aspa
Member
- Μηνύματα
- 585
- Likes
- 1.576
- Επόμενο Ταξίδι
- Κολομβία
- Ταξίδι-Όνειρο
- Γυρος του κοσμου
Η διαδρομή για την Μέριδα, τον επόμενο προορισμό μας, ήταν οκτώ ώρες. Το εισιτήριο 876πέσος.
Η πόλη μας υποδέχτηκε με καταρρακτώδη βροχή, η οποία σταμάτησε έγκαιρα για να μπορέσουμε να φύγουμε από το σταθμό.
Κάθε φορά στον σταθμό βγάζαμε τα εισιτήρια για την επόμενη πόλη.
Το ξενοδοχείο μας Posada Toledo μας προσέφερε ένα μεγάλο τετράκλινο δωμάτιο στην αυλή του παλιού αρχοντικού με 140ευρώ τρεις βραδιές. ´Ήταν στο κέντρο της πόλης χωρίς πολλές πολλές ανέσεις.
Η Μέριδα είναι μια πόλη κεντρική με μεγάλη αγορά,πολύ καλά ρυμοτομημένη και κτήρια αποικιοκρατικού ρυθμού.
Η μουσική και εδώ κυριαρχούσε παντού.
Η Όπερα
Το ίδιο βράδυ παρακολουθήσαμε χορευτική εκδήλωση στην κεντρική πλατεία της πόλης. Άνδρες και γυναίκες ντυμένοι με παραδοσιακές στολές, οι γυναίκες με άσπρα φορέματα κεντημένα και πολύχρωμα λουλούδια στα μαλλιά ενώ οι άνδρες με άσπρα παντελόνια και πουκάμισα και καπέλα πάνα μα.
Το βράδυ φάγαμε πολύ νόστιμο φαγητό, σε μια καταπράσινη εσωτερική αυλή, αποτελούνταν από σούπα λάιμ, γαριδομακαρονάδα, μπέργκερ άνγκους και κοτόπουλο ψημένο σε φύλλα μπανανιάς (160πέσος το άτομο).
Την άλλη μέρα γυρίσαμε όλη την πόλη με τα πόδια.
Μία από τις εισόδους της πόλης.
Είδαμε εξαιρετικές εκκλησίες ,το δημαρχείο, το πανέμορφο θέατρο και τις πολλές πλατείες της με τα γραφικά καφέ. Πήγαμε και στην κεντρική αγορά τους που μαζεύει πολύ κόσμο από τις γύρω πόλεις. Πρέπει να έρχονται εκεί από γύρω γύρω γιατί έχει πολλά ιατρικά κέντρα και κλινικές.
Το βράδυ η φωταγωγημένη πόλη σε καλούσε να την περπατήσεις. Από την Ζοκάλο στην πλατεία Θεάτρου και από εκεί στην Σάντα Λουτσία για μαργαρίτα.
Το φαγητό μας αυτήν την φορά ήταν στο εστιατόριο Pauchos.
Στεγαζόταν σε μία αυλή εσωτερική γεμάτη λουλούδια και ήταν διακοσμημένο με έργα και φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο. Ιδιαίτερο Μεξικάνικο στυλ πολύ προσεγμένο. Παραγγείλαμε γουκαμόλε ( ορεκτικό με αβοκάντο) και ο σεφ έφερε τα υλικά σε ένα τραπεζάκι και το έφτιαξε μπροστά μας. Μας ρωτούσε πόσο σκόρδο η πόσο λεμόνι θέλουμε, αν θα είναι καυτερό η όχι και το προσάρμοσε στις γευστικές μας απαιτήσεις.
Η επόμενη μέρα αφιερωμένη στις cenotes.
Όταν η βροχή αργά κατατρώει τον πωρόλιθο του εδάφους δημιουργούνται οι cenotes.
Είναι ένα φυσικό κοίλωμα που προκύπτει από την κατάρρευση του ασβεστολιθικού υπόβαθρου προβάλλοντας υπόγεια ύδατα από κάτω.
Για τους αυτόχθονες πληθυσμούς, οι cenotes του Γιουκατάν ήταν η κύρια πηγή γλυκού νερού.
Μερικές φορές χρησιμοποιούνται από τους Μάγια για προσφορές θυσιών. Κάθε επίσκεψη στις cenotes του Γιουκατάν, θα επιβεβαιώσει την ομορφιά τους και το ασυναγώνιστο μεγαλείο τους.
Καθώς το νερό προέρχεται από το φιλτράρισμα του νερού της βροχής αργά μέσω του εδάφους, περιέχει πολύ λίγα αιωρούμενα σωματίδια, είναι πολύ καθαρό. Ο ρυθμός ροής των υπογείων υδάτων μέσα σε μια cenote είναι πολύ αργός. Σε πολλές περιπτώσεις οι καταρρεύσεις δημιουργούν σπήλαια με μήκος πολλών μέτρων.
Εμείς διαλέξαμε να επισκεφθούμε τρεις cenotes που βρίσκονται κοντά στην Μέριδα.
Πήραμε το λεωφορείο από τον μικρότερο σταθμό των λεωφορείων για Cuzama. Τα δρομολόγια είναι συχνά το πρωί και η διαδρομή κρατάει 1μιση ώρα. Το κόστος του εισιτηρίου 24 πέσος.
Η Cuzama είναι μια μικρή επαρχιακή πόλη.
Γυναίκες περιμένουν για ιατρικές εξετάσεις.
Από εκεί μπορείς να πάρεις ένα μηχανάκι ταξί και με αντίτιμο 25 πέσος το άτομο θα σε πάει στον τόπο της επίσκεψης.
Και από εκεί αρχίζει ο γολγοθάς.
Αμαξάκια που τα σέρνουν άλογα πάνω σε ράγες σε περιμένουν για να σε οδηγήσουν στις τρεις cenotes.
Το κόστος για κάθε αμαξάκι είναι 400 πέσος. Ένα άλογο με οδηγό σέρνει το αμαξάκι πάνω στις ράγες. Περίπου για 20λεπτά το άλογο ανάλογα με την διάθεσή του γρήγορα η αργά σε ταρακουνά πάνω στις ράγες. Μετά επειδή οι ράγες έχουν καταστραφεί περιμέναμε περίπου 20λεπτά να έρθει ένα μηχανάκι που θα έκανε ένα τμήμα της διαδρομής
και μετά ένα άλλο αμαξάκι θα μας πήγαινε στις cenotes, διασχίζοντας το δάσος. Ήταν μια περιπέτεια, κάποιες φορές νόμιζες ότι το άλογο θα σε έριχνε τόσο γρήγορα που πήγαινε, αλλά το απολαύσαμε.
Η διαδρομή μέσα στο δάσος μας αποζημίωσε. Είδαμε πολλά ινγκουάνα στην διαδρομή μας.
Στην πορεία μας είδαμε πολλούς ένοπλους φρουρούς να προσέχουν την γραμμή.
Η πρώτη cenote ήταν και η πιο όμορφη. Ήταν μεγάλη με κρυστάλλινα νερά και σταλακτίτες να κρέμονται από την οροφή. Μια φαρδιά σκάλα σε κατέβαζε σε μια προβλήτα από που μπορούσες να κολυμπήσεις. Πραγματικά εκεί μέσα ήταν υπέροχα.
Οι αχτίδες του ήλιου έμπαιναν από ψηλά και δημιουργούσαν μια ιδιαίτερη και επιβλητική ατμόσφαιρα. Κάποιοι κολυμπούσαν εμείς δεν μπήκαμε. Κάτσαμε δίπλα στο νερό και απολαύσαμε τα παιχνιδίσματα του ήλιου μαζί του.
Η δεύτερη cenote ήταν μικρότερη με μια πιο μικρή σκάλα.
Μπορούσες και εδώ να κολυμπήσεις, αλλά ήταν πιο περιορισμένος ο χώρος. Η τρίτη είχε για άνοιγμα μια μικρή τρύπα περιορισμένη από κορμούς δέντρων. Ήταν πολύ δύσκολο να κατέβεις.
Η επιστροφή μας έγινε αντίστροφα κατά τον ίδιο τρόπο. Στην πόλη φθάσαμε 4 ώρα το απόγευμα από τις 8,30 το πρωί που είχαμε ξεκινήσει.
Νομίζω ότι άξιζε η ταλαιπωρία για ένα αξιοθέατο μοναδικό.
Ήταν η τελευταία βραδιά στην πόλη και δεν θέλαμε να χάσουμε τίποτα. Βόλτα στην αγορά και μετά στις πλατείες και στα αξιοθέατα.
Η Μέριδα δεν ήταν από τις πιο όμορφες πόλεις στο ταξίδι μας. Ήταν ενδιάμεσος προορισμός στο δρόμο μας για το Κανκούν. Αν οργάνωνα πάλι το ταξίδι μας θα της έδινα λιγότερες διανυκτερεύσεις. Σίγουρα θα έδινα πιο πολλές στο Σαν κριστομπάλ.
Από την Μέριδα πήραμε λεωφορείο για έναν μεγάλο αρχαιολογικό χώρο τον Chichen itza.
Η διάρκεια της διαδρομής 2και 1/2 ώρες. Η τιμή του εισιτηρίου της Ado 128 πέσος ενώ η άλλη εταιρεία Oriente το είχε 80πέσος.
Φθάσαμε σε έναν πολύ προσεγμένο χώρο, με μαρμάρινη είσοδο, με εστιατόρια ,χώρο φύλαξης αποσκευών και πάρα μα πάρα πολλούς επισκέπτες.
Το εισιτήριο για την είσοδο στον χώρο εξωφρενικά υψηλό για τα δεδομένα του Μεξικού 232πέσος.
Επίσης επειδή κρατούσα βιντεοκάμερα με υποχρέωσαν να δώσω άλλα 45πέσος.
Θεωρώ ότι αυτό γίνεται γιατί είναι κοντά στο Κανκούν και συρρέουν ορδές τουριστών κάθε μέρα.
Εμένα προσωπικά δεν μου άρεσε περισσότερο. Ήταν ο χώρος με τους περισσότερους επισκέπτες με ανακαινισμένες τις πιο πολλές πυραμίδες και πολλούς πλανόδιους πωλητές.

Η πόλη μας υποδέχτηκε με καταρρακτώδη βροχή, η οποία σταμάτησε έγκαιρα για να μπορέσουμε να φύγουμε από το σταθμό.
Κάθε φορά στον σταθμό βγάζαμε τα εισιτήρια για την επόμενη πόλη.
Το ξενοδοχείο μας Posada Toledo μας προσέφερε ένα μεγάλο τετράκλινο δωμάτιο στην αυλή του παλιού αρχοντικού με 140ευρώ τρεις βραδιές. ´Ήταν στο κέντρο της πόλης χωρίς πολλές πολλές ανέσεις.


Η Μέριδα είναι μια πόλη κεντρική με μεγάλη αγορά,πολύ καλά ρυμοτομημένη και κτήρια αποικιοκρατικού ρυθμού.







Η μουσική και εδώ κυριαρχούσε παντού.

Η Όπερα
Το ίδιο βράδυ παρακολουθήσαμε χορευτική εκδήλωση στην κεντρική πλατεία της πόλης. Άνδρες και γυναίκες ντυμένοι με παραδοσιακές στολές, οι γυναίκες με άσπρα φορέματα κεντημένα και πολύχρωμα λουλούδια στα μαλλιά ενώ οι άνδρες με άσπρα παντελόνια και πουκάμισα και καπέλα πάνα μα.
Το βράδυ φάγαμε πολύ νόστιμο φαγητό, σε μια καταπράσινη εσωτερική αυλή, αποτελούνταν από σούπα λάιμ, γαριδομακαρονάδα, μπέργκερ άνγκους και κοτόπουλο ψημένο σε φύλλα μπανανιάς (160πέσος το άτομο).
Την άλλη μέρα γυρίσαμε όλη την πόλη με τα πόδια.

Μία από τις εισόδους της πόλης.
Είδαμε εξαιρετικές εκκλησίες ,το δημαρχείο, το πανέμορφο θέατρο και τις πολλές πλατείες της με τα γραφικά καφέ. Πήγαμε και στην κεντρική αγορά τους που μαζεύει πολύ κόσμο από τις γύρω πόλεις. Πρέπει να έρχονται εκεί από γύρω γύρω γιατί έχει πολλά ιατρικά κέντρα και κλινικές.
Το βράδυ η φωταγωγημένη πόλη σε καλούσε να την περπατήσεις. Από την Ζοκάλο στην πλατεία Θεάτρου και από εκεί στην Σάντα Λουτσία για μαργαρίτα.
Το φαγητό μας αυτήν την φορά ήταν στο εστιατόριο Pauchos.




Στεγαζόταν σε μία αυλή εσωτερική γεμάτη λουλούδια και ήταν διακοσμημένο με έργα και φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο. Ιδιαίτερο Μεξικάνικο στυλ πολύ προσεγμένο. Παραγγείλαμε γουκαμόλε ( ορεκτικό με αβοκάντο) και ο σεφ έφερε τα υλικά σε ένα τραπεζάκι και το έφτιαξε μπροστά μας. Μας ρωτούσε πόσο σκόρδο η πόσο λεμόνι θέλουμε, αν θα είναι καυτερό η όχι και το προσάρμοσε στις γευστικές μας απαιτήσεις.
Η επόμενη μέρα αφιερωμένη στις cenotes.

Όταν η βροχή αργά κατατρώει τον πωρόλιθο του εδάφους δημιουργούνται οι cenotes.
Είναι ένα φυσικό κοίλωμα που προκύπτει από την κατάρρευση του ασβεστολιθικού υπόβαθρου προβάλλοντας υπόγεια ύδατα από κάτω.
Για τους αυτόχθονες πληθυσμούς, οι cenotes του Γιουκατάν ήταν η κύρια πηγή γλυκού νερού.
Μερικές φορές χρησιμοποιούνται από τους Μάγια για προσφορές θυσιών. Κάθε επίσκεψη στις cenotes του Γιουκατάν, θα επιβεβαιώσει την ομορφιά τους και το ασυναγώνιστο μεγαλείο τους.
Καθώς το νερό προέρχεται από το φιλτράρισμα του νερού της βροχής αργά μέσω του εδάφους, περιέχει πολύ λίγα αιωρούμενα σωματίδια, είναι πολύ καθαρό. Ο ρυθμός ροής των υπογείων υδάτων μέσα σε μια cenote είναι πολύ αργός. Σε πολλές περιπτώσεις οι καταρρεύσεις δημιουργούν σπήλαια με μήκος πολλών μέτρων.
Εμείς διαλέξαμε να επισκεφθούμε τρεις cenotes που βρίσκονται κοντά στην Μέριδα.
Πήραμε το λεωφορείο από τον μικρότερο σταθμό των λεωφορείων για Cuzama. Τα δρομολόγια είναι συχνά το πρωί και η διαδρομή κρατάει 1μιση ώρα. Το κόστος του εισιτηρίου 24 πέσος.
Η Cuzama είναι μια μικρή επαρχιακή πόλη.

Γυναίκες περιμένουν για ιατρικές εξετάσεις.
Από εκεί μπορείς να πάρεις ένα μηχανάκι ταξί και με αντίτιμο 25 πέσος το άτομο θα σε πάει στον τόπο της επίσκεψης.



Και από εκεί αρχίζει ο γολγοθάς.
Αμαξάκια που τα σέρνουν άλογα πάνω σε ράγες σε περιμένουν για να σε οδηγήσουν στις τρεις cenotes.

Το κόστος για κάθε αμαξάκι είναι 400 πέσος. Ένα άλογο με οδηγό σέρνει το αμαξάκι πάνω στις ράγες. Περίπου για 20λεπτά το άλογο ανάλογα με την διάθεσή του γρήγορα η αργά σε ταρακουνά πάνω στις ράγες. Μετά επειδή οι ράγες έχουν καταστραφεί περιμέναμε περίπου 20λεπτά να έρθει ένα μηχανάκι που θα έκανε ένα τμήμα της διαδρομής


και μετά ένα άλλο αμαξάκι θα μας πήγαινε στις cenotes, διασχίζοντας το δάσος. Ήταν μια περιπέτεια, κάποιες φορές νόμιζες ότι το άλογο θα σε έριχνε τόσο γρήγορα που πήγαινε, αλλά το απολαύσαμε.
Η διαδρομή μέσα στο δάσος μας αποζημίωσε. Είδαμε πολλά ινγκουάνα στην διαδρομή μας.


Στην πορεία μας είδαμε πολλούς ένοπλους φρουρούς να προσέχουν την γραμμή.
Η πρώτη cenote ήταν και η πιο όμορφη. Ήταν μεγάλη με κρυστάλλινα νερά και σταλακτίτες να κρέμονται από την οροφή. Μια φαρδιά σκάλα σε κατέβαζε σε μια προβλήτα από που μπορούσες να κολυμπήσεις. Πραγματικά εκεί μέσα ήταν υπέροχα.




Οι αχτίδες του ήλιου έμπαιναν από ψηλά και δημιουργούσαν μια ιδιαίτερη και επιβλητική ατμόσφαιρα. Κάποιοι κολυμπούσαν εμείς δεν μπήκαμε. Κάτσαμε δίπλα στο νερό και απολαύσαμε τα παιχνιδίσματα του ήλιου μαζί του.
Η δεύτερη cenote ήταν μικρότερη με μια πιο μικρή σκάλα.

Μπορούσες και εδώ να κολυμπήσεις, αλλά ήταν πιο περιορισμένος ο χώρος. Η τρίτη είχε για άνοιγμα μια μικρή τρύπα περιορισμένη από κορμούς δέντρων. Ήταν πολύ δύσκολο να κατέβεις.


Η επιστροφή μας έγινε αντίστροφα κατά τον ίδιο τρόπο. Στην πόλη φθάσαμε 4 ώρα το απόγευμα από τις 8,30 το πρωί που είχαμε ξεκινήσει.
Νομίζω ότι άξιζε η ταλαιπωρία για ένα αξιοθέατο μοναδικό.
Ήταν η τελευταία βραδιά στην πόλη και δεν θέλαμε να χάσουμε τίποτα. Βόλτα στην αγορά και μετά στις πλατείες και στα αξιοθέατα.





Η Μέριδα δεν ήταν από τις πιο όμορφες πόλεις στο ταξίδι μας. Ήταν ενδιάμεσος προορισμός στο δρόμο μας για το Κανκούν. Αν οργάνωνα πάλι το ταξίδι μας θα της έδινα λιγότερες διανυκτερεύσεις. Σίγουρα θα έδινα πιο πολλές στο Σαν κριστομπάλ.
Από την Μέριδα πήραμε λεωφορείο για έναν μεγάλο αρχαιολογικό χώρο τον Chichen itza.

Η διάρκεια της διαδρομής 2και 1/2 ώρες. Η τιμή του εισιτηρίου της Ado 128 πέσος ενώ η άλλη εταιρεία Oriente το είχε 80πέσος.
Φθάσαμε σε έναν πολύ προσεγμένο χώρο, με μαρμάρινη είσοδο, με εστιατόρια ,χώρο φύλαξης αποσκευών και πάρα μα πάρα πολλούς επισκέπτες.
Το εισιτήριο για την είσοδο στον χώρο εξωφρενικά υψηλό για τα δεδομένα του Μεξικού 232πέσος.
Επίσης επειδή κρατούσα βιντεοκάμερα με υποχρέωσαν να δώσω άλλα 45πέσος.
Θεωρώ ότι αυτό γίνεται γιατί είναι κοντά στο Κανκούν και συρρέουν ορδές τουριστών κάθε μέρα.
Εμένα προσωπικά δεν μου άρεσε περισσότερο. Ήταν ο χώρος με τους περισσότερους επισκέπτες με ανακαινισμένες τις πιο πολλές πυραμίδες και πολλούς πλανόδιους πωλητές.
Last edited: