ikarialover
Member
- Μηνύματα
- 679
- Likes
- 847
Γλυκά - Καφές
Είχα διαβάσει τόσα πολλά για τα περίφημα γλυκά της Κωνσταντινούπολης, τα σιροπιαστά της, τα λουκούμια, τα καζάν ντιπι και τα κιουνεφέ, που ομολογώ ότι τελικά απογοητεύτηκα λιγάκι. Και είμαι και πολύ γλυκατζού! Όχι ότι δεν ήταν νόστιμα, απλά ίσως μου είχαν δημιουργηθεί πολύ υψηλές προσδοκίες και σε γενικές γραμμές οι γεύσεις ήταν χειρότερες από ό,τι ανέμενα (φοβάμαι ότι θα σηκώσω θύελλα αντιδράσεων από όσους ορκίζονται στα γλυκά της γείτονος χώρας
).
Πρώτα και κύρια επισκεφτήκαμε το διάσημο Inci με το περίφημο προφιτερόλ του. Δε λέω, αρκετά νόστιμο ήταν, αν και λιγότερο γλυκό σε σύγκριση με αυτά που τρώμε στην Ελλάδα. Κι ομολογώ ότι είχα διαβάσει τόσο διθυραμβικά σχόλια που απογοητεύτηκα λιγουλάκι. Θυμίζει πιο πολύ τα γαλλικά προφιτερόλ (σου με σιρόπι σοκολάτας από πάνω και όχι όπως εδώ που τα σου κολυμπάνε σε μους σοκολάτας). Εν πάση περιπτώσει, μία επίσκεψη εκεί επιβάλλεται. Inci Pastanesi, Mis sokak (κάθετος της Ιστικλάλ) No:18, +902122939224, 10:00 – 22:00 καθημερινά.
Ozsut, Istiklal cad no 15 και no 102, Beyoglu. Το Ozsut είναι αλυσίδα ζαχαροπλαστείων και υπάρχει σε αρκετές περιοχές της Πόλης. Εμένα μου άρεσαν πολύ τα γλυκά του. Δοκιμάσαμε φοβερό Καζάν Ντιπι, εκμέκ με παγωτό και πάστες. Θεωρείται ότι είναι κορυφαίο στα σοκολατένια γλυκά.
Saray Muhallebisi. Το Σαράυ το είχαν διαφημίσει πολλοί στο φόρουμ. Θεωρείται από τα καλύτερα στο είδος του για παραδοσιακά τουρκικά γλυκά (κρέμες, κιουνεφέ, ταβούκ γκιοκσού κτλ.). Εγώ έκανα το λάθος και παρήγγειλα καζάν ντιπι με κοτόπουλο μέσα, το οποίο, παρόλο που πολλοί λένε ότι δεν καταλαβαίνεις το κοτόπουλο, δυστυχώς με έκανε σχεδόν να αηδιάσω. Και τις ίνες έβλεπες, αλλά και τη γεύση του κοτόπουλου καταλάβαινες και γενικά είχε μια γεύση που ούτε γλυκιά τη χαρακτήριζες ούτε ιδιαίτερα νόστιμη. Φυσικά, δεν είμαστε συνηθισμένοι σε τέτοιες γεύσεις. Δεν πειράζει, ήθελα να δοκιμάσω για να έχω και δική μου γνώμη. Είχα δει ότι κατάστημα Σαράυ έχει στην Ιστικλάλ (Kuloğlu Mahallesi İstiklal Caddesi No:107 Beyoğlu). Το ευχάριστο για όσους κινούνται στο Σουλτάν Αχμέτ είναι ότι καινούριο κατάστημα Σαράυ άνοιξε και ακριβώς απέναντι από τη στάση τραμ του Εμίνονου.
Παρένθεση: στο φόρουμ υπήρχε διαμάχη για το κατά πόσο το καζάν ντιπί έχει κοτόπουλο μέσα. Εμείς είδαμε ότι υπάρχουν και καζάν ντιπι με κοτόπουλο και καζάν ντιπί χωρίς. Κλείνει η παρένθεση.
Hafiz Mustafa,1864, Hamidiye Caddesi 84-86 Eminönü (απέναντι από το Χατζημπεκίρ). Εκεί φάγαμε πραγματικά πολύ ωραία γλυκά. Δοκιμάστε οπωσδήποτε πεντανόστιμο προφιτερόλ με φιστίκι και ρυζόγαλο. Έχει κατάστημα και απέναντι από τη στάση του τραμ Σίρκετζι.
Hacibekir, Hamidiye Cad. No.83 34110 Eminönü. Όλοι συστήνουν να αγοράσουμε λουκούμια από εκεί, το μάστορα του είδους. Έχει και σε άλλα σημεία καταστήματα. Εμείς αγοράσαμε μια ποικιλία λουκουμιών, αλλά παρόλο που ήταν νόστιμα, συγχωρέστε με, τα συριανά τα θεωρώ νοστιμότερα!
Café Pierre Lotti, Balmumcu Sokak 5, πάροδος Gumussuyu Caddesi, Eyup. Το διάσημο αυτό καφενείο, με την πανοραμική θέα στον Κεράτιο Κόλπο, βρίσκεται στην κορυφή του λόφου του νεκροταφείου του Εγιούπ. Πήρε το όνομά του από το Γάλλο ρομαντικό συγγραφέα Πιέρ Λοτί (αξιωματικός του ναυτικού με πάθος για την Πόλη), ο οποίος έζησε για πολλά χρόνια στο Εγιούπ και επισκεπτόταν συχνά το καφενείο αυτό. Το Καφέ Λοτί είναι διακοσμημένο σήμερα με έπιπλα του 19ου αιώνα και με κεραμικά πλακάκια σε παραδοσιακά ισλαμικά σχέδια στους τοίχους. Για το καφέ έχω αναφερθεί και σε άλλα κεφάλαια της ιστορίας, θεωρώ ότι αξίζει οπωσδήποτε η ανάβαση στο λόφο για την εκπληκτική θέα προς την Πόλη. Εμείς τη μέρα που ανεβήκαμε, γινόταν ο κακός χαμός στο καφέ, οπότε δεν κάτσαμε. Απολαύσαμε απλά τη θέα, κάναμε τη βόλτα μας και ξανακατεβήκαμε. Προσοχή! Η ουρά για το τελεφερίκ μπορεί να είναι τεράστια (όπως στη δική μας περίπτωση που περιμέναμε, χωρίς υπερβολή, μία ώρα), οπότε προτιμήστε να ανέβετε στο λόφο με τα πόδια, αν έχετε τις αντοχές, μέσα από το νεκροταφείο.
Τέλος, φάγαμε παγωτό και στο Mado, κάτι σαν τη δική μας Δωδώνη, με καταστήματα σε όλη την Πόλη (ένα κεντρικό υπάρχει έξω από τη στάση τραμ του Σουλτάν Αχμέτ). Το παγωτό είναι πιο μαστιχωτό από τα αντίστοιχα δικά μας, αλλά η γεύση δεν μπορώ να πω πως μας απογείωσε. Απλά συμπαθητικό.
Επίσκεψη σε 6 ζαχαροπλαστεία για γλυκό για τις 5 μέρες που μείναμε στην Κωνσταντινούπολη, όπως καταλαβαίνετε, είναι κάτι παραπάνω από αρκετό! Στο τσακ γλυτώσαμε το σοκ από την υπερβολική δόση ζάχαρης. Θα αναφέρω όμως και καφέ/ ζαχαροπλαστεία που προτείνουν τα άλλα μέλη του φόρουμ, στα οποία, δυστυχώς, δεν είχαμε το χρόνο να πάμε:
1. Στο Ορτάκιοϊ όλοι λένε ότι αξίζει να πιεις τον καφέ σου στην καφετέρια του πολυτελούς ξενοδοχείου Ciragan Palace (Ciragan Caddesi 32). Ακριβό μεν, αλλά η βόλτα στους κήπους δίπλα στο Βόσπορο είναι αξέχαστη εμπειρία.
2. Για μπακλαβά όλοι οι δρόμοι οδηγούν στον Karakoy Gulluoglu (Mumhane Street No:171, Karaköy). Ήθελα πολύ να πάμε, αλλά καθώς είχε περπάτημα μέχρι το μαγαζί και το πόδι μου πονούσε, το αφήσαμε. Δώσαμε, όμως, υπόσχεση ότι θα επισκεφτούμε το μαγαζί του στο Σύνταγμα (τα γλυκά φτάνουν με αεροπλάνο, έστω κι έτσι θα πάρουμε μια γεύση).
3. Στην περιοχή του Μπέγιογλου προτείνεται από μέλη το Limonlu Bahce (Yeniçarşı Cad. No:74 Galatasaray, Beyoğlu). Ένας μαγευτικός λεμονόκηπος, κρυμμένος μέσα στην καρδιά της πόλης, για καφέ και τσάι. Αν επισκεφτείτε την τουαλέτα, σίγουρα θα σας εκπλήξει η παρουσία ενός (αληθινού) δέντρου δίπλα ακριβώς στη λεκάνη! Στην ίδια περιοχή προτείνεται και το καφέ του πασίγνωστου φωτογράφου της Πόλης Ara Guler με καλό κόσμο -κυρίως καλλιτέχνες και φοιτητές- και μια μόνιμη έκθεση φωτογραφίας του (Ara Café, Tosbağa Sokak No. 8/A, Μπέγιογλου).
4. Για μπακλαβά, εκτός από τον Καρακιόϊ Γκιλιόγλου, μέλη του φόρουμ προτείνουν α) τον Koskeroglu, (Mumhane Cd. Kat Otoparkı Altı No:2/2 – Karaköy / Necatibey Cd. Eski Gümrük Sk. No:6 – Karaköy, 2 μαγαζιά, το ένα είναι κεμπάπ), β) τον Baklavacisaid (Divanyolu Caddesi No:88 Çemberlitaş/ Hüdavendiyar Caddesi No:64 Sirkeci) και γ) τονPelit, για μπακλαβά με καρύδια (cevizli ev baklavasi), του οποίου, δυστυχώς, κατάστημα δενμπόρεσα να βρω στο κέντρο της Πόλης.
5. Καφέ στο ξενοδοχείο Pera palace για τσάι σε ένα ατμοσφαιρικό πολυτελές περιβάλλον.
6. Για πιο παραδοσιακό καφέ ή τσάι προτείνονται οι αυλές των Kucuk Ayasofia Medresesi, Corlulu Ali Pasa (γεμάτο ντόπιους να κάνουν ναργιλέ) και Caferaga medresesi.
Για το τέλος, θεωρώ ότι αξίζει στην Πόλη να δοκιμάσει κανείς και γλυκό από το δρόμο. Εμείς δοκιμάσαμε λουκουμάδες με σιρόπι στην αποβάθρα του Εμίνονου (πεντανόστιμοι), ενώ υπάρχουν τύποι που πουλάνε παγωτό έξω από το Μπλε τζαμί. Γενικά, θεωρώ ότι, παρόλο που δεν ήταν κοντά στις γεύσεις μου, τα παραδοσιακά γλυκά τους είναι ιδιαίτερα (π.χ. κιουνεφέ με τυρί, firin sutlac, δηλαδή ψητό ρυζόγαλο και ασουρές, που η γεύση του θυμίζει κόλυβα) και αξίζουν 100% δοκιμή.
Με τούτα και με εκείνα, ομολογώ ότι λιγουρεύτηκα βραδιάτικα…Πάω να δω τι γλυκό έχω στην κουζίνα!!!


Είχα διαβάσει τόσα πολλά για τα περίφημα γλυκά της Κωνσταντινούπολης, τα σιροπιαστά της, τα λουκούμια, τα καζάν ντιπι και τα κιουνεφέ, που ομολογώ ότι τελικά απογοητεύτηκα λιγάκι. Και είμαι και πολύ γλυκατζού! Όχι ότι δεν ήταν νόστιμα, απλά ίσως μου είχαν δημιουργηθεί πολύ υψηλές προσδοκίες και σε γενικές γραμμές οι γεύσεις ήταν χειρότερες από ό,τι ανέμενα (φοβάμαι ότι θα σηκώσω θύελλα αντιδράσεων από όσους ορκίζονται στα γλυκά της γείτονος χώρας


Πρώτα και κύρια επισκεφτήκαμε το διάσημο Inci με το περίφημο προφιτερόλ του. Δε λέω, αρκετά νόστιμο ήταν, αν και λιγότερο γλυκό σε σύγκριση με αυτά που τρώμε στην Ελλάδα. Κι ομολογώ ότι είχα διαβάσει τόσο διθυραμβικά σχόλια που απογοητεύτηκα λιγουλάκι. Θυμίζει πιο πολύ τα γαλλικά προφιτερόλ (σου με σιρόπι σοκολάτας από πάνω και όχι όπως εδώ που τα σου κολυμπάνε σε μους σοκολάτας). Εν πάση περιπτώσει, μία επίσκεψη εκεί επιβάλλεται. Inci Pastanesi, Mis sokak (κάθετος της Ιστικλάλ) No:18, +902122939224, 10:00 – 22:00 καθημερινά.
Ozsut, Istiklal cad no 15 και no 102, Beyoglu. Το Ozsut είναι αλυσίδα ζαχαροπλαστείων και υπάρχει σε αρκετές περιοχές της Πόλης. Εμένα μου άρεσαν πολύ τα γλυκά του. Δοκιμάσαμε φοβερό Καζάν Ντιπι, εκμέκ με παγωτό και πάστες. Θεωρείται ότι είναι κορυφαίο στα σοκολατένια γλυκά.
Saray Muhallebisi. Το Σαράυ το είχαν διαφημίσει πολλοί στο φόρουμ. Θεωρείται από τα καλύτερα στο είδος του για παραδοσιακά τουρκικά γλυκά (κρέμες, κιουνεφέ, ταβούκ γκιοκσού κτλ.). Εγώ έκανα το λάθος και παρήγγειλα καζάν ντιπι με κοτόπουλο μέσα, το οποίο, παρόλο που πολλοί λένε ότι δεν καταλαβαίνεις το κοτόπουλο, δυστυχώς με έκανε σχεδόν να αηδιάσω. Και τις ίνες έβλεπες, αλλά και τη γεύση του κοτόπουλου καταλάβαινες και γενικά είχε μια γεύση που ούτε γλυκιά τη χαρακτήριζες ούτε ιδιαίτερα νόστιμη. Φυσικά, δεν είμαστε συνηθισμένοι σε τέτοιες γεύσεις. Δεν πειράζει, ήθελα να δοκιμάσω για να έχω και δική μου γνώμη. Είχα δει ότι κατάστημα Σαράυ έχει στην Ιστικλάλ (Kuloğlu Mahallesi İstiklal Caddesi No:107 Beyoğlu). Το ευχάριστο για όσους κινούνται στο Σουλτάν Αχμέτ είναι ότι καινούριο κατάστημα Σαράυ άνοιξε και ακριβώς απέναντι από τη στάση τραμ του Εμίνονου.
Παρένθεση: στο φόρουμ υπήρχε διαμάχη για το κατά πόσο το καζάν ντιπί έχει κοτόπουλο μέσα. Εμείς είδαμε ότι υπάρχουν και καζάν ντιπι με κοτόπουλο και καζάν ντιπί χωρίς. Κλείνει η παρένθεση.
Hafiz Mustafa,1864, Hamidiye Caddesi 84-86 Eminönü (απέναντι από το Χατζημπεκίρ). Εκεί φάγαμε πραγματικά πολύ ωραία γλυκά. Δοκιμάστε οπωσδήποτε πεντανόστιμο προφιτερόλ με φιστίκι και ρυζόγαλο. Έχει κατάστημα και απέναντι από τη στάση του τραμ Σίρκετζι.
Hacibekir, Hamidiye Cad. No.83 34110 Eminönü. Όλοι συστήνουν να αγοράσουμε λουκούμια από εκεί, το μάστορα του είδους. Έχει και σε άλλα σημεία καταστήματα. Εμείς αγοράσαμε μια ποικιλία λουκουμιών, αλλά παρόλο που ήταν νόστιμα, συγχωρέστε με, τα συριανά τα θεωρώ νοστιμότερα!
Café Pierre Lotti, Balmumcu Sokak 5, πάροδος Gumussuyu Caddesi, Eyup. Το διάσημο αυτό καφενείο, με την πανοραμική θέα στον Κεράτιο Κόλπο, βρίσκεται στην κορυφή του λόφου του νεκροταφείου του Εγιούπ. Πήρε το όνομά του από το Γάλλο ρομαντικό συγγραφέα Πιέρ Λοτί (αξιωματικός του ναυτικού με πάθος για την Πόλη), ο οποίος έζησε για πολλά χρόνια στο Εγιούπ και επισκεπτόταν συχνά το καφενείο αυτό. Το Καφέ Λοτί είναι διακοσμημένο σήμερα με έπιπλα του 19ου αιώνα και με κεραμικά πλακάκια σε παραδοσιακά ισλαμικά σχέδια στους τοίχους. Για το καφέ έχω αναφερθεί και σε άλλα κεφάλαια της ιστορίας, θεωρώ ότι αξίζει οπωσδήποτε η ανάβαση στο λόφο για την εκπληκτική θέα προς την Πόλη. Εμείς τη μέρα που ανεβήκαμε, γινόταν ο κακός χαμός στο καφέ, οπότε δεν κάτσαμε. Απολαύσαμε απλά τη θέα, κάναμε τη βόλτα μας και ξανακατεβήκαμε. Προσοχή! Η ουρά για το τελεφερίκ μπορεί να είναι τεράστια (όπως στη δική μας περίπτωση που περιμέναμε, χωρίς υπερβολή, μία ώρα), οπότε προτιμήστε να ανέβετε στο λόφο με τα πόδια, αν έχετε τις αντοχές, μέσα από το νεκροταφείο.
Τέλος, φάγαμε παγωτό και στο Mado, κάτι σαν τη δική μας Δωδώνη, με καταστήματα σε όλη την Πόλη (ένα κεντρικό υπάρχει έξω από τη στάση τραμ του Σουλτάν Αχμέτ). Το παγωτό είναι πιο μαστιχωτό από τα αντίστοιχα δικά μας, αλλά η γεύση δεν μπορώ να πω πως μας απογείωσε. Απλά συμπαθητικό.
Επίσκεψη σε 6 ζαχαροπλαστεία για γλυκό για τις 5 μέρες που μείναμε στην Κωνσταντινούπολη, όπως καταλαβαίνετε, είναι κάτι παραπάνω από αρκετό! Στο τσακ γλυτώσαμε το σοκ από την υπερβολική δόση ζάχαρης. Θα αναφέρω όμως και καφέ/ ζαχαροπλαστεία που προτείνουν τα άλλα μέλη του φόρουμ, στα οποία, δυστυχώς, δεν είχαμε το χρόνο να πάμε:
1. Στο Ορτάκιοϊ όλοι λένε ότι αξίζει να πιεις τον καφέ σου στην καφετέρια του πολυτελούς ξενοδοχείου Ciragan Palace (Ciragan Caddesi 32). Ακριβό μεν, αλλά η βόλτα στους κήπους δίπλα στο Βόσπορο είναι αξέχαστη εμπειρία.
2. Για μπακλαβά όλοι οι δρόμοι οδηγούν στον Karakoy Gulluoglu (Mumhane Street No:171, Karaköy). Ήθελα πολύ να πάμε, αλλά καθώς είχε περπάτημα μέχρι το μαγαζί και το πόδι μου πονούσε, το αφήσαμε. Δώσαμε, όμως, υπόσχεση ότι θα επισκεφτούμε το μαγαζί του στο Σύνταγμα (τα γλυκά φτάνουν με αεροπλάνο, έστω κι έτσι θα πάρουμε μια γεύση).
3. Στην περιοχή του Μπέγιογλου προτείνεται από μέλη το Limonlu Bahce (Yeniçarşı Cad. No:74 Galatasaray, Beyoğlu). Ένας μαγευτικός λεμονόκηπος, κρυμμένος μέσα στην καρδιά της πόλης, για καφέ και τσάι. Αν επισκεφτείτε την τουαλέτα, σίγουρα θα σας εκπλήξει η παρουσία ενός (αληθινού) δέντρου δίπλα ακριβώς στη λεκάνη! Στην ίδια περιοχή προτείνεται και το καφέ του πασίγνωστου φωτογράφου της Πόλης Ara Guler με καλό κόσμο -κυρίως καλλιτέχνες και φοιτητές- και μια μόνιμη έκθεση φωτογραφίας του (Ara Café, Tosbağa Sokak No. 8/A, Μπέγιογλου).
4. Για μπακλαβά, εκτός από τον Καρακιόϊ Γκιλιόγλου, μέλη του φόρουμ προτείνουν α) τον Koskeroglu, (Mumhane Cd. Kat Otoparkı Altı No:2/2 – Karaköy / Necatibey Cd. Eski Gümrük Sk. No:6 – Karaköy, 2 μαγαζιά, το ένα είναι κεμπάπ), β) τον Baklavacisaid (Divanyolu Caddesi No:88 Çemberlitaş/ Hüdavendiyar Caddesi No:64 Sirkeci) και γ) τονPelit, για μπακλαβά με καρύδια (cevizli ev baklavasi), του οποίου, δυστυχώς, κατάστημα δενμπόρεσα να βρω στο κέντρο της Πόλης.
5. Καφέ στο ξενοδοχείο Pera palace για τσάι σε ένα ατμοσφαιρικό πολυτελές περιβάλλον.
6. Για πιο παραδοσιακό καφέ ή τσάι προτείνονται οι αυλές των Kucuk Ayasofia Medresesi, Corlulu Ali Pasa (γεμάτο ντόπιους να κάνουν ναργιλέ) και Caferaga medresesi.
Για το τέλος, θεωρώ ότι αξίζει στην Πόλη να δοκιμάσει κανείς και γλυκό από το δρόμο. Εμείς δοκιμάσαμε λουκουμάδες με σιρόπι στην αποβάθρα του Εμίνονου (πεντανόστιμοι), ενώ υπάρχουν τύποι που πουλάνε παγωτό έξω από το Μπλε τζαμί. Γενικά, θεωρώ ότι, παρόλο που δεν ήταν κοντά στις γεύσεις μου, τα παραδοσιακά γλυκά τους είναι ιδιαίτερα (π.χ. κιουνεφέ με τυρί, firin sutlac, δηλαδή ψητό ρυζόγαλο και ασουρές, που η γεύση του θυμίζει κόλυβα) και αξίζουν 100% δοκιμή.
Με τούτα και με εκείνα, ομολογώ ότι λιγουρεύτηκα βραδιάτικα…Πάω να δω τι γλυκό έχω στην κουζίνα!!!



Last edited by a moderator: