silversurfer
Moderator
- Μηνύματα
- 2.538
- Likes
- 4.866
- Επόμενο Ταξίδι
- Τοσκάνη
- Ταξίδι-Όνειρο
- Γύρος Του Κόσμου
Prizren
Ξεκινάμε το μακρύ ταξίδι της επιστροφής με stopover στο Κόσοβο, την μοναδική χώρα των Βαλκανίων που δεν είχαμε επισκεφτεί μέχρι τότε. Σχεδόν αμέσως βρισκόμαστε να οδηγάμε σε μικρά, στενά, ορεινά δρομάκια χωρίς την παραμικρή κίνηση. Ελπίζουμε οτι σύντομα ο δρόμος θα ανοίξει (λίγο) όμως οχι, για τις επόμενες 4 ώρες θα συνεχίσουμε έτσι, οδηγώντας σε εναν ατελείωτο λαβύρινθο απο στροφές κ υψομετρικές αλλαγές, πότε μέσα στα δάση κ πότε στην άκρη των γκρεμών.
Που κ που ξώφαλτσα βλέπουμε κ κανα μινι οικισμό άλλα για το μεγαλύτερο κομμάτι είμαστε στο δρόμο σχεδόν μόνοι μας. Κάπου εκεί ξανα ανάβει το check engine κάτι που αγχώνει λίγο τον silversurfer άλλα οντας βαθιά μέσα στα βουνά, δεν μπορούμε να κάνουμε κ πολλά. Λίγο πριν τα σύνορα βρίσκουμε την πόλη Rozaje. Κάνουμε στάση να τσιμπήσουμε κάτι κ όταν ξαναξεκινάμε το λαμπάκι έχει σβήσει πάλι – τεχνολογία my ass
Το τελευταίο κομμάτι του δρόμου είναι πανέμορφη κ στριφογυριστή διαδρομή μέσα στο πράσινο, ιδανική για μοτοσυκλετιστές που ψάχνουν τέτοια στροφιλίκια. Ελάχιστος κόσμος στα σύνορα του Μαυροβουνίου, τα περνάμε κ οδηγάμε κανα 15-20 λεπτά ακόμα για να βρούμε αυτά του Κοσόβου. Εκεί κάνουμε στάση για να πάω να αγοράσω την ασφάλεια αυτοκινήτου (δεν πιάνει η πράσινη κάρτα στο Κόσοβο) --- θα ορκιζόμουνα οτι ο μπροστινός γερμανός έδωσε 20ρικο κ πήρε ρέστα οπότε μου έκανε τεράστια εντύπωση το νεύμα του υπάλληλου προς εμένα να φύγω οταν έβγαλα χρήματα να πληρώσω !!
Άλλος ένα τρελός στριφογυριστός δρόμος όπου μάλιστα παραλίγο θα είχαμε ατύχημα όταν ένας μ***ς απο το αντίθετο ρεύμα έκανε γκαζωτός προσπέραση στην ανηφόρα , του εφυγε ο κώλος κ γω κοκκάλωσα το αυτοκίνητο για να του δώσω τον χώρο να περάσει. Τι φάση ρε φίλε, στα σύνορα πας όπου μάλιστα δεν είχε κ καμιά ουρά, προς τι η βιασύνη δλδ
Μόλις πιάσαμε πεδιάδα ο silversurfer κουράστηκε, κάναμε στάση σε βενζινάδικο όπου φουλάραμε με 1,18€ κ έδωσε το αυτοκίνητο στην Μ. -- κ φυσικά ο δρόμος απο κει κ πέρα ήταν εθνική οδός
Φτάσαμε τελικά το απογεματάκι στην Πρίζρεν, μια πόλη για την οποία δεν είχαμε ιδιαίτερες προσδοκίες άλλα μας κέρδισε αμέσως. Στα 45€ το ξενοδοχείο στην παλιά πόλη ήταν υπερπαραγωγή κ τσοντάραμε κ άλλα 10 σε παρακείμενο parking για ολο το βράδυ.
Αφού ξεκουραστήκαμε, μπανιαριστήκαμε κ όλα τα συναφή, βγήκαμε βόλτα για φαγητό. Το κέντρο έσφυζε απο ζωή, τουρίστες κ locals γέμιζαν τα σοκάκια κ τα καφέ κ η ατμόσφαιρα είχε κάτι χαλαρό κ ταυτόχρονα ζωντανό. Οι γέφυρες του ποταμού Μπίστριτσα, τα οθωμανικά τζαμιά, τα παλιά πέτρινα σπίτια κ το κάστρο στο background έδιναν μοναδικό χαρακτήρα στο μέρος.
Η Πριζρέν θεωρείται το πολιτιστικό κέντρο του Κοσόβου με έντονα σημάδια της οθωμανικής παρουσίας. Το συντριπτικό κομμάτι του πληθυσμού είναι φυσικά αλβανικής καταγωγής, κάτι που κ να μην το ήξερες, το καταλάβαινες απο το πλήθος των αλβανικών σημαιών. Βασικά την επίσημη σημαία του Κοσόβου την είδαμε στα σύνορα που μπήκαμε κ στα σύνορα που βγήκαμε απο τη χώρα, κ λογικό είναι καθώς είναι μια αδιάφορη ουδέτερη σημαία σε μια περιοχή με έντονα εθνικιστικά στοιχεία.
Πολλά ξενοδοχεία, πολλά εστιατόρια κ μπαρ, πολύ χρήμα έχει πέσει στη διαμόρφωση της παλιάς πόλης. Μας άρεσε παρα πολύ, αποδείχθηκε ιδανική επιλογή για τον τελευταίο προορισμό της εκδρομής μας.
Το επόμενο πρωί ξανακατεβήκαμε στο κέντρο για μερικές ακόμα φωτογραφίες κ για να πάρουμε breakfast σε ενα απο τα παραποτάμια καφέ.
Απο εκεί τα σύνορα με τα Σκόπια ήταν μια-μιάμιση ώρα ορεινός δρόμος μέσα απο πολύ ωραία τοπία κ ακολούθως η γνωστή ευθεία μέχρι τη Σαλονίκη την οποία έχουμε κάνει τόσες φορές. Φτάσαμε Παρασκευή απόγεμα, ιδανικό timing καθώς μέχρι τη Δευτέρα κ την επιστροφή στη δουλειά μεσολαβούσαν 2,5 μέρες, χρόνος απαραίτητος σύμφωνα με έρευνες για να στανιάρουν οι γονείς mentally κ physically μετά απο διακοπές με παιδί
Μίνι Επίλογος
Κοιτώντας πίσω, το ταξίδι αυτό μοιάζει με ενα μωσαϊκό απο τοπία, εικόνες κ εμπειρίες που δύσκολα χωράνε σε γραμμές γραπτού λόγου. Απο την κοσμoπολίτικη λίμνη Garda και τα αλπικά σκηνικά των Δολoμιτών μέχρι τη ρομαντική ατμόσφαιρα της Σλοβενίας κ το Μεσογειακό αέρα της Κροατίας, κάθε στάση είχε το δικό της αποτύπωμα. Το Μαυροβούνιο με τα άγρια βουνά κ το Κόσοβο ως απρόσμενη έκπληξη ολοκλήρωσαν μια διαδρομή γεμάτη αντιθέσεις.
Δεν είδαμε τα πάντα, ούτε τα διάσημα trails των Δολομιτών ουτε όλα τα αξιοθέατα που χωράει μια λίστα. Είδαμε όμως αρκετά για να γεμίσουμε το μυαλό με εικόνες κ το σώμα με μια γλυκιά κούραση, αυτήν που αφήνει πάντα ενα τόσο μεγάλο roadtrip. Ίσως το πιο σημαντικό κομμάτι είναι οτι το ζήσαμε όλοι μαζί με τη μικρή συνοδοιπόρο σε όλη αυτή τη διαδρομή. Μπορεί να είχε ξεσπάσματα κ κούραση άλλα μας χάρισε στιγμές αυθορμητισμού κ γέλιου που μόνο ενα παιδί μπορεί να προσφέρει κ (αν κ νωρίς ακόμη), νιώθω οτι της μεταδίδουμε σιγά σιγά το μικρόβιο του ταξιδευτή (ξέρω, έχω αυταπάτες
) Ενώ τις τελευταίες μέρες μας ρωτούσε πότε θα γυρίσμουμε σπίτι, τώρα μας ρωτάει πότε θα ξαναπάμε εκδρομή !!
Μέχρι το επόμενο λοιπόν ...
Ξεκινάμε το μακρύ ταξίδι της επιστροφής με stopover στο Κόσοβο, την μοναδική χώρα των Βαλκανίων που δεν είχαμε επισκεφτεί μέχρι τότε. Σχεδόν αμέσως βρισκόμαστε να οδηγάμε σε μικρά, στενά, ορεινά δρομάκια χωρίς την παραμικρή κίνηση. Ελπίζουμε οτι σύντομα ο δρόμος θα ανοίξει (λίγο) όμως οχι, για τις επόμενες 4 ώρες θα συνεχίσουμε έτσι, οδηγώντας σε εναν ατελείωτο λαβύρινθο απο στροφές κ υψομετρικές αλλαγές, πότε μέσα στα δάση κ πότε στην άκρη των γκρεμών.
Που κ που ξώφαλτσα βλέπουμε κ κανα μινι οικισμό άλλα για το μεγαλύτερο κομμάτι είμαστε στο δρόμο σχεδόν μόνοι μας. Κάπου εκεί ξανα ανάβει το check engine κάτι που αγχώνει λίγο τον silversurfer άλλα οντας βαθιά μέσα στα βουνά, δεν μπορούμε να κάνουμε κ πολλά. Λίγο πριν τα σύνορα βρίσκουμε την πόλη Rozaje. Κάνουμε στάση να τσιμπήσουμε κάτι κ όταν ξαναξεκινάμε το λαμπάκι έχει σβήσει πάλι – τεχνολογία my ass
Το τελευταίο κομμάτι του δρόμου είναι πανέμορφη κ στριφογυριστή διαδρομή μέσα στο πράσινο, ιδανική για μοτοσυκλετιστές που ψάχνουν τέτοια στροφιλίκια. Ελάχιστος κόσμος στα σύνορα του Μαυροβουνίου, τα περνάμε κ οδηγάμε κανα 15-20 λεπτά ακόμα για να βρούμε αυτά του Κοσόβου. Εκεί κάνουμε στάση για να πάω να αγοράσω την ασφάλεια αυτοκινήτου (δεν πιάνει η πράσινη κάρτα στο Κόσοβο) --- θα ορκιζόμουνα οτι ο μπροστινός γερμανός έδωσε 20ρικο κ πήρε ρέστα οπότε μου έκανε τεράστια εντύπωση το νεύμα του υπάλληλου προς εμένα να φύγω οταν έβγαλα χρήματα να πληρώσω !!
Άλλος ένα τρελός στριφογυριστός δρόμος όπου μάλιστα παραλίγο θα είχαμε ατύχημα όταν ένας μ***ς απο το αντίθετο ρεύμα έκανε γκαζωτός προσπέραση στην ανηφόρα , του εφυγε ο κώλος κ γω κοκκάλωσα το αυτοκίνητο για να του δώσω τον χώρο να περάσει. Τι φάση ρε φίλε, στα σύνορα πας όπου μάλιστα δεν είχε κ καμιά ουρά, προς τι η βιασύνη δλδ
Μόλις πιάσαμε πεδιάδα ο silversurfer κουράστηκε, κάναμε στάση σε βενζινάδικο όπου φουλάραμε με 1,18€ κ έδωσε το αυτοκίνητο στην Μ. -- κ φυσικά ο δρόμος απο κει κ πέρα ήταν εθνική οδός
Αφού ξεκουραστήκαμε, μπανιαριστήκαμε κ όλα τα συναφή, βγήκαμε βόλτα για φαγητό. Το κέντρο έσφυζε απο ζωή, τουρίστες κ locals γέμιζαν τα σοκάκια κ τα καφέ κ η ατμόσφαιρα είχε κάτι χαλαρό κ ταυτόχρονα ζωντανό. Οι γέφυρες του ποταμού Μπίστριτσα, τα οθωμανικά τζαμιά, τα παλιά πέτρινα σπίτια κ το κάστρο στο background έδιναν μοναδικό χαρακτήρα στο μέρος.
Η Πριζρέν θεωρείται το πολιτιστικό κέντρο του Κοσόβου με έντονα σημάδια της οθωμανικής παρουσίας. Το συντριπτικό κομμάτι του πληθυσμού είναι φυσικά αλβανικής καταγωγής, κάτι που κ να μην το ήξερες, το καταλάβαινες απο το πλήθος των αλβανικών σημαιών. Βασικά την επίσημη σημαία του Κοσόβου την είδαμε στα σύνορα που μπήκαμε κ στα σύνορα που βγήκαμε απο τη χώρα, κ λογικό είναι καθώς είναι μια αδιάφορη ουδέτερη σημαία σε μια περιοχή με έντονα εθνικιστικά στοιχεία.
Πολλά ξενοδοχεία, πολλά εστιατόρια κ μπαρ, πολύ χρήμα έχει πέσει στη διαμόρφωση της παλιάς πόλης. Μας άρεσε παρα πολύ, αποδείχθηκε ιδανική επιλογή για τον τελευταίο προορισμό της εκδρομής μας.
Το επόμενο πρωί ξανακατεβήκαμε στο κέντρο για μερικές ακόμα φωτογραφίες κ για να πάρουμε breakfast σε ενα απο τα παραποτάμια καφέ.
Απο εκεί τα σύνορα με τα Σκόπια ήταν μια-μιάμιση ώρα ορεινός δρόμος μέσα απο πολύ ωραία τοπία κ ακολούθως η γνωστή ευθεία μέχρι τη Σαλονίκη την οποία έχουμε κάνει τόσες φορές. Φτάσαμε Παρασκευή απόγεμα, ιδανικό timing καθώς μέχρι τη Δευτέρα κ την επιστροφή στη δουλειά μεσολαβούσαν 2,5 μέρες, χρόνος απαραίτητος σύμφωνα με έρευνες για να στανιάρουν οι γονείς mentally κ physically μετά απο διακοπές με παιδί

Μίνι Επίλογος
Κοιτώντας πίσω, το ταξίδι αυτό μοιάζει με ενα μωσαϊκό απο τοπία, εικόνες κ εμπειρίες που δύσκολα χωράνε σε γραμμές γραπτού λόγου. Απο την κοσμoπολίτικη λίμνη Garda και τα αλπικά σκηνικά των Δολoμιτών μέχρι τη ρομαντική ατμόσφαιρα της Σλοβενίας κ το Μεσογειακό αέρα της Κροατίας, κάθε στάση είχε το δικό της αποτύπωμα. Το Μαυροβούνιο με τα άγρια βουνά κ το Κόσοβο ως απρόσμενη έκπληξη ολοκλήρωσαν μια διαδρομή γεμάτη αντιθέσεις.
Δεν είδαμε τα πάντα, ούτε τα διάσημα trails των Δολομιτών ουτε όλα τα αξιοθέατα που χωράει μια λίστα. Είδαμε όμως αρκετά για να γεμίσουμε το μυαλό με εικόνες κ το σώμα με μια γλυκιά κούραση, αυτήν που αφήνει πάντα ενα τόσο μεγάλο roadtrip. Ίσως το πιο σημαντικό κομμάτι είναι οτι το ζήσαμε όλοι μαζί με τη μικρή συνοδοιπόρο σε όλη αυτή τη διαδρομή. Μπορεί να είχε ξεσπάσματα κ κούραση άλλα μας χάρισε στιγμές αυθορμητισμού κ γέλιου που μόνο ενα παιδί μπορεί να προσφέρει κ (αν κ νωρίς ακόμη), νιώθω οτι της μεταδίδουμε σιγά σιγά το μικρόβιο του ταξιδευτή (ξέρω, έχω αυταπάτες
Μέχρι το επόμενο λοιπόν ...

(γιατί αλλιώς δεν τη βγάζαν καθαρή) κ απόλαυσε μια homemade (?) λεμονάδα πριν μας πιάσει η λιγούρα κ χτυπήσουμε κ δυο πίτσες

