Πορτογαλία Λισσαβώνα - Πόρτο. Ένα νοσταλγικό ταξίδι

mary_a

Member
Μηνύματα
1.180
Likes
110
Ταξίδι-Όνειρο
Route 66
Σημειωση: προσοχη στα εστιατορια στην Λισσαβωνα, τα πρωτα πιατα που σου φερνουν, τα οποια δεν εχεις παραγγειλει, τα χρεωνουν και αν δε τα θες, πρεπει να μην τα αγγιξεις και να τα δωσεις πισω και κοιτα προσεκτικα το λογαριασμο μην τα εχεις χρεωθει. Αλλιως μπορει με το που καθεσαι να πληρωσεις, χωρις πλακα, κουβερ 20 ευρω! Αυτο ισχυει σε ολα τα μαγαζια, οχι μονο σε αυτο που ειπε η anny.

να σημειώσω μόνο ότι αυτό ισχύει στα "τουριστικά" εστιατόρια με Πορτογαλικό φαγητό..στα υπόλοιπα δεν ισχύει..
 

anny

Member
Μηνύματα
3.423
Likes
1.791
Επόμενο Ταξίδι
Ιστρια
Ταξίδι-Όνειρο
γύρος του κόσμου
Anny Πασχα 2010, κοινο φετος για καθολικους και ορθοδοξους! Λοιπον η ξανθια κυρια, η μελαχρινη, ο μπαρμπας, ενας γεματουλης κυριος και η μαγειρισσα ηταν εκει και την πεμπτη και τραγουδησαν fado!

Το φαγητο αρκετα καλο, το μαγαζι απλο, οπως τα λες, το μονο αρνητικο ηταν οτι λογω της αποβασης των Ισπανων στην πορτογαλλικη πρωτευουσα, θελανε να ειναι στο φουλ το μαγαζι και ειχανε κολλησει ολα τα τραπεζια το ενα διπλα στο αλλο, για να μπω ηταν καλα, για να βγω επρεπε να σηκωσω ολο το μαγαζι :haha:! Eιναι καλη προταση για φαγητο, για κατι παραδοσιακο και να ακουσεις fado, χωρις να δωσεις πολλα χρηματα. Στο τελος βεβαια σου δινουν και τα cd τους.

Σημειωση: προσοχη στα εστιατορια στην Λισσαβωνα, τα πρωτα πιατα που σου φερνουν, τα οποια δεν εχεις παραγγειλει, τα χρεωνουν και αν δε τα θες, πρεπει να μην τα αγγιξεις και να τα δωσεις πισω και κοιτα προσεκτικα το λογαριασμο μην τα εχεις χρεωθει. Αλλιως μπορει με το που καθεσαι να πληρωσεις, χωρις πλακα, κουβερ 20 ευρω! Αυτο ισχυει σε ολα τα μαγαζια, οχι μονο σε αυτο που ειπε η anny.

Anny παλι για τοπικες μπυρες μας λες!!!!
Αυτό για τα πρώτα, τώρα που το λες, έχεις δίκιο. Όταν πήγαμε το είχαμε πληροφορηθεί από πριν και το προσέχαμε (αλλά δε το θυμόμουν καθόλου). Πάντως, πουθενά δε μας έτυχε κάποια στραβή.

Το συγκεκριμένο μαγαζί και τις δύο φορές που πήγα, δεν είχε τα τραπέζια του τόσο στριμωγμένα. Πέσατε στην περίπτωση λόγω του Πάσχα, ε! και της ευκαιρίας που είχαν για μια καλύτερη είσπραξη :D

Αυτό με τα cd άκουσα ότι το συνηθίζουν και σε άλλα μαγαζιά. Εμείς ζητήσαμε να αγοράσουμε αυτά των δύο γυναικών, αλλά λυπηθήκαμε και τον μπάρμπα και πήραμε και το δικό του. 'Ηταν τα μόνα πράγματα μαζί με κάτι ωραία παπουτσάκια σε σούπερ τιμή :D που αγόρασα από την Πορτογαλία.

Όσο για τις μπύρες, τί να κάνω? Οφείλω να δώσω σωστή ανταπόκριση. Ακολουθεί στη συνέχεια και το Πόρτο με άλλη εξίσου καλή ντόπια μπύρα.
'Ασε που τα περισσότερα κρασιά τους, παραείναι γλυκά για τα γούστα μου... Οπότε, η μπύρα ήταν σχεδόν μονόδρομος για μένα.:bleh:
 

anny

Member
Μηνύματα
3.423
Likes
1.791
Επόμενο Ταξίδι
Ιστρια
Ταξίδι-Όνειρο
γύρος του κόσμου
να σημειώσω μόνο ότι αυτό ισχύει στα "τουριστικά" εστιατόρια με Πορτογαλικό φαγητό..στα υπόλοιπα δεν ισχύει..
Πράγματι, στα κουτούκια δεν έπαιζε αυτό το σύστημα.
 

dik-7

Member
Μηνύματα
1.527
Likes
2.044
Επόμενο Ταξίδι
Θα δειξει!
Ταξίδι-Όνειρο
Νησια μπορα μπορα
Anny με γύρισες έξι χρόνια πίσω, καθώς Λισσαβώνα και Πόρτο είχα πραγματοποιήσει μέρος του γαμήλιου ταξιδιού μου.
Τι να πρωτοθυμηθώ τη μαγευτική Sintra, τον πύργο του Belem, το κάστρο της Λισσαβώνας με τα υπάιθρια φεστιβαλ με άφθονο κρασί και λουκάνικα, τις υπέροχες γειτονιές της με τα σοκάκια που χανόσουν σε μια άλλη εποχή. Τις παραλιακές πόλεις όπου δίπλα στην παραλία έτρωγες πάμφθηνα θαλασσινά. Τα fados, τη Coimbra, το Εstoril, το γραφικότατο Porto με τα καταπληκτικα κρασιά, τη λιλιπούπολη που συνάντησαμε στο δρόμο από Λισσαβόνα για Πορτο (δε θυμάμαι το όνομα της), που ξανανιώσαμε παιδιά.
Υπέροχες αναμνήσεις, όπως υπέροχη είναι και η ιστορία σου.
 

amantab

Member
Μηνύματα
133
Likes
47
Επόμενο Ταξίδι
Όπου γης και πατρίς...
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρος
Νομίζω δεν θα πρωτοτυπήσω λέγοντας ότι μου ξύπνησες τις ωραιότερες αναμνήσεις! Λατρεύω την Πορτογαλία και ιδίως το Πόρτο..αν τα καταφέρω ευχαρίστως μετακόμιζα εκεί:)
 

kalove

Member
Μηνύματα
436
Likes
1.637
Επόμενο Ταξίδι
Παρίσι
Ταξίδι-Όνειρο
Εθνικά πάρκα ΗΠΑ
αχ, η Λισσαβώνα καί τα παράλια της! ένα από τα ωραιότερα καί πλουσιότερα σε αξιοθέατα ταξίδια πού έχω κάνει.
Είναι μαγευτική πράγματι.
Συμπτωματικά, ετοιμάζω καί γώ την ιστορία μου.
 

getxowoman

Member
Μηνύματα
2.207
Likes
1.289
Λισσαβώνα

......., περάσαμε από ένα μαγαζί έξω απο την πόρτα του οποίου καθόταν μια πολύ περιποιημένη κάπως μεγάλη σε ηλικία ξανθιά κυρία, με πολλά χρυσά κοσμήματα επάνω της και μοίραζε κάρτες του μαγαζιού, προσπαθώντας να προσελκύσει πελάτες. ......Τί έκπληξη!! Η ξανθιά κυρία που μοίραζε νωρίτερα τις κάρτες , ήταν αυτή που τραγουδούσε....
.
Η ξανθια κυρια!
 

Attachments

anny

Member
Μηνύματα
3.423
Likes
1.791
Επόμενο Ταξίδι
Ιστρια
Ταξίδι-Όνειρο
γύρος του κόσμου
Μια χαρά τη βλέπω την κα Dilar (ακόμα περιποιημένη αν και πιο γερασμένη) και με φόντο τα πλακάκια στον τοίχο και το νιπτηράκι παραδίπλα :haha:
 

anny

Member
Μηνύματα
3.423
Likes
1.791
Επόμενο Ταξίδι
Ιστρια
Ταξίδι-Όνειρο
γύρος του κόσμου
Πόρτο

Η διαδρομή κράτησε περίπου τρεις ώρες. Κατά τη διάρκεια, αλλού βλέπαμε μεγάλες εκτάσεις καλλιεργειών και αλλού άχρωμα σημεία πόλεων με τις γνωστές θλιβερές εργατικού τύπου πολυκατοικίες . Το τρένο άνετο και το ταξίδι καλό.

Φτάσαμε στο μνημειώδη σταθμό του Sao Bento, ο οποίος βρίσκεται στο κέντρο της πόλης. Τα θαυμάσια ajulezos (20000 στον αριθμό) που βρίσκονται στη μεγάλη κεντρική αίθουσα απεικονίζουν σκηνές από την ιστορία της χώρας και τα έχει ζωγραφίσει ο σημαντικότερος ζωγράφος του είδους Jorge Colaco. Τα είδαμε λίγο βιαστικά, αλλά θα επιστρέφαμε τις επόμενες μέρες για να τους δώσουμε την προσοχή που τους άξιζε.

Το ξενοδοχείο μας, ένα απλό, συμπαθητικό και κυρίως πολύ φθηνό b&b ήταν σε κοντινή με τα πόδια απόσταση από το σταθμό, σε ένα σχεδόν κάθετο δρόμο της κεντρικής πλατείας Praca Libertade. Τακτοποιηθήκαμε και φυσικά βγήκαμε για την πρώτη επαφή με την πόλη.

Ο καιρός είχε ήδη δείξει κατά τη διάρκεια του ταξιδιού κάποιες άγριες διαθέσεις με την εμφάνιση μαύρων απειλητικών σύννεφων. Φυσικά και δεν πτοηθήκαμε. Ξεκινήσαμε να κατέβουμε στη Ribeira. Οι πρώτες ψιχάλες ξεκίνησαν, αλλά δε δώσαμε καμια σημασία.

Φτάνοντας κάτω, σταματήσαμε και μείναμε ακίνητοι θαυμάζοντας την τόση ομορφιά. Παλιά, ψιλοερειπωμένα και χρωματιστά κτίρια το ένα δίπλα στο άλλο κοίταζαν προς το ποτάμι. Κόσμος κυκλοφορούσε ελάχιστος. Περπατήσαμε λίγο και καθώς ο καιρός αλλά και το στομάχι μας αγρίευαν περισσότερο, είπαμε να μπούμε σε ένα από τα αρκετά εστιατόρια της περιοχής. Διαλέξαμε ένα που μας φάνηκε πολύ συμπαθητικά διακοσμημένο, γνωρίζοντας ταυτόχρονα ότι θα ήταν και τουριστικό. Με το που μπήκαμ ε ξεκίνησε η μπόρα.
Μια απίστευτη ομορφιά έξω από το παράθυρο . Το λίγο απογευματινό φως που υπήρχε, σχεδόν χάθηκε και τα απέναντι κτίρια διακρίνονταν πλέον ελάχιστα πίσω από την έντονη βροχή. Ήταν η μοναδική φορά που δεν πήραμε μαζί μας φωτογραφική μηχανή, με αποτέλεσμα η καλύτερη εικόνα της εκδρομής να αποτυπωθεί μόνο στο μυαλό μας.

Η μέρα μας ήταν γεμάτη, οπότε είχε έρθει η ώρα να ξεκουραστούμε και να ανακτήσουμε δυνάμεις για να ανακαλύψουμε την πόλη με καλύτερες καιρικές συνθήκες.

Πράγματι, το επόμενο πρωινό ο καιρός ήταν ηλιόλουστος και σχεδόν καλοκαιρινός. Άρα κατάλληλος για περπάτημα και πολλές φωτογραφίες.

Κατεβήκαμε την πλατεία με προοπτική να φτάσουμε στη γέφυρα. Στη διαδρομή είδαμε από μακριά την εκκλησία dos Clerigos με τον ομώνυμο πύργο (torre dos clerigos), ο οποίος είναι και το ψηλότερο κτίριο της πόλης. Θα επισκεπτόμασταν την περιοχή αργότερα.

Συνεχίσαμε και περνώντας από το σταθμό του Sao Bento και την τοπική υπαίθρια αγορά, φτάσαμε στον καθεδρικό ναό της πόλης. Τον Se.
Η μεγαλύτερη έκπληξη δεν ήταν ούτε ο καθεδρικός, ούτε και τα υπόλοιπα κτίρια, αλλά το πλήθος των γλάρων που πετούσαν συνεχώς πάνω από το κεφάλι μας φωνάζοντας. Θα μας συντρόφευαν και τις δύο επόμενες ημέρες στα περισσότερα σημεία της πόλης γύρω από το ποτάμι.

To Πόρτο είναι και αυτό χτισμένο πάνω σε λόφο δίπλα στον ποταμό Ντούρο. Στην απέναντι πλευρά βρίσκεται η περιοχή Villa Nova de Gaia.
Οι δύο πλευρές του ποταμού συνδέονται με διάφορες γέφυρες. Η κεντρική και εντυπωσιακότερη είναι η μεταλλική γέφυρα Dom Luis I. Σχεδιασμένη από τον Teofilo Seyrig συνεργάτη του Γουσταύου Άιφελ (ναι αυτόν του γνωστού πύργου) και εμπνευσμένη από δικά του σχέδια. Ενώνει τα χαμηλά σημεία των δύο όχθεων, αλλά ταυτόχρονα και τα ψηλά πάνω στους λόφους των δύο πλευρών. Από την πάνω πλευρά περνάει και η γραμμή D του μετρό.

Φτάσαμε στη γέφυρα. Το ύψος της περίπου 60 μέτρα πάνω από το νερό και η θέα μας έκοψε την ανάσα. Τη διασχίσαμε κάνοντας πολλές μα πάρα πολλές στάσεις για να θαυμάσουμε και να φωτογραφήσουμε το τοπίο και αφού περάσαμε στην απέναντι πλευρά, κατηφορίσαμε προς την όχθη. Η θέα επίσης μοναδική.

Αποφασίσαμε να ξαποστάσουμε σε ένα πολύ μικρό καφέ το οποίο έγινε στην πορεία και το αγαπημένο μας. Τρία τραπεζάκια μέσα και άλλα τρία έξω. Ο καιρός όπως είπαμε εξαιρετικός. Άρα καθήσαμε έξω. Ο καφές καλός και πολύ φθηνός. Και όλα αυτά με αυτή την απίστευτη θέα της Ribeira απέναντί μας.




Στη συνέχεια περπατήσαμε αρκετά και από τις δύο πλευρές του ποταμού και το μεσημεράκι αρχίσαμε να ανεβαίνουμε τα σοκάκια προς το κέντρο της πόλης. Ωρα για φαγητό. Προτιμήσαμε ένα απλό εστιατόριο όπου έτρωγαν κυρίως ντόπιοι και δοκιμάσαμε επιτέλους το εθνικό τους φαγητό. Τον μπακαλιάρο. Λέγεται ότι έχουν 365 διαφορετικές συνταγές για να τον φτιάχνουν. Μια για κάθε μέρα του έτους.
Πήραμε δύο διαφορετικές εκδοχές του (δε θυμάμαι λεπτομέρειες), αλλά ήταν πολύ καλός.
Οι μερίδες απ΄ό,τι προσέξαμε ήταν πολύ μεγάλες, οπότε αποφασίσαμε να κάνουμε και εμείς χρήση της συνήθειας που έχουν στην Πορτογαλία και το ένα πιάτο το παραγγείλαμε «μισή μερίδα», η οποία καθόλου μισή δεν ήταν. Τα πιάτα συνοδεύτηκαν εξαιρετικά από την τοπική μπύρα Super Bock.

Ανάκτηση δυνάμεων στο ξενοδοχείο και μετά απογευματινή βόλτα ξανά στα ίδια μέρη γιατί δεν ήταν εύκολο να τα χορτάσει το μάτι μας. Μια βρισκόμασταν από τη μια πλευρά του ποταμού και μια από την άλλη. Μια χαμηλά και μια ψηλά. Φυσικά για την ευκολία μας χρησιμοποιήσαμε και το πολύ βολικό elevador dos guindais, το οποίο με τη χρήση εισιτηρίου ενώνει εύκολα και γρήγορα το πάνω μέρος της πόλης με τη Ribeira.

Βραδυνό φαγητό σε ένα από τα εστιατόρια της Ribeira, επίσης τουριστικό αλλά όχι κακό.
Τραπεζάκι δίπλα στο παράθυρο και κάναμε Ανάσταση με συμπαθητικό φαγητό και κρασί και φυσικά ωραία θέα προς το ποτάμι και τα φωτισμένα κτίρια της Villa Nova de Gaia.

Η Κυριακή του Πάσχα δε θύμιζε καθόλου Πάσχα για εμάς. Ήταν όμως μια όμορφη μέρα για να ξαναξεχυθούμε στους δρόμους του Πόρτο. Αφού περάσαμε από τον Torre dos Clerigos και το Palacio da Bolsa, αποφασίσαμε να κάνουμε βόλτα στον ποταμό Ντούρο με ένα από τα πολλά τουριστικά καραβάκια. Η βόλτα κράτησε αρκετή ώρα και εμείς λιαζόμασταν σαν τα γατιά στο κατάστρωμα, χαζεύοντας το τοπίο.

Στη συνέχεια βόλτα στη Villa Nova de Gaia με τα πολλά οινοποιεία, φωτογραφίες και μετά φθηνή καλή τοπική μπυρίτσα με θέα, στο αγαπημένο μας café Dom Pipas. Φαγητό στο κέντρο της πόλης σε εστιατόριο με τοπική κουζίνα και με παρέα καλοντυμένους πορτογάλους που είχαν βγει για το κυριακάτικο μεσημεριανό τους.

Το απόγευμα βόλτα στην κεντρική πλατεία και κατεύθυνση το πάνω μέρος της γέφυρας Dom Luis I για να πάρουμε θέση για φωτογραφίες στο ηλιοβασίλεμα.
Περιμένοντας τη «σωστή ώρα» και αγναντεύοντας τα υπέροχα παλιά κτίρια του Πόρτο, μας πλησίασαν δύο νεαροί πορτογάλοι, οι οποίοι είχαν έρθει περίπου για τον ίδιο λόγο.
Μας έπιασαν την κουβέντα νομίζοντας στην αρχή ότι είμασταν ισπανοί. Όταν τους είπαμε ότι είμαστε έλληνες, βεβαίως η κουβέντα έγινε μόνο ποδοσφαιρική. Κάνοντας και οι δύο μια πρώτη όχι ιδιαίτερα φιλική γκριμάτσα στο άκουσμα της λέξης Ελλάδα, μετά ξαναχαμογέλασαν εξηγώντας μας «τον πόνο» τους σχετικά με το Euro 2004. Νομίζω ότι δε χρειάζεται να παραθέσω περαιτέρω λεπτομέρειες. Προσπαθήσαμε να ελαφρύνουμε λίγο το κλίμα κάνοντας αναφορά στο μεγάλο θρύλο του πορτογαλικού ποδοσφαίρου Eusebio. Η κουβέντα κύλησε ευχάριστα και στο τέλος μας ενημέρωσαν ότι με το ματς εκείνης της συγκεκριμένης Κυριακής είχαν κριθεί τα αποτελέσματα του πορτογαλικού πρωταθλήματος της χρονιάς και η Πόρτο ήταν μόνη της στην πρώτη θέση και σύντομα θα έπαιρνε τον τίτλο.
Το βράδυ θα είχαν χαρές και πανηγύρια στην Praca da Libertade.

Μετά και τις τελευταίες βραδυνές φωτογραφίες κατηφορήσαμε στη Villa Nova de Gaia και πήγαμε για φαγητό σε ένα γλυκύτατο εστιατόριο με τοπική κουζίνα και κρασί.
Ο δρόμος της επιστροφής μας έφερε μέσα στους ξέφρενους πανηγυρισμούς των ντόπιων, μικρών και μεγάλων, που γιόρταζαν το κατόρθωμα της ομάδας τους. Φωνές, αλκοόλ, πρόχειρο φαγητό και πλήθος κόσμου στη μεγάλη πλατεία της πόλης.

Την επόμενη μέρα είχαμε μόνο λίγες ώρες στη διάθεσή μας για τις τελευταίες σύντομες βόλτες και την αγορά ορισμένων μικρών σουβενίρ. Η διαδρομή μέχρι το αεροδρόμιο ήταν σχετικά σύντομη με το ταξί και παρόλο που ο ταξιτζής δε μίλαγε σχεδόν καθόλου αγγλικά, κατάλαβε τα βασικά. Ότι δεν είμασταν ισπανοί, αλλά έλληνες και άρχισε να μας αραδιάζει όλα τα ονόματα των ελλήνων ποδοσφαιριστών που ήξερε. Δηλαδή όσων έπαιζαν ήδη στο πορτογαλικό πρωτάθλημα (Καραγκούνης, Σεϊταρίδης, Φύσσας) και φυσικά του Χαριστέα που μετά το Euro 2004 δε μπορούσε να το ξεχάσει με τίποτα.


Εντυπώσεις

Οι εντυπώσεις μας από αυτό το ταξίδι είναι οι καλύτερες.
Και η Λισαβώνα και το Πόρτο είναι δύο ιδιαίτερες πόλεις. Με πολλά στοιχεία που σε παραπέμπουν σε άλλες εποχές.
Το φαγητό αρκετά καλό και πολύ φθηνό. Τα ψάρια και οι κάθε λογής ψαρομεζέδες έχουν την τιμητική τους. Οι μπύρες τους είναι ενδιαφέρουσες, ελαφριές και ευκολόπιοτες.
Τα κρασιά τους από την άλλη δε με ενθουσίασαν.
Ο καφές καλός και επίσης πολύ φθηνός.

Οι Πορτογάλοι φιλικοί, εξυπηρετικοί, αλλά όχι ιδιαίτερα χαμογελαστοί. Ισως γιατί δυσκολεύονται στην επικοινωνία. Λίγοι γνωρίζουν αγγλικά, αλλά η γλώσσα του σώματος πάντα δουλεύει με τα σωστά αποτελέσματα.

Στις κλεφτές ματιές που αρχικά έριξα στα εμπορικά τους καταστήματα, οι τιμές στα δερμάτινα παπούτσια και αξεσουάρ ήταν ιδιαίτερα ελκυστικές. Οπότε και δεν αντιστάθηκα. Το χτύπησα το ζευγαράκι.
Την επόμενη χρονιά που βρέθηκα στη Λισαβώνα μήνα Ιανουάριο, τα καταστήματα είχαν εκπτώσεις με πραγματικά πολύ καλές προσφορές. Χτύπησα άλλο ένα ζευγαράκι παπούτσια και δύο τρία ρουχαλάκια.

Και οι δύο πόλεις προσφέρονται για ατελείωτο περπάτημα, χάζεμα και φωτογραφίες.

Ελπίζω κάποια στιγμή ο δρόμος να με ξαναφέρει στην Πορτογαλία. Μέχρι τότε απλά θα τη νοσταλγώ.
 

pattyyy

Member
Μηνύματα
1.565
Likes
1.271
Επόμενο Ταξίδι
χμ...
Ταξίδι-Όνειρο
νότια αφρική
Πολύ "γλυκιά" η ιστορία σου Anny! Με ξεσήκωσε για Πορτογαλία!
 

Zeta

Member
Μηνύματα
470
Likes
121
Πολύ ωραία ιστορία και πολύ περιεκτική. Σε ευχαριστούμε πολύ!
Δεν έχω πάει Πορτογαλία, αλλά πάντα είναι μέσα στις προτάσεις, όταν θέλουμε να πάμε κάποιο ταξίδι. Ελπίζω να πάω σύντομα.
Οι φωτογραφίες σου είναι υπέροχες.
 

KLEOPATRA

Member
Μηνύματα
5.869
Likes
2.260
Ταξίδι-Όνειρο
Ειρηνικος ..παντου
Θελω και γω Πορτογαλια...!
Πολυ ωραια ιστορια.
Ομορφη..ρομαντικη Λισσαβωνα ..ειναι εδω και πολυ καιρο στα πλανα μου.
Και μιλαμε το Πορτο ειναι ΟΛΑ τα λεφτα!
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.186
Μηνύματα
883.278
Μέλη
38.893
Νεότερο μέλος
stefanoss

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom