίσκεται εδώ από το 1632.

20210920_125345.jpg


Το “La bocca della Verita” ήθελα να το δω και γιατί είναι ένα από τα γνωστά αξιοθέατα της Ρώμης, όσο και γιατί είναι ένα από τα film location αγαπημένης ταινίας, της “Roman Holiday”, στην οποία ταινία και το πρωτοείδα.
Βρίσκεται στον πρόναο της εκκλησίας της “Santa Maria in Cosmedin”, η οποία ω! τι έκπληξη είναι Ελληνική! Αυτό δεν το ήξερα. Μπήκα μέσα και άκουσα ελληνικές ψαλμωδίες. Αλήθεια τώρα; «Ελληνικά ακούμε;» Ρώτησα τη φιλενάδα μου. Και μετά είδα και την πινακίδα. Ναι, ελληνική είναι.

BeFunky-collage - 2021-12-21T012059.485.jpg


20210920_124930.jpg


Σύμφωνα με το μύθο το “στόμα” δαγκώνει και κόβει το χέρι των ψευτών. Ήταν ένας αρχαίος ανιχνευτής ψεύδους. o_O
Αυτός ήταν και ο λόγος που η πριγκίπισσα Anne (Audrey Hepburn) φοβόταν να βάλει το χέρι της στο «στόμα». Μήπως και αποκαλυφθεί η ταυτότητά της στον Joe (Gregory Peck).

BeFunky-collage - 2021-12-22T184025.414.jpg


Εκτός από τον μύθο υπάρχει και … ιστορία. Κατηγορούμενοι για μοιχεία ή ψευδορκία ανακρίνονταν με το χέρι μέσα στο «στόμα της αλήθειας» από τους δικαστές. Υπό την απειλή του … δαγκώματος αυτοί ομολογούσαν την αλήθεια και ενίοτε για να γίνει η όλη αυτή διαδικασία πιστευτή, ο δήμιος που κρυβόταν πίσω από το στόμα, έκοβε με τσεκούρι το χέρι του κατηγορούμενου. :icon_evil:

Δεν υπήρχαν οι συνηθισμένες ουρές, οπότε τόλμησα και έβαλα και εγώ το χέρι μου στο στόμα και μαντέψτε! Δεν μου το … δάγκωσε!

Η συνέχεια ήταν πολύ ωραία. Διασχίσαμε την πλατεία Bocca della Verita. Περάσαμε δίπλα από τα Foro Boario, το ναό του Portuno και το συντριβάνι των Τριτώνων, του πάρκου Bocca della Verita ...

BeFunky-collage - 2021-12-22T221415.937.jpg


... και με το που βγήκαμε από το πάρκο βρεθήκαμε να βλέπουμε Τίβερη και νησάκι Τιβερίνα...

BeFunky-collage - 2021-12-22T225232.987.jpg


Δεν καταλαβαίνω για πιο λόγο αυτό το ποτάμι δεν χαίρει ιδιαίτερης εκτίμησης. Σε άλλες Ευρωπαϊκές πόλεις τα ποτάμια που τις διαρρέουν έχουν πρωταρχικό ρόλο τουλάχιστον στο τουριστικό κομμάτι. Εδώ φαίνεται ότι δεν υπάρχει διάθεση να αξιοποιήσουν τον Τίβερη.
Που είναι τα μαγαζάκια με θέα; Που είναι τα παγκάκια στις αποβάθρες, οι όμορφες scenery γέφυρες, οι περατζάδες παραποτάμια;
Θα μπορούσε ίσως να πει κάποιος ότι είναι τόσο «φορτωμένη» όλη η πόλη, που ... πόσο άλλο; :rolleyes-80::rolleyes-80:

Πολύ όμορφες εικόνες δίνει το ποτάμι, όπως …
20210920_130152.jpg


20210920_130622.jpg


20210920_130429.jpg


20210920_130521.jpg


20210920_130601.jpg


Με το που περάσαμε τη γέφυρα Ponte Palatino είχαμε φτάσει και στην περιοχή της Trastevere …
BeFunky-collage - 2021-12-21T003854.371.jpg


Στην παλιά λαϊκή γειτονιά με τα στενά, λαβυρινθώδη και λιθόστρωτα σοκάκια και τα σπίτια από την εποχή του μεσαίωνα λένε ότι … κρύβεται η αυθεντική Ρώμη. Είναι γεμάτη μπαράκια και όμορφα cafes, σπίτια σε αποχρώσεις γήινες, ενώ πολλά καλύπτονται από αναρριχώμενα φυτά. Θαμώνες της είναι οι βέρα Ρωμαίοι, οι φοιτητές και οι καλλιτέχνες. Πολλοί την αποκαλούν και Μονμάρτη της Ρώμης.

BeFunky-collage - 2021-12-21T004016.469.jpg


Μα τι πανέμορφη γειτονιά. Κάτι που έχουν προσέξει και πολλοί σκηνοθέτες γυρίζοντας πολλές σκηνές για τις ταινίες τους, αλλά εγώ με το που βρέθηκα εδώ θυμήθηκα τον Woody Allen και το «Στη Ρώμη με αγάπη».

20210920_132243.jpg


Στη Via della Scala, με φόντο αυτό το πολύ χαρακτηριστικό γωνιακό σπίτι με τον κισσό ήταν που δυο ήρωες της ταινίες συναντήθηκαν και κάτω από την Porta Settimiana ήταν που δυο άλλοι πέρασαν ενώ έκαναν jogging.

20210920_132334.jpg


Πήραμε τη via della Lungara και φτάσαμε ως τα τη Galleria Corsini. Ήταν κλειστή τελικά. Ήμουν προετοιμασμένη ψυχολογικά γι’ αυτό, αλλά θα πω και …ευτυχώς αφού νομίζω ότι τελικά δεν θα προλαβαίναμε. Παραήταν χαλαρή η βόλτα μας αφού η ώρα ήταν ήδη 1:25! Δεν πειράζει. Θα επιστρέψουμε νωρίτερα πίσω στο σταθμό χωρίς άγχος.

Περνώντας από τη Via Santa Dorotea μου “πήρε τη μύτη” μια μυρωδιά πίτσας …
Ήταν πίτσα με το μέτρο.
Άλλου τύπου πίτσα. Δεν είναι Νάπολη, αλλά στις πίτσες -που δεν είναι Μαργαρίτα- μια χαρά τα καταφέρνουν και οι Ρωμαίοι. Τρεις γεύσεις δοκίμασα. Πέστο, κολοκύθι και προσούτο. Η μία καλύτερη από την άλλη. Δεν θυμάμαι το όνομα του μαγαζιού αλλά ήταν Santa Dorotea & Moroni γωνία, για να θυμόμαστε (και εγώ και εσείς) όταν θα ξαναπάμε.

20210920_135027.jpg


Τώρα που η ώρα είχε περάσει και ο χρόνος ήταν οριακός άρχισα να ψάχνω πως θα γυρίσουμε στο σταθμό. Και καθώς έψαχνα συνειδητοποίησα γιατί δεν έχω πάρει ποτέ το μετρό στη Ρώμη. Αφού αυτό περνάει περιφερειακά της πόλης και όχι μέσα από το κέντρο και πάντα έμενα ή κέντρο ή termini και κινούμουν με τα πόδια. Από εδώ που είμαι που να το βρω το μετρό; Μ’ αυτά και μ’ αυτά έκανα ένα δεκάλεπτο να ψάχνω στο χάρτη πως θα φτάσουμε στο termini με ΜΜΜ, ρώτησα και έναν περαστικό, ο οποίος μου επιβεβαίωσε ότι το κοντινότερο μετρό ήταν … μακριά, οπότε καταλήξαμε ότι θα επιστρέφαμε ποδαράτα και γρήγορα. Είδατε τι παθαίνω με τα απρογραμμάτιστα και τα χαλαρά;

Έτσι, αφήσαμε πίσω μας την Trastevere, περάσαμε τον Τίβερη με τη γέφυρα Ponte Sisto, πήραμε τη via dei Pettinari, ώσπου συναντήσαμε την Largo di Torre Argentina. Σε αυτή τη μικρή πλατεία είναι τα ερείπια του Θεάτρου του Πομπήιου. Είναι ένα σημείο με ιστορία. Βέβαια και ποιο σημείο της Ρώμης δεν έχει ιστορία; (το ξαναείπα αυτό αλλά επαυξάνω!)
Είναι το Θέατρο στο οποίο το 44π.Χ. δολοφονήθηκε ο Ιούλιος Καίσαρας από τους συγκλητικούς του με 23 μαχαιριές! Τότε που ο Ιούλιος είπε το «Και εσύ τέκνον μου Βρούτε;», που έμεινε στην ιστορία…..

20210920_141045.jpg


Αυτή ήταν και η τελευταία φωτογραφία, που έβγαλα στη Ρώμη, αφού από αυτό το σημείο και μετά η επιστροφή μας ήταν ένας αγώνας δρόμου. Μέχρι εδώ ήταν το χαλαρό. :(

Η ώρα είχε φτάσει 2:20 και ενώ είμαστε ακόμα στη via del Plebiscito κοντά στην Piazza Venezia καταλαβαίνουμε ότι σκούρυναν τα πράγματα. Δεν θα προλαβαίναμε το τρένο των 3:00. Ανασύρω το Plan B λοιπόν. Κάλεσα ένα Uber. Αν καθόμουν και στο σωστό σημείο για να με βρει ο οδηγός, ο Stefano και αν δεν αναγκαζόμουν να ρίξω μια τρεχάλα, για να τον προλάβω πριν μου φύγει (αφού είχε πάει σε άλλο σημείο), καλά θα ήταν. To Uber το κάλεσα ενώ ήμουν στην Plebiscito, αλλά θεώρησα :oops: ότι θα ήταν καλύτερα να πάω να στηθώ στην πλατεία που είχε πιο ... άπλα. :confused:

BeFunky-collage - 2021-12-22T184931.692.jpg


Ευτυχώς βρήκαμε εγκαίρως το αυτοκίνητο και στη συνέχεια (ενώ η ώρα ήταν ήδη 2:43) ο οδηγός με αριστοτεχνικές κινήσεις και ολίγα «γαλλικά» απέφυγε την κίνηση (όπως Ελλάδα δηλ.) και στις 2:55 φτάσαμε να πάρουμε τα πράγματά μας από τη φύλαξη και στο παρά ένα ακριβώς πριν φύγει το τρένο των 3:00 (και αφού ανεβοκατεβήκαμε και σε μια λάθος πλατφόρμα μέσα σε πανικό) … μπήκαμε στο βαγόνι μας. Ουφ!
Πολύ λίγο ήθελε για να είναι … χαλαρή η βόλτα. Τώρα στο φινάλε χάλασε λίγο. :rolleyes-80::rolleyes-80:
Τέλος καλό, όλα καλά λοιπόν.

Η συνέχεια πήγε … ρολόι και χωρίς απρόοπτα. Φάγαμε ένα παγωτό venchi στο αεροδρόμιο, «φάγαμε» και μια καθυστέρηση του μισάωρου επίσης, χαιρετίσαμε τη Ρώμη από ψηλά …

BeFunky-collage - 2021-12-22T221117.481.jpg


και σε δυο ώρες χαιρετίσαμε και την Αθήνα...
20210920_202712.jpg


ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Το πόσο ευχαριστήθηκα την 5η μου φορά στη Ρώμη και την 3η μου στη Νάπολη δε λέγεται. Δεν το περίμενα ότι θα μου άρεσε τόσο πολύ αυτό το ταξίδι, δεδομένου ότι είχα ξαναπάει και στις δυο πόλεις και θεωρητικά δεν είχε τη χαρά του καινούριου.
Και καινούριες εικόνες είχε αλλά το κυριότερο είχε πολλές ευχάριστες στιγμές. Δύο από αυτές ήταν πολύ δύσκολο να συνυπάρξουν στο ίδιο ταξίδι αφού η μία είναι καλοκαιρινή και η άλλη χειμερινή, αλλά εγώ τις πέτυχα και τις δύο γιατί πήγα την κατάλληλη εποχή που είναι ο Σεπτέμβριος! Μιλάω για το μπάνιο στο Αμάλφι και για το θέατρο (που συνήθως οι παραστάσεις του είναι χειμερινές).

Στο top 5 μου θα έβαζα σίγουρα τη βραδινή βόλτα στη Ρώμη και την ας πούμε μπαρότσαρκα, το ανέβασμα στον Βεζούβιο, το μπάνιο, την παράσταση και το φαγητό. :heart:

Ήταν από τα πιο ζόρικα τετραήμερα όσον αφορά το θέμα σωματική αντοχή! :p
Το χρονολόγιό μου έγραψε ότι περπάτησα 45km! Το αργότερο που ξυπνήσαμε το πρωί ήταν στις 7:20, το νωρίτερο που κοιμηθήκαμε το βράδυ ήταν στις 1:30 και δεν είχαμε σχεδόν καθόλου «νεκρούς χρόνους». Νεκρούς χρόνους αποκαλώ εγώ τους χαμένους χρόνους αναμονής των τρένων και λεωφορείων όταν κυκλοφορώ με τα ΜΜΜ. Αν εξαιρέσω το λεωφορείο του Βεζούβιου όλα τα άλλα τρένα τα προλάβαμε στο τσακ. Εκμεταλλευόμασταν δηλ. και το τελευταίο λεπτό στο μέρος το οποίο βρισκόμασταν, ξοδεύοντας βέβαια και λίγη αδρεναλίνη παραπάνω, την ώρα που τρέχαμε για να τα προλάβουμε. Ειδικά το καραβάκι της επιστροφής του Αμάλφι … πολύ οριακά το προλάβαμε. Και αν το χάναμε το ψυχολογικό κόστος θα ήταν σοβαρό. Κινδύνευε η όπερα. :cry:

Σίγουρα πάντως είχε ποικιλία το ταξίδι. Κάναμε πολλά και διαφορετικά και η μεγάλη επιτυχία ήταν ότι τα έβγαλα πέρα με ένα και μόνο τσαντάκι, που χώρεσε όλα μου τα υπάρχοντα.

Όπως και να έχει ήταν ένα καλό crash test για τη φίλη μου, η οποία πρώτη φορά ήρθε μαζί μου σε ταξίδι. Πάντως τρεις ημέρες μετά την επιστροφή μας (αφού συνήλθε λίγο) μου είπε ότι θα ξαναέρθει και στο … όποιο επόμενο, αλλά λίγο πιο προπονημένη.:p

Ένα άλλο «συν» αυτού του ταξιδιού είναι το ότι συνειδητοποίησα το πόσο εύκολο, γρήγορο και φθηνό μπορεί να είναι ένα ταξίδι στη Ρώμη. Το Ciampino είναι ένα αεροδρόμιο, που ενώ είναι δευτερεύον είναι σαφώς πιο κοντά στην πόλη απ’ ότι το Fumicino και με πολύ φθηνότερα ναύλα λεωφορείου-τρένου από αυτό προς το Roma Termini (μόλις 3,5€). Με μία φθηνή πτήση της ryan μπορεί άνετα να πάει κάποιος ΣΚ χωρίς μεγάλο κόστος.

Παλιά ήμουν της άποψης ότι το κάθε επόμενο ταξίδι για να αξίζει το χρόνο και το χρήμα του θα πρέπει να είναι σε κάτι καινούριο, που να μην έχω ξαναπάει. Τώρα πιστεύω ότι θα πρέπει κάθε επόμενο ταξίδι να είναι κάπου που μου αρέσει και που περνάω ωραία και ας έχω ξαναπάει.

Γι’ αυτό μου βγαίνει και συχνά ο δρόμος προς τα Ρώμη και Νάπολη. Είναι λατρεμένες και οι δύο πόλεις, για διαφορετικούς λόγους.
Η Ρώμη μεγαλοπρεπής, γεμάτη ιστορία η κάθε γωνιά της.
Η Νάπολη «πικάντικη», χαρακτηριστικό που της το χαρίζει η εγγύτητά της με τη θάλασσα και τον Βεζούβιο.

Με άλλα λόγια: Η Ρώμη έχει το class και η Νάπολη την ψυχή της Ιταλίας, γι’ αυτό και «θα παίζουν» πάντα μέσα στα ταξιδιωτικά μου σχέδια. :):):)

Να είμαστε καλά και να ταξιδεύουμε...

………………………… The End …………………………………………………………............................................................
 

vanda

Member
Μηνύματα
875
Likes
4.171
Επόμενο Ταξίδι
Βρυξέλλες ξανά
Ονειρεμένο Ταξίδι
Βιετνάμ και Αργεντινή
Υπήρχαν και οικονομικότερες θέσεις των 20€, στις οποίες μόνο άκουγες και δεν έβλεπες
Έτσι την πατήσαμε εμείς στη Σκάλα του Μιλάνου. Αγοράσαμε τις φτηνές θέσεις και μετά συνειδητοποιήσαμε ότι δεν βλέπαμε και μόνο ακούγαμε. Μα πως είναι δυνατόν να πουλάνε τέτοιες θέσεις;;;
 

Iris_90

Member
Μηνύματα
752
Likes
3.792
Επόμενο Ταξίδι
Στο άγνωστο ...
Ονειρεμένο Ταξίδι
Γιατί , σε νοιάζει ;;;
Πολύ όμορφο το ταξίδι σου στην ΥΠΕΡΟΧΗ ΙΤΑΛΙΑ , πολύ όμορφες και οι φωτογραφίες από τη πλανεύτρα Ρώμη , αυτή η χώρα είναι έρωτας αξεπέραστος και μεγάλος ...
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.112
Μηνύματα
880.661
Μέλη
38.838
Νεότερο μέλος
Crimson_gr

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom