aspa
Member
- Μηνύματα
- 585
- Likes
- 1.576
- Επόμενο Ταξίδι
- Κολομβία
- Ταξίδι-Όνειρο
- Γυρος του κοσμου
Το λεωφορείο για την Tuxtla έφευγε στις 9,15 και έφθασε εκεί μετά από 6,46 ώρες. Η πόλη ήταν ενδιάμεσος σταθμός για το San Cristobal όπου και ο τελικός προορισμός μας, άλλη μιάμιση ώρα διαδρομή. Το εισιτήριο ήταν το ακριβότερο όλων των εισιτηρίων στο Μεξικό (950 πέσος).
Στο ξενοδοχείο μας φθάσαμε βραδάκι πια. Ήταν το caza di Mama,
μια ζεστή οικογενειακή επιχείρηση κοντά στο κέντρο της πόλης. Διέθετε και εστιατόριο με μεξικάνικο φαγητό αρκετά ικανοποιητικό. Φάγαμε τηγανητή μπανάνα, φασόλια πουρέ, μπριζόλα και ρύζι με σάλτσα αβοκάντο. Τα δωμάτια πολύ περιποιημένα αλλά και πολύ μικρά για τετράκλινα.
Επίσης είχε αρχίσει το κρύο και το ξενοδοχείο για θέρμανση είχε μια μικρή ηλεκτρική σομπίτσα.
Μετά το φαγητό βγήκαμε βόλτα στην πόλη στην οποία υπήρχε μια αναταραχή.
Φυλές Ινδιάνων είχαν ξεσηκωθεί ζητώντας τα δίκαια τους από την κυβέρνηση,
είχαν κλείσει τον δρόμο για το Palenque και είχαν καταλάβει την κεντρική πλατεία της πόλης.
Πριν
Μετά
Έτσι εξηγήθηκε και η μεγάλη μετακίνηση αστυνομικών σε όλη την διαδρομή μας. Τα ματ είχαν περικυκλώσει τους διαδηλωτές και στις δύο πλατείες σε διπλή σειρά. Αυτοί από την δική τους πλευρά απτόητοι φώναζαν συνθήματα, άναβαν φωτιές και με βαριοπούλες... έσπαγαν τα κράσπεδα της πλατείας.
Όλη την νύχτα ακούγαμε τον θόρυβο από το σπάσιμο του μπετόν.
Εμείς είμαστε με τους διαδηλωτές που απαιτούσαν από την κυβέρνηση να μην τους κοροϊδεύει.
Για τους τουρίστες δεν υπήρχε κανένας κίνδυνος.
Οι κάτοικοι αυτής της περιοχής φαίνονταν σαφώς πτωχότεροι από άλλες περιοχές στο Μεξικό.
Αυτό φαινόταν πολύ στην αγορά των τροφίμων, στο ντύσιμό τους στις γυναίκες που σε πλησίαζαν να σου πουλήσουν χειροτεχνήματα έναντι ευτελούς τιμής.
Η διαμονή μας εκεί ήταν η καλύτερη όλης της εκδρομής. Οι καλοσυνάτοι αυτοί άνθρωποι οι περισσότεροι των οποίων φορούσαν προβιές αντί για ρούχα, εκπέμπουν μια αύρα που σε τραβάει κοντά τους.
Η πόλη είναι πανέμορφη.
Βρίσκεται σε υψόμετρο 2100μ. Είναι ιδιαίτερα γραφική με απλά σπίτια , πλακόστρωτους δρόμους και ευχάριστο κλίμα. Περιβάλλεται από δάση όπου ζουν πολλά σπάνια ζώα και πουλιά.
Ο πυρήνας της πόλης, όπως και σε όλες τις πόλεις της χώρας, δημιουργείται γύρω από την κεντρική πλατεία το Zocalo. Περίτεχνα σπίτια περιβάλλουν την πλατεία.
Εκεί βρίσκεται και ο Καθεδρικός της πόλης, ένα κτήριο του 16ου αιώνα.
Τα χρώματα στην πρόσοψη κίτρινο,κόκκινο, λευκό και μαύρο είναι αντιπροσωπευτικά των Μάγια. Στην δυτική πλευρά το πανέμορφο Πα λάσιο δε λ Μουνισίπιο με την εκπληκτική πρόσοψη.
Δύο εκκλησίες προστατεύουν την πόλη από ψηλά.
Ο Τέμπλο δε Γουαδελούπε και ο Τέμπλο δε Σαν Κριστομπάλ σκαρφαλωμένες πάνω στους λόφους προσφέροντας υπέροχη θέα στους επισκέπτες.
Στην μια πλευρά της πόλης λίγα τετράγωνα από την πλατεία βρίσκεται η αγορά της. Η Μερκάδο Μουνισιπάλ είναι ένας πραγματικός λαβύρινθος. Ο σφυγμός της πόλης αλλά και των γύρω χωριών κτυπά εκεί.
Οι γυναίκες και οι άνδρες των φυλών Τσελτάλ και Τσοτσίλ φορούν παραδοσιακά ενδύματα κυρίως προβιές ενώ στολίζουν τα μαλλιά τους με κορδέλες και κοσμήματα. Πωλούν και αγοράζουν τα πάντα, ότι μπορείς να φανταστείς, είδη σπιτιού, ζωντανά κοκόρια, φρούτα, ρούχα καθώς και χειροτεχνήματα που είναι εξαιρετικά και ιδιαίτερα.
Ανακατευτήκαμε με τους κατοίκους, πήραμε λίγη από την αύρα τους, είδαμε μερικά πράγματα από τον τρόπο ζωής τους.
Στον δρόμο για την αγορά λειτουργούν μαγαζιά με είδη λαϊκής τέχνης.
Εδώ μπορείς να αγοράσεις πολύ φθηνά αναμνηστικά και παράλληλα να ενισχύσεις την οικονομία αυτών των μικρών νοικοκυριών. Η υφαντουργία έχει μεγάλη ιστορία στην περιοχή. Υπάρχουν κάποιοι σύλλογοι που προσπαθούν να σώσουν την τέχνη αυτή των υψιπέδων που κινδυνεύει να εξαφανιστεί.
Από την αγορά ήταν που πήραμε ένα ταξί και με 90 πέσος πήγαμε στο χωριό Τσαμούλα με την περίφημη εκκλησία.
Οι Τσελτάλ και οι Τσοτσίλ που ανέφερα προηγουμένως είναι φυλές που κατοικούν σε χωριά γύρω από το Σαν Κριστομπάλ. Αυτές εξακολουθούν να διατηρούν τα έθιμα, τις τελετουργίες και τις παραδόσεις των προγόνων τους. Η ιεραρχία τηρείται πολύ αυστηρά και οι μεγαλύτεροι έχουν τον πρώτο λόγο. Η θρησκεία τους αποτελεί συνονθύλευμα Καθολικισμού και αρχαίων δοξασιών και τελετουργιών.
Οι Τσαμούλα είναι από την φυλή Τσοτσίλ. Είναι σχετικά εύπορη ομάδα που κατοικούν εκεί. Οι γυναίκες φορούν παραδοσιακές στολές αποτελούμενες από μάλλινες φούστες κυρίως προβιές, κεντημένες ζώνες και άσπρα διακοσμημένα πουκάμισα ενώ οι άνδρες άσπρο πουκάμισο, παντελόνι, και άσπρο πεδιλάκι συνδυασμένο με παλτό από άσπρη προβιά.
Το πνευματικό τους κέντρο η εκκλησία τους που είναι αφιερωμένη στον Ιωάννη τον Βαπτιστή.
Περίτεχνη είναι η πρόσοψη της κάτασπρης εκκλησίας διακοσμημένη από σειρές λουλουδιών σε χρώματα πράσινο, μοβ,ροζ, χρυσό και μπλε χρώμα.
Η είσοδος στην εκκλησία είναι 20 πέσος, ενώ απαγορεύεται αυστηρά η φωτογράφηση.
Ο ναός δεν λειτουργεί επίσημα και δεν έχει στασίδια. Αγάλματα καθολικών αγίων κρέμονται στους τοίχους. Παντού φρέσκα λουλούδια, μεγάλες ανθοδέσμες, κυρίως άσπρες. Το πάτωμα καλύπτεται από πευκοβελόνες και εκεί κάθονται οι πιστοί. Αυτοί έρχονται κατά οικογένειες, κάθονται μπροστά σε μία εικόνα σαν ομάδα και ανάβουν πολλά κεράκια τα οποία κολλούν στο πάτωμα. Ο πατέρας μόλις πέρναγαν την πόρτα του ναού, έλεγε δυνατά την προσευχή, ενώ οι γυναίκες, πάντα οι γηραιότερες, θυμιατίζουν με κάτι θυμιατά και κάνουν δεήσεις. Όλη η οικογένεια είναι προσηλωμένη στην δέηση. Κάποιοι κάνουν στους αγίους και θυσίες.
Είδαμε μια τέτοια θυσία. Η συγκεκριμένη οικογένεια είχε μαζί της έναν κόκκορα, αυγά, νερό και κόκα κόλα. Όταν τελείωσαν τις δεήσεις ο πατέρας της οικογένειας πήρε τον κόκκορα τον στραγγάλισε επί τόπου και μετά έρανε το πάτωμα με κόκα κόλα και νερό. Αφού τελείωσαν έσβησαν τα κεριά πήραν τον κόκκορα και τα αυγά και έφυγαν. Στην θέση τους κάθισε μια άλλη οικογένεια που ξεκίνησε την ίδια διαδικασία. Παγανιστικές τελετές συνδυασμένες με τον καθολικισμό.
Στο πάνω μέρος του ναού, σαν να πούμε στο ιερό, υπήρχε ομάδα ανδρών ντυμένοι στα άσπρα που κρατούσε κοντάρια. Μας είπαν ότι ήταν κάτι σαν το εκκλησιαστικό συμβούλιο.
Άκουσα ότι ο τουρισμός έχει βάλλει το χεράκι του σε όλα αυτά. Δεν ξέρω. Πάντως οι τουρίστες ήταν πολλοί και τα έσοδα ανάλογα.
Ο φύλακας της εκκλησίας όταν τον ρώτησα αν είναι ινδιάνος μου είπε με καμάρι και έμφαση ότι είναι ινδιάνος καθολικός ενώ στα χωριά μετά από τον Σαν Αντρές είναι ινδιάνοι αλλά όχι καθολικοί. Βέβαια εννοούσε τους Ζαπατίστας.
Η πλατεία έξω από την εκκλησία έσφυζε από ζωή. Πάρα πολλοί μικροπωλητές,
γυναίκες πωλούσαν πανέμορφα υφαντά και διάφορα χειροτεχνήματα. Η ατμόσφαιρα ήταν πολύ ωραία. Χαζέψαμε αρκετή ώρα στους πάγκους και κουρασμένες πήραμε το κολεκτίβο που με 15 πέσος μας γύρισε στη πόλη.
Ήταν μεσημέρι και ο κόσμος ήταν όλος στους δρόμους.
Εκεί ήταν και οι διαδηλωτές που έσπαγαν με τις βαριοπούλες, εκεί και τα ματ που τους φυλούσαν.
Για φαγητό το βράδυ διαλέξαμε ένα μπαρ με ζωντανή μουσική, σόουλ αμερικάνικη. Μια κοπελιά με πολύ καλή φωνή, από την Αυστραλία, τραγουδούσε διάφορα γνωστά κομμάτια. Στο μπαρ έκανε πολύ κρύο και το φαγητό ήταν απαράδεκτο.
Στην πόλη συναντάς πολλούς εναλλακτικούς τουρίστες που έπαιζαν μουσική, τραγουδούσαν και έκαναν ...πηγαδάκια στους δρόμους σχεδόν όλη την νύχτα. Έμοιαζαν σαν να έχουν ξεμείνει εδώ.
Στην συνέχεια μας κέντρισε το ενδιαφέρον ένα μπαρ με ζωντανή μεξικάνικη μουσική. Καθίσαμε για ένα ποτό. Herradentro bar centro cultural λεγόταν.
Είναι ένα πολιτιστικό και πολιτικό κέντρο με εστιατόριο και καφετέρια. Στεγάζει γραφεία αυτόνομων οργανώσεων, βιβλιοπωλείο και το "Fireflies" στέκι για αγόρια και κορίτσια αντάρτες. Στους τοίχους του είναι κρεμασμένα φωτογραφίες ανταρτών με σκεπασμένα τα πρόσωπα, σημαίες και συνθήματα. Εδώ γίνονται ομιλίες, εκδηλώσεις και διάφορες συγκεντρώσεις ακτιβιστών από πολλές χώρες.
Η μουσική ήταν ευχάριστη. Όταν τελείωσε το κανονικό πρόγραμμα ερασιτέχνες μουσικοί πήραν τα όργανα τους και συνέχισαν να παίζουν. Πολύ ωραία παρείστικη ατμόσφαιρα. Το πρόγραμμα όμως τελειώνει νωρίς γύρω στις 10.30μμ. Κρίμα που την άλλη μέρα φεύγαμε.
Η περιοχή θέλει πολλές μέρες να την εξερευνήσεις. Αξίζει να διαθέσεις τουλάχιστον μια εβδομάδα να μείνεις εκεί. Ήταν το πιο όμορφο κομμάτι του ταξιδιού μας.
Το επόμενο πρωί η πλατεία ήταν αποκλεισμένη από τα ματ και οι διαδηλωτές είχαν διαλυθεί.
Ο δήμος προσπαθούσε να μαζέψει τα μπάζα από την πλατεία για την υποδοχή του Πάπα που θα επισκεπτόταν την περιοχή. Σε πολλά σπίτια είχαν κρεμάσει κορδέλες και λουλούδια στην πρόσοψη
στην αναμονή του μεγάλου γεγονότος.


Στο ξενοδοχείο μας φθάσαμε βραδάκι πια. Ήταν το caza di Mama,



μια ζεστή οικογενειακή επιχείρηση κοντά στο κέντρο της πόλης. Διέθετε και εστιατόριο με μεξικάνικο φαγητό αρκετά ικανοποιητικό. Φάγαμε τηγανητή μπανάνα, φασόλια πουρέ, μπριζόλα και ρύζι με σάλτσα αβοκάντο. Τα δωμάτια πολύ περιποιημένα αλλά και πολύ μικρά για τετράκλινα.
Επίσης είχε αρχίσει το κρύο και το ξενοδοχείο για θέρμανση είχε μια μικρή ηλεκτρική σομπίτσα.
Μετά το φαγητό βγήκαμε βόλτα στην πόλη στην οποία υπήρχε μια αναταραχή.
Φυλές Ινδιάνων είχαν ξεσηκωθεί ζητώντας τα δίκαια τους από την κυβέρνηση,

είχαν κλείσει τον δρόμο για το Palenque και είχαν καταλάβει την κεντρική πλατεία της πόλης.
Πριν

Μετά

Έτσι εξηγήθηκε και η μεγάλη μετακίνηση αστυνομικών σε όλη την διαδρομή μας. Τα ματ είχαν περικυκλώσει τους διαδηλωτές και στις δύο πλατείες σε διπλή σειρά. Αυτοί από την δική τους πλευρά απτόητοι φώναζαν συνθήματα, άναβαν φωτιές και με βαριοπούλες... έσπαγαν τα κράσπεδα της πλατείας.
Όλη την νύχτα ακούγαμε τον θόρυβο από το σπάσιμο του μπετόν.
Εμείς είμαστε με τους διαδηλωτές που απαιτούσαν από την κυβέρνηση να μην τους κοροϊδεύει.
Για τους τουρίστες δεν υπήρχε κανένας κίνδυνος.
Οι κάτοικοι αυτής της περιοχής φαίνονταν σαφώς πτωχότεροι από άλλες περιοχές στο Μεξικό.
Αυτό φαινόταν πολύ στην αγορά των τροφίμων, στο ντύσιμό τους στις γυναίκες που σε πλησίαζαν να σου πουλήσουν χειροτεχνήματα έναντι ευτελούς τιμής.
Η διαμονή μας εκεί ήταν η καλύτερη όλης της εκδρομής. Οι καλοσυνάτοι αυτοί άνθρωποι οι περισσότεροι των οποίων φορούσαν προβιές αντί για ρούχα, εκπέμπουν μια αύρα που σε τραβάει κοντά τους.
Η πόλη είναι πανέμορφη.

Βρίσκεται σε υψόμετρο 2100μ. Είναι ιδιαίτερα γραφική με απλά σπίτια , πλακόστρωτους δρόμους και ευχάριστο κλίμα. Περιβάλλεται από δάση όπου ζουν πολλά σπάνια ζώα και πουλιά.
Ο πυρήνας της πόλης, όπως και σε όλες τις πόλεις της χώρας, δημιουργείται γύρω από την κεντρική πλατεία το Zocalo. Περίτεχνα σπίτια περιβάλλουν την πλατεία.

Εκεί βρίσκεται και ο Καθεδρικός της πόλης, ένα κτήριο του 16ου αιώνα.

Τα χρώματα στην πρόσοψη κίτρινο,κόκκινο, λευκό και μαύρο είναι αντιπροσωπευτικά των Μάγια. Στην δυτική πλευρά το πανέμορφο Πα λάσιο δε λ Μουνισίπιο με την εκπληκτική πρόσοψη.
Δύο εκκλησίες προστατεύουν την πόλη από ψηλά.


Ο Τέμπλο δε Γουαδελούπε και ο Τέμπλο δε Σαν Κριστομπάλ σκαρφαλωμένες πάνω στους λόφους προσφέροντας υπέροχη θέα στους επισκέπτες.


Στην μια πλευρά της πόλης λίγα τετράγωνα από την πλατεία βρίσκεται η αγορά της. Η Μερκάδο Μουνισιπάλ είναι ένας πραγματικός λαβύρινθος. Ο σφυγμός της πόλης αλλά και των γύρω χωριών κτυπά εκεί.




Οι γυναίκες και οι άνδρες των φυλών Τσελτάλ και Τσοτσίλ φορούν παραδοσιακά ενδύματα κυρίως προβιές ενώ στολίζουν τα μαλλιά τους με κορδέλες και κοσμήματα. Πωλούν και αγοράζουν τα πάντα, ότι μπορείς να φανταστείς, είδη σπιτιού, ζωντανά κοκόρια, φρούτα, ρούχα καθώς και χειροτεχνήματα που είναι εξαιρετικά και ιδιαίτερα.
Ανακατευτήκαμε με τους κατοίκους, πήραμε λίγη από την αύρα τους, είδαμε μερικά πράγματα από τον τρόπο ζωής τους.

Στον δρόμο για την αγορά λειτουργούν μαγαζιά με είδη λαϊκής τέχνης.

Εδώ μπορείς να αγοράσεις πολύ φθηνά αναμνηστικά και παράλληλα να ενισχύσεις την οικονομία αυτών των μικρών νοικοκυριών. Η υφαντουργία έχει μεγάλη ιστορία στην περιοχή. Υπάρχουν κάποιοι σύλλογοι που προσπαθούν να σώσουν την τέχνη αυτή των υψιπέδων που κινδυνεύει να εξαφανιστεί.
Από την αγορά ήταν που πήραμε ένα ταξί και με 90 πέσος πήγαμε στο χωριό Τσαμούλα με την περίφημη εκκλησία.
Οι Τσελτάλ και οι Τσοτσίλ που ανέφερα προηγουμένως είναι φυλές που κατοικούν σε χωριά γύρω από το Σαν Κριστομπάλ. Αυτές εξακολουθούν να διατηρούν τα έθιμα, τις τελετουργίες και τις παραδόσεις των προγόνων τους. Η ιεραρχία τηρείται πολύ αυστηρά και οι μεγαλύτεροι έχουν τον πρώτο λόγο. Η θρησκεία τους αποτελεί συνονθύλευμα Καθολικισμού και αρχαίων δοξασιών και τελετουργιών.
Οι Τσαμούλα είναι από την φυλή Τσοτσίλ. Είναι σχετικά εύπορη ομάδα που κατοικούν εκεί. Οι γυναίκες φορούν παραδοσιακές στολές αποτελούμενες από μάλλινες φούστες κυρίως προβιές, κεντημένες ζώνες και άσπρα διακοσμημένα πουκάμισα ενώ οι άνδρες άσπρο πουκάμισο, παντελόνι, και άσπρο πεδιλάκι συνδυασμένο με παλτό από άσπρη προβιά.
Το πνευματικό τους κέντρο η εκκλησία τους που είναι αφιερωμένη στον Ιωάννη τον Βαπτιστή.
Περίτεχνη είναι η πρόσοψη της κάτασπρης εκκλησίας διακοσμημένη από σειρές λουλουδιών σε χρώματα πράσινο, μοβ,ροζ, χρυσό και μπλε χρώμα.

Η είσοδος στην εκκλησία είναι 20 πέσος, ενώ απαγορεύεται αυστηρά η φωτογράφηση.

Ο ναός δεν λειτουργεί επίσημα και δεν έχει στασίδια. Αγάλματα καθολικών αγίων κρέμονται στους τοίχους. Παντού φρέσκα λουλούδια, μεγάλες ανθοδέσμες, κυρίως άσπρες. Το πάτωμα καλύπτεται από πευκοβελόνες και εκεί κάθονται οι πιστοί. Αυτοί έρχονται κατά οικογένειες, κάθονται μπροστά σε μία εικόνα σαν ομάδα και ανάβουν πολλά κεράκια τα οποία κολλούν στο πάτωμα. Ο πατέρας μόλις πέρναγαν την πόρτα του ναού, έλεγε δυνατά την προσευχή, ενώ οι γυναίκες, πάντα οι γηραιότερες, θυμιατίζουν με κάτι θυμιατά και κάνουν δεήσεις. Όλη η οικογένεια είναι προσηλωμένη στην δέηση. Κάποιοι κάνουν στους αγίους και θυσίες.
Είδαμε μια τέτοια θυσία. Η συγκεκριμένη οικογένεια είχε μαζί της έναν κόκκορα, αυγά, νερό και κόκα κόλα. Όταν τελείωσαν τις δεήσεις ο πατέρας της οικογένειας πήρε τον κόκκορα τον στραγγάλισε επί τόπου και μετά έρανε το πάτωμα με κόκα κόλα και νερό. Αφού τελείωσαν έσβησαν τα κεριά πήραν τον κόκκορα και τα αυγά και έφυγαν. Στην θέση τους κάθισε μια άλλη οικογένεια που ξεκίνησε την ίδια διαδικασία. Παγανιστικές τελετές συνδυασμένες με τον καθολικισμό.
Στο πάνω μέρος του ναού, σαν να πούμε στο ιερό, υπήρχε ομάδα ανδρών ντυμένοι στα άσπρα που κρατούσε κοντάρια. Μας είπαν ότι ήταν κάτι σαν το εκκλησιαστικό συμβούλιο.
Άκουσα ότι ο τουρισμός έχει βάλλει το χεράκι του σε όλα αυτά. Δεν ξέρω. Πάντως οι τουρίστες ήταν πολλοί και τα έσοδα ανάλογα.
Ο φύλακας της εκκλησίας όταν τον ρώτησα αν είναι ινδιάνος μου είπε με καμάρι και έμφαση ότι είναι ινδιάνος καθολικός ενώ στα χωριά μετά από τον Σαν Αντρές είναι ινδιάνοι αλλά όχι καθολικοί. Βέβαια εννοούσε τους Ζαπατίστας.


Η πλατεία έξω από την εκκλησία έσφυζε από ζωή. Πάρα πολλοί μικροπωλητές,




γυναίκες πωλούσαν πανέμορφα υφαντά και διάφορα χειροτεχνήματα. Η ατμόσφαιρα ήταν πολύ ωραία. Χαζέψαμε αρκετή ώρα στους πάγκους και κουρασμένες πήραμε το κολεκτίβο που με 15 πέσος μας γύρισε στη πόλη.
Ήταν μεσημέρι και ο κόσμος ήταν όλος στους δρόμους.



Εκεί ήταν και οι διαδηλωτές που έσπαγαν με τις βαριοπούλες, εκεί και τα ματ που τους φυλούσαν.
Για φαγητό το βράδυ διαλέξαμε ένα μπαρ με ζωντανή μουσική, σόουλ αμερικάνικη. Μια κοπελιά με πολύ καλή φωνή, από την Αυστραλία, τραγουδούσε διάφορα γνωστά κομμάτια. Στο μπαρ έκανε πολύ κρύο και το φαγητό ήταν απαράδεκτο.
Στην πόλη συναντάς πολλούς εναλλακτικούς τουρίστες που έπαιζαν μουσική, τραγουδούσαν και έκαναν ...πηγαδάκια στους δρόμους σχεδόν όλη την νύχτα. Έμοιαζαν σαν να έχουν ξεμείνει εδώ.
Στην συνέχεια μας κέντρισε το ενδιαφέρον ένα μπαρ με ζωντανή μεξικάνικη μουσική. Καθίσαμε για ένα ποτό. Herradentro bar centro cultural λεγόταν.



Είναι ένα πολιτιστικό και πολιτικό κέντρο με εστιατόριο και καφετέρια. Στεγάζει γραφεία αυτόνομων οργανώσεων, βιβλιοπωλείο και το "Fireflies" στέκι για αγόρια και κορίτσια αντάρτες. Στους τοίχους του είναι κρεμασμένα φωτογραφίες ανταρτών με σκεπασμένα τα πρόσωπα, σημαίες και συνθήματα. Εδώ γίνονται ομιλίες, εκδηλώσεις και διάφορες συγκεντρώσεις ακτιβιστών από πολλές χώρες.
Η μουσική ήταν ευχάριστη. Όταν τελείωσε το κανονικό πρόγραμμα ερασιτέχνες μουσικοί πήραν τα όργανα τους και συνέχισαν να παίζουν. Πολύ ωραία παρείστικη ατμόσφαιρα. Το πρόγραμμα όμως τελειώνει νωρίς γύρω στις 10.30μμ. Κρίμα που την άλλη μέρα φεύγαμε.
Η περιοχή θέλει πολλές μέρες να την εξερευνήσεις. Αξίζει να διαθέσεις τουλάχιστον μια εβδομάδα να μείνεις εκεί. Ήταν το πιο όμορφο κομμάτι του ταξιδιού μας.
Το επόμενο πρωί η πλατεία ήταν αποκλεισμένη από τα ματ και οι διαδηλωτές είχαν διαλυθεί.
Ο δήμος προσπαθούσε να μαζέψει τα μπάζα από την πλατεία για την υποδοχή του Πάπα που θα επισκεπτόταν την περιοχή. Σε πολλά σπίτια είχαν κρεμάσει κορδέλες και λουλούδια στην πρόσοψη
στην αναμονή του μεγάλου γεγονότος.
Last edited: